Toyota wprowadziła drugą aktualizację ósmej generacji Hiluxa w 2020 roku, szczególnie dla krajów europejskich, gdzie, oprócz innych ulepszeń stylistycznych, zaoferowała również mocniejszy silnik.
Podczas gdy świat był uwięziony w domach z powodu pandemii, Toyota kontynuowała swoje plany odświeżenia gamy Hiluxa. Wciąż oferowała pojazd z trzema wersjami kabiny, z Double Cab na czołowej pozycji. Odnowiony model był aktualizowany na zewnątrz, gdzie miały miejsce największe wizualne zmiany. Dodatkowo, producent nie zapomniał o technologii i wprowadził kilka nowych ulepszeń wewnętrznych, co z pewnością ucieszyło klientów, nawet jeśli musieli oni zapłacić dodatkowe pieniądze, aby je uzyskać. Przynajmniej były dostępne. Najważniejszym ulepszeniem dla europejskich nabywców był silnik, który w końcu mogli mieć, a który wcześniej był dostępny tylko dla klientów w Australii, Azji i Afryce.
Na froncie, Toyota Hilux Double Cab z 2020 roku zyskała nową atrapę chłodnicy z szeroką, heksagonalną kratką z czarnymi akcentami oraz chromowanym logo producenta. Dodatkowo, górna część atrapy była ozdobiona satynowo chromowaną listwą. W tym samym czasie, dwa kanciaste czarne wloty skierowane w dół wzbogaciły estetykę w pobliżu osłony pod zderzakiem. Producent dodał również nowe wloty dla lamp przeciwmgielnych.
Z profilu, Hilux Double Cab z 2020 roku ujawniał czarne wykończenia zamontowane wokół arch, podkreślając off-roadowy charakter pojazdu. Dostępny był zestaw czarnych progów bocznych, które tworzyły mocne wrażenie wizualne łącząc przednie i tylne błotniki. Toyota zmieniła również kształt nasad lusterka, które zintegrowano z lampami sygnalizacyjnymi. Z tyłu, producent zamontował czarną listwę dla uchwytu klapy bagażnika, która również integrowała kamerę cofania. Znaczącą różnicę wizualną można było zauważyć w trójkątnych lampach tylnych. Miały one ten sam ogólny kształt, ale zyskały nowe prostokątne lampy wykorzystujące technologię LED.
Hilux Double Cab z 2020 roku został wzbogacony o ulepszenia w dziedzinie technologii wewnętrznej. Chociaż ogólny projekt deski rozdzielczej pozostał ten sam, producent zaoferował nowy, ośmiocalowy ekran dotykowy systemu infotainment, który obsługiwał przewodowe Apple CarPlay oraz Android Auto. Dodatkowo, klienci mogli korzystać z zintegrowanej jednostki nawigacyjnej, jeśli nie chcieli używać programów online, takich jak Google Maps. Ponieważ klienci używali Hiluxa jako sportowego pickupa do rekreacji, Toyota oferowała opcję potężnego systemu audio JBL. Skórzana tapicerka była nadal dostępna, podczas gdy modele podstawowe wciąż miały materiałowe siedzenia.
Jednak najważniejszym ulepszeniem dla europejskich klientów było wprowadzenie silnika turbo-diesel o pojemności 2,8 litra, który wcześniej był zarezerwowany tylko dla innych rynków z powodu regulacji emisji. Toyota udało się uzyskać certyfikat Euro 6d i udostępnić go na Starym Kontynencie. Ta wersja miała uzupełnić już istniejący silnik turbo-diesel o pojemności 2,4 litra. Oba warianty były sparowane z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów, a wyższe wersje otrzymały elektronicznie kontrolowany ogranicznik poślizgu na tylną oś.
Nowa Toyota Hilux łączy w sobie efektowny, nowy design, potężny silnik o pojemności 2,8 litra oraz udoskonalenia zarówno w zakresie osiągów na drodze, jak i w terenie, zapewniając jednocześnie większy komfort, lepsze wyposażenie i poszerzoną gamę modeli, które odpowiadają rosnącemu popytowi na pojazdy wielofunkcyjne w Europie.
Nowa, flagowa wersja 'Invincible’ oferuje klientom unikalny styl i wysoki poziom wyposażenia, nie rezygnując przy tym z twardości, wytrzymałości i legendarnych cech jakości, trwałości i niezawodności (QDR), które uczyniły Hiluxa ulubionym samochodem dostawczym na świecie.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1968 roku, niezłomna Toyota Hilux wielokrotnie udowodniła swoją niezniszczalność, zdobywając Biegun Północny, islandzkie wulkany, Antarktydę oraz wygrywając Rajd Dakar w 2019 roku.
Ładowność Hiluxa wynosząca 1 tonę i zdolność holowania 3,5 tony została rozszerzona na wszystkie wersje nadwozia z napędem na cztery koła (Single Cab, Extra Cab i Double Cab).
Design i technologia pokładowa
Przód nowej Toyoty Hilux został całkowicie przeprojektowany, z nową, odważną i mocną, trójwymiarową atrapą chłodnicy oraz zderzakiem, co znacznie zwiększa obecność tego pickup’a na drodze i podkreśla jego mocny charakter, jednocześnie wzmacniając jego twarde i robustne właściwości terenowe.
Ten efektowny nowy styl zewnętrzny został dodatkowo wzbogacony o nowo zaprojektowane przednie i tylne zespoły świateł LED, nową obróbkę metaliczną oraz czarne 18-calowe obręcze kół, a także o trzy nowe kolory nadwozia – Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze metallic.
Ulepszony wnętrze charakteryzuje się nowym projektem zestawu wskaźników dla kierowcy oraz nowym, 8-calowym ekranem infotainment umieszczonym na konsoli centralnej, który korzysta z mechanicznych przycisków i pokręteł dla łatwiejszej obsługi w każdych warunkach jazdy. Udoskonalony system multimedialny oferuje szybsze działanie oprogramowania oraz odpowiedzi ekranu i obsługuje zarówno Apple CarPlay®, jak i Android Auto™ dla integracji ze smartfonem.
Bogata lista wyposażenia obejmuje inteligentny dostęp, uruchamianie przyciskiem, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz 9-głośnikowy system audio JBL Premium, który zawiera 800W wzmacniacz 8-kanałowy oraz technologię CLARi-Fi.
W celu wzmocnienia ekskluzywności nowej gamy Hiluxa, dostępna będzie szeroka gama akcesoriów, które umożliwią klientom dalsze dostosowanie swoich pojazdów do własnych potrzeb roboczych lub rekreacyjnych. Należą do nich sportowy zderzak z żywicy, elektryczna osłona aluminiowa, blokada klapy bagażnika, hardtop oraz 12V zasilanie zamontowane na pokładzie.
Układy napędowe
Nowa gama układów napędowych Hiluxa została wzmocniona o nowy, mocniejszy silnik diesla o pojemności 2,8 litra i mocy 204 DIN hp, co zapewnia Toyocie Hilux wysoce konkurencyjną wydajność w swoim segmencie.
Ten nowy silnik generuje 500 Nm momentu obrotowego, co pozwala Toyocie Hilux przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,0 sekundy (o 2,8 sekundy szybciej niż obecna jednostka 2,4 litra), przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 7,8 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 204 g/km.
Z myślą o najbardziej wymagających klientach, którzy korzystają z Hiluxa zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym, nowy silnik o pojemności 2,8 litra będzie dostępny w wersjach Extra Cab i Double Cab, z wyborem 6-biegowej manualnej lub 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów połączonej z napędem na cztery koła.
Dynamika jazdy
W nowym Hiluxie inżynierowie skupili się na zachowaniu legendarnych możliwości terenowych, jednocześnie poprawiając komfort jazdy na drodze. Aby zapewnić ekstremalne warunki terenowe, Toyota Hilux jest jednym z nielicznych modeli, które nadal są wierne architekturze body-on-frame, co pozwala lepiej wytrzymać siły skrętne i zapewnia większą trwałość.
Komfort i prowadzenie nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki udoskonaleniu zawieszenia i układu kierowniczego. Zawieszenie korzysta z regulacji amortyzatorów z przodu i z tyłu, ulepszonych sprężyn płaskich oraz nowych tulei, co łączy płynniejszą jazdę z mniejszymi uderzeniami na wybojach.
Już bezkonkurencyjne właściwości terenowe Hiluxa zostały dodatkowo wzmocnione nową funkcją elektroniczną, która naśladuje działanie mechanicznej blokady dyferencjału (w modelach 2WD); obniżeniem prędkości silnika na biegu jałowym z 850 do 680 obr./min oraz dostosowaną reakcją na pedał przyspieszenia dla większej kontroli kierowcy; zaktualizowanym systemem VSC oraz nowym monitorym kąta opony.
Wersja Invincible
Najwyższa wersja nowej gamy Toyoty Hilux, dostępna w wariantach Extra Cab i Double Cab, Invincible jest dedykowana użytkownikom, którzy korzystają z pojazdów do pracy i rekreacji, oferując wszystkie zalety oraz różnorodne możliwości pickup’a, połączone z bardziej przygodowym i eleganckim stylem oraz najwyższym poziomem wyposażenia.
Detale stylistyczne zewnętrzne, które są ekskluzywne dla wersji Invincible, obejmują unikalną atrapę chłodnicy i zderzak, osłonę podwozia, nadkola, klamki oraz wzory obręczy kół i klapy bagażnika.
Wewnątrz wersja Invincible rozszerza specyfikację High o ekskluzywny zestaw wskaźników, czarne metaliczne akcenty wykończenia oraz specjalny klucz do inteligentnego dostępu. W wersji Double Cab dodano podświetlenie przednich i tylnych drzwi w kolorze 'clear blue’ oraz perforowane skórzane fotele w dwóch odcieniach, aby zwiększyć atrakcyjność kabiny.