2020 Porsche Macan Turbo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Porsche Macan Turbo

Przejdź do galerii zdjęć2020 Porsche Macan Turbo

Porsche odświeżyło swoją linię modelu Macan w 2019 roku, pięć lat po jego debiucie, a jednocześnie stworzyło również mocniejszą wersję, która zasłużyła na oznaczenie „turbo” na tylnej klapie.

Niemiecki producent opracował crossovera Macan z segmentu D na tej samej platformie MLB, co Audi Q5, ale poza tym wszystko było inne, zwłaszcza w przypadku wariantu Macan Turbo. Mógł on przewyższyć wiele sportowych samochodów, a mimo mniejszego silnika niż w poprzedniej wersji Macan Turbo, oferował więcej mocy. Podobnie jak inne modele, które zostały odświeżone na rok modelowy 2020, charakteryzował się nowoczesnym wnętrzem i poprawioną stylistyką zewnętrzną. Dodatkowo producent oferował pojazd z

Z przodu, Macan Turbo 2020 miał nowe reflektory, które zintegrowano z czterema blokami LED dla świateł do jazdy dziennej, podobnymi do tych zainstalowanych w Porsche Taycan. Pod nimi producent dodał dwa paski świetlne dla dodatkowych świateł DRL na zderzaku. Kolejną znaczącą poprawą był zderzak, który miał szeroki centralny wlot powietrza wyposażony w kratkę z poziomymi szczelinami, a po bokach znajdowały się duże wloty potrzebne do dodatkowego chłodzenia.

Z boku Macan Turbo nie pokazywał swojego prawdziwego potencjału, ale bystre oko mogło dostrzec charakterystyczne 20-calowe felgi aluminiowe oraz ogromne hamulce. Jako opcję Porsche oferowało zestaw tarcz węglowo-ceramicznych połączonych z powiększonymi żółtymi zaciskami.

Na końcu, z tyłu Macan Turbo został wyposażony w charakterystyczny spojler nad nachyloną tylną szybą. Klienci mogli otworzyć elektrycznie sterowaną klapę bagażnika za pomocą przycisku, starannie ukrytego w uchwycie wycieraczki. Ostatecznie cztery okrągłe wydechy wyłaniały się spod tylnego zderzaka, flankując dyfuzor.

W środku, Macan Turbo 2020 oferował luksusowe wnętrze, w którym zmieściło się głównie czterech pasażerów. Z przodu standardowo znajdowały się wysokie, dobrze podparte fotele. Dodatkowo Porsche oferowało również sportowe fotele, które zapewniały dodatkowe wsparcie boczne i więcej opcji regulacji. Przeprojektowana deska rozdzielcza miała nowy 10.9-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, a konsola centralna pomieściła tyle przycisków, ile producent mógł tam zmieścić oraz selektor biegów. Z tyłu, rozkładana (40/20/40) kanapa była odpowiednia dla dwóch dorosłych, ale środkowe miejsce miało dość ograniczoną przestrzeń na nogi, z powodu tunelu skrzyni biegów. Mimo to wszyscy pasażerowie mogli cieszyć się standardowym systemem dźwiękowym Bose z 14 głośnikami.

Pod maską Porsche zainstalowało nowo opracowany silnik V6 o pojemności 2.9 litra. Dzięki technologii podwójnego doładowania i bezpośredniemu wtryskowi paliwa, mógł on dostarczyć o dziesięć procent więcej mocy niż 3.6-litrowy turbodoładowany V6, który został zastąpiony. Moc trafiała na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Producent oferował także regulowane w zakresie wysokości zawieszenie pneumatyczne oraz adaptacyjną skrzynię biegów Porsche Torque Vectoring Plus, która pomagała szybciej pokonywać zakręty.

 Nowy Macan Turbo zajął najwyższą pozycję w gamie modeli kompaktowych SUV marki Porsche, ze skutkiem natychmiastowym. Nowy silnik biturbo o pojemności 2.9 litra i sześciu cylindrach w tym mocno zmienionym modelu oferuje moc 324 kW (440 KM), co oznacza wzrost o dziesięć procent w porównaniu do poprzednika przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności o dwadzieścia procent. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, samochód przyspiesza z miejsca do 100 km/h w czasie 4.3 sekundy – o trzy dziesiąte sekundy szybciej niż wcześniej. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 270 km/h (plus cztery km/h). Poprawiono także hamowanie: nowy Porsche Macan Turbo jest fabrycznie wyposażony w potężne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które stanowią część zoptymalizowanej architektury podwozia. Z zewnątrz, Macan Turbo wyróżnia się charakterystycznymi cechami stylizacji zrewidowanej generacji modeli. Nowy model wyróżnia się także unikalnymi akcentami, takimi jak przedni zderzak specyficzny dla Turbo i stały spoiler dachowy o podwójnym profilu. Kierowcy i pasażerowie korzystają z ulepszonego wnętrza Macana, w tym z adaptacyjnych sportowych siedzeń 18-stopniowych oraz systemu dźwięku przestrzennego BOSE®.

Potężny silnik biturbo z centralnym układem turbosprężarki

Silnik o pojemności 2,9 litra w nowym Porsche Macan Turbo, który już jest używany przez Porsche w modelach Cayenne i Panamera, jest silnikiem nowej generacji w tzw. centralnym układzie turbosprężarki. Obie turbosprężarki wydechowe zostały umieszczone wewnątrz V cylindrów. Schłodzony kolektor wydechowy został zintegrowany z głowicą cylindrów dla niezwykle efektywnego spalania. Krótkie drogi wydechowe pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami umożliwiają szybkie wytwarzanie mocy oraz bardzo spontaniczną reakcję. Silnik generuje 29 kW (40 KM) więcej niż 3.6-litrowy, sześciocylindrowy turbo w poprzednim modelu oraz maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie 1,800 – 5,600 obr./min. Przeniesienie mocy zapewnia siedmiobiegowa skrzynia biegów PDK z podwójnym sprzęgłem oraz napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa według standardu NEDC wynosi 9.8 l/100 km.

Zoptymalizowane podwozie z hamulcem Porsche Surface Coated Brake

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), aby odpowiadać znakomitym właściwościom jezdnym. Te innowacyjne, wysokowydajne hamulce są ekskluzywne dla Porsche i dzięki pokryciu węglikiem tungstenowym na tarczach, oferują szybszą reakcję, mniejsze zużycie i nawet 90 procent mniej pyłu hamulcowego w porównaniu do konwencjonalnych hamulców żeliwnych. Wysokopolerowane tarcze hamulcowe i białe malowane zaciski hamulcowe są charakterystyczne dla PSCB i są teraz dostępne jako opcja dla wszystkich innych modeli Macan. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości z zoptymalizowanymi tłokami i nową hydrauliką amortyzatorów, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz ceramiczne hamulce kompozytowe Porsche (PCCB) są dostępne dla dalszego zwiększenia dynamiki. Nowe 20-calowe koła Macan Turbo są standardem.

Unikalny design z przednim zderzakiem Turbo i podwójnym skrzydłem z tyłu

Nowy Porsche Macan Turbo demonstruje swoje wiodące w branży status dzięki ekskluzywnemu przedniemu zderzakowi z trzema dużymi wlotami powietrza oraz wysokimi światłami przednimi, a także standardowymi reflektorami LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z boku, ten model wyróżnia się kołami Macan Turbo o średnicy 20 cali, bocznymi listwami w stylu Sport Design oraz lusterkami w kolorze nadwozia w stylu Sport Design. Specjalnie opracowany stały spoiler dachowy o podwójnym profilu jest typowy dla modelu Turbo. Sportowy system wydechowy, dostępny w standardzie, rozpoznaje się po unikalnych, srebrnych podwójnych końcówkach wydechowych.

18-stopniowe siedzenia sportowe i system dźwięku przestrzennego w standardzie

Porsche Macan Turbo, nowy model flagowy w gamie, oferuje szczególnie wysokiej jakości wyposażenie. Adaptacyjne siedzenia sportowe z gładką skórzaną tapicerką, elektryczną regulacją w 18 kierunkach i pakietem pamięci komfortowej są standardowymi elementami. Wysokiej jakości atmosfera dopełniona jest przez sufit wykończony Alcantarą i szczotkowanym pakietem aluminiowym. Grzane sportowe koło kierownicy GT, znane z modelu 911, jest dostępne jako opcja dla sportowych kierowców.

Porsche Communication Management (PCM) z 10.9-calowym wyświetlaczem full HD jest w pełni zintegrowane w standardzie i połączone z systemem dźwięku przestrzennego BOSE® z 14 głośnikami oraz całkowitą mocą 665 watów. Zawiera nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentne sterowanie głosowe. Inne standardowe elementy obejmują Porsche Connect Plus, które zawiera moduł telefonii LTE, zintegrowaną kartę SIM oraz gniazdo na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi i liczne usługi Porsche Connect.

Lista opcji teraz zawiera uchwyt na smartfona z indukcyjnym ładowaniem zgodnym z standardem Qi dla wszystkich modeli Macan. Dodatkowo dostępne są podgrzewana szyba, jonizator poprawiający jakość powietrza w wnętrzu oraz nowy asystent korków, w tym adaptacyjny tempomat. Oprócz możliwości przyspieszania i hamowania w trybie półautomatycznym do 60 km/h, system pomaga kierowcy w manewrowaniu w korkach i powolnym ruchu drogowym.

2.9L Biturbo V6 7AT AWD (440 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2894 Cm3
Moc323.6 Kw @ 5700-6600 Rpm
440 Hp @ 5700-6600 Rpm
434 Bhp @ 5700-6600 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 1800-5600 Rpm
550 Nm @ 1800-5600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-Automatyczna Speed Pdk Dual Clutch
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 R20 104Y // 295/40 R20 106Y
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość82.6 In (2098 Mm)
Wysokość63.9 In (1623 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/65.2 In (1
Rozstaw osi110.5 In (2807 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna4288 Lbs (1945 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.