2020 Mercedes-Benz GLE Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Mercedes-Benz GLE Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2020 Mercedes-Benz GLE Coupe

GLE Coupe to odpowiedź marki Mercedes-Benz na zapotrzebowanie na średniej wielkości SUV-coupe. Z długością prawie 5 metrów (16,2 stopy) i szerokością 2 metry (6,6 stopy) druga generacja GLE Coupe robi imponujące wrażenie na drodze. Model zadebiutował w 2019 roku i standardowo wyposażony jest w reflektory LED, co nadaje mu bardziej agresywny wygląd.

Wewnątrz Mercedes-Benz zainstalował wszystkie funkcje, które znajdziemy w jego luksusowych pojazdach, w tym nowy system informacyjno-rozrywkowy MBUX, który można połączyć z usługą Amazon Music. Jeśli klient ma już konto, może je przenieść do pojazdu. Jednakże, jeśli klient chce, może odtwarzać swoją muzykę z telefonu za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto. Dostępna jest także kontrola głosowa z opcją Linguatronic.

W bagażniku GLE Coupe znajduje się duży, 655-litrowy (23,13 cu-ft) bagażnik, który można powiększyć do 1790 litrów (63,2 cu-ft). Wysokość załadunku została obniżona o 60 mm (2,3 cala) w porównaniu do poprzedniej generacji, a można ją jeszcze obniżyć o dodatkowe 50 mm (2 cale) w przypadku zastosowania zawieszenia Airmatic.

Pod maską, w Europie model zadebiutował z dwoma silnikami turbodiesel w układzie rzędowym o pojemności 2,9 litra. Oferowane są w wersjach 350d i 400d o mocach 272 i 330 koni mechanicznych odpowiednio. Jedyną dostępną skrzynią biegów jest nowa przekładnia 9G-Tronic oraz system napędu na wszystkie koła.

 Nowe GLE Coupé to kolejny przykład strategii Mercedes-Benz, która ma na celu spełnienie wszystkich potrzeb klientów w segmencie premium SUV w sposób ukierunkowany. Z relatywnie małej niszy segment SUV-coupé szybko stał się modnym trendem. Odnawiając rodzinną gamę premium SUV, Mercedes-Benz wprowadza GLE Coupé na nową, techniczną drogę.

„GLE Coupé łączy potężną moc pojazdu terenowego z emocjonalnie atrakcyjną sportowością i elegancją coupé” – mówi Gorden Wagener, dyrektor ds. designu Daimler AG. „Zmysłowy, zredukowany język formy w połączeniu z ekstremalnymi proporcjami tworzy unikalne stwierdzenie projektowe.”

Podobnie jak GLE i GLS, jako członek dużej rodziny premium SUV, Mercedes-Benz GLE Coupé jest produkowany w Tuscaloosa w Alabamie. W sumie Mercedes-Benz oferuje teraz osiem modeli SUV: GLA, GLC, GLC Coupé, klasę G oraz nowy GLB. Obecnie SUV-y stanowią około jedną trzecią sprzedaży, stanowiąc ważny filar strukturalny w portfolio produktów Mercedes-Benz i przyczyniając się do wzrostu marki. Do tej pory ponad sześć milionów klientów na całym świecie wybrało SUV marki Mercedes-Benz.

Design zewnętrzny: potężna obecność

Nowe Mercedes-Benz GLE Coupé ma imponujące wymiary: 4939 mm długości i 2010 mm szerokości (o 39 mm dłuższe i 7 mm szersze niż jego poprzednik). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm w porównaniu do poprzednika, ale pozostaje o 60 mm krótszy niż w GLE, co korzystnie wpływa na jego sportowe prowadzenie i wygląd. Proporcje podkreślają dynamikę GLE Coupé.

Widok z przodu łączy cechy rodziny SUV Mercedes-Benz z wyraźnymi atrybutami coupé: diamentowa atrapa chłodnicy z pojedynczym poziomym listewkiem nawiązuje do innych coupé w gamie Mercedes-Benz. Otwarte listwy natomiast podkreślają charakter SUV-a, podobnie jak chromowany osłon w dolnej części przedniego zderzaka. W wersji AMG Line atrapa chłodnicy rozszerza się ku dołowi w kształcie litery A, a piny w diamentowej atrapie pokryte są chromem.

Reflektory wyposażone są w technologię pełnego LED jako standard.

Płaski kąt szyby przedniej nie tylko sprawia, że pojazd wygląda na bardziej dynamiczny; lepiej pasuje również do opadającej linii dachu, wprowadzając harmonię elegancji. Krawędź poniżej jest świadomie miękko stylizowana i akcentowana, skutecznie podkreślając duże, osadzone na równo koła (19 do 22 cali). Czarne plastikowe pokrywy nadkoli (w wersji AMG Line malowane w kolorze nadwozia) oraz opcjonalna listwa biegowa między nimi podkreślają charakter SUV.

Dynamika linii coupé jest szczególnie widoczna w projektowaniu tyłu. Pod słupkiem C na powierzchni bocznej pojazdu wyrasta szeroki muskularny kształt, zaczynający się w tylnych drzwiach i obejmujący tylne lampy. Taki muskularny wygląd nadaje Mercedes-Benz GLE Coupé potężny, gotowy do skoku wygląd. Wraz z smukłymi i wydłużonymi tylnymi lampami podkreśla szerokość tylnej części. Autonomiczne, dwuczęściowe tylne lampy pasują do charakterystycznego dziennego i nocnego designu tylnych lamp SUV Mercedes-Benz z ich charakterystycznymi zaokrąglonymi blokami w smukłym kształcie. Gładkie przejście od klapy bagażnika do zderzaka oraz tablica rejestracyjna w zderzaku powyżej chromowanej osłony dopełniają syntezę coupé i SUV.

Design wnętrza: coupé bez ograniczeń

Wnętrze nowego GLE Coupé dzieli wiele wspólnych cech z innymi modelami nowej rodziny premium SUV, z wyraźnym naciskiem na aspekt sportowy. Nowoczesny kokpit z dwoma dużymi ekranami o formacie 12.3 cala / 31.2 cm oraz wyraźnie ukształtowana deska rozdzielcza, poziomo podzielona przez element wykończenia, płynnie przechodzi w wykończenie drzwi, wydaje się znajomy. Górna powierzchnia pokryta jest tapicerką z sztucznej skóry ARTICO jako standard w Mercedes-Benz GLE Coupé. Sportowy akcent to standardowe fotele sportowe, które oferują szczególnie dobre wsparcie boczne, pokryte materiałem ARTICO oraz nowa sportowa kierownica z obręczą ze skóry nappa, która również jest standardem w coupé.

Dotyk SUV-a dodaje wysoka konsola centralna z dominującymi uchwytami. Wysokiej jakości stylizacja i wykończenie wszystkich powierzchni oraz elementów, a także imponująca ergonomia, przekazują nowoczesne i luksusowe wrażenie. Oczywiście istnieje wiele możliwości personalizacji w wyborze elementów dekoracyjnych i materiałów, które mogą wnieść sporty temat GLE Coupé na zupełnie nowy poziom i zademonstrować rzemieślniczą jakość prawdziwych luksusowych produktów. Pokrycia siedzeń ze skóry/skóry nappa oraz paneli drzwiowych w klasycznym połączeniu czerwono-czarnym są dostępne wyłącznie w coupé.

Przestronność na najwyższym poziomie: dostosowane do sportowego stylu

Linia nadwozia czterodrzwiowego coupé została celowo ściślej dopasowana niż w GLE i oferuje odczuwalnie więcej miejsca niż jej poprzednik, zapewniając do pięciu pasażerom komfortową przestrzeń. Wynika to z faktu, że rozstaw osi jest o 60 mm krótszy niż w GLE SUV, ale o 20 mm dłuższy niż w poprzednim coupé, a ta dodatkowa długość korzystnie wpływa na przestrzeń siedzącą i nogi pasażerów. Wymiary wejścia zostały nawet zwiększone o 35 mm. W wielu miejscach nowy członek rodziny oferuje poprawę wymiarów wnętrza, co skutkuje znacząco lepszym poczuciem przestronności. Pojemność przestrzeni bagażowych w wnętrzu zwiększyła się do 40 litrów. Sportowy garnitur ma dopasowane wykończenie – ale oferuje wygodną formę. Widok dookoła również uległ poprawie, a opcjonalne przesuwane okno dachowe jest większe.

Bagażnik ma już w standardzie pojemność 655 litrów, a w tej pozycji ukrywa swój ładunek pod wysokiej jakości, składanym i demontowalnym pokrowcem mocowanym za pomocą magnesów. Oparcie tylnych siedzeń, które można składać w proporcji 40:20:40 zwiększa pojemność bagażnika do 1790 litrów – o 70 litrów więcej niż w poprzedniku i to najlepsza wartość w tym segmencie. Powiększa to przestrzeń ładunkową do ponad dwóch metrów długości oraz do minimalnej szerokości 1080 mm, jeśli zajdzie taka potrzeba – oba te parametry poprawiły się o 87 i 72 mm w porównaniu do poprzednika. Wysokość progu bagażnika jest wyższa niż w konwencjonalnych SUV-ach – ale w tym przypadku nowe GLE Coupé jest około 60 mm lepsze od swojego poprzednika, a przy wyposażeniu w AIRMATIC tylną część można obniżyć jeszcze o 50 mm za naciśnięciem przycisku.

Trzeba doświadczyć: Mercedes-Benz User Experience

Mercedes-Benz GLE Coupé oferuje najnowszą generację systemu infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Informacje na desce rozdzielczej i wyświetlaczu multimedialnym są łatwe do odczytania na dużych, wysokorozdzielczych ekranach. Emocjonalna prezentacja z doskonałą grafiką podkreśla zrozumiałość intuicyjnej struktury sterowania.

Znana online kontrola głosowa LINGUATRONIC oraz zdolność uczenia się MBUX są oczywiście również obecne, podobnie jak wiele opcji komfortu i aplikacji, które można zintegrować z MBUX lub kontrolować za jego pomocą.

Streaming muzyki z Amazon

W 2020 roku Mercedes-Benz zintegrował usługę streamingu muzyki Amazon Music w nowych modelach SUV. Jeśli klient ma konto Amazon Music, może przenieść swoją muzykę do pojazdu za pośrednictwem usługi Mercedes me „Online Music”. Pojedyncze utwory, listy odtwarzania lub muzyka z wybranego gatunku mogą być odtwarzane za pomocą dotyku lub polecenia głosowego. Członkowie Amazon Prime mają do wyboru dwa miliony utworów, a dla „Amazon Music Unlimited” oferowane są 50 milionów. Usługa strumieniowania muzyki TIDAL będzie nadal dostępna.

Potężny silnik sześciocylindrowy dla Europy

Sportowe standardy nowego Mercedes-Benz GLE Coupé są również wyraźnie widoczne w jego gamie silnikowej. Silniki bazowe w momencie wprowadzenia na rynek to turbodiesle o wysokim momencie obrotowym, sześciocylindrowe w układzie rzędowym.

Oba modele Mercedes-Benz GLE Coupé z silnikiem diesla są napędzane przez OM 656, sześciocylindrowy silnik rzędowy z obecnej rodziny silników. Jest dostępny w dwóch poziomach mocy: GLE Coupé 350 d 4MATIC o mocy 200 kW (272 KM) i 600 Nm oraz GLE Coupé 400 d 4MATIC o mocy 243 kW (330 KM) i 700 Nm momentu obrotowego. W obu wersjach potężny silnik już spełnia standard Euro 6d (RDE/Real Driving Emissions Step 2), nawet w wymagających sytuacjach jazdy.

Osiąga się to między innymi dzięki dodatkowej selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katody amonowej (ASC) w układzie wydechowym Mercedes-Benz GLE Coupé. Umożliwia to dawkowanie środka redukującego AdBlue® bardziej ściśle dostosowanego do indywidualnych cech jazdy, ponieważ nadmiar amoniaku w drugim katalizatorze SCR jest dalej rozkładany.

Sportowość jako standard: inżynieria napędu

Moc na żądanie, czyli moment obrotowy na żądanie, to również motto transmisji mocy. Ponieważ wszystkie wersje nowego GLE Coupé mają standardowo skrzynię rozdzielczą z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym za 9G-TRONIC automatyczną skrzynią biegów. Umożliwia to zmienną transfer mocy od 0 do 100 procent (moment obrotowy na żądanie) między osiami. Podczas zakrętów może wpływać na moment skrętu w sposób ukierunkowany, co zwiększa zwrotność nowego GLE Coupé.

Zawieszenie: AIRMATIC lub E-ACTIVE BODY CONTROL na życzenie

Nowe Mercedes-Benz GLE Coupé standardowo wyposażone jest w stalowe zawieszenie z bardziej sportową i sztywniejszą regulacją. W porównaniu do poprzedniej generacji korzysta z mocniejszych punktów mocowania i ulepszonej geometrii, oferując jeszcze bardziej precyzyjne usytuowanie kół i lepszą ochronę przed wibracjami spowodowanymi nierównościami nawierzchni. Ulepszony system zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC jest dostępny z sportowym ustawieniem jako opcja. Jego adaptacyjne, regulowane tłumienie wykorzystuje złożone systemy sensorów i algorytmy, by dopasować charakterystykę tłumienia do warunków drogowych i sytuacji jazdy w czasie rzeczywistym. Niezależnie od obciążenia, zawieszenie pneumatyczne utrzymuje pojazd na tym samym poziomie i może także dostosować prześwit – automatycznie lub za naciśnięciem przycisku w zależności od prędkości jazdy i sytuacji.

Dalszą poprawę oferuje opcjonalny system zawieszenia E-ACTIVE BODY CONTROL, który łączy się z systemem pneumatycznym AIRMATIC. To jedyny system na rynku, który może indywidualnie kontrolować siły sprężyn i tłumienia w każdym kole. Oznacza to, że nie przeciwdziała jedynie przechylaniu nadwozia, ale także nachylaniu i opadaniu. W połączeniu z funkcją SCAN ROAD SURFACE i funkcją nachylenia CURVE, E-ACTIVE BODY CONTROL umożliwia syntezę utrzymania drogi i komfortu, wspierając roszczenie Mercedes-Benz, aby konstruować najinteligentniejsze zawieszenie SUV na świecie.

E-ACTIVE BODY CONTROL działa z napięciem 48 V i jest dostępne jako opcja. Na słabych nawierzchniach system jest nawet w stanie odzyskiwać energię, co mniej więcej o połowę zmniejsza zapotrzebowanie na energię w porównaniu do poprzedniego systemu w klasie S. Hydropneumatyk generuje dynamiczne siły, które nakładają się na siły zawieszenia pneumatycznego i aktywnie wspierają oraz tłumią nadwozie pojazdu, np. podczas przyspieszania liniowego i bocznego lub podczas jazdy po nierównościach.

Systemy wspomagania kierowcy: doskonałe wsparcie w korkach i innych sytuacjach

Nowe GLE Coupé oferuje najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy Mercedes-Benz, które współpracują z kierowcą. Wynika z tego szczególnie wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. W standardzie nowe GLE Coupé wyposażono w system Active Braking Assist, który może pomóc zapobiegać kolizjom z tyłu oraz z pieszymi i pojazdami, które przechodzą.

Niektóre funkcje Intelligent Drive, które są dostępne na rynku na najwyższym poziomie także poza segmentem SUV, można zamówić jako dodatkowe opcje. Należą do nich Active Distance Assist DISTRONIC z regulacją prędkości oparty na trasie. Gdy kierowca go włączy, Mercedes-Benz GLE Coupé może reagować na informacje z Live Traffic, w idealnym scenariuszu nawet zanim kierowca czy czujniki radarowe i kamery dostrzegą przeszkodę w ruchu. Kiedy wykryty zostaje korek, prędkość zostaje zmniejszona do około 100 km/h na wszelki wypadek, chyba że kierowca zdecyduje inaczej.

350d 4MATIC 9AT (272 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2987 Cm3
Moc200.1 Kw @ 3400-4600 Rpm
272 Hp @ 3400-4600 Rpm
268 Bhp @ 3400-4600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
600 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R20
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość79.1 In (2009 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/67.9 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4927 Lbs (2235 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6768 Lbs (3070 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

400d 4MATIC 9AT (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2987 Cm3
Moc242.7 Kw @ 3600-4000 Rpm
330 Hp @ 3600-4000 Rpm
325 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-3000 Rpm
700 Nm @ 1200-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R 20
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość79.1 In (2009 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/67.9 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4993 Lbs (2265 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6768 Lbs (3070 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.