Porsche odświeżyło swoją linię modelu Macan w 2019 roku, pięć lat po jego debiucie, a jednocześnie stworzyło również mocniejszą wersję, która zasłużyła na oznaczenie „turbo” na tylnej klapie.
Niemiecki producent opracował crossovera Macan z segmentu D na tej samej platformie MLB, co Audi Q5, ale poza tym wszystko było inne, zwłaszcza w przypadku wariantu Macan Turbo. Mógł on przewyższyć wiele sportowych samochodów, a mimo mniejszego silnika niż w poprzedniej wersji Macan Turbo, oferował więcej mocy. Podobnie jak inne modele, które zostały odświeżone na rok modelowy 2020, charakteryzował się nowoczesnym wnętrzem i poprawioną stylistyką zewnętrzną. Dodatkowo producent oferował pojazd z
Z przodu, Macan Turbo 2020 miał nowe reflektory, które zintegrowano z czterema blokami LED dla świateł do jazdy dziennej, podobnymi do tych zainstalowanych w Porsche Taycan. Pod nimi producent dodał dwa paski świetlne dla dodatkowych świateł DRL na zderzaku. Kolejną znaczącą poprawą był zderzak, który miał szeroki centralny wlot powietrza wyposażony w kratkę z poziomymi szczelinami, a po bokach znajdowały się duże wloty potrzebne do dodatkowego chłodzenia.
Z boku Macan Turbo nie pokazywał swojego prawdziwego potencjału, ale bystre oko mogło dostrzec charakterystyczne 20-calowe felgi aluminiowe oraz ogromne hamulce. Jako opcję Porsche oferowało zestaw tarcz węglowo-ceramicznych połączonych z powiększonymi żółtymi zaciskami.
Na końcu, z tyłu Macan Turbo został wyposażony w charakterystyczny spojler nad nachyloną tylną szybą. Klienci mogli otworzyć elektrycznie sterowaną klapę bagażnika za pomocą przycisku, starannie ukrytego w uchwycie wycieraczki. Ostatecznie cztery okrągłe wydechy wyłaniały się spod tylnego zderzaka, flankując dyfuzor.
W środku, Macan Turbo 2020 oferował luksusowe wnętrze, w którym zmieściło się głównie czterech pasażerów. Z przodu standardowo znajdowały się wysokie, dobrze podparte fotele. Dodatkowo Porsche oferowało również sportowe fotele, które zapewniały dodatkowe wsparcie boczne i więcej opcji regulacji. Przeprojektowana deska rozdzielcza miała nowy 10.9-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, a konsola centralna pomieściła tyle przycisków, ile producent mógł tam zmieścić oraz selektor biegów. Z tyłu, rozkładana (40/20/40) kanapa była odpowiednia dla dwóch dorosłych, ale środkowe miejsce miało dość ograniczoną przestrzeń na nogi, z powodu tunelu skrzyni biegów. Mimo to wszyscy pasażerowie mogli cieszyć się standardowym systemem dźwiękowym Bose z 14 głośnikami.
Pod maską Porsche zainstalowało nowo opracowany silnik V6 o pojemności 2.9 litra. Dzięki technologii podwójnego doładowania i bezpośredniemu wtryskowi paliwa, mógł on dostarczyć o dziesięć procent więcej mocy niż 3.6-litrowy turbodoładowany V6, który został zastąpiony. Moc trafiała na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Producent oferował także regulowane w zakresie wysokości zawieszenie pneumatyczne oraz adaptacyjną skrzynię biegów Porsche Torque Vectoring Plus, która pomagała szybciej pokonywać zakręty.
Nowy Macan Turbo zajął najwyższą pozycję w gamie modeli kompaktowych SUV marki Porsche, ze skutkiem natychmiastowym. Nowy silnik biturbo o pojemności 2.9 litra i sześciu cylindrach w tym mocno zmienionym modelu oferuje moc 324 kW (440 KM), co oznacza wzrost o dziesięć procent w porównaniu do poprzednika przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności o dwadzieścia procent. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, samochód przyspiesza z miejsca do 100 km/h w czasie 4.3 sekundy – o trzy dziesiąte sekundy szybciej niż wcześniej. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 270 km/h (plus cztery km/h). Poprawiono także hamowanie: nowy Porsche Macan Turbo jest fabrycznie wyposażony w potężne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które stanowią część zoptymalizowanej architektury podwozia. Z zewnątrz, Macan Turbo wyróżnia się charakterystycznymi cechami stylizacji zrewidowanej generacji modeli. Nowy model wyróżnia się także unikalnymi akcentami, takimi jak przedni zderzak specyficzny dla Turbo i stały spoiler dachowy o podwójnym profilu. Kierowcy i pasażerowie korzystają z ulepszonego wnętrza Macana, w tym z adaptacyjnych sportowych siedzeń 18-stopniowych oraz systemu dźwięku przestrzennego BOSE®.
Potężny silnik biturbo z centralnym układem turbosprężarki
Silnik o pojemności 2,9 litra w nowym Porsche Macan Turbo, który już jest używany przez Porsche w modelach Cayenne i Panamera, jest silnikiem nowej generacji w tzw. centralnym układzie turbosprężarki. Obie turbosprężarki wydechowe zostały umieszczone wewnątrz V cylindrów. Schłodzony kolektor wydechowy został zintegrowany z głowicą cylindrów dla niezwykle efektywnego spalania. Krótkie drogi wydechowe pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami umożliwiają szybkie wytwarzanie mocy oraz bardzo spontaniczną reakcję. Silnik generuje 29 kW (40 KM) więcej niż 3.6-litrowy, sześciocylindrowy turbo w poprzednim modelu oraz maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie 1,800 – 5,600 obr./min. Przeniesienie mocy zapewnia siedmiobiegowa skrzynia biegów PDK z podwójnym sprzęgłem oraz napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa według standardu NEDC wynosi 9.8 l/100 km.
Zoptymalizowane podwozie z hamulcem Porsche Surface Coated Brake
Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), aby odpowiadać znakomitym właściwościom jezdnym. Te innowacyjne, wysokowydajne hamulce są ekskluzywne dla Porsche i dzięki pokryciu węglikiem tungstenowym na tarczach, oferują szybszą reakcję, mniejsze zużycie i nawet 90 procent mniej pyłu hamulcowego w porównaniu do konwencjonalnych hamulców żeliwnych. Wysokopolerowane tarcze hamulcowe i białe malowane zaciski hamulcowe są charakterystyczne dla PSCB i są teraz dostępne jako opcja dla wszystkich innych modeli Macan. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości z zoptymalizowanymi tłokami i nową hydrauliką amortyzatorów, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz ceramiczne hamulce kompozytowe Porsche (PCCB) są dostępne dla dalszego zwiększenia dynamiki. Nowe 20-calowe koła Macan Turbo są standardem.
Unikalny design z przednim zderzakiem Turbo i podwójnym skrzydłem z tyłu
Nowy Porsche Macan Turbo demonstruje swoje wiodące w branży status dzięki ekskluzywnemu przedniemu zderzakowi z trzema dużymi wlotami powietrza oraz wysokimi światłami przednimi, a także standardowymi reflektorami LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z boku, ten model wyróżnia się kołami Macan Turbo o średnicy 20 cali, bocznymi listwami w stylu Sport Design oraz lusterkami w kolorze nadwozia w stylu Sport Design. Specjalnie opracowany stały spoiler dachowy o podwójnym profilu jest typowy dla modelu Turbo. Sportowy system wydechowy, dostępny w standardzie, rozpoznaje się po unikalnych, srebrnych podwójnych końcówkach wydechowych.
18-stopniowe siedzenia sportowe i system dźwięku przestrzennego w standardzie
Porsche Macan Turbo, nowy model flagowy w gamie, oferuje szczególnie wysokiej jakości wyposażenie. Adaptacyjne siedzenia sportowe z gładką skórzaną tapicerką, elektryczną regulacją w 18 kierunkach i pakietem pamięci komfortowej są standardowymi elementami. Wysokiej jakości atmosfera dopełniona jest przez sufit wykończony Alcantarą i szczotkowanym pakietem aluminiowym. Grzane sportowe koło kierownicy GT, znane z modelu 911, jest dostępne jako opcja dla sportowych kierowców.
Porsche Communication Management (PCM) z 10.9-calowym wyświetlaczem full HD jest w pełni zintegrowane w standardzie i połączone z systemem dźwięku przestrzennego BOSE® z 14 głośnikami oraz całkowitą mocą 665 watów. Zawiera nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentne sterowanie głosowe. Inne standardowe elementy obejmują Porsche Connect Plus, które zawiera moduł telefonii LTE, zintegrowaną kartę SIM oraz gniazdo na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi i liczne usługi Porsche Connect.
Lista opcji teraz zawiera uchwyt na smartfona z indukcyjnym ładowaniem zgodnym z standardem Qi dla wszystkich modeli Macan. Dodatkowo dostępne są podgrzewana szyba, jonizator poprawiający jakość powietrza w wnętrzu oraz nowy asystent korków, w tym adaptacyjny tempomat. Oprócz możliwości przyspieszania i hamowania w trybie półautomatycznym do 60 km/h, system pomaga kierowcy w manewrowaniu w korkach i powolnym ruchu drogowym.