2020 Mercedes-Benz GLE
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoManiac1990 - ocena: 4/5

Niemiecki producent samochodów zaprezentował pierwszego w pełni zbudowanego, zaprojektowanego od podstaw GLE w 2020 roku, po kilku generacjach wahań dotyczących nazwy tego średniej wielkości SUV-a.

Mercedes-Benz wprowadził klasę ML w 1997 roku, a do 2015 roku nosiła tę nazwę. Jednak od tego roku nazwa modelu została zmieniona na GLE. Warto jednak zaznaczyć, że był to jedynie odświeżony model trzeciej generacji tego SUV-a. Dlatego GLE z 2020 roku można uznać za pierwszy pojazd w 100% stworzony pod tym oznaczeniem. Niezależnie od nazwy, samochód ten stał się punktem odniesienia w branży, zmuszając innych producentów do podnoszenia standardów swoich SUV-ów.

GLE z 2020 roku prezentował nowy język designu Mercedes-Benz, z dwiema strzałkowymi światłami LED do jazdy dziennej zintegrowanymi w reflektorach. Dzięki temu potwierdził swoje miejsce pośrodku, między GLC (wcześniej znanym jako GLK) a pełnowymiarowym luksusowym SUV-em GLS. Jego główny grill ozdobiony był dwoma satynowymi szczelinami, które podtrzymywały znak producenta. Mimo swojego rozmiaru, dzięki łagodnym krawędziom i zakrzywionym panelom, samochód wyglądał na mniejszy. Wysoka linia okien z nachyloną do przodu klapą bagażnika była już główną cechą stylistyczną tego pojazdu.

Wnętrze Mercedesa wyposażono w parę wygodnych foteli kubełkowych z przodu, oddzielonych wysokim podłokietnikiem. Tam producent zamontował elementy sterujące systemem infotainment MBUX, który miał wyświetlacz umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Niemiecki producent zrezygnował z analogowych wskaźników i całkowicie z klasycznego zestawu przyrządów. Zamiast tego zamontowano wyświetlacz przed kierowcą, który pokazywał wszystkie niezbędne dane dotyczące jazdy oraz dodatkowe informacje z komputera pokładowego. Z tyłu, kanapa była wystarczająco duża, aby komfortowo pomieścić trzy osoby.

Dla tego modelu producent przygotował szeroką gamę silników, aby zaspokoić różne gusta. Oferował samochód z napędem na benzynę, turbodieslu lub hybrydowym. Wszystkie wersje były wyposażone w standardowy napęd na wszystkie koła i dziewięciobiegowe automatyczne skrzynie biegów.

Nowy Mercedes-Benz GLE wprowadza wiele innowacji. Na przykład aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na 48 woltach jest pierwszym takim rozwiązaniem na świecie. Systemy wspomagania kierowcy przesuwają granice, oferując Active Stop-and-Go Assist. Wnętrze jest jeszcze bardziej przestronne i komfortowe, a na życzenie dostępna jest trzecia rząd siedzeń. System infotainment zyskał większe ekrany, pełno kolorowy wyświetlacz head-up o rozdzielczości 720 x 240 pikseli oraz MBUX Interior Assistant, który potrafi rozpoznawać ruchy rąk i wspierać intencje obsługi. Zewnętrzny design nie tylko emanuje obecnością i mocą, ale także wyznacza nowy standard aerodynamiki w segmencie SUV. GLE otrzyma zupełnie nową gamę silników przy wprowadzeniu na rynek na początku 2019 roku. Nowy napęd 4MATIC zapewnia doskonałą zwrotność na drodze i wyjątkowe osiągi poza utwardzonymi szlakami. W późniejszym terminie do oferty napędowej wprowadzona zostanie wariant hybrydowy typu plug-in o szczególnie dużym zasięgu.

„W 1997 roku Mercedes-Benz założył segment premium SUV wprowadzając na rynek klasę M. Od tego czasu ponad dwa miliony klientów zdecydowało się na ten model off-roadowy,” mówi Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz. „Nowy GLE, z nowym konceptem sterowania, innowacyjnymi asystentami jazdy, nową gamą silników i zdecydowanie większą przestronnością, ma na celu kontynuację tej historii sukcesu.”

„GLE prezentuje ikoniczny design Mercedes-Benz, pozostając wiernym swojemu charakterowi jako off-roader,” mówi Gorden Wagener, Chief Design Officer w Daimler AG. „Swoim językiem designu doskonale ucieleśnia naszą filozofię projektowania opartą na zmysłowej czystości, reprezentując nowoczesny luksus. Wnętrze fascynuje kontrastem między luksusowym, eleganckim designem a cyfrową technologią wysokiej klasy naszego systemu MBUX.” Nowy GLE ma najlepszą aerodynamikę w swojej klasie, z wartością Cd wynoszącą 0.29.

W 1997 roku Mercedes-Benz założył segment premium SUV wprowadzając na rynek klasę M. Od jesieni 2015 roku rodzina modelowa nosi nazwę GLE, podkreślając swoje pozycjonowanie jako SUV w rodzinie modelowej klasy E. Od momentu wprowadzenia na rynek klasy M ponad dwa miliony klientów zdecydowało się na ten model off-roadowy, a GLE jest najlepiej sprzedającym się SUV w historii Mercedes-Benz. Obecnie Mercedes-Benz z sukcesem oferuje siedem modeli w segmencie SUV (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-Class). SUV-y są kluczowym filarem strukturalnym w portfolio produktów Mercedes-Benz i przyczyniają się do wzrostu tej marki. Do tej pory ponad pięć milionów klientów na całym świecie kupiło SUV-y Mercedes-Benz.

Nowy Mercedes-Benz GLE po raz pierwszy zaprezentowany zostanie publicznie na 2018 Mondial de l’Automobile w Paryżu. Będzie dostępny w salonach na początku 2019 roku (USA i Europa) oraz wiosną 2019 roku w Chinach. Mercedes-Benz GLE jest produkowany w Tuscaloosa (Alabama/USA).

Pięć najważniejszych innowacji w nowym GLE:

E-ACTIVE BODY CONTROL: W pełni zintegrowane, hydropneumatyczne, aktywne zawieszenie oparte na 48 woltach, po raz pierwszy w połączeniu z nowo opracowanym zawieszeniem powietrznym. To jedyny system na rynku, w którym siły sprężyn i tłumienia mogą być indywidualnie sterowane na każdym kole. Oznacza to, że nie tylko przeciwdziała on przechyłom nadwozia, ale również wychyleniom i osiadaniu.
Active Tailback Assist: Ten system wspomagania jazdy pozwala GLE wykrywać korki we wczesnej fazie, aktywnie wspiera kierowcę w ruchu stop-and-go do około 60 km/h, a nawet pomaga w tworzeniu pasa ratunkowego.
Funkcja wyłączenia Active Brake Assist: Jeśli istnieje niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym ruchem podczas skrętu, Mercedes-Benz GLE może być hamowany przy prędkościach charakterystycznych dla takich manewrów.
4MATIC: Po raz pierwszy dostępny w modelach z silnikami sześciocylindrowymi i ośmiocylindrowymi oraz w hybrydzie plug-in, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła (Torque on Demand, TonD) kontroluje rozkład momentu obrotowego między przednią a tylną osią od 0-100% w zależności od wybranego trybu jazdy. W ramach opcjonalnego pakietu Offroad oraz jako światowa nowość, dostępny jest również w pełni zmienny napęd na wszystkie koła (TonD) z niskim i wysokim zakresem, co sprawia, że GLE jest bardziej zdolny do jazdy w terenie niż kiedykolwiek wcześniej.
Komfort siedzenia: Nowy GLE ma znacznie dłuższy rozstaw osi (plus 80 mm), co przekłada się na większą przestronność wnętrza. Komfort szczególnie zwiększa opcjonalny, w pełni elektrycznie regulowany drugi rząd siedzeń – dostępny jest również trzeci rząd siedzeń na życzenie.
Zewnętrzny design: potężna obecność.

Atrakcyjność estetyczna Mercedesa GLE opiera się na harmonijnej interakcji między emocjami a inteligencją, mającej na celu wzbudzenie pożądania. Charakteryzuje się ponadczasowym pięknem, połączeniem wysokiej jakości technologii i rzemiosła oraz redukcją do tego, co naprawdę istotne.

Nowoczesny luksus zarówno na drodze, jak i poza nią: to przesłanie projektowe nowego GLE. Proporcje pojazdu, z długim rozstawem osi, krótkimi zwisami i dużymi, płasko osadzonymi kołami, już nie pozostawiają wątpliwości, że czuje się on jak u siebie i dobrze wygląda w każdym terenie. GLE podąża za strategią projektowania opartą na zmysłowej czystości i rezygnuje z indywidualnych krawędzi i żłobień na rzecz hojnie formowanych powierzchni. Powierzchnie wchodzą w interakcję z precyzyjnymi elementami graficznymi.

Przednia część GLE emanuje obecnością i mocą: zapewnia to wyprostowana kratka chłodnicy w ośmiokątnej interpretacji SUV, wyraźnie widoczna, chromowana osłona podwozia oraz maska z dwoma wypukłościami. Ten efektowny wygląd podkreśla charakterystyczny design reflektorów zarówno w dzień, jak i w nocy.

ULTRA RANGE długie światło z reflektorów MULTIBEAM LED produkuje maksymalną intensywność światła dozwoloną przez prawo, tj. jasność głównych reflektorów pozostaje powyżej wartości odniesienia 1 luks w odległości ponad 650 metrów.

Patrząc z boku, szeroki słupek C typowy dla Mercedesa GLE przekazuje pewność siebie i stabilność. Duże koła w rozmiarach od 18 do 22 cali są umieszczone w nadkolach z wyraźnymi obudowami. To podkreśla solidny charakter SUV-a GLE, podobnie jak belki dachowe z przęsłami i opcjonalne podświetlane listwy progowe. Chromowane obramowania okien przypominają jednak model klasy premium sedan.

GLE prezentuje się także w sportowym stylu z tyłu. To szczególnie podkreśla potężna muskulatura barkowa rozciągająca się od słupka C do tylnych świateł. Reflektory zostały przeniesione niżej, co nadaje tylnym światłom płaską estetykę. Są również w dwóch częściach. Nie tylko tworzy to wrażenie szerokości, ale także nadaje niepowtarzalny design nocny z podświetlanymi blokami typowymi dla SUV-ów Mercedesa, w tym przypadku z podświetleniem krawędzi. Tył jest wyraźnie zaokrąglony z chromowaną osłoną podwozia.

Aerodynamika: szczegółowe dostrojenie dla najlepszego współczynnika Cd w tej klasie.

Nowy Mercedes-Benz GLE ma współczynnik Cd wynoszący 0.29, co stanowi najlepszy wynik w swoim segmencie. Jest to również znacząca poprawa w porównaniu do poprzedniego modelu (Cd 0.32). Dobre właściwości aerodynamiczne w znacznym stopniu przyczyniają się do niskiego zużycia paliwa w codziennych warunkach. Szereg szczegółów został zoptymalizowany w licznych pętlach obliczeniowych, symulacjach CAE (inżynieria wspomagana komputerowo) i pomiarach w tunelu wiatrowym w Sindelfingen.

Podjęte działania obejmują:

System kontroli powietrza chłodzącego za chłodnicą do pomiaru przepływu powietrza w zależności od potrzeb (AIRPANEL)
Spoilery kół z aerodynamicznie zoptymalizowanymi formami przed przednimi kołami
Optymalizowane lusterka zewnętrzne
Dodatkowe spoilery kół przed tylnymi kołami
Spoilery boczne z uszczelką na słupku D w klapie bagażnika
Tylne światła z specjalnymi krawędziami spoilera
Duża powierzchnia osłon podwozia oraz tunelu wału napędowego, płaska obudowa zbiornika paliwa, aerodynamiczne osłony na tylnej osi, aerodynamicznie zoptymalizowana wyściółka dyfuzora.
Aero-koła z aerodynamicznie zoptymalizowanymi oponami.
Wnętrze: luksusowo eleganckie i progresywne

Wnętrze nowego GLE czerpie swoją fascynację z kontrastu między luksusowym, eleganckim otoczeniem luksusowego sedana Mercedes-Benz a solidnymi, progresywnymi cechami SUV-a. Centralnym elementem designu deski rozdzielczej jest sportowa, stylowa jednostka kokpitu osadzona w wyrazistej podporze deski rozdzielczej. Podpora deski rozdzielczej spływa do paneli drzwi, a integralny element wykończeniowy rozciąga się wokół kierowcy i pasażera z przodu, aby połączyć się z drzwiami.

Wyraźnie podniesiona konsola centralna tworzy solidny kontrast z unoszącym się wyglądem deski rozdzielczej. Jak to jest typowe dla pojazdów terenowych, na konsoli centralnej znajdują się dwa wyraźne uchwyty. Oprócz dobrej ergonomii, gładkie skórzane powierzchnie tworzą nowoczesne, luksusowe wrażenie, które zwieńczają szerokie obszary wykończenia i płaskie rolety. Wszystkie kontrolery i wyświetlacze mają nowy wygląd. Kontrolery z haptycznym i akustycznym sprzężeniem zwrotnym wyglądają jakby zostały wyfrezowane z jednego bloku metalu. Bardzo precyzyjne rzeźbienia i struktury piramidowe ukazują dążenie do perfekcji i rzemiosła. Nowa sportowa kierownica z wyraźnym, rzeźbionym wzorem szprych podkreśla imponujący wygląd wnętrza SUV-a.

Wnętrze: więcej przestrzeni z tyłu i trzeci rząd siedzeń na życzenie.

Większy rozmiar: nowy GLE ma znacznie dłuższy rozstaw osi niż jego poprzednik (2995 milimetrów, plus 80 mm). Tworzy to znacznie więcej przestrzeni, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Miejsce na nogi w drugim rzędzie wzrosło o 69 milimetrów do 1045 milimetrów. Wysokość wnętrza z tyłu przy standardowej, stałej jednostce tylnego siedzenia i podziale oparcia 40:20:40 wzrosła o 33 milimetry do 1025 milimetrów. A ponieważ słupek A jest bardziej pionowy niż wcześniej, przestronność i komfort wejścia w pierwszym rzędzie zostały jeszcze poprawione.

Na życzenie, jako światowa nowość w segmencie SUV, dostępny jest drugi rząd siedzeń z sześcioma w pełni elektrycznymi regulacjami. Siedzenia po prawej i lewej stronie można osobno regulować w przód i w tył o maksymalnie 100 milimetrów, oparcia są regulowane pod kątem i mogą być składane w proporcji 40:20:40, a zagłówki są regulowane pod względem wysokości. W typowym stylu Mercedesa, regulacje tylnych siedzeń są obsługiwane za pomocą przełącznika w panelu drzwi. Oparcie można również całkowicie złożyć elektrycznie, korzystając z zestawu przełączników w bagażniku.

Pojemność bagażnika wynosi do 825 litrów za tylnymi siedzeniami oraz do 2055 litrów po złożeniu drugiego rzędu siedzeń. Wzrost o 72 mm w szerokości załadunku umożliwia łatwiejsze umieszczanie dużych przedmiotów. Przydatne uchwyty i elementy ochronne zostały specjalnie opracowane jako akcesoria do praktycznego przechowywania sprzętu rekreacyjnego we wnętrzu. W połączeniu z zawieszeniem powietrznym AIRMATIC, tył pojazdu można obniżyć o około 40 milimetrów za pomocą przełącznika, aby ułatwić załadunek i rozładunek.

Jeszcze większa elastyczność jest możliwa dzięki opcjonalnemu, składanym trzeciemu rządowi siedzeń, który zapewnia dwa dodatkowe miejsca. Dzięki funkcji Easy Entry w pełni elektrycznie regulowanego drugiego rzędu siedzeń, dwaj najbardziej z tyłu pasażerowie mogą wygodnie dotrzeć do swoich miejsc.

Funkcjonalność ENERGIZING seat kinetics to kolejna innowacja dostępna dla przednich siedzeń w połączeniu z w pełni elektryczną regulacją siedziska z funkcją pamięci. ENERGIZING seat kinetics wspiera zmiany w pozycji siedzenia dzięki minimalnym ruchom poduszki siedziska i oparcia.

ENERGIZING comfort control: teraz z przewodnikiem.

ENERGIZING comfort control łączy różne systemy komfortu w pojeździe, wykorzystując muzyczne i świetlne nastroje oraz szereg trybów masażu do szerokiego zakresu programów poprawiających samopoczucie.

ENERGIZING COACH to nowa funkcja. Ta funkcjonalność oparta na inteligentnym algorytmie poleca jeden z programów w zależności od sytuacji i indywidualnych potrzeb. Jeśli nosi się urządzenie Garmin®, osobiste wartości, takie jak poziom stresu czy jakość snu, optymalizują dokładność rekomendacji. Celem jest sprawienie, aby pasażerowie czuli się dobrze i zrelaksowani nawet podczas wymagających lub monotonnych podróży.

MBUX: teraz z Interior Assist.

Mercedes-Benz GLE wyposażony jest w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Ulepszenia w porównaniu do klasy A, w której ten rewolucyjny system miał swoje debiut, obejmują dwa duże ekrany 12.3 cala/31.2 cm jako standard, które są umieszczone obok siebie dla imponującego efektu szerokiego ekranu. Informacje wyświetlane w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu multimedialnym są łatwe do odczytania na dużych, wysokiej rozdzielczości ekranach. Elementy prezentacyjne w emocjonalnie atrakcyjny sposób podkreślają zrozumiałość intuicyjnej struktury sterowania i zachwycają świetną grafiką.

W zależności od nastroju lub stylu wnętrza, użytkownik ma wybór spośród czterech różnych stylów:

Modern Classic to dalszy rozwój klasycznego stylu wyświetlania w eleganckim i lekkim połączeniu materiałów.
Sport ma wygląd wysokotecnologiczny z wyraźnie sportowymi kontrastami czarno-żółtymi.
Progressive prezentuje digitalność w zredukowanej formie.
W stylu Discreet wszystkie wyświetlacze są zredukowane do absolutnego minimum.
Opcjonalny MBUX Interior Assist umożliwia również intuicyjne, naturalne obsługiwanie różnych funkcji komfortu i MBUX poprzez rozpoznawanie ruchu. Kamera w konsoli sufitowej rejestruje ruchy rąk i ramion kierowcy oraz pasażera z przodu. Gdy ręka zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada na konsoli centralnej, wyświetlacz multimedialny zmienia się, a poszczególne elementy są np. podświetlane. System potrafi odróżnić rękę kierowcy od ręki pasażera z przodu, dzięki czemu wie, dla którego siedzenia ma zostać aktywowana funkcja masażu.

Dodatkowo istnieją funkcje, którymi można sterować za pomocą prostych gestów ręką: na przykład lampkę do czytania można włączyć i wyłączyć, wyciągając rękę w stronę lusterka wstecznego. Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu mogą zaprogramować osobistą, ulubioną funkcję.

Ogólna obsługa MBUX została poprawiona pod wieloma względami. Na przykład, menu ustawień ma nowy wygląd, a pomoc przy początkowej konfiguracji została ulepszona. Około 40 nowych funkcji MBUX w GLE obejmuje m.in.

Wsparcie dla specyficznych trybów jazdy w terenie (tryb jazdy terenowej i indywidualna aktywacja kół)
Rozszerzone wyświetlenia off-road w zestawie wskaźników i wyświetlaczu head-up (nachylenie liniowe i boczne, Torque on Demand, poziom zawieszenia)
Ustawienie pełnoekranowej mapy w zestawie wskaźników można zmieniać bezpośrednio tam
ENERGIZING COACH
ADAPT regulacja siedzenia kierowcy: po wpisaniu wzrostu, siedzenie automatycznie przesuwa się do zwykle odpowiedniej pozycji
Rozszerzenie funkcji online: np. „Biuro w samochodzie” może teraz odczytywać e-maile i dyktować je
Integracja muzyki online (TIDAL) w Europie
Rozszerzona gama aplikacji, np. specyficzne funkcje w poszczególnych regionach. Muzyka online jest dostępna przez dostawcę Kuwo w Chinach. Rozległe informacje o punktach zainteresowania (POI) są dostarczane przez Baidu Wiki w Chinach.
Unikatową cechą MBUX – Mercedes-Benz User Experience jest jego zdolność do uczenia się dzięki sztucznej inteligencji. Dzięki funkcjom przewidującym MBUX np. antycypuje, co użytkownik chciałby następnie. Na przykład, kto często dzwoni do swojej matki we wtorki w drodze do domu, otrzyma jej numer telefonu jako propozycję na tym dniu tygodnia. Kto regularnie przełącza się na stację radiową z wiadomościami o określonej porze, również otrzymuje to jako sugestię.

Innymi atutami są standardowa obsługa dotykowa wyświetlacza multimedialnego oraz użycie technologii rozszerzonej rzeczywistości do wyświetlacza nawigacji: obraz wideo otoczenia wzbogacany jest o pomocne informacje nawigacyjne, na przykład strzałki lub numery domów są automatycznie nałożone na obraz w wyświetlaczu multimedialnym. Ułatwia to kierowcy poszukiwanie określonego numeru domu lub znalezienie właściwej uliczki do skrętu. Inteligentna obsługa głosowa z naturalnym zrozumieniem języka również została udoskonalona i jest np. aktywowana za pomocą hasła „Hej Mercedes”. O wiele bardziej złożone polecenia i pytania są teraz rozumiane, początkowo w trzech głównych językach: mandaryńskim, angielskim amerykańskim i niemieckim.

Dostępny jest również nowej generacji head-up display, którego rozdzielczość wynosząca 720 x 240 pikseli i wydłużony zasięg projekcji wyznaczają nowe standardy. Ważne informacje są wyświetlane na przedniej szybie, co zmniejsza rozproszenie uwagi od sytuacji na drodze. Daje to również mniejsze zmęczenie oczu dla kierowcy, ponieważ oczy nie muszą stale dostosowywać ostrości między widzeniem bliskim a dalekim. System soczewek i luster projeksji wyświetla pełnokolorowy obraz o wymiarach około 45 x 15 centymetrów na przedniej szybie. Dla kierowcy wydaje się, że unosi się on nad maską w odległości około 3 metrów. Teraz w rozmiarze ponad dwa razy większym, wirtualny obraz jest 20 procent jaśniejszy dla lepszej czytelności w jasnych warunkach i ma przestrzeń na dodatkowe informacje, takie jak obecne źródło dźwięku, aktualne połączenie telefoniczne oraz status odbioru i baterii podłączonego telefonu. Dodatkowo pokazuje czas przybycia oraz odległość do celu, jeśli aktywne jest prowadzenie trasy. Kierowca może wybrać informacje, które uważa za istotne, w tym dodatkowe treści off-road, takie jak nachylenie pojazdu, rozkład momentu obrotowego i siły przyspieszenia.

Napęd: sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym w GLE 450 4MATIC z EQ Boost.

Nowy Mercedes-Benz GLE zadebiutuje z nowym silnikiem benzynowym w układzie rzędowym sześciocylindrowym, a wkrótce dołączą do niego inne silniki, w tym jednostki wysokoprężne oraz hybryda typu plug-in.

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC, jako pierwszy model benzynowy, jest napędzany przez silnik sześciocylindrowy systematycznie zasilany technologią 48-woltową (średnie zużycie paliwa: 9,6 – 8,3 l/100 km; średnie emisje CO2: 220 – 190 g/km)1 i będzie dostępny przy premierze rynkowej. Jego dane wydajności to: 270 kW (367 KM) i 500 Nm momentu obrotowego, z dodatkowymi 250 Nm momentu obrotowego i 16 kW/22 KM dostępnych za pomocą EQ Boost w krótkich okresach. Zintegrowany rozrusznik/alternator (ISG) odpowiada za funkcje hybrydowe, takie jak EQ Boost czy odzyskiwanie energii, jednocześnie zapewniając oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane dla technologii hybrydowej wysokiego napięcia.

ISG eliminuje potrzebę stosowania napędu pasowego dla komponentów pomocniczych z przodu silnika, co zmniejsza jego całkowitą długość. Smukła konstrukcja, w połączeniu z fizycznym rozdzieleniem wlotu/wydechu, tworzy przestrzeń dla obróbki spalin blisko silnika. System zasilania 48-woltowego służy nie tylko do zasilania dużych odbiorników mocy, takich jak pompa wody i sprężarka klimatyzacji, lecz także Zintegrowanego Rozrusznika Generatora (ISG), który również dostarcza energię do akumulatora dzięki wysoce efektywnemu odzyskiwaniu energii.

Napęd na wszystkie koła 4MATIC: zwinny na drodze, doskonały w terenie.

We wszystkich wariantach nowego GLE moc jest przekazywana przez automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Szeroki zakres przełożenia biegów od jedynki do dziewiątki pozwala na wyraźne obniżenie prędkości obrotowej silnika i jest kluczowym czynnikiem dla wysokiego poziomu efektywności energetycznej i komfortu jazdy. W przypadku silników czterocylindrowych, napęd na wszystkie koła 4MATIC jest realizowany za pomocą skrzyni rozdzielczej, która przekazuje moment obrotowy na osie w stałym stosunku 50:50 procent. W przypadku poślizgu kół, hamowanie następuje poprzez interwencję hamulca na odpowiednim kole.

W przypadku innych silników, np. w GLE 450, stosowana jest skrzynia rozdzielcza z elektronicznie sterowaną wielotarczową sprzęgłem. Umożliwia to zmienny transfer momentu obrotowego od 0-100 procent (moment na żądanie) między osiami. Nowa jest również dostępna jako opcja skrzynia rozdzielcza specjalnie skonfigurowana dla doskonałych właściwości terenowych. Oprócz kontrolowanego sprzęgła wielotarczowego z funkcją momentu na żądanie, ma zestaw biegów redukcyjnych i automatyczny efekt blokady od 0-100 procent dla jazdy w terenie.

Również podczas jazdy po drodze, a szczególnie na zakrętach, dwa w pełni zintegrowane skrzynie rozdzielcze z momentem na żądanie pozwalają na dalszą poprawę bezpieczeństwa prowadzenia i zwinności poprzez specyficzne wpływanie na stopień rotacji, aby wywołać nad- lub podsterowność.

Systemy wspomagania kierowcy: znakomite wsparcie w korkach.

Nowy GLE to debiut najnowszej generacji systemów wspomagania kierowcy Mercedes-Benz, które oferują kooperacyjne wsparcie dla kierowcy. Poziom aktywnego bezpieczeństwa został nie tylko dalej poprawiony w porównaniu do poprzedniego modelu, ale niektóre funkcje Intelligent Drive są także bezkonkurencyjne poza segmentem SUV.

Nie tylko kierowcy pokonujący długie trasy znają tę trudną sytuację na autostradach: podczas pokonywania zakrętu nagle pojawia się koniec korka. Tu nowy Mercedes-Benz GLE wspiera swojego kierowcę, ponieważ zarządzanie korkiem na autostradach zaczyna się teraz już przed jego wystąpieniem, łącznie z asystą w ruchu stop-and-go i po rozwiązaniu korka.

Dzieje się tak, ponieważ po aktywowaniu Active Distance Assist DISTRONIC z adaptacją prędkości na trasie, nowy GLE potrafi rozpoznać i zareagować na korki lub wolno poruszający się ruch za pomocą informacji z LiveTraffic, zanim kierowca zdąży zauważyć zagrożenie. Kiedy korek zostanie rozpoznany (i jeśli kierowca nie wybierze innego działania), DISTRONIC zmniejsza prędkość do około 100 km/h jako środek ostrożności. To daje Active Brake Assist możliwość zatrzymania pojazdu na czas, gdy koniec korka zostanie rozpoznany.

Podczas jazdy w korku Active Stop-and-Go Assist może znacznie zmniejszyć obciążenie kierowcy: gdzie są oznaczenia pasów, system w dużym stopniu potrafi wykonać zadania trzymania się pasa i utrzymywania bezpiecznej odległości z wysokim poziomem dostępności przy prędkościach do około 60 km/h. Ruszanie może być automatyczne do jednej minuty po zatrzymaniu.

Gdy korek się rozwija, GLE przyspiesza do prędkości ustawionej dla Active Distance Assist DISTRONIC z adaptacją prędkości na trasie. Jeśli kierowca nie ustawił konkretnej prędkości, jest to zalecana prędkość autostradowa wynosząca 130 km/h w przypadku Niemiec. Jeśli znaki drogowe różnią się od tego, ustalony limit prędkości jest automatycznie priorytetem.

Aby rozpoznać korki, Active Stop-and-Go Assist ocenia kategorię drogi, prędkość oraz odległości od pojazdów poruszających się przed i w sąsiednich pasach. Oprócz stereokamerę wielofunkcyjną (SMPC) i dalekosiężny radar, używane są czujniki radarowe z przednich narożników wielomodalnych do rozpoznawania pojazdów, które się wcinają. Jeśli Active Steering Assist i Active Distance Assist są aktywowane, Active Stop-and-Go Assist włącza się automatycznie, gdy zostanie rozpoznany korek na autostradzie. Jest to sygnalizowane komunikatem „Asystent Stop-and-Go aktywny” w zestawie wskaźników. Jak tylko Asystent Stop-and-Go jest aktywny i pojazd porusza się w korku, symbol korka zostaje dodany do symbolu „zielonej kierownicy” Asystenta Active Steering w zestawie wskaźników.

Nową funkcją Active Steering Assist jest to, że może nawet wspierać kierowcę w tworzeniu pasa ratunkowego na drogach wielopasmowych. Zgodnie z wymaganiami prawnymi, pojazd jest kierowany na skraj pasa, na którym znajduje się aktualnie. Gdy na autostradzie rozpoznawany jest korek przy prędkościach poniżej 60 km/h, wspomagane jest kierowanie pojazdu poza obrys pasa. Gdy są rozpoznawane oznaczenia pasów, pojazd jest kierowany wzdłuż zewnętrznego oznakowania. Rozpoznawane zewnętrzne oznakowanie pasa nie jest przekraczane. Jeśli żadne oznaczenia pasów nie są rozpoznawane, pojazd bierze przykład z pojazdu z przodu.

Zawsze gotowe do pomocy: liczne inne asystenty są dostępne.

Nie tylko poprzez wspieranie kierowcy w korkach nowy GLE rozszerza technologię Mercedes-Benz Intelligent Drive i staje się kolejnym dużym krokiem w kierunku autonomicznej jazdy. Active Distance Assist DISTRONIC i Active Steering Assist teraz zapewniają jeszcze bardziej komfortowe wsparcie dla kierowcy w utrzymaniu bezpiecznej odległości i kierowaniu pojazdem. Prędkość jest teraz automatycznie dostosowywana przed zakrętami lub skrzyżowaniami. Uzupełniają to asystent omijania, znacznie poprawiony Active Lane Keeping Assist oraz dodatkowe funkcje Active Emergency Stop Assist.

Funkcja wyłączenia Active Brake Assist jest całkowicie nowa: Jeśli istnieje niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym ruchem podczas skrętu w poprzek jezdni, Mercedes-Benz GLE może być hamowany przy prędkościach typowych dla takich manewrów. Interwencja hamulca następuje, jeśli kierowca sygnalizuje zamiar skrętu (wskaźniki) i pojazd może zostać zatrzymany przed przekroczeniem oznaczenia pasa. Nadjeżdżające pojazdy są rozpoznawane przez dalekosiężny czujnik radarowy i stereokamerę wielofunkcyjną.

Dodatkowo, podobnie jak w niedawno wprowadzonej klasie A, nowy GLE jest wyposażony w Active Blind Spot Assist z ostrzeżeniem o wyjściu. Funkcja ta może zmniejszyć ryzyko kolizji z innymi uczestnikami ruchu, np. przejeżdżającymi rowerzystami. Active Blind Spot Assist również monitoruje martwy punkt podczas postoju i może ostrzegać kierowcę o nadjeżdżających pojazdach, motocyklach lub rowerach przy otwieraniu drzwi. Funkcja ta jest aktywna przez maksymalnie trzy minuty po wyłączeniu silnika. Ostrzeżenie pojawia się w lusterkach zewnętrznych i jest sygnalizowane dźwiękowo przez zestaw wskaźników.

Asystent manewrowania przyczepą: wsparcie podczas wolnych manewrów.

Asystent manewrowania przyczepą to nowość w Mercedes-Benz, opcjonalnie dostępna dla GLE w Europie. Szczególnie ułatwia manewry wsteczne dla niedoświadczonych użytkowników przyczep. Asystent manewrowania przyczepą automatycznie kontroluje kąt skrętu pojazdu holującego z ograniczoną prędkością do 5 km/h. Czujnik kąta przegubu w kulowym złączu przyczepy dostarcza niezbędnych informacji.

System aktywuje się w stanie bez ruchu, wybierając bieg wsteczny i naciskając przycisk Park na lewo od touchpada w konsoli centralnej. System jest gotowy do działania, gdy zestaw przyczepy jest ustawiony poprzez krótką jazdę do przodu.

Asystent manewrowania przyczepą można intuicyjnie obsługiwać za pomocą systemu multimedialnego MBUX – Mercedes-Benz User Experience: kierowca musi jedynie wybrać wymagany manewr za pomocą wyświetlacza multimedialnego lub touchpada w konsoli centralnej (kierunek wskazany przez wprowadzenie żądanej wartości kąta przegubu lub wybierając funkcję „Jazda prosto”). Manewr można następnie monitorować z różnych kątów kamery. Dynamiczne linie prowadzące pokazują trajektorię, szerokość pojazdu i odległość od rozpoznanych obiektów.

E-ACTIVE Body Control: zawieszenie 48 V.

Jeszcze lepszy komfort jazdy i zwinność, a także zupełnie nowe funkcje, takie jak tryb jazdy terenowej, zapewnia opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL, które jest teraz połączone z nowo opracowanym zawieszeniem AIRMATIC. To jedyny system na rynku, w którym siły sprężyn i tłumienia mogą być indywidualnie kontrolowane na każdym kole. Oznacza to, że nie tylko przeciwdziała on przechyłom nadwozia, ale także wychyleniom i osiadaniu. Razem z funkcją ROAD SURFACE SCAN i funkcją nachylenia CURVE, E-ACTIVE BODY CONTROL umożliwia niespotykaną dotąd poziom komfortu i wspiera twierdzenie Mercedesa, że buduje najinteligentniejsze zawieszenie SUV na świecie.

E-ACTIVE BODY CONTROL działa przy napięciu 48 V i jest dostępne jako wyposażenie opcjonalne dla wariantów silników o sześciu i więcej cylindrach. Na słabych nawierzchniach system jest w stanie nawet odzyskiwać energię, co prawie o połowę zmniejsza zapotrzebowanie na energię w porównaniu do poprzedniego systemu w klasie S. Hydropneumatyka generuje dynamiczne siły, które nakładają się na siły zawieszenia powietrznego i aktywnie wspierają oraz tłumią nadwozie pojazdu, np. podczas przyspieszania liniowego i bocznego lub podczas jazdy po nierównych drogach.

Tryb jazdy terenowej to całkowicie nowa funkcja off-road: jeśli Mercedes-Benz GLE utknął w piaskowej wydmie, może pomóc w łatwiejszym uwolnieniu pojazdu w wielu takich sytuacjach. W miarę możliwości poziom zawieszenia jest automatycznie podnoszony i opuszczany wielokrotnie, co zmienia ciśnienie w oponach i poprawia przyczepność – GLE się huśta. Indywidualne aktywowanie kół to kolejna nowa funkcjonalność do jazdy w terenie. Pozwala to na indywidualne dostosowanie poziomu każdego koła za pomocą ekranu dotykowego wyświetlacza multimedialnego, co poprawia postawę pojazdu na trudnym terenie, gdy np. jedno koło utknęło w rowie lub sprężyna koła jest całkowicie skurczona.

E-ACTIVE BODY CONTROL w GLE ma również funkcję nachylenia CURVE: Podobnie jak motocykl, GLE pochyla się w zakręty, co pozwala na pokonywanie zakrętów w trzech etapach praktycznie bez siły odśrodkowej. Jeśli Mercedes-Benz GLE jest wyposażony w stereokamerę wielofunkcyjną, możliwe jest działanie ROAD SURFACE SCAN: kamera nieustannie skanuje nawierzchnię drogi, a zawieszenie reaguje z wyprzedzeniem na wszelkie nierówności, zanim pojazd przez nie przejedzie, i są one znacznie kompensowane.

450 EQ Boost 4MATIC 9AT AWD (367 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc269.9 Kw @ 5500-6100 Rpm
367 Hp @ 5500-6100 Rpm
362 Bhp @ 5500-6100 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-4500 Rpm
500 Nm @ 1600-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Całkowita maksymalna moc269.9 Kw (367 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy368.8 Lb-Ft (500 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna G-Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R20
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/66.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika29.1 Cuft (824 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Turning Circle (Curb To Curb)39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna4729 Lbs (2145 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6614 Lbs (3000 Kg)
Spalanie miasto22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2190 G/Km
Low27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Extra High21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)

580 EQ Boost V8 4MATIC 9AT AWD (489 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc359.7 Kw @ 5500 Rpm
489 Hp @ 5500 Rpm
482 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
700 Nm @ 1200-4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna G-Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R20
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/66.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika22.2 Cuft (629 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5004 Lbs (2270 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6812 Lbs (3090 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2161 G/Km
Low33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Extra High28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)

300d 4MATIC 9AT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc180.2 Kw @ 4200 Rpm
245 Hp @ 4200 Rpm
242 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
500 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna G-Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R20
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/66.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika24.4 Cuft (691 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4784 Lbs (2170 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6371 Lbs (2890 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2161 G/Km
Low33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Extra High28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)

350d 4MATIC 9AT AWD (272 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc200.1 Kw @ 3400-4600 Rpm
272 Hp @ 3400-4600 Rpm
268 Bhp @ 3400-4600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
600 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna G-Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R20
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/66.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika22.2 Cuft (629 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4762 Lbs (2160 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6768 Lbs (3070 Kg)
Spalanie miasto3.4 Mpg Us (69.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km
Low33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Extra High25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)

350de PHEV 4MATIC 9AT AWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc142.7 Kw @ 3800 Rpm
194 Hp @ 3800 Rpm
191 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2800 Rpm
400 Nm @ 1600-2800 Rpm
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque324.5 Lb-Ft (440 Nm)
Całkowita maksymalna moc225.1 Kw (306 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy516.3 Lb-Ft (700 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoHybrydowy Diesel
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna G-Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/55 R19
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/66.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna5853 Lbs (2655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7187 Lbs (3260 Kg)
Średnie spalanie213.8 Mpg Us (1.1 L/100Km)
Emisja CO229 G/Km

350e PHEV 4MATIC 9AT AWD (333 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155.2 Kw @ 3800 Rpm
211 Hp @ 3800 Rpm
208 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1600-2800 Rpm
350 Nm @ 1600-2800 Rpm
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque324.5 Lb-Ft (440 Nm)
Całkowita maksymalna moc244.9 Kw (333 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna G-Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/55 R19
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/66.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5743 Lbs (2605 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7077 Lbs (3210 Kg)
Średnie spalanie147 Mpg Us (1.6 L/100Km)
Emisja CO236 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.