Jeśli nazywasz się Mercedes-Benz i masz SUV-a typu coupe, musisz mieć wersję AMG o najwyższej wydajności. Po przeprowadzeniu liftingu modelu GLC Coupe, producent zaprezentował także wersję AMG. Obecnie AMG to odrębna marka, a jej samochody i SUV-y nie są już nazywane Mercedes-Benz, lecz Mercedes-AMG.
Zewnętrzny wygląd odnowionego Mercedes-AMG GLC 63 Coupe obejmuje nowe reflektory LED, które lepiej wpisują się w ogólny wygląd przodu. Z przodu spoileru znajdują się dwa ogromne wloty powietrza, a siatkowy grill z poprzedniego modelu został zastąpiony bardziej agresywnym grillem Panamericana z pionowymi chromowanymi liniami. Różnice nie kończą się na tym – z tyłu można zauważyć spojler na pokrywie bagażnika, powyżej masywnych czterech prostokątnych rur wbudowanych w tylny zderzak, otaczających duży dyfuzor.
Ale najważniejsze modyfikacje znajdują się pod maską. GLC 63 oferuje potężny silnik V8 z podwójnym doładowaniem o mocy 476 KM, natomiast w wersji GLC 63S dostępne są 510 KM. Przekładnia to AMG MCT 9G, która może być używana w różnych trybach, w tym Sport i Sport+, ale jeśli kierowca chce, można również przełączyć ją na tryb manualny. W takim przypadku na desce rozdzielczej zapali się wskaźnik zmiany biegów, informujący, kiedy jest odpowiedni czas na zwiększenie lub zmniejszenie biegów.
Udoskonalone właściwości jezdne, optymalna łączność, obsługa za pomocą gestów: Mercedes-AMG aktualizuje udane modele GLC63 4MATIC+ (zużycie paliwa w połączeniu: 12,4-12,1 l/100 km (22,8-23,3 mpg); całkowite emisje CO2: 283-275 g/km). SUV i coupe zyskują nowy, jeszcze bardziej wyrazisty design świateł oraz system infotainment MBUX z funkcjami i wyświetlaczami specyficznymi dla AMG. Nowy system zarządzania dynamiką jazdy AMG DYNAMICS oraz elektronicznie kontrolowany mechanizm różnicowy, który jest teraz standardem we wszystkich modelach, umożliwiają jeszcze bardziej wszechstronne doświadczenia z jazdy. SUV i coupe są także jedynymi pojazdami w tym segmencie, które napędzane są silnikiem ośmiocylindrowym biturbo. Maksymalna przyjemność z jazdy zapewniona jest także przez zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym tłumieniem, napęd na wszystkie koła z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego oraz wysokowydajny system hamulcowy. Średniej wielkości SUV sportowy oferuje również dużo miejsca dla pasażerów i bagażu, zmienny wnętrze, rozbudowane funkcje bezpieczeństwa i wysoki poziom komfortu podczas długich podróży.
Z oficjalnie zmierzonym czasem okrążenia wynoszącym 7.49.369 minut, Mercedes-AMG GLC63 S 4MATIC+ (zużycie paliwa w połączeniu: 12,4 l/100 km (22,8 mpg); całkowite emisje CO2: 283 g/km) jest obecnie najszybszym SUV-em na świecie na Północnej Pętli Nürburgring.
„Rekord okrążenia na Północnej Pętli wyraźnie pokazuje, że GLC63 znajduje się na szczycie swojego segmentu pod względem dynamiki pojazdu. Dzięki naszemu silnikowi V8 biturbo mamy decydujący atut w konkurencyjnym środowisku. Dzięki AMG DYNAMICS udało nam się jeszcze bardziej dopracować dynamikę pojazdu oraz zwiększyć jego codzienną użyteczność i łączność z MBUX. Dzięki temu GLC63 jest wszechstronnym pojazdem na każdą okazję”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.
SUV i coupe dostępne są w wariantach podstawowych i S: silnik AMG 4.0-litra V8 biturbo generuje moc 350 kW (476 hp) lub 375 kW (510 hp) z maksymalnym momentem obrotowym 650 lub 700 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h GLC63 4MATIC+ osiąga w czasie 4.0 sekundy, a modele S w 3.8 sekundy. Maksymalna prędkość modelu podstawowego wynosi 250 km/h (155 mph), a dla modeli S 280 km/h (175 mph). Imponująca dynamika jazdy opiera się między innymi na zawieszeniu AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym tłumieniem, elektronicznie kontrolowanym mechanizmie różnicowym, który jest teraz standardem we wszystkich wariantach, oraz dynamicznych mocowaniach silnika, które są elementem standardowego wyposażenia modeli S.
Wyrazisty widok z przodu z przekształconymi reflektorami
W designie zewnętrznym wyrazista przednia część z charakterystycznym grillem AMG poszerzającym się ku dołowi i pionowymi czarnymi łopatkami natychmiast przykuwa uwagę. Przekształcone, spłaszczone reflektory LED High Performance wzmacniają wizualną obecność z efektem flare dla świateł dziennych. Szeroki przedni zderzak w stylu jet-wing, połączony z dużym przednim splitterem, podkreśla moc nowych modeli. Rezygnacja z drobno siatkowanego grilla odsłania technologię chłodzenia – typowy atrybut ze świata sportów motorowych i dalsze różnicowanie od innych modeli GLC. Szersze nadkola z przodu i z tyłu również akcentują dynamiczny wygląd.
Panele progowe sprawiają, że SUV i coupe wydają się siedzieć niżej na drodze, jednocześnie wydłużając ogólne linie. Muskulatura tyłu dominowana jest przez szeroki tylny zderzak i dyfuzor. Przekształcone lampy tylne LED zapewniają również niepowtarzalny podpis świetlny – z charakterystycznymi blokami w podświetlanej krawędzi. Dwa trapezoidalne podwójne rury wydechowe w wysokopolerowanym chromie dopełniają system wydechowy.
Model S charakteryzuje się ekskluzywnymi akcentami designu. Należą do nich 20-calowe lekkie felgi o pięciu podwójnych ramionach, panele członów podłużnych z wkładkami w matowym irydzie oraz tylny zderzak z żebrami dyfuzora i płytą dyfuzora z paskiem wykończeniowym w matowym irydzie.
Słucha słów i reaguje na gesty: system infotainment MBUX
Nowy system infotainment MBUX sprawia, że auto jest wyjątkowo praktyczne w codziennym użytkowaniu. Niezależnie od tego, czy obsługiwany za pomocą touchpada, przycisków Touch Control na kierownicy, poleceń głosowych czy sterowania gestami: system operacyjny GLC63 4MATIC+ jest tak wszechstronny, jak elastyczny. Wszystkie opcje mają na celu umożliwienie jak najwygodniejszego, najszybszego i najlepszego dostosowania do sytuacji wykonywania zadań kontrolnych.
Dzięki nowemu opcjonalnemu asystentowi wnętrza MBUX, wybrane funkcje można obsługiwać bezdotykowo, a światło do czytania można włączać i wyłączać. Zaawansowany system kamer 3D ułatwia obsługę kierowcy i pasażera z przodu poprzez detekcję podejścia, wsparcie oświetlenia i szybki dostęp do ulubionych. W tym celu ocenia ruchy rąk w obszarze między wyświetlaczem multimedialnym a touchpadem. W praktyce oznacza to: gdy ręka zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada, asystent wnętrza MBUX wyświetla niektóre elementy sterujące na wyświetlaczu multimedialnym w powiększeniu lub je podświetla. Dotyczy to menu ekranu głównego, radia/mediów, nawigacji, aktywnego asystenta parkowania i regulacji siedzeń.
Asystent rozróżnia interakcje kierowcy i pasażera oraz rozpoznaje określone pozycje i ruchy rąk. Obszar interakcji dla asystenta wnętrza MBUX rozciąga się przed wyświetlaczem multimedialnym aż do konsoli centralnej, łącznie z touchpadem między kierowcą a pasażerem z przodu.
Oczywiście, także przełomowe sterowanie głosem aktywowane słowami „Hej Mercedes” jest obecne. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie zdania z zakresu infotainmentu oraz obsługi pojazdu, nawet jeśli są wyrażone pośrednio.
Kierowca otrzymuje informacje wizualne za pośrednictwem 12,3-calowego zestawu wskaźników po lewej stronie oraz 10,25-calowego wyświetlacza dotykowego po prawej. Trzy specyficzne dla AMG style wyświetlania „Classic”, „Sport” lub „Supersport” ożywiają funkcje pojazdu.
Dodatkowe informacje dla jeszcze bardziej sportowych wrażeń z jazdy
Za pośrednictwem specyficznego menu AMG kierowca może uzyskać szereg dodatkowych informacji, które uczynią doświadczenie jazdy jeszcze bardziej sportowym, takich jak Warm-up, Setup, G-Force czy Dane silnika. Wizualizacje w centralnym wyświetlaczu multimedialnym umożliwiają lepsze doświadczanie dalszych funkcji pojazdu, między innymi poprzez animowaną prezentację systemów wspomagania jazdy, komunikacji i AMG TRACK PACE. Dostępny jest także widok AMG TRACK PACE w opcjonalnym wyświetlaczu head-up z grafiką toru, zakrętami, punktami hamowania, prędkością delta i czasami absolutnymi.
Dodatkowo dostępny jest cyfrowy wyświetlacz prędkości oraz aktualnie załączonego biegu. Tryb manualnej zmiany biegów jest oznaczony żółtym „M” oraz wskazówką do zmiany biegu po osiągnięciu maksymalnych obrotów silnika, co jest inspiracją ze świata Formuły 1.
Ergonomia, funkcjonalność i jakość na najwyższym poziomie: wnętrze
Wnętrze podkreśla ambicję lidera nowych średniej wielkości SUV-ów sportowych pod względem dynamiki jazdy. Kierowca i pasażer z przodu standardowo są otoczeni fotelami sportowymi z man-made leather ARTICO, połączonymi z mikro włóknem DINAMICA, które łączą doskonałe boczne wsparcie z funkcjonalną ergonomią dostosowaną do prowadzenia.
Deska rozdzielcza jest standardowo pokryta czarnym man-made leather ARTICO z kontrastującym przeszyciem. Wysokiej jakości wygląd podkreślają wykończenia aluminiowe. Touchpad jest otoczony przez przełącznik AMG DYNAMIC SELECT oraz liczne specyficzne dla AMG elementy sterujące, takie jak przycisk do zawieszenia 3-stopniowego AMG RIDE CONTROL+, 3-stopniowego ESP® czy przycisk do opcjonalnego systemu wydechowego AMG Performance z kontrolą klapek.
Wariant S wyposażony jest w jeszcze szerszy pakiet wyposażenia, w tym kierownicę AMG w czarnej skórze nappa/mikrowłóknie DINAMICA oraz emblematy AMG na przednich zagłówkach.
Nowa generacja kierownicy AMG teraz także standardowo w GLC
Ekstremalnie sportowy design, chwytna forma z wyraźnym konturem i intuicyjna obsługa to kluczowe cechy nowej kierownicy AMG w mikrowłóknie DINAMICA, która jest standardem. Ma spłaszczoną dolną część i jest perforowana w strefie uchwytu. Galwanizowane łopatki do zmiany biegów pozwalają na jeszcze bardziej sportowy styl jazdy z manualną zmianą biegów. W modelu S kierownica standardowo pokryta jest skórą nappa/mikrowłóknem DINAMICA (opcjonalnie w modelu podstawowym).
Zintegrowane przyciski Touch Control pozwalają na kontrolowanie funkcji zestawu wskaźników i systemu infotainment za pomocą poziomego i pionowego przesuwania palca. Innowacyjne przyciski na kierownicy są standardem w modelu S. Programy jazdy AMG są kontrolowane i przedstawiane na zintegrowanym wyświetlaczu LCD za pomocą okrągłego kontrolera. Używając dwóch dowolnie konfigurowalnych przycisków wyświetlacza, można bezpośrednio obsługiwać dodatkowe funkcje AMG w zasięgu ręki na kierownicy.
Dostosowują się do ciała za pomocą poduszek powietrznych: fotele sportowe
Fotele AMG Performance zapewniają optymalne wsparcie boczne podczas dynamicznego stylu jazdy dzięki specjalnemu projektowi boków siedziska i oparcia. Opcjonalnie, boczne podparcia fotela dostosowują się idealnie do konturów ciała za pomocą wbudowanych poduszek powietrznych. Fotele sportowe nadają wnętrzu jeszcze bardziej sportowego charakteru dzięki swoim integralnym zagłówkom. Podgrzewanie foteli zapewnia komfort siedzenia nawet przy niższych temperaturach zewnętrznych.
Więcej zwinności przy wysokiej stabilności: AMG DYNAMICS
W zależności od silnika dostępnych jest do sześciu programów jazdy: „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Individual” oraz „RACE” (tylko model S). Programy są powiązane z kontrolą zwinności AMG DYNAMICS, co oznacza, że właściwości jezdne GLC63 4MATIC+ można dostosować do różnych wymagań i warunków jazdy z jeszcze większą różnicą.
Pod terminem AMG DYNAMICS kryją się funkcje zwinności „Basic”, „Advanced”, „Pro” oraz „Master” (tylko w modelu S), które są automatycznie wybierane przez odpowiedni program jazdy. Parametry istotne dla jazdy, takie jak rozdział momentu obrotowego w napędzie na wszystkie koła, interwencje elektronicznie kontrolowanego mechanizmu różnicowego oraz progi kontroli całkowicie przeprojektowanego ESP® są inteligentnie dostosowywane w zależności od programu jazdy.
„Basic” jest przypisany do programów jazdy „Slippery” i „Comfort”. W tym przypadku GLC63 4MATIC+ pokazuje bardzo stabilne zachowanie przy wysokim tłumieniu prędkości kątowej.
„Advanced” jest aktywowane w programie „Sport”. GLC63 4MATIC+ jest wtedy zbalansowane neutralnie. Niższe tłumienie prędkości kątowej, mniejsza wymagania dotycząca kąta kierownicy oraz zwiększona zwinność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych drogach wiejskich.
„Pro” (skrócone od „professional”) jest częścią programu „Sport+”. W „Pro” kierowca otrzymuje jeszcze większe wsparcie podczas dynamicznych manewrów jazdy, podczas gdy zwinność i precyzja są dalej zwiększane przy pokonywaniu zakrętów.
„Master” (tylko w modelu S) jest powiązany z programem jazdy RACE. Tryb „Master” skierowany jest do kierowców, którzy chcą doświadczyć dynamiki i przyjemności z jazdy na zamkniętych torach. „Master” oferuje ekstremalnie neutralną równowagę pojazdu, niski wymóg kąta kierowania i bardziej zwinne prowadzenie. W ten sposób „Master” zapewnia maksymalną zwrotność i w pełni wykorzystuje potencjał dynamiczny.
Niezależnie od programów jazdy, kierowca może jak wcześniej używać przycisków w konsoli centralnej do bezpośredniego wyboru trybu manualnego, preferowanego poziomu zawieszenia oraz systemu wydechowego.
Jedynymi modelami z silnikiem V8 biturbo
Silnik o pojemności 4,0 litrów i ośmiu cylindrach jest już wykorzystywany w wielu pojazdach AMG. Charakterystyczną cechą jest to, że dwa turbosprężarki są umieszczone nie na zewnątrz banków cylindrów, lecz wewnątrz „V” cylindrów. Główne zalety tego rozwiązania to kompaktowa budowa silnika oraz optymalna odpowiedź. System wtrysku paliwa sterowany sprayem zapewnia czyste i efektywne spalanie przy wysokiej wydajności termodynamicznej. Szybko działające wtryskiwacze piezoelektryczne umożliwiają dostarczanie paliwa do silnika na żądanie z najwyższą precyzją.
Rozbudowany system chłodzenia silnika zapewnia jego wydajność nawet przy ekstremalnych obciążeniach. To samo dotyczy zoptymalizowanych przepływowo głowic cylindrów, które wykonane są ze specjalnego, odpornego na wysoką temperaturę stopu. Ciągłe dostosowywanie wałków rozrządu dolotowego i wylotowego poprawia moc i wydajność. Gwarantuje doskonałą reakcję na pedał przyspieszenia i optymalizuje cykl ładowania dla każdego punktu roboczego. Pompa olejowa z regulacją zmienną również przyczynia się do niskiego zużycia paliwa.
Każdy silnik jest składany przez jednego mechanika w warsztacie silnikowym w Affalterbach według zasady „jeden człowiek – jeden silnik”.
Zgodny z normą dźwięk silnika V8 zapewnia system wydechowy z technologią klapek. Klapki są kontrolowane za pomocą mapy i automatycznie działają w zależności od programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, mocy wymaganej przez kierowcę oraz prędkości obrotowej silnika. Opcjonalnie dostępny jest system wydechowy Performance, który pozwala na modulację dźwięku za naciśnięciem przycisku.
Przepełniony: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Mokre sprzęgło startowe zastępuje konwerter momentu obrotowego w skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Pozwala to zaoszczędzić wagę i optymalizuje reakcję na polecenia dotyczące pedału przyspieszenia, szczególnie podczas przyspieszania lub zwalniania. Funkcja wielokrotnego redukowania biegów umożliwia bardziej spontaniczne przyspieszenia, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęglenia w programach jazdy „Sport” i „Sport+” sprawia, że jazda jest jeszcze bardziej emocjonująca. Określone dostosowania zapłonu zapewniają szybsze zmiany biegów w innych trybach. We wszystkich trybach ruszanie odbywa się na pierwszym biegu, aby zawsze zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy.
Tryb „Manual” można wybrać za pomocą osobnego przycisku w konsoli centralnej. Zmiany biegów opierają się na wybranym programie jazdy, a kierowca może teraz zmieniać biegi za pomocą łopatek na kierownicy. Dodatkowo skrzynia biegów pozostaje w wybranym biegu i nie zmienia automatycznie biegu przy osiągnięciu ograniczenia obrotów silnika.
Zapewnia optymalną przyczepność: napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Inteligentny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ łączy zalety różnych konfiguracji napędu w jednym: całkowicie zmienny rozdział momentu obrotowego między osiami przednią i tylną zapewnia optymalną przyczepność aż do fizycznych granic. Kierowca może również polegać na wysokiej stabilności prowadzenia oraz dużym poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, zarówno na suchej, mokrej, jak i ośnieżonej nawierzchni. Przejście z napędu na tylną oś na napęd na wszystkie koła i odwrotnie odbywa się bezproblemowo, ponieważ inteligentna kontrola jest zintegrowana w architekturę całego systemu pojazdu.
Elektromechanicznie kontrolowane sprzęgło łączy trwale napędzającą tylną oś z przednią osią w sposób całkowicie zmienny. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest nieprzerwanie obliczany w zależności od warunków jazdy i wejść kierowcy. Przejścia są bezproblemowe i oparte na skomplikowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze mocniejszego przyspieszenia.
Idealna kombinacja dynamiki i komfortu: zawieszenie
Zwinność, wysoce dynamiczne przyspieszenie boczne oraz maksymalna przyczepność nowych modeli także dzięki zawieszeniu AMG RIDE CONTROL+ z pełnym wsparciem wielokomorowym i adaptacyjnym tłumieniem. Zapewnia to wyjątkowo wysoką stabilność kąta pochylenia, dynamikę jazdy i precyzję kierowania. Poziom pojazdu można również dostosować do różnych warunków jazdy.
Oś przednia charakteryzuje się konstrukcją wielowahaczową z specjalnymi knykciami kierowniczymi, zoptymalizowaną elastokinematyką i radialnymi połączeniami hamulcowymi. Niezależne sterowanie kołami i elementy zawieszenia kół umożliwiają uzyskanie wyższych przyspieszeń bocznych przy minimalnej tendencji do skręcania.
Modelowa koncepcja wielowahaczowa na tylnej osi zachwyca niezwykle precyzyjnym sterowaniem kół oraz zwiększoną sztywnością. Tylny nośnik osi specyficzny dla AMG umożliwia szerszy rozstaw w porównaniu do GLC od Mercedes-Benz, a powierzchnie styku łożysk kół również zostały przesunięte bardziej na zewnątrz. Inne działania obejmują specyficzne dla AMG nosniki kół, sztywniejsze dostosowanie elastokinematyki i większe negatywne pochylenie.
Inteligentny wyświetlacz powietrzny dla optymalnych właściwości jezdnych
Dzięki sportowemu zestawowi sprężyn i amortyzatorów oraz adaptacyjnemu tłumieniu, nowy system zawieszenia trójkomorowego łączy wzorcową dynamikę jazdy z doskonałymi cechami hałasu drogowego i wibracji opon. Sztywność sprężyn powietrznych może być regulowana w szerokim zakresie poprzez aktywację lub dezaktywację poszczególnych komór powietrznych, co zapewnia zauważalne zwiększenie komfortu i prowadzenia.
Istnieją trzy stopnie strojenia sprężyn, w zależności od wybranego programu jazdy i aktualnego stanu jazdy. W przypadku nagłych zmian obciążenia, szybkiego pokonywania zakrętów, intensywnego przyspieszania lub intensywnego hamowania, sztywność sprężyn jest automatycznie zwiększana. W ten sposób skutecznie redukuje przechyły i pochylenia, stabilizując sportowego SUV-a i coupe.
Adaptacyjne tłumienie jest również standardowym wyposażeniem. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie kontrolowany system dostosowuje tłumienie w każdym kole do aktualnych wymagań. Poprawia to bezpieczeństwo prowadzenia i komfort jazdy. Tłumienie zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi i wybranego ustawienia zawieszenia. Idealny punkt roboczy można wybierać o każdej porze na podstawie szerokiego zakresu informacji dotyczących przyspieszenia lub prędkości pojazdu, na przykład.
Za pomocą przełącznika na konsoli centralnej lub dowolnie konfigurowalnych przełączników na kierownicy kierowca może wybierać spośród trzech różnych zestawów charakterystyki tłumienia, mianowicie „Comfort”, „Sport” i „Sport+”, wpływając w ten sposób indywidualnie na doświadczenie jazdy – od bardzo komfortowego do sportowo sztywnego.
SUV i coupé GLC63 4MATIC+ standardowo wyposażone są w 10-ramienne lekkie felgi 8.0 J x 19 (przód) oraz 9.0 J x 19 (tył) malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem oraz oponami o rozmiarze 235/55 R 19 (przód) oraz 255/50 R 19 (tył). Wymiary dla SUV i coupe GLC63 S 4MATIC+ to 265/45 R 20 (przód) oraz 295/40 R 20 (tył) na 5-ramiennych lekkich felgach malowanych na szaro tytanowo z wysokim połyskiem w rozmiarze 9.5 J x 20 (przód) i 10.0 J x 20 (tył). Istnieją również inne, opcjonalne kombinacje kół/opon oraz felgi ze stopów lekkich, aż do rozmiarów 265/40 R 21 na 9.5 J x 21 na osi przedniej i 295/35 R 21 na 10.0 J x 21 na osi tylnej.
Wrażliwe i szybkie: mechanizm różnicowy z blokadą
W celu poprawy przyczepności i dynamiki jazdy wszystkie modele wyposażone są w elektronicznie kontrolowany mechanizm różnicowy z blokadą. To redukuje poślizg na wewnętrznym tylnym kole podczas pokonywania zakrętów, bez jakiejkolwiek interwencji w system hamulcowy. W rezultacie pozwala to kierowcy na wcześniejsze przyspieszenie po zakręcie dzięki poprawionej przyczepności. Pojazd pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużej prędkości, podczas gdy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu również poprawia przyczepność z miejsca.
Największą zaletą elektronicznej kontroli jest jeszcze bardziej wrażliwa i szybsza możliwość dostosowania w zmieniających się sytuacjach jazdy: co podnosi krytyczny próg wyżej, co czyni prowadzenie na granicy pojazdu jeszcze łatwiejszym. Trzystopniowe ESP® z ustawieniami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” oraz „ESP OFF” działa w doskonałej harmonii z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i jest optymalnie dostosowane do wyjątkowej dynamiki.
Bezpośrednie i z wyraźnym sygnałem zwrotnym: AMG układ kierowniczy czuły na prędkość
Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego czułe na prędkość ma zmienny przełożenie. Zachwyca precyzyjnym i autentycznym sygnałem zwrotnym oraz może być wstępnie ustawione w dwóch ustawieniach „Comfort” lub „Sport”. Wspomaganie układu kierowniczego jest redukowane przy wysokich prędkościach, a nieprzerwanie zwiększa się przy niskich prędkościach. Oznacza to, że przy niskich prędkościach wymagana jest stosunkowo mała siła kierownicy, a przy wysokich prędkościach utrzymuje najlepszą możliwą kontrolę nad pojazdem. Ponadto system wspomagania układu kierowniczego zależy od aktualnej przyspieszenia bocznego, wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT lub ustawienia tłumienia.
Wrażliwy i stabilny: wysokowydajny system hamulcowy z kompozytów
W związku z wysokimi wartościami mocy modele ośmiocylindrowe mają dużoskalowy system hamulcowy składający się z wewnętrznie wentylowanych, perforowanych tarcz kompozytowych zarówno na przedniej, jak i tylnej osi, z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu i jednostkowym tłokiem pływającym z tyłu.
Opcjonalnie można zamówić system hamulcowy AMG wysokowydajny z ceramicznymi tarczami kompozytowymi z brązowymi sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu i jednostkowym pływającym zaciskiem hamulcowym z tyłu. Pozwala to na dodatkowe oszczędności w wadze i niższe masy niesprężynowe. Dodatkowymi zaletami są ich jeszcze większa ogólna trwałość i stabilność w warunkach dużego obciążenia. System hamulcowy wyróżnia się także długim czasem eksploatacji i natychmiastową reakcją – gwarantując szybką jazdę na torze.
Wszystkie systemy hamulcowe zachwycają krótkimi drogami hamowania, wrażliwą reakcją i długą żywotnością, nawet w przypadku ekstremalnych obciążeń. Wśród funkcji komfortowych pojazdu znajdują się asystent ruszania z miejsca, przygotowywanie i suche hamowanie na mokrej nawierzchni. Po wyłączeniu zapłonu i zatrzymaniu pojazdu, skrzynia biegów automatycznie wybiera położenie parkingowe „P”. W międzyczasie elektryczny hamulec postojowy automatycznie zwalnia przy ruszaniu.
Model S z dynamicznymi mocowaniami silnika w standardzie
Mocniejszy GLC63 S 4MATIC+ wyposażony jest w dynamiczne mocowania silnika. Te rozwiązania likwidują sprzeczne cele komfortu i dynamiki, redukując wibracje w jednostce silnika/przekładni. Te dynamiczne mocowania instantnie i zmiennie dostosowują swoją sztywność do warunków jazdy i stylu prowadzenia. Miękkie mocowania silnika poprawiają komfort, ponieważ efektywnie odłączają hałas i wibracje. Jednak zachowanie i zwinność korzystają ogólnie z sztywniejszego ustawienia mocowania. Kierowca czuje się bardziej związany z pojazdem podczas dynamicznej jazdy, ponieważ jest więcej informacji zwrotnych, a reakcja na kierownicę jest bardziej bezpośrednia. Ogólnie rzecz biorąc, kierowca korzysta z precyzyjniejszego wrażenia z jazdy.
Wellness podczas długich podróży: pakiet ENERGIZING