Zarząd Mercedes-Benz postanowił, że chce zdobyć znaczną część rynku SUV-Coupé i zaprezentował GLC Coupé. Teraz wprowadzili facelift, który doda więcej osiągów, oszczędności oraz technologii do najmniejszego SUV-Coupé od marki z trójramienną gwiazdą.
Nowa wersja będzie dostępna zarówno w wersji benzynowej, jak i diesla, z architekturą czterocylindrową spełniającą normę Euro6d. W celu osiągnięcia tego celu, zastosowane zostaną zarówno katalizatory, jak i system SCR z AdBlue dla silników Diesla oraz filtry cząstek stałych dla napędów benzynowych. Silniki benzynowe będą miały architekturę 48 woltów, a alternator będzie również pełnił rolę rozrusznika. System działa jak mikro-hybryda, zmniejszając zużycie paliwa i dodając komfortu podczas jazdy.
Układ napędowy będzie oferował wybór zawieszeń – zarówno mechanicznych, jak i pneumatycznie sterowanych. Możliwości przekładni to 6-biegowa manualna lub 9-biegowa automatyczna.
Na zewnątrz, wygląd w stylu fastback zostanie ulepszony dzięki standardowym lampom LED z tyłu oraz jako opcja w różnych wersjach dla nowo zaprojektowanych świateł przednich.
Wnętrze pomieści do pięciu osób, choć ciasne tylne siedzenia są bardziej przystosowane dla czterech pasażerów. Bycie Mercedes-Benz oznacza, że technologia musi być obecna w każdym detalu. Odświeżony GLC Coupé zaoferuje połączenie wyświetlacza dotykowego, nawigacji oraz rozszerzonej rzeczywistości, aby użytkownicy mogli cieszyć się lepszym doświadczeniem.
Z pewnością przyciągnie uwagę po prezentacji GLC SUV, Mercedes-Benz zaprezentował GLC Coupé. Nowa generacja udanego modelu umiejętnie i szczegółowo łączy sportowy charakter coupé z funkcjonalnością SUV-a. Efektem tego jest pojazd dla indywidualistów, którzy cenią sobie wyjątkowy wygląd, maksymalną swobodę i nowatorską technologię. Innowacyjne technologie, inteligentne systemy wspomagania jazdy i nowa gama silników sprawiają, że Coupé jest wzorem sportowości, bezpieczeństwa i efektywności.
Mercedes-Benz GLC Coupé zachwyca swoim charakterystycznym wyglądem, innowacyjnymi systemami wspomagania jazdy, nową gamą silników oraz najnowszą generacją systemu infotainment MBUX Mercedes-Benz User Experience z szerokim zakresem opcji sterowania. Udoskonalone systemy wspomagania jazdy zostały wzbogacone o funkcje ostrzegania przy wyjeździe, funkcję korytarza awaryjnego i funkcję końca korka, między innymi. Nowością jest także asystent manewrowania przyczepą, który wspomaga podczas manewrowania wstecz.
Zadziwiający tył coupé: elegancki design zewnętrzny
Mercedes-Benz GLC Coupé charakteryzuje się dynamicznym wyglądem i eleganckimi liniami. Wyraźne cechy off-roadowe to dominujący przód, mocne formy i standardowe chromowane detale, takie jak osłony podwozia z przodu i z tyłu. Jego coupé charakter ujawnia się w niskiej sylwetce z opadającą linią dachu i zaokrąglonym tylnym oknem. Na przodzie wyróżniają się mocno konturowana diamentowa krata chłodnicy z wbudowaną gwiazdą oraz pojedynczym żaluzją typową dla coupé, uzupełniona wyrazistymi wlotami powietrza i nowymi konturami standardowych lamp LED High Performance.
Mercedes-Benz GLC Coupé pokazuje, jak cechy designu coupé mogą harmonizować z cechami SUV-a, dzięki opadającej linii dachu, zielonemu oknu idealnie wpasowanemu w sylwetkę oraz linii cechującej się wyrazistym chromowanym paskiem na wysokiej linii pasa, muskularnymi ramionami i wznoszącym się ku tyłowi konturem, który łapie światło. Na dodatek, dynamiczne proporcje i duży prześwit podkreślają wszechstronność GLC Coupé – równie dobrze odnajdzie się na gładkim asfalcie, jak i na szutrowej drodze.
Inteligencja i wygoda: wnętrze
Niezrównany luksus i przyjazne dla użytkownika sterowanie obfitują w wnętrzu Coupé. Jak przystało na Mercedes-Benz, szczególną wagę przykłada się do wnętrza. Skupia się ono na desce rozdzielczej i płynnych liniach centralnej konsoli. Duża, jednoczęściowa płyta konsoli elegancko przechodzi od centralnych wlotów powietrza do podłokietnika. Ma premiumowy charakter i wyjątkowo wysoką jakość wykonania. Nowym kolorem wnętrza jest magma grey. Całkowicie przeprojektowana wielofunkcyjna kierownica jest dostępna w dwóch wersjach. Jej obsługa systemu Active Distance Assist DISTRONIC i przycisków Touch Control do kontrolowania zestawu wskaźników i systemu infotainment, a także akustyczna informacja zwrotna wyznaczają nowe standardy.
Wielofunkcyjny touchpad na centralnej konsoli jeszcze bardziej poprawia wygodę obsługi, zastępując pokrętło, podczas gdy system infotainment ma większe wyświetlacze dotykowe o przekątnej 12.3 cala w zestawie wskaźników oraz 7 cali przy rozdzielczości 960 x 540 pikseli i 10.25 cala przy rozdzielczości 1920 x 720 pikseli w wyświetlaczu centralnym. Dodatkowo, najnowsza generacja systemu infotainment MBUX Mercedes-Benz User Experience charakteryzuje się intuicyjną logiką oraz szerokim zakresem opcji sterowania. Istnieje pięć różnych sposobów interakcji z systemem infotainment GLC:
Poprzez dotykowe sterowanie na wyświetlaczu centralnym
Używając przycisków Touch Control na wielofunkcyjnej kierownicy
Z użyciem wielofunkcyjnego touchpada na centralnej konsoli
Poprzez opcjonalne sterowanie gestami z pomocą Asystenta Wnętrza
Za pomocą sterowania głosowego, korzystając z komendy „Hej Mercedes”
Opcjonalny system ENERGIZING comfort control łączy różne systemy w pojeździe, aby stworzyć optymalne warunki. Integruje on nastroje oświetlenia i muzyki, klimatyzację, odpowiednie utwory muzyczne i filmy oraz funkcję masażu, ogrzewania i wentylacji siedzeń. ENERGIZING COACH wykorzystuje dane z pojazdu i otoczenia, aby polecić jeden z programów dostosowanych do sytuacji i indywidualnych potrzeb.
Nowoczesne systemy wspomagania jazdy zostały wzbogacone o funkcję ostrzegania przy wyjeździe, funkcję korytarza awaryjnego oraz funkcję końca korka. Nowe funkcje obejmują asystenta manewrowania przyczepą, który wspomaga podczas manewrowania wstecz. System używa czujników w głowicy kulowej i pierścienia magnetycznego do pomiaru kąta między ciągnikiem a przyczepą. Kamera 360° zapewnia dobrą widoczność dookoła i znacznie poprawiony obraz na wyświetlaczu.
Zwiększona efektywność: nowe silniki
W momencie wprowadzenia na rynek Mercedes-Benz GLC Coupé będzie dostępny z nowymi silnikami, a kolejne jednostki będą dodawane do oferty w trakcie roku. Wszystkie modele wysokoprężne już spełniają wymogi normy Euro 6d (RDE – Real Driving Emissions Stage 2), która wchodzi w życie w 2020 roku. Osiągnięto to dzięki izolowanej konfiguracji systemu oczyszczania spalin zamontowanego bezpośrednio na silniku. Składa się on z katalizatora utleniania oleju napędowego (DOC), filtra cząstek stałych z funkcją SCR (sDPF) oraz katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue®. System uzupełnia dodatkowy selektywny katalizator redukcji (SCR) z katalizatorem do śladowego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym GLC. Silniki benzynowe są zasilane dzięki integracji 48-woltowego systemu elektrycznego (EQ Boost). Zespół rozruchowy napędzany pasem odpowiedzialny jest za funkcje hybrydowe, takie jak boost czy odzyskiwanie energii, jednocześnie umożliwiając oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane dla technologii hybrydowej wysokiego napięcia. Oprócz redukcji zużycia i emisji CO2, technologia ta poprawia również komfort i wydajność.
Ekspresyjny design: Stylowy wygląd nowej generacji Coupé wpisuje się w filozofię projektowania Sensual Purity i łączy elastyczność SUV-a z wyczuciem stylu oraz sportowością coupé. Słupki A mają bardziej wyraźne pochylenie, co obniża sylwetkę dachu. Model wiele zawdzięcza wyjątkowemu charakterowi diamentowej kraty chłodnicy, która dostępna jest standardowo w kolorze srebrnym lub czarnym w połączeniu z pakietem Night, z chromowaną ramką zawierającą formalne elementy osłony podwozia. Dodatkowe przyciągające wzrok cechy obejmują standardowe lampy LED High Performance o designie latarki oraz niezapomniany podpis świetlny. Eleganckie linie kończą się z sukcesem na kompaktowym tylnym końcu z nowym dyfuzorem, osłoną podwozia i końcówkami wydechu oraz pełnymi lampami tylnymi LED.
MBUX – Innowacyjne telematyki: Połączenie wyświetlaczy dotykowych, nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością, inteligentnego sterowania głosowego poprzez przycisk rozmowy lub komendę „Hej Mercedes”, łączności i interfejsu użytkownika sprawia, że GLC Coupé jest na nowoczesną miarę.
Zawieszenie: Alternatywnie do standardowego zawieszenia sportowego z adaptacyjnym tłumieniem, dostępne jest jako opcja DYNAMIC BODY CONTROL z bezstopniowo regulowanymi amortyzatorami dla stalowych sprężyn na przedniej i tylnej osi. W zależności od sytuacji jazdy, prędkości oraz stanu drogi, tłumienie jest sterowane indywidualnie dla każdego koła w interakcji z charakterystyką silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Dostępne jest także zawieszenie powietrzne AIR BODY CONTROL – aby jeszcze bardziej poprawić komfort i sportowość.
Zaawansowane systemy wspomagania: Active Distance Assist DISTRONIC oraz Active Steer Assist zapewniają jeszcze większą wygodę wsparcia, pomagając kierowcy utrzymać bezpieczną odległość oraz kierować. Prędkość jest automatycznie dostosowywana przed zakrętami lub skrzyżowaniami. Active Steer Assist wspomaga w tworzeniu korytarza awaryjnego i w zmianie pasa ruchu. Ryzyko kolizji można zmniejszyć dzięki funkcji wyłączenia Active Brake Assist, która hamuje, jeśli kierowca nie zauważy nadjeżdżającego ruchu.
Układ napędowy: Mercedes-Benz GLC Coupé dostępny jest z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi czwartej generacji. Silniki wysokoprężne już spełniają wymogi normy Euro 6d. Silniki benzynowe są elektryfikowane poprzez integrację 48-woltowego systemu elektrycznego (EQ Boost).