Nazwa Toyota Tacoma została po raz pierwszy wprowadzona na rynek w 1995 roku. Od tego czasu model Tacoma przeszedł długą drogę.
Nowa Toyota Tacoma Double Cab dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi: 2,7-litrowym DOHC 4-cylindrowym o mocy 159 koni i momencie obrotowym 180 lb-ft oraz 3,5-litrowym V6 o mocy 278 koni i momencie obrotowym 265 lb-ft. Model ten zyskał nowy wygląd zewnętrzny oraz nowe funkcje i technologie, w tym sekwencyjne reflektory LED/DRL, 16-calowe koła, tylnie lampy z czarnymi wstawkami podkreślające zmiany w stylistyce, a także możliwość integracji z Apple CarPlay, Android Auto i Amazon Alexa. Oba silniki połączone są z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie (ECT-i), chociaż silnik V6 może być także wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną. Ta ostatnia wersja jest dostępna z pakietem holowniczym, który obejmuje hak holowniczy klasy IV, chłodnicę płynu przekładniowego, chłodnicę oleju silnikowego, chłodnicę układu kierowniczego, alternator 130 A, złącze 4 i 7-pinowe z konwerterem oraz system kontroli przechyłów przyczepy.
Toyota Tacoma Double Cab oferuje ponad 30 konfiguracji w sześciu wersjach, które spełnią wszelkie potrzeby: gotowa do pracy SR, elegancka i o wysokiej wartości SR5, sportowa TRD Sport, przygodowa TRD Off-Road, ultimate w terenie TRD Pro oraz najwyższej klasy Limited. Z odpowiednim wyposażeniem Toyota Tacoma Double Cab jest w stanie holować do 6,800 lbs.
W miarę jak konkurencja w segmencie średniej wielkości pickupów zaostrza się, Toyota Tacoma mówi: „Przyjmujemy wyzwanie”. Tacoma jest najczęściej sprzedawanym średniej wielkości pickupem w Ameryce od 14 lat, a modele z 2020 roku, zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w 2019 roku, są najlepiej wyposażonymi w historii.
Od lat zdobywająca nagrody za wartość w segmencie, linia Toyoty Tacoma w 2020 roku zyskuje na atrakcyjności dzięki nowemu stylowi, rozszerzonej technologii multimedialnej, dodatkowym funkcjom komfortu i wygody oraz dodatkowej technologii off-road w modelu TRD Pro.
Pickup Tacoma trzeciej generacji, którego projekt inspirowany jest legendarnymi truckami do wyścigów pustynnych Toyoty, kontynuuje tradycję ciężkiej pracy i świetnej zabawy. Z ponad 30 konfiguracjami w sześciu klasach modelowych, dla każdego znajdzie się Toyota Tacoma: gotowa do pracy SR; stylowa i wartościowa SR5; sportowa TRD Sport; przygodowa TRD Off-Road; zaawansowana TRD Pro; i luksusowa Limited.
Prawie wszystkie modele 2020 Tacoma debiutują z nowym wzorem grilla i nowymi lub zaktualizowanymi felgami, dopasowanymi do konkretnej klasy. Wewnątrz, nowe 10-stopniowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z wsparciem lędźwiowym dodaje komfortu w klasach SR5 i wyższych. Nowy system multimedialny zawiera teraz kompatybilność z Android Auto, Apple CarPlay i Amazon Alexa. SR będzie wyposażona w powiększony 7-calowy ekran dotykowy, podczas gdy klasy SR5 i wyższe będą miały większy 8-calowy ekran dotykowy. Nowa lampa LED do oświetlenia skrzyni ładunkowej jest także dostępna, aby poprawić funkcjonalność nocą, zużywając mniej energii.
Zmiany w Całej Linii
Choć każdy model Toyota Tacoma otrzyma ulepszony system audio i większy ekran dotykowy, nie można zignorować konkretnych zmian unikalnych dla każdej klasy.
Tacoma SR, jako roboczy model, otrzymuje swoją część aktualizacji w 2020 roku, w tym nowy wzór grilla i wycieraczkę interwałową. Z tyłu, lampy tylne zyskały nową ciemną obudowę. Lampa LED do oświetlenia skrzyni jest dostępna jako opcja. SR będzie wyposażona w powiększony 7-calowy ekran dotykowy z nowym systemem multimedialnym, który obsługuje Android Auto, Apple Carplay, Amazon Alexa i SiriusXM oraz inne.
Tacoma SR5 jest wyposażona w nowy wzór grilla, nowy 16-calowy felgę w ciemnym satynowym kolorze, ciemniejsze obudowy lamp tylnych i zaktualizowany wzór materiału na oparciu fotela. SR5 zaoferuje także opcjonalną lampę LED do oświetlenia skrzyni oraz opcję świateł do jazdy dziennej (DRL).
W modelu Toyota Tacoma TRD Sport, nowe zmiany to grille i 17-calowe felgi. Dodano także funkcję wejścia Smart Key dla pasażera, chromowane wstawki w lampach tylnych oraz nowe lampy LED do jazdy dziennej. Nowa lampa LED DRL i lampy przednie LED są dostępne, tak jak nowa lampa LED do oświetlenia skrzyni. Nowy Monitor Panoramiczny (PVM) jest dostępny w wersjach Sport i zapewnia widok wokół samochodu dla łatwiejszego i bezpieczniejszego manewrowania w ciasnych miejscach.
Tacoma TRD Off-Road będzie miała nowy wzór grilla, lampy LED do jazdy dziennej, chromowaną wstawkę w lampach tylnych oraz funkcję wejścia Smart Key dla pasażera. Aby zapewnić lepszy widok na teren pod pojazdem, dostępny jest Monitor Multi-Terenowy (MTM). Nowa lampa LED DRL i lampy przednie LED są dostępne jako opcja, podobnie jak lampa LED do oświetlenia skrzyni. TRD Off-Road ma też standardowo zawieszenie TRD-tuned Bilstein, blokadę tylnego dyferencjału, system kontroli zjazdu z gór (HAC), wybór terenu i kontrolę wspinaczki.
Wygląd Tacoma Limited jest bardziej luksusowy niż kiedykolwiek z nowym wzorem grilla, 18-calowymi obręczami aluminiowymi, standardowymi lampami LED DRL i lampami przednimi LED oraz chromowanymi wstawkami w lampach tylnych. Otrzymała również ulepszoną obsługę Smart Key w drzwiach pasażera. Nowy Monitor Panoramiczny (PVM) jest standardowym wyposażeniem w modelach Limited.
Toyota Safety Sense P (TSS-P), standardowy w każdym modelu Tacoma, obejmuje system wczesnego wykrywania kolizji z detekcją pieszych, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu z systemem ostrzegania przed opóźnieniem, automatyczne światła drogowe i dynamiczny radarowy system kontrolowania prędkości (DRCC).
Toyota Tacoma TRD Pro: Bardziej gotowa na szlaki niż kiedykolwiek
W 2020 roku Tacoma TRD Pro, jedna z serii pickupów i SUV-ów Toyoty z niezrównaną wydajnością od Toyota Racing Development, powraca z odświeżonym wyglądem i nowymi
funkcjami. Nowe, sekwencyjne lampy LED/DRL, 16-calowy wzór felg i lampy tylne z czarnymi wstawkami dominują w zewnętrznych zmianach. Standardowo oferowane są lampy przeciwmgielne LED Rigid Industries dla lepszej widoczności na drodze i poza nią. Nowy kolor Army Green jest ekskluzywnym kolorem TRD Pro na 2020 rok, oferowanym wraz z Super White, Midnight Black Metallic i Magnetic Gray Metallic.
Wewnątrz TRD Pro, nowe 10-stopniowe elektrycznie regulowane siedzenie dodaje komfortu, a system multimedialny został ulepszony o nowy 8-calowy ekran dotykowy, Android Auto i Apple CarPlay, między innymi. Dla dodatkowej wygody funkcjonalność Smart Key teraz obejmuje również drzwi pasażera.
Zaawansowana technologia wspomagająca w trudnym terenie zyskuje na znaczeniu dzięki nowemu Monitorowi Panoramicznemu (PVM) + Monitorowi Multi-Terenowemu (MTM). Kierowca może wybrać widoki z przodu, boku lub tyłu dla lepszej widoczności. Kiedy droga staje się naprawdę trudna, widok pod pojazdem może pomóc kierowcy w uniknięciu potencjalnych, niewidocznych przeszkód.
W innych aspektach, Toyota Tacoma TRD Pro kontynuuje swoją tradycję wydajności. Nowa 16-calowa felga jest lżejsza o 4.188 lbs od poprzedniej wersji. Wraz z wprowadzeniem zmian, TRD zaktualizowało strojenie amortyzatorów Fox 2,5 cala oraz sprężyn przednich i tylnych. Opony Goodyear Wrangler All-Terrain wzmocnione kevlarem są przystosowane do trudnego terenu.
Tacoma TRD Pro jest standardowo wyposażona w napęd 4WDemand z elektronicznie kontrolowanym dyferencjałem tylnym i elektronicznie sterowaną skrzynią biegów. Tacoma z automatyczną skrzynią biegów oferuje dodatkowe możliwości off-road i pewność kierowcy z systemem kontroli ruszania na wzniesienia (HAC), wyborem terenu oraz kontrolą wspinaczki.
Ze standardowym elektrycznym szklanym dachem oraz systemem audio JBL Premium w modelach z automatyczną skrzynią biegów, luksus towarzyszy także w trudnym terenie.
Tacoma w liczbach
Modele Toyota Tacoma Access Cab mają rozstaw osi wynoszący 127,4 cala i 73,7-calową skrzynię ładunkową. Styl Double Cab dostępny jest w rozstawie osi 127,4 cala z 60,5-calową skrzynią lub 140,6 cala z 73,7-calową skrzynią. Wszystkie modele korzystają z wnętrza skrzyni wykonanego z kompozytu SMC i wytrzymałych ścianek, które są o 10% lżejsze od stali.
Toyota Tacoma 2020 oferuje wybór dwóch mocnych jednostek napędowych. 2,7-litrowy DOHC 4-cylindrowy silnik o mocy 159 KM i 180 lb-ft momentu obrotowego oraz dostępny 3,5-litrowy V6 o mocy 278 KM i 265 lb-ft momentu obrotowego. Oba są połączone z 6-biegową elektronicznie kontrolowaną automatyczną skrzynią biegów z inteligencją (ECT-i), a V6 można również połączyć z 6-biegową skrzynią manualną.
Tacoma z silnikiem V6 standardowo wyposażona jest w pakiet holowniczy – który obejmuje haki odbiorcze klasy IV, chłodnicę płynu skrzyni biegów, chłodnicę oleju silnikowego, chłodnicę wspomagania kierownicy, alternator o mocy 130 A, złącze 4 i 7-pinowe z konwerterem oraz kontrolę ruchu przyczepy. Przy odpowiednim wyposażeniu, Tacoma może holować do 6800 lbs (zgodnie z normą SAE J2807).