Renault wprowadził ulepszoną wersję modelu Megane R.S. w 2020 roku, oferując klientom więcej mocy oraz sześciobiegową skrzynię manualną, co ucieszyło purystów.
Francuski producent samochodów odświeżył całą gamę modelu Megane na rok 2020, a wersja R.S. również została zaktualizowana. Choć zewnętrzne zmiany były subtelne, wnętrze zostało przeprojektowane, a układ napędowy ulepszony. Pod maską znalazł się silnik z 2017 roku, pochodzący z sportowego modelu Alpine A110, co znacząco wpłynęło na osiągi hot hatcha.
Z przodu, Megane R.S. z 2020 roku miało podobne reflektory LED z dziennymi światłami w kształcie litery C na zewnętrznych krawędziach, jak inne modele z tej serii. Producent umieścił chromowaną romboidalną emblemat między nimi na smukłej górnej kratce, która była wycięta z maski. Ponadto, Renault zastosował niektóre linie projektowe z bolidów Formuły 1, dodając faliste dolne spoilerki wbudowane w zderzak. Lampy przeciwmgielne przypominały flagi w szachownicę, z trzema prostokątnymi lampami po każdej stronie.
Z profilu, pięciodrzwiowy hatchback chwalił się dużymi felgami, które kryły dużych rozmiarów hamulce oraz czerwonymi zaciskami Brembo. W przeciwieństwie do reszty gamy Megane, wersja R.S. została wyposażona w otwory wentylacyjne na przednich błotnikach, które uwalniały powietrze uwięzione w nadkolach i obniżały unoszenie przedniej osi. Drzwi miały rzeźbione linie oraz czarne osłony lusterek. Chromowana linia otaczająca obszar okien był podobna do wersji przed liftem Megane R.S. Ostatecznie, z tyłu, francuski hot hatch miał trapezoidalny wydech umieszczony centralnie, zintegrowany z dyfuzorem.
Wewnątrz, klienci mogli zamówić Megane R.S. z nowym 9.3-calowym ekranem infotainment w trybie portretowym, zamontowanym na górze centralnej konsoli. Z przodu, producent oferował standardowe fotele kubełkowe lub sportowe z wysokim oparciem. Pomiędzy nimi znajdowała się konsola centralna z hamulcem ręcznym, dźwignią zmiany biegów oraz parą uchwytów na kubki. Z tyłu Renault zamontował kanapę odpowiednią dla trzech dorosłych pasażerów, chociaż praktycznie nie było miejsca na nogi dla osoby siedzącej pośrodku. Bagażnik był dość duży jak na ten rozmiar, a ponieważ kanapa miała dzieloną konstrukcję (60/40), mógł być powiększony do maksymalnej pojemności 1247 litrów (44 stopy sześcienne).
Jednak Megane R.S. przede wszystkim koncentrowało się na osiągach i szybkiej jeździe. To samochód, który ustanawiał rekordy na różnych torach wyścigowych na całym świecie dla pojazdów z napędem na przednie koła, konkurując w tym samym segmencie co Honda Civic Type R i Volkswagen Golf GTI. Jego odświeżony silnik o mocy 300 PS (295 hp) był połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową automatyczną (dual clutch). W ofercie dostępne były również podwozia Cup z twardszymi amortyzatorami, grubszymi stabilizatorami i ograniczonym poślizgiem różnicowym.
Nowy Renault Mégane oferuje odnowione i zmodernizowane wnętrze. Posiada nowe multimedia o przekątnej 9,3 cala oraz ekran deski rozdzielczej o przekątnej 10,2 cala, korzystając ze wszystkich funkcji systemu multimedialnego Renault EASY LINK. System ten, inspirowany obsługą smartfona, został zaprojektowany w sposób ergonomiczny i bardziej funkcjonalny, aby ułatwić użytkowanie.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort dla wszystkich, dostępne są nowe systemy wspomagania kierowcy. Należy do nich Asystent Autostradowy i Ruchu, autonomiczny system poziomu 2, który zapewnia komfort i spokój za kierownicą.
Nowy Renault Mégane zyskuje na elegancji i wyrafinowaniu, wprowadzając nowe reflektory LED Pure Vision, które poprawiają widoczność i komfort podczas podróży. Nowy Mégane wzmacnia tym samym swój design i dynamiczne linie, które przyczyniły się do jego sukcesu.
Nowy MEGANE E-TECH Plug-in: hybrydowy silnik plug-in dla unikalnych doznań z jazdy
Jako pionier i ekspert w dziedzinie mobilności elektrycznej, Renault wyposaża Nowego Renault Mégane w silnik hybrydowy E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Korzysta z nowej technologii, która koncentruje się na odzyskiwaniu energii i jest bezpośrednio inspirowana naszą wiedzą z Formuły 1.
Technologia E-TECH Plug-in została opracowana przez inżynierię Renault i objęta ponad 150 patentami. Wykorzystuje komponenty zaprojektowane w ramach Sojuszu, takie jak nowej generacji silnik benzynowy 1.6 o mocy 4 cylindrów z dwoma silnikami elektrycznymi oraz innowacyjną skrzynią biegów multimodową. Ta skrzynia biegów bez sprzęgła charakteryzuje się doskonałą wydajnością i ledwie zauważalnymi zmianami biegów.
Dzięki pojemności akumulatora wynoszącej 9,8 kWh (400V), Nowy Mégane E-TECH Plug-in może być napędzany w 100% energią elektryczną przy prędkościach do 135 km/h. Wydajność systemu zarządzania energią pozwala osiągnąć zasięg do 50 kilometrów w cyklu mieszanym (WLTP*) oraz do 65 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP* City), bez użycia silnika spalinowego.
Nowy Renault Mégane E-TECH Plug-in potwierdza swoją wszechstronność. Może pracować bez zużywania paliwa na codziennych trasach, a także doskonale nadaje się do długich podróży w weekendy lub na wakacje. Niezależnie od poziomu naładowania akumulatora, Nowy Mégane E-TECH Plug-in korzysta z głównych zalet systemu hybrydowego E-TECH: systematycznego wykorzystania silnika elektrycznego przy rozruchu dla lepszej reakcji i zmniejszonego zużycia paliwa.
Silnik E-TECH Plug-in będzie dostępny na Nowym Mégane w wersji kombi, a także w hatchbacku w późniejszym terminie.
Nowy MEGANE R.S. Line: nowy znak graficzny
Linia R.S. zyskuje na znaczeniu w rodzinie Mégane, zastępując starą wersję GT Line. Z bardziej zaawansowanym i bogatszym wyposażeniem, linia R.S. oznacza więcej niż tylko zmianę nazwy. Jej design zewnętrzny i wewnętrzny przybrał sportowy charakter, w odpowiedzi na oczekiwania rosnącej liczby klientów, którzy pragną wyraźnej różnicy poprzez dynamiczny design.
Nowy MEGANE R.S.: wzór sportowości
Sportowe wersje Renault Mégane, noszące znak R.S., ugruntowały swoją pozycję jako wzór sportowych hatchbacków, w szczególności model R.S. TROPHY-R, który w 2019 roku ustanowił nowy rekord okrążenia na słynnym torze Nürburgring.
W ramach swojej aktualizacji, Nowy Mégane R.S. przyjmuje ofertę skoncentrowaną na jednolitym silniku 1.8 turbo o mocy 300 KM (220 kW) z bezpośrednim wtryskiem, jak w wersji TROPHY. Ten silnik, będący wynikiem synergii Sojuszu, znajduje się również w modelu Alpine A110. Moment obrotowy wzrasta do 420 Nm (+30 Nm) z przekładnią EDC i 400 Nm z manualną. To zwiększenie mocy przekłada się na lepsze przyspieszenie, nawet przy wysokich obrotach, podczas gdy moment obrotowy – jeden z najlepszych w kategorii – zapewnia nową przyjemność z jazdy.
Chassis Sport 4CONTROL oferuje maksymalną zwrotność na ciasnych zakrętach oraz stabilność na szybkich łukach. Nowy monitor R.S. wyświetla w czasie rzeczywistym liczne parametry pojazdu.
Nowy MEGANE R.S. TROPHY: dla jeszcze większej sportowości