Volkswagen Golf Variant, będący wersją kombi znaną z ósmej generacji, oparty jest na tej samej platformie MQB co standardowy Golf.
Od trzeciej generacji Volkswagen Golf niemiecki producent oferował swoje najpopularniejsze auto w wersji rodzinnej, z większym bagażnikiem. Choć większość uwagi skupia się zazwyczaj na wersjach 5-drzwiowych i 3-drzwiowych, wersja kombi sprzedawała się bardzo dobrze na całym świecie.
Ósma generacja Golfa charakteryzowała się smuklejszym przodem, z wąskimi reflektorami zwieńczonymi „brwiami” na błotnikach. Przedni zderzak miał szeroką kratkę w dolnym fragmencie, z poziomymi żebrami, które optycznie poszerzały samochód. Do słupków A auto wyglądało identycznie jak wersja hatchback, ale dłuższy dach i tył były różne. Zestaw bocznych okien został umiejscowiony za tylnymi drzwiami, a pochylona klapa bagażnika dopełniała całości.
Wewnątrz, Golf Variant miał tę samą deskę rozdzielczą co standardowy Golf, o czystym wyglądzie, nieprzeładowanym zbyt wieloma przyciskami. 8,25-calowy dotykowy wyświetlacz infotainment został zamontowany w unikalnym stylu, na szczycie centralnej konsoli, w pobliżu zestawu wskaźników. Przełącznik automatycznej skrzyni biegów znajdował się na konsoli środkowej i przypominał mini-joystick.
Pod maską Golf Variant miał system mild-hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. Był połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (DSG – ze sprzęgłem podwójnym).
Volkswagen Golf Variant jest teraz jeszcze bardziej przestronny, dynamiczny i cyfrowy niż kiedykolwiek wcześniej. Większa ilość dostępnej przestrzeni, bogate standardowe wyposażenie oraz nowe rodzaje napędów z technologią mild hybrid i podwójnego dawkowania to przełomowe cechy. Nowy VW Golf Alltrack, jako napędzany na wszystkie koła Golf Variant o genach SUV, również debiutuje. W Niemczech przedsprzedaż Golf Variant rozpocznie się 10 września 2020 roku, a kolejne kraje europejskie będą stopniowo podążać w ślad za tym.
Atrakcyjny wygląd zewnętrzny pojazdu
W porównaniu do swojego poprzednika, nowy Volkswagen Golf Variant ma bardziej wyrazisty i dynamiczny design zewnętrzny. Przód pojazdu wyraźnie pokazuje bliskie pokrewieństwo z nowym Golfem. Z tyłu Variant ukazuje swoją charakterystyczną unikalność z płaskim dachem i nachylonym tylnym oknem w stylu coupé. Nowa generacja mierzy 4,633 mm długości i ma rozstaw osi wynoszący 2,686 mm (o 66 mm więcej w porównaniu do poprzednika). Ten wzrost długości przekształca proporcje i sprawia, że Golf Variant wydaje się bardziej wydłużony i płaski. Reflektory oraz tylne światła zawsze wyposażone są w technologię LED.
Przestronne wnętrze pojazdu
Zwiększona długość zewnętrzna i rozstaw osi korzystnie wpływają na wnętrze Volkswagena Golf Variant. Pięć osób może komfortowo zająć miejsce w nowym Golfie Variant, ponieważ dodatkowy rozstaw osi został niemal całkowicie wykorzystany na wnętrze. Długość wnętrza wzrosła o 48 mm, osiągając 1,798 mm. Ponieważ przestrzeń na nogi również wzrosła o 48 mm, dodatkowa przestrzeń ma szczególnie zauważalny pozytywny wpływ, zwłaszcza z tyłu. Pasażerowie mogą zmieścić swój bagaż w przestronnej komorze bagażowej: przy załadunku do górnej krawędzi tylnego oparcia oferuje ona 611 litrów miejsca na bagaż (o 6 litrów więcej niż Golf Variant 7). W przypadku załadunku do dachu z zintegrowaną siatką bagażową i oparciami przednich foteli, objętość zwiększa się do 1,642 litrów (wzrost o 22 litry). Jeżeli obie ręce są zajęte, można otworzyć tylną klapę bagażnika korzystając z sensorowego otwieracza – za pomocą gestu nogi przed tylnym zderzakiem Golf Variant.
Nowe systemy napędowe oferują czystą efektywność
Przykładem jest eTSI z technologią 48 V i 7-biegową automatyczną skrzynią biegów: silnik TSI łączy się z 48 V rozrusznikiem-alternatorem oraz 48 V akumulatorem litowo-jonowym, tworząc nowy system mild hybrid. Korzyści z nowego eTSI obejmują znacząco niższe zużycie paliwa, ponieważ Golf Variant wyłącza doładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, kiedy to możliwe, by poruszać się bez lokalnych emisji. Z tego powodu wszystkie silniki eTSI są standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (7-biegowe DSG). Bez DSG niemal niezauważalna zmiana między fazą toczenia a napędem TSI nie byłaby możliwa. Ponadto 7-biegowe DSG zmienia biegi bardzo ekonomicznie, co również pomaga oszczędzać energię. Innowacyjne silniki TDI są również dostępne dla Golf Variant: w tym przypadku tzw. podwójne dawkowanie – podwójny wtrysk AdBlue® z dwoma katalizatorami SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) – znacząco redukuje emisję tlenków azotu (NOx), czyniąc wkrótce dostępną jednostkę TDI jedną z najczystszych i najwydajniejszych silników wysokoprężnych na świecie.
Nowe linie wyposażenia i bogate standardowe cechy
Volkswagen przekształcił matrycę wyposażenia Golf Variant: nad podstawową wersją „Golf” pojawią się teraz linie wyposażenia „Life”, „Style” i „R-Line”. Ulepszone standardowe wyposażenie modelu bazowego obejmuje system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu Lane Assist, Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście oraz monitorowaniem pieszych, nową funkcję hamowania nadjeżdżających pojazdów podczas skręcania, elektroniczną blokadę różnicową XDS, alert o zagrożeniach drogowych Car2X, system bezkluczykowego uruchamiania Keyless Start oraz automatyczne sterowanie oświetleniem. Zawsze standardowo w wnętrzu pojazdu: Digital Cockpit Pro (cyfrowe instrumenty), system infotainment Composition online z 8,25-calowym ekranem dotykowym, usługi i funkcje online We Connect oraz We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz interfejs telefoniczny Bluetooth.
Niezależna wariant modelowy: nowy Golf Alltrack
Druga generacja Volkswagena Golf Alltrack będzie również wprowadzona na rynek razem z nowym Golf Variant. Jako tzw. crossover między Golf Variant a światem SUV, nowy Golf Alltrack standardowo ma stały napęd na wszystkie koła (4MOTION), zwiększony prześwit, terenowy wygląd z dedykowanymi zderzakami oraz dostosowane wnętrze. Dzięki temu wyposażeniu pojazd okazuje się być prawdziwym wszechstronnym poza utwardzonymi drogami, a dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła nadaje się jako pojazd holowniczy z maksymalną masą przyczepy wynoszącą 2,000 kg. W pozostałych aspektach Golf Alltrack technicznie odpowiada nowemu Golf Variant: w dodatku do zdigitalizowanego kokpitu, wyposażony jest w opcjonalne systemy asystujące, takie jak Travel Assist (asystowane prowadzenie do prędkości 210 km/h) oraz nowe reflektory LED w technologii IQ.LIGHT.
Udany model