Toyota zaprezentowała dwunastą generację modelu Corolla w 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, jednak wprowadzenie nowego modelu na rynek amerykański zostało opóźnione do 2019 roku, na rok modelowy 2020.
Gdy samochód trafił do sprzedaży na kontynencie północnoamerykańskim, Corolla była najlepiej sprzedającym się modelem samochodu osobowego. Jej sukces opierał się przede wszystkim na znanej niezawodności i funkcjonalności. Choć nigdy nie zdobyła nagrody za design i czasami wyglądała nieco nudno, była tym codziennym pojazdem, który regularnie woził do pracy, na wakacje, na uczelnię, czy po dzieci do szkoły. Jednak dwunasta generacja wprowadziła trochę więcej pikanterii.
Model 2020 Corolla przestał być pojazdem o nijakim wyglądzie. Z przodu wydawał się szerszy, z agresywnie stylizowanymi reflektorami w kształcie boomeranga. Co więcej, dolny zderzak miał szeroki, trapezoidalny grill, otoczony wlotami powietrza, które kierowały przepływ powietrza wokół nadwozia. Profil samochodu pokazywał kabinę przesuniętą do tyłu, z krótkim tyłem za tylną szybą.
Toyota stworzyła ładniejsze wnętrze w modelu Corolla 2020, z analogowym panelem wskaźników, w którym centralną rolę odgrywał prędkościomierz. Na górze centralnej konsoli producent umieścił ekran dotykowy systemu infotainment w swobodnie unoszącej się formie. Dzięki temu mogła podnieść konsolę środkową i umieścić dźwignię zmiany biegów w wyższej pozycji. Mimo to, płaskie fotele z przodu i ławka dla trzech osób z tyłu z pewnością nie były określane jako „sportowe”.
Klienci mogli wybrać jeden z trzech dostępnych napędów: jeden hybrydowy oraz dwa napędzane wyłącznie benzyną. Pierwszy z nich był oferowany wyłącznie z przekładnią eCVT, podczas gdy pozostałe dostępne były również z sześciobiegową manualną skrzynią biegów obok skrzyni CVT.
Z ponad 46 milionami sprzedanych modeli Toyota Corolla na całym świecie od momentu jej wprowadzenia w 1966 roku, trudno byłoby znaleźć kierowcę, który nie rozpoznałby tej nazwy. Każdy wydaje się mieć swoją historię z Corollą. Jednak wielu będzie miało szczękę na ziemi, gdy zobaczy nową, przekształconą i zmodernizowaną wersję sedana Toyota Corolla z 2020 roku. I to właśnie jest celem.
Dwunasta generacja Toyoty Corolli zadebiutowała w dwóch odsłonach: całkowicie nowa Corolla hatchback pojawiła się na początku tego roku, a teraz dołącza do niej obecnie najlepiej sprzedający się styl nadwozia Corolli, czyli sedan. Oba modele oparte są na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA), która to niesie ze sobą nie tylko nową strukturę nadwozia, ale także nowe podejścia do inżynierii, designu, montażu i zastosowanych materiałów.
TNGA przekształca oba style Corolli w prawdziwe przyjemności dla kierowców, jednocześnie wzmacniając renomowaną wartość i niezawodność modelu. Oba czerpią z tej samej genetyki i dzielą silniki. Nic więc dziwnego, że sedan Corolla z 2020 roku znacząco podnosi komfort i wyrafinowanie tego modelu, dodając mu jednocześnie żywotności znanej z hatchbacka.
Nowy, odważny wygląd sedana Toyota Corolla jest doskonałym odzwierciedleniem transformacji, która miała miejsce od przedniego zderzaka aż po dach. Platforma TNGA oznacza silnik o większej mocy niż jego poprzednik, a jednocześnie zapewnia lepszą efektywność paliwową. TNGA nadaje sedanowi Corolli większą zwrotność, a jednocześnie zapewnia najwyższy komfort jazdy. TNGA to także podniesienie poczucia jakości wykonania na każdym elemencie, przycisku i kontrolce, które widzi i dotyka kierowca. Co więcej, TNGA realizuje zobowiązanie Toyoty do zapewnienia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów dzięki pakietowi aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2.0 – standard w każdym modelu sedana Toyota Corolla.
Transformacja Designu
Toyota wstrząsnęła segmentem średniej wielkości sedanów nową generacją Camry, a teraz segment kompaktowych sedanów doznaje szoku z powodu sedana Corolli z 2020 roku. Z każdego kąta nowa Corolla sedan wygląda niżej i smuklej, bardziej napięta i lepiej zarysowana. Potężne nadkola i hojnie zaokrąglone powierzchnie nadkoli podkreślają jej rzeźbiony, atletyczny rdzeń.
Zespół projektowy określił swoją wizję jako „shooting robust”, ponieważ dążyli do uzyskania solidnej, budzącej zaufanie postawy. Musieli jednak zachować wystarczająco dużo miejsca na praktyczne wykorzystanie w codziennym życiu. W końcu to dlatego ludzie kupują sedany.
Sedan Toyota Corolla z 2020 roku ma rozstaw osi wynoszący 106,3 cala, tak jak jego poprzednik, jednak na tym podobieństwa się kończą. Dynamika i postawa sedana Corolli korzystają znacznie z szerszych wymiarów toru przedniego (+0,47 cala) i tylnego (+0,87 cala). Zredukowano zwis przedni o 1,3 cala, a tylni wydłużono o ponad pół cala. Wysokość została obniżona o 0,8 cala, a maska o 1,4 cala, co poprawia widoczność do przodu, dzięki umiejscowieniu silnika niżej. Zmiany te, w połączeniu z wieloma innymi, zmniejszają środek ciężkości o 0,39 cala. To tylko jedna z części transformacji, która przekształciła sedana Toyota Corolla w niezwykle zwinny i angażujący pojazd do jazdy.
Odważne detale przedniego zderzaka różnią się w zależności od poziomu wyposażenia, przy czym SE i XSE prezentują najsportowszą wersję, w tym spojler w kolorze nadwozia i stabilizujące lotki aerodynamiczne, które podkreślają szeroki rozstaw kół. Cienkie, w kształcie litery J reflektory LED Bi-Beam głęboko wkomponowują się w przednie nadkola, nadając sedanowi Corolli stalowy wyraz i charakterystyczny podpis w nocy. Sportowe wersje SE i XSE korzystają z potrójnych świateł do jazdy dziennej w kształcie litery J z przewodami LED oraz sygnalizatorów kierunkowskazów LED, tworząc unikalny podpis stylu.
Dostępny system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS) zapewnia szersze pole światła i kieruje światło reflektorów w kierunku zakrętu, w zależności od kąta skrętu i prędkości pojazdu.
Tył również pozostawia wyraźne wrażenie oświetleniowe, z wąskimi lampami kombinacyjnymi, które głęboko wkomponowują się w nadkola. Wszystkie modele sedana Toyota Corolla z 2020 roku korzystają z diod LED, a typ i styl różnią się w zależności od wersji modelu. Sportowe wersje mają przyciemnione zewnętrzne soczewki świateł.
Jaki lepszy sposób na zaprezentowanie dramatycznego, nowego nadwozia sedana Corolli niż w dramatycznym nowym kolorze? Nowy odcień to intensywny metaliczny Celestite Grey. Reszta palety obejmuje Blizzard Pearl, Super White, Classic Silver Metallic, Black Sand Pearl, Barcelona Red, Blue Crush Metallic i Blueprint.
Duże Koła w Ruchu
Transformacja sedana Toyota Corolla trwa tam, gdzie opona spotyka drogę. Po raz pierwszy w ofercie znalazły się 18-calowe koła, standardowe w wersjach SE i XSE. Te wieloramienne felgi aluminiowe mają świetny wygląd dzięki skomplikowanej technice obróbczej w połączeniu z głębokimi powierzchniami i ciemnymi akcentami. Wersja LE korzysta z 16-calowych kół stalowych z osłonami. Wersja XLE otrzymuje nowe 16-calowe felgi aluminiowe z trójwymiarowymi skręconymi szprychami.
Fever w Kabinie
Prosto. Ciepło. Zapraszająco. Zmysłowo. Te opisy, które seemingly pochodzą z królestwa luksusowych samochodów, inspirowały wysiłki projektantów przy wizualizacji wnętrza sedana Corolli. Efekt nosi nazwę „zmysłowy minimalizm”. Jest to równocześnie sportowy i elegancki styl, a także, jak zawsze, komfortowy i trwały dla Corolli.
Schludna deska rozdzielcza nadaje otwarte i harmonijne wrażenie dzięki swojej cieńszej górnej powierzchni, z liniami charakterystycznymi, które łączą się z wykończeniem drzwi, tworząc przestronną atmosferę. Na środku deski rozdzielczej, w łatwym zasięgu dla kierowcy i pasażera z przodu, znajduje się wysoce rozdzielcza 8-calowa multimedia touch screen z systemem multimedialnym Entune 3.0, w standardzie w każdej wersji oprócz wersji L, która ma 7-calowy ekran dotykowy.
Ekran w centralnej konsoli zapewnia dostęp do ustawień pojazdu, kontroli audio, nawigacji oraz aplikacji Entune 3.0. Kontrole klimatyzacji, umieszczone poniżej portalu multimedialnego, są zaprojektowane w jasnej, wyraźnej cyfrowej konfiguracji. Centralna konsola przechodzi w szerszy schowek, z podłokietnikiem, który jest prawie o 0,8 cala dłuższy niż w poprzednim modelu, dla większego komfortu.
Kokpit zapewnia angażującą przestrzeń wewnętrzną, która otacza kierowcę, oferując jednocześnie przestronne warunki dla wszystkich pasażerów. W porównaniu do poprzedniego sedana Corolli, deska rozdzielcza, czoło, maska i wysokość linii pasa są wszystkie obniżone w celu zwiększenia widoczności i stworzenia otwartego charakteru wnętrza.
Wysoko połyskujące materiały łączą się z matowymi elementami – srebrne akcenty z fortepianowo-czarnymi i dostępnym kontrastowym szwem – aby podkreślić premium wygląd i odczucie. Minimalne przerwy między przyciskami i przełącznikami, a także brak niepotrzebnych napisów na przyrządach, zwiększa poczucie wysokiej jakości. Spójność kształtu, koloru, faktury i połysku wszystkich materiałów i elementów maksymalizuje ciągłość i jakość estetyczną.
Dostępne oświetlenie ambientowe podświetla wykończenie drzwi z przodu, schowek konsoli oraz przedni uchwyt na kubki. Schowek może pomieścić małe rzeczy, takie jak smartfon lub portfel, lub, w wersji wyposażonej, pomieści opcjonalną podstawkę do ładowania bezprzewodowego Qi. Uchwyt na kubki dostosowuje się do pojemników na napoje o różnych rozmiarach.
Narzędzia Cyfrowe
Sedan Toyota Corolla standardowo wyposażony jest w 4,2-calowy wyświetlacz TFT Multi-Information Display (MID), z dostępnym 7-calowym MID umiejscowionym między wysokiej jakości obrotomierzem a prędkościomierzem. Dzięki większemu wyświetlaczowi kierowca może przełączać się między analogowym a cyfrowym stylem prędkościomierza.
Wyposażony w bogate grafiki, łatwy do odczytania MID można dostosować według własnych potrzeb przez kierowcę i oferuje intuicyjną obsługę do uzyskania informacji o systemach audio i multimedialnych, systemie nawigacji, informacjach o pojeździe, w tym efektywność paliwową i ciśnienie w oponach, Dynamiczny Radarowy Tempomat (DRCC) oraz inne ważne parametry i ustawienia systemu.
Miejsca w Pierwszym Rzędzie
Za kierownicą sedan Corolla z 2020 roku czuje się zupełnie inaczej niż w poprzedniku. Obniżenie punktu biodrowego kierowcy o 0,98 cala oraz przesunięcie go o 1,57 cala do tyłu przynosi optymalną pozycję siedzącą. Rezultat nie tylko zwiększa komfort, ale także pomaga obniżyć środek ciężkości pojazdu i poprawia rozkład masy przód/tył.
Zmiany te, w połączeniu z przeprojektowaną dolną linią pasa, cieńszą deską rozdzielczą, cieńszymi słupkami A oraz przesuwnymi lusterkami bocznymi, skutkują większą widocznością na zewnątrz.
Przednie fotele w wersjach XSE i SE debiutują nowym designem, charakteryzującym się unikalnym kształtem z zagłówkiem, który wpasowuje się w strefę ramion, podczas gdy wersje XLE i LE oferują oparcie o nowym wzorze w kształcie litery U. To znaczące odejście od konwencjonalnego prostokątnego kształtu oparcia fotela tworzy poczucie młodzieńczości i sportowego stylu, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu. Przednie fotele wersji SE i XSE oferują cienkie, ale szerokie wsparcia dla ramion, przypominające fotel wyścigowy, które nachodzą na solidne i grube boki dla lepszej stabilności jazdy.
Materiały siedzeń obejmują standardową tkaninę lub, w wyższych wersjach, SofTex. Nowe schematy kolorów wnętrza zawierają kilka uderzających akcentów w dwóch tonacjach. Wybory obejmują Blue/Black (czarny jako główny kolor z niebieskimi akcentami), Moonstone (jasnoszary jako główny kolor z ciemnoszarymi akcentami) oraz nową Macadamię (ciepły, zapraszający odcień kremowy).
Dużo Miejsca, Bez Hałasu
Sedan Corolla może przełamać tradycję w stylizacji, ale trzyma się tradycji Toyoty, jeśli chodzi o przestronność i komfort dla pasażerów. Obszar tylnej kanapy zachowuje doskonałą wysokość na głowę, mimo niższego dachu. Wysokość nóg jest również obfita, co spełnia podstawową misję sedanów.
Czego jednak nie dostaniesz w sedanieToyota Corolla z 2020 roku, to hałas. Hałas silnika oraz drogi został zredukowany dzięki poprawionym efektywnościom układu napędowego oraz szerokiemu zastosowaniu materiałów dźwiękochłonnych, w tym Thinsulate, uszczelniaczy, pianek i tłumików. Struktura TNGA wykorzystuje dodatkowe uszczelki w szczelinach paneli nadwozia, aby izolować penetrację hałasu i poprawić wydajność uszczelnienia powietrza. Na przykład, podkładka tłumiąca podłogę jest teraz jedną dużą częścią, a nie wieloma mniejszymi elementami. Wewnętrzne i zewnętrzne tłumiki deski rozdzielczej są grubsze. Połącz to wszystko z cichszym układem napędowym sedana Corolla, a uzyskasz jeden spokojniejszy pojazd.
Chłodniej Tam, Gdzie To Ważne
Całkowicie przeprojektowany system klimatyzacji w sedanach Corolli jest bardziej kompaktowy, bardziej wydajny i skuteczniejszy. Przykładem inteligentnej kontroli klimatu jest innowacyjna jednostka recyrkulacji/świeżego powietrza o podwójnej warstwie: w zimnym klimacie automatycznie wysyła odwilżone świeże powietrze do górnej kabiny, aby zredukować parowanie szyb i promować recyrkulację ciepłego powietrza w dolnych obszarach.
Sterowanie systemem, umieszczone poniżej portalu multimedialnego, jest zaprojektowane w jasnej, wyraźnej cyfrowej konfiguracji. Interfejs kontroli klimatyzacji ma tło w fortepianowym czarnym kolorze z akcentami satynowymi i srebrnymi, co zapewnia wyjątkowy, wysokiej jakości wygląd i uczucie.
Multimedialne Możliwości
Sedan Toyota Corolla z 2020 roku jest gotowy, aby wpasować się w cyfrowe życie kierowcy. Standardowy system Entune 3.0 Audio zawiera dostępny 8-calowy ekran dotykowy; sześć głośników; kompatybilność z Apple CarPlay; Amazon Alexa; Entune 3.0 App Suite Connect; Safety Connect; Wi-Fi Connect; zgodność ze Scout GPS Link; Siri Eyes Free; złącze audio i port USB 2.0 z możliwością podłączenia iPoda; AM/FM; możliwość odtwarzania MP3/WMA; obsługę telefonu bez użycia rąk; rozpoznawanie głosu i strumieniowe przesyłanie muzyki przez Bluetooth; konfigurowalny ekran główny; oraz informacje o pogodzie/ruchu drogowego za pośrednictwem Entune 3.0 App Suite.
Wersje LE i SE korzystają z Entune 3.0 Audio z 8-calowym ekranem dotykowym i dwoma portami USB.
Entune 3.0 Audio Plus, standardowy w wersji XSE, XLE oraz opcjonalny w wersji SE CVT, dodaje radio HD oraz informacje o pogodzie/ruchu drogowym; SiriusXM z funkcją Cache Radio; usługi połączone Entune 3.0; Service Connect oraz Remote Connect.
Na wersji SE CVT dostępne jest również Entune 3.0 Audio Plus z JBL.
Na szczycie gamy znajduje się Entune 3.0 Audio Premium, dostępny w wersjach XSE i XLE. Pakiet zawiera system JBL składający się z dziewięciu głośników o mocy 800 watów, z technologią Clari-Fi; Dynamiczną Rozpoznawanie Głosu; Dynamiczną Nawigację; Dynamiczne Wyszukiwanie Punktów Interesów oraz łączność z Destination Assist.
Najważniejsze cechy systemu audio JBL obejmują:
Wzmacniacz Next-Generation HID8 tworzy 800 watów całkowitej mocy
Głośniki wysokotonowe zamontowane na A-słupku na poziomie uszu dla optymalnej wydajności wysokich częstotliwości
6,7-calowe subwoofery drzwiowe zapewniające potężne odpowiedzi na niskich tonach
Uszczelnione wewnętrzne panele drzwiowe promują czystszy, bardziej potężny bas
Głośniki średniotonowe zapewniają pełnozakresowy dźwięk dla pasażerów z tyłu
Technologia Clari-Fi analizuje, odbudowuje i przywraca sygnały audio, które zostały utracone w procesie kompresji cyfrowej
Wśród aplikacji dedykowanych systemom Entune znajdują się:
Safety Connect – W przypadku wypadku lub innej sytuacji awaryjnej, pomoc może być wysłana bezpośrednio do lokalizacji GPS pojazdu. Inne usługi połączone dostępne w Corolli obejmują Automatyczne Powiadamianie o Wypadku powiązane z poduszkami powietrznymi, Ręczne Powiadamianie o Wypadku (przycisk SOS) oraz Lokalizator Sk stolenego Pojazdu.
Service Connect – Dostarcza aktualizacje dotyczące poziomu paliwa, przejechanych kilometrów, alertów konserwacyjnych i więcej za pośrednictwem e-maila lub aplikacji mobilnej.
Remote Connect – Może zablokować i odblokować drzwi, uruchomić silnik, zlokalizować pojazd na parkingu i monitorować kierowców gości.
Wi-Fi Connect – zasilane przez Verizon – Podłącza do pięciu urządzeń za pomocą wbudowanego hotspotu Wi-Fi 4G LTE.
Destination Assist Connect – Wskazówki i destynacje dostarczane przez prawdziwą osobę z 24-godzinną pomocą nawigacyjną w trasie.
Dynamiczna Nawigacja – Zapewnia najaktualniejsze dane mapowe, trasy i punkty zainteresowania w swoim wbudowanym systemie. (Dostępne w systemie Entune 3.0 Premium Audio.)+
Dynamiczna Moc jest z Tobą
Wersje sedana Corolla L, LE i XLE będą korzystać z silnika 1.8-litra (2ZR-FAE) znanego z poprzednich generacji, ale z większą mocą i lepszą efektywnością paliwową. Wersje XSE i SE są napędzane zupełnie nowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0-litra z bezpośrednim wtryskiem Dynamic-Force (M20A-FKS). Ten nowy silnik dostarcza większej wydajności, zużywając mniej paliwa. Co zaskakujące, silnik nowego sedana Corolla jest fizycznie mniejszy i lżejszy, co pomaga obniżyć środek ciężkości pojazdu i poprawia ogólną równowagę.
Oto kilka szczegółów dotyczących nowego silnika Toyoty Corolli:
Nowy silnik Dynamic Force zapewnia wysoką moc i wydajność dzięki połączeniu wysokiego współczynnika sprężania (13:1), wtrysku paliwa Toyota D4-S łączącego wtryski bezpośrednie i wtórne, szybkiej spalania, inteligentnego zmiennego czasowania zaworów VVT-iE po stronie dolotowej oraz VVT-i po stronie wydechowej. VVT-iE używa silnika elektrycznego zamiast ciśnienia oleju do sterowania zmiennym czasowaniem zaworów.
Pompa olejowa z podwójnym portem oraz zmienny system chłodzenia z elektryczną pompą wodną pomagają zmaksymalizować wydajność i efektywność silnika. Bardziej efektywny system chłodzenia zapewnia szybsze ogrzewanie kabiny w zimne dni oraz szybsze chłodzenie, gdy używana jest klimatyzacja.
Wszystkie te technologie, w połączeniu z ultra-niskim wewnętrznym tarciem, osiągają maksymalną efektywność cieplną wynoszącą 40 procent, co jest bardzo wysokie w porównaniu do silników pojazdów osobowych. Nie możesz poczuć efektywności cieplnej, ale możesz odczuć moc 169 koni mechanicznych przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 151 lb-. ft przy 4800 obr./min.
Inteligentna Zmiana Biegów
Trendy zakupowe w segmencie sedanów się zmieniają, a sedan Corolla z 2020 roku podąża za nimi. Nowa przekładnia Dynamic-Shift CVT (ciągła zmienna przekładnia) łączy płynność i wydajność CVT z bardziej bezpośrednim uczuciem jazdy, jak w tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów. Kluczem do jej wyróżniającego się odczucia jest użycie fizycznego pierwszego biegu do przyspieszania przy starcie, zanim przełączy się na system pasowy CVT.
Ponieważ bieg uruchamiania obsługuje wyższe obciążenia przy starcie, rozmiar elementów paska i kół pasowych CVT mógł zostać zmniejszony, co skutkuje prędkością zmiany biegów, która jest o 20 procent szybsza niż w konwencjonalnych CVT.
Technologia szybkiej i responsywnej zmiany biegów, wykorzystująca mokrą sprzęgło wielopłytkowe, przełącza moc z zestawu biegów na pasek i koła pasowe CVT. Direct Shift CVT ma symulowane 10-biegowe kroki Sequential Shiftmatic oraz tryb Sport. Synchronizacja rosnących obrotów silnika i prędkości pojazdu daje wrażenie liniowego przyspieszenia.
Dla tych, którzy chcą zmieniać biegi samodzielnie, sedan Corolla z 2020 roku oferuje intrygujący wybór z nową 6-biegową iMT (inteligentną manualną skrzynią biegów). Podobnie jak w niektórych luksusowych samochodach sportowych, ma funkcję dopasowania obrotów podczas redukcji, automatycznie wykrywając, kiedy kierowca zmienia bieg i szybko dopasowując obroty, aby uczynić każdego kierowcę ekspertem w prowadzaniu manualnym.
Nowa logika sterowania poprawia odczucie przyspieszenia podczas ruszania, a poprawione wrażenie zmiany biegów sprawia, że jest to manualna skrzynia biegów, z której naprawdę chcesz korzystać. Zwiększone wykorzystanie mikro-polerenia na zębach biegów zmniejsza hałas w kabinie. Standardowa funkcja Hill-start Assist Control (także w modelach CVT) pomaga zapobiegać nieprzyjemnemu cofaniu się podczas ruszania na wzniesieniu.
Platforma: Silny, Cichy Typ
Super sztywna struktura, obniżony środek ciężkości oraz doskonale wyważone tuningi zawieszenia nadają sedanowi Toyota Corolla wzorową zwinność w prowadzeniu oraz komfort jazdy, a także charakterystyczną osobowość w prowadzeniu. Ta platforma o wysokiej wytrzymałości jest wzmocniona dzięki zwiększonemu użyciu stali o ultra wysokiej wytrzymałości oraz zastosowaniu nowej technologii klejów strukturalnych, aby zapewnić lepszą sztywność nadwozia i bezpieczeństwo pasażerów. Szczególnie, sztywność skrętna poprawiła się o 60 procent w porównaniu do poprzednika.
Nowe nadwozie korzysta z zupełnie nowej konstrukcji przedniej wielopunktowej drogi obciążenia, aby pochłonąć siłę uderzenia kolizyjnego z przodu i rozproszyć energię kolizji, aby zapobiec odkształceniu komory pasażerskiej. Stal o wysokiej wytrzymałości w wzmocnieniach paneli, panelach przednich oraz w dolnych członach konstrukcji, wzmocnione tylne zderzaki oraz grubsze panele deski rozdzielczej, podłogowe oraz tunel podwozia zwiększają rozproszenie energii w przypadku kolizji.
Kwadratowa struktura ringowa w kształcie ósemki wzmocniona wokół otworów drzwiowych, wraz z większymi promieniami uderzeniowymi dla przednich i tylnych drzwi, jest zaprojektowana, aby pomóc w przypadku kolizji bocznej.
Sportowe Prowadzenie Sedanem, Komfort Sedanowy
Sedan Corolla z 2020 roku wygląda jak sportowy sedan, a podwozie spełnia obietnicę. Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu to istotny postęp w porównaniu do układu belki skrętnej używanego w poprzednim modelu, lepiej tłumiąc nierówności, a jednocześnie zwiększając zwrotność.
Zawieszenie przednie na kolumnach McPhersona, całkowicie zrewidowane dla tej platformy, wykorzystuje zaawansowane techniki, w tym łożysko kolumny zamontowane współosiowo z osią zwrotnicy. Ta cecha pozwala na gładszy ruch zawieszenia ku górze, szczególnie na nierównościach, co skutkuje bardziej komfortowym odczuciem prowadzenia.
Ogólnie, tarcie zawieszenia przedniego i tylnego zostało zredukowane o 40 procent. Nowo opracowane amortyzatory zostały dostrojone, aby zapewnić optymalne siły tłumienia dla dynamicznego prowadzenia i stabilności przy wzorowym komforcie jazdy.
Fundament dla Bezpieczeństwa
Sedan Corolla z 2020 roku wyposażony jest w osiem standardowych poduszek powietrznych oraz system bezpieczeństwa Toyota Star Safety System, który zawiera poprawioną kontrolę stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, pomoc hamulcową, system ABS oraz technologię Smart Stop. Wszystkie modele sedana Toyota Corolla są standardowo wyposażone w kamerę do tyłu.
Toyota Safety Sense 2.0
Co istotne, wszystkie modele sedana Toyota Corolla z 2020 roku są standardowo wyposażone w Toyota Safety Sense 2.0, zaawansowany zestaw aktywnych funkcji bezpieczeństwa integrowanych i przedkolizyjnych.
PCS (System Przedkolizyjny): Wykorzystuje zarówno czujnik radaru fal milimetrowych, jak i czujnik kamery skierowanej do przodu, aby niezwykle dokładnie wykrywać obiekty, takie jak pojazdy lub piesi czy rowerzyści przed pojazdem. Jeśli PCS oceni, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo kolizji, albo jeśli uzna, że kolizja jest nieunikniona, system automatycznie uruchamia hamulce, aby pomóc uniknąć kolizji lub zmniejszyć siłę uderzenia.
DRCC (Dynamiczny Radarowy Tempomat): Zaprojektowany z myślą o autostradach, posiada tryb kontroli odległości od pojazdu, który wykorzystuje czujnik radaru fal milimetrowych oraz czujnik kamery, aby utrzymać ustawioną odległość od poprzedzającego pojazdu. Wersja Full-speed DRCC, standardowa w modelach CVT, jest również zdolna do śledzenia z niskimi prędkościami, w tym w ruchu zatrzymanym i ruszającym. Sedan Toyota Corolla jest zaprojektowany tak, aby zatrzymać się, gdy pojazd przed nim się zatrzyma, utrzymując odpowiednią odległość. Kierowca cieszy się bardziej relaksującą jazdą w sytuacjach, które mogą być irytujące i męczące, zyskując jednocześnie pewien poziom bezpieczeństwa.
LDA (Ostrzeżenie o Osiągnięciu Linii Zjazdowej) z Asystą Kierownicy: Informuje kierowcę dźwiękowymi i wizualnymi ostrzeżeniami (obrazy ostrzegawcze o pozycjonowaniu pojazdu pokazane na wyświetlaczu Multi-Information Display) i, jeśli to konieczne, jest zaprojektowane do dostarczenia wsparcia w kierowaniu, gdy uzna, że istnieje prawdopodobieństwo zjechania z pasa ruchu. Jest także zaprojektowane do wykrywania kołysania pojazdu (nadmierne kołysanie w ramach pasa ruchu), co może wskazywać na rozproszenie uwagi kierowcy, nieuwagę lub senność.
LTA (Asystent Utrzymania Linii): LTA, dostępny w modelach z CVT, jest włączony, gdy zarówno LDA, jak i DRCC są aktywne. LTA wykorzystuje funkcję centrowania pasa, która ma na celu wykonywanie stałych działań kierowniczych, aby pomóc kierowcy utrzymać pojazd w centrum swojego pasa ruchu. LTA jest zaprojektowana do użytku na stosunkowo prostych autostradach, aby zapobiegać niepożądanym zjazdom z pasa ruchu i zmniejszać zmęczenie kierowcy.
AHB (Automatyczne Długie Światła): Gdy jest włączony, system AHB wykorzystuje kamerę wewnętrzną do wykrywania świateł nadjeżdżających pojazdów oraz świateł tylnych poprzedzających pojazdów, a następnie automatycznie przełącza się między światłami długimi a krótkimi w razie potrzeby.
RSA (Asystent Znaków Drogowych): Zaprojektowany do rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, Stop, Ustąp pierwszeństwa oraz Wjazd wzbroniony i wyświetlania ich na MID pojazdu, aby pomóc w asyście kierowcy.
Monitor martwego pola to funkcja standardowa lub opcjonalna, w zależności od wersji modelu. Gdy zbliżający się pojazd zostanie wykryty, system ma na celu ostrzeżenie kierowcy za pomocą wskaźników na lusterkach zewnętrznych.