2020 Peugeot 208

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Peugeot zrezygnował z pomysłu nadawania nowych nazw dla każdej generacji swoich samochodów i kontynuował model 208, wprowadzając drugą generację, która zadebiutowała na rynku w 2019 roku, dostępna tylko w wersji pięciodrzwiowej.

Z biegiem czasu Peugeot przyjął specyficzny system nazewnictwa, w którym pierwsza cyfra oznaczała segment wielkości, środkowa zawsze była zerem, a ostatnia wskazywała generację. W ten sposób po modelu 205 pojawiły się modele 206, 207 oraz pierwsza generacja 208, która zadebiutowała na rynku w 2012 roku. Jednak siedem lat później, w 2019 roku, francuski producent samochodów wprowadził drugą generację 208, zamiast logicznego modelu 209. Klienci jednak zaakceptowali to rozwiązanie, tym bardziej, że nowy model nie miał nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Co więcej, był dostępny jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback: nie przewidziano wersji trzydrzwiowej, kabrioletu ani kombi. Francuski producent grzecznie zaprosił tych, którzy szukali bardziej przestronnej kabiny, do zakupu crossovera 2008, ale nie było planów zaspokajania potrzeb tych, którzy szukali wersji coupe lub kabrioletu.

Model 208 z 2019 roku charakteryzował się przednim pasem, który różnił się w zależności od modelu i wersji wyposażenia. Wersja podstawowa była wyposażona w reflektory halogenowe. Jako opcję producent oferował LED-owe światła dzienne z charakterystycznym designem trzech pazurów, używanym w pozostałych modelach marki. Grill główny przypominał tarczę i był ozdobiony wzorem 3D, podczas gdy zderzak miał dodatkowy wlot powietrza. Maskę zaprojektowano tak, aby przypominała jajko wielkanocne, z szerokim wybrzuszeniem, podobnym do tego, które miało legendarne Peugeot 205 GTI z lat 80-tych. Z profilu, pojazd segmentu B miał rzeźbione drzwi w dolnej części oraz powiększone tylnie błotniki. W zależności od wersji i opcji, mały Peugeot miał czarne plastikowe wstawki wokół nadkoli, będące hołdem dla dawnej chwały rajdowej modelu 205. Wreszcie, z tyłu, Peugeot zamontował pochyloną ku przodowi klapę bagażnika w stylu Kammback z tylnego spojlerem na górze.

Wnętrze 208 imponowało małą kierownicą umieszczoną nisko przed kierowcą. Jednocześnie zestaw wskaźników został przesunięty ku górze w porównaniu z innymi pojazdami w segmencie i był dostępny z analogowymi wskaźnikami lub wyświetlaczem LCD. Na szczycie centralnej konsoli wszystkie wersje były wyposażone w ekran dotykowy systemu multimedialnego, którego rozmiar wahał się od 5” do 10”, w zależności od wersji i opcji. Dla tych, którzy szukali sportowego modelu, Peugeot zamontował wysokie fotele kubełkowe z mocnym wsparciem z przodu, podczas gdy wersja podstawowa miała fotele płaskie, ale ergonomiczne. Z tyłu, dzielona (60/40) kanapa była odpowiednia dla dwóch dorosłych, ale zbyt wąska dla trzech podczas długich podróży. Za nimi bagażnik o pojemności 311 litrów (11 cu-ft.) można było powiększyć do 1,100 litrów (38.8 cu-ft.).

Pod maską, Peugeot zaoferował szeroki wybór silników diesla i benzynowych, a nawet elektryczny napęd. Oferta mocy wahała się od 75 KM (74 hp) do 130 KM (128 hp), a moment obrotowy wynosił 260 Nm.

 W segmencie B, który coraz bardziej zmierza w kierunku standaryzacji, kosztem takich pojęć jak przyjemność czy młodzieńczość, marka Peugeot wyróżnia się wprowadzając atrakcyjny nowy model Peugeot 208.

Ponieważ sposób użytkowania samochodów się zmienia, a transformacja energetyczna to prawdziwa szansa, nowy Peugeot 208 oferuje już od momentu premiery trzy różne opcje źródła energii – elektryczną, benzynową lub wysokoprężną. Linia nadwozia nie dyktuje już użycia pojazdu!

Ta nowa generacja Peugeot 208, która doskonale wpisuje się w strategię marki na rynku premium, wyróżnia się zwinnością designu, który przynosi powiew młodości i energii.

Oprócz oryginalnego, charakterystycznego stylu, nowy Peugeot 208 wprowadza również nową generację Peugeot i-Cockpit©, w tym wyświetlacz HUD 3D oraz szereg systemów wspomagających jazdę, które zwykle zarezerwowane są dla wyższych segmentów rynku.

#FUTURYSTYCZNY & MŁODY

Świat się zmienia, a przyszłość stawia wiele pytań. W sektorze motoryzacyjnym, jak w innych dziedzinach, nowe wyzwania wymagają odpowiednich reakcji. Bazując na swojej 208-letniej historii, marka Peugeot spokojnie i praktycznie angażuje się w erę transformacji energetycznej, oferując ekscytującą, a jednocześnie uspokajającą wizję przyszłości: #UNBORINGTHEFUTURE.

Nowy Peugeot 208 jest nowym elementem tej wizji przyszłości: podkreśla młodzieńczy wizerunek i komunikuje całą swoją energię, spontaniczność, które odzwierciedlają wartości marki Peugeot – Wysokie Oczekiwania, Styl i Emocje. Jego smukła sylwetka emanuje radosną, sportową witalnością, pełną obietnic. Jego elegancki, wysokiej jakości design nadaje mu wygląd premium, który doskonale współgra ze strategią marki Peugeot w segmencie wyższej klasy. Nowy Peugeot 208 jest w samym sercu segmentu B, przyczyniając się tym samym do sukcesu gamy modelowej Peugeot: asertywny design połączony z wyróżniającą się innowacją i technologią.

CMP/e-CMP: modułowa i wydajna platforma

Nowy Peugeot 208 oparty jest na najnowszej platformie pojazdów Grupy PSA, CMP (Wspólna Modułowa Platforma). Dedykowana segmentom B i C, ta nowa baza pojazdowa uzupełnia platformę EMP2 (Wydajna Modułowa Platforma).

Jak sama nazwa wskazuje, platforma CMP jest dostosowywalna pod względem wymiarów i wariantów silników. Obsługując wszystkie źródła energii, umożliwi klientom wybór preferowanego rodzaju napędu, tradycyjnego silnika spalinowego (benzynowego lub wysokoprężnego) lub silnika elektrycznego.

Ekonomia była słowem kluczowym przez cały okres rozwoju. Ta nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego Peugeot 208, dzięki:

redukcji masy (30 kg lżejszy w porównaniu do platformy F1),
poprawie aerodynamiki (wyrównana podłoga, elektronicznie sterowane wloty powietrza),
redukcji oporu toczenia (opony klasy A, obniżony opór zawieszenia),
optymalizacji napędu (poprawiona moc spalania, downsizing, redukcja oporów mechanicznych, wydłużenie skrzyni biegów i generalizacja systemu Stop & Start).
Platforma CMP zapewnia również lepszy komfort i poziom bezpieczeństwa:

większy komfort akustyczny i cieplny na pokładzie, niższy poziom drgań,
systemy wspomagania jazdy zazwyczaj zarezerwowane dla wyższych segmentów rynku i nieznane w segmencie B.
Nowy Peugeot e-208: e-motion

Nowy Peugeot e-208 oferuje żywe, stymulujące doświadczenia jazdy z silnikiem w 100% elektrycznym, dostępnym od momentu premiery:

100 KW (136 KM) silnik elektryczny rozwijający 260 Nm momentu obrotowego (dostępny od 0 km/h) dla natychmiastowej reakcji,
cichy silnik, zerowe wibracje,
wyświetlanie technologii na centralnym ekranie (wyświetlacz funkcji napędu w czasie rzeczywistym).
Nowy Peugeot e-208 proponuje trzy tryby jazdy:

Eco: w celu optymalizacji zasięgu
Normal: optymalny komfort do codziennego użytku
Sport: priorytetem są osiągi i wrażenia, maksymalna moc i moment obrotowy (0 do 100 km/h w 8.1s).
Dwa tryby hamowania są również dostępne za pośrednictwem dźwigni zmiany biegów, z odpowiednią regeneracją baterii:

Umiarkowany, zapewniający uczucie zbliżone do tego, odczuwanego podczas hamowania silnikiem spalinowym,
Zwiększony, umożliwiający kontrolowane hamowanie za pomocą pedału przyspieszenia.
Nowy Peugeot e-208 oferuje najlepszy komfort termiczny na rynku dzięki:

elementowi grzewczemu o dużej mocy (5 kW) zasilanemu przez akumulator HV,
pompie ciepła oraz automatycznej kontroli temperatury w kabinie, zapewniającej ten sam standard komfortu jak w pojeździe z silnikiem spalinowym. Zasięg pojazdu zachowany dzięki poprawionej efektywności energetycznej w porównaniu do tradycyjnej klimatyzacji,
podgrzewanym siedzeniom (w zależności od wersji),
programowalnemu wstępnemu podgrzewaniu, sterowanemu z ekranu dotykowego lub zdalnie za pomocą aplikacji MyPeugeot®. Oprócz komfortu, ta funkcja pozwala na optymalizację zasięgu pojazdu (ustawiona temperatura jest osiągana szybciej podczas fazy uruchamiania) oraz umożliwia szybsze osiągnięcie optymalnej temperatury roboczej akumulatora.
Wnętrze i przestrzeń bagażowa są identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory, które zajmują objętość 220l, są rozmieszczone pod podłogą nowego Peugeot 208.

Wyposażenie nowego Peugeot e-208 zostało zoptymalizowane, a zastosowano konkretne rozwiązania techniczne (optymalne rozkład masy). Dzięki temu nowy Peugeot e-208 osiąga dynamiczne osiągi na równi z wersją z silnikiem spalinowym.

Nowy Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator o dużej pojemności 50 kWh, co pozwala na zasięg pojazdu do 340 km według certyfikatu WLTP (Światowy zharmonizowany test procedur dla lekkich pojazdów) i do 450 km według NEDC (Nowy Europejski Cykl Jezdny). Połączony z systemem chłodzenia kabiny pasażerskiej, ciecz chłodząca do regulacji temperatury umożliwia szybkie ładowanie, optymalizację zasięgu i wydłużenie żywotności. Ten akumulator jest objęty gwarancją na 8 lat lub 160 000 km dla 70% jego pojemności ładunkowej.

Tryby ładowania są elastyczne i dostosowane do codziennego użytku. Możliwe są trzy tryby ładowania:

za pomocą konwencjonalnego gniazdka domowego, pełne ładowanie zajmuje 16 godzin, używając gniazdka ciężkiego Legrand® Green Up™, dostarczanego z kablem do ładowania,
z Wall Box, pełne ładowanie zajmuje 5 godzin 15 minut dla wersji trójfazowej (11 kW) lub 8 godzin dla jednofazowej (7.4 kW),
za pomocą dedykowanego publicznego terminala do ładowania: regulacja termiczna akumulatora pozwala na korzystanie z ładowarek 100 kW, 80% naładowania osiąga się w 30 minut.
Nowy Peugeot e-208 może być również ładowany zdalnie, jeśli jest zaprogramowany za pośrednictwem ekranu Nawigacji Połączonej lub korzystając z aplikacji MyPeugeot®. System ten pozwala również na uruchamianie lub zatrzymywanie ładowania w dowolnym momencie i umożliwia sprawdzenie statusu naładowania.

W celu wsparcia klientów w transformacji energetycznej, Peugeot wprowadza nową ofertę usług, równolegle z operacjami marketingowymi nowego Peugeot e-208, opartą na trzech filarach:

Easy-Charge czyli jak ułatwić dostęp do różnych rozwiązań ładowania dla naszych klientów:
Oferta rozwiązań do ładowania w domu lub biurze z szerokim wyborem sprzętu (gniazdo ciężkie, Wallbox, Smart Wallbox itd.), usługa diagnostyczna oceniająca instalację elektryczną i planująca lepsze rozwiązanie do ładowania oraz końcowa instalacja,
Oferta publicznego ładowania za pośrednictwem usług Free2Move, w tym karta ładująca umożliwiająca dostęp do ponad 85 000 punktów ładowania w Europie: wstępny dobór terminali według odległości, szybkości i ceny ładowania. Nawigacja połączona zajmuje się prowadzeniem do wybranego terminala.
Easy-Move czyli jak zapewnić mobilność naszych klientów w każdych okolicznościach, z:
Planer podróży: narzędzie do planowania i organizowania długich podróży za pośrednictwem usług Free2Move; propozycje najlepszych tras z uwzględnieniem pozostałego zasięgu oraz lokalizacji stacji ładowania na drodze. Wysłanie trasy do Nawigacji Połączonej pozwala na jej odnalezienie w pojeździe,
Karta Mobilności: wydłużona i gwarantowana mobilność dzięki karcie na pojazd wynajmowany w dowolnym czasie, w zależności od potrzeb,
E-coaching: narzędzie w aplikacji MyPeugeot, które pozwala na uzyskanie wskazówek dotyczących optymalizacji jazdy oraz zasięgu nowego e-208.
Serenity czyli jak zapewnić naszym klientom spokój w procesie odkrywania i pozwolić im cieszyć się samochodem w pełnym komforcie:
Nowe cyfrowe symulatory podróży, mające na celu promowanie odkrywania świata pojazdów elektrycznych na stronach internetowych Peugeot,
Specjalne umowy serwisowe i pomoc drogowa, które mogą być włączone w jeden pakiet finansowy, aby zapewnić spokój umysłu w każdej sytuacji,
Certyfikat pojemności akumulatora, aby ułatwić odsprzedaż pojazdu z gwarancją pojemności akumulatora.
Nowy Peugeot e-208 otwiera dostęp do nowej formy mobilności, oferującej swobodę poruszania się po mieście, nawet w miastach, gdzie obowiązują ograniczenia dotyczące pojazdów.

Nowy Peugeot 208: zgodny z normami Euro6.d

Nowy Peugeot 208 posiada pełną gamę nowoczesnych silników benzynowych spełniających standardy Euro6.d oraz silników wysokoprężnych zgodnych z normą €6.d-temp. Unikalne w segmencie B, silniki PureTech 100 i 130 dostępne są z automatyczną skrzynią biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach.

Silniki benzynowe, 3-cylindrowe, 1.2L:
PureTech 75 S&S BVM5
PureTech 100 S&S BVM6 lub EAT8
PureTech 130 S&S EAT8.
Silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy, 1.5L:
BlueHDi 100 S&S BVM6.
W regionach, gdzie wymogi dotyczące kontroli emisji są mniej rygorystyczne, dostępne będą również silniki wyposażone w skrzynię biegów mechaniczną (BVM6) lub automatyczną (EAT6).

Nowy Peugeot 208: smukły, pożądany design

Zewnętrzna linia nowego Peugeot 208 jest tak charakterystyczna i gustowna, że może obejść się bez chromowanych dodatków, ujawniając siłę ekspresyjnego designu o przyjemnych proporcjach. Jest w pełni osadzony w kierunku premium marki Peugeot.

Dłuższy, szerszy i niższy niż obecny Peugeot 208, ta nowa generacja ujawnia wyraźną linię nadwozia, sugerując sportowość dzięki czystym, napiętym liniom. Istnieje również wyraźny akcent zmysłowości nadany przez szerokie kształtne nadkola oraz ogólne krzywizny nadwozia – dyskretna równowaga między miękkim a twardym.

Z boku nowy Peugeot 208 ujawnia swoją uproszczoną szybę przednią, która pozwala na dłuższy, rzeźbiony kapelusz. Aby podkreślić sportowy wygląd, ekstremalnie nachylone okno boczne jest idealnie dopasowane do tylnego nadkola. Wersje GT Line lub GT charakteryzują się lśniącymi czarnymi nakładkami na nadkola: to streamlinuje sylwetkę, sprawiając, że średnica kół wydaje się większa. W tych wersjach premium felgi 17-calowe zdobią nakładki, które poprawiają efekt aerodynamiczny i redukują masę niesprężystą (-3.6 kg na pojazd).

Natychmiast rozpoznawalny, przód jest sprytną mieszanką nawiązującą do wizualnego podpisu dolnej części nowego Peugeota oraz pełnych LED-owych reflektorów z technologią 3-klawiszową (w zależności od wersji). Zderzak przedni został zaprojektowany jako jednolity kontur, zawierający doskonale zintegrowany środkowy grill chłodnicy z ikoną lwa Peugeot. Na końcu maski znajduje się emblem 208.

W nawiązaniu do Peugeot 3008/5008/508, tył nowego Peugeot 208 wyróżnia się czarnym paskiem biegnącym wzdłuż szerokości klapy bagażnika, łączącym lampy 3-klawiszowe (które również świecą w dzień). Projekt jest precyzyjny, kształty są napięte. Tylny dyfuzor dostępny jest w wykończeniu błyszczącej czerni i, w zależności od wariantu silnika, może być wzbogacony o chromowaną końcówkę wydechu.

Oprócz standardowych kolorów nadwozia i dachu Black Diamond, nowy Peugeot 208 ma gamę odcieni, które są doskonałym odzwierciedleniem dynamicznego charakteru pojazdu:

Metaliczne żółte Faro,
Potrójna powłoka niebieska Vertigo,
Czerwony Elixir z kolorem nawierzchni: ten proces pogłębia głębokość koloru. Kształt nadwozia podkreśla refleksy.
Nowy Peugeot e-208 zdobiony jest natychmiast rozpoznawalnymi znakami zewnętrznymi:

Grill chłodnicy w kolorze nadwozia,
Dichroiczne lwy (lwy wydają się zmieniać kolor w zależności od kąta widzenia),
Emblemat „e-208” z tyłu oraz „e” na tylnych błotnikach.
Nowy Peugeot 208: wysoka technologia, wysoki dotyk

Inspirowany koncepcyjnym samochodem Peugeot FRACTAL, nowy Peugeot 208 korzysta z nowej, niezrównanej generacji Peugeot i-Cockpit®, która jest nieodłączną częścią DNA marki Peugeot, cieszącej się lojalnością ponad 5 milionów kierowców.

Peugeot i-Cockpit® w nowym Peugeot 208 ma tę samą bezszwową, ergonomiczną strukturę z trzema poziomami jak w innych modelach w gamie.

Oko: wszystkie informacje są łatwe do zobaczenia, starannie umieszczone w polu widzenia kierowcy. W zależności od poziomu wyposażenia, wyświetlacz instrumentów Peugeot i-Cockpit® 3D wyświetla informacje, które można odczytać na dwóch poziomach. Na górnym cyfrowym panelu, informacje są projektowane w formie hologramu. Dane są dynamiczne, wyświetlane bliżej lub dalej od oka kierowcy, w zależności od ważności lub pilności, co zwiększa czas reakcji o około pół sekundy. Pow فوق przełącznikami w centralnej części dostępny jest ekran dotykowy w wersjach 5, 7 lub 10-calowych, w zależności od poziomu i wybranych opcji.

Ręce: wszystkie użyte materiały są przyjemne w dotyku, szczeliny i wyrównania są minimalne, elementy sterujące dotykowe są sprytnie umiejscowione. Od poziomu wykończenia Active (w zależności od kraju), deska rozdzielcza jest wykończona i centralna część jest ozdobiona wykończeniem „carbon”. Kompaktowy koło kierownicy zostało przejęte z wyższych segmentów rynku. Kontrolka EAT 8 Shift i Park by Wire jest intuicyjna i ergonomiczna. Powiązane z nią dźwignie na kole kierownicy umożliwiają sporadyczną manualną zmianę biegów bez utraty trybu automatycznego.

Nadwozie: kabina pasażerska tworzy kokpit otaczający pasażerów. Fotele są niezwykle wygodne i łatwe do pielęgnacji.

Duża uwaga została poświęcona proporcjom i rozmieszczeniu przestrzeni do przechowywania nowego Peugeot 208. Oprócz kieszeni w drzwiach i schowka, w pojeździe znajdują się 3 miejsca do przechowywania (w zależności od wersji):

Duża przestrzeń do przechowywania pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami,
Łatwo dostępna taca przed dźwignią zmiany biegów,
Sprytna, chowana przestrzeń do przechowywania w centralnym konsoli, która może być używana do dysretnego ładowania indukcyjnego smartfona. Tylny segment pokrywy został zaprojektowany w taki sposób, aby smartfon można było umieścić w pozycji otwartej.
Nowy Peugeot 208: inteligentny krok w stronę premium

Nowy Peugeot 208 dostępny jest w pięciu poziomach wyposażenia: Like, Active, Allure, GT Line oraz GT.

Wersje topowe, GT Line i GT charakteryzują się wyraźnymi cechami stylizacyjnymi:

Pełne LED-owe reflektory z 3-klawiszową sygnaturą oświetlenia,
Błyszczące czarne wykończenia nadkoli i listwy okienne,
17-calowe felgi aluminiowe z wkładkami,
Estetyczne detale wnętrza: czarne wykończenie sufitu z przeszyciem Adamite, 8 opcji podświetlenia ambientowego, sportowe fotele, zestaw pedałów z aluminium.
Specjalnie dla Peugeot e-208, poziom wyposażenia GT jest jeszcze bardziej charakterystyczny, z:

Ekskluzywną tapicerką Alcantara©/szarością Greval w połączeniu z 3D techniczną siatką,
17-calowe felgi z wyjątkowymi wkładkami.
Nowy Peugeot 208: ultra pewny

Dzięki Drive Assist, nowy Peugeot 208 toruje drogę do jazdy półautomatycznej z najnowszą generacją systemów wspomagania jazdy, najlepszych w swojej klasie:

Adaptacyjny tempomat, Stop & Go z EAT8 (lub Automatyczny Tempomat Stop & Go) z regulowaną odległością między pojazdami. W korku, ponowne uruchomienie pojazdu jest automatyczne, jeśli zatrzymanie trwa mniej niż 3 sekundy. W przeciwnym razie, szybkim wciśnięciem pedału przyspieszenia lub przełącznikiem kolumny kierowniczej funkcja jest ponownie uruchamiana. Funkcja jest dostępna od 0 km/h. Z funkcją 30 km/h dostępną w skrzyni biegów ręcznej, po zatrzymaniu w wyniku hamowania, tempomat jest wstrzymywany, a kierowca musi przejąć kontrolę, używając sprzęgła i hamulca, aż pojazd całkowicie się zatrzyma,
Asystent utrzymania pozycji w pasie, w którym kierowca może wybrać położenie pasa (związane z ACC Stop & Go),
Pełne Park Assist z Flankguard (z EAT8 AGB). System automatycznie zarządza kierowaniem, przyspieszeniem i hamowaniem podczas wjazdu lub wyjazdu z miejsca parkingowego,
Najnowsza generacja systemu automatycznego hamowania awaryjnego (detekcja pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy od 5 km/h do 140 km/h) i ostrzega o ryzyku kolizji,
Aktywny asystent utrzymania pasa (lub krawędzi) z korekcją kursu od 65 km/h wzwyż,
Monitorowanie uwagi kierowcy, które ocenia czujność kierowcy podczas długich podróży od 65 km/h przy użyciu technik analizy mikro-ruchów kierownicy,
Automatyczne przyciemnianie świateł,
Rozpoznawanie i zalecanie ograniczenia prędkości,
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (stop, zakaz wjazdu),
Aktywne monitorowanie martwego pola (z korekcją kursu). Ta funkcja jest dostępna od 12 km/h,
Elektryczna ręczna hamulca.
Nowy Peugeot 208: ultra połączony

Nasze smartfony są integralną częścią naszego życia, dlatego funkcja Mirror Screen nowego Peugeota jest kompatybilna z protokołami połączeń MirrorLink™, Apple CarPlay™ oraz Android Auto™. Miejsce do ładowania indukcyjnego jest wygodnie umiejscowione w przestrzeni do przechowywania pod centralną konsolą, a do czterech gniazd USB jest dostępnych (w tym jedno typu C).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.