Najlepiej sprzedający się model w segmencie C-SUV, Toyota C-HR, otrzymał nową i ulepszoną wersję na 2020 rok.
Nowa Toyota C-HR 2020 zachowała swoje pierwotne wartości i wygląd, ale zyskała nowe możliwości w zakresie silników. Początkowa jednostka 1.8 litra pozostała, ale zyskała lepszą baterię litowo-jonową. Silnik o mocy 122 KM utrzymał te same podstawowe parametry wydajności, ale dla tych, którzy oczekują więcej, Toyota oferuje teraz nową jednostkę napędową 2.0 litra, która w połączeniu z elektrycznym silnikiem osiąga łącznie 184 KM.
Nowy system hybrydowy potrafi osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 44 MPG (5,3 l/100 km). Ten silnik nie otrzyma nowej baterii litowo-jonowej, ale starszą NiMH (niklowo-metalowo-hybrydową), która była używana wcześniej w silniku 1.8 litra. C-HR może być zamówiona z małym silnikiem turbo o pojemności 1.2 litra, który generuje 116 KM i może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub CVT. Wewnątrz, największy krok dotyczy HMI (Interfejs Człowiek-Maszyna) systemu multimedialnego. Toyota oferuje aplikację dla użytkowników Androida i Apple, która lepiej komunikuje się z kierowcą.
Jeśli chodzi o system audio, Toyota zainstalowała nowy system dźwiękowy opracowany przez JBL, obiecujący wrażenia dźwiękowe przypominające akustykę sali koncertowej. Dzięki 800 W przez 8-kanałowy wzmacniacz, obiecuje on jakość dźwięku zbliżoną do CD, nawet z plików skompresowanych.
Nowa Toyota C-HR 2020 bazuje na wyjątkowej stylistyce oraz doskonałych osiągach dynamicznych, które już przyznaje tej marce ikoniczny status w segmencie C-SUV w ofercie Toyoty.
Wprowadzona na rynek w 2016 roku, Toyota C-HR jest dynamicznym crossoverem, który łączy ekstrawagancki wygląd z doskonałą zwrotnością, a jednocześnie charakteryzuje się najlepszymi w swojej klasie osiągami pod względem emisji spalin. Pierwsza generacja Toyoty C-HR miała znaczący wpływ na segment C-SUV.
W swoim pierwszym roku sprzedaży Toyota C-HR rozeszła się w Europie w liczbie 120 000 sztuk, zdobywając natychmiast 10% udziału w tym segmencie. Co więcej, 8 na 10 tych pojazdów było wyposażonych w napęd hybrydowy. Historia sukcesu trwa, a dziś ponad 400 000 Europejczyków prowadzi Toyotę C-HR.
Co najważniejsze, nowa Toyota C-HR 2020 korzysta z drugiego, mocniejszego systemu hybrydowego, który został dodany do oferty napędów. Oferuje również ulepszone osiągi jezdne, bardziej dopracowane wnętrze oraz zewnętrzną stylistykę, a także nowoczesny interfejs HMI (interfejs człowiek-maszyna) z najnowszą technologią multimedialną.
Wprowadzenie dodatkowego napędu hybrydowego daje klientom wybór dwóch różnych opcji hybrydowych, co jest unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie. System hybrydowy 1.8 o mocy 122 KM pozostaje w ofercie, a jego efektywność ekologiczną poprawiono dzięki ulepszonej baterii litowo-jonowej, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 109 g/km (WLTP).
Na szczycie oferty znajduje się wydajny, 2.0-litrowy system Hybrid Dynamic Force. Generując 184 KM i emisję CO2 zaledwie 118 g/km (WLTP), system łączy wysoką efektywność z istotnym wzrostem mocy, a dzięki udoskonalonej zawieszeniu oraz poprawionym parametrom NVH, zapewnia jeszcze płynniejszą i cichszą jazdę oraz nowe poziomy dynamiki jazdy.
Nowa Toyota C-HR pozostaje wierna swojej tożsamości wizualnej; jej linie coupé tworzą odważny styl, który nadal wyróżnia się zarówno w ofercie Toyoty, jak i segmencie C-SUV. Subtelne zmiany w przodzie i tyle pojazdu dodają prostoty, elegancji i dynamizmu, a reflektory i tylne światła zostały przekształcone z wykorzystaniem najnowszej technologii LED.
Wewnątrz, wprowadzenie systemu multimedialnego Toyoty z 2019 roku umożliwia pełną integrację smartfona zarówno przez 'Apple CarPlay’, jak i 'Android Auto’. Dodatkowo, system ten umożliwia aktualizacje map 'Over The Air’ na platformie nawigacyjnej: Toyota dostarcza samochód z bezpłatną 3-letnią subskrypcją tych aktualizacji, które są dostępne co 6 miesięcy.
Nowa Toyota C-HR jest wyposażona w onboardowy system komunikacji, co pozwala jej posiadaczom korzystać z usług aplikacji MyT. Z okazji premiery Toyoty C-HR w aplikacji zostanie wprowadzona nowa funkcjonalność: Hybrid Coaching. Dzięki temu Toyota umocni swoją pozycję lidera w dziedzinie hybryd, dostarczając spersonalizowane komunikaty, które pomogą kierowcom zwiększyć czas jazdy w trybie EV oraz w sposób codzienny ilustrując korzyści z jazdy hybrydowej.
Europejska jednostka badawczo-rozwojowa Toyoty prowadziła rozwój Toyoty C-HR 2020, tworząc ją specjalnie na rynek europejski. Samochód jest produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey.
UKŁADY NAPĘDOWE
Nowa Toyota C-HR 2020 oferuje klientom rozszerzoną gamę układów napędowych, unikalną w swoim segmencie, w której znajduje się drugi, 2.0-litrowy system Hybrid Dynamic Force umiejscowiony na szczycie oferty.
Ten czwartej generacji hybrydowy silnik charakteryzuje się nową jednostką benzynową o pojemności 2.0 litra, z zupełnie nowej rodziny silników Toyoty. Oferując zmniejszone straty wewnętrzne oraz nowatorską inżynierię w zakresie efektywności objętościowej, rozwija moc 112 kW przy osiągniętej efektywności cieplnej wynoszącej 41% – kombinacja mocy i efektywności, która obecnie nie ma sobie równych w produkcji masowej.
Generując 135 kW/184 KM, nowy 2.0-litrowy napęd hybrydowy łączy doskonałe osiągi dynamiczne z jeszcze większą efektywnością niż system 1.8. Moc wzrosła o 50%, podczas gdy zużycie paliwa wzrosło tylko o 10%. Emisja CO2 wynosi zaledwie 118 g/km (WLTP) – wartość niedościgniona w swoim segmencie – a łączna efektywność paliwowa wynosi tylko 5.3 l/100 km.
90 kW/122 KM 1.8 hybrydowy układ napędowy jest teraz wyposażony w mniejszy, lżejszy i jeszcze mocniejszy akumulator litowo-jonowy. Jest on w stanie pochłaniać i dostarczać więcej prądu, co zwiększa moc elektryczną. System jest jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu i utrzymuje normę emisji na poziomie zaledwie 109 g/km (WLTP).
Toyota C-HR 2020 jest również dostępna z silnikiem turbodoładowanym 1.2 litra. Oferując 85 kW/116 KM i 185 Nm momentu obrotowego, jednostka ta generuje emisję CO2 wynoszącą od 154 g/km (WLTP) i zwraca łączną efektywność paliwową wynoszącą od 6.9 l/100 km (WLTP).
Silnik 1.2 litra może być połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub bezstopniową skrzynią biegów. Wersje z CVT są dostępne w napędzie na przednie lub wszystkie koła.
Na koniec, dostępny będzie model 2,0-litrowy z mocą 109 kW/148 KM, wyłącznie z CVT, dla rynków Europy Wschodniej.
SYSTEM HYBRYDOWY DYNAMIC FORCE 2.0 LITRA
Każdy pełny hybrydowy układ napędowy Toyoty oferuje swoim użytkownikom cichą, intuicyjną, responsywną oraz samowystarczalną technologię EV z niskimi kosztami eksploatacji, bez potrzeby ładowania z gniazdka, oferując doskonałą oszczędność paliwa oraz niską emisję CO2, a także do 80% czasu jazdy bezemisyjnej w miastach.
Kontynuując nagradzanie klientów wszystkimi powyższymi korzyściami, system 2.0-litrowy Hybrid Dynamic Force idzie krok dalej. Wykorzystując w pełni komfort jazdy, stabilność, zwrotność oraz przyjemność z prowadzenia inherentne w platformie GA-C, firma koncentruje swoje wysiłki na tym, aby ta nowa generacja hybrydowych układów napędowych była nie tylko łatwa w obsłudze i intuicyjna, ale także bardzo angażująca w prowadzeniu.
Całkowicie nowy system hybrydowy charakteryzuje się kompaktowym pakowaniem, które jest lżejsze i bardziej efektywne niż wcześniejsze generacje. Odbija to znaczne postępy w technologii baterii, silnika elektrycznego oraz silnika benzynowego.
Bateria hybrydowa to większy pakiet o wyższej gęstości energetycznej. Całkowita moc poszczególnych ogniw została zachowana, ale zwiększono liczbę ogniw, aby dopasować się do mocniejszego silnika elektrycznego i pozwolić na większą absorpcję energii podczas hamowania regeneracyjnego.
Aby utrzymać równowagę z silnikiem 2.0-litrowym Dynamic Force, oba silniki/generatory są większe i mocniejsze. Ich stosunek mocy do wagi należy do najwyższych w branży, a główny silnik elektryczny dostarcza 80 kW i 202 Nm.
Ta kombinacja całkowicie nowego silnika spalinowego oraz elementów systemu hybrydowego pozwoliła na redystrybucję zadań pomiędzy różnymi komponentami napędu.
System może być teraz dostosowany, aby dostarczać bardziej naturalne przyspieszenie silnika. Odpowiedź na pedał gazu jest natychmiastowa, a przyspieszenie pojazdu ściśle powiązane z obrotami silnika. Oferuje kierowcom 'energiczny’ styl jazdy, z większą mocą zapewniającą bardziej dynamiczne i angażujące doznania z prowadzenia.
NOWY SILNIK 2.0L DYNAMIC FORCE BENZYNOWY
Projekt nowego silnika benzynowego Dynamic Force 2.0-litrowego o podwójnym VVT-i w cyklu Atkinsona w Toyocie C-HR opiera się na zasadzie globalnej architektury Toyoty: wysoko modularnej aplikacji, ale dzielącej jak najwięcej komponentów pomiędzy różnymi układami i pojemnościami.
Stosowanie tego protokołu pozwala Toyocie wykorzystać komponenty o najwyższej jakości oraz bardzo nowoczesne rozwiązania w bardzo efektywny sposób.
Ten zupełnie nowy silnik może pracować z maksymalną efektywnością cieplną wynoszącą 41% i nadal dostarczać moc 112 kW. Zmiana układu silnika bazowego na znacznie wyższy współczynnik skoku do średnicy, sprzyjający dostarczaniu momentu obrotowego i efektywności, skoncentrowanie się na trzech kluczowych filarach rozwoju wpłynęły na te imponujące specyfikacje:
Wysokoprędkościowe spalanie, redukcja strat wewnętrznych oraz doskonała kontrola temperatury
WYSOKOPRĘDKOŚCIOWE SPALANIE
Minimalizując czas spalania, silnik przekształca więcej ciepła i ciśnienia w energię mechaniczną. Cykl Atkinsona dodatkowo wspiera ten cel, ponieważ jego zasada działania wydłuża cykl spalania, dzięki czemu na końcu cyklu tylko niskie ciśnienie resztkowe jest tracone do atmosfery.
Aby osiągnąć wysokoprędkościowe spalanie, mieszanka powietrza i paliwa musi być idealnie jednorodna, a następnie skompaktowana w mały, sferyczny kształt otaczający świecę zapłonową. Projekt tłoka i komory spalania jest precyzyjnie wymodelowany, aby umożliwić współczynnik sprężania wynoszący 14:1, przy jednoczesnym utrzymaniu stabilnego spalania.
Mieszanką steruje w pierwszej fazie system indukcyjny. Całkowicie zaprojektowany od nowa kolektor ssący oferuje bardzo mały opór, jednocześnie generując wysoką prędkość powietrza.
Kąt włączenia zaworów dolotowych został zwiększony, co pozwala na generowanie silnego efektu turbulencji podczas wlotu powietrza do cylindrów. Siedziska zaworowe są teraz tworzone z wykorzystaniem technologii druku 3D, zwanej laserowym pokrywaniem, co jest wyjątkowe w silniku produkowanym na tak dużą skalę. Ten proces łączy precyzję z bardzo lekkimi i cienkimi siedziskami, które nie ograniczają przepływu powietrza oraz zapewniają doskonałą wydajność chłodzenia.
Wysokoprędkościowe wirujące powietrze jest naładowane paliwem w różnych fazach. Silniki Dynamic Force są wyposażone w system D-4S, który używa zarówno wtrysku pośredniego, jak i bezpośredniego, aby dostarczyć precyzyjnie wymierzone paliwo. Każda metoda ma swoje zalety w różnych zakresach obciążenia silnika i, w zależności od dokładnych warunków, system używa zarówno bezpośredniego, pośredniego lub obu typów w celu osiągnięcia doskonałego dostarczenia paliwa dla szybkiego i stabilnego spalania.
Ta doskonała aspiracja jest dostosowywana przez system Dual VVT-i, aby dopasować się do obrotów silnika oraz żądania mocy. Dual VVT-i dostosowuje czasy otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych i wydechowych, równoważąc wymaganą moc z optymalną efektywnością. Z kolei na stronie dolotowej, robione jest to przez VVT-iE, co oznacza, że regulacja zaworów odbywa się za pomocą silnika elektrycznego zamiast systemu hydraulicznego, co pozwala na szerszy kąt regulacji oraz natychmiastową kontrolę podczas uruchamiania silnika.
REDUKCJA STRAT WEWNĘTRZNYCH
Każdy pojedynczy komponent tego silnika został zaprojektowany tak, aby był jak najmniejszy/lżejszy, bez kompromisów w kwestii jakości.
W szczególności wszystkie ruchome elementy – wałki rozrządu, wał korbowy, pręty łączące, tłoki, łańcuchy rozrządu i przekładnie – zostały odchudzone, aby zminimalizować straty wewnętrzne.
Użycie specjalnych stopów w częściach ruchomych ma kaskadowy wpływ na wszystkie elementy napędu, zmniejszając ciśnienia łożyskowe i powierzchnie kontaktowe, oraz umożliwiając zastosowanie super cienkiej klasy (0W16) oleju smarowego połączonego z bezstopniową pompą olejową, co prowadzi do obniżenia strat wewnętrznych oraz zwiększenia niezawodności.
Dodatkowo, podstawowe komponenty silnika również zostały odchudzone. Zewnętrzna ściana bloku cylindrów ma zaledwie 2.3 mm, co zmniejsza całkowitą wagę silnika oraz obniża środek ciężkości, poprawiając równowagę pojazdu. W efekcie masa całkowita silnika wynosi zaledwie 113 kg – co stanowi redukcję o prawie 20% w porównaniu do poprzedniego silnika o pojemności 2.0 litra.
KONTROLA TEMPERATURY
Kontrola temperatury jest niezbędna do umożliwienia wysokiej efektywności działania jednostki. Silniki Dynamic Force zostały zaprojektowane bez mechanicznej obudowy pompy wodnej w bloku podstawowym. Kierunek przepływu chłodziwa jest kontrolowany przez kilka ścieżek, a prędkość przepływu jest nieskończono zmieniana za pomocą elektrycznej pompy.
W zależności od trybu pracy i temperatury jednostki, zawory kontroli przepływu kierują chłodziwem, aby stworzyć odpowiednie efekty nagrzewania i chłodzenia, utrzymując silnik w wyznaczonym zakresie temperatur.
ŚWIATOWA EFEKTYWNOŚĆ CIEPLNA
Efektywność cieplna jest miarą, która odzwierciedla to, jak dobrze silnik przekształca energię dostępną w swoim paliwie na użyteczną energię napędzającą pojazd.
W wyniku wymienionych ulepszeń mechanicznych, nowoczesnych systemów zarządzania oraz wykorzystania cyklu Atkinsona, nowy silnik 2.0-litrowy osiąga maksymalną efektywność cieplną na poziomie 41% – najwyższym poziomie na świecie dla masowo produkowanego silnika benzynowego. To przewyższa nawet wartość 40% silnika 1.8-litrowego czwartej generacji Prius.
UKŁAD HYBRYDOWY MULTI-WAŁOWY
Dwa różne silniki są połączone z różnymi przekładniami. Równowaga mocy jest niezbędna do osiągnięcia płynnej jazdy z systemu hybrydowego, podczas gdy nadmierne rozmiary mogą powodować niepożądane straty.
System hybrydowy czwartej generacji 2.0-litrowy Hybrid Dynamic Force ma przeprojektowaną przekładnię, która oferuje bardziej efektywne osiągi i pakowanie, a także zmniejszoną wagę. Zastosowano układ zębaty z dwoma silnikami elektrycznymi/generatorami umieszczonymi na wielu osiach, co skróciło całkowitą długość przekładni o 44 mm w porównaniu do poprzedniej generacji systemu hybrydowego.
Przekładnia zawiera cztery komponenty: dwa silniki elektryczne-generatory (MG1 i MG2); pojedyncze przekładnie planetarne; i przekładnię redukcyjną do końcowego napędu.
MG1 działa głównie jako generator, przekształcając nadmiar mocy z silnika benzynowego na energię elektryczną, która może być przechowywana w akumulatorze HV. Służy także jako rozrusznik silnika. MG2 jest silnikiem napędowym, dostarczającym 80 kW i maksymalny moment obrotowy 202 Nm, a także działa jako generator podczas hamowania regeneracyjnego.
MG2 napędza pojazd od samego początku, przy niskich prędkościach oraz w trybie EV (Electric Vehicle), będąc jedynym sposobem napędu, gdy pojazd jest w ruchu wstecznym. Jego konstrukcja cewki różni się od poprzednich generacji, a teraz skupia się bardziej na mocy niż na dostarczaniu momentu obrotowego. MG2 ma lepszą moc dostarczaną przy wyższych obrotach, co pozwala nowej Toyocie C-HR uzyskiwać osiągi w trybie EV na prędkościach autostradowych, aż do 120 km/h.
Zredukowane dostarczanie momentu obrotowego przy niskich prędkościach jest kompensowane przez silnik, gdy wymagana jest wysoka akceleracja. Z perspektywy kierowcy czuje się to bardziej naturalnie i postrzegane jest jako lepsza równowaga między komponentami.
W PEŁNI ZAPROJEKTOWANA JEDNOSTKA STERUJĄCA ZASILANIEM
33% mniejsza od poprzednika, oferująca 20% oszczędności w stratach elektrycznych, czwarta generacja jednostki sterującej zasilaniem (PCU) jest technologicznie zaawansowanym wynalazkiem, charakteryzującym się super wysoką wydajnością, jednocześnie zwiększając napięcie do 650V dla silników elektrycznych.
PCU jest wszechstronnym sercem elektrycznym pojazdu, mieszczącym inwerter/podwyższacz napięcia, konwerter DC/DC dla zasilania pomocniczego oraz elektroniczne sterowanie dla silników-generatorów.
BATERIA HV WYSOKIEGO NAPIĘCIA
Pakiety baterii zarówno systemów 1.8, jak i 2.0 litra znajdują się w całości pod tylnymi siedzeniami, co unika jakiejkolwiek ingerencji w przestrzeń ładunkową. Oferują zwiększoną efektywność chłodzenia oraz szerszy zasięg regeneracji.
System 2.0-litrowy Hybrid Dynamic Force jest wyposażony w bardzo kompaktową baterię niklowo-metalowo-wodorkową (NiMH) z 180 ogniwami i nominalnym napięciem 216 V.
System 1.8-litrowy, wyposażony w 56 ogniw i oceniany na 207,2 V, został zmodernizowany poprzez zastosowanie baterii litowo-jonowej o zmniejszonej wadze i objętości. Większa zdolność baterii litowo-jonowej do przyjmowania i dostarczania prądu zwiększa dynamiczne możliwości systemu, co skutkuje bardziej naturalnym odczuciem przyspieszenia.
SILNIK BENZYNOWY 1.2 TURBO
Łącząc dynamiczne osiągi z niskim zużyciem paliwa, silnik 1.2-litrowy turbo przyjmuje nowoczesne technologie, które pozwalają silnikowi przechodzić z cyklu Otto na cykl Atkinsona przy niskich obciążeniach.
Silnik o pojemności 1 197 cm³ generuje 116 KM/85 kW oraz stały moment obrotowy 185 Nm w przedziale od 1 500 do 4 000 obr/min. Przyspiesza Toyotę C-HR od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Wszystko to osiągane jest pomimo silnego nacisku na zużycie paliwa i emisje – samochód zwraca 6.1 l/100 km w cyklu mieszanym, generując emisję CO2 wynoszącą zaledwie 138 g/km. (NEDC)
INTELIGENTNA SKRZYNIA BIEGÓW MANUALNYCH
Toyota C-HR 1.2 Turbo wyposażona jest w Inteligentną Skrzynię Biegów Manualnych. System automatycznie zwiększa obroty silnika podczas redukcji biegów, aby zapewnić płynne zmiany biegów. System działa również przy włączaniu wyższych biegów, aby zminimalizować wstrząsy sprzęgła, poprawiając komfort pasażerów. Gładkie, stabilne starty są również zapewnione, a ryzyko zgaśnięcia silnika jest znikome.
SYSTEM NAPĘDU NA WSZYSTKIE KOŁA (AWD)
Wersje Toyoty C-HR 1.2 Turbo z CVT mogą być wyposażone w system AWD z dynamiczną kontrolą momentu obrotowego. Poprzez elektromagnetyczne sprzęgło, siła napędu na przednie i tylne koła jest precyzyjnie kontrolowana, zmieniając się od 50:50 do 100:0.
System obejmuje Kontrolę Zakrętów – specyficzną logikę, która pomaga kierowcy śledzić zamierzoną linię jazdy, dostosowując siłę napędu w zależności od warunków. Kontrola Wstępnej Siły Napędu rozdziela moment obrotowy przednio-tylny w stosunku 90:10 w momencie, gdy kierowca rusza kierownicą, zapewniając szybką reakcję pojazdu na kąt skrętu podczas pokonywania zakrętów. A kontrola sprzężenia zwrotnego prędkości obrotowej pomaga kierowcom skorygować pod- i nadsterowność poprzez optymalne dostosowanie siły napędu przedniego i tylnego co sześć milisekund.
DYNAMIKA JAZDY
Wzmacniając wysoką sztywność nadwozia i niski środek ciężkości inherentne w platformie GA-C, nowa Toyota C-HR posiada zaktualizowany system zawieszenia, maksymalizujący poprawione osiągi i potencjał prowadzenia zapewniony przez napęd hybrydowy 2.0-litrowy.
Dodatkowo, wprowadzono nowe środki redukcji NVH (hałas, wibracje oraz sztywność), co pozwala pasażerom czerpać jeszcze większe korzyści z inherentnej ciszy technologii hybrydowej Toyoty.
WYSOKA SZTYWNOŚĆ NADWOZIA I ZAAWANSOWANE ZAWIESZENIE
Toyota C-HR zbudowana jest na platformie GA-C, strategicznie dostosowanej do wymagań stylowego i dynamicznego crossovera C-segmentu. Platforma GA-C w połączeniu z wysoko sztywnym nadwoziem Toyoty C-HR zapewnia doskonałą reakcję, która jest spójna i liniowa w reakcji na sygnały kierowcy.
Toyota C-HR z systemem 2.0-litrów Hybrid Dynamic Force korzysta z nowych komponentów zawieszenia, w tym amortyzatorów, co zapewnia jeszcze bardziej solidne i komfortowe odczucie podczas jazdy po trudnych nawierzchniach, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności.
REDUKCJA HAŁASU W CABINIE
Staranna analiza i opracowanie każdego elementu nowej Toyoty C-HR, który może generować NVH, pozwoliły na poprawę w 11 różnych punktach, co pozwala na jeszcze lepszą wydajność hałasową kabiny. Starannie umiejscowione uszczelki, izolacja akustyczna i podkładki tłumiące dodatkowo redukują dźwięki wnikające do wnętrza.
Wprowadzenie silnika Hybrid Dynamic Force aktywnie tłumi drgania silnika, podczas gdy izolacja komory silnika ogranicza pozostałe dźwięki. Ta sama dbałość o szczegóły została wprowadzona w celu redukcji hałasu toczenia generowanego przez opony.
Ogólnie rzecz biorąc, nowa Toyota C-HR zapewnia bardziej spokojne wnętrze, nawet przy wyższych prędkościach, umożliwiając kierowcy i pasażerom cieszenie się rozmowami, muzyką lub po prostu ciszą.
NISKI ŚRODEK CIĘŻKOŚCI
Podstawowy projekt platformy GA-C sprzyja niskiemu środkowi ciężkości, a niska pozycja siedzenia jest kolejną bezpośrednią korzyścią z nowej globalnej architektury Toyoty. Pomimo nieznacznego podniesienia wysokości siedzenia kierowcy crossovera C-SUV w porównaniu do innych modeli tej platformy, osiągnięto bardzo angażującą jazdę oraz zrównoważoną obsługę z silnie zredukowanym przechyłem nadwozia.
PROEKT I TECHNOLOGIA
Wyrazista stylistyka nowej Toyoty C-HR to dalsza ewolucja oryginalnego modelu, zapewniająca mu status najbardziej dynamicznego i zmysłowego pojazdu na rynku crossoverów.
Wewnątrz, wykończenia kabiny zostały ulepszone, aby zapewnić jeszcze wyższą jakość, bardziej premium wizualne i dotykowe środowisko, podczas gdy wdrożenie systemu multimedialnego Toyoty z 2019 roku wprowadza nowe poziomy łączności i infotainment.
DESIGN ZEWNĘTRZNY
Przód nowej Toyoty C-HR to dalszy rozwój tożsamości projektowej Toyoty 'Under Priority’ oraz 'Keen Look’. Stworzenie bardziej wyrafinowanego wyglądu, linie charakterystyczne zostały wykonane z łagodniejszym wykończeniem, a przedni pas teraz otrzymał dolną wargę w kolorze nadwozia.
Dziennie światła LED (DRL) zostały zaprojektowane na nowo, aby utworzyć jednolity element świetlny znajdujący się powyżej głównych projektorów. Światła kierunkowskazów są w pełni zintegrowane w tym samym elemencie świetlnym. Tylne światła przeciwmgielne znajdują się na skrajnych krawędziach dolnego zderzaka, co pozwala na bardzo szeroki dolny wlot powietrza, podkreślający mocny wygląd samochodu.
Tylne zespoły świetlne, wyposażone w technologię LED, zostały zaprojektowane na nowo, aby nadać tylnej części Toyoty C-HR jeszcze bardziej ekspresyjny wizualny podpis. Nadal wystają z nadwozia, ale teraz są połączone eleganckim, błyszczącym spojlerem. Wykonany z jednego elementu, ten element projektowy płynnie łączy pełną szerokość pojazdu, tworząc mocny element stylizacji, który podkreśla szeroki, zdecydowany tył Toyoty C-HR. Wskazówki tylnych świateł są teraz progresywne, co dodatkowo podnosi wygląd i odczucie.
Nowy projekt kół również został dodany, z błyszczącymi, frezowanymi powierzchniami. Projekt łopatek przypomina śmigło, co tworzy poczucie ruchu, nawet w stanie spoczynku.
Nowa Toyota C-HR dostępna jest w trzech nowych kolorach: szary Celestite – niebieskawy srebrny; bardziej wyrafinowany, premium i dynamiczny czerwony; oraz wreszcie wyróżniający się pomarańczowy.
Dalsze personalizacje oferowane są w postaci dwóch dwukolorowych wariantów: błyszczącej czerni, którą można połączyć z wieloma kolorami, oraz ikonicznego Metal Stream idealnie pasującego do szarości Celestite i czerni.
DESIGN WNĘTRZA
Klienci uważają przestronny i rozległy projekt kokpitu za jedną z kluczowych przyjemności związanych z posiadaniem Toyoty C-HR. Toyota odpowiedziała na te uwagi, starannie poprawiając wizualną i dotykową jakość wszystkich powierzchni i przełączników, aby stworzyć jeszcze bardziej premium atmosferę w kabinie.
Wstawki zyskały nową, bardziej wyrafinowaną powierzchnię. Panele drzwi są teraz miękkie w dotyku w wszystkich miejscach narażonych na kontakt. Wzmacniając połączenie między wnętrzem a zewnętrznym designem, wiele przycisków ma podobny kształt, odzwierciedlający diamentowy motyw nadwozia. Ten sam diamentowy motyw jest również widoczny w wzorze wykończenia drzwi, podsufitce, siatkach głośników JBL oraz kształcie wysokotonowych głośników, a nawet w igłach analogowych wskaźników kierowcy.
Projekt przednich siedzeń charakteryzuje się smukłą, sportową górną częścią oraz bardziej wzmocnioną i wspierającą dolną częścią. Różnice funkcjonalne zostały podkreślone poprzez zastosowanie różnych tonów, tekstur i wzorów w tapicerce.
Nowa Toyota C-HR jest teraz dostępna z regulacją wysokości siedzenia po stronie pasażera, a także pełną elektroniczną regulacją w połączeniu z tapicerką skórzaną.
Skierowany na kierowcę kokpit zawiera innowacyjne detale i intuicyjną, przystępną technologię wysoką. Przełączniki sterujące oraz 8-calowy dotykowy wyświetlacz audio są lekko skierowane w stronę kierowcy. Ponieważ ekran dotykowy znajdował się powyżej deski rozdzielczej, a nie był w nią wbudowany, górna część deski rozdzielczej jest znacznie płytsza, co dodatkowo poprawia widoczność kierowcy.
Nowa Toyota C-HR posiada zaktualizowany i poprawiony interfejs HMI (interfejs człowiek-maszyna) z platformą multimedialną Toyoty z 2019 roku oraz ulepszonymi usługami połączeniowymi. Ekran dotykowy jest teraz uzupełniony zestawem fizycznych przycisków i pokręteł, takich jak do regulacji głośności, co znacząco poprawia kontrolę regulacji i intuicyjne użytkowanie podczas jazdy. Cyfrowy zegar jest zintegrowany w ekranie, co nadaje całemu panelowi jeszcze czystszy wygląd.
Starannie przemyślany wybór wykończeń jest kluczowy dla harmonijnego, spójnego, jednoczęściowego wyglądu wnętrza. Wystrój wnętrza jest powiązany z wyborem klasy w następujących schematach:
C-ENTER będzie miała górny panel instrumentów z dekoracyjną linią w kolorze szarym. Siedzenia są wykończone jasnym szarym przeszyciem. Wybierając klasę C-LUB, przeniesiesz dekoracyjną linię i przeszycie na bardziej wyrafinowany celestynowy szary. C-ULT pozostaje bardziej ekspresyjnym projektem z niebieskim górnym panelem instrumentów i dekoracyjnymi panelami w charakterystycznym anodowanym niebieskim. Siedzenia łączą czarny i niebieski z niebieskim pikowaniem. A na koniec C-HIC otrzymuje instrument panel w kolorze orchidei brązowej z srebrną dekoracją. Siedzenia pikowane w kolorze orchidei brązowej z wstawkami skórzanymi.
TECHNOLOGIA POKŁADOWA I ŁĄCZNOŚĆ
Nowa Toyota C-HR wprowadza najnowsze osiągnięcia w zakresie łączności i infotainment. Nowy system multimedialny z 2019 roku zawiera Apple CarPlay i Android Auto, pozwalając większości używanych smartfonów nie tylko synchronizować się, ale wręcz integrować z systemem multimedialnym samochodu.
System posiada również funkcjonalność e-call w celu natychmiastowego wsparcia w sytuacjach awaryjnych.
Dodatkowo, nowy system umożliwia aktualizacje przez internet, co umożliwia właścicielom Toyoty nieprzerwane korzystanie z najnowszej wersji mapy nawigacyjnej bez konieczności odwiedzania salonu lub pobierania przy użyciu pośrednich urządzeń, takich jak pamięć USB. Aktualizacje są przeprowadzane za pomocą połączenia internetowego przez smartfona lub pokładowy moduł internetowy.
Wszystkie pojazdy hybrydowe będą wyposażone w usługi połączone MyT: pokładowy system danych umożliwiający dodatkowe usługi za pośrednictwem aplikacji MyT na smartfonie.
Aplikacja ta umożliwia użytkownikom komunikację z ich samochodem, niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Mogą planować podróże z domu i wysyłać je do samochodu, lokalizować zaparkowaną Toyotę C-HR, otrzymywać przypomnienia o konserwacji i umawiać wizyty u swoich ulubionych dealerów.
Z okazji premiery Toyoty C-HR aplikacja wprowadza nową usługę: Hybrid Coaching. Oferuje analizy stylu jazdy z indywidualnym i kontekstowym coachingiem, aby pomóc zwiększyć czas jazdy w trybie EV oraz efektywnie obniżyć zużycie paliwa.
Po każdej jeździe użytkownicy będą mogli otrzymać informacje zwrotne oraz dowiedzieć się, co robili dobrze, a co można poprawić, aby zwiększyć wydajność paliwową. Dowiedzą się także, jak długo i ile jechali w trybie EV, ile paliwa i CO2 zaoszczędzili dzięki technologii hybrydowej!
KONCERTOWY DŹWIĘK JBL
Uznając znaczenie, jakie klienci Toyoty C-HR przywiązują do jakości systemu rozrywki w samochodzie, nowy crossover Toyoty może być wyposażony w spersonalizowany system audio JBL Premium.
Oferując najwyższą jakość reprodukcji dźwięku w crossoverze C-segmentu, system składa się z 8-kanałowego wzmacniacza stereo o mocy 800 Watt oraz dziewięciu głośników. Ten nowej generacji wzmacniacz JBL, zdolny do precyzyjnego strojenia, realizuje jeszcze czystszy i potężniejszy dźwięk. Dodatkowo, aby poprawić jakość dźwięku skompresowanych źródeł muzycznych, które zwykle słuchają dzisiaj ludzie, wspiera technologię Clari-Fi, która przywraca kompresję muzyki niemal do jakości CD.
Ponieważ sztywność konstrukcji nadwozia otaczającego każdy głośnik – a także różnorodne elementy, takie jak okna i tapicerka – może znacząco wpływać na jakość dźwięku, system jest wynikiem szczególnie bliskiej współpracy inżynierów JBL i Toyoty od wczesnych etapów procesu projektowania.
Podczas projektowania systemu uwzględniono analizy klientów, co zaowocowało orientacją na rozmieszczenie głośników oraz zastosowaniem precyzyjnie zintegrowanych, montowanych na słupku A wysokotonowych głośników – charakterystyczna cecha systemu JBL – aby dostarczyć wyraźny, czysty dźwięk.
Oprócz dwóch głośników wysokotonowych o średnicy 25 mm, system dodatkowo oferuje dwa głośniki o szerokim rozpraszaniu, dwa 17-cm subwoofery z przodu, dwa 15-cm głośniki pełnozakresowe z tyłu oraz 19-cm subwoofer w dedykowanej, 10-litrowej obudowie portowanej w przestrzeni ładunkowej.
W dostępnym połączeniu z opcją nawigacyjną, system JBL Premium Audio zawiera również bezstratne kodowanie audio.
Współpraca między Toyotą a JBL rozpoczęła się w 1996 roku i od tego czasu z powodzeniem rozwija się. Wspierana przez profesjonalistów muzycznych, systemy audio JBL są używane w głównych salach koncertowych, lokalach i stadionach na całym świecie – 80% koncertów na żywo, 70% wszystkich studiów nagraniowych i 90% wszystkich kin certyfikowanych przez THX.
Jakość jest wspólnym celem obu firm, co zaowocowało nowym, bezkompromisowym systemem audio premium, stworzonym specjalnie dla nowej Toyoty C-HR.
ZAAWANSOWANA AKTYWNA BEZPIECZEŃSTWO
Doskonałe osiągi bezpieczeństwa są inherentne w TNGA, z priorytetem na osiągnięcie najwyższych standardów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Nowe platformy i projekty pojazdów Toyoty dążą do rygorystycznych standardów ustanowionych przez wiodące niezależne programy testów zderzeniowych, wspierane przez zaawansowane funkcje i systemy Toyota Safety Sense.
Jako część zobowiązania Toyoty do demokratyzacji zaawansowanego wyposażenia bezpieczeństwa, Toyota Safety Sense jest standardowo montowana w całej ofercie nowej Toyoty C-HR. System obejmuje system zapobiegania kolizjom (w tym rozpoznawanie pieszych), adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o niepożądanej zmianie pasa ruchu z kontrolą kierowania, automatyczne światła drogowe i asystenta znaków drogowych.
Najlepsze modele korzystają z dodatkowego systemu Adaptive Front Light System, Inteligentnego Sonaru Clearance oraz Ostrzeżenia o Ruchu Krzyżowym z funkcją hamowania.
TOYOTA SAFETY SENSE
Toyota Safety Sense pomaga zmniejszyć ryzyko kolizji i przynosi dodatkowe korzyści, ułatwiając życie kierowcy i zmniejszając zmęczenie.
SYSTEM ZAPOBIEGANIA KOLIZJOM
W prędkościach od 10 km/h do maksymalnej prędkości pojazdu, ten system wykorzystuje przednią kamerę monocularną oraz czujnik radarowy o milimetrowej fali, aby wykrywać pojazdy i pieszych na drodze przed samochodem.
Jeśli obliczy ryzyko kolizji, automatycznie ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem na wyświetlaczu wieloinformacyjnym. W tym samym momencie włącza asystenta hamulców zapobiegających kolizjom, który zapewnia dodatkową siłę hamowania w momencie naciśnięcia pedału hamulca.
Jeśli system uzna, że istnieje bardzo wysokie ryzyko zderzenia z pojazdem lub pieszym, hamulce są automatycznie aktywowane, aby pomóc uniknąć kolizji lub zredukować jej skutki.
Udoskonalenie technologii przez Toyotę umożliwiło jej rozpoznawanie i reakcję na obecność pieszych oraz pojazdów w nocy oraz działanie w szerszym zakresie prędkości.
ADAPTACYJNY TEMPOMAT
Nowy Toyota C-HR posiada Adaptacyjny Tempomat z funkcją pełnozakresowego podążania, który używa tego samego radaru milimetrowego co system zapobiegania kolizjom, aby utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, zwalniając samochód do zatrzymania, jeśli to konieczne, oraz płynnie przyspieszając z powrotem do wcześniej wybranej prędkości, gdy droga jest wolna.
OSTRZEŻENIE O ZMIANIE PASA