Pomimo przekształcenia się w model niszowy, który jest mniej popularny niż jego poprzednicy, Espace zawsze był ikoną w ofercie Renault. Jego pierwsze cztery generacje to rodzinne MPV, natomiast piąta, zaprezentowana w 2015 roku, przekształciła się w ekskluzywny crossover o unikalnym języku designu. Cztery lata później, Renault zdecydowało się na modernizację, aby dostosować go do reszty zmodernizowanej oferty.
Mimo że jest to samochód przypominający crossover, o dużym prześwicie i komfortowej pozycji za kierownicą, odświeżony Espace piątej generacji napędza jedynie przednie koła, korzystając z różnych silników czterocylindrowych w wersji benzynowej i diesel. Główne różnice w porównaniu do poprzednika dotyczą designu zewnętrznego, który jest teraz bardziej odważny, oraz udoskonalonych funkcji technologicznych. Przednia część auta jest zupełnie nowa, z przeprojektowanym zderzakiem, nową dolną kratką i poprzecznymi chromowanymi elementami, które podkreślają odważny wygląd samochodu. Nowy tylny zderzak wyposażono w osłonę, która lepiej akcentuje crossoverowy charakter pojazdu, podczas gdy adaptacyjne reflektory LED w kształcie litery C z przodu są nie tylko bardziej stylowe, ale także poprawiają bezpieczeństwo nocą. Wnętrze również zostało odświeżone, z pływającą konsolą centralną, która posiada nowy zamknięty schowek.
Z ponad 1,3 miliona sprzedanych pojazdów od 1984 roku, Renault Espace to ikona motoryzacji, która zawsze wyprzedzała swój czas i nieustannie się reinventuje. Piąta generacja została na nowo zinterpretowana i ugruntowała swoją pozycję jako luksusowy crossover o odważnym designie.
Wyposażenie INITIALE PARIS w pełni oddaje tę reinterpretację, oferując to, co najlepsze w rzemiośle Renault. Ta emblematyczna wersja samochodu premium zapewnia pasażerom stymulujące doświadczenia zmysłowe obejmujące dotyk, słuch, zapach oraz wrażenia związane z prowadzeniem.
Aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo podczas długich podróży, Nowe Espace wyposażono w nowe technologie wspomagające kierowcę, w tym adaptacyjne światła LED MATRIX VISION – po raz pierwszy w ofercie Renault – oraz asystenta drogowego i w korkach, co stanowi pierwszy krok w kierunku samochodów autonomicznych, zapewniając komfort i spokój za kierownicą.
Nowe Espace oferuje ekosystem Renault EASY CONNECT, który zapewnia nową jakość mobilności połączonej. Zawiera nowy system multimedialny Renault EASY LINK wyświetlany na 9,3-calowym ekranie oraz 10,2-calowy cyfrowy wyświetlacz „Driver Display” na desce rozdzielczej.
Dzięki ustawieniom MULTI-SENSE oraz ramie 4CONTROL z czterema skrętnymi kołami, prowadzenie Nowego Espace jest dostosowane do potrzeb kierowców i pasażerów. Połączone z regulowanym tłumieniem, 4CONTROL pozwala na dynamiczną i responsywną jazdę.
Teraz bardziej niż kiedykolwiek, Nowe Espace jest flagowym modelem marki Renault, plasującym się na szczycie oferty luksusowej, obok SUV-a Koleos, sedana Talisman i wersji Talisman Estate. Nowe Espace zadebiutuje na wiosnę 2020 roku.
Bardziej asertywny charakter
Dzięki stylowi crossover, Renault Espace spełnia wysokie wymagania. Jego design stał się teraz jednym z głównych powodów zakupu tego modelu. Zmiany estetyczne nadały mu odważniejszy charakter i wyższą rangę. Nowe Espace INITIALE PARIS odzwierciedla wszystkie te zmiany.
Ostry nowy wygląd
Adaptacyjne reflektory LED MATRIX VISION, używane po raz pierwszy w ofercie Renault, nadają Nowemu Espace ostrzejszy wygląd, podkreślając charakterystyczny dla modeli Renault design w kształcie litery C. Po zbliżeniu do pojazdu aktywuje się sekwencja powitania świetlnego.
Bardziej ikoniczny przód z INITIALE PARIS
Przód Nowego Espace uległ zmianie, z nowym zderzakiem, nową dolną kratką chłodnicy oraz poprzeczną chromowaną ozdobą, co podkreśla jego ikoniczny wygląd. Stał się teraz podpisem identyfikującym najwyższe modele w ofercie Renault. Jak w przypadku wszystkich modeli z tym oznaczeniem, podpis INITIALE PARIS jest widoczny na kratce.
Nowy tylni zderzak
Z tyłu Nowe Espace ma nowy zderzak z nową osłoną, co podkreśla jego crossoverowy design. Zawiera dwa owalne wyjścia wydechowe dla sportowego wyglądu. Pełne światła LED również nadają nowy podpis świetlny.
Nowy kolor Vintage Red
Zewnętrzna część Nowego Espace INITIALE PARIS wyróżnia się ekskluzywnym kolorem Amethyst Black oraz specjalnym oznaczeniem na przedniej kratce. Na tej etykiecie oraz w ofercie pojawia się nowy odcień Vintage Red, który podkreśla niższe i wyższe linie karoserii, przechodząc od czerni do czerwieni.
Nowe koła
W ofercie znajdują się również nowe koła, w tym model Initiale 20″ specyficzny dla przedstawionej wersji INITIALE PARIS.
Wyrafinowanie i technologia
Wyrafinowane materiały, ergonomiczne zmiany i nowe technologie wewnątrz Nowego Espace oferują kierowcom i pasażerom wnętrze klasy premium, przypisane do etykiety INITIALE PARIS.
INITIALE PARIS: Nowe Espace w najpiękniejszej odsłonie
W Nowym Espace, wyposażenie INITIALE PARIS oferuje wybór między dwoma rodzajami ekskluzywnej tapicerki ze skóry Nappa, w kolorze Black Titanium lub Light Sand-Grey, które również pojawiają się na tapicerowanych panelach drzwiowych. Te rodzaje tapicerki łączą staranne wykonanie z najlepszymi materiałami i są ozdobione podwójnym przeszyciem, które podkreśla głębię i owiewający design siedzeń. Kierowcy i pasażerowie korzystają z 10-kierunkowo regulowanych foteli z funkcją masażu, podgrzewania i wentylacji, z Relaksującymi poduszkami głowy dla lepszego wsparcia. Laminowane szyby boczne zapewniają najwyższy poziom komfortu akustycznego.
Nowe Espace INITIALE PARIS oferuje również charakterystyczne cechy specyficzne dla tego wyposażenia, z oznaczeniami na kierownicy, siedzeniach, progach drzwi i matach podłogowych.
Nowe rodzaje tapicerki są dostępne w całej gamie Nowego Espace, z możliwością wyboru z różnych materiałów, takich jak tkanina, skóra mieszana i skóra Riviera, oraz nową czarną kolorystyką.
Przebudowana konsola centralna
Zawieszona konsola centralna Nowego Espace jest bardziej stylowa. Jest również bardziej funkcjonalna, wyposażona w nową zamkniętą przestrzeń do przechowywania, która zawiera uchwyty na kubki, dwa gniazda USB i gniazdo audio po prawej stronie dźwigni zmiany biegów. Elektrycznie sterowana dźwignia „e-shifter”, nie mająca połączenia mechanicznego z przekładnią, pozostawia miejsce na smartfony pod konsolą, która zawiera bezprzewodową podkładkę do ładowania indukcyjnego.
Konsola łączy wszystkie niezbędne kontrolki w zasięgu ręki: pokrętło do dostępu do systemu multimedialnego Renault EASY LINK, skrót do ustawień MULTI-SENSE, wspomagający hamulec ręczny oraz nowy pokrętło kontroli Auto-Hold. Ta funkcja utrzymuje pojazd w miejscu, gdy hamulec ręczny nie jest włączony.
Aby zwiększyć ergonomię, pokrętła wentylacji teraz mają wyświetlacz cyfrowy do regulacji temperatury.
Nowy system Renault EASY LINK
Nowe Espace oferuje ekosystem Renault EASY CONNECT, który składa się z zestawu aplikacji takich jak MY Renault, nowy system multimedialny Renault EASY LINK oraz usługi połączone, takie jak automatyczne aktualizacje i zdalna kontrola pojazdu. Kierowcy mogą cieszyć się nowym doświadczeniem mobilności połączonej.
System multimedialny Renault EASY LINK oferuje zupełnie nowy, przyjazny dla użytkownika i konfigurowalny interfejs, podobny do tego ze smartfona. Jego 9,3-calowy ekran w orientacji pionowej jest lekko nachylony w stronę kierowcy, poszerzając deskę rozdzielczą i nadając wnętrzu bardziej nowoczesny wygląd. Renault EASY LINK zawiera radio oraz system multimedialny i telefoniczny kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, a także system nawigacji z wyszukiwaniem adresów Google, cen paliw oraz informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Oferta Renault EASY CONNECT obejmuje również usługi dostępne poza pojazdem za pomocą aplikacji MY Renault, umożliwiającej zdalną interakcję z pojazdem, w tym lokalizację pojazdu, system nawigacji od drzwi do drzwi, który może przechowywać trasy wysłane z telefonu, a także, w przyszłości, zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz aktywację świateł i klaksonu.
Wyświetlacz kierowcy i wyświetlacz przezierny
Wersje Intens i INITIALE PARIS Nowego Espace oferują deskę rozdzielczą z pełnym cyfrowym wyświetlaczem na 10,2-calowym ekranie, w tym immersyjną opcję nawigacji 3D. Można ją dostosować do używanego trybu MULTI-SENSE.
Ekran wyświetlacza kierowcy uzupełniony jest systemem wyświetlaczem przeziernym. Pokazuje on najważniejsze informacje o prowadzeniu, zwiększając komfort i bezpieczeństwo.
Salon na kółkach
Nowe Espace to jak salon na kółkach, w którym każdy pasażer jest traktowany z równą uwagą. Oferuje komfort klasy biznes w wersji INITIALE PARIS, wzorową modularność oraz doświadczenie akustyczne, które można oczekiwać od wysokiej klasy domowej instalacji.
Komfort na wszystkich poziomach
Dostępne w wersjach pięcio- lub siedmiomiejscowych, Nowe Espace oferuje komfort klasy biznes, zapewniając swoim pasażerom najlepsze warunki podróży. Przednie siedzenia zachowują owiewający kształt, podczas gdy drugi rząd ma trzy identyczne siedzenia indywidualne, aby pomieścić pasażerów w ten sam sposób i zapewnić im ten sam komfort. Kolejne dwa pasażerowie mogą zająć miejsca na siedzeniach trzeciego rzędu, które można również schować w podłodze, pozostawiając miejsce na płaską przestrzeń ładunkową. Pojemność ładunkowa może osiągnąć 2,101 litrów.
Modularność na żądanie
Nowe Espace pozostaje tak samo praktyczne i gościnne jak zawsze. Dzięki modularności One-Touch, siedzenia drugiego i trzeciego rzędu można składać według potrzeb, osobno lub razem. Może to zostać zrealizowane łatwo z miejsca kierowcy za pomocą systemu Renault EASY LINK lub z bagażnika.
Pięć nowych środowisk akustycznych z dźwiękiem premium BOSE
BOSE, partner Renault od ponad dziesięciu lat, poprawił swoje premium audio w Nowym Espace, aby zapewnić bardziej bezpośrednie i klarowne doświadczenie słuchowe, niezależnie od tego, gdzie siedzą pasażerowie w pojeździe. Z dwanaście mocniejszych głośników, zapewnia system dźwięku trójdrożnego podobny do wysokiej klasy systemu hi-fi. Teraz można wybierać spośród pięciu środowisk akustycznych, które można dostosować do każdego typu dźwięku i liczby pasażerów:
tryb „Lounge” zapewnia neutralny i zbalansowany dźwięk;
tryb „Surround” oferuje dźwięk przestrzenny godny najlepszych kin;
tryb „Studio” zapewnia czysty i precyzyjny dźwięk jak w studiu nagraniowym;
tryb „Immersion” to pełen życia i przestrzenny dźwięk godny miejsca koncertowego;
tryb „Driver” kieruje wszystkie dźwięki w stronę kierowcy.
Zautomatyzowana klapa bagażnika
Zautomatyzowana klapa bagażnika Nowego Espace, to duże udogodnienie, może zostać aktywowana przez ruch stopami pod tylnym zderzakiem lub za pomocą karty bezdotykowej.
Lekka i przestrzenna kabina pasażerska
Wszystkie modele w ofercie Nowego Espace mają szklany dach o powierzchni 2,8 m², który nadaje kabinie pasażerskiej lekkie i przestrzenne poczucie. W zależności od wersji, może stać się otwarty i obejmować również tylne siedzenia.
O krok przed innymi
Nowe Espace oferuje jeszcze bezpieczniejsze doświadczenie jazdy dzięki dodaniu adaptacyjnego oświetlenia LED MATRIX VISION oraz nowych systemów wspomagania kierowcy, takich jak asystent drogowy i w korkach, funkcja autonomicznego prowadzenia poziomu 2.
Adaptacyjne oświetlenie LED MATRIX VISION
Nowe Espace wykorzystuje technologię LED MATRIX VISION, po raz pierwszy w ofercie Renault. Ten inteligentny system oświetlenia adaptacyjnego zapewnia większe bezpieczeństwo, lepszą wydajność niż tradycyjne systemy LED oraz większy spokój umysłu podczas jazdy z długimi światłami, które nie oślepiają innych kierowców, ponieważ snop światła jest stale dostosowywany do warunków drogowych i innych uczestników ruchu.
Każdy moduł optyczny składa się z pionowych segmentów LED, które automatycznie włączają i wyłączają się, w zależności od różnych sytuacji. Przednia kamera identyfikuje nadjeżdżające pojazdy z odległości 550 metrów i pojazdy przed nami z odległości 350 metrów. System kontroluje każdy segment LED i, w zależności od ich położenia, tworzy cienie i redukuje gęstość oświetlenia, aby unikać oślepiania kierowców z przodu lub nadjeżdżających pojazdów oraz odbić od znaków drogowych. Reflektory są również dostosowywane podczas wyprzedzania innego pojazdu. Jednocześnie zapewniają maksymalne oświetlenie reszty drogi, aby stworzyć optymalną widoczność.
Połączone z systemem MULTI-SENSE, reflektory LED MATRIX VISION w Nowym Espace dostosowują się, gdy pojazd jest w trybie Sport, aby zapewnić najlepszą widoczność podczas sportowej jazdy. Długie światła są automatycznie aktywowane przy przejściu zwanym „efektem zasłony” od 30 km/h w trybie Sport, w porównaniu do 40 km/h w innych trybach.
Reflektory LED MATRIX VISION zwiększają również bezpieczeństwo i działają lepiej niż tradycyjne reflektory LED, dostarczając 50% więcej światła i zwiększając zasięg widoczności z 175 metrów do 220 metrów.
Najnowsze systemy wspomagania kierowcy
Technologia Nowego Espace została wzbogacona o nowoczesne systemy wspomagania kierowcy (ADAS) do poziomu 2 autonomicznego prowadzenia.
Asystent drogi i w korkach łączy adaptacyjną kontrolę prędkości (wyposażoną w automatyczne Stop & Go) z asystentem utrzymywania pasa, który działa nawet na zakrętach. Funkcja reguluje prędkość od 0 do 160 km/h i utrzymuje bezpieczną odległość od innych pojazdów z przodu. Ten system wspomagania kierowcy zatrzymuje i uruchamia pojazd automatycznie w ciągu trzech sekund, bez żadnej akcji ze strony kierowcy.
Asystent drogi i w korkach (funkcja autonomicznej jazdy poziomu 2) znacznie poprawia komfort jazdy, szczególnie podczas długich podróży autostradowych, podczas gdy kierowcy muszą trzymać ręce na kierownicy i oczy na drodze.
Zaawansowany asystent parkowania umożliwia automatyczne manewry parkowania: wystarczy włączyć bieg i lekko przyspieszyć; po tym nie trzeba kontrolować kierownicy, przyspieszenia ani hamulców. Ta technologia działa w przypadku parkowania równoległego, prostopadłego lub poprzecznego.
System ostrzegania o ruchu krzyżowym z tyłu ostrzega kierowcę o obecności pojazdów w drodze podczas wyjazdu z miejsca parkingowego. Skuteczne radary 180° wykrywają obecność pojazdów i uruchamiają dźwiękowy sygnał ostrzegawczy uzupełniony obrazem z kamery tylnej.
System aktywnego hamowania awaryjnego (AEBS) teraz ma system wykrywania pieszych.
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, które wyzwala wibrację kierownicy w celu ostrzeżenia kierowcy, jest uzupełniane przez asystenta utrzymywania pasa, który aplikuje korekcję kierownicy, aby przywrócić pojazd do pasa.
Wykrywanie senności kierowcy identyfikuje zmęczenie kierowcy na podstawie ruchów kierownicy. Otrzymują oni dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie zachęcające do zrobienia przerwy.
Ostrzeżenie o martwym polu teraz używa dwóch czujników radarowych umieszczonych po obu stronach tylnej części samochodu. Bardziej skuteczna niż tradycyjne czujniki, ta technologia zapewnia dokładniejsze identyfikowanie pobliskich pojazdów, niezależnie od warunków atmosferycznych.
Wrażenia na żądanie
Dzięki nowoczesnym technologiom, Nowe Espace łączy komfort i responsywność dla większej przyjemności z jazdy.
MULTI-SENSE: aby dopasować się do wszelkich gustów
Ustawienia MULTI-SENSE mogą dostosować właściwości jezdne Nowego Espace do preferencji kierowców i są łatwo dostępne z ekranu systemu multimedialnego Renault EASY LINK lub za pomocą specjalnego przycisku na konsoli centralnej.
System MULTI-SENSE oferuje trzy predefiniowane tryby (Eco, Comfort, Sport) oraz tryb dostosowywany (My Sense), który może wpłynąć na:
aspekty dynamiki pojazdu, takie jak reakcja silnika, zmiany biegów w przekładni EDC, ustawienia systemu 4CONTROL, regulacje zawieszenia, siłę wspomagania kierownicy oraz adaptacyjne reflektory LED MATRIX VISION;
aspekty środowiska w kabinie pasażerskiej, takie jak oświetlenie wnętrza (8 kolorów), informacje wyświetlane na cyfrowym wyświetlaczu kierowcy, dźwięk silnika oraz intensywność i częstotliwość masaży przednich siedzeń.
4CONTROL: klucz do wyjątkowej zwinności
System czterech skrętnych kół 4CONTROL jest zawsze aktywowany i automatycznie kontroluje oba kierunki skrętu tylnych kół:
Do 50 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich, aby zredukować promień skrętu do poziomu europejskiego segmentu B (11,1 m) i zapewnić większą zwinność;
Powyżej 50 km/h tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, aby poprawić trzymanie drogi i bezpieczeństwo.
Rama 4CONTROL zapewnia Nowemu Espace unikalną precyzję prowadzenia jak na pojazd tej wielkości i oferuje kierowcom płynne wrażenia z jazdy po mieście.
Bardziej efektywne regulowane tłumienie
Rama 4CONTROL Nowego Espace jest połączona z regulowanym tłumieniem, aby zapewnić optymalną stabilność i komfort w każdej sytuacji. System nieustannie dostosowuje reakcję tłumików – do stu razy na sekundę – na podstawie różnych czynników, takich jak warunki drogowe, warunki dynamiczne, działania na kierownicy, wybrany tryb jazdy itp. System został zoptymalizowany pod kątem większej wydajności i lepszej stabilności nadwozia podczas pokonywania przeszkód.
Wysoki poziom wydajności wymagany
Nowe Espace oferuje najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne z oferty Renault, które spełniają normy WLTP, co nie tylko poprawia osiągi i komfort jazdy, ale również wykorzystuje najnowsze technologie wbudowane w celu poprawy kontroli emisji.
TCe 225 EDC FAP: skupienie na wydajności i przyjemności z jazdy
Opracowany przez inżynierów Renault i Renault Sport oraz używany w Alpine A110, TCe 225 EDC FAP to 1,8-litrowy silnik benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem. Jest połączony z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową EDC o siedmiu biegach, responsywną w każdej sytuacji. Wyposażony w turbosprężarkę o podwójnym wirniku oraz system zmiany kąta otwarcia zaworów z trzema pozycjami, silnik generuje moc 225 KM i wysokie momenty obrotowe w całym zakresie obrotów, co zwiększa osiągi i przyjemność z jazdy.
Blue dCi 160 i 200 EDC: efektywne i mocne silniki wysokoprężne
Nowe Espace oferuje dwa silniki 2.0 Blue dCi klasy premium produkowane we Francji w zakładzie Renault w Cléon (Normandia). Są one połączone z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową EDC o sześciu biegach.