2020 Porsche Cayenne Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Porsche Cayenne Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2020 Porsche Cayenne Coupe

Tak właśnie Cayenne powinien wyglądać od samego początku, gdyby zarząd Porsche miał odwagę! Ale teraz to poprawili i prezentuje się świetnie. Nie jest ani zbyt masywny, ani zbyt płaski, po prostu imponujący i odważny.

Obniżając dach o niemal cal (20 mm) w porównaniu do standardowego Cayenne, projektanci Porsche sprawili, że słupki A stały się płytsze, a tylnym siedzeniom brakuje nieco miejsca na głowę, jednak dzięki niższej pozycji tylnych siedzeń w porównaniu do Cayenne o 30 mm, nie będzie to aż tak dużym problemem.

Dobrą wiadomością jest to, że bagażnik Cayenne Coupe jest wystarczająco duży, aby pomieścić prawie 22 stopy sześcienne (615 litrów) i może się powiększyć do 54,3 stóp sześciennych (1540 litrów) po złożeniu tylnych siedzeń. Pakiet aerodynamiczny obejmuje połączenie stałego spojlera dachowego oraz adaptacyjnego spojlera, które zwiększają efektywność aerodynamiczną modelu przy wyższych prędkościach. Adaptacyjny spojler może się wysunąć o 5,3 cala (135 mm).

Jednak dynamiczny wygląd Cayenne Coupé to nie tylko estetyka. Oferowany jest z dwoma opcjami silnikowymi: trzylitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM oraz najwyższej wersji z podwójnym turbodoładowaniem, czterolitrowym silnikiem V8 o mocy 550 KM. To zapewni nowemu SUV-owi osiągi godne marki Porsche. Wersja 3-litrowa osiągnie prędkość 62 mph (100 km/h) w 6 sekund przy standardowym pakiecie Sport Chrono. Najmocniejsza wersja Turbo Coupé przyspieszy od zera do 62 mph w 3,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 177 mph (285 km/h).

 Wprowadzenie nowego Cayenne Coupe oznacza rozszerzenie rodziny trzeciej generacji udanego pięciodrzwiowego sportowego SUV-a Porsche o sportową odmianę. „Coupé zawiera wszystkie techniczne nowinki obecnego Cayenne, a jego bardziej dynamiczny design i nowe detale techniczne pozycjonują go jako bardziej nowoczesnego, atletycznego i emocjonalnego,” mówi Oliver Blume, przewodniczący zarządu Porsche AG.

Kluczowe cechy nowego modelu Cayenne obejmują ostrzejszą stylistykę z unikalnym tyłem nadwozia, adaptacyjny spojler tylny, tylną kanapę o cechach dwóch indywidualnych siedzeń oraz dwa różne style dachu – panoramiczny stały dach dostępny w standardzie oraz opcjonalny dach z włókna węglowego.

Stroma linia dachu tworzy celową elegancję

Dynamiczne proporcje łączą się z niestandardowymi elementami designu, nadając nowemu Cayenne Coupé wyraźnie celową elegancję. „Charakterystyczna linia dachu opadająca ku tyłowi sprawia, że Porsche Cayenne Coupé wydaje się bardziej dynamiczne i pozycjonuje je jako najbardziej sportowy model w segmencie,” mówi Michael Mauer, wiceprezydent ds. stylu Porsche.

Efekt ten wspiera spojler dachowy, który podkreśla charakterystyczną sylwetkę Coupé. Przednia szyba i słupek A są płytsze niż w Cayenne, dzięki dachowi, który został obniżony o około 20 mm. Przeprojektowane tylne drzwi i nadkola poszerzają ramiona samochodu o 18 mm, co przyczynia się do ogólnej muskularnej postawy. Tylny numer rejestracyjny jest zintegrowany z zderzakiem, co sprawia, że pojazd wydaje się bliżej ziemi.

Adaptacyjny spojler dachowy zamontowany w obecnym Cayenne Turbo uczynił Porsche pierwszym SUV-em z tego rodzaju aktywną aerodynamiką. Nowe Cayenne Coupé rozwija tę technologię. W każdym modelu Porsche Cayenne Coupé stały spojler dachowy jest połączony z nowym adaptacyjnym spojlerem tylnym, umieszczonym pod oknem klapy bagażnika, jako część Porsche Active Aerodynamics (PAA). Spojler – harmonijnie zintegrowany w sylwetkę – rozszerza się o 135 mm przy prędkościach powyżej 90 km/h, zwiększając ciśnienie aerodynamiczne na tylnej osi, podczas gdy PAA jednocześnie zwiększa efektywność.

Duży panoramiczny stały dach ze szkła dostępny w standardzie, z opcją dachu z włókna węglowego

Nowe Porsche Cayenne Coupé standardowo wyposażone jest w panoramiczny stały dach ze szkła o powierzchni 2,16 m2. Powierzchnia szklana o wielkości 0,92 m2 zapewnia wszystkim pasażerom niezwykłe poczucie przestronności, podczas gdy wbudowana roleta chroni przed nasłonecznieniem i zimniejszą pogodą.

Konturowany dach z włókna węglowego jest dostępny w Coupé jako opcja. Motyw stylistyczny środkowego szwu nadaje dachowi charakterystyczny wygląd, podobny do tego z Porsche 911 GT3 RS. Dach z włókna węglowego jest dostępny w jednym z trzech opcjonalnych pakietów sportowych o niskiej wadze. Obejmuje on także nowe, lekkie obręcze GT Design o średnicy 22 cali, cechy stylu Sport Design, środkowe części siedzeń w klasycznym materiałowym wzorze w kratkę oraz akcenty wykończenia wnętrza z włókna węglowego i Alcantary. Dla Cayenne Turbo Coupé pakiet obejmuje także sportowy system wydechowy.

Komfort na drodze z czterema sportowymi fotelami

Nowe Porsche Cayenne Coupé oferuje dużo miejsca dla czterech osób w standardzie. Z przodu nowoczesne sportowe fotele z ośmioma regulacjami, zintegrowanymi zagłówkami zapewniają wyjątkowy komfort i optymalne wsparcie boczne. Pasażerowie na tylnej kanapie siedzą 30 mm niżej niż w Cayenne, co zapewnia wystarczającą przestrzeń nad głowami pomimo smuklejszej sylwetki pojazdu. Tylna kanapa o cechach dwóch indywidualnych siedzeń dodatkowo różnicuje Coupé. Alternatywnie, komfortowe tylne fotele – znana cecha Cayenne – mogą być zamówione bez dodatkowych kosztów.

Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów – idealna do codziennego użytku – i wzrasta do 1,540 litrów, gdy tylne siedzenia są złożone (Cayenne Turbo Coupé: 600 do 1,510 litrów).

Wybór silników turbo o mocy 340 PS i 550 PS

Wysoce dynamiczny design i niestandardowe elementy stylizacji nowego Cayenne Coupé naprawdę odróżniają go od Cayenne. Jednocześnie korzysta z wszystkich technicznych nowinek trzeciej generacji modelu, które obejmują potężne układy napędowe, innowacyjne systemy podwozia, cyfrowy wyświetlacz i koncepcję obsługi oraz kompleksową łączność.

Dostępne są dwa silniki wysokowydajne na starcie. Porsche Cayenne Coupé z silnikiem V6 o pojemności 3.0 litra generuje moc 340 PS (250 kW) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Standardowy pakiet Sport Chrono umożliwia przyspieszenie od 0-100 km/h w 6,0 sekundy, a z opcjonalnymi lekkimi pakietami sportowymi ten czas spada do 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 9,5 l/100 km do 10,0 l/100 km; a łączna emisja CO2 wynosi 215 – 212 g/km.

3.0L V6 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250.1 Kw @ 5300-6400 Rpm
340 Hp @ 5300-6400 Rpm
335 Bhp @ 5300-6400 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1340-5300 Rpm
450 Nm @ 1340-5300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna151 Mph (243 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość194.1 In (4930 Mm)
Szerokość86.4 In (2195 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/65.8 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2215 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.