2020 Porsche 718 Cayman T (982C)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Porsche 718 Cayman T (982C)

Przejdź do galerii zdjęć2020 Porsche 718 Cayman T (982C)

Porsche zaprezentowało model 718 Cayman T pod koniec 2018 roku na rok modelowy 2020, oferując klientom kompletny pakiet ulepszeń w porównaniu do podstawowej wersji modelu.

Niemiecki producent samochodów sportowych ma długą historię produkcji wersji T swoich pojazdów. Były to połączenia słabszych wersji silnikowych z ulepszeniami zaczerpniętymi z mocniejszych modeli. Tak więc Cayman T podążał tą samą drogą. W istocie był to model podstawowy Caymana, ale wzbogacony o wszystkie dodatki dostępne w wersji Cayman S. Jednak wprowadzono kilka elementów specyficznych dla wersji T. Na przykład, obniżenie zawieszenia o 20 milimetrów (0,8 cala) nie było dostępne w podstawowej wersji samochodu. Zresztą, pojawiły się także niektóre detale, które były stosowane wyłącznie w wersji T.

Z przodu producent zamontował nowe reflektory zaczerpnięte z modelu Cayman GTS. Miały one czarne tło, co sprawiało, że cztery punkty LED-owych świateł do jazdy dziennej wyglądały jaśniej. Pod nimi, na górnej części zderzaka, umieszczono światła parkingowe, które pełniły także funkcję kierunkowskazów. Dodatkowo znalazł się specyficzny dla T dolny zderzak, który miał podobny design do tego z modelu Cayman GTS, jednak z ukośnymi szczelinami w kolorze nadwozia.

Z profilu, opadająca sylwetka samochodu wyglądała bardziej agresywnie dzięki zawieszeniu przejętemu z GTS. Ponadto, w opcji z czarnymi kołami w rozmiarze 20 cali, wydawał się gotowy do podjęcia każdego zakrętu na świecie. Aby dodatkowo podkreślić tę wersję, Porsche dodało zestaw naklejek, które przebiegały od przednich do tylnych błotników, na dolnej części paneli drzwi, z dwiema liniami i napisem Cayman T. Uzupełniały to ciemne kapsle lusterek oraz podpory, które je wspierały, tworząc wizerunek tej unikalnej wersji najmniejszego sportowego samochodu Porsche. Na koniec, z tyłu, poniżej zderzaka i starannie zintegrowany z osłoną, producent umieścił podwójny układ wydechowy, niedostępny w standardowym Caymanie.

Wnętrze zaskakiwało klientów kabiną, która przejęła niektóre z najważniejszych detali z innych samochodów Porsche nastawionych na szybkość. Czerwone paski do otwierania drzwi oraz dostępne tapicerki Sport-Tex, które pokrywały centralne obszary mocno wyprofilowanych siedzeń z wbudowanymi zagłówkami, nadawały atmosferę rodem z toru wyścigowego. Ponadto, radio było opcją bez dodatkowych kosztów, więc nabywcy musieli zdecydować, czy wolą słuchać silnika, czy ulubionych utworów. Przed kierowcą znajdował się ten sam zestaw wskaźników z trzema tarczami, gdzie centralne miejsce zajmował obrotomierz. Po lewej stronie znajdował się prędkościomierz, a po prawej 4,6-calowy wyświetlacz kolorowy. Porsche oferowało również opcje standardowych lub sportowych siedzeń.

Za kabiną Porsche zamontowało ten sam silnik turbo o pojemności 2,0 litra z układem płaskim, co w modelu Cayman. Jego zmienna geometria turbiny pozwalała uzyskać maksymalny moment obrotowy nieco powyżej 2000 obrotów na minutę. Był połączony z sześciobiegową, standardową skrzynią manualną. Klienci mogli zamówić siedmiobiegową automatyczną skrzynię PDK (z podwójnym sprzęgłem) jako opcję. Mechaniczna blokada tylnego dyferencjału była standardem.

 Nowe modele 718 T w gamie Boxster i Cayman łączą w sobie turbosprężony, czterocylindrowy silnik 'boxer’ o mocy 300 KM (220 kW) z dopasowaną specyfikacją, która jeszcze bardziej podkreśla znakomite właściwości jezdne tych sportowych samochodów z silnikiem umieszczonym pośrodku.

Sportowy charakter modeli T jest widoczny na pierwszy rzut oka dzięki 20-calowym obręczom ze stopów lekkich, sportowemu zawieszeniu PASM obniżonemu o 20 milimetrów, skróconej dźwigni zmiany biegów z czerwonym wzorem oraz pakietowi Sport Chrono. Te cechy są dostępne w modelu T tylko w połączeniu z silnikiem 300 KM 2.0-litra – wcześniej sportowe zawieszenie było oferowane tylko w modelach S o mocy 350 KM i pojemności 2.5 litra.

Zarówno Boxster, jak i Cayman 718 T wyposażone są w sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz system Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą dyferencjału tylnego mostu. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (PDK) jest dostępna jako opcja.

Tradycyjnie „T” oznacza „Touring” w leksykonie modeli Porsche i jest synonimem dynamicznych osiągów. Model 718 T od razu odnajduje się na krętych wiejskich drogach, podnosząc jeszcze bardziej typową dla Porsche uwagę na dynamiczną zwinność. To skupienie uwidacznia się w innych detalach, w tym czarnych uchwytach drzwiowych, sportowych fotelach z elektryczną regulacją w dwóch kierunkach, czarnych elementach Sport-Tex oraz haftowanym logo „718” na zagłówkach.

Moduł Porsche Communication Management (PCM) został również zastąpiony dużą skrytką, jednak nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu rozrywkowego, mogą zamówić go bez dodatkowych opłat. Te zmiany równoważą dodatkową wagę wynikającą z instalacji filtra cząstek stałych (GPF).

Ponadto, charakter 718 T jest podkreślony w całym wnętrzu przez szereg wyraźnie sportowych akcentów: 360-milimetrowa średnica sportowego koła kierownicy GT z przełącznikiem trybu zapewnia szczególnie pewny chwyt. Dyskretne logo „Boxster T” lub „Cayman T” zdobią czarne wskaźniki. Logo „Boxster T” lub „Cayman T” pojawia się również na listwach wejściowych, a dekoracyjne wykończenia deski rozdzielczej i centralnej konsoli mają błyszczące czarne wykończenie.

Zewnętrzna stylistyka Porsche 718 T charakteryzuje się wyrazistym wyglądem. 20-calowe obręcze ze stopów lekkich w wysokopołyskowym, tytanowym szarym kolorze, w połączeniu z sportowym zawieszeniem PASM z obniżoną o 20 milimetrów karoserią nadają modelom wyrazisty wygląd.

Szare lusterka i logo „718 Boxster T” lub „718 Cayman T” na bokach wskazują na wariant modelu, który można również rozpoznać z tyłu po centralnym sporcie wydechu z podwójnymi końcówkami w czarnym chromie. Wybór kolorów zewnętrznych obejmuje Czarny, Guards Red, Racing Yellow i Biały, a także Carrara White, Jet Black oraz kolory metaliczne GT Silver. Porsche oferuje również Lava Orange i Miami Blue jako kolory specjalne.

Silnik 2.0-litra, czterocylindrowy z turbodoładowaniem o mocy 300 KM (220 kW) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy (4,7 sekundy z PDK). Gdzie to możliwe, maksymalna prędkość wynosi 275 km/h. Silnik 2.0-litra rozwija swoje maksymalne moment obrotowy 380 Nm przy 2150 obr./min. Masa własna wynosi 1350 kg (PDK: 1380 kg), co oznacza stosunek masy do mocy na poziomie 4,5 kg/KM dla modeli z manualną skrzynią biegów.

Pakiet Sport Chrono, który jest standardem w modelu 718 T, oferuje tryby jazdy Normal, Sport, Sport Plus i Individual, które można wybierać za pomocą przełącznika trybu na kole kierownicy. Tryby Sport i Sport Plus aktywują bardziej dynamiczne cechy zarówno w systemie zarządzania silnikiem, jak i w pedała przyspieszenia, w tym emocjonującą funkcję automatycznego przyspieszania przy redukcji biegów w manualnej skrzyni biegów. Sport Plus dodatkowo szlifuje dynamiczną odpowiedź 718 T, optymalizując konfigurację systemu Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań układu napędowego Porsche (PADM) oraz opcjonalnej dwusprzęgłowej skrzyni biegów Porsche. W połączeniu z PDK dostępna jest również funkcja Launch Control oraz przycisk Sport Response w centralnej części przełącznika trybu.

Jedną z wyjątkowych cech tego modelu jest dynamiczne mocowanie skrzyni biegów – system PADM minimalizuje drgania z silnika/skrzyni biegów i pomaga kontrolować ruchy całej masy napędu. Dzięki temu zwiększa się precyzja i stabilność podczas przyspieszania, hamowania czy dynamicznego pokonywania zakrętów. Osiągnięto to automatycznie, łącząc zalety stałych i elastycznych mocowań skrzyni biegów. Komfort jazdy nie jest naruszony na nierównych drogach.

2.0L 6MT RWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryH4
Pojemność1988 Cm3
Moc220.6 Kw @ 6500 Rpm
300 Hp @ 6500 Rpm
296 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 2150 Rpm
380 Nm @ 2150 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.3 Galony (54.1 L)
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/45 Zr 18
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość78.5 In (1994 Mm)
Wysokość50.2 In (1275 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.6/60.3 In (1
Rozstaw osi97.4 In (2474 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika5.3 Cuft (150 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2186 G/Km

2.0L 7AT RWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryH4
Pojemność1988 Cm3
Moc220.6 Kw @ 6500 Rpm
300 Hp @ 6500 Rpm
296 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 2150 Rpm
380 Nm @ 2150 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.3 Galony (54.1 L)
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/45 Zr 18
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość78.5 In (1994 Mm)
Wysokość50.2 In (1275 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.6/60.3 In (1
Rozstaw osi97.4 In (2474 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika5.3 Cuft (150 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.