2020 Volkswagen T-Roc Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Volkswagen T-Roc Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2020 Volkswagen T-Roc Cabriolet

Volkswagen ma długą historię produkcji kabrioletów, ale po słabych wynikach sprzedaży Beetle Cabrio i Eosa, producent był niechętny do oferowania kolejnego modelu, aż do momentu pojawienia się T-Roc Cabriolet.

Niemiecki producent zaprezentował wersję z otwartym dachem T-Roc we wrześniu 2019 roku, planując jej komercyjny debiut na wiosnę 2020 roku. Jednak wtedy świat zaczął borykać się z pandemią, która zamknęła ludzi w domach, a ulice opustoszały. Mimo to, w kwietniu, zgodnie z zapowiedzią, niemiecki producent wprowadził na rynek T-Roc Cabriolet jako alternatywę dla zamkniętej wersji zwykłego crossovera T-Roc. Nowy model został zaprojektowany od podstaw i dzielił jedynie przednią część nadwozia, aż do słupków A, ze swoim „bratem”. Był to odważny krok ze strony niemieckiego producenta, który uważał, że stać go na taki ruch. Choć efekt nie był ani hardcore’owym SUV-em, ani seksownym kabrioletem, był to dobrze dopasowany samochód do poruszania się po bulwarach, który mógł przejeżdżać po krawężnikach i był na tyle mały, żeby zmieścić się w wąskich miejscach parkingowych.

Z przodu T-Roc Cabriolet dzielił tę samą przednią atrakcję co jego pięciodrzwiowy odpowiednik. Posiadał szeroki czarny grill przecinany poziomymi poprzeczkami, na którym umieszczono znak VW. Reflektory były standardowe, z żarówkami halogenowymi, chociaż producent oferował opcję z diodami LED. Niżej, w zderzaku, dodano drugie wlot powietrza, które pomagało chłodzić silnik, a także zestaw kanciastych lamp przeciwmgielnych.

Z profilu T-Roc Cabriolet ukazywał swoje grube słupki A, które pełniły funkcję ochrony przed przewróceniem. Volkswagen zmienił kształt nadwozia, dodając dłuższe drzwi niż te w zamkniętej wersji T-Roc. W rezultacie nowe były tylne błotniki, ale zachowały ten sam pomysł projektowy, czyli powiększone ramiona nad nadkolami. Jednym z wyzwań, przed którymi stanął producent, było stworzenie pojazdu bez słupka B. Dzięki doświadczeniu w produkcji kabrioletów, udało się to osiągnąć, wzmacniając podłogę T-Roc. Dodatkowo, rozstaw osi musiał zostać wydłużony, aby stworzyć miejsce na składany dach. W rezultacie całkowita waga samochodu wzrosła o 194 kg w porównaniu do jego zamkniętej wersji.

T-Roc Cabriolet oferował swoim klientom rzeczywistą kabinę na cztery osoby. Z przodu czekały na nich wzmocnione fotele oraz nowoczesna deska rozdzielcza, która integrowała standardowy system multimedialny z ekranem dotykowym. Mieszany zestaw wskaźników składał się z analogowych tarcz i wyświetlaczy pokazujących dane z komputera pokładowego samochodu. Klienci mogli także wybrać 11,7-calowy ekran, znany jako Digital Cockpit. Osoby siedzące z tyłu mogły cieszyć się wystarczającą ilością miejsca na nogi, zwłaszcza podczas krótkich podróży po mieście. Jak większość kabrioletów z tamtego okresu, T-Roc Cabriolet mógł być otwierany i zamykany podczas jazdy z prędkościami do 30 km/h w czasie dziewięciu i jedenastu sekund, odpowiednio.

Volkswagen ograniczył wybór silników dla T-Roc Cabriolet do dwóch: silnika trzycylindrowego o pojemności jednego litra oraz czterocylindrowego o pojemności 1,5 litra. Oba były połączone z sześciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy ten drugi był dostępny z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią automatyczną (dwusprzęgłową). Moc przekazywana była tylko na przednie koła.

 Jako pierwszy crossover w wersji kabriolet w klasie kompaktowej, nowy Volkswagen T-Roc Cabriolet łączy wygląd i moc klasycznych SUV-ów z unikalnymi doznaniami z jazdy kabrioletem. Wyraźny komunikat „Nie akceptuj dachu” obiecuje poczucie wolności – dosłownie świeże powietrze w segmencie SUV-ów i bardzo emocjonalne doznania podczas jazdy. T-Roc dotrzymuje tej obietnicy i wprowadza odrobinę koloru do codziennego życia, dzięki swojemu poważnemu czynnikowi cool.

T-Roc rozwija się w rodzinę T-Roc

Volkswagen T-Roc Cabriolet wprowadza więcej różnorodności na szybko rosnący rynek SUV-ów, korzystając z funkcjonalności, dynamiki jazdy oraz technologii T-Roca (wprowadzonego w listopadzie 2017 roku) jako punktu wyjścia. Nazwa mówi sama za siebie: „T” pochodzi od Tiguan i Touareg, identyfikując rodzinę T-Roc jako SUV-y. „Roc” pozycjonuje T-Roc jako crossover, który pewnie i z werwą wstrząsa – lub „rockuje” – segmentem kompaktowych SUV-ów. Udało mu się to z niezwykłym sukcesem, sprzedając już około 360 000 pojazdów od czasu wprowadzenia na rynek. W marcu 2019 roku zaprezentowano dodatkową wariant wysokowydajny tej rodziny: T-Roc R, który dostarcza 221 kW / 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego na drogę, dzięki napędowi na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. T-Roc Cabriolet ma na celu rozszerzenie oferty popularnych modeli crossover o wersję kabrioletu wiosną 2020 roku. Kabriolet, który sprawia, że jazda jest przyjemnością – za każdym razem.

Nie akceptuj dachu

Jako stylowy i sportowy członek rodziny T-Roc, T-Roc Cabriolet przesuwa granice samochodu. Symbolizuje zarówno użyteczność, jak i wolność, a także osiągi i komfort. Design, który jest jednocześnie urokliwy i cool, wywołuje pozytywne emocje. Jego wysokiej jakości miękki dach otwiera się w dziewięć sekund, nawet podczas jazdy z prędkościami do 30 km/h. Co więcej, crossover utility vehicle (CUV) dysponuje wszystkimi znanymi mocnymi stronami SUV-ów Volkswagena: podwyższone siedzenia oraz liczne opcje personalizacji. Dzięki tym cechom T-Roc Cabriolet staje się ucieleśnieniem witalności i przyjemności z jazdy, stworzonym dla osób poszukujących przygody i wolności zarówno w codziennym życiu, jak i poza utartym szlakiem. Crossover kabriolet zostanie oficjalnie zaprezentowany na międzynarodowych targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie nad Menem w dniach 12-22 września 2019 roku. Premiera odbędzie się wiosną 2020 roku.

Ekstrawagancki i emocjonalny design

VW T-Roc Cabriolet wyróżnia się swoim charakterystycznym stylem nadwozia. Nowoczesny i emocjonalny design jednoznacznie pokazuje, o co chodzi w T-Rocu: przyjemność z jazdy, wolność i radość życia. Uderzająco szeroki przód, wyraźne linie i zwarte proporcje sprawiają, że model jest odważnym połączeniem beztroski z jazdy kabrioletem i masywnego wyglądu SUV-a. Zespół kierowany przez szefa designu Klausa Bischoffa nadał crossoverowemu kabrioletowi mocny, a jednocześnie świeży wygląd, który wyraźnie podkreśla jego unikalną pozycję w segmencie SUV-ów. „T-Roc Cabriolet wnosi wolność projektowania do samego doświadczenia jazdy. Zdefiniowaliśmy CUV jako emocjonalny produkt stylu życia, który w unikalny sposób łączy moc i styl”, mówi Bischoff. W sumie design wyraża jasny komunikat: T-Roc Cabriolet wprowadza indywidualność i poczucie wolności na drogę i jest otwarty na wszystko – od codzienności po wyjątkową przygodę.

Pakiet otwiera nowe horyzonty

Pozycjonowany w segmencie poniżej Tiguan, T-Roc i T-Roc Cabriolet dzielą wspólną podstawę designu: modułową matrycę poprzeczną (MQB). MQB umożliwia projektantom stworzenie kompaktowego designu oraz całkowicie niezależnego stylu nadwozia. VW T-Roc Cabriolet ma długość 4 268 mm, a rozstaw osi wynosi 2 630 mm. Pojazd ma szerokość 1 811 mm (bez lusterek zewnętrznych) i wysokość 1 522 mm. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na komfortowej wysokości 599 mm nad nawierzchnią (tylne siedzenia 616 mm), dzięki czemu mogą cieszyć się doskonałym widokiem. Wewnątrz dwu drzwiowego modelu kierowcy i pasażerowie mogą liczyć na wysoki stopień elastyczności oraz przestronne wnętrze. Podobnie jest w przypadku bagażnika o pojemności 284 litrów, co jest powodem do dumy w segmencie kompaktowych crossoverów. Wszechstronność tego koncepcji pojazdu podkreśla również opcjonalny hak holowniczy.

Miękki dach T-Roc Cabriolet

W nawiązaniu do tradycji Beetle i Golf Cabriolet, T-Roc Cabriolet wyposażony jest w klasyczny miękki dach. Sam dach składa się z łączeń, podsufitki, całkowicie wyściełanej maty i zewnętrznej pokrywy. Zespół rozwoju skonfigurował podłużne połączenia zewnętrznej powłoki materiałowej (panel centralny i dwa panele boczne) w taki sposób, aby mogły pełnić rolę dodatkowego rynny odpływowej.

Perfekcyjna aerodynamika

Łącznie cztery poprzeczne wzmocnienia i przednia poprzeczna belka (pierwszy duży człon poprzeczny za ramą szyby przedniej) są mocowane pomiędzy podłużnym szkieletem mechanizmu miękkiego dachu. Miękki dach jest mocowany do poprzecznych wzmocnień przez przymocowane tkaninowe prowadnice. To zapewnia, że miękki dach nie nadyma się nawet podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ma to pozytywny wpływ nie tylko na aerodynamikę, ale również na poziom hałasu w wnętrzu pojazdu. Wnętrze jest ciche dzięki zarówno zaawansowanemu projektowi miękkiego dachu, jak i specjalnie opracowanym uszczelkom okiennym i drzwiowym.

Otwieranie i zamykanie podczas jazdy

Gdy dach jest otwarty, górna część przedniej belki poprzecznej całkowicie zakrywa komorę dachu kabrioletu, dzięki czemu dodatkowa pokrywa nie jest konieczna. T-Roc Cabriolet pozwala słońcu świecić – niemal jak włączanie światła: standardowy, w pełni automatyczny, elektroh hydraulicznym miękki dach otwiera się w zaledwie dziewięć sekund za pomocą centralnego przycisku w konsoli centralnej – lub za pomocą zdalnego klucza z zewnątrz pojazdu. Dach można otwierać i zamykać nawet podczas jazdy z prędkościami do 30 km/h. Miękki dach T-Roc Cabriolet jest blokowany i odblokowywany za pomocą elektromechanicznego systemu zamykania. Cały system dachu samochodu jest w pełni zautomatyzowany, więc nie są wymagane żadne dodatkowe manualne interwencje.

Bezpieczeństwo w każdym szczególe

Pasażerowie w Volkswagenie T-Roc Cabriolet są dobrze chronieni dzięki systemowi ochrony przed wywróceniem, który znajduje się za tylnymi siedzeniami i jest wysuwany oraz odwracalny. System stosowany w T-Roc podnosi się w obszarze tylnych zagłówków w ułamku sekundy, w odpowiedzi na przekroczenie określonej przyspieszenia bocznego lub odchylenia pojazdu. Co więcej, T-Roc Cabriolet zaprojektowano z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie, z wzmocnioną ramą szyby przedniej oraz licznymi modyfikacjami strukturalnymi, takimi jak w podwoziu, bokach, wzmocnieniach poprzecznych i drzwiach.

„Zawsze online” i „Cyfrowy kokpit”

Rozszerzona łączność w T-Roc Cabriolet zwiększa wygodę: Dzięki opcjonalnemu systemowi infotainment nowej generacji (MIB3), kabriolet jest trwale online – umożliwiając oferowanie zupełnie nowych usług i funkcji. Nowy system ma jednostkę łączności online z wbudowaną eSIM. Oznacza to, że kabriolet może być, jeśli zajdzie taka potrzeba, na stałe online, gdy tylko kierowca zarejestruje go w systemie Volkswagena. Informacje są wyświetlane na ekranie systemu infotainment, który może mieć do 8 cali. Gdy używa się go w połączeniu z opcjonalnym aktywnym wyświetlaczem informacji, z ekranem o przekątnej 11,7 cala, można stworzyć całkowicie cyfrowy krajobraz kokpitu – to, co nazywamy Cyfrowym Kokpitem. Istnieje również możliwość uzupełnienia zasięgu funkcjonalnego o 12-kanałowy system audio amerykańskiego producenta BeatsAudio, o mocy 400 watów, który podnosi komfort jazdy, gdy miękki dach jest otwarty.

Pakiety wyposażenia Style i R-Line

Volkswagen stawia jasne standardy w zakresie wyposażenia: Klienci mogą wybierać między pakietami wyposażenia o orientacji designerskiej Style a sportowym pakietem R-Line. Dla obu linii, ci, którzy chcą podnieść czynnik stylu, mogą wybrać 19-calowe felgi aluminiowe zamiast standardowych felg 17-calowych.

Pakiet wyposażenia Style symbolizuje design i indywidualność. Z czterema różnymi opcjami dekoracyjnymi dla wnętrza pojazdu, standardowym oświetleniem ambientowym, 17-calowymi felgami aluminiowymi Mayfield o lakierowanej powłoce oraz opcjonalnymi pakietami skórzanymi dostępnymi w dwóch kolorach, zapewnione jest spersonalizowane doświadczenie. Pakiet wyposażenia z standardowym systemem infotainment Composition, który obejmuje interfejsy USB i Bluetooth, a także usługi online oferowane przez We Connect, tworzy harmonijny zestaw.

Pakiet R-Line jest zdecydowanie sportowo zorientowany i zawiera zawartość pakietów zewnętrznych i wewnętrznych R-Line, które są oferowane jako opcje dla T-Roc, jako stałe elementy. Sportowa orientacja jest dodatkowo podkreślana przez standardowe światła przeciwmgielne, sportowo dostosowane zawieszenie oraz progresywne kierownictwo z zależną od prędkości kontrolą. Przy adaptowanych sportowych siedzeniach z wbudowanymi zagłówkami oraz specyficznymi pokrowcami w kombinacji tkaniny i skórzanej z oznaczeniem R-Line, to szczególny wyróżnik. Dzięki standardowemu, elektrycznie regulowanemu wsparciu lędźwiowemu, pojazd nie brakuje komfortu, a dostępne dekoracyjne materiały oferują opcje indywidualnej personalizacji.

Podstawowe wyposażenie techniczne dla obu wariantów obejmuje system Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście i wykrywaniem pieszych, system awaryjnego hamowania po kolizji oraz system Lane Assist.

Efektywne silniki TSI

1.0L TSI 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc84.6 Kw @ 5000-5500 Rpm
115 Hp @ 5000-5500 Rpm
113 Bhp @ 5000-5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2000-3500 Rpm
200 Nm @ 2000-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R17
Długość166.7 In (4234 Mm)
Szerokość71.6 In (1819 Mm)
Wysokość59.9 In (1521 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika10 Cuft (283 L)
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

1.5L TSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R17
Długość166.7 In (4234 Mm)
Szerokość71.6 In (1819 Mm)
Wysokość59.9 In (1521 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Masa własna3194 Lbs (1449 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

1.5L TSI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R17
Długość166.7 In (4234 Mm)
Szerokość71.6 In (1819 Mm)
Wysokość59.9 In (1521 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Masa własna3230 Lbs (1465 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.