2020 Nissan Titan Crew Cab

2020 Nissan Titan Crew Cab

Przejdź do galerii zdjęć2020 Nissan Titan Crew Cab

Nissan wprowadził odświeżoną wersję drugiej generacji modelu Titan w 2019 roku na rok modelowy 2020, przynosząc ze sobą znaczne ulepszenia.

Nazwa Titan zadebiutowała na rynku w 2003 roku, konkurując w segmencie pełnowymiarowych pikapów. W 2016 roku Nissan zaprezentował drugą generację tego modelu, starając się rywalizować z takimi pojazdami jak Ford F-150 czy RAM 1500, by wymienić tylko niektóre.

Po kilku aktualizacjach w kolejnych latach, producent zdecydował się na wprowadzenie odświeżonej wersji w 2019 roku, poprawiając zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze pojazdu.

Niestety, pojazd zadebiutował w niekorzystnym czasie, gdy pandemia uderzyła w świat. Mimo że sytuacja wpłynęła negatywnie na sprzedaż, Nissan starał się utrzymać model na rynku, ale oferował go w mniejszej liczbie wersji niż wcześniej.

W rezultacie klienci mogli wybierać spośród czterech poziomów wyposażenia, z kabiną King Cab lub Crew Cab, podczas gdy standardowa kabina została usunięta z oferty.

Na przodzie producent zaoferował wybór trzech krat dla modelu Nissan Titan Crew Cab 2020, w kolorze nadwozia, czarnym lub z satynowym wykończeniem chromowanym, przy czym ostatnie zarezerwowano dla wersji Platinum Reserve. Wraz z odświeżoną wersją Nissan zainstalował także reflektory LED w największym swoim pikapie.

Zmiany poszły dalej z wprowadzeniem nowych pakietów, które oferowały klientom możliwość dwutonowych malowań, bocznych stopni lub stylizacji terenowej z odsłoniętymi czerwonymi hakami holowniczymi w wersji Pro-X.

Wewnątrz model Titan Crew Cab zapewniał wystarczająco dużo miejsca, aby pięć osób dorosłych mogło podróżować komfortowo. Na środkowej konsoli producent zainstalował standardowy ekran dotykowy o wielkości 8 cali dla systemu infotainment, a opcjonalnie dostępny był większy, 9-calowy ekran.

Przed kierowcą Nissan wzbogacił zestaw wskaźników o wyświetlacz 7-calowy, który był największy w swojej kategorii w momencie wprowadzenia na rynek i znajdował się między analogowymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza.

Przednie siedzenia były szerokie i zaprojektowane z wykorzystaniem koncepcji „zero-gravity”, co czyniło je bardzo wygodnymi podczas długich podróży. Szeroka konsola centralna oddzielała pasażerów z przodu. Znajdowały się w niej kilka schowków, dwa uchwyty na kubki i wysoki podłokietnik. Jednocześnie Nissan oferował porty USB oraz podgrzewane siedzenia zewnętrzne dla pasażerów z tyłu. Dodatkowo, na końcu konsoli centralnej zainstalowano gniazdko zasilające.

Nissan zachował ten sam silnik V8 o pojemności 5,6 litra, który generował wystarczającą moc i moment obrotowy dla pełnowymiarowego pikapa. Silnik był połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylną oś lub na wszystkie koła, w zależności od wyboru.

Wersje 4WD również miały tylni blokowany mechanizm różnicowy. Projektując model Titan, Nissan zastosował klasyczne rozwiązanie z niezależnym zawieszeniem przednim i resorami piórowymi dla tylnej osi sztywnej, co zapewniało odpowiednie właściwości jezdne i przyzwoity ładunek dla tej klasy pojazdów.

 Nissan TITAN, pełnowymiarowy pickup, przeszedł znaczącą modernizację na rok modelowy 2020. Nowy TITAN oferuje istotne aktualizacje napędu oraz unikalny styl w różnych poziomach wyposażenia. Nissan TITAN zapewnia teraz także standardowy Nissan Safety Shield 360 we wszystkich wersjach.

Nissan kontynuuje oferowanie najlepszej w USA gwarancji na ciężarówki dla modelu TITAN 2020, obejmującej 5-letnią/100 000 milową ochronę „od zderzaka do zderzaka”. TITAN wykazał również wyjątkową jakość, zajmując pierwsze miejsce w kategorii „Duży Lekki Pojazd Użytkowy” w badaniu J.D. Power 2019 Initial Quality Study (IQS).

Najmocniejszy standardowy silnik V8 w swojej klasie

Każdy Nissan TITAN 2020 jest napędzany silnikiem benzynowym V8 Endurance® o pojemności 5,6 litra, który generuje 400 KM i 413 lb-ft momentu obrotowego. Zarówno moc, jak i moment obrotowy są najlepsze w swojej klasie.

Silnik wykorzystuje technologię VVEL (Variable Valve Event & Lift) Nissana, która łączy hydraulicznie sterowane zmienne czasowanie zaworów z elektronicznie kontrolowanym zmiennym podnoszeniem zaworów na stronie dolotowej, co zapewnia wysoką wydajność i szybką reakcję. V8 Endurance® obejmuje również technologię bezpośredniego wtrysku gazu (DIG™), która zapewnia lepsze osiągi przy pełnym otwarciu przepustnicy oraz poprawia efektywność paliwową i emisję (w porównaniu do systemu bezpośredniego wtrysku) poprzez redukcję stuków silnika, poprawę stabilności spalania i precyzyjne sterowanie wtryskiem.

Silnik współpracuje z nową 9-biegową automatyczną skrzynią biegów o większym przełożeniu końcowym wynoszącym 3,692:1 – co zapewnia większy moment obrotowy na kołach w danym biegu oraz płynniejsze i szybsze przyspieszenie. Na przykład przyspieszenie z 50 mph do 70 mph poprawiło się o prawie całą sekundę (w porównaniu do wcześniejszego modelu TITAN z 7-biegową automatyczną skrzynią). Większy zakres przełożeń oznacza również lepsze pokrycie mocy podczas startów z miejsca oraz przy prędkościach podróżnych. Odczuwa się bardziej liniowe przełożenie mocy przez biegi.

Model 2020 TITAN jest dostępny w wersjach napędu 4×2 lub 4×4. Modele Nissan TITAN 4×4 wyposażone są w transferową skrzynię biegów, która zapewnia maksymalne rozdzielenie mocy w każdym biegu. Rozdziela moment obrotowy na oba końce pojazdu i zapewnia napęd na cztery koła, gdy potrzebna jest dodatkowa przyczepność na śniegu, lodzie, piasku, błocie, ziemi, wodzie lub żwirze.

Podkreślono również wytrzymałość w terenie, z takimi funkcjami jak Kontrola Zjazdu ze Wzniesienia (wyłącznie PRO-4X), Asystent Startu na Wzniesieniu, Ogranicznik Poślizgu z Hamulcami (BLSD) oraz elektronicznie blokowany tylny dyferencjał.

Model 2020 TITAN posiada ulepszony wskaźnik Off Road, który wyświetla kąt nachylenia opon, a także kąty przechyłów. Bez użycia żyroskopu opracowano nową metodę obliczania orientacji pojazdu, korzystając z danych z akcelerometru i obliczając siłę G pojazdu. Nowy wskaźnik Nissana ma być najdokładniejszy (w porównaniu do konkurencji) przy wyższych prędkościach.

Odważny i pewny siebie odnowiony wygląd zewnętrzny

Proces modernizacji Nissana TITAN 2020 prowadził zespół Nissan Design America (NDA) w La Jolla w Kalifornii, twórcy zarówno oryginalnego TITAN-a, jak i obecnej generacji. W nawiązaniu do motywu „Mocny Wojownik”, projektanci podkreślili solidną konstrukcję pojazdu i jego dominującą obecność, dodając nowoczesny wygląd dużym reflektorom LED oraz „podwójnym boomerangom” jako światła do jazdy dziennej.

Odnawiana linia Nissan TITAN oferuje trzy unikalne wzory grille, aby nadać ciężarówce potężny nowy wygląd, zapewniając większą różnorodność między poziomami wyposażenia – jeden model z różnymi osobowościami. Na przykład, dostępne są trzy różne wzory grille, co pozwala na większą personalizację przez właścicieli prosto z fabryki.

Nowe reflektory produkują około 120% więcej światła w trybie mijania niż wcześniejszy model TITAN, co znacząco poprawia widoczność kierowcy zarówno na drodze, jak i po bokach. Są standardowe w wersjach Nissan TITAN PRO-4X, SL i Platinum Reserve. Dostępne reflektory LED do jazdy dziennej zwiększają widoczność o dodatkowe 15 stopni po obu stronach przedniego końca TITANA. Asystent świateł drogowych, który pozwala kierowcom na pozostawienie manetki w pozycji świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców lub pieszych, jest standardowy we wszystkich wersjach.

Nowe światła do jazdy dziennej są jednymi z największych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano przez Nissana, i składają się z czterech paneli LED, każdy emitujący 800 lumenów. Są standardowe w wersjach PRO-4X, SL i Platinum Reserve.

Nowe oświetlenie w pickupie wykonane w całości z LED-ów zostało dodane do wnętrza skrzyni, wykorzystując cztery źródła światła dla pełnego oświetlenia otoczenia. Tylny zewnętrzny design obejmuje nowe światła LED oraz wykończenia klapy bagażnika. TITAN PRO-4X charakteryzuje się czarnym wykończeniem, podczas gdy Platinum Reserve wykorzystuje wykończenie w satynowym chromie.

Inne nowe elementy zewnętrzne to zderzak przedni, światła przeciwmgielne, oznaczenia i nowe projekty kół. Nowa, wielofunkcyjna krata zderzaka i okolica zaprojektowane zostały w celu przekazania siły, odwagi i precyzji, jednocześnie poprawiając wydajność chłodzenia dla silnika V8 o pojemności 5,6 litra.

W palecie dziewięciu całkowitych kolorów zewnętrznych znajdują się trzy dynamiczne nowe kolory. Dostępność kolorów jest dostosowana do konkretnych poziomów wyposażenia. Nowe kolory to Red Alert, Baja Storm oraz Cardinal Red Metallic (kolor premium). Kolory kontynuowane to Brilliant Silver Metallic, Gun Metallic, Super Black, Pearl White TriCoat (kolor premium), Glacier White oraz Deep Blue Pearl.

Wnętrze klasy premium z dostępnym wysokiej rozdzielczości ekranem dotykowym 9″

Poczucie dominującej technologii kontynuuje się w nowym wnętrzu Nissana TITAN, które łączy luksusowe udogodnienia z wrażeniem starannego wykończenia i premium materiałów. Programowalny wyświetlacz informacji dla kierowcy o wielkości 7,0 cali jest prawie trzy cale większy niż wyświetlacze większości konkurentów i ułatwia klientom dostęp do istotnych informacji o pojeździe w prosty i czytelny sposób.

Standardowy wyświetlacz w centralnej części TITAN-a o wielkości 8,0 cala jest największym standardowym ekranem w tej klasie, podczas gdy dostępne Zintegrowane Centrum Dowodzenia z ekranem dotykowym WXGA o wielkości 9,0 cala ma rozdzielczość WXGA – wyższą niż HD. Stanowi ono bramę do nowej generacji łączności w modelu TITAN 2020, która obejmuje standardowo Apple CarPlay® i Android Auto™. Wewnętrzny router WiFi pozwala pasażerom na tylnych siedzeniach na strumieniowanie ulubionej zawartości sieciowej (wymagana subskrypcja WiFi, sprzedawana oddzielnie). Można podłączyć do sześciu urządzeń z prędkością połączenia do 45 Mbps.

Następna generacja NissanConnect® umożliwia aktualizacje oprogramowania bezprzewodowy (OTA), nowe funkcje bezpieczeństwa i ochrony, HD Traffic oraz Google Places/Search.

Szczególną uwagę zwrócono również na projekt każdego detalu, od nowego, innowacyjnego uchwytu na smartfony/ładowarki po rozmieszczenie uchwytów pomocniczych. Niektóre rzeczy pozostały niezmienne, takie jak dostępny 12-głośnikowy system audio premium Fender® z 485-watowym wzmacniaczem 9-kanałowym z unikalną technologią Acoustic Motion Control™ firmy Panasonic. Każdy Nissan TITAN 2020 posiada również przednie i tylne siedzenia Zero Gravity, które pomagają zmaksymalizować pozycjonowanie postawy dla większego komfortu podczas długich przejazdów.

Wnętrze modelu TITAN 2020 oferuje także wyselekcjonowane materiały tapicerskie i wykończenia dla każdego poziomu wyposażenia. Pojemność przechowywania wewnętrznego została także zwiększona w nowym roczniku, obejmując pojemność przechowywania w przednich i tylnych drzwiach oraz dodatkowe uchwyty pomocnicze.

Pasażerowie w modelu Crew Cab Nissan TITAN są obdarowani nowym, dostępnym panoramicznym dachem typu Dual Panel Moonroof, który jest pierwszym oferowanym w TITAN-ie i jednym z największych w segmencie, mającym ponad trzy stopy kwadratowe.

Standardowy Nissan Safety Shield 360 z unikalnym w klasie systemem automatycznego hamowania tylnego

Nissan TITAN 2020 jest przykładem technologii Nissan Intelligent Mobility, począwszy od standardowego systemu Nissan Safety Shield 360 – zestawu sześciu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Safety Shield 360 obejmuje Automatyczne Hamowanie Awaryjne z Wykrywaniem Pieszych, Ostrzeżenie o Martwym Polu, Ostrzeżenie o Tylnej Kolizji, Ostrzeżenie o Zjeździe z Pasu, Asystenta Świateł Drogowych oraz unikalne w klasie Automatyczne Hamowanie Tylne.

Nowy TITAN zawiera również szereg innych zaawansowanych technologii – Inteligentne Ostrzeżenie o Kolizji Z Przodu, Inteligentny Monitor Otaczającego Widoku, Inteligentny Tempomat, Inteligentne Ostrzeżenie o Zmęczeniu Kierowcy i Rozpoznawanie Znaków Drogowych. Innowacyjny system Ostrzeżenia o Otwartych Tylnych Drzwi Nissana jest standardowy we wszystkich wersjach. Model 2020 TITAN zawiera teraz osiem poduszek powietrznych (w porównaniu do wcześniejszych sześciu) i cztery napinacze pasów (w porównaniu do poprzednich dwóch).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.