2021 Alpine A110

Alpine jest częścią koncernu Renault, ale koncentruje się wyłącznie na samochodach sportowych. To jednak coś więcej niż M dla BMW czy SRT dla Dodge’a. Alpine produkuje zupełnie inne auta niż reszta oferty swojego właściciela.

Historia mówi, że Alpine zdobyło zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo, pokonując innych producentów samochodów sportowych w latach 60-tych. Jednak z biegiem lat marka Alpine straciła na znaczeniu po włączeniu jej do Renault i przekształceniu w markę Renault Sport. Tak, nadal produkowano sportowe samochody, które miały inne silniki i zawieszenie niż reszta gamy Renault. Niemniej jednak, brakowało jej konkretnego modelu. Kiedy Renault zdecydowało ożywić markę Alpine, stworzyło model A110, który przypominał oryginalny samochód sportowy Alpine: lekki, z silnikiem umieszczonym z tyłu, okrągłymi reflektorami i unikalną nadwoziem z włókna szklanego.

W 2021 roku Alpine powróciło z odświeżoną linią modeli, ale większość ulepszeń dotyczyła wnętrza, wykończenia i zawieszenia.

W środku producent zamontował fotele Sabelt z tapicerką z mikrofibry. Na desce rozdzielczej umieszczono 7-calowy system multimedialny, co stanowiło wyraźny znak nowoczesności. Dodatkowo oferował on łączność z Android Auto i Apple CarPlay. Ogólną sportową atmosferę podkreślały aluminiowe pedały sportowe wzbogacone skórzanym i aluminiowym wykończeniem kabiny.

Za kabiną umieszczono ten sam silnik 1.8 turbo o mocy połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). Jego rozkład masy 44:56 pozwalał na przewidywalne, nadsterowne zachowanie samochodu.

 Alpine prezentuje nową gamę modelu A110: A110, A110 GT i A110 S. Te trzy wersje są całkowicie typowe dla Alpine, a każda z nich ma swój wyjątkowy charakter oraz przeznaczenie. Każda z nich oferuje kierowcom inny rodzaj doświadczeń – i wszystkie są esencją marki Alpine. Tak lekkie i zwinne jak inne modele Alpine, nowa gama wyposażona jest w czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1.8 oraz siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Getrag z podwójnym sprzęgłem.

Model Alpine A110 to brama do uniwersum Alpine. Podwozie „Alpine” i silnik o mocy 252 KM zapewniają przyjemność z jazdy, porównywalną do legendarnej Berlinette. Samochód jest lekki, dynamiczny i precyzyjny, a jego zwinność i energiczność utrzymują się w każdych warunkach.

Nowy Alpine A110 GT to sportowe coupe w stylu Grand Tourisme. Jego silnik o mocy 300 KM w połączeniu z podwoziem „Alpine” stanowi doskonałą równowagę między osiągami a komfortem. Trudno znaleźć samochód, który jest tak wszechstronny i elegancki. To auto, które sprawdzi się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas długich tras.

Nowy Alpine A110 S, znajdujący się na szczycie gamy, stawia na osiągi. Jego podwozie „Sport” zostało dostosowane do pełnej mocy silnika 300 KM. Posiada duszę samochodu sportowego i dostępne są w nim opcjonalne opony semi-slick oraz aerodynamiczny zestaw dostosowany do potrzeb kierowców ceniących precyzję, zwłaszcza na torach wyścigowych. Nowy A110 S jest niezwykle dynamiczny i pełen emocji.

„Rok 2021 to historyczny czas dla Alpine: weszliśmy do Formuły 1, wygraliśmy Grand Prix na Węgrzech i kontynuowaliśmy program Endurance w najwyższej kategorii. To właśnie o to chodzi w nowej gamie A110: jest bardziej dynamiczna, podnosi osiągi i odzwierciedla nasze aspiracje w dziedzinie sportów motorowych.” Laurent Rossi, CEO, Alpine

Nowy Alpine A110 S, sport w czystej postaci

Emblemat S umieszczony na tylnej części oraz progach wskazuje na intensywne doznania sportowe, jakie zapewnia Nowy A110 S – oraz na jego bezkompromisową konfigurację, w tym silnik o mocy 300 KM, podwozie, hamulce, układ wydechowy i fotele sportowe. To entuzjastyczny model w każdych warunkach, który świetnie sprawdza się na każdej drodze i przy każdej prędkości. Oferuje opcjonalne dodatki aerodynamiczne z włókna węglowego, które podkreślają sportowe osiągi, oraz podwójne wykończenie kolorystyczne (pomarańczowy ognisty z czarnym dachem).

Wyposażenie zewnętrzne obejmuje czarne litery Alpine, błyszczące czarne felgi GT Race o średnicy 18 cali, opony 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu oraz pomarańczowe zaciski hamulcowe. Wewnątrz znajdziemy najwyższej jakości wykończenie, w tym regulowane fotele Sabelt Sport na dwóch szynach, aluminiowe pedały sportowe oraz wnętrze pokryte mikrofibrą z pomarańczowym przeszyciem, jeśli zdecydujemy się na Pakiet Mikrofibrowy i Fotele Wyścigowe. Pomarańczowe pasy bezpieczeństwa, pokrycie siedzeń w mikrofibrze oraz możliwość dodania uprzęży wyścigowej to teraz specyficzne udogodnienia dla Nowego A110 S.

Jeśli chodzi o osiągi, Nowy A110 S oferuje opcjonalne opony Michelin PS Cup 2 Connect oraz zestaw Aero, umożliwiający osiągnięcie prędkości do 275 km/h. W skład zestawu wchodzi karbonowy tylny spojler poprawiający wsparcie aerodynamiczne, karbonowy przedni element oraz dłuższe przednie owiewki, które zwiększają wydajność tylnego dyfuzora i płaskiego podwozia. Stabilność przy 275 km/h zapewnia dodatkowe obciążenie 60 kg na przednich kołach (z powodu karbonowego elementu) i 81 kg z tyłu (dzięki karbonowemu spojlerowi), co łącznie daje 141 kg. Dzięki tym elementom, Nowy A110 S może w pełni wykorzystać swój potencjał na torze.

„Nowy Alpine A110 S to pierwszy model A110 z tylnym spojlerem. Przeprowadziliśmy wiele testów w tunelu aerodynamicznym, które wykazały, że potrzebuje znacznego wsparcia aerodynamicznego, aby osiągnąć swoją maksymalną prędkość. Zestaw Aero to nasza odpowiedź na to wyzwanie. A110 S osiąga maksymalną prędkość 275 km/h, zachwyca wyglądem i ma szansę stać się gwiazdą na torach, podejmując wyzwania w wyścigach.” Antony Villain, Dyrektor Projektu, Alpine

Nowy A110 S w skrócie:

Moc: 300 KM
Stosunek mocy do wagi: 3.7 kg/KM
0 – 100 km/h: 4.2 sekundy
Moment obrotowy 340 Nm w zakresie 2,400 do 6,000 obr./min
Prędkość maksymalna (z wyłączonym ogranicznikiem): 275 km/h
Podwozie sportowe: przestrojone stabilizatory i sprężyny, celowo zaprojektowana geometria osi, 50% sztywniejsze sprężyny, odpowiednio dostosowane amortyzatory, puste stabilizatory dla minimalizacji wagi (o 100% sztywniejsze), obniżona wysokość o 4 mm, hydrauliczne ograniczniki kierownicy dla optymalnej kontroli nad nadwoziem
Masa własna: 1,102 do 1,140 kg
System wydechowy: Sport
System hamulcowy Brembo o wysokiej wydajności, podwójne tarcze o średnicy 320 mm z przodu i z tyłu, pomarańczowe zaciski
Błyszczące czarne felgi GT Race 18 cali
Opony Michelin Pilot Sport 4 (215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu)
Regulowane fotele Sport Sabelt na 2 szynach, pokryte czarną mikrofibrą i skórą z pomarańczowym przeszyciem
Nowy Alpine A110 GT, Grand Tourisme, w stylu francuskim

Cechy wyróżniające to odcień Thunder Grey oraz emblemat GT z tyłu i na progach. Nowy A110 GT to wyjątkowe połączenie wydajności i elegancji dzięki podwoziu „Alpine” i układowi napędowemu o mocy 300 KM.

Smukła sylwetka, wyrafinowane wnętrze oraz ostre cechy mechaniczne przyciągają uwagę. Standardowe wyposażenie obejmuje Park Assist (wsparcie z przodu i z tyłu oraz tylna kamera) oraz regulowane skórzane fotele Comfort na 6 szynach (z niebieskim przeszyciem).

Nowy A110 GT w skrócie:

Moc: 300 KM
0 – 100 km/h: 4.2 sekundy
Moment obrotowy 340 Nm w zakresie 2,400 do 6,000 obr./min
Podwozie Alpine, podwójne zawieszenie przednie i tylne w układzie trójkątnym
Masa własna: 1,119 do 1,140 kg
Sportowy system wydechowy
System hamulcowy Brembo o wysokiej wydajności, tarcze o średnicy 320 mm z przodu i z tyłu, niebieskie zaciski
Felgi Légende 18 cali z diamentowym wykończeniem w kolorze czarnym
Opony Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 z przodu i 235/40 R18 z tyłu
Regulowane fotele Comfort na 6 szynach, pokryte czarną lub brązową skórą, z niebieskim przeszyciem
Alpine A110, oryginalny

Ten model został nazwany A110, a jego zwinność i energia są bezkonkurencyjne: jego masa została optymalnie rozłożona (44% z przodu, 56% z tyłu z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu) i jest lżejszy (1,102 kg bez ładunku). Posiada podwozie Alpine i fotele Sport, a jego efektywność oraz zdolność komunikacji w każdych warunkach zapewniają czystą przyjemność z jazdy.

A110 w skrócie:

Moc: 252 KM
0 – 100 km/h: 4.5 sekundy
Moment obrotowy 320 Nm w zakresie 2,000 do 4,800 obr./min
Podwozie Alpine, podwójne zawieszenie przednie i tylne w układzie trójkątnym
Masa własna: 1,102 do 1,140 kg
Hamulce Brembo 296 mm z przodu i z tyłu, zaciski w kolorze Charcoal Black
Felgi 17 cali
Opony Michelin Pilot Sport 4 205/45 R17 z przodu i 235/45 R17 z tyłu
Regulowane fotele Sport na 2 szynach, pokryte czarną mikrofibrą i skórą, z szarym przeszyciem
Nowy system multimedialny Alpine z ulepszoną łącznością

Alpine wyposaża swoją nową gamę A110 w nowy system multimedialny Alpine, który obejmuje 7-calowy ekran dotykowy, łączność Bluetooth oraz 2 złącza USB. Jest inspirowany smartfonami, intuicyjny (widgety są konfigurowalne) i kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto.

Sterowanie umieszczone za kierownicą aktywuje rozpoznawanie głosu, aby można było kontrolować system iOS lub Google swojego smartfona lub przeprowadzić wyszukiwanie Google w celu znalezienia adresów.

Wbudowany system nawigacji zapewnia wiele informacji w czasie rzeczywistym (aktualizacje ruchu, obszary ryzykowne, nadchodzące stacje serwisowe, w tym ceny paliw itp.).

Menu telemetrii Alpine (opcjonalnie z wyjątkiem Nowego A110 S) obejmuje pomiary w czasie rzeczywistym lub wykresy słupkowe pokazujące ciśnienie doładowania, temperaturę skrzyni biegów, moment obrotowy, moc, kąt skrętu kierownicy oraz przyspieszenie. Wbudowany stoper pozwala na rejestrowanie wyników na torach wyścigowych.

System multimedialny Alpine dostępny jest, w zależności od wersji, z standardowym systemem audio (2 głośniki), systemem audio Focal (2 głośniki + 2 głośniki wysokotonowe) oraz systemem audio Focal Premium (2 głośniki + 2 głośniki wysokotonowe + 1 subwoofer).

Nowy system multimedialny Alpine jest kompatybilny z FOTA (Firmware Over The Air) zdalnymi aktualizacjami. Dzięki tej łączności w przyszłości będzie można dodać połączenie Wi-Fi.

Precyzyjniejsza kalibracja silnika

Aby maksymalizować przyjemność z jazdy, każdy model Alpine A110 ma 3 tryby do wyboru przez kierowcę: Normal, Sport i Track.

Tryby Normal i Sport są zoptymalizowane odpowiednio do zapewnienia większego komfortu oraz bardziej energicznych zmian biegów, w tym możliwości redukowania biegów i zwiększenia obrotów silnika (efekt dynamicznego przyspieszenia typowego dla podwójnego sprzęgła) między zmianami biegów.

Reakcja pedału przyspieszenia i silnika, czułość systemu wspomagania kierownicy, reguły zmiany biegów, aktywacja zaworu wydechowego oraz reakcja ESC zmieniają się w zależności od wybranego modelu (można całkowicie wyłączyć ESC przy pomocy przycisku).

Kalibracja silnika Nowego A110 GT i Nowego A110 S została poprawiona, aby zwiększyć maksymalną moc do 300 KM przy wyższych obrotach (6,300 obr./min), dodać 20 Nm (moment obrotowy 340 Nm już od 2,400 obr./min) oraz osiągnąć maksymalną prędkość na 7. biegu (automatyczna skrzynia biegów również zaprojektowana jest z myślą o poprawie osiągów).

Kolejna nowość: podczas inicjowania procedury Start Control, jeden z cylindrów jest tymczasowo wyłączany, aby uwolnić bardziej wyścigowe dźwięki.

Nowe wyposażenie

Nowa gama A110 wprowadza nowe wyposażenie (w zależności od wersji):

Pakiet komfortowy (tylko A110): regulowane fotele Sabelt Comfort na 6 szynach, czarna skóra, felgi Serac 18 cali, aluminiowe pedały sportowe, system audio Focal i Park Assist
Park Assist: wsparcie z przodu i z tyłu, tylna kamera
Sportowy wydech (tylko A110) z optymalizowanym podwtryskiem, aby stworzyć jeszcze bardziej odpowiedni efekt dźwiękowy poprzez dostrojony akustyczny rezonator, który wydaje charakterystyczny dla Alpine dźwięk, aktywującą akustyczną zawór dla bardziej komunikatywnych dźwięków w trybach Sport i Track, oraz rozdzielacz Y, aby uniknąć przeciążeń i hałasu pasywnego
Pakiet mikrofibrowy (tylko Nowy A110 GT i Nowy A110 S) na kierownicy, podsufitce, konsoli centralnej i desce rozdzielczej (czarna mikrofibra), do połączenia z opcjonalnymi Fotelami Wyścigowymi w Nowym A110 S
Zestaw Aero (tylko Nowy A110 S): karbonowy przedni element i tylny spojler zapewniający lepsze wsparcie aerodynamiczne, dłuższe owiewki pod pojazdem, aby zwiększyć wydajność tylnego dyfuzora i płaskiego podwozia, maksymalna prędkość (z wyłączonym ogranicznikiem) 275 km/h
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (tylko Nowy A110 S); wysokowydajne opony, dostosowane do torów wyścigowych i zwykłych dróg
Fotele Wyścigowe (tylko Nowy A110 S): fotele Sabelt Sport z tapicerką z mikrofibry
Inne dostępne udogodnienia obejmują:

System hamulcowy Brembo o wysokiej wydajności, podwójne tarcze o średnicy 320 mm z przodu i z tyłu
Aluminiowe pedały sportowe
Pakiet lusterka wstecznego: elektrycznie składane lusterka zewnętrzne i lusterko wewnętrzne przeciwsłoneczne
Felgi Sérac 18 cali, felgi odlewane Fuchs Thunder Grey o satynowym wykończeniu 18 cali, diamentowe felgi Grand Prix 18 cali
100% błyszczące wykończenie dachu z włókna węglowego, co pozwala zaoszczędzić 1.9 kg (w Nowym A110 GT i Nowym A110 S)
Pakiet przechowywania: siatka za siedzeniem pasażera, zamknięta komora między dwoma siedzeniami.
Nadwozia Alpine A110, Nowy A110 GT i Nowy A110 S są dostępne w kolorach Glacier White, Iridescent White, Abyss Blue, Alpine Blue, Deep Black, Thunder Grey, Thunder Grey o matowym wykończeniu oraz Fire Orange. Tylko Nowy A110 S oferuje zupełnie nową opcjonalną wersję dwukolorową (Pomarańczowy Ognisty i czarny dach).

Ponadto katalog Atelier Alpine oferuje gamę 22 ekskluzywnych kolorów „heritage”, które przywołują legendę marki.

Cennik

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.