Pierwsza generacja modelu 2008 była postrzegana raczej jako podniesiona wersja 208 SW, podczas gdy druga generacja tego modelu zyskała status w pełni niezależnego pojazdu, który nie dzielił niczego ze swoim mniejszym odpowiednikiem, poza platformą.
Peugeot zaprezentował drugą generację modelu 2008 w trakcie pandemii światowej, co wpłynęło na sprzedaż samochodu. Mimo to, francuski producent wierzył, że rynek się odbije i jego mały crossover zyska popularność. Tak się stało, głównie w Europie. Co więcej, Peugeot stawiał na design i przeznaczył wystarczające fundusze, aby jego projektanci mogli stworzyć pojazd o śmiałym wyglądzie, mimo niewielkich rozmiarów.
Druga generacja modelu 2008 została wyposażona w przednią część, która charakteryzowała się szeroką kratką z trójwymiarowym wzorem. Po obu stronach znajdowały się reflektory, które były dostępne w technologii halogenowej lub LED. Ponadto, pojazdy z nowoczesną technologią wyglądały jeszcze odważniej dzięki wydłużonym, pionowym światłom DRL, które sięgały do dolnej części zderzaka, przypominając kły lwa. Z profilu, crossover był bardziej oczywisty, a samochód nie sprawiał wrażenia małego kombi na podwyższonym zawieszeniu. Aby podkreślić większy prześwit, Peugeot dodał czarne plastikowe osłony na progach oraz chromowane wykończenia na drzwiach, w zależności od wersji. Z tyłu, producent inspirował się crossoverami 3008 przy projektowaniu tylnych świateł, które miały trzy ukośne linie.
W środku, cyfrowe pokrętło zegarów było standardem w większości rynków, a kierowcy mogli je dostosować do swoich nastrojów lub gustu. Dodatkowo, Peugeot dodał ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli, w wolnej pozycji, dla systemu infotainment. Dzięki desce rozdzielczej ułożonej na dwóch poziomach, producent starał się stworzyć wrażenie wyższego pojazdu, i w pewnym sensie mu się to udało. Co więcej, Peugeot oferował różne drogie materiały do wnętrza modelu 2008, w tym wykończenia z włókna węglowego, skórę i Alcantarę. Na liście znalazły się także kontrastowe szwy. Oprócz przednich sportowych siedzeń, producent zamontował tylną kanapę składającą się w proporcjach 40/20/40, nadającą się dla trzech pasażerów, ale tylko na krótkie trasy. Ponieważ szerokość pojazdu nie była zbyt duża, producent nie mógł zapewnić wystarczającej ilości miejsca na łokcie. Za nimi, bagażnik miał całkowicie płaską podłogę.
Model 2008 zbudowano na nowo opracowanej platformie eCMP stworzonej przez francuskiego producenta. Była ona wykorzystywana w kilku modelach, w tym w nowo przejętych markach Opel/Vauxhall dla modelu Mokka. Ta nowa baza pozwoliła producentowi na zainstalowanie silników spalinowych i wersji elektrycznych. W rezultacie model 2008 był dostępny z szeroką gamą silników benzynowych, diesla lub elektrycznych, które napędzały wyłącznie przednie koła.
Dla wszystkich, którzy są gotowi nadać nowe życie światu motoryzacji, Peugeot prezentuje nowego SUV-a 2008.
Jako entuzjastyczny i zagorzały zwolennik wizji marki Peugeot dotyczącej ekscytującej przyszłości, to ultra nowoczesna interpretacja instynktownego i wszechstronnego doświadczenia jazdy.
To prawdziwy SUV w swoich wymiarach, który wyróżnia się szczególnie potężnym i charakterystycznym stylem.
Ultra-technologiczny, przyjmuje nową generację immersyjnego Peugeot i-Cockpit® 3D, z wyposażeniem i systemami wspomagania jazdy zaprojektowanymi według najlepszego know-how, jakie Peugeot ma do zaoferowania.
Będąc multi-energetycznym, oferuje wolność wyboru spośród 3 typów efektywnych silników: elektrycznego, benzynowego i diesla, które zapewniają fenomenalne doznania.
Świat się zmienia. Nowe wyzwania wymagają nowych odpowiedzi w całej branży motoryzacyjnej. Z 208-letnią historią marka Peugeot z pewnością kontynuuje swoje zobowiązania w erze transformacji energetycznej.
Nasza ekscytująca i uspokajająca wizja przyszłości została potwierdzona przez nowego SUV-a Peugeot 2008. Pokazuje, że technologia i przyjemność nie są ze sobą sprzeczne oraz że samochód ma moc zdziwienia. Przemienia podróż w przygodę i zapewnia każdemu mobilność, której potrzebuje.
Nowy Peugeot 2008 pojawia się w samym sercu segmentu kompaktowych SUV-ów, przyczyniając się do tego, co jest obecnie sukcesem gamy Peugeot: afirmacji poprzez design i różnicowania poprzez innowację oraz technologię.
WZRAŻAJĄCY SUV
Potężny i charakterystyczny w stylu, nowy SUV 2008 Peugeot to rzeźbiarski i pożądany obiekt. Spełnia ambicję przewrócenia nowej i niezwykłej strony w historii SUV-ów Peugeot i w pełni wpisuje się w aktualny styl gamy, jednocześnie pokazując swoją osobowość.
Zrównoważone linie i ogólne proporcje odpowiadają SUV-owi, z osadzonym przednią szybą, co sprawia, że maska jest bardziej pozioma, tworząc silną bryłę. Samochód dobrze leży na kołach, perfekcyjnie wyważony, mocny i budzący zaufanie.
Statutowy i z tożsamością, przód zawiera dumną i prostą atrapę chłodnicy (w kolorze nadwozia w wersjach elektrycznych), rzeźbioną maskę oraz dzienne światła LED, które znikają pod projektorem, aby ponownie pojawić się poniżej.
Facetowany i odważny profil natychmiast przyciąga wzrok, z różnymi liniami trójkątnymi. Efekt jest żywy i przenikliwy, co stanowi prawdziwy techniczny wyczyn w dziedzinie tworzenia części: nigdy wcześniej boki nie miały takiej objętości! Te linie kończą się na klapie bagażnika, dla niezaprzeczalnej spójności i ogólnej jednorodności.
Styl jest solidny, a jeszcze bardziej dzięki dużym kołom (690 mm), które doskonale wypełniają nadkola. Koła o średnicy 18” mają dodatkowe wstawki, które oferują trzy korzyści: łatwiejszą personalizację, znaczący zysk na wadze (4 kg we wszystkich kołach) oraz lepszą aerodynamikę.
Wyraźna poprawa jakości i elegancji dzięki dwukolorowemu czarnemu sufitowi Black Diamond, czarnej listwie okiennej oraz sitodrukowanej kolumnie C w wersjach GT Line i GT.
Muskularny z wysoką linią dachu, tył zawiera światła połączone czarną listwą z podwójnymi rurami wydechowymi w wersjach PureTech 130 i 155.
Tak ekspresyjny jak zawsze, charakterystyczny motyw z 3 LED-owymi pazurami po raz kolejny pojawia się tutaj. Niezależnie od dnia i nocy, znajdziesz go na tylnej części we wszystkich wersjach oraz w projektorach wersji premium. W zależności od wersji, reflektory będą korzystać z technologii LED w każdym wykończeniu.
Oprócz standardowej oferty, dostępne są efektowne i charakterystyczne kolory zewnętrzne, które jeszcze bardziej dodają stylu:
Elixir Red, z kolorowym lakierem podkreślającym głębię i kolor odcienia,
Vertigo Blue, trójwarstwowy dla super jasnego wykończenia,
Fusion Orange, nowy metaliczny kolor ekskluzywny dla nowego SUV-a Peugeot 2008.
Pozbywamy się monotonii! Wewnątrz kolory i materiały są starannie dobrane, umiejętnie łącząc szlachetne materiały i oryginalne kolory.
subtelne, dekoracje paneli drzwiowych zawierają pomarańczowe (na Active) lub niebieskie (na Allure) nadruki tampo,
techniczna wyrafinowanie i świeżość w wersji Allure, z nowoczesnym jasnoniebieskim wykończeniem „Urbanoïd”,
dynamiczne, wersje GT Line oferują elegancką atmosferę, wzbogaconą izolowanym Adamitem,
szlachetne i wyszukane, wersje GT/e-2008 GT łączą Alcantarę®, skórę i techniczną siatkę. Czarne onyxowe przeszycia Adamite w wersjach GT, Alcantara® ma ekskluzywne szare przeszycia Greval® w niebieskim i zielonym w wersjach Peugeot e-2008 GT.
Ten przytulny wnętrze jest wzbogacone w wersjach GT Line i GT jasnymi dekoracjami na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, które mają 8 kolorów do wyboru za pomocą ekranu dotykowego.
ROZSZERZONE DOŚWIADCZENIE
Przestronność tylnych siedzeń (nowy rekord dla nowej platformy CMP) sprawia, że nowy SUV Peugeot 2008 jest szczególnie wszechstronnym SUV-em. Jego długość wynosząca 4,30 m i rozstaw osi 2,60 m zapewniają również komfortową pojemność bagażnika do 434 L (VDA V210). Modułowość zapewnia podłoga o dwóch pozycjach (w zależności od wersji), która po złożeniu kanapy tworzy praktycznie płaską powierzchnię.
Dzięki różnorodności nowych schowków na pokładzie będziesz mógł zabrać ze sobą wszystko, co potrzebne na co dzień. Oprócz tradycyjnych kieszeni w drzwiach i schowka, znajduje się obszerne miejsce na rzeczy pod przednim środkowym podłokietnikiem i więcej z przodu dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo, w dolnej części konsoli centralnej znajduje się dyskretne schowek. Tam znajdziesz bardzo wygodny obszar do bezprzewodowego ładowania oraz pokrywę, która w otwartej pozycji może sprytnie trzymać smartfona.
Pasażerowie będą także cieszyć się przestrzenią pasażerską pełną światła dzięki opcjonalnemu panoramicznemu dachowi, oferującemu szeroką jasną przestrzeń. Jego otwarcie na zewnątrz zachowuje przestronność dla osób z tyłu.
Jeszcze bardziej technologiczny: nowy Peugeot i-Cockpit® 3D
Peugeot i-Cockpit® nadal opiera się na tych samych fundamentach i oferuje doskonałą ergonomię, budząc zmysły:
kompaktny kierownica, dla lepszego prowadzenia i lepszego chwytu,
duży ekran dotykowy HD w zasięgu ręki,
a teraz innowacyjny 3D wyświetlacz head-up,
Ulubiony przez naszych klientów, obecnie w 5 milionach pojazdów Peugeot na całym świecie, to całkowicie nowa interpretacja, która obecnie wyposażona jest w nowego SUV-a Peugeot 2008.
Informacje są umieszczone w polu widzenia kierowcy. W zależności od wersji, zespół instrumentów Peugeot i-Cockpit® 3D projektuje je jak hologram. Wskazania są dynamiczne i animowane: zbliżają się do oka w zależności od ich stopnia istotności lub pilności, zwiększając tym samym reakcję o około pół sekundy. Zaprezentowany w nowym Peugeot 208, Peugeot i-Cockpit® 3D to prawdziwa innowacja, światowa pierwsza w swoim segmencie. Poprawia jazdę we wszystkich aspektach: efektywność, czytelność i bezpieczeństwo są na najwyższym poziomie.
Ekran dotykowy może mieć 10 cali przekątnej w zależności od wersji i jest sterowany za pomocą przycisków dotykowych umieszczonych obok przełączników Toggle lub za pomocą nowego polecenia głosowego.
Precyzja i wiarygodność dominują, ponieważ oprócz wzroku wymagana jest także dotyk, gdy korzysta się z piankowych plastików na desce rozdzielczej oraz wyrafinowanych i przyjemnych materiałów w wielu miejscach, takich jak Alcantara® lub skóra Nappa®. Panele drzwiowe i wstawki deski rozdzielczej mają wygląd „węglowy”, podczas gdy sterowanie skrzynią biegów EAT8 jest w 100% elektryczne („shift and park by wire”), co pozwala na łatwą i intuicyjną obsługę. Uzupełniają je łopatki na kole do szybkiego przejęcia kontroli przez kierowcę w razie potrzeby.
Nowoczesny, podłączony i technologiczny
Niezwykłe i nawet rzadkie w tym segmencie, wyposażenie i systemy wspomagania jazdy są zaczerpnięte z wyższych segmentów i znajdują się na najwyższym poziomie know-how marki Peugeot. To imponujący arsenał technologiczny, w tym:
Drive Assist plus, który otwiera drogę do jazdy półautonomicznej. Łączy on:
system unikania zjazdu z pasa ruchu, który jest połączony z systemem Utrzymywania Pasa, umożliwiającym wybór pozycji na pasie,
adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go w automatycznej skrzyni biegów EAT8,
Park Assist, który automatycznie zarządza kierowaniem podczas wjazdu i wyjazdu z miejsca parkingowego, z jedynie 60 cm różnicy między samochodami zaparkowanymi,
najnowszej generacji automatyczne hamowanie awaryjne, które wykrywa także pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, w prędkościach od 5 km/h do 140 km/h,
aktywne ostrzeżenie o niezamierzonym przekroczeniu pasa (lub drogi),
ostrzeżenia dla kierowcy, zalecające przerwę, jeśli to konieczne,
automatyczne przełączanie świateł drogowych, aby jeszcze bardziej skupić się na drodze,
dodatkowe rozpoznawanie znaków drogowych (jednokierunkowe, stop) z zaleceniem ograniczenia prędkości,
aktywne monitorowanie martwego pola,
elektryczny hamulec postojowy.
Jako współpiloci w codziennym życiu, smartfony będą także obecne w nowym 2008. Ich informacje będą integrowane z centralnym ekranem dzięki kompatybilności z MirrorScreen, w tym protokołami połączeniowymi MirrorLink™, Apple CarPlay™ oraz Android Auto™.
Oprócz strefy ładowania indukcyjnego, w zależności od wersji dostępne są do 4 gniazd USB (2 z przodu, w tym jedno USB-C i 2 z tyłu).
Trasy będą zoptymalizowane z pomocą TomTom® Traffic, połączonej nawigacji 3D, która informuje o statusie ruchu w czasie rzeczywistym i automatycznie przelicza trasy. Kierowca będzie również informowany o strefach ryzyka oraz pobliskich punktach zainteresowania.
Najbardziej wymagający miłośnicy muzyki będą zadowoleni; melomani będą zachwyceni. Opracowany we współpracy z francuskim specjalistą w dziedzinie dźwięku hi-fi FOCAL®, premium system Hi-Fi nowego SUV-a Peugeot 2008 jest wynikiem ponad 3-letniej pracy. Już obecny w wersjach Hi-Fi Peugeot 3008, 5008 i 508, ten premium sprzęt jest teraz dostępny w nowym SUV-ie Peugeot 2008. Oprócz optymalnego rozkładu akustycznego, 10 głośników korzysta z technologii opatentowanej przez FOCAL®, zwykle zarezerwowanej dla instalacji w salonu: 4 odwrócone kopułki aluminiowe, cztery 165 mm przetworniki Polyglass, 1 centralny głośnik Polyglass oraz subwoofer Power Flower™ z potrójną cewką. Są one połączone z 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 515 W, co zapewnia szczegółową, bogatą i dynamiczną scenę muzyczną.
EMOCJONUJĄCY WYBÓR
Oparty na nowej, efektywnej platformie modułowej ostatniej generacji CMP (Common Modular Platform), nowy SUV Peugeot 2008 jest pojazdem multi-energetycznym. Oferuje wolność wyboru typu napędu w zależności od potrzeb i własnych zastosowań: 100% elektryczny, benzynowy lub diesel.
Dla bardziej spersonalizowanej jazdy, wyposażony jest w przełącznik trybów jazdy w zależności od wersji: „Eco”, „Normal” i „Sport”.
Aby jeszcze bardziej ułatwić jazdę, opcjonalny Grip Control połączony będzie z kontrolą zjazdu z góry (HADC), aby doskonale i bezpiecznie kontrolować pojazd oraz jego trajektorię na stromej drodze.
Efektywność była kamieniem węgielnym rozwoju, wszystkie silniki mają kontrolowane wloty powietrza, ukierunkowane koła przepływu powietrza czy nawet aerodynamiczną konstrukcję podwozia, wszystko to dla kontrolowanego przepływu powietrza, a co za tym idzie, zoptymalizowanego współczynnika oporu powietrza.
Oferta dostępna jest w 4 poziomach wykończenia: Active, Allure, GT Line i GT, wszystkie dostępne w wersji 100% elektrycznej lub termicznej.
Wysokiej jakości wersje GT Line i GT mają charakterystyczne atrybuty stylistyczne:
pełne projektory LED z sygnaturą świetlną w kształcie 3 pazurów,
diamentowe 18-calowe aluminiowe koła z wstawkami,
starannie dopracowane wnętrze: czarne wykończenia, przeszycia w kolorze Adamite, oświetlenie atmosferyczne, dynamiczne siedzenia, aluminiowe pedały.
Efektywne i odpowiedzialne: silniki spalinowe spełniają najnowsze normy Euro 6
Zgodnie z najnowszymi normami Euro 6, silniki spalinowe wykorzystują najnowsze osiągnięcia technologiczne marki Peugeot i są wyposażone w system Stop & Start oraz filtr cząstek stałych.
Dla jeszcze większej wygody i komfortu jazdy, niektóre z tych silników mogą być połączone z najnowszą automatyczną skrzynią biegów ośmiobiegową (EAT8).
Silniki benzynowe są zbudowane na bazie silnika 3-cylindrowego o pojemności 1,2L i zgodności z normą Euro 6d:
PureTech 100 S&S BVM6,
PureTech 130 S&S BVM6 lub EAT8,
PureTech 155 S&S EAT8 (tylko dla GT).
W przypadku diesla oferta oparta jest na silniku 4-cylindrowym o pojemności 1,5L (normy Euro 6d-temp przy uruchomieniu):
BlueHDi 100 S&S BVM6,
BlueHDi 130 S&S EAT8.
Ekscytująca przyjemność z jazdy w pełni elektrycznej
Ponieważ elektryczność może być również magiczna, ten pierwszy 100% elektryczny SUV Peugeot otwiera przed kierowcą nowy świat doznań. Kierowca będzie cieszyć się wysokim poziomem stylu, w całkowitej ciszy operacyjnej i bez wibracji. Ta przyjemność towarzyszy wolności podróżowania w centrum miasta, nawet w strefach zielonych z ograniczonym ruchem.
Silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm dostępnym od razu zapewnia codzienną wygodę w każdej sytuacji. Wysokowydajna bateria o pojemności 50kWh zapewnia zasięg do 310 km według nowego standardu WLTP. Ta bateria ma gwarancję na 8 lat lub 160 000 km dla 70% swojej pojemności ładowania.
Wyświetlanie przepływu energii na centralnym wyświetlaczu, a także w odbiorniku Peugeot i-Cockpit® 3D jest zabawne i ułatwia intuicyjne zrozumienie, jak działa układ napędowy.
Dwa intuicyjne tryby odzyskiwania energii podczas hamowania są dostępne i można je łatwo wybrać bezpośrednio z dźwigni zmiany biegów:
Napęd („D”), odzyskiwanie jest standardowe, dla jazdy podobnej do pojazdu benzynowego lub diesla
Hamulec („B”), odzyskiwanie pozwala na de facto spowolnienie bezpośrednio z pedału przyspieszenia
Baterie są optymalnie zainstalowane w podłodze, zapewniając, że wybór wersji elektrycznej nie wpłynie na osiągi nowego SUV-a Peugeot 2008. To gwarantuje tę samą przestrzeń i pojemność bagażnika jak w wersjach ze spalaniem wewnętrznym.
Kluczowy wskaźnik marki Peugeot, dynamiczne zachowanie nowego SUV-a Peugeot e-2008 było przedmiotem starannej uwagi i zapewnia odczucie drogi i przyjemności z jazdy porównywalne do wersji benzynowych i dieslowych. Oś napędu została dostosowana, a rozkład masy jest optymalny.
Czas ładowania zależy od dostępnej mocy:
16h dla pełnego naładowania z wtyczki Legrand® Green Up™,
od 5h15 do 8h dla pełnego naładowania z WallBox (trójfazowe 11 kW z opcjonalnym ładowarką lub jednofazowe 7,4 kW)
30 minut, aby odzyskać 80% baterii przy publicznych terminalach o mocy 100 kW, a termoregulacja baterii pozwala na korzystanie z terminali o tej mocy.
Programowane opóźnione ładowanie jest dostępne z ekranu nawigacji lub z telefonu komórkowego za pomocą aplikacji MyPeugeot®. Możesz także uruchomić ładowanie w dowolnym momencie i sprawdzić poziom naładowania zdalnie.
Dla najwyższego poziomu komfortu termicznego opracowano specjalne wyposażenie:
grzałka o mocy 5 kW oraz klimatyzacyjny kompresor o mocy 3 kW, które są zasilane przez baterię napędową, aby zapewnić ogrzewanie i chłodzenie w kabinie pasażerskiej,
pompa ciepła oraz automatyczna regulacja temperatury w kabinie pasażerskiej, aby zagwarantować poziom komfortu odpowiadający wersjom z silnikami spalinowymi. System jest dostosowany do optymalizacji zużycia energii,
przyjemne podgrzewane siedzenia (w zależności od wersji),
programowalne wstępne przygotowanie cieplne, które można ustawić z ekranu dotykowego lub zdalnie za pomocą aplikacji MyPeugeot®. Oferując idealną temperaturę w kokpicie od momentu wejścia na pokład, ten komfort nie wpływa na autonomię: gdy pojazd jest podłączony, potrzebna energia pochodzi bezpośrednio z terminala ładowania.
Nowy SUV Peugeot e-2008 nie ma specyficznej sylwetki, ale kilka fascynujących detali subtelnie podkreślających jego elektryczną osobowość:
błyszczący dichroiczny lew, z refleksami zmieniającymi się między zielonym a niebieskim w zależności od kąta widzenia,
specyficzny monogram „e” na przednich błotnikach i klapie bagażnika,
elegancka atrapa chłodnicy w kolorze nadwozia z koralikami,
ekskluzywne tapicerki siedzeń w Alcantara© „Greval Grey” w e-2008 GT,
wreszcie, doświadczenie onboard jest uzupełnione o wyświetlacz specyficzny dla wersji elektrycznej w odbiorniku 3D oraz na ekranie dotykowym.
A ponieważ elektryczność to nie tylko napęd, marka Peugeot oferuje pełny praktyczny i dydaktyczny ekosystem, aby spokojnie wspierać klientów w ich codziennych podróżach i użytkowaniu.
Trzy usługi będą dostępne od momentu wprowadzenia: