Po wyprodukowaniu nie mniej niż 30 milionów modeli Passat przez 7 generacji, ósmą odsłonę tego modelu w wersji Variant zaprezentowano w 2019 roku. Dzięki bogactwu technologii, z których większość pochodzi z droższych marek należących do grupy Volkswagen, ósma generacja Volkswagena Passata przeszła jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie modernizacji w swoim historycznym cyklu.
Dzięki nowemu sprzętowi i oprogramowaniu, nowy Digital Cockpit został znacznie ulepszony w porównaniu do wcześniejszego Active Info Display. Z znacznie lepszą grafiką i poprawionymi funkcjami, system teraz oferuje trzy różne konfiguracje wyświetlania, które można dostosować za pomocą przeprojektowanej wielofunkcyjnej kierownicy. Wciąż częścią oferty Passat Variant jest hybryda plug-in GTE, która zyskała znacznie większy zasięg elektryczny, osiągając do 55 kilometrów w cyklu WLTP, co odpowiada około 70 kilometrom w starym cyklu NEDC.
Wszystkie silniki benzynowe teraz mają filtry cząstek stałych jako standard, a w ofercie silników diesla pojawił się nowy silnik 2.0 TDI Evo. O mocy 150 koni mechanicznych, ten silnik emituje o 10 g/100 km mniej CO2 w porównaniu do swojego poprzednika. Oferta silników benzynowych została uzupełniona o trzy nowe silniki o mocy 150, 190 i 272 koni mechanicznych.
Odliczanie rozpoczęte: wiosną z linii produkcyjnej zjedzie 30-milionowy Passat. To osiągnięcie czyni go najpopularniejszym modelem klasy średniej na świecie. To jednak nie wszystko. Po Golfie (35 milionów samochodów) – i przed legendarnym Beetle (21,5 miliona sztuk) – Volkswagen Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych pojazdów Volkswagena do tej pory. Pewne jest jedno: 30-milionowy Passat będzie jednym z pierwszych egzemplarzy znacznie udoskonalonej ósmej generacji. Znacząca aktualizacja techniczna sprawia, że nowy Passat wprowadza najnowsze innowacje marki. Przedsprzedaż rozpocznie się w maju 2019 roku w niektórych krajach europejskich, a wprowadzenie na rynek rozpocznie się od końca sierpnia 2019 roku (Niemcy).
Asystent podróży
IQ.DRIVE to nowa marka umbrellas dla systemów asystujących Volkswagena. Od teraz technologie związane z autonomiczną jazdą będą zgrupowane pod marką IQ.DRIVE. Przykładem jest nowy Asystent podróży. Volkswagen Passat będzie pierwszym Volkswagenem, który jest w stanie prowadzić z częściowa automatyzacją w praktycznie całym zakresie prędkości (0 do 210 km/h). Razem ze swoim systemem asystującym Passat reprezentuje najnowocześniejszą wersję IQ.DRIVE, jaką do tej pory widziano.
Kierownica pojemnościowa
Volkswagen stawia na intuicyjną obsługę i technologie, które działają głównie automatycznie. Nowy Passat będzie pierwszym Volkswagenem na świecie z kierownicą pojemnościową. Wykrywa dotyk kierowcy, zapewniając interaktywny interfejs do systemów takich jak Asystent podróży.
Automatyczne bezpieczeństwo
Asystent awaryjnego kierowania również debiutuje w Volkswagenie Passacie. System poprawia bezpieczeństwo podczas nagłych manewrów omijających poprzez interwencję hamulcową. Ponadto, prowadzenie pojazdu z systemem Lane Assist zostało zoptymalizowane dzięki nowej wielofunkcyjnej kamerze. Nowe reflektory LED IQ.LIGHT również zwiększają bezpieczeństwo i komfort.
Trwale online
Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) również zadebiutowała obok nowego Passata. App-Connect – interfejs do integracji aplikacji smartfonowych – oferuje bezprzewodową integrację aplikacji iPhone za pomocą Apple CarPlay™ po raz pierwszy. Passat jest teraz stale online, ponieważ nowy system Infotainment zawiera zintegrowaną jednostkę łączności internetowej (OCU) z kartą SIM jako standard. Oprócz poprawionych usług związanych z nawigacją w czasie rzeczywistym, obejmuje to nowe technologie i oferty, usługi strumieniowe, radio internetowe, możliwość korzystania z aktualizowanej technologii aplikacji internetowych, sterowanie głosowe wzbogacone o treści online, bezproblemowe korzystanie z usług online oferowanych przez Volkswagen We oraz przyszłe przenośne ustawienia pojazdu w chmurze. Smartfony (kompatybilne modele Samsunga) stają się również mobilnym kluczem do otwierania i uruchamiania Volkswagena Passata.
Otwartość na nowe pomysły
Nowym Passatem Volkswagen We zyskuje jeszcze większy impet. Volkswagen opracował cyfrową platformę o nazwie Volkswagen We, która w bardzo prosty sposób oferuje i dostarcza zgrupowane produkty mobilności. Oferuje otwarty system, który jest ciągle doskonalony. W tym momencie Volkswagen jest zatem otwarty na partnerów branżowych i rozwija nowe usługi we współpracy z nimi. Współpraca z firmami, władzami, a także małymi, lokalnymi startupami tworzy przestrzeń dla nowych koncepcji, takich jak We Park (płatne parkingi bezgotówkowe) czy We Deliver (usługi oparte na dostępie do pojazdu – proste i bezpieczne dostępy partnerów usługowych do pojazdu). Volkswagen ID jest zawsze w sercu systemu. To centralny dostęp do wszystkich usług Volkswagena – a więc także do zupełnie nowego spektrum informacji i usług opartych na Internecie.
Nowe Cyfrowe Cockpit
Sprzęt i oprogramowanie w MIB3 tworzą powiązaną cyfrowo jednostkę z nowym Cyfrowym Cockpitem Passata. Cyfrowe wskaźniki zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu (Active Info Display). Ulepszony wyświetlacz o wysokim kontraście jest czytelny i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. Trzy różne konfiguracje wyświetlania można teraz dostosować za pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy za pomocą jednego przycisku.
Zero emisji w mieście
Nowy Volkswagen Passat GTE rozpoczyna 2019 rok z znacznie wydłużonym zasięgiem elektrycznym. Teraz jest w stanie pokonać około 55 km w nowym cyklu WLTP, co odpowiada około 70 km według NEDC. Jak przedtem, Passat GTE może być tymczasowo używany jako pojazd bezemisyjny i obecnie nie podlega opłatom drogowym w dużych miastach, takich jak Londyn. Dzięki przekształconym trybom jazdy możliwe jest bardziej celowe wykorzystanie niezbędnej energii do jazdy bezemisyjnej w mieście. W tym samym czasie połączenie silnika elektrycznego i silnika turbo (160 kW / 218 PS mocy systemowej) sprawia, że Passat GTE zapewnia zalety komfortowego, bezpiecznego pojazdu długodystansowego. Volkswagen Passat GTE już spełnia limity określone w normie emisji Euro 6d, która będzie miała zastosowanie do nowych pojazdów od 2021 roku.
Filtry cząstek stałych w standardzie
Dodatkowym wyróżnieniem jest nowo opracowany silnik 2.0 TDI Evo – wysoko wydajny silnik wysokoprężny o mocy 110 kW / 150 PS, który produkuje 10 g/km mniej CO2 w porównaniu z równoważnym silnikiem w poprzedniku. Silnik 2.0 TDI Evo jest zapowiedzią nowej generacji silników wysokoprężnych. W ofercie silnikowej znajdują się również trzy silniki benzynowe (TSI) o mocach 110 kW / 150 PS, 140 kW / 190 PS i 200 kW / 272 PS oraz trzy silniki wysokoprężne (TDI); te ostatnie dostarczają odpowiednio 88 kW / 120 PS, 140 kW / 190 PS i 176 kW / 240 PS. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Ponadto każdy nowy Passat – niezależnie od silnika benzynowego czy wysokoprężnego – jest wyposażony w filtr cząstek stałych.
LED-y udoskonalają design
Volkswagen dostosował design Passata, aby zyskał jeszcze bardziej wyrazistą obecność na drodze, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Przednie i tylne zderzaki, kratka chłodnicy oraz logo Passata, które teraz znajduje się centralnie z tyłu, zostały zaprojektowane na nowo. Dodatkowo, nowe reflektory LED, LED-owe światła dzienne, LED-owe światła przeciwmgielne oraz LED-owe zespoły tylnych świateł zapewniają charakterystyczny design. Kolory takie jak Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold są nowościami w Volkswagenie Passacie. Dodatkowo cztery nowe style 17-, 18- i 19-calowych kół aluminiowych rozszerzają ofertę kół.
Estetyka cyfrowego świata
Passat wyróżnia się wewnątrz nowymi wykończeniami i tkaninami, przeprojektowanymi wykończeniami drzwi, nowym kolorem wykończenia, nowymi wskaźnikami oraz nową kierownicą. Zamiast analogowego zegarka, na desce rozdzielczej znajduje się stylowe logo Passat z podświetleniem. Konsola centralna ma dużą, otwartą komorę do przechowywania z opcjonalnym indukcyjnym interfejsem dla smartfonów oraz sąsiednim złączem USB-C. Ekrany Cyfrowego Cockpitu i systemów Infotainment łączą się w nocy z podświetlanymi przyciskami na pojemnościowej wielofunkcyjnej kierownicy oraz podświetleniem – teraz dostępne opcjonalnie w 30 kolorach – tworząc dobrze oświetloną, estetyczną i funkcjonalną platformę do przekazywania informacji.
Wysokiej jakości dźwięk
Duński specjalista hi-fi Dynaudio starannie dostosował 700-watowy system audio do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Dzięki temu muzyka na pokładzie – niezależnie od źródła – ma najlepszy dźwięk, jaki kiedykolwiek był słyszany w Passacie.
Nowa struktura wyposażenia
Volkswagen oferuje bestseller w klasie biznesowej z nową strukturą specyfikacji. Podstawowe wyposażenie nosi nazwę „Passat”. Nad tym poziomem znajduje się średni profil o nazwie Business. Od teraz najwyższy poziom nosi nazwę Elegance. Wersje Business i Elegance można również zamawiać z personalizacją R-Line. Oprócz tych wersji, nowy model będzie ponownie dostępny także jako oddzielny model Alltrack (wszechstronny pojazd z napędem na wszystkie koła i zdolnościami terenowymi) oraz jako GTE. Na rynek wprowadzone zostanie również ekskluzywne wydanie limitowane do 2000 sztuk: Volkswagen Passat R-Line Edition z napędem na wszystkie koła w ekskluzywnym kolorze Moonstone Grey. W standardzie na pokładzie znajduje się jeden z dwóch silników najwyższej klasy (176 kW TDI lub 200 kW TSI) oraz nowe systemy asystujące, takie jak Asystent podróży.
Niskie koszty eksploatacji
Nowy Passat to bardzo ekonomiczny pojazd o niskich całkowitych kosztach eksploatacji. Rzeczywiście, Volkswagen Passat jest jednym z najbardziej oszczędnych modeli klasy średniej ze swoimi silnikami o dużej produkcji. Weźmy na przykład Passata 2.0 TDI SCR o mocy 110 kW / 150 PS: jego koszt eksploatacji wynosi 17,3 ct/km – najmniej wśród jego bezpośrednich konkurentów.
IQ.DRIVE
Oprócz zaktualizowanego Volkswagena Passata, nowa marka Volkswagen dla systemów asystujących również posuwa się naprzód: IQ.DRIVE. Dzięki IQ.DRIVE Volkswagen łączy nowoczesne i przyszłe systemy asystujące w kierunku autonomicznej jazdy. Nowy Passat ma najnowocześniejsze wersje IQ.DRIVE. Innowacyjna sieć za systemami sprawia, że Volkswagens, dostosowany do potrzeb kierowców pokonujących duże odległości, jest bardziej komfortowy i bezpieczny niż kiedykolwiek wcześniej.
Częściowo zautomatyzowane do 210 km/h
Nowe systemy asystujące w Passacie obejmują Asystenta podróży, Asystenta awaryjnego kierowania oraz ACC z przewidywalnym tempem jazdy. Funkcja Asystenta podróży, która pojawia się po raz pierwszy w Volkswagenie, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w praktycznie całym zakresie prędkości do 210 km/h – to krok milowy w kierunku autonomicznej jazdy. Integralną częścią Asystenta podróży jest ACC z przewidywalnym sterowaniem prędkości. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, ronda oraz skrzyżowania poprzez odpowiednie dostosowywanie prędkości.
Armada systemów asystujących
Spektrum IQ.DRIVE uzupełniane jest przez znane technologie, które są częściowo zintegrowane w nowych systemach asystujących. Obejmują one system zmiany pasa ruchu Side Assist oraz Tylny Alert Ruchu, system utrzymania pasa ruchu Lane Assist, Front Assist z monitorowaniem pieszych, system manewrowania przyczepą Trailer Assist oraz system Park Assist. Jeśli kierowca nie reaguje z powodów zdrowotnych, Asystent awaryjny przejmuje kontrolę. System hamuje Passata do zatrzymania.
IQ.LIGHT
Nowe reflektory IQ.Light – LED matrix również zwiększają bezpieczeństwo i komfort. Interaktywny system oświetlenia został wprowadzony po raz pierwszy w 2018 roku dla flagowca marki – Touarega. Nowy Volkswagen Passat jest teraz drugim Volkswagenem, który jest oferowany z IQ.LIGHT. Najważniejsze nowe systemy w IQ.DRIVE oraz system oświetlenia w Passacie w szczegółach:
Częściowo zautomatyzowane do 210 km/h
Użycie Asystenta podróży w nowym Passacie ma miejsce po raz pierwszy. Podobnie jak w poprzednim systemie Asystenta w korkach, adaptacyjny tempomat ACC odpowiada za prowadzenie podłużne w Asystencie podróży, podczas gdy system adaptacyjnego prowadzenia pasa Lane Assist zajmuje się prowadzeniem bocznym. Podczas gdy ten automatyczny system prowadzenia podłużnego i bocznego był dostępny tylko do maksymalnej prędkości 60 km/h w związku z Asystentem w korkach, opcja Asystenta podróży w nowym Volkswagenie Passacie umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę do 210 km/h. Asystent podróży aktywowany jest za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej w ciągu kilku sekund za pomocą jednego przycisku na lewym uchwycie kierownicy. Gdy Asystent podróży jest aktywowany, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2 w spektrum oficjalnych stopni automatyzacji od 0 do 5. Kierowca musi na stałe monitorować system na poziomie 2 z powodów prawnych i bezpieczeństwa. Aby to zapewnić, Asystent podróży monitoruje, czy kierowca ma ręce na kierownicy. Jest to w nowym Passacie łatwiejsze niż kiedykolwiek przedtem dzięki pojemnościowej kierownicy, która rejestruje, że kierowca nadal kontroluje pojazd dzięki 'wykrywaniu braku rąk’. W przeszłości wymagano informacji zwrotnej od kierowcy w postaci lekkiego ruchu kierownicy. Co więcej, jeśli kierowca puści kierownicę na dłużej niż około 10 sekund, wydawane są szereg sygnałów ostrzegawczych (wzrokowych, akustycznych, hamulca). Kierowca musi zareagować najpóźniej do tego momentu i dotknąć kierownicy, w przeciwnym razie aktywowany jest Asystent awaryjny, a Passat automatycznie zatrzymuje się.
Optymalizacja krótkich dystansów hamowania
Volkswagen znacznie wzmocnił elektryczny serwo hamulca. System, wcześniej stosowany tylko w GTE z hybrydowym napędem wtykowym, teraz jest standardem w całej gamie produktów. To znaczna poprawa komfortu i bezpieczeństwa. Z jednej strony, elektryczny serwo hamulca zapewnia, że hamulce Passata reagują jeszcze szybciej. Ponadto nowy elektryczny serwo hamulca poprawia również jazdę wspomaganą – z ogromnymi korzyściami: Adaptacyjny Cruise Control ACC reaguje w bardziej efektywny sposób, ponieważ interwencje hamulcowe z elektrycznym serwem hamulca mogą być kontrolowane precyzyjniej. W połączeniu z Front Assist razem z monitorowaniem pieszych, dystans hamowania może być znacznie skrócony w ramach ograniczeń systemu. W idealnym scenariuszu ryzyko wypadku z udziałem pieszych oraz prędkość zderzenia znacznie maleją.
Częściowo zautomatyzowane prowadzenie podłużne
Najnowsza generacja adaptacyjnego tempomatu – ACC – zawiera przewidywalne sterowanie prędkością. Dotychczas system w Volkswagenie Passacie był czystym systemem Adaptive Cruise Control: wystarczy ustawić pożądaną prędkość – hamowanie i przyspieszanie odbywało się za pomocą Adaptive Cruise Control. Ta sprawdzona funkcja będzie również oferowana w nowym Passacie. Od teraz nowy, przewidywalny ACC będzie dostępny jako dodatkowa opcja. W połączeniu z systemem nawigacyjnym i Dynamicznym Wyświetlaczem Znaków Drogowych, system może również reagować na zmienne parametry, takie jak ograniczenia prędkości.
Zintegrowane czujniki
ACC z przewidywalnym sterowaniem prędkością oblicza pozycję pojazdu w oparciu o trasę i dane GPS i zmniejsza prędkość pojazdu przed zakrętami, rondami, skrzyżowaniami, ograniczeniami prędkości i miastami. Jednocześnie ACC uzyskuje dostęp do Dynamicznego Wyświetlacza Znaków Drogowych przez kamerę przednią (nowa generacja MFK 3.0) i dostosowuje prędkość, gdy wykryje ograniczenie prędkości. Po opuszczeniu obszaru o ograniczonej prędkości, ACC z przewidywalnym sterowaniem prędkością automatycznie przyspiesza Passata, aż osiągnie maksymalną dozwoloną prędkość na danym odcinku drogi. Czujnik radarowy z aktualnego ACC przejmuje funkcję bezpieczeństwa z przodu i dostosowuje odległość do pojazdu z przodu. Jeżeli Passat jest wyposażony w DSG, ACC staje się asystentem w korkach i asystentem zatrzymania i ruszania, ponieważ pojazd automatycznie rusza dalej, gdy jest wyposażony w skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Najnowsza generacja ACC nie jest już systemem pasywnym. Zamiast tego jest aktywnym systemem, który poprawia wygodę i bezpieczeństwo. Kierowca może w dowolnym momencie przejąć kontrolę nad przewidywalnym ACC, uruchamiając pedał gazu lub hamulca.
Częściowo zautomatyzowane prowadzenie boczne
Passat jest oferowany z systemem utrzymania pasa Lane Assist w standardzie. System koryguje kierowanie, jeśli pojazd zamierza opuścić pas ruchu. Lane Assist rozpoznaje odpowiednie oznaczenia pasów drogowych za pomocą kamery zintegrowanej w górnej części szyby. Nowa wielofunkcyjna kamera MFK 3.0 jest dostępna w Volkswagenie Passacie, za pomocą której poprawione zostało prowadzenie boczne. Tło: system potrafi rozpoznać zarówno trawę, jak i granice pasów ruchu dzięki nowo zintegrowanemu systemowi „Rozpoznawania Krawędzi Drogi”.
Manewry omijające stają się bezpieczniejsze
Nowy Asystent Awaryjnego Kierowania w Passacie dostępny jest po raz pierwszy w Volkswagenie. Automatycznie uruchamia się, gdy kierowca musi unikać przeszkody. Jeśli radarowy czujnik zintegrowany w przedniej części Passata rozpozna przeszkodę, kierowca zostanie wizualnie i akustycznie ostrzeżony przed kolizją. Typowym przykładem takiej sytuacji jest pojazd jadący po drodze wiejskiej, który nagle się zatrzymuje. Kierowca znajdujący się za nim intuicyjnie wykonuje manewr omijający. Takie omijanie jest bardziej zwinne i kontrolowane w nowym Passacie dzięki celowej interwencji hamulca ze strony systemu asystującego. Pojazd jest również stabilizowany przy szybkim powrocie na pas i potencjalne wpadnięcie w drugi pas jest zapobiegane w ramach ograniczeń systemu. Nowy Asystent Awaryjnego Kierowania zwiększa aktywne bezpieczeństwo na drogach wiejskich i autostradach.
Reflektory LED matrix
Volkswagen Passat będzie drugim modelem po aktualnym Touaregu, który zostanie wyposażony w nowe reflektory IQ.LIGHT – LED matrix jako opcjonalne wyposażenie. Oprócz innych, imponują interaktywną kontrolą światła, która sprawia, że jazda nocą staje się bardziej komfortowa i bezpieczna. Reflektory LED wykorzystują macierz składającą się z punktów świetlnych – pojedyncze diody LED, które mogą być aktywowane. Światła mijania i drogowe powstają dzięki dwóm systemom projekcyjnym LED. Wewnątrz modułu znajduje się siedem diod LED do podstawowego oświetlenia; dodatkowe światło drogowe realizowane jest dzięki pięciu dodatkowym diodom LED. Zewnętrzny moduł to interaktywny reflektor LED matrix – znany jako moduł pikselowy. Jego światło generowane jest przez łącznie 32 indywidualnie kontrolowane diody LED na płytce drukowanej. Tworzą one macierz LED. Kierunkowskaz, światło dzienne i światło boczne również realizowane są za pomocą diod LED. Diody LED na kierunkowskazie z ich efektem „zamiatania” są umieszczone jako wąski poziomy pasek u góry wewnątrz reflektora. Jeśli kierunkowskaz jest nieaktywny, tworzą one światło dzienne, uzupełnione przez cztery dodatkowe elementy LED, które można znaleźć w systemach projekcyjnych LED. Dioda LED w świetle dziennym również pełni funkcję bocznego światła, gdy jest przyciemniona. System macierzy LED można rozpoznać dzięki logo IQ.LIGHT na zewnątrz obudowy reflektora.
Interaktywne funkcje oświetleniowe
Różne, częściowo interaktywne funkcje oświetleniowe są aktywowane za pomocą łącznie 44 diod LED w obu systemach projekcyjnych. Odpowiednia jednostka sterująca wykorzystuje sygnały z kamery przedniej, dane map cyfrowych systemu nawigacyjnego, sygnały GPS, kąt skrętu oraz aktualną prędkość, aby precyzyjnie aktywować poszczególne diody LED w ułamkach sekundy, aby zagwarantować optymalne światło. Kierowca aktywuje automatyczną funkcję ciągłego światła drogowego za pomocą Dynamic Light Assist, po prostu przesuwając włącznik na kolumnie kierowniczej do przodu. Reszta – ściemnianie, aktywacja światła drogowego, oświetlenie miejskie, światło drogowe – odbywa się automatycznie przez Passata. Ponieważ nowe reflektory matrix działają z najwyższą mocą świetlną, osoby, obiekty, inne pojazdy i zwierzęta są widoczne, które byłyby wcześniej mniej rozpoznawalne i mniej widoczne za pomocą konwencjonalnych systemów oświetlenia.
Wyraźna funkcja przełączania
Technologia LED jest wykorzystywana do nowych zespołów tylnych świateł w Passacie jako standard. Design i kontury LED nadają tylnej części charakterystyczną sygnaturę świetlną nocą. W górnej wersji pełnych zespołów tylnych świateł LED, wewnętrzne elementy LED tworzą sześć małych kątów znanych jako skrzydła. Są one otoczone taśmami LED dla świateł tylnych (od góry, od dołu, na zewnątrz) oraz taśmy LED dla kierunkowskazu (tuż na górze). Trzy skrzydła dla funkcji świateł tylnych są ustawione wzdłużnie i skierowane w dół, a trzy skrzydła dla świateł hamulcowych skierowane są w górę. Jeśli hamulec jest włączony, to trzy skrzydła LED świateł tylnych wyłączają się, a trzy skrzydła LED świateł hamulcowych włączają się – co prowadzi do zauważalnego efektu „kliknięcia”. Ta funkcja została bezpośrednio zaczerpnięta z Touarega i jest oferowana wyłącznie przez Volkswagena. Tak jak w przypadku reflektorów LED matrix, zespoły tylnych świateł LED w najwyższej wersji są również wyposażone w funkcję wycieraczki dla kierunkowskazów.
Animacja przyjeżdżania / wyjeżdżania do domu
Na koniec, ale nie mniej ważne, animacja jako scenariusz przyjeżdżania i wyjeżdżania do domu uruchamia się podczas otwierania i zamykania Passata w ciemności. Na początku kierunkowskaz zaczyna od podwójnego wymachu, potem aktywowane są trzy czerwone skrzydła zespołów tylnych świateł LED, a następnie aktywowane są czerwone obszary LED wokół zespołów tylnych świateł. Wszystkie czerwone diody LED gasną kolejno po zakończeniu animacji.
LED-y jako standard w Passacie
LED-y są preferowanym źródłem światła nawet w podstawowych wariantach. Światła mijania i drogowe, a także światła dzienne i boczne są realizowane za pomocą diod LED w standardowych reflektorach. Ponadto, kombinowane światło przeciwmgielne i zakrętne w zderzaku optymalizuje widoczność z użyciem technologii LED. Zespoły tylnych świateł z tyłu są wyłącznie wyposażone w diody LED.
Bardziej cyfrowy, bardziej sieciowy, bardziej intuicyjny
Volkswagen w dużej mierze zcyfryzował świat obsługi i informacji w nowym VW Passacie, będąc pierwszym modelem marki, który został wyposażony w trzecią generację Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3). Jednocześnie Passat również zawiera najnowszą wersję Cyfrowego Cockpitu; cyfrowe wskaźniki i systemy Infotainment MIB3 są połączone w nową jednostkę. Systemy MIB3 w Passacie są również „zawsze online” – są wyposażone w własną kartę SIM. Ta jednostka łączności internetowej (OCU) jest interfejsem do Volkswagen We dla pojazdu i wszystkich pasażerów na pokładzie – nowy świat mobilności oparty na Internecie z licznymi usługami online w standardzie.
Usługi strumieniowe i radio internetowe
Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) została wzbogacona w kilku obszarach. Trzy systemy Infotainment będą dostępne przy wprowadzeniu modelu: Composition Media (6,5 cala, bez nawigacji), Discover Media (8,0 cala, pierwsza wersja systemu nawigacyjnego) oraz Discover Pro (9,2 cala, maksymalny poziom systemu nawigacyjnego). Najważniejszą różnicą w porównaniu do MIB2 jest jednostka łączności internetowej (OCU) z wbudowaną kartą SIM. Dzięki temu Volkswagen Passat jest stale online, gdy kierowca zarejestruje go w systemie Volkswagena. Na wyświetlaczu jest to pokazane przez małą kulę, która zmienia kolor, gdy system jest aktywny. OCU ma kilka zalet. Na przykład, teraz możliwe jest ogólne korzystanie z usług online w We Connect oraz usług strumieniowych dla muzyki bez sparowanego smartfona lub dodatkowo zainstalowanej karty SIM. Radio internetowe będzie dostępne za pośrednictwem radio.net oprócz stacji FM, AM i DAB. Pasażerowie mogą także połączyć swój smartfon, tablet, czytnik e-booków lub podobne urządzenia z Internetem za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi. Naturalne sterowanie głosowe jest również dostępne w Passacie dzięki połączeniu online. Ważne dla użytkowników biznesowych: jeśli smartfon jest sparowany, wiadomości tekstowe można dyktować, a otrzymane wiadomości są również odczytywane przez system Infotainment.
Bezprzewodowy App-Connect
App-Connect – który umożliwia korzystanie z różnych aplikacji smartfonowych za pośrednictwem systemu Infotainment – może być również aktywowany bezprzewodowo za pomocą Bluetooth po raz pierwszy z urządzeniami Apple iPhone. Apple CarPlay™ jest zatem praktycznie automatycznie aktywne. Kompatybilne smartfony są ładowane indukcyjnie za pomocą nowej komory z interfejsem dla telefonu komórkowego w konsoli centralnej.
Naturalne sterowanie głosowe
„Witaj Volkswagen” – to krótkie wezwanie wystarczy, aby Passat zareagował na naturalnie wypowiedziane komendy. „Tak, proszę?” odpowiada Passat, że jest gotowy. Wszystkie główne funkcje nawigacji, telefonu i radia mogą być obsługiwane przy użyciu głosu. Na przykład wystarczy powiedzieć „Chciałbym pojechać do Jungfernstieg w Hamburgu”, aby aktywować odpowiednią nawigację. Jest to możliwe, ponieważ sygnały wprowadzane za pomocą mowy są przetwarzane i rozpoznawane w chmurze; sterowanie głosowe działa również w prostszym trybie offline. Dzięki połączeniu online zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą uzyskać dostęp do aktualnych informacji, celów i inteligentnej nawigacji za pomocą polecenia głosowego. Wprowadzenia są tak intuicyjne, jak można oczekiwać od obecnych urządzeń w sektorze konsumenckim oraz smartfonów.
Nowy ekran główny
Intuicyjnie kontrolowana nawigacja menu w systemie Infotainment została przebudowana i częściowo zbudowana na nowo. Na przykład w systemie Discover Pro kierowca może kontrolować praktycznie wszystkie funkcje systemu Infotainment na dwóch przejrzystych poziomach za pomocą przeprojektowanego ekranu głównego. Kierowca po prostu konfiguruje pożądany wybór i układ funkcji – tak jak aplikacje na ekranie smartfona. I to wszystko. Oznacza to, że obsługa Volkswagena Passata jest prostsza niż kiedykolwiek wcześniej. W tym momencie Volkswagen przeniósł więcej nowych technologii z Touarega do Passata, ponieważ projekt interfejsu ekranu został zapożyczony z najnowszego modelu SUV najwyższej klasy.
Nowe menu nawigacji
Menu nawigacyjne również zostało przebudowane. Głównym celem było zaprojektowanie menu tak intuicyjnego, jak to możliwe. Z tego powodu po lewej stronie znajdują się teraz cztery małe symbole, do których kierowca ma dostęp: Import Destination, Ostatnie Destynacje, Przegląd Podróży (interaktywna mapa) oraz Ulubione (zapisane cele). Przegląd Podróży to zupełnie nowa funkcja: gdy system nawigacyjny jest aktywowany, a widok mapy jest całkowicie otwarty, po lewej stronie widać stylizowaną trasę (pionowy pasek) jako przegląd podróży. Przepływ ruchu oraz punkty interesu (POI) są przedstawiane dzięki danym o ruchu online wraz z oczekiwanymi opóźnieniami. Jeśli kierowca dotknie punktu POI – takiego jak restauracja – wyświetlane są istotne szczegóły. Możliwe jest, na przykład, bezpośrednie wykonanie telefonu w celu rezerwacji stolika z wyświetlania POI.
Zdecydowanie łatwiejsza obsługa
Nowy Passat oferuje opcję drugiej generacji wyświetlacza Volkswagen Active Info Display: nowego Cyfrowego Cockpitu. Cyfrowe wskaźniki zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu. Grafika wyświetlacza jest przejrzysta i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. 11.7-calowy Cyfrowy Cockpit zapewnia lepszą wydajność graficzną, większą gęstość pikseli, poprawioną jasność i kontrast oraz intensywniejsze kolory. Kierowca może także szybko i łatwo przełączać się pomiędzy trzema podstawowymi układami za pomocą przycisku View na wielofunkcyjnej kierownicy:
Układ 1 / Wskaźniki: RPM (po lewej) i prędkość (po prawej) są pokazane interaktywnie w okrągłych wskaźnikach. Pola informacji można swobodnie konfigurować w ramach wskaźników. W środkowej części pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem wyświetlana jest indywidualnie konfigurowalna grafika.
Układ 2 / pola informacyjne. Kierowca może kliknąć przycisk View, aby przełączyć na cyfrowy widok bez wskaźników i z konfigurowalnymi polami informacyjnymi. W środkowej części znowu zintegrowany jest swobodnie konfigurowany wyświetlacz.
Układ 3 / Wyświetlacz z funkcją. Kolejne kliknięcie oznacza, że mapa jest pokazywana na całym wyświetlaczu. Informacje, takie jak prędkość, są pokazywane w dolnej części ekranu.
700 watów remixowanych
W studiach nagrań i salonach na całym świecie duński specjalista hi-fi Dynaudio zapewnia, że muzyka brzmi dokładnie tak, jak została nagrana. Dlatego na przykład Touareg, Arteon, a także poprzedni Passat opcjonalnie mają systemy dźwiękowe Dynaudio. System audio został jeszcze bardziej udoskonalony, aby jak najlepiej pasował do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Rezultat: dźwięk wyjątkowej jakości. System Dynaudio Confidence wykorzystuje dwanaście głośników do przekazywania nawet najdelikatniejszych niuansów do wnętrza pojazdu. Łączna moc 700 watów z 16-kanałowego wzmacniacza zapewnia dynamiczny efekt, który wiernie odtwarza rock, jazz i muzykę klasyczną. Dźwięk można jeszcze bardziej poprawić za pomocą zintegrowanego korektora dźwięku z zestawami dźwiękowymi Authentic, Soft, Dynamic i Speech.
MIB3 i Volkswagen We jako jedna jednostka
Mobilność szybko się zmienia. Staje się coraz bardziej zintegrowana, zorientowana na usługi, zindywidualizowana i coraz bardziej skupia się na ludziach. Nowy Passat wyznacza standardy w tym zakresie: dzięki trzeciej generacji Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) oferuje nowy sprzęt i oprogramowanie jako online interfejs do interaktywnego świata informacji i ofert usługowych. Najnowszy rozwój firmy – Volkswagen We – to cyfrowa platforma, która oferuje i dostarcza zgrupowane produkty mobilności w prosty sposób. To otwarty system, który jest ciągle doskonalony. Jako cały ekosystem Volkswagen We łączy różne obszary użytkowania: w i na pojeździe, pomiędzy pojazdem a smartfonem oraz w interakcji między pojazdami a użytkownikami i światem informacji oraz ofertami, w których się poruszają. Po jednokrotnej rejestracji w Volkswagen We każdy klient otrzymuje Volkswagen ID. Kierowca Passata może na przykład uzyskać dostęp do usług z pojazdu, takich jak usługa parkowania bezgotówkowego We Park.
In-Car Shop
Plany danych do korzystania z różnych usług online lub hotspotu Wi-Fi można zamawiać i naturalnie również odnawiać za pośrednictwem systemu Infotainment. Oferowane są przez mobilnego partnera Volkswagena Cubic Telekom – innowacyjne startup technologiczny z Dublina. Takie samo podejście może być zastosowane w tym In-Car Shopie do pobierania aplikacji, takich jak We Park, aby używać ich jako rozszerzonej funkcji systemu Infotainment w przyszłości. Aktualizacje aplikacji będą również oferowane do pobrania później.
We Connect dla nowych modeli
Coraz szersza gama usług online jest objęta przez We Connect. Volkswagen Passat oferuje We Connect jako wyposażenie standardowe. We Connect Plus jest oferowane jako opcjonalny premium pakiet z jeszcze większymi możliwościami.
We Connect Fleet
Dla firm posiadających własne floty lub dla samozatrudnionych, Volkswagen opracował również We Connect Fleet – w tym funkcje takie jak Cyfrowy Dziennik, monitorowanie zużycia paliwa, Menedżer Usług lub możliwość zapisywania historii lokalizacji, oszczędzając tym samym czas i pieniądze.
Personalizacja w chmurze
Wraz z We Connect smartfon staje się pilotem zdalnego sterowania i mobilnym centrum informacyjnym. Zdalne blokowanie samochodu z daleka za pomocą smartfona, uzyskiwanie informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg, czy lokalizacja swojego samochodu lub pojazdów w flocie – to wszystko można zrobić za pomocą smartfona. Niezależnie od tego, czy We Connect, We Connect Plus czy We Connect Fleet: użytkownik ustawia dostęp do wszystkich usług i informacji w tej zintegrowanej architekturze tylko raz za pomocą swojego Volkswagen ID. Dzięki temu użytkownik ma dostęp do wszystkich możliwych usług online. Dzięki Volkswagen ID użytkownik może być nawet identyfikowany w przyszłości w innym pojeździe poprzez personalizację w chmurze. W takim przypadku Passat automatycznie aktywuje wiele ustawień osobistych.
Mobilny klucz
Smartfon stanie się kluczem do pojazdu w przyszłości. We Connect jest dziś interfejsem do tego w nowym Passacie. Smartfon jest konfigurowany do tego za pomocą aplikacji We Connect, a następnie autoryzowany za pośrednictwem systemu Infotainment i TAN. Mobilny klucz będzie kompatybilny z urządzeniami Samsunga opartymi na systemie Android. Nie jest wymagane połączenie z siecią mobilną, aby używać smartfona jako mobilnego klucza. Wystarczy zbliżyć smartfon do klamki w taki sam sposób, jak system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access otwiera Passata. Aby uruchomić silnik, smartfon należy umieścić w nowej przegródce z interfejsem przed dźwignią zmiany biegów Volkswagena Passata. Ponadto możliwe jest również wysłanie mobilnego klucza do przyjaciół lub rodziny, aby mogli również używać swojego smartfona jako klucza do samochodu.
We Park