Chociaż klasa SUV-coupe nie była nowością, gdy Arkana zadebiutowała na rynku rosyjskim w 2019 roku, w tym segmencie brakowało samochodu produkowanego masowo. Renault było pierwszym, które podjęło próbę.
Dzięki alianse Renault-Nissan, francuski producent mógł rozpocząć budowę całej gamy crossoverów i SUV-ów. Większość z nich miała napęd na przednie koła, ponieważ rynek zachodnioeuropejski był zdominowany przez crossoverowe i SUV-y z tym rodzajem napędu. Z drugiej strony, Rosja była innym rynkiem. Tamtejsze słabej jakości drogi i surowe zimy wymagały pojazdów 4×4.
SUV-coupe charakteryzował się agresywnym przodem, którego linie przypominały limuzynę Talisman lub kompaktowego Megane. Nachylone słupki A nie przypominały tych z innych modeli Renault. Opadający tył i małe okna zwiększały efekt coupe samochodu.
Wnętrze było mieszanką różnych modeli Renault, zaczynając od centralnej konsoli, która przypominała tę z Dacii Duster, oraz zegarów w klasycznym stylu w tablicy rozdzielczej.
Arkana była oparta na platformie Dacii Duster, dostępnej z napędem na przednie lub wszystkie koła, i była produkowana w fabryce Avtoframos, znajdującej się pod Moskwą. Wyposażono ją w wybór dwóch silników: 1.3-litrowego i 1.6-litrowego, które były połączone ze standardową skrzynią biegów manualną. Jako opcja dostępna była skrzynia CVT lub 7-biegowa skrzynia DCT (z podwójnym sprzęgłem).
Grupa Renault potwierdza swoje pragnienie złamania konwencji i stania się pierwszym producentem samochodów na świecie, który zaoferuje międzynarodowego Coupé SUV. Wersja produkcyjna Arkany to całkowicie nowy model z segmentu C (4,54 m) o innowacyjnym, wyróżniającym się designie. Produkowany w moskiewskim zakładzie, trafi na rynek rosyjski od tego lata i będzie wspierać globalną ekspansję Grupy Renault w ramach strategicznego planu Drive the Future.
Łącząc elegancję sedana, sportowy charakter coupé i wytrzymałość SUV-a, Arkana zachwyciła wszystkich podczas swojego debiutu na Moskwie Motor Show w 2018 roku.
Zewnętrzny design wersji produkcyjnej Arkany Coupé SUV różni się jedynie nieznacznie od modelu pokazowego. Zachowuje opadającą linię dachu, bardzo wysoką boczną linię oraz szeroki, wyrazisty zderzak. Chromowane elementy na grillu i wokół okien oraz diodowe reflektory w kształcie „C” oddają DNA designu Renault, podkreślając jego elegancki wygląd.
Gdy trafi na rynek latem 2019 roku, całkowicie nowy Renault Arkana Coupé SUV będzie dostępny w siedmiu kolorach nadwozia i trzech poziomach wykończenia. Będzie wyposażony w opony o średnicy 17 cali.
Nowoczesne, komfortowe wnętrze
Wnętrze Renault Arkana Coupé SUV koncentruje się na przestrzeni, jakości, nowoczesności i komforcie, dzięki m.in. przyjemnym w dotyku materiałom, nowemu systemowi multimedialnemu oraz ustawieniom MULTI-SENSE.
Centralna konsola wyposażona jest w 8-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego Renault EASY LINK, który obsługuje Android Auto, Apple CarPlay i Yandex Auto. Kierowca może spersonalizować wiele elementów za pomocą praktycznych aplikacji. Renault Arkana korzysta także z technologii MULTI-SENSE, która pozwala kierowcy na wybór trzech trybów jazdy (Eco, Sport, My sense) oraz 8 kolorów ambientu.
Renault Arkana (2020)
2020 Renault Arkana
Ten Coupé SUV jest wyposażony w idealny sprzęt do jazdy zimą – kierownica oraz siedzenia kierowcy i pasażera z przodu są podgrzewane. Bagażnik ma podwójny system oświetlenia, a składane tylne siedzenia umożliwiają łatwe powiększenie przestrzeni bagażowej z 508 litrów do nawet 1333 litrów.
Inżynierowie Renault zminimalizowali również wibracje i zoptymalizowali wygłuszenie wnętrza w tym nowym Coupé SUV. Dzięki nowemu systemowi audio Bose pasażerowie w Renault Arkana otoczeni są wysokiej jakości dźwiękiem, przypominającym brzmienie koncertu na żywo.
Napęd na wszystkie koła w każdych warunkach drogowych
Wszechstronność i solidność Renault Arkana Coupé SUV na drodze są efektem wspólnych wysiłków Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi oraz współpracy Sojuszu z Daimlerem. Posiada nowy silnik benzynowy TCe 150, który debiutuje na rosyjskim rynku. Ten turbodoładowany silnik generuje moc 150 KM i moment obrotowy 250 Nm, łącząc osiągi z przyjemnością z jazdy i wiodącą na rynku efektywnością (7 l/100 km w cyklu mieszanym).
Silnik współpracuje z przekładnią X-Tronic, co zapewnia elastyczność i dynamiczne przyspieszenie oraz inteligentny system napędu na cztery koła All Mode 4×4-i, opracowany przez Sojusz. System ten zapewnia stałą kontrolę nad przyczepnością pojazdu, gwarantując optymalną trakcję bez względu na warunki.
Ten Coupé SUV wyróżnia się wzmocnionym podwoziem i prześwitem wynoszącym 208 mm, co jest jednym z najwyższych w tej kategorii. W połączeniu z kątami natarcia i zjazdu wynoszącymi odpowiednio 18° i 25°, nadaje to całkowicie nowemu Renault Arkana prawdziwe zdolności off-road i crossoverowe.