2020 Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Przejdź do galerii zdjęć2020 Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Porsche postanowiło w 2019 roku wprowadzić nową wersję GTS 4.0 do serii 718 Boxster, co uczyniło ten kabriolet prawdziwym konkurentem dla swojego większego i bardziej znanego brata, modelu 911.

Kiedy niemiecki producent samochodów sportowych wprowadził na rynek oryginalnego Boxstera w latach 90., miał na celu zaoferowanie bardziej przystępnego cenowo, ale wciąż wydajnego sportowego auta. Początkowy model miał silnik o pojemności 2,0 litra, który nie zapewniał wystarczających osiągów, dlatego Porsche szybko zwiększyło pojemność do 2,5 litra. Było blisko, ale to jeszcze nie to. Późniejsze wersje modelu zaczęły sprawiać, że klienci postrzegali Boxstera nie jako tańszą wersję 911, lecz jako inny samochód sportowy, a GTS 4.0 z czwartej generacji 718 Boxster był właśnie takim samochodem, na jaki klienci czekali.

Wersja GTS 4.0 z 2019 roku wyglądała bardzo podobnie do swojego turbodoładowanego odpowiednika 2.0, ale między nimi były pewne subtelne różnice. Podobnie jak model z 2016 roku, miał płaskie nadwozie z niższym zderzakiem, który miał szeroki wlot powietrza podzielony na trzy części. Centralna część miała kształt litery A i była flankowana przez boczne wloty, które miały pojedynczą poziomą listwę, w przeciwieństwie do słabszej wersji 2.0, która miała trzy. Z boku te dwa modele były prawie identyczne, a jedyną widoczną różnicą było to, że GTS 4.0 miało charakterystyczne logo na dolnej części drzwi. Najbardziej zauważalna różnica była z tyłu, gdzie 2019 GTS z silnikiem typu flat-six miał dwa okrągłe wydechy umieszczone po bokach samochodu, zamiast jednego centralnie zamontowanego prostokątnego. Dodatkowo, przyciemnione tylne światła były również charakterystycznym elementem designu tej mocniejszej wersji.

Wnętrze samochodu wyposażono w standardowe fotele sportowe Plus, pokryte Alcantarą, oraz unikalną kierownicę. Ponadto Porsche obszyło resztę wnętrza tym samym materiałem: panele drzwiowe, słupki A oraz dźwignię zmiany biegów. Progi również miały oznaczenie Boxster GTS. Zestaw wskaźników miał obrotomierz z czerwonym wskazaniem na pierwszym planie, flankowany przez prędkościomierz oraz wyświetlacz LCD do dodatkowych informacji z komputera pokładowego. Na centralnej konsoli zainstalowano 7-calowy ekran dotykowy do systemu infotainment, który obsługiwał tylko Apple CarPlay. Składany dach był również standardowy i mógł szybko zasłonić lub odsłonić pojazd przy prędkości do 30 mph (48 kph).

Kiedy Porsche wprowadziło czwartą generację Boxstera, oferowało go z silnikiem turbo o pojemności dwóch litrów. Później do oferty dodano inne silniki, ale GTS 4.0 był najbardziej zaawansowaną wersją tego modelu. Jego silnik pochodził z Porsche Cayman GT4 i był to bokser typu flat-six, który zapewniał moc 400 PS (395), wystarczającą, aby przyspieszyć auto od zera do 62 mph (100 kph) w mniej niż pięć sekund. Moc była przenoszona na tylne koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub siedmiobiegowej automatycznej skrzyni PDK (dual-clutch).

 Porsche wprowadza dwa wyraźnie sportowe i wysoko wyspecjalizowane modele do swojej gamy samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym w środku: 718 Cayman GTS 4.0 oraz 718 Boxster GTS 4.0. Nowe dwaosobowe modele napędzane są przez czterolitrowy silnik bokserowski o mocy 294 kW (400 PS), podobny do tego, który znajduje się w modelach 718 Spyder i 718 Cayman GT4. W połączeniu z manualną sześciobiegową skrzynią biegów oraz sportowym systemem wydechowym, daje to wyjątkowe osiągi oraz niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie jazdy. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 293 km/h. Dzięki standardowemu systemowi Porsche Active Suspension Management (PASM), a także obniżonemu o 20 milimetrów zawieszeniu i Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału, nowa generacja GTS osiąga niezwykły balans między dynamicznym prowadzeniem a codziennym komfortem. Standardowy pakiet Sport Chrono z ulepszoną aplikacją Porsche Track Precision także podkreśla sportowy charakter samochodów z silnikiem umieszczonym w środku. Czarne kontrastowe detale oraz ciemne wnętrze z Alcantary® tworzą typowe dla modeli GTS akcenty.

Model 718 Cayman GTS 4.0 będzie dostępny w Niemczech, w tym z wyposażeniem specyficznym dla kraju oraz 19-procentowym VAT-em, w cenie 81 926 €. Natomiast 718 Boxster GTS 4.0 będzie kosztować 83 949 €. Oba modele będą dostępne w niemieckich salonach od końca marca 2020 roku.

Tak jak w przypadku 718 Spyder i 718 Cayman GT4, mocny czterolitrowy silnik charakteryzuje się wyjątkową efektywnością. Adaptacyjne sterowanie cylindrami, które naprzemiennie wyłącza jeden z dwóch banków cylindrów przy niskich obciążeniach, bezpośredni wtrysk paliwa z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz zmienny układ dolotowy również przyczyniają się do efektywności pojazdu. Silnik GTS imponuje także swoimi rezerwami mocy oraz natychmiastowym władaniem. Bez trudu osiąga obroty 7800 rpm, a dzięki standardowemu systemowi wydechowemu z dynamiczną kontrolą tłumienia cieszy się także akustycznymi walorami bogatego dźwięku silnika sześciocylindrowego bokserowskiego. Modele 718 GTS 4.0 przyjmują podwójny układ wydechowy z wbudowanym filtrem cząstek stałych z modelu 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4. Dzięki konstrukcji w kształcie siodła tworzy to przestrzeń dla kontrastującej czarnej dolnej sekcji tylnej, która została specjalnie opracowana dla modeli GTS.

Dzięki niezwykle precyzyjnemu prowadzeniu, zwinnemu kierowaniu i responsywnemu pokonywaniu zakrętów, zawieszenie obiecuje również ekscytujące doświadczenie jazdy. Łączy dynamiczne prowadzenie z komfortem zawieszenia, który nadaje się do codziennego użytku. Porsche Active Suspension Management (PASM) jest częścią standardowego wyposażenia. Idzie to w parze z obniżonym o 20 milimetrów zawieszeniem w wersji standardowej. Opcjonalnie, zawieszenie PASM obniża nadwozie o zaledwie 10 milimetrów. Inne elementy standardowego wyposażenia obejmują komponenty ukierunkowane na osiągi, takie jak Porsche Stability Management (PSM) z osobno wybieranym trybem PSM Sport, pakiet Sport Chrono, w tym ulepszoną aplikację Porsche Track Precision, aktywne mocowania napędu Porsche (PADM) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału.

Samochody sportowe z silnikiem umieszczonym w środku wyposażone są w 20-calowe lekkie felgi aluminiowe w wykończeniu Satin-Gloss Black. Opony wysokoprężne (235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu) otaczają ulepszony system hamulcowy, który posiada perforowane tarcze i czerwone zaciski. Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) jest dostępny jako opcja.

Ciemne, kontrastowe szczegóły odzwierciedlają szczególnie sportowy charakter samochodów GTS, co odnosi się do warg spoilera, całkowicie czarnego wlotu powietrza w przednim zderzaku Sport Design, soczewek przednich lamp przeciwmgielnych, soczewek świateł tylnych oraz przeprojektowanego dolnego tylnego zderzaka.

Wnętrze, wykończone ciemną Alcantarą®, tworzy sportową, elegancką atmosferę. Używana jest do wykończenia centralnych paneli standardowych foteli Sport Seats Plus, a także obręczy kierownicy, konsoli centralnej, dźwigni zmiany biegów i podłokietników w obu drzwiach. W modelu 718 Cayman GTS 4.0 pokrywa również słupki A i podsufitkę. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS dodaje inny kolor: do wyboru jest Carmine Red lub Crayon. To podkreśla obrotomierz, pasy bezpieczeństwa, wszystkie dekoracyjne szwy, w tym haftowane emblematy GTS w zagłówkach oraz oznaczenia Porsche na dywanikach podłogowych z czarnymi krawędziami. Elementy wykończeniowe oraz wykończenie konsoli centralnej wykonane są z karbonu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.