Volkswagen zaprezentował model ID.3 jesienią 2019 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, tym samym ujawniając pierwszy produkt oparty na platformie MEB, zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.
Choć nie był to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd stworzony przez niemieckiego producenta, ID.3 nie korzystał z dostosowanej platformy, jak miało to miejsce w przypadku modelu Golf EV czy e-UP! Nowa baza pomogła jednak marce stworzyć kompaktowy samochód o rozstawie osi odpowiednim dla średniej wielkości sedana.
ID.3 stanowił nowy początek dla niemieckiej marki i musiał wyglądać inaczej niż reszta jej modeli. Jego przednia część charakteryzowała się jedynie małą kratką w dolnej części zderzaka, a reflektory miały wokół siebie LED-owe światła dzienne. Z profilu, pojazd ukazywał swoją krótką przednią część oraz wznoszącą się, szeroką szybę, która kształtowała łukowaty dach. Z tyłu, pochylona ku przodowi klapa bagażnika dopełniała obrazek tego niewielkiego hatchbacka.
W środku, dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m, producent był w stanie stworzyć przestronną kabinę. Z przodu znajdowały się dwa fotele kubełkowe z dodatkowym wsparciem, oddzielone wysokim konsolą centralną z uchwytami na kubki i dwoma innymi schowkami, ale bez dźwigni zmiany biegów. Przed kierowcą znajdował się trapezoidalny wyświetlacz LCD dla panelu instrumentów, natomiast na górze centralnej konsoli Volkswagen zamontował drugi ekran skierowany w stronę kierowcy dla systemu infotaimentowego. Z tyłu, dzięki płaskiej podłodze, było wystarczająco miejsca dla trzech pasażerów na dzielonym siedzeniu złożonym.
Volkswagen umieścił silnik pod podłogą bagażnika, z tyłu. To przekazywało moc 204 PS (201 hp) na tylne koła i było zasilane przez wybór trzech akumulatorów: o pojemności 45 kWh, 58 kWh i 77 kWh, odpowiednio.
Volkswagen i jego klienci rozpoczęli nową erę ekologicznej mobilności i zaprezentują w pełni elektryczny model ID.3 na targach IAA 2019. To pierwszy model z linii produktów MEB przeznaczonych dla samochodów elektrycznych, który wykazuje neutralny bilans CO2 i wyróżnia się wysoką dynamiką jazdy charakterystyczną dla aut elektrycznych. Jest w pełni połączony i w specjalnej edycji ID.3 1ST umożliwia zasięg do 420 kilometrów (WLTP) przy początkowych trzech wariantach wyposażenia. Wszystkie modele ID.3 1ST posiadają najpopularniejszą wersję akumulatora, która zapewnia użyteczną pojemność energetyczną wynoszącą 58 kWh. W późniejszej wersji produkcyjnej dostępna będzie również mniejsza opcja akumulatora o pojemności 45 kWh i zasięgu do 330 kilometrów, a także większy akumulator o pojemności 77 kWh i maksymalnym zasięgu 550 kilometrów. Dzięki szybkiemu ładowaniu, przy mocy ładowania 100 kW, możliwe jest naładowanie ID.3 1ST w ciągu 30 minut na wystarczającą ilość energii, aby przejechać około 290 kilometrów (WLTP) – co stanowi znacznie większy zasięg, niż dotychczas było to możliwe w segmencie samochodów kompaktowych.
Volkswagen oferuje 8-letnią gwarancję lub 160 000 kilometrów na akumulatory ID.3, zapewniając tym samym ich długowieczność. ID.3 wizualnie sygnalizuje, że jest czymś więcej niż tylko nowym modelem. Jego wizjonerski design wyraźnie wskazuje na nową erę mobilności elektrycznej, a jego przestrzenne rozmieszczenie w pełni korzysta z zalet projektowania pojazdów elektrycznych. Oferując zewnętrzne wymiary porównywalne z Golfem, ID.3 zapewnia wnętrze pojazdu większe niż w jakimkolwiek innym pojeździe w tej kategorii. Cena bazowa wersji produkcyjnej wyniesie poniżej 30 000 euro w Niemczech, co uczyni cenę pojazdu porównywalną z typowymi pojazdami kompaktowymi po uwzględnieniu oczekiwanych dotacji rządowych – elektryczny samochód dla mas. Szczególnie godny uwagi jest wyjątkowy stosunek ceny do zasięgu, możliwy wyłącznie dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu Volkswagena na pojazdy elektryczne i związanym z tym efektom skali. ID.3 będzie dostarczany w Niemczech od połowy 2020 roku.
Możliwość mobilności z neutralnym bilansem CO2
ID.3 nie tylko oferuje zupełnie nową koncepcję pojazdu, ale także daje kierowcom i pasażerom możliwość mobilności z neutralnym bilansem CO2, pod warunkiem, że akumulator jest regularnie ładowany energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. W ten sposób ID.3 ucieleśnia nowe motto Volkswagena: „goTOzero”: do 2050 roku cała grupa Volkswagen dąży do wykazania neutralnego bilansu CO2. Sama marka Volkswagen zamierza zainwestować około dziewięciu miliardów euro w mobilność elektryczną do 2023 roku i wyprodukować ponad dziesięć milionów pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych dziesięciu lat; zaplanowano ponad 20 modeli elektrycznych. Dzięki Elli, Volkswagen Group już dziś oferuje odnawialną energię Volkswagena i zobowiązuje się do budowy infrastruktury ładowania.
Pierwszy pojazd elektryczny oparty na nowej platformie MEB
ID.3 to pierwszy Volkswagen oparty na nowo opracowanej, modułowej macierzy napędu elektrycznego – skróconej do MEB. Wszystkie przyszłe modele ID. będą również dostępne wyłącznie z pełnym napędem elektrycznym. Napęd został zoptymalizowany wokół akumulatora, aby osiągnąć maksymalne zasięgi przy minimalnych kosztach. Dzięki podejściu projektowemu istnieje także wiele korzyści dotyczących pakietu, tj. rozmieszczenia komponentów napędu i jednostek pomocniczych oraz układu przestrzennego we wnętrzu pojazdu. Napęd elektryczny ID.3 składa się głównie z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi, w tym elektroniki mocy i skrzyni biegów, które zostały zintegrowane w tylnej osi. Wysokonapięciowy akumulator płaski został efektywnie rozmieszczony w podwoziu, aby zaoszczędzić miejsce, a także jednostki pomocnicze, takie jak sprężarka klimatyzacji czy przekładnia kierownicza, zostały zintegrowane w przedniej części pojazdu. Elektronika mocy kontroluje przepływ energii wysokiego napięcia między silnikiem a akumulatorem, a w tym procesie system przekształca prąd stały (DC) zgromadzony w akumulatorze na prąd przemienny (AC) dla silnika napędowego. Zasilanie systemu 12 V DC dostarczane jest jednocześnie niskim napięciem przez przetwornicę DC/DC. Moc jest przekazywana z silnika na tylną oś za pomocą skrzyni biegów o jednym przełożeniu. Silnik, elektronika mocy i skrzynia biegów tworzą zwarty zestaw. Położenie akumulatora w podwoziu ma pozytywny wpływ na neutralne właściwości jezdne, ponieważ powoduje, że środek ciężkości ID.3 jest bardzo niski, jak w samochodach wyścigowych. ID.3 charakteryzuje się również idealnym rozkładem masy pomiędzy przednią a tylną osią. W połączeniu ze standardowym napędem na tylną oś, przekłada się to na znakomite osiągi.
Pierwszy model całej rodziny
ID.3 jest pierwszym pojazdem całej rodziny, a wszyscy członkowie gamy ID. Volkswagena będą nosić oznaczenie ID. Jego wyraźnym celem jest pomoc w przełamaniu barier mobilności elektrycznej na rynku masowym. ID. oznacza inteligentny design, tożsamość i wizjonerskie technologie. W tym procesie ID. nie jest skrótem od konkretnego terminu, ale symbolicznie reprezentuje różne cechy zjednoczone w tych pojazdach: zautomatyzowaną jazdę bez emisji, intuicyjną obsługę i spersonalizowane połączenia.
Wdrażanie zrównoważonego rozwoju w życie
ID.3 to pierwszy pojazd Volkswagena produkowany z neutralnym bilansem węglowym na całej linii produkcyjnej. Zrównoważony rozwój jest wcielany w życie już na etapie produkcji akumulatorów: w związku z tym zakłady produkcyjne ogniw akumulatorowych dla ID.3 korzystają wyłącznie z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, tak samo jak produkcja komponentów, wytwarzanie nadwozia, lakiernia i zakłady montażowe ID.3 w zakładzie w Zwickau. Zakład Volkswagena w Saksonii jest zakładem pilotażowym dla ID.3. Od 2017 roku korzysta on z energii odnawialnej generowanej przez elektrownie wodne. Jeśli jednak emisje CO2 będą nieuniknione w łańcuchu dostaw, zostaną one skompensowane inwestycjami w projekty ochrony klimatu. Dzięki temu dealerzy będą mogli przekazać ID.3 klientom jako produkt z neutralnym bilansem CO2. Aby również w okresie użytkowania utrzymać neutralny bilans CO2, kierowcy ID.3 będą mogli korzystać z szerokiej gamy rozwiązań oferowanych przez spółkę zależną Volkswagena, Elli – od umów na odnawialną energię dla domów po punkty ładowania we wszystkich 4 000 europejskich dealerach i centrach serwisowych Volkswagena. Ponadto, wspólne przedsięwzięcie Ionity, w którym Volkswagen ma udziały, planuje zainstalować 400 ultra-szybkich stacji ładowania wzdłuż głównych tras europejskich do 2020 roku, które będą korzystać w 100% z odnawialnej energii – o ile będzie ona dostępna w danym kraju. Volkswagen pracuje także nad koncepcją wtórnego wykorzystania wysokowoltowych akumulatorów w ramach stacjonarnej eksploatacji. Ponadto firma rozwija koncepcje recyklingu w zamkniętej pętli, aby móc zagwarantować cechy neutralnego bilansu węglowego na końcu okresu użytkowania pojazdu.
Darmowa energia dla ID.3 1ST
Volkswagen WeCharge oferuje nabywcom możliwość ładowania swoich pojazdów ID.3 1ST bezpłatnie przez rok od pierwszego dnia rejestracji pojazdu, aż do maksymalnie 2,000 kWh. Dotyczy to wszystkich stacji ładowania powiązanych z WeCharge, w tym sieci Ionity, co daje ponad 100,000 punktów ładowania w całej Europie.
Wizjonerski design
Dzięki nowo opracowanej DNA designu, ID.3 jest natychmiast rozpoznawalny jako pojazd o zerowej emisji – z potencjałem na stanie się nową motoryzacyjną ikoną. Przede wszystkim jego innowacyjne połączenie designu i technologii stawia ID.3 na równi z ikonicznymi modelami Beetle i Golf. Demonstruje on design nowej ery i łączy naturalne kształty oraz intuicyjną użyteczność z charakterystycznym uśmiechem Volkswagena. Zaprojektowany z myślą o elektryzującej przyszłości, wprowadza nową jakość designu do segmentu pojazdów kompaktowych dzięki perfekcyjnej, bezszwowej estetyce. Na przykład, zgodnie z koncepcją „światło to chrom przyszłości”, pojazd wykorzystuje oświetlenie LED w wielu miejscach, aby podkreślić design ID.3. Najważniejsze jest to, że ID.3 wysyła sygnał: ID.3 wchodzi w interakcję z ludźmi. Jest to zgodne z wyraźnym, zredukowanym stylem, maksymalną precyzją wszystkich komponentów, charyzmatycznym przodem, ikonicznymi, wyrazistymi słupkami C, płynącymi powierzchniami oraz wyrazistymi, ekspresyjnymi kołami z sportowymi, 18-, 19- lub 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich, które obiecują całkowicie nowe doświadczenie jazdy od samego początku. „Z ID.3 Volkswagen zmierza ku przyszłości”, wyjaśnia Klaus Bischoff, główny projektant marki Volkswagen. „Naturalny styl i absolutnie intuicyjne doświadczenie użytkownika pokazują nowy, elektryczny sposób myślenia.”
Przód: spójrz mi w oczy
Pojazd elektryczny nie wymaga dużych portów chłodzenia. W związku z tym niemal wszystko zmienia się w zakresie projektowania przodu. Dzięki modelom Beetle i Bus, Volkswagen jest marką motoryzacyjną, której pierwotny design pozbył się chłodnic z przodu. Szczegóły, takie jak reflektory, nabierają zatem pierwszorzędnego znaczenia. W ID.3, niegdyś statyczne reflektory ustępują miejsca interaktywnym reflektorom LED w technologii matrycowej o jasności 750 lumenów oraz systemowi Dynamic Light Assist do kontroli świateł drogowych: kamera umieszczona na przedniej szybie analizuje użytkowników drogi oraz nadjeżdżający ruch. Na podstawie tych danych, światła drogowe automatycznie włączają się przy prędkościach powyżej 60 km/h i pozostają włączone, nie oślepiając nadjeżdżających pojazdów. Znacznie poprawia to oświetlenie nawierzchni drogi oraz pobocza o świcie i w nocy. Kolejnym wyróżniającym się elementem reflektorów matrycowych LED jest to, że gdy kierowcy zbliżają się do zaparkowanego ID.3 1ST, jego reflektory na chwilę na nie spoglądają i „mrugają powiekami” – przyjaźnie i z ludzkim akcentem.
Sylwetka: nowe proporcje
Z boku, ID.3 jest wyraźnie zdominowany przez zupełnie nowe proporcje i nowy styl. Jego krótkie zwisy można osiągnąć tylko dzięki w pełni elektrycznej platformie. Długa baza kół wydłuża pojazd i nadaje mu silną obecność. W designie dominuje wysoka precyzja, klarowność i wizjonerska siła. Płynne powierzchnie sylwetki poniżej głównej linii projektowej tworzą ogólną harmonię, która jest niemal sensualna. Diamentowy wzór „ID. Honeycomb” na słupku C to wyrazisty element designu inspirowany kompozycją plastra miodu – jednym z najbardziej imponujących kształtów natury. Plaster miodu jest superlekki, niezwykle stabilny i całkowicie zrównoważony, symbolizując podstawową ideę platformy MEB. Jego design przypomina ten sam zasadniczy schemat, co plaster miodu: zawsze z identyczną strukturą i odpowiedni do indywidualnych ulepszeń w każdej chwili.
Tył: wyrazista perspektywa
Pokrywa bagażnika wyróżnia się ciemnym kolorem. Rozciąga się na całą szerokość pojazdu. Duża tylna szyba definiowana jest od boków przez pionowe elementy aerodynamiczne; od dołu sekcja dzieli się przez uderzające, poziomo ułożone i bardzo smukłe zespoły świateł tylnych LED. Lśniący, panoramiczny szklany dach przesuwno-uchylny ID.3 1ST, wykończony na czarno, jest największy w całej gamie modeli Volkswagena i nie tylko zapewnia widok na niebo, ale także zwiększa przestronność – przyczyniając się do nowego poczucia przestrzeni.
Kompaktowe wymiary
ID.3 wykorzystuje projektowe swobody pojazdu elektrycznego w sposób bezkompromisowy. Wszystko razem ma długość porównywalną z Golfem, ale dzięki krótszym zwisom, jego rozstaw osi jest większy niż w jakimkolwiek innym pojeździe w tej kategorii. Wyrażając to w liczbach, czterodrzwiowy ID.3 ma długość 4 261 mm, szerokość 1 809 mm i wysokość 1 552 mm, z rozstawem osi wynoszącym 2 765 mm. Zgodnie z normą DIN, jego minimalna masa własna wynosi 1 719 kilogramów, a maksymalna nośność wynosi od 416 do 541 kilogramów, w zależności od wyposażenia pojazdu. Jego powierzchnia czołowa ma zaledwie 2,36 metra kwadratowego, co daje współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,267. Promień skrętu ID.3 wynosi również zaledwie 10,2 metra – porównywalny z małym samochodem, idealnie nadającym się do środowisk miejskich. Każdy, kto chce przewieźć swój rower w ID.3, może to zrobić za pomocą specjalnego zaczepu holowniczego, który jest odpowiedni nie tylko do montażu bagażnika rowerowego, ale także innych nośników transportowych, zapewniając pionowe obciążenie zaczepu holowniczego wynoszące 75 kilogramów.
Rewolucyjna koncepcja wnętrza. Bez centralnego tunelu, krótkie zwisy: Wnętrze Open Space ID.3 zapewnia zaskakująco dużą przestrzeń i ustanawia nowe standardy w segmencie pojazdów kompaktowych, dzięki przestrzennemu odczuciu porównywalnemu z segmentem średniej klasy. Pięć miejsc w ID.3 1ST uzupełnia pojemność bagażnika wynosząca 385 litrów za drugą osią siedzeń. Goście podróżujący w ID.3 znajdują się w mobilnej przestrzeni z zupełnie nową koncepcją, układem i designem. Volkswagen nazywa to Open Space – czysta, przestronna przestrzeń. Rzeźbiona, płynna struktura powierzchni czerpie inspirację z kształtów natury – design bioniczny, a nie racjonalna technologia. Dzięki organicznie ukształtowanym powierzchniom i miękkim krzywiznom, design podkreśla otwartość.
Intuicyjna obsługa
ID.3 wchodzi w interakcję z kierowcą i otoczeniem. Kierowcy intuicyjnie i od razu wiedzą, co jest co w kokpicie. Oprócz wyświetlacza w kokpicie, nowo opracowany, centralnie umieszczony, dziesięciocalowy wyświetlacz dotykowy dostarcza kierowcom wszystkich istotnych informacji. ID. Light wspiera kierowców paskiem LED podczas nawigacji i może na przykład wskazywać, kiedy należy hamować w przypadku niebezpieczeństwa. Opcjonalny wyświetlacz przezroczysty w rozszerzonej rzeczywistości (AR) wyświetla również wszystkie istotne informacje bezpośrednio na przedniej szybie – te informacje są wizualnie umiejscowione w odległości od trzech do dziesięciu metrów przed pojazdem. Wszystkie elementy sterujące – w tym te na elektrycznie regulowanej wielofunkcyjnej kierownicy – są obsługiwane za pomocą funkcji dotykowych z przyciskami wrażliwymi na dotyk. Tylko elektryczne okna i światła awaryjne są nadal obsługiwane za pomocą przełączników dotykowych. To wszystko uzupełnia inteligentna kontrola głosowa oparta na naturalnym języku. Kierowcy lub pasażerowie z przodu mogą rozmawiać z ID.3, po prostu mówiąc „cześć ID.”. Wzrokowo, ID. Light sygnalizuje, z kim ID.3 aktualnie wchodzi w interakcję. Dzięki App-Connect można również błyskawicznie połączyć ID.3 ze smartfonem.
W pełni wyposażona pomoc
Funkcje asystujące są wspierane przez wielofunkcyjną kamerę na przedniej szybie, która również rozpoznaje znaki drogowe. Funkcje komfortu i bezpieczeństwa w ID.3 obejmują Front Assist z miejskim systemem awaryjnego hamowania i monitorowaniem pieszych, hamulec wielokrotny, system utrzymania pasa ruchu Lane Assist, system zmiany pasa Side Assist oraz system Park Assist z tylną kamerą. Dodatkowo, system bezkluczykowy (Kessy Advanced) z podświetlanymi klamkami drzwi. Dzięki standardowemu systemowi Park Distance Control z funkcją hamowania manewrowego, system w dużej mierze zapobiega wypadkom podczas parkowania: funkcja może zapobiegać kolizjom lub zmniejszać ich skutki, uruchamiając manewr awaryjnego hamowania w ostatnim możliwym momencie. System hamuje pojazd do zatrzymania – podczas wstecznego parkowania w zakresie prędkości od 1,5 km/h do 10 km/h oraz podczas jazdy do przodu przy prędkościach od 2,5 km/h do 10 km/h.
Czysta rozrywka
System multimedialny ID.3 wyposażony jest w system nawigacji, który można aktualizować. Funkcja telekomunikacji wygody obejmuje również indukcyjne ładowanie smartfonów. System audio można wzbogacić o pakiet Beats, który oferuje atmosferę dźwięku jak na koncercie na żywo – wykorzystując osiem głośników i subwoofer.
Specjalna edycja ID.3 1ST z trzema liniami wyposażenia
ID.3 1ST będzie oferowany w trzech stałych konfiguracjach dostosowanych do typowych potrzeb klientów. Oprócz tego można wybierać kolor lakieru i kolor wnętrza pojazdu. ID.3 1ST jest napędzany silnikiem elektrycznym w tylnej osi. Generuje 150 kW i dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 niutonometrów. W związku z tym ID.3 1ST osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. ID.3 1ST posiada akumulator o rzeczywistej użytecznej pojemności 58 kWh oraz zasięg elektryczny do 420 kilometrów według WLTP. Akumulator można ładować z maksymalną mocą ładowania 11 kW (AC) i 100 kW (DC). Dzięki ładowaniu DC można naładować wystarczającą ilość energii, aby pokonać zasięg 290 kilometrów w ciągu 30 minut.
W wersji podstawowej ID.3 1ST znajduje się system nawigacji, cyfrowe radio DAB+, podgrzewanie siedzeń i podgrzewanie kierownicy, podłokietniki z przodu, kabel do ładowania w trybie 2 i 18-calowe felgi ze stopów lekkich – porównywalne z wyposażeniem Comfort w segmencie pojazdów kompaktowych.
ID.3 1ST Plus dodatkowo obejmuje system tylnej kamery, adaptacyjny tempomat oraz bezkluczykowy system dostępu Kessy Advanced. Wnętrze ID.3 1ST Plus zawiera również fotele projektowe, konsolę centralną (w tym dwa złącza USB-C z tyłu, które można zamknąć roletą i które są podświetlane) oraz oświetlenie ambientowe. Na zewnątrz przyciemniane szyby, pakiet stylowy na zewnątrz w kolorze srebrnym, reflektory LED w technologii matrycowej, matrycowe światła boczne, światła hamowania, kierunkowskazy oraz zespoły świateł tylnych oraz 19-calowe felgi ze stopów lekkich również wchodzą w skład zakresu wyposażenia.
Najwyższa wersja, ID.3 1ST Max, obejmuje również wyświetlacz przezroczysty w rozszerzonej rzeczywistości (AR), system audio Beats, duży panoramiczny dach przesuwno-uchylny, aby podkreślić wrażenie przestronności, a także felgi ze stopów lekkich o średnicy 20 cali. Zakres wyposażenia uzupełniają system utrzymania pasa ruchu z systemem Emergency Assist, system zmiany pasa, system telekomunikacji wygody z bezkontaktowym ładowaniem akumulatora wysokiego napięcia, fotele komfortowe, poziom podłogi bagażnika oraz duże 20-calowe felgi ze stopów lekkich.
Trzy rozmiary akumulatorów przy uruchomieniu produkcji seryjnej
Przy uruchomieniu produkcji seryjnej ID.3 będzie dostępny w trzech rozmiarach akumulatorów. Model specjalny ID.3 1ST bazuje na średnim wariancie akumulatora.
Później będzie uzupełniony o wariant podstawowy. Jego akumulator dostarcza użyteczną pojemność wynoszącą 45 kWh i zapewnia elektryczny zasięg do 330 kilometrów według WLTP. Akumulator można ładować z maksymalną mocą 7,2 kW (AC) i 50 kW (DC). Ładowanie DC o mocy 100 kW jest opcjonalnie również dostępne. Model podstawowy pojazdu osiąga również maksymalną prędkość 160 km/h.
Największy wariant akumulatora ma rzeczywistą użyteczną pojemność 77 kWh, a elektryczny zasięg wynosi do 550 kilometrów według WLTP. Akumulator można ładować z źródła AC z maksymalną mocą ładowania 11 kW i z maksymalną mocą 125 kW z źródła DC.
Zasięgi spełniające wymagania klientów
Prognozowane zasięgi zostały określone na podstawie wykonanych na całym świecie harmonizowanych cykli testowych pojazdów lekkich (WLTP) na rolkach testowych. Rzeczywisty zasięg w praktyce może się różnić w wyniku takich czynników, jak styl jazdy, prędkość, korzystanie z konsumentów komfortowych i pomocniczych, temperatura zewnętrzna, liczba pasażerów, ładunek w pojeździe oraz topografia. W zależności od profilu użytkowania, 80 procent kierowców wciąż będzie mogło pokonać od 230 do 330 kilometrów z mniejszym wariantem akumulatora (45 kWh, netto), od 300 do 420 kilometrów ze średnim wariantem akumulatora (58 kWh, netto) oraz od 390 do 550 kilometrów z największym wariantem akumulatora (77 kWh, netto) bez konieczności ponownego ładowania. Dolna granica zasięgu obejmuje zatem również przejazdy przy umiarkowanych prędkościach autostradowych i podróże w zimie przy niskich temperaturach otoczenia. Oczywiście, szczególnie przejazdy w środowiskach miejskich pozwalają na zasięg wyższy niż określony według WLTP.
Wygodne ładowanie za pomocą stacji ładowania Volkswagen