2020 Toyota Corolla

Bycie dwunastą generacją ma swoje zalety, zwłaszcza gdy nosisz nazwę Corolla i jesteś najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, nie licząc pikapów Ford F-series. Corolla jest teraz cichsza, bezpieczniejsza i bardziej ekologiczna niż kiedykolwiek wcześniej. Zrezygnowano nawet z silników diesla! Japończycy zmienili również nazwę Auris na hatchback.

Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce. To samo dotyczy Corolli. Z zewnątrz niektórzy mogą powiedzieć, że to ładny lifting, ale w rzeczywistości to całkowicie nowy samochód oparty na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C. Oferta Corolli z 2019 roku ma nowy, sportowy wygląd i jest wyposażona w nowy system infotainment, który obsługuje Android Auto i Apple CarPlay.

Dzięki nowej platformie nowa Corolla ma niezależne zawieszenie na wszystkie koła oraz inny sposób mocowania przedniego zawieszenia typu McPherson, co poprawia trakcję. Opcjonalnie, modele Corolla Touring Sports i Corolla Hatchback mogą być wyposażone w elektronicznie sterowane zawieszenie adaptacyjne.

W ofercie znajdują się silniki: 1.2-litrowy turbo o mocy 114 KM dla hatchbacka i Touring Sports oraz 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132 KM dla sedana. Zgodnie z obietnicami dotyczącymi ekologii, Toyota oferuje dwa warianty technologii hybrydowej: 1.8-litrowy o mocy 122 KM oraz nowy 2.0-litrowy o mocy 180 KM.

 Nowa, dwunasta generacja modelu Toyota Corolla będzie mocno konkurować w europejskim segmencie C.

Po pierwsze, nowo przyjęta platforma Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C nie tylko zapewnia doskonałe właściwości jezdne i wyższy poziom bezpieczeństwa, ale także daje projektantom Toyoty swobodę w tworzeniu unikalnego wyglądu dla każdego typu nadwozia.

Całkowicie nowa gama modeli Corolli prezentuje szeroki, niskoprofilowy design, który lepiej różnicuje sportowy, kompaktowy Hatchback, elegancki i wszechstronny Touring Sports oraz wyrafinowaną, prestiżową Sedan.

Po drugie, nowa gama modelowa Toyoty Corolli jeszcze bardziej rozwija ofertę hybrydową marki. Hatchback i Touring Sports są pierwszymi modelami, które oferują wybór dwóch hybrydowych napędów samoładujących – ulepszona jednostka 1.8 o mocy 122 DIN hp oraz zupełnie nowa jednostka 2.0 rozwijająca 180 DIN hp, co oznacza debiut podwójnej strategii hybrydowej Toyoty. Po raz pierwszy także Sedan jest dostępny z hybrydowym napędem samoładującym 1.8.

Odbijając kontynuowane skupienie marki na technologii hybrydowej samoładującej, wszystkie nowe modele Corolli będą oferować klientom tylko jeden konwencjonalny silnik; jednostkę turbo 1.2 o mocy 114 DIN hp dla modeli Hatchback i Touring Sports oraz jednostkę 1.6 o mocy 132 DIN hp dla Sedana.

Wszystkie nowe pojazdy oparte na TNGA stawiają na najwyższe standardy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Nowa gama Corolli została zaprojektowana tak, aby spełniać wymagające standardy niezależnych programów testowania zderzeniowego i zapewniać wyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego dzięki zaawansowanym funkcjom i systemom najnowszej technologii Toyota Safety Sense.

Celując w serce europejskiego segmentu C, nowy Hatchback, Touring Sports i Sedan to dynamiczne i stylowe samochody, które spełniają wszystkie wymagania zarówno codziennych dojazdów, jak i różnorodnych weekendowych zastosowań, łącząc przyjemność z jazdy w każdych warunkach drogowych z spokojem umysłu i niskimi kosztami eksploatacji unikalnymi dla technologii hybrydowej Toyoty.

DOŚWIADCZENIE JAZDY

Platforma TNGA GA-C przynosi znaczne korzyści dynamiczne nowej gamie modeli Toyoty Corolli, a także wyraźne ulepszenia ergonomii kierowcy i widoczności.

Platforma GA-C gwarantuje bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy dzięki obniżonemu środkowi ciężkości o 10 mm, wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu, które jest standardem w całej gamie modeli, oraz wydajniejszej strukturze nadwozia, która jest o 60% sztywniejsza dzięki wzmocnieniom z wysokowytrzymałej stali w kluczowych miejscach.

Wszystko to przyczynia się do lepszego prowadzenia i stabilności bez uszczerbku dla komfortu jazdy, a także redukuje drgania o wysokiej częstotliwości, co zwiększa poczucie jakości.

Bardzo sztywna, lekka konstrukcja nadwozia

Aluminium, stal o wysokiej wytrzymałości i materiały poddawane gorącemu formowaniu zostały szeroko zastosowane, a grubość paneli drzwi i dachu została zmniejszona. To prowadzi do znacznego zmniejszenia wagi nadwozia, co z kolei poprawia ogólną efektywność paliwową.

Jednocześnie dodanie klejów w całej nowej konstrukcji nadwozia, zwiększenie zastosowania spawania punktowego oraz użycie w pełni zamkniętych przekrojów i pierścieni strukturalnych przyczyniają się do wzrostu sztywności nadwozia o około 60% w porównaniu z poprzednimi modelami, co prowadzi do wyraźnego zwiększenia zwinności, reakcji na ruchy kierownicą i stabilności przy wysokich prędkościach.

Obsługa i zwinność są dodatkowo poprawione dzięki obniżonej wysokości montażu silnika, niższej wysokości siedzisk i umiejscowieniu baterii hybrydowej pod tylnymi siedzeniami. W połączeniu, te działania obniżyły środek ciężkości nowej Corolli o około 10 mm.

Zawieszenie

Nowa gama Corolli posiada sprawdzone zawieszenie przednie MacPhersona, całkowicie nowe zawieszenie tylne wielowahaczowe, nową technologię zaworów amortyzatorów oraz po raz pierwszy dostępność Adaptive Variable Suspension (AVS) w wersjach Hatchback i Touring Sports.

Geometria zawieszenia przedniego została zmodyfikowana, z nowo opracowanymi amortyzatorami, a cechy sprężyn śrubowych zoptymalizowane do liniowej reakcji podczas pokonywania zakrętów przy średnich i wysokich prędkościach.

Właściwości ogranicznika związanego, luz ogranicznika oraz lokalizacja stabilizatora zostały również zoptymalizowane, aby poprawić odczucia prowadzenia. A oś obrotu łożyska podporowego została wyregulowana z osi amortyzatora na oś sworznia (osi kierowniczej), zmniejszając różnice w sile kierownicy między stroną lewą a prawą oraz dodatkowo poprawiając odczucia kierownicy.

Struktury ramienia zawieszenia i tulei zostały zmienione, a tarcie elementów ślizgających zostało zredukowane, aby osiągnąć szybszą reakcję amortyzatora oraz zminimalizować przekazywanie wstrząsów z nierównych nawierzchni, co wpływa na jakość komfortu jazdy.

Nowo opracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe charakteryzuje się kompaktowym rozplanowaniem oraz wyjątkowo zaprojektowanymi sprężynami śrubowymi, które oferują zarówno stabilność podczas prowadzenia, jak i komfort jazdy.

A lokalizacja ramion łączących została zoptymalizowana, aby utrzymać opony pod kątem zbieżności zarówno podczas pokonywania zakrętów, jak i hamowania, co poprawia reakcję pojazdu na ruchy kierownicą oraz stabilność podczas hamowania.

Zarówno przednie, jak i tylne systemy zawieszenia korzystają z 40% redukcji tarcia, co zapewnia płynniejszą i bardziej komfortową jazdę.

System Adaptive Variable Suspension (AVS) kontroluje tłumienie amortyzatorów na wszystkich czterech kołach, poprawiając zarówno komfort jazdy, jak i – dzięki poprawionej reakcji kierownicy oraz bardziej płaskiej jeździe – osiągi. Siła tłumienia jest automatycznie i nieprzerwanie kontrolowana przez 650 kroków za pomocą linearnych siłowników elektromagnetycznych, które działają cztery razy szybciej niż konwencjonalny silnik krokowy.

AVS współpracuje z systemem Drive Mode Select, aby kontrolować siłę tłumienia zgodnie z wyborem trybów ECO, NORMAL, SPORT S, SPORT S+ lub CUSTOM, oferując kierowcom odpowiednią równowagę między komfortem jazdy a zwinnością prowadzenia.

Aerodynamika

Dodatkową korzyścią platformy GA-C jest jej zdolność do projektowania bardzo aerodynamicznego kształtu nadwozia dzięki takim działaniom jak ogólna redukcja wysokości pojazdu oraz znaczne obniżenie wysokości maski.

Przyjęto pełne pokrycie podłogi, a na przednim zderzaku oraz na zewnętrznych soczewkach tylnych grupy lamp zainstalowano aerodynamiczne stabilizujące płetwy, aby poprawić stabilność prowadzenia.

Ulepszony hałas, wibracje i szumy (NVH)

Bazując na inherentnej cichości hybrydowej technologii samoładującej Toyoty, nowa Toyota Corolla korzyści z licznych działań mających na celu minimalizację zarówno hałasu, jak i wibracji docierających do kabiny. Montaż silnika został starannie zaprojektowany, aby zminimalizować wibracje podczas uruchamiania oraz na biegu jałowym. Zwiększenie prędkości silnika na początku przyspieszania zostało również ograniczone, aby osiągnąć bardziej liniowe dopasowanie prędkości silnika i pojazdu, a także poprawić ciszę podczas przyspieszania.

Samo podwozie GA-C przyczynia się do tłumienia wibracji przenoszących z układu napędowego. Poduszka kierownicy działa jako dynamiczny tłumik, aby tłumić wibracje kierownicy, a nawet skrzynka narzędziowa pełni funkcję dynamicznego tłumika, aby zmniejszyć wibracje tylnej podłogi.

Hołdujący dużemu zastosowaniu materiałów pochłaniających dźwięk i izolujących w komorze silnika, a także potrójnie warstwowy tłumik dźwięku wewnętrznego tablicy rozdzielczej, minimalizują przenikanie hałasu silnika i przekładni do wnętrza.

Zastosowano również integralny tłumik podłogowy, zwiększono uszczelnienia nadwozia w szczelinach między panelami, a także zastosowano materiał piankowy w ramach nadwozia w licznych miejscach, aby ograniczyć przenikanie hałasu drogowego i wiatrowego do wnętrza.

OFERTA HYBRYDOWA

Wzrastające zapotrzebowanie społeczeństwa na rozwiązania środowiskowe doprowadziło do coraz bardziej rygorystycznych regulacji, szczególnie w dużych miastach europejskich. Łącząc jak najniższe emisje z możliwością pokonywania do 50% codziennych dojazdów tylko przy użyciu mocy elektrycznej, hybrydowe napędy samoładujące Toyoty są atrakcyjną propozycją.

Toyota zawsze szczyciła się słuchaniem swoich klientów i reagowaniem na ich opinie. Po 20 latach przywództwa w dziedzinie hybryd i sprzedaży ponad 12 milionów egzemplarzy na całym świecie, w tym ponad dwóch milionów w Europie, firma skupiła się również na opiniach potencjalnych klientów, którzy chcą większej mocy, prowadząc hybrydę.

Z tego powodu Toyota oferuje nowe modele Corolli Hatchback i Touring Sports z wyborem dwóch hybrydowych napędów; jeden oferuje wszystkie zalety czwartej generacji systemu hybrydowego, w tym lepszą reakcję i liniowość, a także tradycyjne korzyści z efektywności paliwowej oraz relaksującej jazdy, drugi, oparty na tych mocnych stronach, z większą mocą na żądanie, łatwym przyspieszeniem i bardziej dynamicznymi, „przyjemnymi w prowadzeniu” cechami.

Oprócz hybrydowych napędów samoładujących, zarówno wersje Hatchback, jak i Touring Sports będą oferować klientom jeden konwencjonalny silnik – jednostkę turbo 1.2.

Nowy Sedan będzie dostępny z wyborem hybrydowego napędu 1.8 o mocy 122 DIN hp lub ulepszonego silnika benzynowego 1.6 o mocy 132 DIN hp, łączącym reakcję z efektywnością.

Ulepszony hybrydowy napęd 1.8

Czwarta generacja hybrydowego systemu samoładującego 1.8 rozwija 122 DIN hp/90 kW oraz 142 Nm momentu obrotowego, z dodatkową mocą silnika elektrycznego 53 kW/600V, który generuje maksymalny moment 163 Nm od zerowych obrotów.

Spełnia wszystkie wymagania, które klienci oczekują od hybrydowego napędu samoładującego Toyoty – cicha, intuicyjna, responsywna i samowystarczająca technologia EV, bez konieczności ładowania przez gniazdko. Oferuje niski koszt posiadania, doskonałą efektywność paliwową i niskie emisje CO2 oraz możliwość jazdy do 50% codziennych dojazdów w trybie w pełni elektrycznym.

Jej rozmiar i waga zostały zredukowane, aby zmieścić się w nowej platformie GA-C bez uszczerbku dla wydajności czy ciszy, czterocylindrowy, 1,797 cm3, DOHC, silnik Atkinsona korzysta z licznych działań mających na celu poprawę efektywności paliwowej, zwiększenie wydajności przyspieszenia i zmniejszenie hałasu w kabinie.

Efektywność paliwowa została poprawiona dzięki redukcji tarcia, wysokiemu przepływowi wirów i optymalnemu zarządzaniu ciepłem. Działania zmniejszające tarcie obejmują nowy kształt spodu tłoka i jego powłokę z żywicy, zastosowanie dystansu w wnęce chłodnicy bloku cylindra w celu ograniczenia deformacji otworów cylindrów, zastosowanie niskotarciowych elementów napędu zaworów i łańcucha oraz optymalizację łożysk korbowodowych i głównych.

Wysoki przepływ wirów osiągnięto dzięki kształtowi portu dolotowego i tłoka, co poprawiło EGR (recyrkulację spalin) i proces spalania. Przekątna komora spalania odpowiadająca kątowi świecy zapłonowej poprawiła wydajność antydetonacyjną i efektywność paliwową. Zawór systemu EGR (recyrkulacji spalin) został powiększony, aby zoptymalizować przepływ spalin, struktura rozdzielacza gazu w kolektorze dolotowym została zoptymalizowana, a efektywność wymiany ciepła chłodnicy EGR zwiększona.

Zarządzanie ciepłem zostało zoptymalizowane przez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej o niskim przepływie, podział ścieżki chłodzenia na dwie – jedną dla silnika, a drugą dla ogrzewania, zainstalowanie zaworu zamykającego przepływ (FSV) między wyjściem wody a chłodnicą EGR w celu ograniczenia przepływu chłodziwa podczas nagrzewania silnika, stosowanie cienkich, długich świec zapłonowych, kształt komory wodnej oraz wspomaganie wysokiego przepływu wirów.

Wydajność przyspieszenia została zwiększona dzięki zastosowaniu podwójnych świec zapłonowych w kształcie igły, aby poprawić zapłon oraz zastosowaniu prostokątnej cewki zapłonowej o dużej elastyczności kształtu, aby zmniejszyć rozmiar i dostosować się do zwiększonej mocy silnika hybrydowego.

Hałas w kabinie został zredukowany poprzez optymalizację głównej konstrukcji silnika, aby osiągnąć niskie wibracje i hałas, zmienioną pozycję i kształt mocowania silnika, zastosowano pokrywę głowicy silnika z żywicy, która łączy znaczne zmniejszenie wagi z doskonałymi właściwościami NV (hałas i wibracje), a także zmieniono kształt tłumika układu wydechowego.

System hybrydowy posiada mniejszy, lżejszy przekładnię, w której nowa, podwójna struktura osiowa przyjęta dla silnika i generatora osiąga wyspecjalizowaną przekładnię o niskiej stracie z mniejszą szerokością całkowitą. Ta struktura równoległa zwiększa prędkość obrotową silnika i zmniejsza jego rozmiar.

Stosunek przekładni został zoptymalizowany, aby promować maksymalną efektywność paliwową i wydajność dynamiczną. W połączeniu z polerowaniem powierzchni zębatek, nowa struktura zębatki jeszcze bardziej tłumi rezonans i hałas pracy, sprawiając, że hybrydowy system napędowy działa ciszej niż kiedykolwiek wcześniej.

Kalibracja hybrydowego systemu napędowego została dodatkowo poprawiona. Większy moment obrotowy z silnika elektrycznego zapewnia bardziej liniowy wzrost obrotów podczas przyspieszania. A zastosowanie nowej baterii hybrydowej (Li-ion w Hatchback i Touring Sports, Ni-mH w Sedan) promuje jeszcze większą efektywność paliwową.

Wyposażony w hybrydowy napęd 1.8, osiągi dla Hatchbacka, Touring Sports i Sedana wynoszą od 0 do 100 km/h odpowiednio 10.9, 11.1 i 11.0 sekundy. Wszystkie trzy wersje mają maksymalną prędkość 180 km/h.

Zużycie paliwa zarówno dla Hatchbacka, jak i Touring Sports wynosi zaledwie 3.3 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą zaledwie 76 g/km (WLTP: 101 g/km), podczas gdy zużycie paliwa Sedana wynosi zaledwie 3.4 l/100 km, a emisje CO2 to tylko 77 g/km (WLTP: 100 g/km).

Nowy hybrydowy napęd 2.0

Nowy system hybrydowy 2.0 rozwija 180 DIN hp/132 kW i 190 Nm momentu obrotowego, również z dodatkową mocą silnika elektrycznego zasilanego niklem-metalowym, 80 kW/650V, który generuje maksymalny moment 202 Nm od zerowych obrotów.

W pełni wykorzystując dodatkową stabilność, prowadzenie i zwinność inherentną w nowo przyjętej platformie GA-C, oferuje kierowcom „energetyzującą jazdę”, z większą mocą, trybem jazdy Sport oraz 6-biegową skrzynią Sequential Shiftmatic z łopatkami umieszczonymi przy kierownicy dla bardziej dynamicznych i angażujących wrażeń z jazdy.

Co więcej, nowy system hybrydowy 2.0 to wyjątkowa propozycja w tym segmencie; żaden konwencjonalny napęd nie może zaoferować takiej kombinacji wydajności i niskich emisji. Podjęto liczne działania, aby zapewnić, że dodatkowa moc idzie w parze z większą efektywnością paliwową, niższymi emisjami i cichą pracą.

Jego grubość ścianki zmniejszono do 2.3 mm, a aluminiowy odlew silnika został zaprojektowany w celu minimalizacji wagi i obniżenia środka ciężkości, znacznie poprawiając dynamiczne osiągi Corolli oraz przyjemność z jazdy. Inne działania zmniejszające wagę obejmują cieńszą głowicę cylindrów, lekką pokrywę łańcucha rozrządu oraz lżejszy układ zaworowy.

Wysokie spalanie uzyskane dzięki wysokiemu przepływowi wirów w bardzo wydajnym porcie dolotowym i dużym skoku, nowa konstrukcja pompy olejowej oraz liczne działania redukujące tarcie, dzielone z jednostką hybrydową 1.8, w połączeniu z wysokim współczynnikiem sprężania 14:1 zwiększają efektywność paliwową.

Dalsze poprawy efektywności paliwowej czterocylindrowy silnik o pojemności 1,987 cm³ wyposażony jest w ulepszony system Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentny elektroniczny czas zapłonu) po stronie dolotowej, w którym czas zapłonu jest kontrolowany przez silnik elektryczny, a nie ciśnienie oleju, zwiększając moc i efektywność paliwową, a jednocześnie zmniejszając emisje.

Aby również zredukować emisje, katalizator układu wydechowego został umieszczony bliżej silnika, a kontrola nagrzewania po uruchomieniu silnika zoptymalizowana, aby uzyskać wczesną, zwiększoną oczyszczalność spalin.

Ponadto wałek równoważący, zmienione pozycje mocowania silnika oraz kształt, zmiany strukturalne w przekładni, polerowanie zębów przekładni, zastosowanie tłumika histerezy oraz lekkiego łańcucha rozrządu oraz zmiany w silniku pompy wodnej łączą się, aby zredukować hałas napędu do wyjątkowo niskich poziomów.

Tak jak w systemie 1.8, nowy napęd hybrydowy również charakteryzuje się zmniejszeniem wymiarów przekładni, jednostki sterującej, silnika oraz akumulatora hybrydowego nikiel-metalowego.

Dodatkowo maksymalna prędkość pojazdu z napędem elektrycznym została zwiększona do ponad 115 km/h, a kontrola systemu została zmieniona, aby zabronić uruchamiania silnika bez operacji pedałem przyspieszenia, nawet przed uruchomieniem silnika. W połączeniu te działania znacznie poprawiają efektywność paliwową.

Hybrydowy napęd 2.0 zapewnia Hatchbackowi i Touring Sports czasy przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszące odpowiednio 7.9 i 8.1 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h.

Zużycie paliwa dla obu modeli wynosi zaledwie 3.7 l/100 km. Hatchback generuje emisję CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km (WLTP: 106 g/km), a Touring Sports tylko 84 g/km (WLTP: 106 g/km).

1.2 Litra Silnik Benzynowy Turbo

Jedyne dostępne opcje silnika benzynowego w gamie Hatchback i Touring Sports, czterocylindrowy, 16-zaworowy, DOHC, Dual VVT-iW, silnik benzynowy o pojemności 1,197 cm³ rozwija maksymalną moc 114 DIN hp/85 kW oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm.

Jednostka korzysta z jednego turbosprężarki z intercoolerem chłodzonym wodą i systemem Dual VVT-iW (inteligentne, szerokie dostosowanie czasu zaworów). VVT-iW charakteryzuje się standardowym VVT-i na zaworach wydechowych i VVT-iW po stronie dolotowej. Ta ostatnia wykorzystuje mechanizm blokady wałka rozrządu w pozycji środkowej, który opóźnia ciągłe zmiennymi czas zapłonu.

Udoskonalając płynne przyspieszenie podczas jazdy z niską prędkością, maksymalna prędkość silnika została podniesiona z 5,600 obr/min do 6,200 obr/min.

Wprowadzono liczne działania zmniejszające tarcie, aby poprawić efektywność paliwową. Należą do nich zastosowanie powłoki DLC (Diamond Like Coating) na zewnętrznej średnicy pierścieni tłokowych i olejowych w celu zredukowania tarcia przy ślizganiu tłoka, nowa powłoka z żywicy na spodzie tłoka i głównym podparciu wału korbowego oraz optymalizowana grubość i materiał pasa V, aby zredukować opór gięcia, a tym samym tarcie.

Napęd 1.2T dostępny jest z przekładnią CVT lub 6-biegową „Inteligentną Manualną Skrzynią Biegów (iMT)”.

Tak samo jak mistrz techniki heel-and-toe, iMT automatycznie zwiększa obroty silnika podczas redukcji biegów, zapewniając płynne zmiany biegów oraz zmniejszając zużycie sprzęgła i przekładni. System działa również podczas przyspieszania, aby poprawić komfort dla kierowcy i pasażerów, zmniejszając wstrząsy sprzęgła. Zapewnia również płynne starty i niemal całkowicie eliminuje ryzyko zgaśnięcia silnika.

Przy wyposażeniu w iMT, Hatchback i Touring Sports przyspieszają od 0 do 100 km/h w 9.3 i 9.6 sekundy odpowiednio. Oba osiągają maksymalną prędkość 200 km/h. Zużycie paliwa dla obu wariantów wynosi zaledwie 5.2 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą tylko 119 g/km (WLTP: 132 g/km).

Gdy są wyposażone w przekładnię CVT, czas przyspieszenia Hatchbacka i Touring Sports wynosi od 0 do 100 km/h 10.0 i 10.3 sekundy, przy czym oba osiągają maksymalną prędkość 195 km/h. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 5.2 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą tylko 116 g/km (WLTP: 138 g/km) dla obu typów nadwozia.

Ulepszony silnik benzynowy 1.6

Wyłączny dla nowego Sedana, ulepszony silnik Valvematic o pojemności 1.6 rozwija 97 kW/132 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 159 Nm przy zaledwie 4,400 obr/min.

Valvematic to dalszy rozwój bardzo udanego systemu Zmiennych Czasów Zaworów (Dual VVT-i) Toyoty. Robi krok naprzód, dodając kontrolę podniesienia i czasu trwania do zmiennego czasu zaworów dolotowych. To poprawia objętość i prędkość przepływu powietrza dolotowego – i, w konsekwencji, zarządzanie procesem spalania – aby dostarczyć 7% więcej mocy przy 8% niższym zużyciu paliwa, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2. Zastosowanie Valvematic dalej redukuje tarcie i straty pompowania przy małych obciążeniach silnika, jeszcze bardziej obniżając zużycie paliwa.

Efektywność Valvematic jest dalej poprawiana dzięki zastosowaniu dolotowego kolektora o zmiennej długości. Działa to jak przyspieszacz w niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, maksymalizując prędkość powietrza dolotowego dla optymalnej efektywności spalania. Przy wyższych prędkościach obrotowych kolektor jest całkowicie otwarty. To pozwala powietrzu podróżować krótszą trasą, maksymalizując objętość powietrza dostającego się do komory spalania, a tym samym moc silnika.

Wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów, Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9.7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 5.7 l/100 km, a emisje CO2 to tylko 130 g/km (WLTP: 139 g/km).

Skrzynia Multidrive S daje Sedanowi czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 10.2 sekundy i maksymalną prędkość 190 km/h, z przeciętnym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 5.5 l/100 km i emisjami CO2 wynoszącymi jedynie 125 g/km (WLTP: 146 g/km).

STYLE NADWOZIA

Filozofia TNGA wprowadza nowe, zdefiniowane wytyczne dotyczące usytuowania różnych komponentów, co upraszcza projektowanie pojazdów w kluczowych obszarach. Wpływ ten dotyczy elementów, które są w dużej mierze niewidoczne, więc projektanci wciąż mieli swobodę, aby nadać każdemu nowemu wariantowi Toyoty Corolli wizualnie charakterystyczny i indywidualny wygląd z niższym staniem i bardziej atrakcyjnymi proporcjami.

Dynamiczny kompaktowy Hatchback

Nowa Corolla Hatchback przyjmuje znacząco bardziej sportowy, dynamiczny i charakterystyczny design z bardziej wyrazistym przednim stylem.

To dalsza ewolucja filozofii projektowania Toyoty, tj. Under Priority Catamaran oraz Keen Look. Pod krzywą przednią krawędzią płaskiej, klapowej maski, wąska górna krata zawiera nowe, w pełni LED lampy przednie z integralnymi światłami dziennymi (DRL).

Otoczenie dużej, trapezoidalnej dolnej kraty mocno wystaje do przodu. Jest mniej spiczaste i bardziej pionowe niż wcześniej, co prowadzi do zmniejszenia zwisu przedniego pojazdu o 20 mm.

Boki obudowy kraty tworzą charakterystyczny kształt kadłuba katamaranu w przednich rogach nowej Corolli, podkreślając szersze, sportowe stawanie pojazdu. Wywinięte krawędzie przedniego spojlera mieszczą nowe, LED lampy przeciwmgielne. A sama siatka kratki ma nowy, bardziej wyrazisty i wyrafinowany design.

W profilu elegancja smukłej, sportowej sylwetki nowego Hatchbacka jest podkreślona przez wybór czterech nowych wzorów felg, w tym 18-calowych aluminiowych felg o wykończeniu maszynowym oraz dwóch nowych, 17-calowych wzorów felg – jeden srebrny i jeden czarny o wykończeniu maszynowym.

Nowy tył został zaokrąglony bardziej niż wcześniej, wzmacniając wizualny związek między przodem a tyłem pojazdu. Klapa bagażnika została wykonana z żywicy, aby umożliwić złożony kształt, a także zredukować wagę.

Zwiększenie kąta tylnej szyby o około 14 stopni oraz muskularne biodro nad tylnym nadkolem sprawiają, że ogólny wygląd tylnej części pojazdu jest bardziej kompaktowy. Spoiler dachowy jest zintegrowany z klapą bagażnika, a antena w kształcie płetwy rekina jest standardowo montowana we wszystkich wersjach modelu.

Tylne lampy LED mają światłowody umieszczone jak najdalej na zewnętrznych krawędziach, aby podkreślić szerokie, stabilne ustawienie nowej Toyoty Corolli. A stylizacja tylnego zderzaka nawiązuje do przedniego projektu Under Priority Catamaran; cienki dolny lip tu zawiera podwójne chromowane wstawki w wersji 2.0L Hybrid.

Całkowita długość nowego Hatchbacka wzrosła o 40 mm, co zostało pochłonięte w dłuższym rozstawie osi dla lepszej pozycji prowadzenia, wyższych standardów bezpieczeństwa i lepszego designu. Zwis przedni został zmniejszony o 20 mm, podczas gdy zwis tylny wzrósł o tę samą ilość.

Całkowita wysokość Hatchbacka została obniżona o około 25 mm, podczas gdy wysokość osłony jest znacznie niższa o 47 mm. Efektem jest bardziej smukły kształt i bardziej atrakcyjna, niższa maska, która zapewnia kierowcy lepszą widoczność do przodu i większą pewność za kierownicą.

Te redukcje wysokości, w połączeniu z obniżeniem wysokości siedzisk z przodu i z tyłu odpowiednio o 24 i 26 mm, obniżają środek ciężkości Hatchbacka o 10 mm. Szerokość toru przedniego zwiększyła się o 6 mm, a tylnego o 30 mm. Te działania przyczyniają się do większego komfortu, lepszej stabilności i poprawy prowadzenia.

Nowa Toyota Corolla Hatchback będzie dostępna w wyborze 11 kolorów nadwozia, z czego cztery – Oxide Bronze, Flame Red, Platinum i Mocha Brown – są nowe.

Wyłączna dla segmentu, dynamiczny design Hatchbacka Corolli jest dodatkowo podkreślony przez szereg czterech opcjonalnych bi-tonowych schematów kolorystycznych dostępnych od momentu wprowadzenia na rynek. Łączą one kolor nadwozia z metalicznym czarnym wykończeniem dachu, przednimi i tylnymi słupkami dachu oraz lusterkami drzwi.

Wszechstronny Touring Sports dla Europy

Z nadwoziem unikalnym dla Europy, nowy Touring Sports został zaprojektowany w Europie w niedawno otwartym Centrum Projektowym w Zaventem, Belgia. Dzięki przyjęciu TNGA, nowa odmiana kombi została opracowana równolegle z Hatchbackiem i Sedanem i stała się wyraźnie oddzielnym modelem samym w sobie.

Choć dzieli się tym samym dynamicznym, wyrazistym przednim stylem i 25 mm obniżeniem całkowitej wysokości jak nowy Hatchback, każdy panel nowego Touring Sports od słupka B w tył jest ekskluzywny dla tego modelu, nadając mu wyrafinowany, zmysłowy wygląd i opływową linię dachu eleganckiego, ale solidnego shooting brake.

Ten sportowy profil jest wzmocniony przez wybór tych samych czterech nowych wzorów felg, co te oferowane w Hatchbacku, i wzmocniony przez te same szerokie, poszerzające nadkola, których krawędzie zostały wygięte, aby umożliwić umieszczenie kół dalej na zewnątrz, podkreślając szersze stanowisko nowej Toyoty Corolli oraz niższy środek ciężkości.

Z tyłu, motyw projektowy Touring Sports dzieli muskularne tylne ramiona Hatchbacka i szeroko rozmieszczone, pełne lampy LED. Tylna szyba jest bardziej nachylona o 12 stopni niż w aktualnej generacji.

W odróżnieniu od Hatchbacka, tablica rejestracyjna została przesunięta wyżej, w panel klapy bagażnika, a wysokość progu klapy bagażnika została zmniejszona, aby uzyskać bardziej premium wygląd. Głębsza stylizacja tylnego zderzaka nawiązuje również do przedniego projektu Under Priority Catamaran i mieści podwójny wydech w wersji 2.0L Hybrid.

Choć zwisy przedni i tylny zostały zmniejszone, nowy Touring Sports jest o 55 mm dłuższy niż model, który zastępuje. Jeszcze istotniej, ma 100 mm dłuższy rozstaw osi wynoszący 2,700 mm, a odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami wzrosła o 48 mm do 928 mm, zapewniając najlepszą w klasie przestronność miejsca na nogi pasażerów tylnych.

Touring Sports będzie dostępny w tym samym wyborze 11 kolorów nadwozia, co Touring Sports, a także skorzysta z tej samej gamy czterech opcjonalnych bi-tonowych schematów kolorystycznych.

Prestiżowy Sedan

Opierając się na smukłym i dynamicznym designie kompaktowego Hatchbacka oraz wszechstronnego Touring Sports, nowy Sedan korzysta z szerokiego i niskiego profilu, charakterystycznego dla nowej platformy GA-C. Jednak jego indywidualność w ramach rodziny Corolli odzwierciedla bardziej prestiżowy wygląd zewnętrzny z całkowicie nowym stylem przodu i tyłu.

Z przodu, filozofia projektowania Toyoty Under Priority Catamaran została dalej rozwinięta. Bardziej uderzająca, dwustopniowa realizacja przednich narożników nadkola flankuje mocno wystający dolny grill, wspólny motyw projektowy nowej rodziny Corolli. Wąska górna krata ma bardziej trójwymiarowy design, który łączy się z górą wyraźnie zaprojektowanych lamp przednich, owijających narożniki, aby podkreślić niski i solidny wygląd samochodu.

Styl tylnego projektu naśladuje przednią realizację poprzez dynamiczny kształt zderzaka i odwrotnie trapezoidalny design pokrywy bagażnika. Specjalnie zaprojektowane z lampy tylne są połączone chromowaną ozdobną listwą, co dodatkowo podkreśla szerokie stawanie modelu.

Co więcej, unikalny podpis przednich i tylnych świateł LED sprawia, że nowa Toyota Corolla Sedan jest natychmiast rozpoznawalna.

Jego całkowita długość wzrosła o 10 mm, nowy Sedan ma o 5 mm mniejszy przód oraz o 15 mm większy tył. Dzieli ten sam wydłużony rozstaw osi 2,700 mm z Touring Sports.

Całkowita wysokość Sedana i powierzchnia klapy bagażnika zostały obydwie obniżone o 20 mm, a wysokość osłony zmniejszona o 35 mm. W połączeniu z obniżeniem wysokości siedzisk z przodu i z tyłu odpowiednio o 23 i 9 mm, te redukcje wysokości nadają nowemu Sedanowi niższy środek ciężkości.

Dzieląc te same cztery nowe opcje projektowania felg, co reszta nowej gamy modeli Toyoty Corolli, Sedan będzie dostępny w wyborze dziewięciu kolorów nadwozia, z czego jeden – Celestite Grey Metallic – został wyjątkowo opracowany dla nowego Sedana.

WYRAFINOWANE WNĘTRZE

Nowa gama modeli Corolli prezentuje całkowicie nowe wnętrze zaprojektowane w celu stworzenia przestronnej, nowoczesnej i harmonijnej atmosfery kabiny, w której nowe tekstury, kolory i wykończenia łączą się, aby zaoferować najwyższe poziomy jakości wizualnej i dotykowej.

Kluczem do poczucia przestronności wnętrza Corolli jest nowy projekt panelu przyrządów, który jest o 24 mm cieńszy. Wynikająca z tego redukcja wysokości górnej części panelu zmniejsza postrzeganą masę samego panelu i poprawia widoczność do przodu, jednocześnie pozwalając na obniżenie wysokości siedziska przedniego, aby obniżyć środek ciężkości pojazdu i oferować bardziej angażującą pozycję za kierownicą.

Z kolei konsola środkowa została powiększona o 42 mm i podniesiona o 22 mm, aby poprawić ergonomię włączników i dźwigni zmiany biegów, a także zwiększyć poczucie otulenia w obszarze kokpitu kierowcy. Jednocześnie wysokość podłokietnika konsoli środkowej została zoptymalizowana, a zakres przesuwu zwiększono o 20 mm dla większego komfortu pasażerów.

Doskonałość ergonomii obszaru kokpitu kierowcy jest jeszcze bardziej podkreślona przez nowy projekt kierownicy z podgrzewaniem obręczy i zoptymalizowanym rozmieszczeniem przycisków. Szereg nowych włączników i instrumentów dopełnia Interfejs Człowiek-Maszyna (HMI).

W pełni opisane w rozdziale Premium Comfort and Convenience, obejmuje nową tablicę przyrządów kierowcy z nowym 7-calowym panelem o efekcie 3D lub wyświetlaczem wieloinformacyjnym, nowy 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-up, nowy 8-calowy centralny wyświetlacz multimedialny, elektroniczną hamulce postojowe, bezprzewodową ładowarkę telefonów i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.

Zmieniony projekt siedzeń przednich zawiera zmiany zarówno w sprężynach oparcia, jak i poduszek oraz optymalizację grubości poduszki urethanowej. W połączeniu te działania osiągają lepszą postawę siedzenia z szerszym rozkładem nacisku dla zwiększonego komfortu i zmniejszonego zmęczenia podczas długiej jazdy.

Standardowe w modelach Hatchback i Touring Sports wyższej klasy, nowo opracowane sportowe siedzenia przednie charakteryzują się cienkimi i szerokimi wsparciami na ramionach, które nachodzą na solidne, grube boczne bolstery, łącząc cienką konstrukcję siedziska z doskonałymi właściwościami trzymania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.