2020 Mercedes-Benz GLB

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-Benz wprowadził do swojej oferty nowy model crossovera w 2020 roku, który zajmuje miejsce między CLA a GLC i jest oparty na tej samej platformie co CLA: GLB.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na luksusowe crossovera i SUV-y, Mercedes-Benz postanowił zaoferować klientom poważnego konkurenta w segmencie kompaktowym, który pomieści aż siedem osób. W rezultacie, GLB przewyższył swoich głównych rywali pod względem pojemności pasażerskiej, nie wpływając na wygląd zewnętrzny pojazdu. Ponieważ producent oparł GLB na tej samej platformie co mniejsze modele – A-Klasa, GLA i CLA – mógł zaoferować zarówno napęd na przednie koła, jak i napęd na wszystkie koła. Dodatkowo, klienci mogli wybrać auto wyposażone we wszystkie możliwe funkcje komfortu, które Mercedes-Benz miał do zaoferowania, a jednocześnie cieszyć się przystępną ceną.

Wyglądający jak pomniejszona wersja GLS, GLB charakteryzował się płaskim przodem, gdzie producent umieścił atrapę chłodnicy z pojedynczym lub podwójnym chromowanym grillem, wspierającym znak z trzema ramionami. Z profilu przypominał GLS ze swoją poziomą, płaską pokrywą silnika i stromo nachyloną szybą. Okna boczne były niemal pionowe, co tworzyło szersze wnętrze. Z tyłu, producent umieścił prawie pionową klapę bagażnika ozdobioną małym spojlerem na górze. Pod tylnym zderzakiem zainstalowano fałszywe rury wydechowe w większości wersji. Klienci mogli zamówić auto z pakietem AMG, który dodawał agresywny spojler z przodu oraz dolny grille w kształcie litery A, flankowany dużymi wlotami powietrza.

We wnętrzu standardowo oferowane wysoko umieszczone fotele miały tapicerkę z tkaniny/sztucznej skóry, ale w wersjach wyższych zastosowano droższe materiały. Jako opcję, Mercedes-Benz oferował fotele z wysokim oparciem z przodu, które lepiej wspierały pasażerów podczas manewrów w zakrętach przy dużych prędkościach. Przed kierowcą znajdował się układ z dwoma ekranami, jeden do zestawu wskaźników, a drugi do systemu multimedialnego MBUX. Druga rząd siedzeń oferował wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych osób, podczas gdy trzecia rząd był odpowiedni dla osób o wzroście poniżej 1,68 m (5,5 stopy), głównie na krótkie tripy.

Ponieważ Mercedes-Benz rozwijał ten pojazd wspólnie z Renault, niektóre silniki pochodziły od francuskiego producenta i były dostosowane oraz połączone z skrzyniami biegów niemieckiego producenta.

Pod maską, GLB oferował szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i turbodiesli, w zależności od rynku, o mocach od 150 KM (148 hp) do 224 KM (221 hp). Istniała również wersja AMG, GLB 35 z mocą 306 KM (302 hp). Wszystkie wersje były połączone z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu lub ośmiu biegach (przekładnia dwusprzęgłowa). W zależności od wersji i opcji, GLB oferowany był jako pojazd z napędem na przednie koła lub napędem na wszystkie koła. W tej drugiej sytuacji, rozkład momentu obrotowego był 80-20 % na napęd przedni. Przy włączeniu trybu „sport” rozkład zmieniał się na 70-30 %, podczas gdy program „off-road” dzielił moment obrotowy w równych procentach między przednią a tylną osią.

 Masywne proporcje z krótkimi zwisami i off-roadowym designem oraz opcjonalnym napędem na wszystkie koła 4MATIC, a także specjalnym oświetleniem off-road, które pomaga wykrywać przeszkody tuż przed pojazdem przy niskich prędkościach – nowy Mercedes-Benz GLB to wszechstronny SUV. I przestronny samochód rodzinny: na życzenie jest pierwszym Mercedes-Benz w tym segmencie dostępnym jako siedmiomiejscowy. Dwa fotele w trzecim rządzie mogą zajmować osoby o wysokości do 1,68 metra. Dzięki mocnym i wydajnym silnikom czterocylindrowym, aktualnym systemom wsparcia kierowcy oraz intuicyjnie obsługiwanym systemie infotainment MBUX, a także wszechstronnej kontroli komfortu ENERGIZING Comfort, nowy członek rodziny (długość/szerokość/wysokość: 4634/1834/1658 milimetrów) ma wszystkie atuty obecnej generacji samochodów kompaktowych od Mercedesa.

Przy długości rozstawu osi wynoszącej 2829 milimetrów GLB ma o dziesięć centymetrów większy rozstaw osi niż, na przykład, nowa Klasa B. W połączeniu z funkcjonalną przestrzenią to kluczowy czynnik wpływający na dużą ilość miejsca. Wysokość nad głową w pierwszym rzędzie siedzeń wynosi 1035 milimetrów – to najlepszy wynik w tej klasie. W efekcie, przestronność tylnej części pięciomiejscowego pojazdu wynosi 967 milimetrów i jest na wyjątkowo komfortowym poziomie.

Pojemność bagażnika wynosząca od 560 do 1755 litrów (dane dla pięciomiejscowego) posiada walory dużego kombi. Na życzenie drugi rząd siedzeń może być ustawiany w kierunku podłużnym, a standardowo kąt nachylenia oparć jest regulowany w kilku stopniach. Dzięki temu można zwiększyć pojemność bagażnika o nawet 179 litrów, co umożliwia wszechstronne wykorzystanie.

Historia sukcesu: ósmy model w rodzinie samochodów kompaktowych

Nowy GLB produkowany jest w zakładzie w Aguascalientes (Meksyk), a dla rynku chińskiego w Pekinie. GLB trafi do niemieckich partnerów sprzedażowych pod koniec tego roku.

Co trzeci samochód Mercedes-Benz to obecnie SUV, a co czwarty to model kompaktowy. Kompaktowy SUV, taki jak GLB, łączy zatem wszystkie czynniki sukcesu najwyżej notowanych segmentów firmy.

Wraz z nowym GLB rodzina samochodów kompaktowych Mercedesa składa się teraz z ośmiu modeli: Klasa A, Klasa A Sedan oraz Klasa A Sedan w wersji przedłużonej, Klasa B, CLA Coupé, CLA Shooting Brake oraz GLA są obecnie na rynku. W 2018 roku ponad 609,000 klientów na całym świecie odebrało model kompaktowy. Od momentu wprowadzenia Klasy A w 1997 roku, Mercedes-Benz sprzedał na całym świecie ponad 6,5 miliona pojazdów z tego segmentu.

Gotowy do załadunku: aż siedem miejsc

GLB to pierwszy kompaktowy pojazd Mercedesa, który na życzenie oferuje trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi miejscami. Fotele zapewniają osobom o wysokości do 1,68 metra komfortową ilość przestrzeni. Rozbudowany zestaw wyposażenia bezpieczeństwa obejmuje składane zagłówki, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, boczne poduszki powietrzne, które chronią również pasażerów w trzecim rzędzie siedzeń, oraz mocowania ISOFIX i TOP-Tether do odpowiednich fotelików dziecięcych. Dzięki nim można zamontować aż cztery foteliki w tylnej części.

W trzecim rzędzie komfortowe detale obejmują dwa uchwyty na napoje pomiędzy siedzeniami, a także dwie skrytki z gumowym wkładem po lewej i prawej stronie w wykończeniu bagażnika, każda z portem USB. Siedzenia mogą być obniżane, tak aby były na równi z podłogą bagażnika, w celu powiększenia jego pojemności.

Orientacja off-road: design zewnętrzny

Masywne proporcje Mercedesa GLB podkreślają design z orientacją off-road: formy są wyraźnie zaakcentowane, a zredukowane linie i precyzyjne szwy to główne cechy. Prosta przednia sekcja z wyrazistymi lampami to wyraźny dowód genów off-road, podobnie jak krótkie zwisy z przodu i z tyłu.

Mięśnie i sensualnie wyprofilowana linia boczna dominują w widoku z boku na wysokości słupka C, co potęguje rosnąca linia nadwozia. Drzwi sięgają poza boczny słupek, co poprawia komfort dostępu i utrzymuje otwory drzwiowe w czystości, zwiększając tym samym ochronę przy wypadku bocznym. Ochronne nakładki dookoła dzielą proporcje nadwozia oraz podkreślają off-roadowy charakter pojazdu, podobnie jak symulowana osłona podwozia z przodu i z tyłu.

„Jego ikoniczny design nadaje Mercedes-Benz GLB niepowtarzalny charakter SUV-a” – mówi Gorden Wagener, dyrektor ds. designu w Daimler AG. „Wyraźne formy z ograniczonymi liniami i mocnymi powierzchniami odzwierciedlają naszą filozofię projektową Sensual Purity.”

Z detalami z aluminium: design wnętrza

Kokpit składa się z jednego elementu, który ma optyczne wycięcia w obszarze kierowcy i pasażera z przodu. Kierowca stoi przed szerokim kokpitem, z kontrolą i wyświetlaniem za pomocą MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Nowością jest charakterystyczny rurkowy element off-road w aluminiowym wyglądzie, który zamyka dolną część deski rozdzielczej i mieści trzy okrągłe centralne kratki wentylacyjne. Dzięki temu wsparcie deski rozdzielczej sprawia wrażenie solidności, siły i pewnej dozy zabawy. Poniżej otworów znajdują się elementy sterujące klimatyzacją, których przyciski sprawiają wrażenie, jakby zostały frezowane z solidnego aluminiowego cylindra.

Robusny charakter wnętrza jest kontynuowany w konsoli środkowej. Rurkowe elementy w wyglądzie obrobionym nadają solidności projektom komponentów i elementów sterujących. Wzdłuż drzwi, charakter SUV-a podkreśla poziomy uchwyt, który w wyższych wersjach wyposażenia staje się solidną częścią struktury panelu drzwi i przypomina obrobioną rurkę aluminiową.

Idealny na pagórki i doliny: funkcja oświetlenia off-road

Diody LED High Performance i reflektory MULTIBEAM LED są dostępne w Mercedes-Benz GLB na życzenie. Te drugie pozwalają na niezwykle szybkie i precyzyjne, elektronicznie sterowane dostosowanie świateł do aktualnej sytuacji drogowej.

Na życzenie dostępne są również przednie lampy przeciwmgielne z technologią LED. Rozprowadzają one światło szerzej niż główne reflektory, lepiej oświetlając obszary peryferyjne. Ich niska pozycja w przednim zderzaku pomaga zredukować ryzyko oślepienia.

Modele 4MATIC zawierają pakiet inżynieryjny off-road. W połączeniu z reflektorami MULTIBEAM LED te modele oferują specjalną funkcję oświetlenia off-road. Ułatwia to dostrzeganie przeszkód w trudnym terenie po zmroku. Dzięki oświetleniu off-road, światło skrętne w reflektorach MULTIBEAM LED jest włączane ciągle do prędkości 50 km/h. Rezultatem jest szerokie i jasne rozproszenie światła tuż przed pojazdem.

Od A do W: szczegóły techniczne

GLB korzysta z technicznych nowinek obecnej generacji samochodów kompaktowych Mercedesa. W szczególności obejmują one:

Silniki benzynowe i diesla czterocylindrowe, które zostały całkowicie zaktualizowane przy ponownym uruchomieniu serii modeli kompaktowych: w porównaniu do poprzedniej generacji charakteryzują się one znacznie zwiększoną mocą, lepszą wydajnością i niższymi emisjami.
Systemy wsparcia kierowcy z współpracującą pomocą dla kierowcy i funkcjonalnościami z Klasy S: Dzięki ulepszonym systemom kamerowym i radarowym GLB potrafi „widzieć” na odległość do 500 m i potrafi jeździć częściowo autonomicznie w określonych sytuacjach, na przykład wygodnie dostosowując prędkość przed zakrętami, skrzyżowaniami lub rondami za pomocą aktywnego asystenta odległości DISTRONIC, korzystając z danych z map i nawigacji. Nową funkcjonalnością aktywnego asystenta skrętu jest między innymi intuicyjny asystent zmiany pasa ruchu. Jeśli dodatkowo dostępny jest aktywny asystent parkowania z PARKTRONIC, GLB ma również funkcję automatycznego wznowienia jazdy na autostradach.
Komfortowe zawieszenie: z przodu GLB ma zawieszenie McPhersona, a z tyłu akustycznie i wibracyjnie odizolowaną oś wielowahaczową z sprężynami kompresyjnymi. Na życzenie dostępna jest dynamicznie dostosowywana amortyzacja. Dzięki temu kierowca może wybierać pomiędzy bardziej komfortowym a szczególnie sportowym ustawieniem za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT.
Intuicyjnie obsługiwany system infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience): silny komputer, wyborne ekrany i grafika, indywidualizowane przedstawienie, kolorowy wyświetlacz head-up, nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością, oprogramowanie zdolne do nauki oraz sterowanie głosowe, które można aktywować hasłem „Hej Mercedes” to kluczowe atuty systemu.
Kontrola ENERGIZING Comfort: łączy różne systemy komfortu w pojeździe oraz korzysta z nastrojów muzycznych i świetlnych oraz różnych masaży dla szerokiego wachlarza programów poprawiających samopoczucie. ENERGIZING COACH rekomenduje te programy w zależności od sytuacji. Jeśli smartwatch Mercedes-Benz vivoactive® 3 lub inny kompatybilny gadżet Garmin® jest podłączony, osobiste wartości, takie jak poziom stresu czy jakość snu, poprawiają precyzję rekomendacji.
Jeśli potrzebna jest nieco lepsza trakcja: napęd na wszystkie koła 4MATIC

Na życzenie Mercedes-Benz GLB jest wyposażony w stały system napędu na wszystkie koła 4MATIC, z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego. Ta sportowa konfiguracja napędu na wszystkie koła pozwala kierowcy korzystać z przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wpływać na charakterystyki 4MATIC. Trzy mapy charakterystyczne są dostępne do sterowania sprzęgłem napędu na wszystkie koła, a system elastycznie reaguje na aktualną sytuację drogową w każdym trybie. W regularnej jeździe program napędu „Eco/Comfort” oparty jest na rozkładzie 80:20 (oś przednia: oś tylna), natomiast w trybie „Sport” wynosi 70:30. W trybie off-road sprzęgło napędu na wszystkie koła działa jak blokada różnicowa osi, przy podstawowym rozkładzie równym 50:50.

Składniki 4MATIC obejmują napęd do tylnej osi, który jest zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz tylne różnicowe z zintegrowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Działa ono elektro-mechanicznie. Za pomocą koła zębatego i rampy kulkowej silnik elektryczny wywiera siłę osiową na zestaw sprzęgłowy, aby otworzyć lub zamknąć płyty. Tylne różnicowe kompensuje różne drogi/obroty tylnych kół. Korzyści z tego systemu sterowania to przede wszystkim działanie niezależne od obrotów w całym zakresie działania, pilotowanie sprzęgła w czasie postoju oraz wyższa efektywność dzięki konceptowi rampy kulkowej.

Przydatny w łatwym terenie off-road: pakiet inżynieryjny off-road

Oprócz oświetlenia off-road pakiet inżynieryjny off-road ma dodatkowy tryb jazdy. Dostosowuje on moc silnika i kontrolę ABS do łatwego terenu off-road z dala od dróg asfaltowych. Można go aktywować za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT.

Inne elementy pakietu inżynieryjnego off-road:

W wyświetlaczu multimedialnym można wywołać animację sytuacji jazdy. Realistyczna prezentacja kąta nachylenia, kąta pochylenia i ustawień technicznych pomaga kierowcy prawidłowo ocenić manewry.
System asystujący w sytuacjach ruszania z miejsca Downhill Speed Regulation (DSR) automatycznie utrzymuje wybraną, niską prędkość w zakresie około 2 do 18 km/h, można to odczytać w zestawie wskaźników oraz w opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Dzięki ukierunkowanym zastosowaniom hamulców asystent pomaga utrzymać kontrolę podczas stromej jazdy w dół.
Mocne i wydajne: silniki

Nowy Mercedes-Benz GLB polega na czterocylindrowych silnikach benzynowych i diesla, które zostały całkowicie zaktualizowane przy ponownym uruchomieniu serii modeli kompaktowych. W porównaniu do poprzedniej generacji wyróżniają się one znacznie zwiększoną mocą, lepszą efektywnością i emisjami.

Brama do gamy modeli benzynowych to M 282 o pojemności 1,33 litra w GLB 200. Ten silnik ma wyłączanie cylindrów dla efektywnej pracy w zakresie częściowego obciążenia.

Silnik M 260 o pojemności dwóch litrów w GLB 250 4MATIC ma żeliwne wkłady cylindrowe w swoim bloku silnika z odlewanego aluminium, rozszerzające się na dolnym końcu zgodnie z zasadą CONICSHAPE®. W firmie proces honowania cylindrów znany jest jako „honowanie trąbkowe”. Minimalizuje to tarcie tłoków i zmniejsza zużycie paliwa. W aluminiowej głowicy cylindrów z czterema zaworami system zmiennego czasu zaworów CAMTRONIC pozwala na dwustopniową regulację skoku zaworu po stronie dolotowej.

200 7AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1332 Cm3
Moc119.9 Kw @ 5500 Rpm
163 Hp @ 5500 Rpm
161 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1620-4000 Rpm
250 Nm @ 1620-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość182.4 In (4633 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość65.3 In (1659 Mm)
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

250 8AT 4MATIC AWD (224 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc164.8 Kw @ 5800 Rpm
224 Hp @ 5800 Rpm
221 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
350 Nm @ 1800-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość182.4 In (4633 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość65.3 In (1659 Mm)
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

200d 4MATIC 8AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3400-4440 Rpm
150 Hp @ 3400-4440 Rpm
148 Bhp @ 3400-4440 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1400-2600 Rpm
320 Nm @ 1400-2600 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65/R17
Długość182.4 In (4633 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość65.3 In (1659 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

200d 4MATIC 8AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc139.7 Kw @ 3800 Rpm
190 Hp @ 3800 Rpm
187 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
400 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R18
Długość182.4 In (4633 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość65.3 In (1659 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

200d 8AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1951 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3400-4440 Rpm
150 Hp @ 3400-4440 Rpm
148 Bhp @ 3400-4440 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1400-2600 Rpm
320 Nm @ 1400-2600 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65/R17
Długość182.4 In (4633 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość65.3 In (1659 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Masa własna3538 Lbs (1605 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4839 Lbs (2195 Kg)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.