2020 Seat Leon Hatchback

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Seat Leon Hatchback

Przejdź do galerii zdjęć2020 Seat Leon Hatchback

SEAT zaprezentował czwartą generację swojego popularnego modelu Leon na początku 2020 roku w fabryce w Martorell, a samochód dostępny był w dwóch wersjach: hatchback i kombi. W przeciwieństwie do trzeciej generacji, nowy Leon nie był już dostępny w wersji trzydrzwiowej.

Świat już zdawał sobie sprawę z nadchodzącej sytuacji pandemicznej, a producenci samochodów starali się jak najszybciej wypuścić swoje najnowsze modele. W Hiszpanii sytuacja była nieco luźniejsza, ponieważ lockdown rozpoczął się dopiero w połowie marca, a na koniec stycznia SEAT wprowadził na rynek Leona Mk IV. Samochód oparty był na tej samej platformie MQB Evo, co Volkswagen Golf, Skoda Octavia i Audi A3. Jednak w przeciwieństwie do swoich „rodzeństw”, Leon miał najbardziej agresywny design zewnętrzny. Dodatkowo, był także punktem wyjścia dla sportowej marki Cupra, która wcześniej była jedynie poziomem wyposażenia w marce SEAT.

Na przodzie, Leon z 2020 roku charakteryzował się kanciastym designem z grillem przypominającym tarczę, ozdobionym wzorem siatki i otoczonym szaro-satynową ramką. Jego reflektory LED zawierały trójkątne światła dzienne, a lampy miały węższy obszar wewnętrzny niż zewnętrzny. Dolny zderzak miał niższy grill, flankowany przez stylizowane wloty powietrza, w których znajdowały się opcjonalne lampy przeciwmgłowe LED. Z profilu, Leon prezentował rzeźbione drzwi i opadającą linię dachu z małym trójkątnym oknem za tylnymi drzwiami. Z tyłu, lekko pochylona klapa bagażnika miała spoiler dachowy, w którym znalazła swoje miejsce trzecia lampka stopu. Pod tylnym zderzakiem SEAT umieścił atrapowane wydechy. Najbardziej atrakcyjnym elementem tylnej części nadwozia była czerwona belka świetlna, która przebiegała przez pojazd z boku na bok, łącząc światła tylne.

Wnętrze pojazdu miało minimalistyczny design, ale z wyświetlaczem zestawu wskaźników zamiast analogowych zegarów. Na górze centralnego panelu SEAT zastosował ten sam ekran dotykowy co w Golfie, a tak jak w jego „rodzeństwie”, nie miał gałki do regulacji głośności. Większość przycisków była wrażliwa na dotyk, co sprawiało, że były trudne do obsługi podczas jazdy nocą. Standardowe przednie siedzenia w podstawowej wersji były dość komfortowe, ale producent oferował także zestaw foteli z wyższym podparciem w wyższych wersjach wyposażeniowych, takich jak FR. Z tyłu, na dzielonej kanapie było miejsce dla trzech dorosłych, ale z ograniczoną przestrzenią na nogi dla pasażera siedzącego pośrodku.

Pod maską, producent zamontował wybór silników benzynowych lub diesla, które przenosiły moc na przednie koła wyłącznie za pośrednictwem manualnych skrzyń biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach lub automatycznych sześcio- lub siedmio-biegowych (dwusprzęgłowych). Zaskakująco, nawet jeśli Golf i A3 były dostępne z napędem na wszystkie koła, SEAT takiego nie oferował. Zamiast tego, ci, którzy chcieli otrzymać samochód z napędem na cztery koła, mogli zdecydować się na wersję oznaczoną marką Cupra.

 Nowa SEAT Leon to najnowszy pojazd zaprojektowany i rozwinięty w zakładach SEAT w Martorell, gdzie również odbywa się produkcja. Leon jest jednym z najważniejszych filarów oferty marki, z ponad 2,2 miliona sprzedanych sztuk od momentu wprowadzenia w 1999 roku. Czwarta generacja SEAT Leon ma na celu wzniesienie pojazdu na nowy poziom, oferując jeszcze większy dynamizm, efektywność, bezpieczeństwo i atrakcyjność.

Rynek samochodów kompaktowych staje się coraz bardziej konkurencyjny, ponieważ globalne trendy zmieniają sposób postrzegania pojazdów, a zewnętrzne naciski rosną. SEAT stawia czoła tym wyzwaniom z nowym Leonem.

Pojazd przynosi znaczny postęp w designie, z językiem zewnętrznym i wewnętrznym, który nadaje mu mocniejszy charakter, co w dużej mierze wynika z jego zmienionych wymiarów, proporcji, bardziej zdecydowanego wyglądu i nowego podejścia do technologii oświetlenia – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

W miarę jak wkraczamy w jeszcze bardziej połączony świat, nowa generacja SEAT Leon daje konsumentom większe możliwości przenoszenia ich życia cyfrowego do pojazdu, a także poza nim. Nowa SEAT Leon to pierwszy w pełni połączony pojazd marki, oferujący łączność z Full Link – Android Auto oraz bezprzewodowy dostęp do Apple CarPlay – oraz infotainment online, a wkrótce także aplikacje w samochodzie, które rozszerzą i poprawią doświadczenia związane z prowadzeniem. Po opuszczeniu pojazdu użytkownicy mogą zdalnie uzyskać dostęp do danych swojego pojazdu oraz zarządzać procesem ładowania i kontrolować klimatyzację zdalnie (w przypadku wersji hybrydowej typu plug-in).

Nowa gama technologii napędowych: benzynowych (TSI), diesla (TDI), gazu ziemnego (TGI), mild-hybrid (eTSI) oraz hybrydy plug-in (eHybrid) sprawia, że konsumenci mogą wybierać pojazd najlepiej dopasowany do swojego stylu życia i potrzeb, jednocześnie zapewniając efektywność i wydajność, jakiej oczekuje rynek.

Bezpieczeństwo także znajduje się w centrum uwagi nowego SEAT Leon. Integruje on niektóre z najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, w tym przewidującą adaptacyjną kontrolę prędkości, asystenta awaryjnego oraz asystenta podróży, co czyni go najbezpieczniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez tę markę.

Postępy w nowym SEAT Leon zostały osiągnięte częściowo dzięki architekturze MQB Evo pojazdu, która dostarcza narzędzi wymaganych do opracowania pojazdu odpowiadającego potrzebom zróżnicowanej bazy klientów SEAT.

Nowy SEAT Leon ucieleśnia podstawowe wartości marki i jej cel oferowania możliwie najlepszych pojazdów; nowa generacja Leon sprawi, że segment kompaktów poczuje transformacyjną siłę, gdy pojazd zostanie wprowadzony na rynek w drugim kwartale 2020 roku.

Design: Zwiększone ogólne wymiary i jeszcze bardziej wyrazista obecność

„Chociaż nowa SEAT Leon to ewolucja w naszym języku designu, nadal prezentuje się jako bardziej zdecydowany pojazd niż poprzednia generacja i zachowuje DNA marki oraz reprezentatywne cechy Leona” powiedział Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor ds. wzornictwa w SEAT. „Zewnętrzna forma łączy kluczowe cechy samochodu: pewność siebie, elegancję i sportowość.”

Zewnętrze

Z nowym designem zewnętrznym, który emanuje pewnością, elegancją i sportowością, nowa SEAT Leon korzysta z dobrze wykonanych proporcji; to proporcje pojazdu decydują w dużej mierze o urodzie każdego samochodu.

Podstawą ogólnej estetyki pojazdu jest zaawansowana platforma MQB Evo, która dostarczyła wymiarów, elastyczności i adaptacyjności, jakich wymagał zespół projektowy. Zwiększone wymiary zarówno pięciodrzwiowej, jak i Sportstourer wersji nowego SEAT Leon wprowadziły poprawioną percepcję proporcji w projektowaniu nowej generacji pojazdu.

W wersji pięciodrzwiowej nowa SEAT Leon ma długość 4368 mm (+86 mm), szerokość 1800 mm (-16 mm) i wysokość 1456 mm (-3 mm). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, co oznacza wzrost o 50 mm w porównaniu do trzeciej generacji SEAT Leon.

W wersji Sportstourer nowy Leon ma długość 4642 mm (+93 mm), szerokość 1800 mm (-16 mm) i wysokość 1448 mm (-3 mm). Rozstaw osi wynosi również 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w poprzedniej generacji.

Nowa SEAT Leon rozwija atrakcyjność swojego poprzednika, ale z silniejszą osobowością, co zostało osiągnięte dzięki gładkim powierzchniom oraz idealnemu połączeniu krawędzi i krzywizn w odpowiednich miejscach. I chociaż zewnętrzna estetyka to to, co przyciąga wzrok, jej styl także zwiększa ogólną efektywność pojazdu dzięki poprawionej aerodynamice; współczynnik oporu nowej SEAT Leon poprawił się o około 8% w porównaniu do poprzedniej generacji.

Z przodu nowa SEAT Leon prezentuje większą osobowość, z mocniejszym trójwymiarowym połączeniem między osłoną chłodnicy a przednim oświetleniem. Diody LED reflektorów są cofnięte, co daje efekt brwi, koncentrując wzrok i sprawiając, że pojazd jest natychmiast rozpoznawalny przez innych użytkowników dróg.

Maskownica jest również nieco dłuższa niż w poprzedniej generacji, co wpisuje się w bardziej zdecydowane podejście do designu, dodając więcej pionowości do przodu pojazdu, co tworzy zdecydowaną postawę widoczną w całej nowej Leon. Można to również zauważyć w słupkach A, które zostały przesunięte dalej do tyłu, aby wydłużyć przednie proporcje pojazdu.

Powierzchnie nowego SEAT Leon ewoluowały, z mocniejszymi kształtami, co nadaje mu bardziej elegancki charakter, z większą ilością zmian oraz niuansów w kolorze i odcieniu pojazdu w momencie, gdy światło pada na lakier i przesuwa się po nadwoziu. To tworzy pojazd o wielowarstwowej, zmiennej estetyce.

Emocje i kreatywność kontynuują się z tyłu nowego SEAT Leon. Podkreślony przez oświetlenie LED rozciągające się od jednego do drugiego końca oraz bagażnik zaprojektowany, aby utrzymać dynamiczną osobowość pojazdu. Zarówno system oświetleniowy, jak i spojler tworzą linie, które generują wrażenie prędkości, nawet gdy samochód wcale się nie porusza.

Wnętrze

Wewnątrz design nowego SEAT Leon kontynuuje temat ewolucji, ale w sposób stawiający kierowcę i innych pasażerów w centrum swojej strategii.

Wnętrze nowej SEAT Leon to szczyt funkcjonalności, minimalizmu i elegancji już od momentu zajęcia miejsca w kabinie za kierownicą – głównym punkcie kontaktowym między kierowcą a samochodem.

Gładka, smukła, ale szeroka deska rozdzielcza sprawia wrażenie lekkości, a także pewnego rodzaju „pływalności”. Efekt ten uzyskano dzięki dekoracyjnym listwom okalającym deskę rozdzielczą, które przechodzą przez przednie drzwi.

Wszystko w kabinie zostało zaprojektowane z myślą o precyzyjnej ergonomii, co zwiększa komfort wnętrza dla pasażerów. Niezależnie od tego, czy znajdujesz się w fotelu kierowcy, jako pasażer, czy na tylnych siedzeniach, kabina została zaprojektowana tak, aby idealnie dopasować się do pasażerów, zapewniając poczucie bezpieczeństwa.

Głównym bohaterem wnętrza jest centralny 10-calowy ekran infotainment, który obsługuje rozpoznawanie gestów, umożliwiając precyzyjną interakcję z pasażerami i redukując liczbę fizycznych przycisków. Jego „diagonalny” motyw graficzny ekranu inspirowany jest znaną ulicą w Barcelonie – Diagonal. To pierwszy raz, kiedy interfejs projektowy został stworzony w nowym Digital Lab w SEAT, pionierze w tej klasie.

Oświetlenie wnętrza to ważna cecha nowej Leon. Obejmuje ono rozciągające się światło na desce rozdzielczej, które pokrywa całą jej szerokość i kontynuuje przez drzwi. To nie tylko dekoracyjne światło ambiencjonalne, ale także dostarcza szereg kluczowych funkcji, takich jak wykrywanie martwego pola czy asystent wyjścia.

Dużo uwagi poświęcono osiągnięciu doskonałej równowagi między wyrafinowanymi i miękkimi tworzywami sztucznymi, tekstyliami i skórą do pokrycia siedzeń, paneli drzwiowych i deski rozdzielczej.

Nowa SEAT Leon łączy atrakcyjny design z praktycznością. Pięciodrzwiowa wersja SEAT Leon oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 380 litrów (identyczną jak w poprzedniej generacji), podczas gdy wersja Sportstourer oferuje 617 litrów pojemności bagażnika, o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji.

Wersje: Dostosowane do Twoich potrzeb

Nowa SEAT Leon łączy w sobie dużą ilość standardowej technologii oraz opcji, więc niezależnie od wyboru poziomu wyposażenia – Reference, Style, Xcellence czy FR – pojazd będzie oferować wszystko, co potrzebne kierowcy, a także będzie spersonalizowany na najwyższym poziomie.

Wszystkie pojazdy w ofercie korzystają z systemu Kessy Go do bezkluczowego dostępu, punktów USB zarówno z przodu, jak i z tyłu, technologii LED reflektorów z automatyczną kontrolą, 8-calowego systemu infotainment oraz technologii SEAT Connect. Ale to nie koniec.

Najwyższy poziom wyposażenia, FR, dodaje szereg innych elementów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, maksymalizując możliwości pojazdu, w tym zawieszenie dedykowane FR dla bardziej angażującej jazdy, zderzaki FR, większe 17-calowe felgi aluminiowe (z możliwością wyboru 18-calowych kół) i oznaczenie FR z tyłu, co nadaje bardziej pewny wygląd.

Wewnątrz kabiny znajdują się kolory i tapicerka w wersji FR oraz skórzana, wielofunkcyjna kierownica dopasowana do wyglądu zewnętrznego. Ale nie chodzi tylko o estetykę, poziom wyposażenia FR przynosi także szereg funkcji bezpieczeństwa i komfortu.

Jedną z kluczowych funkcji komfortu w wnętrzu samochodu jest 3-strefowa automatyczna klimatyzacja „Climatronic”, która oferuje nowe poziomy komfortu dla pasażerów, niezależnie od tego, czy siedzą z przodu, czy z tyłu (standardowe wyposażenie dla poziomów FR i Xcellence).

Cyfrowy kokpit SEAT, który korzysta z 10,25-calowego ekranu, dostarcza wszystkie istotne informacje, których kierowca potrzebuje, w sposób jasny, zwięzły i logiczny, podczas gdy standardowe czujniki parkowania z tyłu sprawiają, że manewrowanie jest prostsze i bezpieczniejsze.

Poziom FR wprowadza również pełną technologię LED z tyłu pojazdu, w tym światła rozciągające się od jednego do drugiego końca oraz LED sygnalizatory. Prywatność i styl są podkreślane przez ciemne przyciemnione szyby, podświetlane aluminiowe progi w przednich drzwiach oraz oświetlenie drzwi. Wiele z tych funkcji można również znaleźć w poziomie Xcellence.

Jednak Xcellence wnosi inne podejście do odczucia i wykończenia nowego SEAT Leon w porównaniu do FR. Zewnętrze korzysta z gorąco tłoczonej kratki w kształcie diamentu oraz chromowanych ram okien, podczas gdy wewnątrz kolor, wykończenie i logo na kierownicy w wersji Xcellence są w pełni podkreślone przez technologię ambientowego oświetlenia, która nadaje wyjątkową osobowość wnętrzu Leona.

Wśród poziomów wyposażenia znajdują się Style i Reference. Oba poziomy wyposażenia oferują elektryczne lusterka zewnętrzne, sześć poduszek powietrznych, przypominacze pasów, ESC oraz wskaźniki ciśnienia w oponach jako standard. Poziom Style dodaje podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz tempomat, a także skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz dodatkowy wybór 17-calowych felg (standardowy dla Style: 16″).

Bez względu na to, jaki poziom wyposażenia zostanie wybrany, różnorodne kolory, wykończenia i dostępne technologie oznaczają, że nowa SEAT Leon jest pojazdem przygotowanym na wszystko, co życie przyniesie jej lub jej właścicielowi.

Nowa SEAT Leon: Oświetlenie drogi w segmencie

Nowa SEAT Leon przesuwa granice tego, co możliwe w segmencie dzięki gamie technologii oświetleniowej zintegrowanej zarówno w zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Inżynierowie i projektanci SEAT wykorzystali zaawansowane systemy oświetleniowe, aby zapewnić dynamiczny styl, skupić uwagę na ogólnym designie i poprawić bezpieczeństwo.

Technologia pełnych diod LED w reflektorach poprawia widoczność, sprawiając, że nawet najbardziej ciemna droga staje się widoczna dla kierowcy, a także wprowadzając charakterystyczny design oświetlenia LED SEAT, nadając nowemu Leonowi definitywny wygląd SEAT.

Zimna biała barwa diod LED zapewnia niespotykaną jasność do 900 lumenów (standardowe diody LED dostarczają do 550 lumenów), dzięki 22 diodom LED na moduł, integrując wszystkie kluczowe funkcje: światła mijania, światła drogowe, światła do jazdy dziennej i dynamiczne kierunkowskazy.

Lusterka boczne pojazdu zawierają zintegrowane kierunkowskazy LED, a w pojazdach z pełną opcją LED znajdują się powitania, które witają kierowcę i pasażerów, rysując słowo „Hola!” na ziemi w momencie aktywacji pojazdu.

Design nowego SEAT Leon jest jeszcze bardziej podkreślony dzięki zastosowaniu technologii oświetlenia przód-tył. Technologia ta nadaje większą ekspresję tyłowi i wyróżnia pojazd wśród innych użytkowników dróg. Nowa Leon zawiera również dynamiczne kierunkowskazy, co czyni kierunek ruchu pojazdu bardziej zrozumiałym, a tym samym bezpieczniejszym. Ale nie tylko w zewnętrznej części pojazdu zespół deweloperski wykorzystał elastyczność i funkcjonalność technologii LED.

Wewnątrz nowa generacja SEAT Leon wzbogaca doświadczenie w kabinie dzięki pełnemu systemowi ambientowego oświetlenia LED, nadając zwiększoną osobowość wnętrzu.

Oświetlenie rozciąga się wokół przodu kabiny, od przednich drzwi i przez górną część deski rozdzielczej, tworząc łuk światła, który ożywia charakter wnętrza Leona.

System zmienia kolor i odcień światła w zależności od potrzeb. Więc niezależnie od tego, czy właśnie uruchomiłeś pojazd i cieszysz się ceremoniałem powitania, czy przestawiasz profil jazdy z trybu Eco na Sport, system świetlny wnosi nową dynamikę do interakcji między pojazdem a kierowcą.

Łączność: Pierwszy w pełni połączony pojazd marki

Świat się zmienia, staje się bardziej zdigitalizowany niż kiedykolwiek wcześniej, gdy wchodzimy w połączony świat. A potrzeba przenoszenia tego cyfrowego świata do pojazdu rośnie, dlatego nowa SEAT Leon jest pierwszym w pełni połączonym samochodem marki.

W sercu systemu Leona znajduje się jego cyfrowy kokpit SEAT, który łączy w sobie wysokiej rozdzielczości 10,25-calowy zestaw wskaźników oraz system infotainment. Standardowy system medialny ma 8,25-calowy ekran z kompatybilnością audio ze smartfonami, podczas gdy większy 10-calowy system Nawigacji oferuje 3D połączoną nawigację, możliwości wyświetlania Retina oraz naturalną kontrolę głosową, a także rozpoznawanie gestów, aby uprościć interakcję użytkownika.

Rozpoznawanie głosu to być może jeden z najłatwiejszych i najbardziej naturalnych sposobów interakcji z urządzeniami, szczególnie że staliśmy się coraz bardziej przyzwyczajeni do asystentów domowych w świecie elektroniki użytkowej.

W nowej SEAT rozpoznawanie głosu umożliwia naturalne rozumienie języka, aby użytkownik mógł interagować z systemem infotainment przy użyciu naturalnych poleceń, dokonując poprawek i odwołując się do poprzednich poleceń. Więc niezależnie od tego, czy potrzebujesz znaleźć informacje nawigacyjne, czy wyszukać muzykę, jest to szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Dzięki systemowi Full Link klienci będą mogli uzyskać dostęp do swojego cyfrowego życia, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystają; Apple CarPlay (korzystając z połączenia bezprzewodowego opartego na Bluetooth lub WLAN) lub Android Auto za pomocą połączenia kablowego.

System Full Link to brama do łączności, pozwalająca użytkownikom podłączyć swoje urządzenia mobilne do systemu infotainment pojazdu i przenieść ich cyfrowy ekosystem do wnętrza pojazdu. Tak więc niezależnie od tego, czy chcesz przenieść swoją listę kontaktów do pojazdu, muzykę, która towarzyszy twojej podróży, czy systemy mapowe – wszystko jest dostępne, w sposób kontrolowany, intuicyjny i bezpieczny, który nie rozprasza kierowców, korzystając z systemu infotainment lub zintegrowanych przycisków sterujących na kierownicy.

Opcjonalna skrzynka łączeniowa z indukcyjnym ładowaniem, spełniająca standardy Qi, oznacza, że użytkownicy nie muszą obawiać się utraty mocy w kluczowych momentach.

Jednostka Łączności Online z wbudowaną kartą SIM oznacza, że nowa SEAT Leon nigdy nie straci połączenia ze światem cyfrowym, a w przyszłych rozwoju system pozwoli użytkownikom uzyskać dostęp do najnowszych aplikacji infotainment, które można aktualizować w dowolnym momencie. Dlatego nowa SEAT Leon będzie mogła oferować nowe produkty i usługi cyfrowe przez cały okres użytkowania. Wbudowane eSIM oznacza również, że SEAT Leon korzysta z usługi eCall, która bezpośrednio kontaktuje się z służbami ratunkowymi w przypadku incydentu, dodając kolejny poziom bezpieczeństwa do pojazdu. Nie chodzi tylko o możliwość wykonywania połączenia awaryjnego (ręcznego lub automatycznego), ale również o to, że istotne dane z samochodu zostaną wysłane do służb ratunkowych, takie jak położenie pojazdu, typ silnika, kolor czy liczba pasażerów, co ułatwi im pomoc.

Dodatkowo, łączność online dzięki wbudowanej eSIM umożliwia niektórym funkcjom infotainment korzystanie z informacji w czasie rzeczywistym z chmury, dodając dodatkowy wymiar do tradycyjnego systemu nawigacyjnego. Na przykład, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, lokalizacje parkingów i stacji benzynowych oraz godziny otwarcia i aktualne ceny. A dla tych, którzy nie chcą być ograniczeni do radia, nowa SEAT Leon wprowadza radio online do wnętrza, umożliwiając klientowi słuchanie dowolnej stacji radiowej online, nawet jeśli pochodzi ona z innego kraju.

Nowy świat otwiera się dzięki aplikacji SEAT Connect, która może być pobrana na urządzenie mobilne, dając zdalną kontrolę nad wieloma funkcjami, które pomogą zwiększyć przyjemność z jazdy i zwiększyć bezpieczeństwo.

Po opuszczeniu pojazdu, dzięki aplikacji SEAT Connect, użytkownicy mogą zdalnie uzyskać dostęp do danych swojego pojazdu: danych dotyczących jazdy, lokalizacji parkingowej, statusu pojazdu, w tym drzwi i świateł, ustawić alerty prędkości, aby zostać ostrzeżonym, jeśli ktoś używający twojego pojazdu jedzie zbyt szybko, alerty dotyczące okolicy i kradzieży, otworzyć i zamknąć drzwi za pomocą zdalnej usługi blokady i odblokowywania, a nawet zdalnie włączyć klakson i sygnalizatory, aby łatwiej znaleźć samochód. To nie koniec, wraz z wprowadzeniem wersji hybrydowej typu plug-in dodano również dodatkowe funkcje, które pomagają użytkownikom. Kierowcy pojazdów hybrydowych typu plug-in mogą zdalnie zarządzać procesem ładowania za pomocą e-Managera, kontrolować klimatyzację i zarządzać godzinami wyjazdów, wszystko za pomocą aplikacji na smartfona.

Liczba usług w pojeździe i online będzie rosła w ciągu życia pojazdu, gdy ekosystem cyfrowy będzie się rozwijał, poprawiając doświadczenie użytkownika.

Napędy: Szeroki zakres najbardziej zaawansowanych silników

Nowa SEAT Leon została opracowana z myślą o rzeczywistości, z gamą jednostek napędowych, która obecnie również obejmuje trzy zasilane energią elektryczną warianty, aby zwiększyć efektywność. Nowy generacji samochód kompaktowy korzysta z jednostek napędowych: benzynowych (TSI), diesla (TDI), z gazem ziemnym (TGI), mild-hybrid (eTSI) i hybrydy plug-in (eHybrid), które zostały zaprojektowane w celu dostarczenia najwyższej wydajności i prowadzenia, dając klientom odpowiednią kombinację pojazdu i silnika odpowiadającego ich specyficznym potrzebom.

Modele z automatyczną skrzynią DSG korzystają teraz z technologii shift-by-wire. System został zaprojektowany tak, aby selektor biegów nie był mechanicznie połączony z skrzynią biegów, lecz używał sygnałów elektronicznych do zmiany biegów.

Technologia shift-by-wire pozwala na wybieranie biegów bez użycia fizycznego dźwigni, co jest przydatne w przypadku nowych systemów automatycznego parkowania, w których mechaniczna blokada parkingowa została zastąpiona elektronicznie kontrolowaną blokadą parkingową. Ogólnie rzecz biorąc, nowa technologia shift-by-wire nie tylko dodaje większą efektywność, ale również doskonali sztukę i przyjemność prowadzenia.

Ponadto, w trybach jazdy podwozia – Eco, Normal i Sport – kierowcy mogą używać suwaków zmian, aby dostosować nową SEAT Leon do swoich dokładnych wymagań, oferując bardzo szeroką gamę możliwości.

Benzyna

Nowa oferta silników benzynowych w Leonie to wszystkie jednostki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, oferujące moc od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM.

Dwie jednostki o niższych mocach, które osiągają 66 kW/90 KM oraz 81 kW/110 KM, to 1,0-litrowe silniki TSI w układzie trzycylindrowym, które są używane w SEAT Leon po raz pierwszy.

Dostępne o mocach 96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM, większe jednostki 1,5-litrowe oferują wydajność, która wywołuje uśmiech na twarzy kierowcy, ale z zapewnieniem zoptymalizowanej efektywności.

Dwie jednostki 1,0-litrowe oraz 1,5 TSI 96 kW/130 KM wykorzystują proces spalania w cyklu Millera oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii, aby zwiększyć efektywność w tej pojemności silnika.

Cykl Millera optymalizuje kontrolę zaworów poprzez wczesne zamykanie wlotów w połączeniu z wyższym współczynnikiem sprężania i turbodoładowaniem, aby lepiej kontrolować mieszankę powietrzno-paliwową, poprawiając efektywność o nawet 10%.

Jednostki 1,5-litrowe integrują również system aktywnego zarządzania cylindrami, aby zmaksymalizować efektywność.

Na szczycie oferty znajduje się jednostka 140 kW/190 KM 2,0 litrowa TSI połączona z automatyczną skrzynią biegów.

Diesel

Diesel pozostaje ważną technologią w redukcji emisji węgla, a nowa Leon korzysta z trzech opcji dieselowych: wszystkie to jednostki 2,0 litrowe TDI.

Wersje pięciodrzwiowe i Sportstourer mają możliwość wyboru manualnej skrzyni biegów dla 85 kW/115 KM, podczas gdy silniki diesel o mocy 110 kW/150 KM oferowane są z manualną lub automatyczną skrzynią DSG. Wersja Sportstourer jest również dostępna z jednostką 110 kW/150 KM połączoną ze skrzynią DSG i systemem 4Drive.

Jednostki TDI wprowadzają nowy podwójny system dawkowania SCR, który obejmuje podwójne wtryskiwanie AdBlue, aby znacząco zmniejszyć emisję NOx w porównaniu do poprzednich generacji silników diesla Leona. Wynikiem jest gama silników diesla, które spełniają rygorystyczne wymagania najnowszych standardów emisji.

CNG

Nowa SEAT Leon ma opcję jednostki CNG 1,5 litrowej TGI, która produkuje 96 kW/130 KM.

Pojazd integruje 3 zbiorniki CNG o całkowitej pojemności netto wynoszącej 17,3 kg, co daje nowej SEAT Leon zasilanej CNG zasięg wynoszący 440 km bez konieczności tankowania. A jeśli zbiorniki CNG się wyczerpią, silnik automatycznie przełącza się na paliwo benzynowe, aż do dotarcia do najbliższej stacji paliw z CNG. Gdy się tam znajdziesz, tankowanie jest równie proste, jak w przypadku każdego innego pojazdu w ofercie.

mHEV

Nowa SEAT Leon obejmuje również technologię mild hybrid (eTSI), co pozwala na jeszcze większe poziomy efektywności. System, który jest dostępny z silnikami 1,0 TSI 81 kW/110 KM oraz 1,5-litrowym 110 kW/150 KM, łączy technologię mild-hybrid 48V z silnikiem spalinowym, co nie tylko dodaje efektywności elektryfikacji, ale także używa automatycznej skrzyni biegów, a nie manualnej.

Technologia wykorzystuje 48V rozrusznik-generator oraz 48V akumulator litowo-jonowy, a zyski efektywności uzyskane są częściowo dzięki temu, że system pozwala na toczenie się Leona z wyłączonym silnikiem w niektórych scenariuszach jazdy, odzyskiwanie energii podczas hamowania oraz wspomaganie silnika pewną pomocą elektryczną.

Hybryda plug-in

Wprowadzając elektryfikację, czwarta generacja Leona również obejmuje zaawansowaną wersję hybrydy plug-in. Połączenie silnika benzynowego 1,4 litra TSI z silnikiem elektrycznym, akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13 kWh i sześciobiegową skrzynią DSG, konfiguracja ta produkuje moc 150 kW/204 KM.

Wersja hybrydy plug-in pozwala kierowcom korzystać z trybu tylko elektrycznego, dając zasięg wynoszący około 60 km (WLTP) przy użyciu tylko energii zgromadzonej w akumulatorze pojazdu – idealny dla zwiększonej efektywności lub poruszania się po ulicach miast, gdzie przepisy dotyczące jakości powietrza są bardziej restrykcyjne.

Wersja hybrydy plug-in będzie oferowana zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i Sportstourer.

Bezpieczeństwo: Najbezpieczniejszy SEAT w historii wprowadza wysoko rozwinięte systemy wspomagania

„Nowa SEAT Leon została zaprojektowana i rozwinięta, aby być najbardziej innowacyjnym produktem, jaki kiedykolwiek powstał w marce – poza łącznością online oferuje również nowoczesne systemy wspomagania kierowcy. Budzi pasję i budzi coś w ludziach, gdy na niego patrzą, wystarczy obserwować i pozwolić pojazdowi przekazać swoją istotę,” powiedział Axel Andorff, wiceprezydent ds. badań i rozwoju w SEAT. „Chodzi o dotykanie i odczuwanie nowego Leona.”

Nowa SEAT Leon jest najbezpieczniejszym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała ta marka; zaprojektowany, aby dostrzegać więcej ze swojego otoczenia i reagować na przeszkody na drodze lub nagłe ruchy innych kierowców dzięki integracji zestawu zaktualizowanych i całkowicie nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

Różnorodne technologie oznaczają, że SEAT Leon wyczuwa swoje otoczenie, aby zapewnić optymalną ochronę bez względu na to, co się wydarzy, gdy jesteś za kierownicą, podnosząc bezpieczeństwo na wyższy poziom.

Nowa SEAT Leon łączy w sobie szereg nowych systemów ADAS, w tym Dynamic Chassis Control (DCC), przewidującą adaptacyjną kontrolę prędkości (ACC), Emergency Assist 3.0, Travel Assist oraz Side and Exit assist, które razem mogą chronić pojazd i jego pasażerów podczas jazdy lub postoju.

Dzięki nowemu DCC Dynamic Chassis Control w nowej SEAT Leon jazda i prowadzenie mogą zmieniać się w zależności od warunków i wymagań kierowcy, czyniąc pojazd bardziej komfortowym.

Technologia adaptacyjnego podwozia ciągle odczytuje stan drogi, uwzględniając również wprowadzenie kierownicy, hamowanie i przyspieszanie, by dostosować zawieszenie, optymalizując tłumienie na każdym kole, aby zapewnić komfort i dynamikę jak w żadnym innym pojeździe.

Przewidująca adaptacyjna kontrola prędkości (ACC) może ustawiać Leona w zależności od trasy i danych GPS dostarczonych z systemu nawigacji, a także pozwala na korektę prędkości w zależności od układu drogi przed samochodem – zakręty, rondo, skrzyżowania, ograniczenia prędkości i obszary zabudowane. Korzystając z danych z przedniej kamery oraz rozpoznawania znaków drogowych, może dostosować prędkość pojazdu, gdy ograniczenia się zmieniają.

Funkcjonalność automatycznego prowadzenia będzie kontynuowana wraz z wprowadzeniem funkcji Travel Assist w najbliższej przyszłości. System wykorzysta informacje z ACC oraz Lane Assist, aby aktywnie utrzymywać pojazd w środku pasa i dostosowywać prędkość do przepływu ruchu – zapewniając asystowane prowadzenie przy prędkościach do 210 km/h. Technologia ta umożliwi również wyprzedzanie; kierowcy muszą tylko włączyć kierunkowskaz, a jeśli ruch na drodze to pozwoli, pojazd automatycznie przeprowadzi manewr.

Aby utrzymać bezpieczeństwo i spełnić wymogi prawne, kierowca musi nieustannie monitorować system oraz swoje otoczenie, trzymając przynajmniej jedną rękę na kierownicy. Jeśli pojazd zauważy, że tego nie robią (kierownica zawiera czujniki pojemnościowe) i puszczą kierownicę przez więcej niż 15 sekund, otrzymają sygnały dźwiękowe i wizualne, a może zostać zastosowane uderzenie hamulca. Jeśli kierowca nadal nie zareaguje, system Emergency Assist może doprowadzić Leona do całkowitego zatrzymania.

Kolejnym nowym dodatkiem do zestawu zabezpieczeń nowego Leona jest ostrzeżenie o wyjściu. Gdy pojazd jest w stanie spoczynku i otwierana jest drzwi, pojazd wyda dźwiękowe ostrzeżenie, jeśli nadjeżdża ruch – mogą to być inne pojazdy, jeśli znajdujemy się po stronie drogi, lub rowerzyści czy piesi, jeśli jesteśmy po stronie chodnika.

Dziedzictwo: Droga do czwartej generacji

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1999 roku SEAT Leon był jednym z filarów marki, osiągając zdumiewające wyniki sprzedaży, wprowadzając nowe technologie i nadając nowe poziomy dynamiki i designu w niezwykle konkurencyjnym segmencie.

Wszystkie generacje były projektowane, rozwijane i produkowane w Barcelonie w zakładach marki w Martorell. SEAT Leon nazwano na cześć hiszpańskiego miasta León, co jest tradycją w SEAT, ponieważ 14 modeli nosi nazwy hiszpańskich miast (Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, Ateca, Arona i Tarraco).

Pierwsza generacja SEAT Leon zaznaczyła wejście marki do segmentu C w 1999 roku i sprzedała ponad 500 000 jednostek. Był to również samochód, który przyniósł szereg technologii; od swojego systemu napędu na wszystkie koła Haldex (był to pierwszy SEAT, który połączył napęd na wszystkie koła z w pełni niezależnym wielowahaczowym zawieszeniem), sześciobiegowej skrzyni biegów oraz mocnego silnika 132 kW/180 KM.

Pierwsza generacja SEAT Leon była także pierwszym z hatchbacków marki, który oferował więcej niż 147 kW/200 KM po wprowadzeniu modelu Leon Cupra 2.8 V6 w 2000 roku. Oszałamiający pojazd, z silnikiem V6, który wyprodukował 150 kW/204 KM.

W 2005 roku nadszedł czas na nowy model, a SEAT wprowadził drugą generację Leona. Musiał stawić czoła wyzwaniu, by przewyższyć sukces poprzedniego pojazdu, co również mu się udało.

Druga generacja wprowadziła nie tylko elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy, technologię bezpośredniego wtrysku, start&stop oraz alternator do odzyskiwania energii, ale także zwiększyła bezpieczeństwo.

Leon zyskał poprawiony system ESP, elektroniczne blokowanie różnicowe EDS, system EBA oraz uzupełniony przez technologię overboost, która pozwalała na maksymalne osiągi hamulcowe nawet przy wysokich temperaturach tarczy. Istniał również system BSW, który oczyszczał hamulce, gdy włączono wycieraczki. Nie zapominając o rekomendacji kierunkowania pojazdu, która pomagała utrzymać trajektorię pojazdu w razie zagrożenia.

Pojazd ten również zapoczątkował nową generację wersji CUPRA – Leon CUPRA R, z silnikiem 194 kW/265 KM 2.0 litrowym TSI – samochodu, który stał się najpotężniejszym modelem w historii SEAT w tamtym czasie.

W sumie sprzedano ponad 675 000 drugiej generacji SEAT Leon, co pomogło ustanowić ton dla trzeciej generacji, która ustawiłoby poprzeczkę jeszcze wyżej.

Wprowadzona w 2012 roku, trzecia generacja SEAT Leon była prawdopodobnie najnowocześniejszym pojazdem marki do tej pory, oferującym ogromną gamę technologii związanych z wydajnością, efektywnością i bezpieczeństwem. Wszystkie silniki w momencie wprowadzenia zawierały funkcję start&stop, oferowały pełne reflektory LED, asystenta świateł drogowych, asystenta kontroli pasa, wykrywania zmęczenia oraz wszystkie wersje obejmowały siedem poduszek powietrznych jako standard. Oprócz tego integrował również SEAT FullLink, wzmacniając opcje łączności marki.

Do lipca 2019 roku sprzedano ponad milion jednostek, co ugruntowało jego pozycję jako jednego z najudanych pojazdów SEAT.

1.0L TSI (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ - Rpm
110 Hp @ - Rpm
108 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

1.0L TSI (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ - Rpm
90 Hp @ - Rpm
89 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

1.5L TSI (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc95.6 Kw @ - Rpm
130 Hp @ - Rpm
128 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

1.5L TSI (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

2.0L TSI (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc139.7 Kw @ - Rpm
190 Hp @ - Rpm
187 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

2.0L TDI (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc84.6 Kw @ - Rpm
115 Hp @ - Rpm
113 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

2.0L TDI (150 KM))

ParametrWartość
CylindryL4
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

1.0L eTSI (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Moc80.9 Kw @ - Rpm
110 Hp @ - Rpm
108 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

1.4L TSI 6AT (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Moc150 Kw @ - Rpm
204 Hp @ - Rpm
201 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Nominal Capacity13 Kwh
Range38 Miles (61.2 Km)

1.5L eTSI (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

1.5L TGI (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc95.6 Kw @ - Rpm
130 Hp @ - Rpm
128 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.