2020 Mercedes-Benz GLS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jeśli chodzi o pełnowymiarowe SUV-y, to jedna europejska marka może naprawdę zaoferować coś odpowiedniego w tej klasie pod względem komfortu – to Mercedes-Benz GLS.

Duży, przestronny i w pełni wyposażony w luksusowe akcesoria, Mercedes-Benz GLS to stwierdzenie „wszystko albo nic”. Generacja z 2019 roku zyskała 60 mm długości rozstawu osi (2.36 cala), aby zapewnić więcej komfortu dla podróżujących w trzech rzędach siedzeń.

Duży siedmioosobowy SUV oferuje mnóstwo technologii, zaczynając od silnika i systemu elektrycznego, który oparty jest na architekturze 48-woltowej. Jest zasilany przez rozrusznik-generator napędzany paskiem, co pomaga poprawić zużycie paliwa i obniżyć emisję spalin.

W wersji na rynek północnoamerykański GLS oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi, podczas gdy dla Europy, Rosji i innych rynków dostępne będą dwa silniki wysokoprężne. Największym silnikiem jest benzynowy V8, który znajduje się w modelu GLS 580 4Matic, oferujący 489 KM i 700 Nm (516,3 lb-ft) momentu obrotowego. Mniejszy, sześciocylindrowy w układzie rzędowym, w modelu GLS 450 4Matic, ma moc 367 KM i 500 Nm (368,8 lb-ft) momentu obrotowego. Obie wersje korzystają z inteligentnego systemu rozrusznika-generatore, który dodaje 22 KM i 250 Nm (184 lb-ft) momentu obrotowego na krótki czas.

Wewnątrz zainstalowane są ekrany o przekątnej 11,6 cala dla tylnych siedzeń, a także dostępny jest najnowszy system multimedialny MBUX, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto.

 Nowy Mercedes-Benz GLS to największy i najbardziej luksusowy SUV tej marki, który przede wszystkim oferuje więcej: więcej przestrzeni, więcej komfortu, więcej luksusu. Pewna prezencja jego zewnętrznej sylwetki wynika z imponujących wymiarów, które są jeszcze większe niż u poprzednika (długość +77 mm, szerokość +22 mm). Jednym z atutów o 60 mm dłuższego rozstawu osi jest przestronność wnętrza, szczególnie w drugiej linii siedzeń. Trzy rzędy foteli w pełni elektrycznie regulowanych oferują wszystkim pasażerom wiele miejsca i znakomity komfort siedzenia. Fotele w trzecim rzędzie można schować w podłodze, aby zwiększyć przestrzeń bagażową (do 2400 litrów), a fotele w drugim rzędzie składają się płasko. Ponadto po raz pierwszy dostępna jest wersja sześciu miejsc z dwoma luksusowymi fotelami w drugim rzędzie. Na światowej premierze w modelu GLS 580 4MATIC zaprezentowano zasilany elektrycznie silnik V8 z EQ Boost – 48-woltowy system z wbudowanym rozrusznikiem-generatora.

Aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL działa na bazie 48-woltowej i oferuje znakomity komfort jazdy, zwrotność oraz dużą zdolność do jazdy w terenie. Podobnie jak GLE, GLS posiada najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy Mercedes-Benz, które współpracują z kierowcą. Nowe 4MATIC zapewnia dużą zwrotność na drodze oraz mocne osiągi w terenie. Nowy GLS ma imponującą aerodynamikę w swoim segmencie, z wartościami Cd wynoszącymi 0,32. Posiada nową funkcję Carwash, która umożliwia przygotowanie pojazdu do wjazdu do myjni za pomocą jednego naciśnięcia przycisku.

Jako klasa S wśród SUV-ów, nowy GLS rozpieszcza swoich pasażerów, zwłaszcza tych siedzących z tyłu. Kluczowe funkcje komfortu w skrócie:

System rozrywki MBUX Rear Seat Entertainment: dwa 11,6-calowe ekrany dotykowe do cieszenia się filmami, muzyką i internetem
Pakiet komfortu tylnych siedzeń Plus: osobny tablet do sterowania wszystkimi funkcjami komfortu i rozrywki MBUX z tylnych siedzeń
Elektrycznie regulowane fotele w standardzie, podobnie jak funkcja Easy-Entry ułatwiająca dostęp do trzeciego rzędu siedzeń
Proste składanie wszystkich tylnych siedzeń za naciśnięciem przycisku
Wybór między trzyosobową tylną kanapą a dwoma luksusowymi fotelami indywidualnymi z podłokietnikami w drugim rzędzie
Dwa w pełni zdatne fotele w trzecim rzędzie (dla osób o wzroście do 1,94 m)
Podgrzewane fotele i osobne porty USB do ładowania również dla trzeciego rzędu
Dostępna pięcio-strefowa automatyczna klimatyzacja.
„Nowy GLS to klasa S luksusowych SUV-ów. Uosabia luksus, pewność siebie i inteligencję jak żaden inny pojazd,” stwierdza Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania korporacyjne i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

„GLS łączy nowoczesny luksus z charakterem SUV-a,” mówi Gorden Wagener, Chief Design Officer w Daimler AG. „Mocne akcenty terenowego designu harmonizują z elegancją przypominającą klasyczną limuzynę luksusową. Wnętrze to synteza nowoczesnej, luksusowej estetyki, charakterystycznej praktyczności SUV-a i cyfrowej technologii high-tech. W naszej opinii nowy GLS oferuje więc najlepsze z tych wszystkich światów.”

Od 1997 roku, kiedy wprowadzono klasę M, Mercedes-Benz produkuje luksusowe SUV-y w USA – głównym rynku tych pojazdów na świecie. W 2006 roku wprowadzono pełnowymiarowy model GL, oferujący miejsce dla siedmiu osób. W 2015 roku przeprowadzono lifting, który podkreślił luksusowy charakter drugiej generacji dużego SUV-a i zapoczątkował zmianę nazwy na GLS. Co więcej, jest liderem rynku w swoim segmencie – tak jak Klasa S w wersji sedan.

Obecnie Mercedes-Benz oferuje siedem modeli w segmencie SUV (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, klasa G). SUV-y są istotnym filarem strukturalnym oferty produktowej Mercedes-Benz i znacząco przyczyniają się do rozwoju marki. Do tej pory ponad sześć milionów klientów na całym świecie zakupiło SUV-y Mercedes-Benz.

Nowy Mercedes-Benz GLS został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 2019 roku. Do dealerów w USA i Europie Zachodniej trafi pod koniec 2019 roku. GLS produkowany jest w Tuscaloosa (Alabama/USA).

Zewnętrzny design: potężna obecność

Nowoczesny luksus zarówno na drodze, jak i poza nią: to przesłanie projektowe nowego GLS-a. Jego estetyka opiera się na pewnej prezencji, którą tworzą samodzielnie imponujące wymiary (długość 5207 mm, szerokość 1956 mm). Rozstaw osi wynoszący 3135 mm, który jest o 60 mm dłuższy niż u poprzednika, sprawia, że pojazd jest korzystnie dłuższy i ma harmonijne proporcje, podkreślone przez stonowany, elegancki design boczny. GLE kieruje się strategią projektową Sensual Purity, rezygnując z pojedynczych krawędzi i przetłoczeń na rzecz hojniewyprofilowanych powierzchni.

Przednia część nowego GLS-a emanuje obecnością i mocą: zapewnia to pionowa atrapa chłodnicy w ośmiokątnej interpretacji SUV-a, wyrazisty chromowany ochraniacz w przednim zderzaku z siatką powietrzną w kształcie kości oraz maska z dwoma wypukłościami. Ten uderzający wygląd jest podkreślany przez charakterystyczny design reflektorów w dzień i w nocy. GLS ma reflektory MULTIBEAM LED w standardzie, z łączną liczbą 112 diod LED na reflektor. Produkują one maksymalną intensywność światła dozwoloną przez prawo, co sprawia, że jasność świateł drogowych spada poniżej wartości odniesienia 1 luks po przejechaniu ponad 650 metrów. Światła dzienne z trzema segmentami LED podkreślają rangę GLS-a jako klasy S SUV.

GLS robi imponujące wrażenie także z tyłu. Szczególnie zapewnia to potężny mięsień barkowy rozciągający się od tylnych drzwi do świateł tylnych, co umożliwia GLS-owi zajmowanie dostojnej pozycji na drodze. Dwuczęściowe lampy tylne bazują na technologii LED, a ich wysokiej jakości, trójwymiarowy wygląd wyraża głębię i solidność. Odbłyżki przeniesiono niżej, co nadaje lampom tylnym płaski wygląd. Koronowane są smukłym, ciągłym paskiem chromowanym. Tył wykończony jest wyraźnym zaokrągleniem chronionym chromowanym ochraniaczem.

Aerodynamika: wyjątkowe dostrojenie

Nowy GLS osiąga wartości cd tak niskie jak 0,32 – wyraźna poprawa w porównaniu z jego poprzednikiem (cd 0,35) i imponująco niska wartość w dużym segmencie luksusowych SUV-ów. Doskonała aerodynamika pomaga zredukować zużycie paliwa oraz ograniczyć hałas wiatru, co było jednym z obszarów, na których koncentrowano prace rozwojowe.

Szczególną uwagę poświęcono podwoziu oraz powietrzu płynącemu przez komorę silnika. Nie bez znaczenia jest to, że charakterystyczny kształt SUV-a, z pionowym przodem i dużym prześwitem, sprawia, że obszary te są podatne na hałas powietrza o niskiej częstotliwości. Szereg szczegółów został zoptymalizowany przy pomocy licznych pętli obliczeniowych, symulacji CAE (inżynierii wspomaganej komputerowo) i pomiarów w tunelu aerodynamicznym w Sindelfingen.

Wnętrze: luksusowo eleganckie i mocno progresywne

Wnętrze nowego GLS-a w całości opiera się na luksusowo eleganckiej estetyce, o czym świadczą natychmiast rozpoznawalne skórzane wykończenia, które są standardem. Łączą one komfort luksusowej limuzyny Mercedes-Benz z solidnie progresywnymi detalami SUV-a. Centralnym elementem w projekcie deski rozdzielczej jest imponujący ekran umieszczony w wyraźnym wsparciu deski rozdzielczej. Wsparcie deski rozdzielczej przechodzi w panelach drzwiowych, a integralny element wykończeniowy również sięga do drzwi.

Szeroka, podniesiona konsola środkowa tworzy mocny kontrast z wolno unoszącą się powierzchnią deski rozdzielczej. Jak typowy element terenowych pojazdów, na konsoli środkowej znajdują się dwa wyraźne uchwyty. Poza dobrą ergonomią, płynne skórzane powierzchnie tworzą nowoczesne, luksusowe wrażenie, uzupełnione szerokim obszarem wykończeniowym i pasującymi żaluzjami przeciwsłonecznymi. Elementy sterujące z haptycznym i dźwiękowym sprzężeniem zwrotnym wydają się być sfrezowane z jednego bloku metalu.

Duży ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX pozwala na sterowanie wszystkimi funkcjami komfortu GLS-a z fotela kierowcy. Bardzo delikatne rzeźbienia i struktury w kształcie piramid powierzchni wykończeniowych pokazują dążenie do doskonałości i rzemiosła. Nowa wielofunkcyjna kierownica sportowa z wyrazistym designem ramion podkreśla imponujący wygląd wnętrza SUV-a.

Wnętrze: duża przestronność w drugim i trzecim rzędzie siedzeń

Nowy GLS ma znacznie dłuższy rozstaw osi niż jego poprzednik (3135 mm, wzrost o 60 mm). To tworzy więcej przestrzeni, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń, który można dodatkowo regulować w przód i w tył. Miejsce na nogi wzrasta o 87 mm, gdy fotele są w swoim tylnym położeniu, co także ułatwia wsiadanie do pojazdu.

W standardzie dla rynku europejskiego drugi rząd ma tylną kanapę dzieloną w proporcjach 60:40 oraz regulowane oparcia dzielone w stosunku 40:20:40. Alternatywnie można zamówić amerykańską standardową konfigurację z dwoma luksusowymi fotelami indywidualnymi z podłokietnikami, pomiędzy którymi łatwo dostępuje się do tylnych miejsc. To szczególnie pomocne, gdy na drugim rzędzie zamontowane są fotele dziecięce.

Wszystkie fotele są elektrycznie regulowane w standardzie. To samo dotyczy funkcji EASY-ENTRY, która ułatwia dostęp do dwóch indywidualnych foteli w trzecim rzędzie. W tym celu fotele w drugim rzędzie przesuwają się znacznie do przodu i składają do przodu.

Fotele w trzecim rzędzie to w pełni zdatne fotele, które nadają się dla osób o wzroście do 1,94 m i są po raz pierwszy podgrzewane. Znajdują się tu także osobne porty USB do ładowania.

Jeśli GLS jest wyposażony w pięcio-strefową automatyczną klimatyzację, trzeci rząd ma swoją własną strefę z otworami klimatyzacyjnymi w dachu. Ta strefa jest zasilana przez własną, elektryczną nagrzewnicę i klimatyzator.

Naciśnięcie przycisku wystarczy, aby schować wygodne fotele i w pełni wykorzystać 2400-litrową przestrzeń bagażową w GLS-ie. Przełączniki po lewej i prawej stronie bagażnika oraz z przodu nadkoli po stronie pasażera w obszarze słupka C pozwalają na całkowite złożenie foteli w tylnych rzędach. Można także złożyć wszystkie fotele jednocześnie, naciskając przycisk „ALL”. Wykończenia tylnych oparć tworzą płaską, praktyczną przestrzeń ładunkową. Kolejne naciśnięcie przycisku obniża próg bagażnika o około 50 mm, co ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów.

Jeszcze więcej komfortu z tyłu: MBUX na tablecie

Luksus w nowym GLS jest hojnie dzielony wśród wszystkich pasażerów, szczególnie gdy zamówiony jest Pakiet Komfortu Tylnych Siedzeń Plus. Zawiera on 7-calowy tablet z systemem Android w swoim własnym stacji dokującej w większym luksusowym podłokietniku drugiego rzędu. Tablet umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami komfortu i rozrywki MBUX (patrz kolejna sekcja) z tylnych rzędów siedzeń, takimi jak dostęp do radia, telewizji, mediów, telefonu i przeglądarki internetowej. Może być również używany do kontrolowania pakietu komfortu tylnych siedzeń oraz pięcio-strefowej automatycznej klimatyzacji dla tylnych siedzeń. Oczywiście kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad wszystkimi opcjami i funkcjami z miejsca siedzącego.

Konsola środkowa oferuje także komorę do ładowania bezprzewodowego dla smartfonów i dodatkowe porty USB. Pasażerowie z tyłu są jeszcze bardziej rozpieszczani dzięki luksusowym zagłówkom z dodatkowymi poduszkami oraz przedłużonej do tyłu konsoli środkowej między przednimi fotelami z uchwytami na kubki.

Można nawet zamówić luksusowe fotele z funkcją masażu lędźwiowego i klimatyzacją jako dodatkową opcję w Pakiecie Komfortu Tylnych Siedzeń Plus w drugim rzędzie.

System rozrywki MBUX Rear Seat Entertainment jest dostępny dla wszystkich wariantów siedzeń – dla jeszcze większej rozrywki i wygody. Zawiera dwa 11,6-calowe ekrany dotykowe, które pozwalają pasażerom w drugim rzędzie cieszyć się filmami lub muzyką, korzystać z zintegrowanej przeglądarki internetowej lub pobierać i wprowadzać informacje o podróży. Każdy ekran wyświetla treści wybrane przez poszczególnych użytkowników. Oprócz opcji oferowanych przez system informacyjno-rozrywkowy MBUX, użytkownicy mogą także odtwarzać własne media z telefonu komórkowego, tabletu lub laptopa. Jeśli GLS jest wyposażony w opcjonalny tablet MBUX z tyłu, można go również używać do sterowania systemem rozrywki tylnego siedzenia MBUX.

MBUX z asystentem wnętrza

GLS wyposażony jest w najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ulepszenia w porównaniu do klasy A, w której zadebiutował ten rewolucyjny system, obejmują dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala/31,2 cm. Informacje wyświetlane na zestawie wskaźników i wyświetlaczu multimedialnym są łatwe do odczytania na dużych, wysokiej rozdzielczości ekranach. Emocjonalna prezentacja z błyszczącą grafiką podkreśla przystępność intuicyjnej struktury sterowania.

Opcjonalny MBUX Interior Assistant umożliwia również intuicyjną obsługę różnych funkcji komfortu i MBUX poprzez rozpoznawanie ruchu. Kamera w konsoli sufitowej rejestruje ruchy rąk i ramion kierowcy oraz pasażera z przodu. Kiedy ręka zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada na konsoli środkowej, wyświetlacz multimedialny zmienia się, a poszczególne elementy są podświetlane. System jest w stanie odróżnić rękę kierowcy od ręki pasażera, a więc wie, dla którego miejsca ma być aktywowana funkcja masażu, na przykład.

Ponadto dostępne są funkcje, które można kontrolować prostymi gestami rękami: lampkę do czytania można włączyć i wyłączyć, wyciągając rękę w kierunku lusterka wewnętrznego, na przykład. Dodatkowo kierowca i pasażer mogą przechowywać swoje osobiste ulubione funkcje, np. „nawiguj do domu” lub „zadzwoń do biura”.

Unikalną cechą MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest jej zdolność uczenia się dzięki sztucznej inteligencji. Dzięki funkcjom przewidującym, MBUX anticipuje, co użytkownik chce następnie, na przykład. Na przykład, osoba, która często dzwoni do swojej matki we wtorki w drodze do domu, otrzyma jej numer telefonu jako sugestię w wyświetlaczu w tym dniu tygodnia. Ktoś, kto regularnie przestawia się na stację radiową z wiadomościami o określonej porze, również otrzymuje to jako sugestię.

Dostępny jest także wyświetlacz Head-up nowej generacji w pełnym kolorze, który ustawia nowe standardy z rozdzielczością 720 x 240 pikseli i wydłużonym zasięgiem projekcji.

Napęd: wszystkie silniki benzynowe mają wbudowany rozrusznik-generator i EQ Boost

Ambitne aspiracje nowego Mercedes-Benz GLS również wyraźnie widać w jego gamie silnikowej. Potężne silniki sześciocylindrowe i ośmiocylindrowe dostarczają komfortu jazdy i bezproblemowej przewagi mocy, które odpowiadają charakterystyce tego luksusowego samochodu.

Niedługo po wprowadzeniu modelu na rynek, wprowadzenie GLS 580 4MATIC będzie oznaczać światową premierę nowego, elektryfikowanego V8 silnika benzynowego z 48-woltowym systemem elektrycznym oraz wbudowanym rozrusznikiem-generatorem. Jego moc wynosi 360 kW (489 KM) i 700 Nm momentu obrotowego, a dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego i 16 kW/22 KM dostępne są dzięki EQ Boost na krótkie okresy. Wbudowany rozrusznik-generator (ISG) odpowiada za funkcje hybrydowe, takie jak EQ Boost czy odzyskiwanie energii, umożliwiając oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane dla technologii hybrydowej wysokiego napięcia.

ISG eliminuje potrzebę napędu pasowego dla elementów pomocniczych z przodu silnika, co skraca jego ogólną długość. Smukła konstrukcja silnika w układzie prostym, w połączeniu z fizycznym oddzieleniem wlotu/wydechu, tworzy przestrzeń dla blisko zainstalowanej obróbki spalin. 48-woltowy system elektryczny zasila nie tylko wysokowydajne odbiorniki, takie jak pompa wody i sprężarka klimatyzacji, ale także wbudowany rozrusznik-generator (ISG), który również dostarcza energię do akumulatora dzięki wysoce efektywnemu odzyskiwaniu energii.

Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC, silnik sześciocylindrowy w układzie prostym z technologią 48-woltową, jest dostępny tylko poza UE. Jego parametry osiągowe: 270 kW (367 KM) i 500 Nm momentu obrotowego, z dodatkowym 250 Nm momentu obrotowego i 16 kW/22 KM dostępnymi dzięki EQ Boost na krótkie okresy.

Diesel: silnik sześciocylindrowy dla Europy, Rosji i innych rynków

Dwa modele GLS z takim silnikiem są napędzane przez OM 656, sześciocylindrowy silnik w układzie prostym z aktualnej rodziny silników. Jest dostępny w dwóch wersjach, w zależności od konkretnego wprowadzenia na rynek: jako GLS 350 d 4MATIC z mocą 210 kW (286 KM) i 600 Nm oraz jako GLS 400 d 4MATIC z mocą 243 kW (330 KM) i 700 Nm momentu obrotowego. W obu wersjach, potężny silnik już spełnia normę Euro 6d (RDE/Real Driving Emissions Step 2), która wejdzie w życie 1 stycznia 2020 roku dla nowych modeli, a rok później dla wszystkich pojazdów, nawet w trudnych warunkach jazdy.

Osiąga się to między innymi dzięki dodatkowemu selektywnemu układowi redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem amoniakowym (ASC) w układzie wydechowym GLS-a. Umożliwia to dawkowanie środka redukcyjnego AdBlue, które jest jeszcze bardziej dostosowane do indywidualnych cech jazdy, ponieważ ewentualna nadwyżka amoniaku w drugim katalizatorze SCR jest dalej rozkładana. Zbiornik AdBlue ma pojemność 31,6 litrów. Jak dotąd, napełnianie jest wygodne przez oddzielną rurkę za klapką wlewu paliwa.

Napęd 4MATIC: zwinny na drodze, doskonały w terenie

We wszystkich wariantach nowego GLS moc przekazywana jest przez automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Szeroki zakres przełożeń od pierwszego do dziewiątego biegu umożliwia wyraźne zmniejszenie obrotów silnika, co jest decydującym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom efektywności energetycznej i komfortu jazdy. Standardowo wyposażono również w transferową skrzynię biegów z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym. Umożliwia to zmienną transmisję momentu obrotowego od 0 do 100 procent (moment na żądanie) pomiędzy osiami.

Nową opcją jest również transferowa skrzynia biegów specjalnie skonfigurowana dla doskonałych właściwości jazdy w terenie. Oprócz sterowanego sprzęgła wielotarczowego z funkcją momentu na żądanie, posiada także reduktor do jazdy w terenie.

Również podczas jazdy po drodze, a szczególnie podczas pokonywania zakrętów, dwa w pełni zintegrowane transferowe skrzynie biegów z funkcją momentu na żądanie pozwalają na dalsze ulepszenie bezpieczeństwa prowadzenia i zwinności, wpływając w sposób specyficzny na stopień przechyłu, aby wywołać nadsterowność lub podsterowność.

Systemy wspomagania jazdy: jeszcze lepsze wsparcie

Nowy GLS wyposażony jest w najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy Mercedes-Benz, które dają wspólne wsparcie kierowcom. Systemy te jeszcze bardziej podnoszą poziom aktywnego bezpieczeństwa.

Po aktywowaniu aktywnego asystenta odległości DISTRONIC z dostosowaniem prędkości na podstawie trasy, nowy GLS jest w stanie rozpoznać i zareagować na zatory drogowe lub wolno poruszający się ruch, korzystając z informacji na temat ruchu na żywo, zanim kierowca zauważy zagrożenie. Na przykład, gdy na autostradzie wykryty zostanie zator drogowy (i jeśli kierowca nie wybierze innej reakcji), DISTRONIC zmniejsza prędkość do około 100 km/h na wszelki wypadek.

Nową funkcją pakietu asystenta jazdy Plus jest to, że podczas jazdy w zatorze drogowym na autostradzie, aktywny asystent zatrzymywania i ruszania jest w stanie znacząco wykonać zadania utrzymania pasa ruchu i zachowania odległości bezpieczeństwa z wysoką dostępnością przy prędkościach do około 60 km/h. Ruszanie może być automatyczne do jednej minuty po zatrzymaniu. Gdy zator się rozjaśnia, GLS przyspiesza do prędkości ustawionej dla aktywnego asystenta odległości DISTRONIC z dostosowaniem prędkości na podstawie trasy. Jeśli znaki drogowe różnią się od tej prędkości, automatycznie priorytetowo traktowana jest ograniczona prędkość oznakowana.

Asystent manewrowania przyczepą jest dostępny opcjonalnie dla GLS-a w Europie. Ułatwia to manewrowanie wsteczne kierowcom, którzy nie są zaznajomieni z ciągnięciem przyczep. Jest to również korzystne dla bardziej doświadczonych kierowców podczas ciągnięcia dłuższych przyczep.

Zawieszenie: standardowe zawieszenie powietrzne AIRMATIC

GLS jest wyposażony w ulepszony system zawieszenia powietrznego AIRMATIC z Adaptacyjnym Systemem Tłumienia Plus w standardzie. To ustawienie wykorzystuje skomplikowane systemy czujników i algorytmy do dostosowywania charakterystyki tłumienia do warunków drogowych i sytuacji jazdy w czasie rzeczywistym. Wszystkie komponenty zostały ulepszone w porównaniu do poprzedniej generacji, a mocowania zawieszenia kół zostały zoptymalizowane, aby maksymalizować komfort jazdy. Ponadto zawieszenie powietrzne utrzymuje pojazd na tym samym poziomie, niezależnie od obciążenia na pokładzie.

Funkcja myjni: gotowy do czyszczenia

Nową, standardową cechą jest funkcja myjni – która jest szczególnie przydatna dla dużego pojazdu jak GLS. Po wybraniu tej funkcji, zawieszenie przesuwa się do najwyższej pozycji, co zmniejsza szerokość toru ze względu na geometrię osi. Ułatwia to wjazd do myjni oraz usunięcie wszelkiego brudu pozostałego w nadkolach po ostatniej wyprawie w teren. Funkcja myjni również:

Składa zewnętrzne lusterka.
Zamyka boczne okna i przesuwany szyberdach.
Tłumi informacje z czujnika deszczu, tak aby wycieraczki pozostały wyłączone w myjni.
Przełącza klimatyzację w tryb recyrkulacji powietrza i, po ośmiu sekundach, aktywuje przedni obraz kamery 360°, aby wspomóc kierowcę podczas wjazdu do myjni.
Automatycznie dezaktywuje te ustawienia, gdy kierowca wyjeżdża z myjni i przyspiesza do prędkości powyżej 20 km/h.
Niezwykle inteligentne zawieszenie: E-ACTIVE BODY CONTROL

Jeszcze lepszy komfort jazdy i zwinność oraz nowe funkcje, takie jak tryb odzyskiwania, zapewnia opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL, które jest połączone z nowo opracowanym zawieszeniem powietrznym AIRMATIC. To aktualnie jedyny system na rynku, który może indywidualnie kontrolować siły sprężyn i tłumienia przy każdym kole. Oznacza to, że nie tylko przeciwdziała przechylaniu karoserii, ale także jej opuszczaniu i usuwaniu. Wraz z funkcją SCAN ROAD SURFACE i funkcją przechylania zakrętów CURVE, E-ACTIVE BODY CONTROL umożliwia wyjątkowy poziom komfortu i wspiera roszczenie Mercedes-Benz o budowanie najinteligentniejszego zawieszenia SUV na świecie.

E-ACTIVE BODY CONTROL działa przy napięciu 48 V i dostępne jest jako opcjonalny dodatek. Na słabej nawierzchni system jest w stanie nawet odzyskiwać energię, co mniej więcej zmniejsza wymagania energetyczne w porównaniu z poprzednim systemem w klasie S. Hydropneumatika generuje dynamiczne siły, które nakładają się na siły zawieszenia powietrznego i aktywnie wspierają oraz tłumią karoserię pojazdu, np. podczas przyspieszania liniowego i bocznego lub podczas jazdy po nierównych drogach.

Funkcje terenowe obejmują tryb odzyskiwania: jeśli GLS ugrzęźnie na wydmie, na przykład, może to pomóc w łatwiejszym uwolnieniu pojazdu w wielu takich sytuacjach. Jeśli to możliwe, poziom zawieszenia jest automatycznie podnoszony i opuszczany kilka razy, co zmienia ciśnienie w oponach i tym samym poprawia przyczepność – GLS samodzielnie się uwalnia. Możliwość indywidualnego sterowania kołami to kolejna funkcja do jazdy w terenie. Umożliwia to indywidualne dostosowanie poziomu przy każdym kole za pomocą ekranu dotykowego wyświetlacza multimedialnego, co poprawia ustawienie pojazdu w trudnym terenie, gdy jedno koło utknęło w rowie lub sprężyna koła jest całkowicie skompresowana. To również pomaga zwiększyć przyczepność i moment obrotowy przy kole.

450 4MATIC 9AT AWD (367 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2959 Cm3
Moc269.9 Kw @ 5500-6100 Rpm
367 Hp @ 5500-6100 Rpm
362 Bhp @ 5500-6100 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-4500 Rpm
500 Nm @ 1600-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony275/55R19
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Wysokość71.8 In (1824 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/66.6 In (1
Rozstaw osi123.4 In (3134 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna5701 Lbs (2586 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

580 V8 4MATIC 9AT AWD (489 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Moc330.2 Kw @ 5250 Rpm
449 Hp @ 5250 Rpm
443 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800-3500 Rpm
700 Nm @ 1800-3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony295/40R21
Rozstaw osi123.4 In (3134 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna5578 Lbs (2530 Kg)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Emisja CO2229 G/Km

350 d 4MATIC 9AT AWD (286 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc210.4 Kw @ 3400-4600 Rpm
286 Hp @ 3400-4600 Rpm
282 Bhp @ 3400-4600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
600 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna141 Mph (227 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/60/R18
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Wysokość71.8 In (1824 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/66.6 In (1
Rozstaw osi123.4 In (3134 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna5313 Lbs (2410 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7165 Lbs (3250 Kg)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

400 d 4MATIC 9AT AWD (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc242.7 Kw @ 3600-4200 Rpm
330 Hp @ 3600-4200 Rpm
325 Bhp @ 3600-4200 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
700 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna148 Mph (238 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Wysokość71.8 In (1824 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/66.6 In (1
Rozstaw osi123.4 In (3134 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna5324 Lbs (2415 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7165 Lbs (3250 Kg)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.