Volvo XC40 Recharge to pierwsze w pełni elektryczne auto szwedzkiego producenta, które ma za zadanie otworzyć drogę dla wielu kolejnych elektryków w ofercie Volvo.
Model ten oparty jest na małym SUV-ie XC40, który zadebiutował w 2017 roku. Elektryfikacja tego modelu była możliwa dzięki zastosowaniu modularnej architektury pojazdu, przystosowanej do umieszczenia w niej akumulatora oraz silnika elektrycznego.
Linia Recharge składa się z w pełni elektrycznych oraz hybrydowych modeli Volvo, bazujących na konwencjonalnych wersjach. XC40 to jedynie wierzchołek góry lodowej, jaką przedstawia flota elektryków Volvo, ponieważ producent przewiduje, że do 2025 roku 50 procent jego sprzedaży będzie stanowić pojazdy elektryczne.
Zamiast tradycyjnych silników diesla lub benzynowych, nowy XC40 Recharge wyposażony jest w w pełni elektryczny napęd, który generuje moc 408 KM (413 PS) i umożliwia napęd na wszystkie koła.
Chociaż akumulator nie ma przestrzeni zabudowanej wokół niego, co pozwalałoby na jego większe umiejscowienie, modularność XC40 umożliwiła zainstalowanie wydajnego akumulatora w dostępnej przestrzeni. Pojazd oferuje zasięg przekraczający 400 km, co stanowi przyzwoity dystans nawet w warunkach poza miejskich.
W połączeniu z rosnącą infrastrukturą ładowania, Volvo osiąga imponujące czasy ładowania, gdy jest podłączone do odpowiedniego źródła. Aby naładować akumulator do 80 procent przy stacji szybkiego ładowania, pojazd musi być podłączony przez około 40 minut.
Pomimo braku znaczących zmian w nadwoziu, przód samochodu wyróżnia się specyficzną atrapą chłodnicy w kolorze nadwozia, co nadaje mu zauważalny i unikalny wygląd. Element ten jest możliwy dzięki zmniejszonym wymaganiom co do przepływu powietrza w pojazdach elektrycznych, które wymagają mniej chłodzenia.
Dodatkowo, atrapa chłodnicy pełni funkcję funkcjonalną, pomieszczając czujniki nowoczesnego systemu wspomagania kierowcy (ADAS) w sposób kompaktowy i zorganizowany.
Klienci mogą personalizować swój elektryczny XC40, wybierając spośród ośmiu kolorów nadwozia, w tym metalicznej opcji Sage Green, która dobrze komponuje się z kontrastowym czarnym dachem. Ponadto, dostępne są nowe opcjonalne koła o średnicy 19 i 20 cali.
Pojazd jest pierwszym modelem grupy Volvo, który posiada system multimedialny działający na bazie systemu operacyjnego Android od Google. Model ten dostarczy informacji związanych z elektryczną częścią pojazdu, takich jak procent naładowania akumulatora oraz czas jazdy od ostatniego ładowania.
Na podstawie początkowego podejścia, Volvo może zrealizować swój cel, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. XC40 Recharge dowodzi, że proces elektryfikacji można wdrożyć na już istniejącej bazie, o ile kroki są podejmowane we właściwy sposób.
Przyszli klienci Volvo będą musieli odpowiedzieć na jedno kluczowe pytanie: czy chcą nowego Volva z kablem, czy bez? Volvo Cars zaprezentowało model Volvo XC40 Recharge, który jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem firmy oraz pierwszym modelem z nowej linii pojazdów Recharge.
Volvo XC40 Recharge, oparty na wielokrotnie nagradzanym i najlepiej sprzedającym się małym SUVie XC40, jest pierwszym z rodziny w pełni elektrycznych Volvo. Reprezentuje prawdziwy kamień milowy dla Volvo Cars: pierwszy elektryczny samochód firmy oraz pierwsze Volvo z nowym systemem infotainment opartym na systemie operacyjnym Android od Google.
W ciągu następnych pięciu lat Volvo Cars planuje wprowadzać na rynek jeden w pełni elektryczny samochód rocznie, dążąc do tego, aby do 2025 roku samochody elektryczne stanowiły 50 procent globalnej sprzedaży, a pozostałe to hybrydy. Recharge będzie ogólnym określeniem dla wszystkich modeli Volvo z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in.
Od początku 2020 roku klienci odwiedzający stronę internetową Volvo Cars najpierw będą pytani, czy chcą samochód Volvo Recharge. Aby zachęcić do jazdy elektrycznej, każdy model Volvo Recharge będący hybrydą typu plug-in otrzyma darmową energię elektryczną na rok, co będzie realizowane poprzez zwrot równowartości średnich kosztów energii elektrycznej w tym okresie.
„Mówiliśmy o tym już wiele razy: dla Volvo Cars przyszłość jest elektryczna,” powiedział Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. „Dziś robimy znaczący krok w tym kierunku z wprowadzeniem naszego w pełni elektrycznego XC40 oraz linii samochodów Recharge.”
Volvo XC40 Recharge to wszystko, czego klienci oczekują od Volva, z dodatkowym nowoczesnym, w pełni elektrycznym napędem na wszystkie koła, który oferuje zasięg ponad 400 km na jednym ładowaniu oraz moc 408 KM. Bateria ładowana jest do 80 procent pojemności w 40 minut na szybkim systemie ładowania.
System infotainment oparty na Androidzie jest w pełni zintegrowany z Volvo On Call, cyfrową platformą usług połączonych firmy. Dzięki Volvo On Call kierowcy hybryd mogą śledzić, ile czasu spędzają na jeździe z wykorzystaniem elektrycznego napędu.
Aby sprostać przewidywanemu wzrostowi popytu na swoje samochody Recharge, Volvo Cars potroi moce produkcyjne dla pojazdów elektrycznych i, od przyszłego roku, przygotuje wybór Designer’s Choice popularnych modeli Recharge, co ma radikalnie skrócić czasy dostawy. Volvo Cars dąży do tego, aby samochody hybrydowe typu plug-in stanowiły 20 procent całkowitej sprzedaży w 2020 roku.
Każdy model Volvo w ofercie ma opcję Recharge, począwszy od małego SUVa XC40, przez modele serii 60, aż po flagowy model firmy, dużego SUVa XC90. Volvo Cars jest jedynym producentem samochodów, który oferuje wersję plug-in każdego modelu w swojej ofercie.