Porsche wprowadziło model Boxster T pod koniec 2018 roku jako część linii na rok modelowy 2020, łącząc podwozie wersji GTS z silnikiem turbo o pojemności dwóch litrów z klasycznego modelu Boxster.
Podczas gdy większość zaawansowanych funkcji technicznych Boxstera była dostępna w wersjach S i GTS, model podstawowy miał ograniczoną liczbę opcji. W rezultacie klienci, którzy nie chcieli lub nie mogli zdobyć ulepszonych modeli, musieli polegać na standardowym zawieszeniu i skrzyni biegów wersji podstawowej lub zainwestować w kilka ulepszonych części. Jednak niemiecki producent samochodów sportowych zmienił zdanie i stworzył model Porsche Boxster T z 2020 roku. Pojazd ten miał ten sam silnik co wersja podstawowa roadstera, ale był lżejszy i wyposażony w znacznie lepsze zawieszenie z systemem PASM. Ale to nie tylko lepsze zawieszenie stanowiło jego atut.
Na zewnątrz, wersja T wyróżniała się nową parą reflektorów zapożyczonych z modelu Boxster GTS. Ich czarne tło sprawiło, że cztery diody LED świateł dziennych wyglądały jaśniej. Dolny zderzak również pochodził z najsilniejszej wersji Boxstera, mając inną stylistykę niż w wersji podstawowej tego otwartego auta. Posiadał dwa skośne wloty powietrza w kierunku centrum, co nadawało mu agresywny wygląd. Równocześnie boczne wloty miały lampy kierunkowskazów i światła parkingowe na górze.
Obniżony profil Boxstera T nie mógł umknąć uwadze, dzięki 20-milimetrowemu prześwitowi, który wynikał z ulepszonego zawieszenia. Dodatkowo, na nadkolach i drzwiach samochodu znalazły się naklejki w formie dwóch czarnych linii z literami GTS. Te detale wchodziły w skład czarnego pakietu, który obejmował ciemne, 18-calowe felgi aluminiowe. Z tyłu, przyciemnione światła LED były otoczone czarnym znakiem 718 Boxster T. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 1996 roku, wszystkie wersje Boxstera (poza S) miały pojedynczy owalny lub trapezoidalny wydech. To była pierwsza wersja z podwójnymi rurami, które również pochodziły z mocniejszych modeli.
Porsche ma długą historię tworzenia wersji T, gdzie litera pochodzi od „Turystyki”. Kierowcy, do których był skierowany ten model, chcieli podróżować swoimi samochodami, cieszyć się ich lekką konstrukcją, a jednocześnie korzystać z kilku udogodnień. Boxster T podążał tymi samymi zasadami. Miał czerwone uchwyty zamiast klamek, dwustopniowo regulowane fotele oraz wiele obszarów pokrytych Alcantarą, które Porsche nazywało Spor-Tex. Materiały te pokrywały panele drzwiowe, kierownicę, środkowe sekcje foteli oraz selektor biegów (w modelach z PDK). Przed kierowcą znajdował się unikalny zestaw wskaźników, gdzie centralnie zamontowany obrotomierz miał literę T na tarczy. Na centralnym panelu zamontowano siedmiocalowy system multimedialny PCM, a klienci mogli zainwestować w mocniejszy system audio firmy Burmeister.
Silnik turbo o płaskiej czwórce w Boxsterze T miał tę samą moc 300 PS (296 KM) co wersja podstawowa Boxstera, a Porsche oferowało go z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią PDK (z podwójnym sprzęgłem). To pomogło producentowi obniżyć koszty produkcji pojazdu, ale nadal oferował wystarczającą przyjemność z jazdy dla tych, którzy zasiadali za kierownicą. Cała moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem mechanicznego dyferencjału z blokadą.
Nowe modele 718 T w gamie Boxster i Cayman łączą w sobie 300-konny (220 kW) turboładowany silnik czterocylindrowy typu „boxer” z dopasowaną specyfikacją, która dodatkowo podkreśla znane właściwości jezdne tych sportowych samochodów z silnikiem umieszczonym w środku.
Sportowy charakter modeli T rzuca się w oczy już na pierwszy rzut oka dzięki 20-calowym felgom ze stopów lekkich, obniżonemu o 20 milimetrów sportowemu podwoziu PASM, skróconej dźwigni zmiany biegów z czerwoną aplikacją oraz pakietowi Sport Chrono. Te cechy są dostępne w modelu T jedynie w połączeniu z 300-konnym silnikiem 2.0-litrowym – wcześniej sportowe podwozie było dostępne wyłącznie w modelach S o mocy 350 KM.
Zarówno Boxster, jak i Cayman 718 T wyposażone są w sześciobiegową skrzynię manualną oraz system Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą dyferencjału na osi tylnej. Opcjonalnie dostępna jest również skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK).
Tradycyjnie „T” oznacza „Touring” w słownictwie modelu Porsche i jest synonimem dynamicznej wydajności jazdy. Model 718 T będzie doskonale czuł się na krętych drogach, podnosząc jeszcze bardziej typową dla Porsche uwagę na dynamiczną zwinność. To skupienie przejawia się także w innych detalach, takich jak czarne uchwyty drzwiowe w panelach drzwiowych oraz sportowe siedzenia z elektrycznym dwupozycyjnym ustawieniem, czarne środkowe sekcje Sport-Tex oraz haftowane logo „718” na zagłówkach.
Moduł Porsche Communication Management (PCM) został również zastąpiony dużym schowkiem, chociaż klienci, którzy nie chcą rezygnować z systemu rozrywkowego, mogą zamówić go bez dodatkowych opłat. Te środki równoważą dodatkową wagę wynikającą z instalacji filtra cząstek stałych w silniku (GPF).
Ponadto charakter 718 T podkreślają również liczne sportowe akcenty we wnętrzu: kierownica sportowa GT o średnicy 360 milimetrów z przełącznikiem trybów zapewnia szczególnie pewny chwyt. Dyskretne logo „Boxster T” lub „Cayman T” zdobią czarne tarcze instrumentów. Logo „Boxster T” lub „Cayman T” pojawia się również na listwach progowych, a ozdobne wykończenia deski rozdzielczej i centralnej konsoli mają błyszczące czarne wykończenie.
Zewnętrzna stylistyka Porsche 718 T charakteryzuje się wyrazistym wyglądem. 20-calowe felgi ze stopów lekkich w wysokopołyskowym kolorze szaro-titanowym, połączone z obniżonym o 20 milimetrów podwoziem PASM, nadają modelom charakterystyczną postawę.
Lustrzane muszki w kolorze agatu oraz logo „718 Boxster T” lub „718 Cayman T” po bokach wyrażają wariant modelu, który można również rozpoznać z tyłu po centralnym sportowym wydechu z podwójnymi końcówkami w czarnym chromie. Wybór kolorów zewnętrznych obejmuje czerń, Guards Red, Racing Yellow i biel, a także kolory metaliczne Carrara White, Jet Black i GT Silver. Porsche oferuje również Lava Orange i Miami Blue jako kolory specjalne.
300-konny (220 kW) turboładowany silnik czterocylindrowy przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy (4,7 sekundy z PDK). Gdzie to możliwe, prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Silnik 2.0-litrowy czterocylindrowy osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 Nm przy 2150/min. Masa własna wynosi 1350 kg (PDK: 1380 kg), co daje stosunek wagi do mocy 4,5 kg/KM dla modeli ze skrzynią manualną.
Pakiet Sport Chrono, który jest standardem w modelu 718 T, oferuje tryby jazdy Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual, które można wybierać za pomocą przełącznika trybów na kierownicy. Sport i Sport Plus aktywują bardziej dynamiczne właściwości zarówno w systemie zarządzania silnikiem, jak i w pedale przyspieszenia, w tym wyrazistą automatyczną funkcję „throttle-blip” podczas redukcji biegów w manualnej skrzyni biegów. Sport Plus dodatkowo doskonali reakcję dynamiczną 718 T poprzez dalsze optymalizowanie konfiguracji systemu Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań silnika Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) i opcjonalnej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem Porsche. W połączeniu z PDK dostępna jest również funkcja Launch Control oraz przycisk Sport Response w centralnej części przełącznika trybów.
Jedną z szczególnych cech tego modelu jest dynamiczne mocowanie skrzyni biegów – system PADM minimalizuje drgania z silnika/skrzyń biegów i pomaga kontrolować ruchy całej masy napędu. Dzięki temu zwiększa się precyzja i stabilność podczas przyspieszania, hamowania lub dynamicznego pokonywania zakrętów. Osiąga się to automatycznie dzięki połączeniu zalet stałych i elastycznych mocowań skrzyni biegów. Komfort jazdy na nierównych drogach nie jest naruszony.