2020 Subaru Outback

Szósta generacja modelu Outback zadebiutowała w 2019 roku podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego, prezentując tę samą imponującą zdolność do poruszania się w różnych warunkach, co jej poprzednicy.

To, co zaczęło się jako podniesiony wagon w 1994 roku, stało się pełnoprawnym modelem w ofercie Subaru. Producent nie stworzył jednak oddzielnej platformy dla tego crossovera. Wykorzystał tę samą, co w modelu Legacy, tak jak w pięciu wcześniejszych generacjach Outbacka. Samochód był również wyposażony w liczne funkcje bezpieczeństwa, które czyniły go bardzo atrakcyjnym. Mimo to, pod względem stylizacji, nie zyskał znaczącej różnicy w porównaniu do swojego poprzednika i wciąż wyglądał jak wagon na wysokich prześwitach, a nie jak typowy crossover. Z drugiej strony, Subaru znane było głównie z doskonałych systemów napędu na wszystkie koła, które były standardem we wszystkich wersjach Outbacka.

Subaru zaprezentowało szóstą generację Outbacka zaledwie pięć lat po premierze piątej generacji tego modelu. Z przodu samochodu znajdowały się opływowe reflektory z wbudowanymi dziennymi światłami w kształcie litery C. W zależności od wersji wyposażenia i opcji, auto miało chromowaną lub czarną osłonę chłodnicy z poziomymi żebrami w górnej części zderzaka. Dolna część zderzaka pozostała czarna, co nadawało mu surowy wygląd. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, były LED-owe światła fog, które znajdowały się po bokach dolnego wlotu powietrza.

Z profilu, wagonowy wygląd Outbacka był podkreślony czarnymi osłonami nadkoli i bocznymi listwami w tym samym kolorze. Samochód miał niemal identyczny rozstaw osi jak jego poprzednik, oferując drzwi o podobnych rozmiarach. Dzięki podniesionemu zawieszeniu, crossover miał prześwit wynoszący 8,7 cala (22 cm) i radził sobie nie tylko z małymi dziurami w drodze. Chromowane wykończenie wokół okien nadawało mu bardziej luksusowy wygląd, a nachylona do przodu klapa bagażnika z spoilera dachowym sprawiała, że prezentował się sportowo. Na koniec, wszystkie wersje były wyposażone w belki dachowe dla dodatkowej przestrzeni ładunkowej.

Wewnątrz, szóstka Outbacka witała swoich klientów wysoko wyprofilowanymi przednimi fotelami oraz centralnym ekranem dotykowym o przekątnej do 11,6 cala, służącym do systemu multimedialnego. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, flankingowanymi wyświetlaczem TFT, dostarczającym dodatkowe informacje z komputera pokładowego. Z tyłu, tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 mogła pomieścić trzy dorosłe osoby, a regulowane nachylenie oparcia także było doceniane. Przestrzeń bagażowa wynosząca 32,5 stopy sześciennej (920 litrów) mogła zostać powiększona do 75,7 stopy sześciennej (2,144 litrów) po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń. Dla spokoju klientów, Subaru zainstalowało technologię EyeSight Driver Assist, która obejmowała asystenta utrzymania pasa ruchu z automatycznymi poprawkami toru jazdy, system hamowania awaryjnego oraz automatyczny tempomat.

Pod maską szóstej generacji Outbacka, Subaru zamontowało silnik typu flat-four o pojemności 2,5 litra z możliwością doładowania lub bez. Obie wersje połączono z automatyczną skrzynią biegów CVT, znaną jako Lineartronic, co zapewniało płynność jazdy.

 Subaru of America zaprezentowało całkowicie nową wersję Outback na rok 2020, oferującą najbardziej zaawansowane funkcje, design i zdolności w swojej historii. Szósta generacja SUV-a standardowo wyposażona jest w Symetryczny Napęd Na Wszystkie Koła oraz nagradzaną technologię EyeSight wspomagania kierowcy. Dzięki dostępnemu systemowi multimedialnemu SUBARU STARLINK™ w stylu tabletu o przekątnej 11,6 cala, zintegrowanemu wyświetlaczowi informacji centralnej, systemowi DriverFocus™ redukującemu rozproszenie uwagi oraz nowym modelom XT o mocy 260 koni mechanicznych, Subaru Outback 2020 oferuje lepszą technologię, bezpieczeństwo i wydajność niż kiedykolwiek wcześniej.

Zbudowany na Globalnej Platformie Subaru, która zapewnia zwiększone bezpieczeństwo, dynamikę i ciszę oraz redukuje hałas, wibracje i szumy, model Outback będzie dostępny w wersjach: Base, Premium, Limited, Touring, Onyx Edition XT, Limited XT i Touring XT.

WYDAJNOŚĆ I ZDOLNOŚCI

Subaru Outback 2020 oferuje optymalne połączenie zdolności SUV-a oraz prowadzenia i komfortu jazdy jak w samochodzie osobowym, dzięki standardowemu Symetrycznemu Napędowi Na Wszystkie Koła Subaru, Aktywnemu Wektorowaniu Momentu Obrotowego, Kontroli Dynamiki Pojazdu oraz X-MODE z kontrolą zjazdu ze wzgórza. Wysokość prześwitu wynosząca 8,7 cala w przypadku wszystkich modeli Subaru Outback jest większa niż w wielu SUV-ach, przy jednoczesnym zachowaniu komfortowo niskiej wysokości wejścia dla pasażerów z przodu i z tyłu.

Po raz pierwszy od 2009 roku, oferta Outback zawiera silnik turbodoładowany. Standardowo w modelach XT, 2,4-litrowy silnik BOXER oferuje doskonałą wydajność z mocą 260 koni mechanicznych przy 5 600 obr/min i 277 lb-ft momentu obrotowego przy 2 000 obr/min. W tym samym czasie standardowy silnik BOXER o pojemności 2,5 litra, z bezpośrednim wtryskiem i prawie 90% nowych części, zapewnia 182 konie mechaniczne przy 5 800 obr/min oraz 176 lb-ft momentu obrotowego przy 4 400 obr/min.

Wszystkie modele Outback 2020 są połączone z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic CVT z funkcją 8-biegowego trybu manualnego oraz łopatkami zmiany biegów na kierownicy. Silnik 2,4-litrowy z turbodoładowaniem oferuje zdolność holowania wynoszącą 3 500 funtów, co jest najwyższą wartością w historii modelu Outback, podczas gdy silnik 2,5-litrowy zapewnia zasięg przekraczający 600 mil na jednym baku paliwa. Szacunkowe zużycie paliwa przez producenta wynosi 26/33 mpg w mieście/na autostradzie dla silnika 2,5-litrowego oraz 23/30 mpg w mieście/na autostradzie dla silnika turbodoładowanego.

Uzupełnieniem bardziej wyrafinowanych układów napędowych jest całkowicie nowa zawieszenie, które jest lżejsze i bardziej responsywne. Zawieszenie przednie wykorzystuje kolumny MacPhersona z nowym wewnętrznym sprężyną powrotną, aluminiowymi dolnymi wahaczami L oraz nową hollow stabilizatorem o średnicy 23 mm. Zawieszenie tylne ma układ podwójnych wahaczy z podramą, sprężynami śrubowymi i nową hollow stabilizatorem o średnicy 19 mm.

STRUKTURA I BEZPIECZEŃSTWO

Wprowadzona w 2017 roku Globalna Platforma Subaru została zoptymalizowana dla Outback, chwaląc się konstrukcją, która jest o 70% sztywniejsza w zakresie skrętnym i sztywności zawieszenia przedniego oraz o 100% sztywniejsza w zakresie skrętnym bocznym przedniej ramy i sztywności tylnej ramy w porównaniu do poprzedniej wersji Outback. Ochrona przed uderzeniami została poprawiona, ponieważ nowa karoseria absorbuje ponad 40% więcej energii przy uderzeniach z przodu/po bokach w porównaniu z aktualnym modelem. Kiedy wypadek jest nieunikniony, Outback chroni za pomocą ośmiu standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrznej dla kolan kierowcy. Subaru oczekuje, że Outback osiągnie najwyższe wyniki bezpieczeństwa podczas testów, które odbędą się jeszcze w tym roku, w tym tytuł Top Safety Pick+ przyznany przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa na Autostradach (IIHS).

Standardowo we wszystkich wersjach znajdziemy technologię EyeSight wspomagania kierowcy, która teraz obejmuje zaawansowany tempomat adaptacyjny z centrowaniem pasa, zapewniający wspomaganie kierownicy, gdy pojazd zbacza z pasa ruchu, co pomaga kierowcy utrzymać prosty kurs. Wyłącznie w tej klasie segmentu, system DriverFocus do redukcji rozproszenia uwagi wykorzystuje dedykowaną kamerę na podczerwień oraz technologię rozpoznawania twarzy, aby zidentyfikować oznaki zmęczenia lub rozproszenia uwagi kierowcy, a następnie dostarcza ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, aby zaalarmować kierowcę i pasażerów. Dodatkowe dostępne technologie wspomagania kierowcy obejmują: reflektory LED reagujące na kierunek jazdy, automatyczne hamowanie podczas cofania, wykrywanie martwego pola z asystą zmiany pasa oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu; a także monitor EyeSight Assist z wyświetlaczem przeziernym.

W innej premierze modelu Subaru Outback, model 2020 oferuje Monitor Widoku Przedniego, który rejestruje obrazy w martwych strefach przed pojazdem i wyświetla 180-stopniowy widok na wyświetlaczu o przekątnej 11,6 cala, zapewniając bezpieczeństwo i pomoc przy sprawdzaniu warunków drogowych z przodu lub podczas parkowania.

EDYCJA ONYX

Nowa Edycja Onyx XT na rok 2020 charakteryzuje się czarnymi elementami wykończenia zewnętrznego, 18-calowymi felgami aluminiowymi oraz unikalnym szaro-czarnym wnętrzem. Ponadto, fotele są pokryte nowym materiałem StarTex™ odpornym na wodę. Edycja Onyx XT opiera się na wersji Premium i dodaje silnik 2,4-litrowy z turbodoładowaniem, bezprzewodową klapę bagażnika, Monitor Widoku Przedniego oraz dla zwiększonej zdolności w szerszym zakresie warunków środowiskowych, ekskluzywny tryb Dual-Mode X-MODE oraz pełnowymiarowe zapasowe koło.

KOMFORT I UNIWERSALNOŚĆ

Subaru Outback 2020 oferuje spokojne wnętrze, które jest prawie o 3 dB cichsze przy prędkościach autostradowych. Inżynierowie Subaru pracowali intensywnie, aby znaleźć sposoby na redukcję niepożądanego hałasu w kabinie, montując nowe uszczelki drzwiowe z przegrodą w środkowej części oraz podwójnymi wargami po stronie dachu, co poprawia ciszę. Wykorzystano również szkło dźwiękoszczelne, które ma dźwiękochłonną folię wewnętrzną w przypadku szyby przedniej oraz szyby drzwi przednich, a grubość szkła wszędzie została zwiększona dla ciszy.

Modele Limited i Touring oferują 10-stopniowe elektrycznie regulowane fotele przednie z podparciem lędźwiowym, regulowaną długością siedziska (tylko kierowca) oraz podgrzewane fotele przednie/tylne. W roku 2020 podgrzewanie foteli dostępne jest w trzech poziomach regulacji temperatury oraz z rozciągniętą osłoną aż do ramion dla lepszego komfortu. Modele Touring dodają wentylowane fotele przednie oraz podgrzewaną kierownicę do listy standardowych funkcji. Komfort i wygoda w Outback zostały zoptymalizowane dla pasażerów, zwiększając przestrzeń na głowę, ramiona i nogi z tyłu. Dla zasilania i podłączenia urządzeń osobistych, dostępne są do czterech portów USB oraz dwa gniazda zasilania 12V DC.

Z długością bagażnika wynoszącą 78 cali przy złożonych oparciach tylnych, Subaru Outback 2020 oferuje aż 75,7 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej. Dzięki szerszemu otwarciu tylnej klapy, Outback jest w stanie wygodnie pomieścić długie przedmioty, takie jak sprzęt campingowy, kije golfowe czy wózki dziecięce. Dla większej wygody podczas załadunku pojazdu, nowa bezprzewodowa klapa bagażnika umożliwia otwarcie tylnej klapy poprzez zwykłe machnięcie przed znakiem Subaru (umieszczonym na środku tylnej klapy), a także nowy pojedynczy uchwyt do podnoszenia pokrywy bagażnika. Obie cechy są nowością dla Subaru i są standardem w większości modeli Outback 2020. Dla dodatkowej wszechstronności bagażowej, Outback oferuje standardowe belki dachowe z zintegrowanymi i chowanymi poprzeczkami oraz zaczepami.

ŚMIAŁY DESIGN

Podążając za filozofią „Dynamiczny x Solidny”, całkowicie nowy Subaru Outback jest zakotwiczony w koncepcji „Aktywny x Wytrzymały”. Efektem jest solidny i funkcjonalny design, który inspiruje do podróży i umożliwia aktywny styl życia. Model Outback 2020 prezentuje się imponująco dzięki grubszym powierzchniom profilu i podniesionej tylnej klapie, a także nadaje poczucie prędkości dzięki dynamicznej sylwetce. Szerokie błotniki, duża heksagonalna kratka, osłona przednia oraz reflektory LED w rogach (standardowo we wszystkich wersjach oprócz Base) podkreślają zdolności SUV-a. Osłona po bokach Outback ma przypominać buty turystyczne, co dodatkowo wzmacnia ten koncept.

Wnętrze wykorzystuje powiększoną szybę przednią oraz długie linie od środka deski rozdzielczej do paneli drzwiowych, aby stworzyć otwarte wnętrze. Model Outback Touring korzysta z luksusowych materiałów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, w tym skóry Nappa, wysokopolerowanych elementów czarnych do słupków, chromowanych klamek zdobionych oraz lusterka boczne z satynowym wykończeniem.

TECHNOLOGIA SUBARU W POJEŹDŹIE

Technologia SUBARU STARLINK w pojeździe oferuje zintegrowane doświadczenie kokpitu, pozwalając kierowcy na kontrolowanie rozrywki i ustawień pojazdu za pomocą dużego wyświetlacza dotykowego. Wszystkie systemy multimedialne STARLINK dla Subaru Outback 2020 oferują wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości; nowe elementy sterujące na ekranie dla audio, HVAC, X-MODE i funkcji pojazdu; integrację wskaźnika kombinowanego; integrację ze smartfonami z Apple CarPlay™, Android™ Auto oraz nowymi aplikacjami STARLINK SmartDeviceLink™; Bluetooth® z funkcją głośnomówiącą oraz strumieniowe przesyłanie audio; radio AM/FM; kamera tylna; radio SiriusXM® All Access (4-miesięczna bezpłatna subskrypcja) oraz SiriusXM Travel Link® (3-letnia bezpłatna subskrypcja); radio HD® oraz aktualizacje przez internet.

Na środku i na pierwszym planie, z podkreśleniem wyrafinowanego wnętrza Outback, znajduje się całkowicie nowy wyświetlacz multimedialny w stylu tabletu o przekątnej 11,6 cala Full HD, największy i najnowocześniejszy ekran infotainment w historii Subaru. Standardowo w większości wersji, wyświetlacz multimedialny o przekątnej 11,6 cala oferuje bezpośrednie sterowanie dotykowe dla multimediów, HVAC, X-MODE i ustawień pojazdu oraz zawiera technologię Near Field Communication. Podobnie jak w smartfonie, ikony aplikacji można przenosić i konfigurować według osobistych preferencji. Subaru Outback 2020 będzie pierwszym pojazdem oferującym nową aplikację Chimani, która dostarcza kompleksowy przewodnik po ponad 400 parkach narodowych w USA, zawierający historię parku i najważniejsze informacje napisane przez lokalnych ekspertów podróży. Najwyższy model wyświetlacza multimedialnego 11,6-cala z nawigacją dodaje nawigację opartą na TomTom® oraz nawigację aktywowaną głosem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.