2020 Toyota Sequoia TRD Pro

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Toyota Sequoia TRD Pro

Przejdź do galerii zdjęć2020 Toyota Sequoia TRD Pro

Toyota zrozumiała pragnienia swoich klientów dotyczące jazdy po bezdrożach i zaprezentowała wersję TRD Pro modelu Sequoia na targach motoryzacyjnych w Chicago w 2019 roku, przeznaczoną na rok modelowy 2020.

Drugie pokolenie Sequoii zadebiutowało na rynku w 2007 roku, a do 2019 już uznawano je za przestarzały model. Mimo to, ten duży SUV cieszył się dużym powodzeniem i pomógł producentowi przetrwać globalny kryzys finansowy w latach 2008-2010. Po kilku zmianach modelowych w 2019 roku nadeszła ostateczna aktualizacja pojazdu. Tym razem jednak nie chodziło tylko o nowy kolor czy nowy zestaw kół ze stopów lekkich. Zmiany były głównie zauważalne „pod skórą” samochodu i znacznie poprawiły jego możliwości terenowe. W końcu konstrukcja była wspólna z pick-upem Tundra, znanym z solidnej ramy i doskonałych osiągów w terenie.

Toyota zaangażowała swój dział TRD, by poprawić wygląd Sequoii, a efektem był przerażająco wyglądający potwór terenowy. Z przodu samochód miał grill różniący się od pozostałych modeli w gamie, z czarną górną częścią i chromowanym napisem Toyota. Po bokach znajdowały się nowe reflektory LED, a na zderzaku producent dodał Rigid LED lampy przeciwmgielne. TRD zainstalowało też metalową osłonę pod przednią częścią samochodu, chroniącą silnik, miskę olejową oraz skrzynię biegów.

Z profilu Sequoia chwaliła się czarnymi emblematami TRD Pro umieszczonymi na przednich drzwiach. Klienci mogli wybierać spośród czterech kolorów: Army Green (ekskluzywny dla Sequoii TRD Pro), Super White, Midnight Black Metallic oraz Magnetic Gray Metallic. Aby ochronić boki pojazdu, producent oferował także zestaw aluminiowych progów oraz belkę dachową. Kolejną ważną aktualizacją, która wpłynęła na wygląd i funkcjonalność, były standardowe 18-calowe felgi BBS wykonane z kutego stopu. Na koniec, z tyłu samochód miał pojedynczy wydech z czarnym chromowanym końcówką ozdobioną logo TRD.

Wewnątrz Sequoia oferowała luksusowe wnętrze z obszytymi skórą siedzeniami. Mieściła siedem osób w układzie 2-2-3, zapewniając wystarczająco miejsca dla pasażerów dorosłych w tylnym rzędzie. Drugi rząd miał fotele kapitańskie, natomiast przednie sportowały logo TRD Pro na zagłówkach. Toyota odświeżyła system infotainment, dodając Apple CarPlay do jednostki umieszczonej na szczycie centralnej konsoli. Przed kierowcą znajdował się mieszany zestaw wskaźników z przyrządami w stylu lornetki dla prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi innymi wskaźnikami oraz małym wyświetlaczem LCD.

Jednak najważniejsze zmiany zaszły pod pojazdem. Chociaż silnik pozostał ten sam, 5,7-litrowy silnik V8 na benzynę, zawieszenie zostało znacznie poprawione. Do przekładni Toyota wykorzystała sześciobiegową automatyczną oraz dwubiegową skrzynię rozdzielczą. Torsenowy dyferencjał o ograniczonym poślizgu przesyłał moc na wszystkie koła przez cały czas i mógł być zablokowany jednym naciśnięciem przycisku. Sequoia TRD Pro miała amortyzatory Fox w każdym rogu z wewnętrznymi obejściami i technologią kontroli dolnowyboczenia. Specjalne amortyzatory były grubsze niż te zainstalowane w standardowej Sequoii.

 Przygoda na świeżym powietrzu dla siedmiu osób z modelem 2020 Toyota Sequoia TRD Pro wkrótce zaprowadzi nas dalej od utartych szlaków niż kiedykolwiek wcześniej, z premierą na Chicago Auto Show w 2019 roku. Dzięki podwoziu wzmocnionemu zawieszeniem z amortyzatorami Fox dostosowanymi przez TRD oraz szerokiej gamie sprawdzonego wyposażenia terenowego, stworzonego lub wybranego przez inżynierów Toyota Racing Development, pełnowymiarowa Sequoia TRD Pro oferuje miejsce dla całej rodziny i zamiłowanie do emocjonujących przygód.

Model 2020 Toyota Sequoia dołącza do grupy pojazdów TRD Pro, która obejmuje również średniej wielkości pickupa Tacoma oraz pełnowymiarowego Tundra i SUV-a 4Runner. Linia TRD Pro, zaprezentowana w 2014 roku, powstała z bogatej tradycji Toyoty w wyścigach terenowych. Emblemat TRD Pro oznacza pojazd zdolny do pokonywania miejsc, których zwykłe pick-upy i SUV-y się boją, zachowując jednocześnie komfort codziennego użytkowania.

Dzięki solidnej konstrukcji typu body-on-frame, niezależnemu zawieszeniu na cztery koła, dużemu prześwitowi i mocnemu silnikowi V8, Sequoia jest już jednym z najbardziej zdolnych pełnowymiarowych SUV-ów na rynku. Wersja TRD Pro standardowo wyposażona jest w system Multi-Mode 4WD, który jest opcjonalny w innych wersjach Sequoia.

Amortyzatory Fox: Gotowe na trudne warunki

Fox, wiodący producent komponentów zawieszenia terenowego, od lat zaopatruje entuzjastów jazdy w terenie w rozwiązania umożliwiające ucieczkę z asfaltu. Amortyzatory wewnętrzne bypass Fox z aluminiowym korpusem zastosowane w modelu 2020 Sequoia TRD Pro, a także we wszystkich modelach TRD Pro, zostały dostrojone przez inżynierów TRD specjalnie do indywidualnych cech każdego trucka lub SUV-a.

W porównaniu do amortyzatorów zewnętrznych stosowanych w pojazdach rajdowych, amortyzatory Fox z wewnętrznym bypass’em kompaktowo integrują strefy bypass wewnątrz korpusu amortyzatora, co pozwala na przepływ płynu przez porty regulacyjne podczas ruchu tłoka. Zapewniając komfortową jazdę w normalnych warunkach, tłumienie amortyzatorów Fox staje się coraz twardsze wraz z ruchem tłoka, co zapobiega uderzeniom w trudnym terenie.

Ustawienia amortyzatorów w każdym modelu TRD Pro są unikalne, a przednie amortyzatory Fox o średnicy 2,5 cala w Sequoia zawierają 7 stref kompresji oraz 2 strefy odbicia. Inżynierowie TRD obniżyli sztywność sprężyn przednich w Sequoia TRD Pro, aby poprawić jego zdolności terenowe. Przednie amortyzatory zapewniają również większy skok odbicia o 18 mm.

W tylnej części zawieszenia, Toyota Sequoia TRD Pro wykorzystuje 2-calowe monokube amortyzatory Fox z technologią kontroli dolnego skoku, która ma na celu zwiększenie siły tłumienia dla lepszej odporności na uderzenia w trudnym terenie. W porównaniu do standardowych tylni amortyzatorów Sequoia, 2-calowe jednostki Fox mają większe tłoki o średnicy 47 mm (15 mm większe od oryginalnych) oraz mocniejsze pręty amortyzatorów o średnicy większej o 3,2 mm.

Korpus amortyzatorów Fox wykonany jest z w pełni anodowanego aluminium, co pomaga zredukować wagę i efektywnie odprowadzać ciepło, aby zmniejszyć zjawisko wygaszenia amortyzatorów podczas jazdy w terenie. W każdym amortyzatorze Fox zastosowano połączenie wysokotemperaturowego płynu tłumiącego oraz sprężonego gazu azotowego, aby poprawić zgodność z nierównościami oraz maksymalizować żywotność uszczelnień.

Wyróżniający się na brudzie i asfalcie

Nie można było zgubić modelu 2020 Toyota Sequoia TRD Pro na parkingu sklepu z wyposażeniem outdoorowym. Grill TRD Pro „TOYOTA” prowadzi nowy styl, z LED-owymi reflektorami po bokach oraz LED-owymi światłami przeciwmgielnymi poniżej. Sequoia TRD Pro porusza się na czarnych, 18 x 8-calowych felgach aluminiowych BBS, które mają opony P275/65 R18.

Oprócz ekskluzywnego koloru Army Green dla TRD Pro, inne opcje kolorystyczne obejmują Super White, Midnight Black Metallic oraz Magnetic Gray Metallic. Niezależnie od wybranego koloru, czarne emblematy TRD Pro na przednich drzwiach szybko identyfikują ten specjalny model. Przednia osłona TRD chroni przednie zawieszenie oraz miskę olejową podczas jazdy w terenie, a aluminiowe progi i bagażnik dachowy zwiększają funkcjonalność, wygodę oraz przygodowy charakter.

Sequoia TRD Pro będzie również dostępna w wersji z wydechem TRD cat-back. Wydech z pojedynczym wyjściem ma czarny chromowy końcówkę oraz wytłoczone logo TRD, oferując głośniejszy dźwięk, który inżynierowie TRD zaprojektowali z urządzeniem do redukcji hałasu o dostrojonej częstotliwości, aby poprawić jakość dźwięku wewnątrz kabiny.

Wykończenie wnętrza TRD Pro łączy gotowość na brud z luksusem, bo nic nie stoi na przeszkodzie, aby mieć trochę komfortu podczas jazdy w terenie. Czarnie skórzane fotele TRD Pro z czerwoną kontrastową nicią oraz z haftem „TRD Pro” na przednich zagłówkach są wygodne i trwałe, a dywaniki all-weather TRD Pro zapewniają ochronę wnętrza.

Długa lista standardowych udogodnień w Sequoia TRD Pro obejmuje Smart Key z przyciskiem startu; elektrycznie regulowane fotele kierowcy w 8 położeniach; elektrycznie otwierany dach; oraz automatyczną klimatyzację trizona z osobnymi sterowaniami dla tylnej kanapy. Nie brakuje też źródeł muzyki z systemem Premium Audio, który korzysta z wyświetlacza dotykowego wysokiej rozdzielczości i zawiera Android Auto, Apple CarPlay, kompatybilność z Amazon Alexa, radio AM/FM/HD, radio satelitarne SiriusXM®, port USB, a także możliwość bezprzewodowego połączenia telefonicznego oraz strumieniowania muzyki przez Bluetooth.

Nadmiar Mocy

Jak wszystkie modele Sequoia, TRD Pro oferuje tylko jeden układ napędowy – z naciskiem na moc. Silnik DOHC 5.7-litrowy i-FORCE V8, który wykorzystuje benzynę o normalnej wartości oktanowej, generuje moc 381 KM i 401 lb.-ft. momentu obrotowego. Współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów kontrolowaną elektronicznie. Co ważne, potężny silnik V8 osiąga 90% swojego szczytowego momentu obrotowego przy niskich 2,200 obr./min, co jest korzystne podczas holowania. Spełniając normę ciągnienia SAE J2807, Sequoia TRD Pro może holować do 7,100 lbs i ma zintegrowany hak holowniczy, tryb Tow/Haul wybierany przez kierowcę oraz system kontroli kołysania przyczepy.

Standardowy system Multi-Mode 4WD wykorzystuje blokowalny centralny dyferencjał TORSEN o ograniczonym poślizgu, aby rozdzielić moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła, a dwubiegowa skrzynia rozdzielcza zapewnia przełożenie niskiego zakresu do pokonywania stromo nachylonych tras off-road. Niski zakres można włączyć w locie za pomocą pokrętła, a centralny dyferencjał blokuje się za naciśnięciem przycisku. Przestrzeń na Przygodę

Model 2020 Toyota Sequoia TRD Pro jest dostępny wyłącznie jako wersja siedmioosobowa, z kapitańskimi fotelami w drugiej rzędzie oraz trzema miejscami w trzeciej linii z dzielonymi oparciami 60/40, które również się pochylają. I jest dużo miejsca dla wszystkich. Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie wynosi 40,9 cala, podczas gdy w trzecim rzędzie oferuje 35,3 cala dla dorosłych.

Masz dużo sprzętu? Sequoia TRD Pro poradzi sobie z tym. Po złożeniu oparć trzeciego rzędu uzyskujemy 66,6 cu. ft. przestrzeni ładunkowej, co wystarcza na sprzęt kempingowy dla czterech osób. Po złożeniu oparć drugiego rzędu przestrzeń zwiększa się do ogromnych 120,1 cu. ft., co wystarcza na naprawdę długą wyprawę kempingową. Sequoia może nawet przewozić przedmioty o długości do 11 stóp, pod warunkiem, że nie przekroczona zostanie maksymalna waga. Klapa tylna ma wszechstronne oddzielne okno z elektrycznym podnoszeniem i opuszczaniem oraz zabezpieczeniem przed przycięciem.

Toyota Safety Sense-P

Toyota Safety Sense P (TSS-P) jest standardem we wszystkich wersjach Sequoia. Ten zaawansowany zestaw aktywnego bezpieczeństwa łączy system Pre-Collision z wykrywaniem pieszych oraz automatycznym hamowaniem, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu z powiadomieniem o wyketnięciu, dynamiczny radarowy tempomat z technologią pełnego zatrzymania oraz automatyczne światła drogowe. Sequoia zyskuje jeszcze więcej bezpieczeństwa dzięki standardowemu systemowi monitorowania martwego pola oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

5.7L V8 VVT-i 6AT (381 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280.2 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
376 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyElectonic Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP275/65 R18
Długość205.1 In (5210 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość77 In (1956 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9/69.1 In (1
Rozstaw osi122 In (3099 Mm)
Prześwit9.9 In (251 Mm)
Pojemność bagażnika18.9 Cuft (535 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Masa własna5730 Lbs (2599 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7100 Lbs (3221 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

5.7L V8 VVT-i 6AT AWD (381 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280.2 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
376 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyElectonic Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP275/65 R18
Długość205.1 In (5210 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość77 In (1956 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9/69.1 In (1
Rozstaw osi122 In (3099 Mm)
Prześwit10 In (254 Mm)
Pojemność bagażnika18.9 Cuft (535 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Masa własna5985 Lbs (2715 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7300 Lbs (3311 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.