2020 Toyota Highlander

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Toyota Highlander

Przejdź do galerii zdjęć2020 Toyota Highlander

Toyota zaprezentowała czwartą generację modelu Highlander podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego w 2019 roku, co stanowiło odpowiedź producenta na segment crossoverów z trzema rzędami siedzeń.

Japoński producent wprowadził Highlandera do swojej oferty w 2000 roku, rywalizując z innymi średniej wielkości SUV-ami, takimi jak Chevrolet Trailblazer i Jeep Grand Cherokee. Nowość Toyoty powstała na tej samej platformie co Lexus RX, a dzięki solidnej reputacji w produkcji niezawodnych pojazdów, sprzedawano go w znacznych ilościach. Dodatkowo, był odpowiedni dla większych rodzin, ponieważ miał trzy rzędy siedzeń. Jednak w 2019 roku, gdy model przeszedł na czwartą generację, zaprezentował się w wielu aspektach, w tym w wnętrzu.

Na froncie, model 2020 Highlander nie miał już skromnego wyglądu. Jego opływowe reflektory LED miały agresywną postawę w porównaniu do swojego poprzednika. Highlander 2020 był dostępny w pięciu wersjach: L, LE, XLE, Limited i Platinum. Niższe wersje miały srebrny grill, podczas gdy dwie wyższe wersje wyposażone były w czarny wzór i chromowane wykończenie. Z boku, lampy przeciwmgielne były zgrabnie zintegrowane z zestawem wlotów powietrza, a na zderzaku producent dodał drugi wlot powietrza dla lepszego chłodzenia silnika oraz element nadwozia w kolorze srebrnym, który przypominał osłonę podwozia. Jednak najbardziej rzucającymi się w oczy elementami pojazdu z przodu były wydłużone wypukłości na masce oraz chromowane wykończenie z logo marki.

Z profilu, SUV z trzema rzędami siedzeń wyglądał sportowo, dzięki wznoszącej się linii okien i rzeźbionym liniom drzwi, które przechodziły w tylne błotniki. Aby podkreślić cechy terenowe pojazdu, Toyota dodała czarne plastikowe wykończenia wokół nadkoli oraz zestaw 18-calowych kół aluminiowych, z opcją 20-calowych, w zależności od wersji. Lusterka miały osłony w kolorze nadwozia, ale czarne ramiona. Na koniec, z tyłu, szerokie światła tylne wychodziły z błotników ku tylnemu zderzakowi, który był nachylony do przodu.

W środku, Highlander 2020 był dostępny z dwoma lub trzema rzędami siedzeń, z miejscem dla maksymalnie ośmiu osób. Nie był tak duży jak minivan, ale nawet tylne siedzenia można było wykorzystać na krótsze przejazdy. Z przodu, Toyota zamontowała ekran dotykowy na górze środkowej konsoli o rozmiarze do 12,5 cala oraz kamerę cofania. Przed kierowcą znajdował się nowoczesny zestaw wskaźników z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem.

Pod maską, Toyota oferowała Highlandera z dwoma silnikami: 3,5-litrowym V6 oraz hybrydowym zespołem napędowym. Pierwszy rozwijał moc 295 koni mechanicznych (300 PS), podczas gdy drugi dostarczał łącznie 240 HP (243 PS) dzięki silnikowi rzędowemu i dwóm silnikom elektrycznym. Nie wszystkie wersje Highlandera były wyposażone w system napędu na wszystkie koła.

 Toyota odnosi wielki sukces w segmencie nowych SUV-ów, zwłaszcza w przypadku nowej generacji modelu Highlander z trzema rzędami siedzeń, który zadebiutuje na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2019 roku. Model Highlander z silnikiem benzynowym pojawi się w salonach Toyoty zimą, w grudniu 2019 roku, natomiast wersja hybrydowa trafi do klientów w lutym 2020 roku.

Tak jak pierwszy RAV4 zapoczątkował segment kompaktowych crossoverów 22 lata temu, tak pierwotny Toyota Highlander zdefiniował na nowo segment średniej wielkości SUV-ów rodzinnych, gdy pojawił się w 2001 roku. W czasach, gdy większość średniej wielkości SUV-ów opierała się na konstrukcjach samochodów dostawczych, unibody Highlandera z niezależnym zawieszeniem na cztery koła szybko stał się wzorem dla nowego segmentu bardziej komfortowych i przyjaznych dla rodzin SUV-ów. Po dodaniu trzeciego rzędu Highlander nie tylko zwiększył swoje wymiary, ale również od 2016 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem detalicznym w swoim segmencie.

Teraz, czwarta generacja tego wzorcowego SUV-a przynosi nowy poziom śmiałego, charakterystycznego designu, opierając się na fundamentach bezpieczeństwa, komfortu, jakości, trwałości i niezawodności, które ustaliły jego poprzednicy. Model 2020 Highlander wzmacnia wszystkie te cechy, przyjmując dramatyczny nowy kierunek w designie, który łączy potężną obecność SUV-a z wyrafinowanymi detalami.

Nowy, wyrafinowany wygląd 2020 Toyota Highlander oparty jest na nowej platformie pojazdu zwanej Toyota New Global Architecture (TNGA-K). Ta solidna nowa podstawa, dzielona z innymi modelami Toyoty, zapewnia jeszcze większe możliwości, komfort i bezpieczeństwo niż wcześniej.

Czwarta generacja Highlandera oferuje wybór między potężnym silnikiem V6 a nowoczesnym napędem hybrydowym, przy czym wersja benzynowa oferuje szacunkowo 22 MPG w cyklu mieszanym, a model Hybrydowy szacunkowo 34 MPG w cyklu mieszanym.

Niezależnie od tego, czy to młode rodziny, czy osoby bez dzieci, które odkrywają nowy rozdział w życiu, bezpieczeństwo pozostaje najwyższym priorytetem dla klientów Highlandera. System Toyota Safety Sense 2.0 jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach 2020 Toyota Highlander. Ten kompleksowy system aktywnego bezpieczeństwa obejmuje:

System zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych (PCS w/PD)
Dynamiczny tempomat radarowy z pełnym zakresem prędkości (DRCC)
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy (LDA w/SA)
Automatyczne światła drogowe (AHB)
(Nowość) Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
(Nowość) Asystent znaków drogowych (RSA)
System zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych oferuje automatyczne hamowanie w określonych okolicznościach, gdy kierowca nie zareaguje na czas w sytuacji awaryjnej wykrytej przez system. Monitor martwego pola (BSM) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), wspomaganie hamowania podczas parkowania oraz inteligentny sonar odległości (ICS) są dostępne w zależności od wersji modelu.

Model 2020 Highlander oferuje znaną wartość Toyoty w pięciu wersjach wyposażeniowych, zaczynając od nowej wersji L, a następnie wzbogacając funkcje i technologie w wersjach LE, XLE, Limited i najwyższej wersji Platinum. (Wersja hybrydowa jest dostępna we wszystkich poza wersją L.)

Model 2020 Highlander oferuje nowoczesne rozrywki i łączność dla wszystkich grup wiekowych dzięki swojemu intuicyjnemu i wszechstronnemu systemowi multimedialnemu, w tym nowemu 12.3-calowemu ekranowi dotykowemu w wersji Platinum oraz 8-calowemu w pozostałych modelach. Dostępny nowy system audio JBL Premium dostarcza aż 1,200 watów mocy, przekształcając każde źródło muzyki w mobilny koncert.

Segment średniej wielkości SUV-ów stał się niezwykle konkurencyjny, a model 2020 Toyota Highlander jest gotowy, aby stawić czoło wszystkim.

Typ Silny i Atletyczny

Rzeźbiony nowy kształt z wyraźnie zarysowanymi liniami nadaje modelowi 2020 Toyota Highlander bardziej dynamiczną postawę, jednocześnie zachowując nowoczesny, elegancki styl. Model 2020 Highlander nadal pozostaje SUV-em przyjaznym dla rodzin, teraz z większymi możliwościami na większe rodzinne przygody.

W nowym wzornictwie, wersje L, LE i XLE charakteryzują się czarnym grillem z metalowymi wstawkami, podczas gdy wersje Limited i Platinum wyróżniają się czarną kratką z chromowanymi akcentami oraz chromowanym dolnym tylnym zderzakiem, wysokiej klasy reflektorami projekcyjnymi oraz pierwszymi w historii Highlandera 20-calowymi felgami aluminiowymi. Wersja Platinum odróżnia się malowanym na srebrno przednim zderzakiem i tylnym zderzakiem oraz unikalną 20-calową felgą.

Podkreślając wyraziste linie Highlandera z 2020 roku, paleta kolorów nadwozia obejmuje trzy kolory z 2019 roku (Blizzard Pearl ($395 opcja), Celestial Silver Metallic oraz Midnight Black Metallic), dodając pięć nowych: Magnetic Gray Metallic, Moon Dust (wyrazisty niebieski lakier premium), Ruby Flare Pearl (odważny czerwony lakier premium), Blueprint oraz Opulent Amber (głęboki, luksusowy brąz).

Nowy design Highlandera zwraca uwagę wszędzie, gdzie się pojawi, ale jest również bardzo funkcjonalny. Zwiększona efektywność aerodynamiczna redukuje hałas wiatru i poprawia stabilność pojazdu, a nawet design świateł tylnych i lusterek pomaga w redukcji oporu powietrza.

Czwarta generacja Toyota Highlander jest dłuższa o 2.36 cala (60 mm) niż poprzednio, co zwiększa pojemność bagażnika. Drugi rząd siedzeń można przesunąć dodatkowe 1.2 cala, aby zwiększyć odległość między drugim a trzecim rzędem.

Platforma TNGA-K, która w dużej mierze wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości, nadaje Highlanderowi sztywniejszą strukturę unibody niż w poprzednim modelu. Jej inherentna siła pozwala na dostosowanie zawieszenia przedniego i tylnego systemu wielowahaczowego, co zwiększa zwinność i skraca promień skrętu, jednocześnie zapewniając gładszą i cichszą jazdę niż wcześniej.

Obecność takumi jest widoczna, gdy kierowca doświadcza premium wykończenia i dotyku Highlandera podczas codziennej jazdy. W całym procesie rozwoju pojazdu, ci wysoko wykwalifikowani mistrzowie rzemiosła koncentrowali się na najdrobniejszych detalach technicznych, aby zapewnić wyższy poziom gładkości działania we wszystkich warunkach jazdy – szczególnie przy prędkościach codziennych.

Zabierz wszystko ze sobą

Sportowy wygląd nie idzie w parze z brakiem funkcjonalności w modelu 2020 Highlander. Wersje L i LE standardowo wyposażone są w ławkę w drugim rzędzie, co pozwala na przewóz ośmiu osób, podczas gdy wersje XLE i Limited standardowo mają fotele kapitańskie w drugim rzędzie z miejscami dla siedmiu osób, z opcją ławki w drugim rzędzie. Wreszcie, wersja Platinum standardowo będzie miała fotele kapitańskie w drugim rzędzie dla siedmiu osób. Tak czy inaczej, duże tylne drzwi zapewniają łatwy dostęp, a wszechstronne funkcje składania siedzeń ułatwiają wejście do trzeciego rzędu. Ponadto pasażerowie w trzecim rzędzie będą mieli komfort dzięki standardowemu trójstrefowemu systemowi klimatyzacji, który zapewnia odpowiedni przepływ ciepłego lub chłodnego powietrza.

Przy wszystkich zajętych rzędach siedzeń, Highlander oferuje 16.1 cu. ft. przestrzeni bagażowej za trzecim rzędem. Złożenie oparć siedzeń trzeciego rzędu w proporcjach 60/40 otwiera przestrzeń na 40.6 cu. ft., a złożenie drugiego rzędu zwiększa to do 73.3 cu. ft. Wszechstronny bagażnik maksymalnie wykorzystuje swoją dodatkową długość z bocznymi powierzchniami i kieszeniami ukształtowanymi dla maksymalnego wykorzystania przestrzeni.

Moc, wydajność i styl … przy oszczędności paliwa

Moc i efektywność wydają się znacznie bardziej atrakcyjne w striking designie Toyota Highlander. Model 2020 Highlander oferuje wybór między dwoma zaawansowanymi układami napędowymi, silnikiem benzynowym V6 lub nową wersją systemu hybrydowego Toyoty.

Silnik V6 o mocy 295 koni mechanicznych i pojemności 3.5 litra jest ucieleśnieniem płynności. Jego innowacyjny system wtrysku D-4S łączy w sobie wtrysk paliwa bezpośredniego z wtryskiwaczami portowymi, aby zoptymalizować efektywność, moc i emisję w każdych warunkach. Podwójne zmienne czasowanie zaworów z inteligencją (Dual VVT-i) zapewnia idealną reakcję i wydajność w każdym zakresie obrotów silnika.

To przekłada się na moc 295 koni mechanicznych i moment obrotowy 263 lb.-ft., co z kolei przekłada się na doskonałą wydajność na co dzień i dużą zdolność holowania. Automatyczna skrzynia biegów Direct Shift 8-stopniowa maksymalizuje przyspieszenie Highlandera i jego zdolność do włączania się na autostradzie, działając płynnie i bezproblemowo.

W modelach V6 dostępny pakiet do holowania umożliwia pojemność holowniczą do 5,000 funtów. Pakiet obejmuje chłodnicę heavy-duty ze sprzęgłem oleju silnikowego oraz udoskonaloną wydajność wentylatora. Kontrola kołysania przyczepy (TSC) wykorzystuje system kontroli stabilności pojazdu, aby pomóc w kontrolowaniu niepożądanych ruchów przyczepy.

Po co zużywać paliwo, gdy nie ma takiej potrzeby? Standardowy system Stop and Start w Highlanderze pozwala silnikowi wyłączyć się, gdy pojazd całkowicie zatrzyma się, a następnie natychmiast uruchomić się, gdy noga kierowcy uniesie się z pedału hamulca. Ta technologia zmniejsza zużycie paliwa i redukuje emisję.

Hybryda celuje jeszcze wyżej

Toyota od ponad 20 lat uczyniła „hybrydę” synonimem wysokiej efektywności paliwowej. Później, Toyota wprowadziła pierwszego hybrydowego SUV-a w tej klasie, Highlandera z 2006 roku. Niech Toyota ponownie podniesie poprzeczkę dla funkcjonalności hybrydowego SUV-a, czyniąc model 2020 najefektywniejszym hybrydowym Highlanderem w historii.

Nowa generacja systemu hybrydowego Toyota w 2020 Highlanderze Hybrydowym łączy wysokowydajny silnik czterocylindrowy DOHC o pojemności 2.5 litra z dwoma silnikami elektrycznymi w systemie, który jest bardziej kompaktowy i bardziej efektywny niż wcześniej. Silnik benzynowy wykorzystuje system VVT-iE, aby zmieniać czasowanie zaworów na wałku ssącym oraz VVT-i na wałku wydechowym. Zmienny system chłodzenia (elektryczna pompa wodna, elektryczny termostat) oraz w pełni zmienna pompa olejowa dodatkowo poprawiają efektywność silnika.

Ostateczny wynik to prawdziwy zaskoczenie dla osób dbających o wydajność: 240 koni mechanicznych całkowitej mocy systemu i szacunkowo 34 MPG w cyklu mieszanym według EPA. To ostatnie to 17% poprawa w porównaniu do poprzedniej generacji hybrydowego Highlandera z 28 MPG w cyklu mieszanym. Niemniej jednak, Highlander Hybrid nadal zapewnia codzienną przyspieszenie, moc i responsywność, których klienci rodzinni oczekują. W kolejnym pierwszym przypadku Highlandera, hybryda jest teraz dostępna w wersji 2WD lub AWD, co jeszcze bardziej rozszerza technologię hybrydową na nową grupę nabywców.

Transaxle umieszcza silniki elektryczne (MG1 i MG2) współosiowo, a wynikiem jest mniejszy i lżejszy pakiet, który redukuje straty związane z tarciem. Silnik benzynowy i MG2 współpracują, aby zapewnić dynamiczną wydajność, podczas gdy zarówno MG1, jak i MG2 ładują hybrydową baterię.

Aby zmniejszyć rozmiar i wagę transaxle, przekładnia redukcyjna jest teraz przekładnią na równoległym wale, a nie planetarną, a nowa przekładnia wielofunkcyjna łączy pierścień planetarny dla rozdzielania mocy, przekładnię parkingową i sprzęgło napędu przeciwnego. Nowa integracja komputerowa i mniejszy, lżejszy stos mocy zainstalowany bezpośrednio nad transaxle redukują straty energii podczas transmisji.

Zestaw akumulatorów jest na tyle mały, aby można go było umieścić pod tylnymi siedzeniami, dzięki czemu nie zajmuje żadnej przestrzeni bagażowej ani pasażerskiej.

Bezproblemowa wydajność na co dzień

Highlander Hybrid dostarcza doskonałą efektywność paliwową i wydajność bez zwracania uwagi na wysoką technologię napędu. Wręcz przeciwnie, jak wszystkie pojazdy hybrydowe Toyoty, po prostu działa w sposób przejrzysty. Na przykład nowy system optymalizuje poziom wsparcia silnika elektrycznego i prędkość silnika benzynowego, unikając pracy silnika przy wysokich obrotach. Prędkość silnika synchronizowana jest z prędkością pojazdu, co zapewnia łatwe i ciche przyspieszenie.

Tak jak w wielu nowoczesnych pojazdach, Highlander Hybrid oferuje wybieralne tryby jazdy NORMAL, ECO i SPORT, które pozwalają kierowcy wybrać osobowość wydajności pojazdu. Dodatkowym atutem jest tryb EV, który pozwala na jazdę wyłącznie na elektryczności przy niskich prędkościach na krótkich dystansach.

Tryb SPORT odblokowuje dodatkową moc z systemu hybrydowego dla lepszej reakcji na przyspieszenie. Tryb ECO uzyskuje maksymalną efektywność z paliwa i akumulatora, podczas gdy tryb NORMAL jest idealny do codziennej jazdy.

Specjalna, łatwa w użyciu technologia hybrydowa dodaje element kontroli i zabawy. Używając funkcji sekwencyjnego zmieniania biegów, kierowca może „zmieniać bieg w dół”, aby zwiększyć hamowanie regeneracyjne w krokach, co sprzyja większej kontroli podczas jazdy w górzystych obszarach, na przykład.

Model 2020 Highlander Hybrid może również pomóc kierowcy w jak najekonomiczniejszej jeździe. Na przykład, funkcja prowadzenia przyspieszenia sugeruje poziom przyspieszenia kierowcy w zależności od warunków jazdy, a funkcja oceny dodaje element zabawy do ekonomicznej jazdy.

Funkcje zwiększające efektywność

System Predictive Efficient Drive (PED) w Highlander Hybrid analizuje codzienne nawyki jazdy kierowcy oraz nadchodzące warunki drogowe i ruchu, aby bardziej efektywnie ładować i rozładowywać hybrydową baterię w zależności od rzeczywistej jazdy.

Im więcej pojazd jest używany, tym więcej danych jest zbieranych, co przyczynia się do praktycznej efektywności paliwowej. Wiele rzeczywistych dróg wybranych dla reprezentacji typowych scenariuszy użytkowania, takich jak w miejskich korkach czy drogach górskich, zostało przetestowanych i przeanalizowanych, aby stworzyć kontrolę, która wydaje się naturalna dla kierowcy podczas jazdy, co umożliwia bardziej efektywną jazdę.

Napęd na wszystkie koła staje się mądrzejszy

Model 2020 Toyota Highlander ma doskonałą przyczepność na każdej drodze, oferując wybór napędu na przednie koła lub trzy różne dostępne systemy napędu na wszystkie koła – dwa dla modeli V6 oraz unikalny system AWD dla Highlandera Hybrid. Dla modeli Highlander Gas L, LE i XLE, opcjonalny system AWD może przesyłać do 50 procent dostępnego momentu obrotowego na tylne koła, aby przeciwdziałać poślizgowi kół w razie konieczności.

Brzmiący jak coś z wysokiej klasy samochodu sportowego, Dynamiczny Napęd na Wszystkie Koła z Wektoryzowaniem Momentu i Wyborem Trybu Jazdy jest dostępny dla Highlandera Limited i Platinum dla jeszcze większej zwinności i możliwości. Oprócz zarządzania rozkładem momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami, ten zaawansowany system wykorzystuje specjalne sprzęgła do aktywnego zarządzania rozkładem momentu obrotowego między lewym a prawym tylnym kołem.

Dynamiczny Napęd na Wszystkie Koła nie wymaga poślizgu kół, aby zacząć działać. Raczej wyrafinowane zarządzanie AWD (AIM) kontroluje elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), kontrolę przepustnicy, kontrolę zmiany biegów i rozkład momentu obrotowego, aby na bieżąco optymalizować prowadzenie pojazdu.

Używając pokrętła wyboru trybu jazdy Multi-Terrain Select w konsoli, kierowca może maksymalizować przyczepność podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych lub drogowych. Tryb Mud & Sand sprawdza się dobrze podczas jazdy po plaży, podczas gdy tryb Rock & Dirt optymalizuje przyczepność AWD na szlakach. Kierowca może monitorować w czasie rzeczywistym alokację momentu obrotowego i kontrolę poślizgu na wyświetlaczu Multi-Information Display (MID).

Ponadto modele Toyota Highlander obejmują następujące funkcje dla optymalnej wydajności i bezpieczeństwa na drodze i w terenie:

Kontrola asystenta ruszania pod górę (HAC)
Kontrola kołysania przyczepy (TSC)
Kontrola asystenta zjazdu (DAC)
Napęd na wszystkie koła to doskonały partner do przyczepności, ale nie jest potrzebny cały czas, na przykład podczas stałej jazdy autostradowej. W takich sytuacjach, Odłączenie Napędu Tylnego Automatycznie wyłącza napęd na tylne koła i zatrzymuje obrót wału napędowego. Jak można się domyślić, to zmniejsza energię potrzebną do napędzania pojazdu i tym samym redukuje zużycie paliwa. Gdy napęd AWD jest potrzebny, system natychmiast się włącza, nawet nie zauważając tego przez kierowcę.

Hybrydowy napęd na wszystkie koła

Podobnie jak w systemie AWD w poprzednim Highlanderze Hybrid, system AWD w modelu 2020 wykorzystuje oddzielny elektryczny silnik zamontowany z tyłu, aby w razie potrzeby napędzać tylne koła. Podobnie jak napęd hybrydowy, AWD działa płynnie i w sposób przezroczysty.

Tylny silnik elektryczny działa niezależnie, bez mechanicznego połączenia między skrzynią biegów a tylnymi kołami. Preemptive distributing more driving force to the rear wheels, such as when accelerating, helps suppress front wheel slip during off-the-line starts. System także zwiększa zwrotność na zakrętach, pomagając zredukować podsterowność. A gdy wkraczamy na szlak, zwiększony moment obrotowy na tylnych kołach pomaga pewnie poruszać się Highlanderem Hybrid po trudnych lub śliskich nawierzchniach.

Nowy poziom komfortu

Od wersji L do najbogatszej wersji Platinum, model 2020 Highlander oferuje najbardziej luksusowe wnętrze w historii. Projektanci inspirowali się luksusowo wykonanymi wnętrzami, aby stworzyć bardziej premium klimat. Detale obejmują miękkie wyściełane powierzchnie i bardziej dopasowany wygląd z przeszyciami, które przechodzą z wykończenia drzwi do deski rozdzielczej. Deska łączy w elegancki sposób kontrolę multimediów i klimatyzacji.

Kabina modelu 2020 Highlander oferuje poprawioną funkcjonalność, od centralnej konsoli z opcjonalnym ładowaniem bezprzewodowym Qi po wiele przestrzeni do przechowywania i portów ładowania USB. W wersjach Limited i Platinum nowe ambientowe oświetlenie LED tworzy relaksującą atmosferę. Wbudowane kontrolki na kierownicy to nowoczesny luksus, który występuje we wszystkich wersjach.

Highlandery od dawna słyną z cichej jazdy, a dzięki platformie TNGA o wysokiej wytrzymałości Toyota podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Materiały wygłuszające i izolujące dźwięk zostały zoptymalizowane w całym pojeździe, a podejście takumi koncentruje się szczególnie na minimalizowaniu hałasu w częstotliwościach, które przeszkadzają w rozmowie.

Paleta kolorów siedzeń podkreśla poczucie luksusu przenikającego model 2020 Toyota Highlander. Wersje L i LE oferują wygodne tkaniny w odcieniach szarości lub czerni; XLE oferuje tłoczone wykończenie sztucznej skóry Softex® w odcieniach Harvest Beige, Graphite lub Black, podczas gdy wersja Limited oferuje te kolory w perforowanej skórze. Najwyższa wersja Platinum, najbardziej luksusowy Highlander w historii, oferuje wyłącznie tłoczone, perforowane wykończenie skóry w tych trzech kolorach oraz Glazed Caramel, luksusowy, pyszny nowy brąz.

Wielofunkcyjne multimedia

Bez względu na to, jak pasażerowie słuchają muzyki i łączą się ze światem, model 2020 Highlander jest gotowy z najnowszymi systemami multimedialnymi. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w Apple Car Play®, Android Auto™, kompatybilność Alexa In-Car, Waze, SiriusXM® oraz łączność Wi-Fi przez AT&T.

Wszystkie modele Highlander są wyposażone w Toyota Safety Connect z rocznym próbnych subskrypcją.

Wersje LE i wyższe oferują usługi i łączność zdalną. Przejście do wersji XLE lub Limited oferuje dostęp do Dynamicznej Nawigacji. Przejście do wersji Platinum oferuje standardową Dynamiczną Nawigację oraz ekran o przekątnej 12.3 cala.

System audio JBL® Premium jest standardowy w wersjach Limited i Platinum i odtwarza muzykę różnych gatunków z mocą 1200 watów przez 11 głośników w dziewięciu lokalizacjach. Technologia Clari-Fi® wprowadza nowe życie w skompresowane formaty muzyki cyfrowej, co tworzy efekt mobilnego koncertu. System jednak nie rozwiąże sporów na temat tego, jaką muzykę grać.

Wyjątkowa wartość Toyoty, naturalnie

Typowa wspaniała wartość Toyoty jest wyraźnie widoczna w wersji L Highlandera, gdzie lista standardowego wyposażenia obejmuje funkcje, które można by oczekiwać w modelu z wyższej półki:

L:
Toyota Safety Sense 2.0
Felgi aluminiowe 18-calowe
Trójstrefowa automatyczna kontrola klimatu
4.2-calowy wyświetlacz informacji (MID) w desce rozdzielczej
Siedzenie kierowcy z elektryczną regulacją w 8 kierunkach
Automatyczne otwieranie/zamykanie wszystkich szyb elektrycznych
Multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym
Oświetlenie do czytania dla przednich siedzeń oraz lampka w bagażniku.
Reflektory LED i lampy tylne
Szkło przyciemniane w tylnych drzwiach, oknach oraz klapie bagażnika
System Smart Key z dostępem do przednich drzwi oraz tylnych
LE dodaje do wersji L:
Elektryczna klapa bagażnika
Monitor martwego pola
Dodatkowe możliwości multimedialne
Reflektory przeciwmgielne LED
Kierownica i gałka zmiany biegów wykończone skórą
XLE dodaje do wersji LE:
Siedzenie kierowcy z elektryczną regulacją w 10 kierunkach
Rolety przeciwsłoneczne w drugim rzędzie
Siedzenie pasażera z elektryczną regulacją w 4 kierunkach
7-calowy wyświetlacz informacji
Lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem z funkcją otwierania bramy garażowej
Automatyczne reflektory LED z automatycznym światłem drogowym
Metalowe klamki w drzwiach
Podgrzewane przednie siedzenia
Reflektory przeciwmgielne LED
Felgi aluminiowe z obrabianymi powierzchniami
Fotele kapitańskie w drugim rzędzie (standardowo)
Elektrycznie otwierany i przesuwany panoramiczny dach
Relingi dachowe
Fotele i wykończenie drzwi z materiału SofTex®
Limited dodaje do wersji XLE:
Gniazdo zasilania 120V w drugim rzędzie
Felgi aluminiowe 20-calowe w stylu Limited
Ambientowe oświetlenie wnętrza
Pokrywa bagażnika
Pamięć siedzenia kierowcy
Automatyczna klapa bagażnika z funkcją bezdotykową
Podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia
Lampka na podszybiu z napisem „Highlander”
Perforowane fotele skórzane w kolorach Beż, Szary lub Czarny
Metalowe panele progowe
Reflektory projekcyjne z chromowanymi obramowaniami i osobnymi, stylizowanymi światłami dziennymi
Wykończenie wnętrza z drewna
JBL® System audio jako standard
Wbudowany system nawigacji
Platinum dodaje do wersji Limited:
12.3-calowy system multimedialny
Felgi aluminiowe 20-calowe w stylu Platinum
Adaptacyjne, samopoziomujące reflektory
Dodatkowy wybór kolorów tapicerki skórzanej: Glazed Caramel
Lusterko wsteczne z cyfrowym wyświetlaczem
Perforowane fotele skórzane w wykończeniu tłoczonym
Wyświetlacz przezierny
Podgrzewane fotele w drugim rzędzie
Oświetlenie progu drzwi
Panoramiczny dach
Wycieraczki z czujnikiem deszczu
Kamera ptasie oko
Bezpieczeństwo w centrum uwagi

Nowa platforma TNGA-K stanowi podstawę zapewniającą doskonałą ochronę przed kolizją w modelu 2020 Toyota Highlander, podczas gdy zestaw standardowych technologii asystujących kierowcy ma na celu pomoc w zapobieganiu kolizjom lub łagodzeniu ich skutków.

Model 2020 Highlander jest wyposażony w drugą generację Toyota Safety Sense (TSS 2.0). Monitor martwego pola (BSM) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) jest standardowy w wersji LE i wyższych. Przeciwdziałanie ruchowi wstecznej przyczepy (RCTB) jest dostępne z sonarem odległości w wersjach Limited i wyższych.

Standardowa kamera tylna ma funkcję projekcji. Kamera Bird’s Eye View z Perimeter Scan, dostępna w wersji Limited i standardowa w wersji Platinum, zapewnia na żywo obracający się widok 360 stopni wokół pojazdu.

Model 2020 Highlander jest wyposażony w osiem poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne dla wszystkich trzech rzędów. System bezpieczeństwa Toyoty Star Safety obejmuje poprawioną kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystę hamowania (BA), system antyblokady (ABS) oraz technologię Smart Stop (SST).

Gwarancja ograniczona

36-miesięczna gwarancja podstawowa Toyoty na nowy pojazd o przebiegu 36,000 mil obejmuje wszystkie komponenty, z wyjątkiem elementów podlegających normalnemu zużyciu i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują jednostkę napędową przez 60,000 mil i przeciw perforacji z korozji przez 60 miesięcy bez ograniczeń przebiegu. Podzespoły związane z hybrydą, które wymagają napraw w celu skorygowania wad materiałowych lub roboczych, w tym akumulator HV, moduł sterujący akumulatorem, moduł sterujący hybrydą i falownik z konwerterem, są objęte 8-letnią gwarancją lub 100,000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze od daty pierwszego użycia przy sprzedaży jako nowe.

3.5L V6 8AT AWD (295 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc217 Kw @ 6600 Rpm
295 Hp @ 6600 Rpm
291 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy263 Lb-Ft @ 4700 Rpm
357 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/65 R18 // 235/55 R20
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Masa własna4330 Lbs (1964 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5935 Lbs (2692 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)

3.5L V6 8AT FWD (295 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc217 Kw @ 6600 Rpm
295 Hp @ 6600 Rpm
291 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy263 Lb-Ft @ 4700 Rpm
357 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/65 R18 // 235/55 R20
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Masa własna4145 Lbs (1880 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5829 Lbs (2644 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

2.5L 8AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2487 Cm3
Moc136.8 Kw @ 6000 Rpm
186 Hp @ 6000 Rpm
183 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy175 Lb-Ft @ 4400 Rpm
237 Nm @ 4400 Rpm
Całkowita maksymalna moc176.5 Kw (240 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika17.1 Galony (64.7 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/65R18M
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Turning Circle (Curb To Curb)37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4465 Lbs (2025 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6000 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto36 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa35 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie36 Mpg Us (6.5 L/100Km)

2.5L 8AT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2487 Cm3
Moc136.8 Kw @ 6000 Rpm
186 Hp @ 6000 Rpm
183 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy175 Lb-Ft @ 4400 Rpm
237 Nm @ 4400 Rpm
Całkowita maksymalna moc176.5 Kw (240 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika17.1 Galony (64.7 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/65R18M
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Turning Circle (Curb To Curb)37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4290 - 4429 Lbs (1946 - 2009 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5959 Lbs (2703 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.