2021 Audi A3 Sedan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Najmniejszym modelem Audi z 4 drzwiami, który zadebiutował w 2020 roku, był Audi A3.

Wymiary A3 zostały zmienione, aby zwiększyć sportowy charakter i przestronność, a jego długość w porównaniu do wersji hatchback była większa o 15 cm.

Fotele w A3 zostały umieszczone niżej, aby zapewnić więcej miejsca na głowę i po bokach.

Bagażnik A3 miał przyzwoitą pojemność 425 litrów.

Jeśli chodzi o design, model A3 z 2020 roku wyglądał elegancko i agresywnie jednocześnie.

Przód samochodu wyposażony był w dużą, pojedynczą kratkę w kształcie plastra miodu, wykończoną na czarno, która pełniła nie tylko funkcję estetyczną, ale była również funkcjonalna dzięki klapkom, które otwierały się i zamykały.

Reflektory A3 z 2020 roku były w pełni LED i miały cyfrowe światła do jazdy dziennej, co było nowością dla Audi.

Patrząc na bok samochodu, zaczynając od centralnego słupka, linia dachu obniżała się w kierunku tyłu, co sprawiło, że A3 wyglądał bardziej jak coupe z 4 drzwiami.

Z tyłu zintegrowano z klapą bagażnika ukryty spojler. Lampy tylne miały pionowe i poziome paski, umiejscowione strategicznie, aby podkreślić szerokość pojazdu.

W kabinie A3 znajdowało się standardowe cyfrowe zestaw wskaźników, a użytkownicy mogli dodatkowo zdecydować się na Audi Virtual Cockpit, który oferował większy 12,3-calowy wyświetlacz.

Audi zaczęło bardziej koncentrować się na kierowcy i zaprojektowało centralny wyświetlacz w A3 w sposób skierowany w stronę kierowcy.

 Oto druga generacja sukcesu Audi – model A3 Sedan. Kompaktowy czterodrzwiowy samochód jest w pełni połączony cyfrowo – od systemu infotainment po systemy asystujące. Pod elegancką karoserią nowe napędy i dopracowane ustawienia zawieszenia zapewniają doświadczenie jazdy, które jest zarówno efektywne, jak i dynamiczne. A3 Sedan trafi do salonów dealerów w Europie latem 2020 roku.

Nowy Audi A3 Sedan prezentuje się w sportowym, eleganckim stylu. W porównaniu do swojego poprzednika, jest teraz o 4 centymetry (1,6 cala) dłuższy i mierzy 4,50 metra (14,8 stopy), podczas gdy rozstaw osi pozostaje bez zmian. Jego szerokość wzrosła o 2 centymetry (0,8 cala) do 1,82 metra (6,0 stopy), a wysokość zwiększyła się o 1 centymetr (0,4 cala) do 1,43 metra (4,7 stopy). Dzięki temu wzrosła przestrzeń nad głową – o dobre 2 centymetry (0,8 cala) z przodu, dzięki niższej pozycji siedzenia kierowcy – oraz zapewniono więcej miejsca na łokcie. Pojemność bagażnika, wynosząca 425 litrów (15,0 stopy sześcienne), jest dokładnie taka sama jak w modelu poprzednim.

Potężny i elegancki: Eksterier

Przód dominuje duża osłona Singleframe z kratką w kształcie plastra miodu, która jest flankowana przez wyraziste reflektory. Na zewnątrz mają one trapezoidalny kształt skierowany w dół. W wersji topowej z technologią Matrix LED znajdują się tutaj nowe cyfrowe światła dzienne. Składają się one z matrycy pikseli złożonej z 15 segmentów LED, które mogą być aktywowane indywidualnie, nadając różnym wersjom A3 Sedan charakterystyczny styl.

W porównaniu do A3 Sportback, linia nadwozia biegnąca powyżej progu wznosi się w kierunku tylnych świateł przed nadkolem, akcentując krótki tył. Natomiast linia nadwozia w Sedanie rozciąga się aż do zderzaka tylnego. To podkreśla jego długość – o 15 centymetrów (5,9 cala) dłuższy niż Sportback – i nadaje bokowi elegancki wygląd. Wklęsła powierzchnia pod szerokim ramieniem karoserii dodatkowo podkreśla nadkola quattro oraz próg. Tworzy to intensywną grę światła i cienia. Linia dachu opada dynamicznie od słupka B – jak w coupé – i kończy się charakterystycznym spoilera na klapie bagażnika. Opcjonalnie dostępny w wariancie karbonowym, stanowi wizualny akcent, podkreślając potężny wygląd czterodrzwiowego modelu.

Opływowe nadwozie

Aerodynamika korzysta z wyższego tylnego końca w porównaniu do poprzednika oraz dużego dyfuzora. W rezultacie nowy Audi A3 Sedan z silnikiem 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) osiąga wartość współczynnika oporu powietrza (Cd) wynoszącą 0,25, co oznacza poprawę o 0,04 Cd w porównaniu do pierwszej generacji. Sterowany wlot powietrza chłodzącego z dwoma elektrycznie sterowanymi modułami lamelowymi za osłoną Singleframe również się do tego przyczynia. Inteligentnie regulują przepływ powietrza w zależności od sytuacji. Dodatkowo panelowany spód nadwozia, zewnętrzne lusterka o poprawionej aerodynamice oraz aktywne chłodzenie hamulców zmniejszają opór powietrza i sprawiają, że pojazd ma opływowy kształt.

Skoncentrowany i cyfrowy: Kokpit

Kokpit Audi A3 Sedan jest całkowicie skoncentrowany na kierowcy. To zaczyna się od projektowania wnętrza, a kończy na elementach wyświetlania i sterowania. Panel instrumentów z centralnym wyświetlaczem MMI dotykowym jest lekko nachylony w kierunku kierowcy. Ma on przekątną 10,1 cala i jest intuicyjny w obsłudze. Standardowo obejmuje rozpoznawanie pisma ręcznego oraz naturalną kontrolę głosową, która opcjonalnie może korzystać z możliwości chmury. Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala za kierownicą jest dostępny nawet w modelu podstawowym. Jako Audi virtual cockpit plus ma 12,3 cala i oferuje trzy różne widoki, w tym sportową grafikę z nachylonymi cyframi oraz szczególnie dynamiczny układ. Obroty oraz prędkość są tutaj przedstawione w postaci wykresów słupkowych z kątowymi, czerwonymi elementami graficznymi. Na życzenie, wyświetlacz head-up uzupełnia koncepcję wyświetlania, projektując ważne informacje na szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.

Wysoka łączność: Od infotainment po asystentów kierowcy

Najlepszy system infotainment w nowym A3 Sedan to MMI Navigation plus, który wykorzystuje trzecią generację modularnej platformy infotainment (MIB 3). MIB 3 dysponuje dziesięciokrotnie wyższą mocą obliczeniową niż wcześniejszy model, łączy pojazd przez sieć LTE Advanced i podłącza smartfony pasażerów do Internetu za pośrednictwem punktu dostępowego Wi-Fi. MMI Navigation plus standardowo oferuje wiele usług Audi connect, w tym informacje o ruchu drogowym online, wiadomości oraz dodatkowe informacje, takie jak zdjęcia, godziny otwarcia i recenzje użytkowników dotyczące punktów zainteresowania.

Usługi Car-to-X, które korzystają z inteligencji zbiorowej floty Audi, również są częścią oferty. Informują one o niebezpiecznych obszarach lub ograniczeniach prędkości np. do pojazdów z odpowiednim wyposażeniem lub wyszukują wolne miejsca parkingowe przy drodze. Gdy samochód jest wyłączony, aplikacja myAudi kontynuuje nawigację z samochodu na smartfonie. Dzięki temu klienci docierają bezpośrednio do celu.

Audi A3 Sedan jest również połączone ze smartfonem za pośrednictwem interfejsu Audi smartphone, który integruje telefony komórkowe z systemami iOS i Android z Apple Car Play i Android Auto w MMI, a także przez Audi phone box. Ten ostatni łączy urządzenie z anteną samochodową i może je ładować indukcyjnie. Co więcej, A3 Sedan można zablokować i odblokować oraz uruchomić za pomocą smartfona z systemem Android za pomocą klucza Audi connect. Personalizacja umożliwia przechowywanie preferowanych ustawień w indywidualnych profilach przez maksymalnie sześciu użytkowników, w tym ustawienia fotela, klimatyzacji i mediów. Cyfrowe radio DAB+ jest standardem. W opcji dostępne jest radio internetowe oraz radio hybrydowe, które automatycznie przełącza się między FM, DAB i strumieniem online w zależności od siły sygnału stacji, co zapewnia optymalny odbiór. Od połowy roku asystent głosowy Amazon Alexa wzbogaci ofertę.

Systemy asystujące kierowcy są także szczególnie efektywne dzięki bliskiej integracji. W systemie Audi pre sense front kamera za lusterkiem wewnętrznym współpracuje z radarem przednim, aby zapobiegać wypadkom lub przynajmniej zmniejszać ich skutki. Standardowy asystent unikania kolizji również korzysta z danych z tego systemu czujników. Asystent tempomatu, innowacja z klasy pełnowymiarowej, wspiera kierowców w prowadzeniu pojazdu zarówno wzdłuż, jak i w bok. Asystent efektywności powiadamia ich, kiedy warto zdjąć nogę z gazu. W tym celu ocenia informacje, w tym dane nawigacyjne. Ostrzeżenie o wyjeździe, asystent ruchu poprzecznego oraz kamery 360 stopni, które pojawią się wkrótce po premierze rynkowej, również przydają się w ruchu miejskim.

Trzy silniki w ofercie: Napędy

Nowy Audi A3 Sedan będzie dostępny z wyborem dwóch silników TFSI oraz jednego silnika TDI na starcie. Jedną wspólną cechą wszystkich jest wysoka efektywność. 35 TFSI, silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,5 litra, generuje moc 110 kW (150 KM) i dostępny jest w dwóch wersjach – z nowo opracowaną sześciobiegową skrzynią manualną oraz z szybką siedmiobiegową skrzynią S tronic.

Oprócz technologii cylinder on demand, układ napędowy we współpracy z dwusprzęgłową skrzynią S tronic wykorzystuje system mild hybrid 48V. W trakcie hamowania odzyskuje energię, wspiera silnik momentem do 50 Nm (36,9 lb-ft) przy ruszaniu i przyspieszaniu z niskich obrotów oraz pozwala A3 Sedan toczyć się z wyłączonym silnikiem w wielu sytuacjach. W codziennym użytkowaniu zmniejsza zużycie paliwa nawet o 0,4 litra (0,1 gal USA) na 100 kilometrów (62,1 mil).

Silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) również pracuje w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią S tronic, w której zmiany biegów odbywają się za pomocą nowego przełącznika z technologią shift-by-wire.

Komfortowy i dynamiczny jednocześnie: Zawieszenie

Zawieszenie nowego Audi A3 Sedan zostało dostrojone w sposób sportowy i harmonijny – jest nieco bardziej precyzyjne niż w modelu poprzednim. W dużej mierze tę precyzję i szybkość reakcji zapewnia centralny system dynamicznego prowadzenia, który zapewnia optymalną interakcję między wszystkimi komponentami istotnymi dla dynamiki poprzecznej. Alternatywnie do standardowego ustawienia, dostępne jest zawieszenie sportowe oraz zawieszenie z kontrolowanymi amortyzatorami. To ostatnie oferuje szeroki zakres od bardzo komfortowej jazdy do zwinnego prowadzenia. System dynamicznego prowadzenia Audi drive select pozwala również kierowcy na doświadczanie różnych poziomów dostrojenia zawieszenia w A3 Sedan – od ukierunkowanego na komfort aż po zdecydowanie dynamiczny, a także szczególnie oszczędny. To również wiąże się ze zmianami w charakterystyce reakcji na pedał gazu oraz progresywnego układu kierowniczego, który zmienia swoje przełożenie w zależności od kąta skrętu.

Od 27 700 EUR: Ceny i wprowadzenie na rynek

30 TFSI 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ 5500 Rpm
110 Hp @ 5500 Rpm
108 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2000-3000 Rpm
200 Nm @ 2000-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60 In (1
Rozstaw osi103.8 In (2637 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2701 Lbs (1225 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3913 Lbs (1775 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)120 G/Km

35 TFSI 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R 16 91 V
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60 In (1
Rozstaw osi103.8 In (2637 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2833 Lbs (1285 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4045 Lbs (1835 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

30 TDI FWD 6MT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc85.3 Kw @ 2750-4250 Rpm
116 Hp @ 2750-4250 Rpm
114 Bhp @ 2750-4250 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1600-2500 Rpm
300 Nm @ 1600-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60 In (1
Rozstaw osi103.8 In (2637 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2976 Lbs (1350 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4200 Lbs (1905 Kg)
Spalanie miasto60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO290 G/Km
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)108 G/Km

35 TDI S Tronic 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3000-4200 Rpm
150 Hp @ 3000-4200 Rpm
148 Bhp @ 3000-4200 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1600-2750 Rpm
360 Nm @ 1600-2750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (S Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R 16 91 V
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60 In (1
Rozstaw osi103.8 In (2637 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Turning Circle (Curb To Curb)36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna3120 Lbs (1415 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

30 TFSI MHEV 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ 5500 Rpm
110 Hp @ 5500 Rpm
108 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2000-3000 Rpm
200 Nm @ 2000-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7- Automatyczna Speed S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60 In (1
Rozstaw osi103.8 In (2637 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2833 Lbs (1285 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4057 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)112 G/Km

35 TFSI MHEV 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Moc silnika elektrycznego2.9 Kw (4 Hp)
Electrical Motor Torque36.9 Lb-Ft (50 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (S Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16 91 V
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60 In (1
Rozstaw osi103.8 In (2637 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2910 Lbs (1320 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4134 Lbs (1875 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)124 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.