2020 Skoda Superb Scout

2020 Skoda Superb Scout

Przejdź do galerii zdjęć2020 Skoda Superb Scout

Wraz z odświeżoną wersją drugiej generacji Superba, Skoda zaprezentowała wersję Scout z 2019 roku, skierowaną do osób poszukujących samochodu rodzinnego oraz crossovera w jednym.

Czeski producent zauważył rosnące zainteresowanie crossoverami i SUV-ami, starając się zaspokoić potrzeby klientów za pomocą kompaktowej wersji kombi Octavia Scout. Jednak rynek domagał się więcej. W efekcie Skoda założyła „buty” na Superba Combi (czyli wersję kombi Superba), zwiększyła prześwit pojazdu, dodała kilka elementów stylistycznych specyficznych dla tej wersji oraz wypuściła go w 2019 roku w ramach rocznika 2020. Superb Scout był również pierwszym modelem Skody w historii, który wyposażono w hybrydowy napęd z rodziny Volkswagen.

Po czterech latach obecności na rynku, Superb przeszedł lifting. W rezultacie, Superb Scout otrzymał te same aktualizacje co pozostałe modele z tej linii. Z przodu zainstalowano nowoczesne reflektory LED o ostrzejszym wyglądzie oraz nowe światła do jazdy dziennej. Klienci mogli dodatkowo wybrać reflektory Matrix-LED. Inną znaczącą aktualizacją było szerokie chromowane wykończenie otaczające odnowioną przednią kratkę. Na dolnej części zderzaka dodano jasnoszare wykończenie, które naśladowało osłonę podwozia, co nadawało samochodowi gotowość do jazdy w terenie.

Skoda stworzyła Superb Scout na bazie Superba Combi (kombi). Po podniesieniu pojazdu o 15 mm (0.6 cala), dodano plastikowe nadkola oraz listwy boczne. Dodatkowo, duży model kombi miał srebrne nakładki na lusterka i chromowane wykończenie wokół okien. Na dachu znalazły się standardowe belki dachowe. Opadająca ku dołowi tylna klapa posiadała spoiler, a na jej powierzchni biegł chromowany pasek łączący odnowione tylne lampy LED.

Na koniec, pod zderzakiem umieszczono plastikowe wykończenie, które wyglądało jak osłona podwozia, w której znalazły się wydechy.

Wewnątrz wprowadzono subtelne zmiany, które podniosły postrzeganą jakość. Deska rozdzielcza, konsola centralna i panele drzwiowe pokryte zostały materiałami o miękkiej fakturze. Przed kierowcą zamontowano 10-calowy wyświetlacz panelu instrumentów, który oprócz tradycyjnych prędkościomierza i obrotomierza mógł również wyświetlać mapę systemu nawigacji lub inne informacje zbierane przez komputer pokładowy. Superb Scout oferował wygodne fotele z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu, na której mogły wygodnie usiąść trzy osoby, mimo tunelu przekładniowego biegnącego od przodu do tyłu. Ponieważ Scout bazował na Superbie Combi, oferował dużą przestrzeń bagażową, która mogła osiągnąć 1950 litrów (68.8 cu-ft) po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń.

Pod maską, podczas debiutu, Skoda oferowała Superba Scout z dwoma silnikami do wyboru: dieslem turbo oraz silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Później do oferty dołączył hybrydowy system 1.4-TSI. Wszystkie wersje były standardowo wyposażone w automatyczne skrzynie biegów i napęd na cztery koła.

 ŠKODA po raz pierwszy oferuje swój flagowy model w ruggedowej wersji SCOUT. Elegancki design i off-roadowe cechy zostały doskonale połączone w jednym, wielofunkcyjnym i solidnym samochodzie lifestyle – nowym SUPERB SCOUT. W standardowym wyposażeniu SUPERB SCOUT, który dostępny jest wyłącznie jako kombi z napędem na wszystkie koła, znajdują się wzmocnienia karoserii, aluminiowe felgi Braga o średnicy 18 cali, pakiet RoughRoad, który zwiększa prześwit o dodatkowe 15 mm, oraz specjalny wygląd SCOUT we wnętrzu. Nowe metaliczne wykończenie w kolorze Tangerine Orange jest również dostępne tylko w wersji SCOUT.

Wprowadzając na rynek model ŠKODA SUPERB SCOUT, czeska marka dodaje nowy topowy model do swojej oferty ruggedowych samochodów terenowych. Łączy przestronność eleganckiego kombi ŠKODA SUPERB COMBI z walorami i stylem samochodu terenowego, przy zachowaniu takich samych wymiarów długości i szerokości. ŠKODA SUPERB SCOUT świetnie sprawdza się w terenie dzięki napędowi na wszystkie koła oraz pakietowi RoughRoad, który jest standardem i zapewnia ochronę podwozia silnika oraz podwozia w trudniejszym terenie, podwyższając prześwit o 15 mm. Dodatkowo dostępny jest tryb OffRoad w wyborze trybów jazdy. Opcjonalnie dostępne jest również Dynamic Chassis Control.

Dwa mocne, a zarazem efektywne silniki

ŠKODA SUPERB SCOUT dostępna jest wyłącznie z najpotężniejszym silnikiem diesla lub benzynowym z oferty modelowej. Silnik diesla 2.0 TDI oferuje moc 140 kW (190 KM) i przekazuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm na wszystkie cztery koła za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Silnik 2.0 TDI wyposażony jest w katalizator SCR z wtryskiem AdBlue i filtr cząstek stałych, co sprawia, że spełnia normę emisji Euro 6dTEMP.

Silnik benzynowy 2.0 TSI osiąga moc 200 kW (272 KM) i ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Oprócz napędu na wszystkie koła, również wyposażony jest w 7-biegową skrzynię DSG. Wyposażony w filtr cząstek stałych, silnik 2.0 TSI także spełnia normę emisji Euro 6dTEMP. Dzięki technologii Stop/Start oraz odzyskiwaniu energii z hamowania, oba silniki dostępne w ŠKODA SUPERB SCOUT są szczególnie efektywne.

Mocne wzmocnienia karoserii, wygląd aluminium i elementy chromowane

W nawiązaniu do stylu znanych modeli SCOUT marki ŠKODA, nowy SUPERB SCOUT również ma wyrazisty terenowy wygląd. Jak w przypadku wszystkich nowych SUPERB, przeprojektowany i powiększony grill ŠKODY wychodzi głębiej w zderzak przedni i, tak jak w wersji SPORTLINE, ma czarne podwójne listwy – tym razem oprawione w chrom. W odróżnieniu od innych członków rodziny SUPERB, SCOUT prezentuje nowo zaprojektowane, solidne zderzaki przednie i tylne, każdy z ochroną podwozia w efekcie aluminium. Dodatkowo, specjalne elementy z tworzywa sztucznego chronią nadkola, progi oraz dolną część drzwi. Relingi dachowe i ramki okienne są chromowane, co dodaje elegancji. Obudowy lusterek błyszczą w aluminiowym stylu, a na nadkolach znajdują się specjalne emblematy SCOUT.

Nowy SUPERB SCOUT standardowo jest wyposażony w aluminiowe felgi Braga o średnicy 18 cali, które dostępne są również w wersji dwukolorowej jako opcja. Nowe dwukolorowe felgi Manaslu o średnicy 19 cali oraz ekskluzywne metaliczne wykończenie w kolorze Tangerine Orange to dodatkowe opcje do personalizacji. SUPERB SCOUT jest idealny do holowania i może ciągnąć ciężar 2 200 kg; jego opcjonalna, chowana hak holowniczy jest odblokowywana mechanicznie.

Wykończenia w drewnie i fotele dedykowane SCOUT w wnętrzu

Wewnątrz, ŠKODA SUPERB SCOUT wita pasażerów specjalnymi, dekoracyjnymi listwami w efekcie drewna, które noszą logo SCOUT, podobnie jak przednie fotele. Pokrycia siedzeń wykonane są z materiału dedykowanego SCOUT z kontrastowymi przeszyciami. Opcjonalnie dostępne są fotele Alcantara®/skórzane z brązowym kontrastowym przeszyciem oraz, po raz pierwszy, nowe obszycia w kontrastowym kolorze na przodzie przednich foteli. Ogrzewane przednie fotele są standardem; istnieje również opcja ogrzewania zewnętrznych tylnych foteli. Centralny wyświetlacz wyposażony jest w dodatkowe ekrany off-road, a kierowca witany jest specjalnym logo powitalnym na wyświetlaczu przy wsiadaniu do samochodu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.