2021 Audi S3 Sedan

Przed wprowadzeniem nowej generacji, Audi wprowadziło ostatnią poprawkę dla trzeciej generacji swojego kompaktowego sedana, wprowadzając na rynek model S3 Sedan.

Pomimo że gama modelu A3 była już dość stara na rynku, niemiecki producent samochodów postanowił dać ostatni impuls wersji sedan, wprowadzając model S3, który może pełnić rolę zarówno pojazdu rodzinnego, jak i sportowego sedana.

Urok sedana S3 z 2020 roku polegał na tym, że był prawdziwym „śpiącym” autem fabrycznym. W przeciwieństwie do sedana RS3, model ten nie posiadał ekstrawaganckich elementów aerodynamicznych, które wyróżniałyby go z tłumu. Niemniej jednak, niektóre detale przyciągały uwagę, takie jak sportowy przedni zderzak oraz większe, 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Z tyłu, pod specyficznym designem zderzaka, znajdowały się cztery końcówki wydechu, które mogły odróżnić standardowe A3 od S3.

Wewnątrz, S3 był standardowo wyposażony w Audi Virtual Cockpit, który zastąpił analogowe wskaźniki wyświetlaczem TFT. Na środku deski rozdzielczej, nad centralnym panelem, zainstalowano wysuwany ekran dla systemu infotainment. Było to bardzo eleganckie rozwiązanie, ale system nie miał ekranu dotykowego.

Model S3 wyposażony był w silnik benzynowy z podwójną turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Oferował moc 310 KM i współpracował ze standardową 6-biegową skrzynią manualną. Napęd przekazywany był na wszystkie cztery koła. Opcjonalnie, S3 mógł być wyposażony w 7-biegową skrzynię S-Tronic (automatyczną, z podwójnym sprzęgłem).

 Dobre 20 lat temu Audi wprowadziło na rynek segment sportowych, premium kompaktów z pierwszym S3. Teraz marka prezentuje nową generację – S3 Sportback oraz S3 Sedan. Silnik 2.0 TFSI generuje moc 228 kW (310 KM) oraz moment obrotowy 400 Nm (295,0 lb-ft). Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,8 sekundy. Siedmiobiegowa skrzynia biegów S tronic, napęd quattro z inteligentną kontrolą oraz sportowe zawieszenie S z opcjonalną kontrolą tłumienia sprawiają, że moc trafia na drogę bez wysiłku. Wiele innych nowych funkcji – w tym koncepcja obsługi, infotainment i systemy wspomagające – dopełniają nowoczesny charakter modeli S3.

Charakterystyczny design i oświetlenie

Nowe modele S3 pokazują swój dynamiczny charakter już od pierwszego spojrzenia. Z przodu dominuje Singleframe z dużą kratką w kształcie rombu oraz imponującymi wlotami powietrza, a obudowy lusterek zewnętrznych mają błyszczący wygląd aluminium. Linia nadwozia biegnie mocno od reflektorów do świateł tylnych. Dolne partie są wygięte do wewnątrz – nowy element designu Audi, który bardziej akcentuje nadkola.

Nowe Audi S3 Sportback oraz S3 Sedan można opcjonalnie wyposażyć w reflektory matrix LED. Ich cyfrowe światła dzienne składają się z macierzy pikseli złożonej z 15 segmentów LED, z których dziesięć tworzy dwie pionowe linie. Z tyłu duży dyfuzor oraz cztery końcówki wydechu podkreślają sportowy wygląd.

Mocny napęd

Nowe modele S3 są napędzane silnikiem 2.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM) oraz momencie obrotowym 400 Nm (295,0 lb-ft). Wysokotechnologiczne rozwiązania, takie jak system Audi valvelift (AVS), który dostosowuje skok zaworów ssących w razie potrzeby, zapewniają dobre napełnienie komór spalania, a zarządzanie termiczne pomaga zapewnić wysoką wydajność. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,8 sekundy w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (155,3 mph). Kierowca może za pomocą standardowego systemu Audi drive select sprawić, że dźwięk mocnego czterocylindrowego silnika turbo będzie jeszcze bardziej wyrazisty.

Siedmiobiegowa skrzynia biegów S tronic z błyskawicznymi zmianami biegów i funkcją luzu oraz napęd quattro dostarczają moment obrotowy na drogę. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe przed tylną osią jest w pełni zmienne i przemieszcza się pomiędzy przodem a tyłem w razie potrzeby, łącząc dynamiczne osiągi z stabilnością i efektywnością. Zarządza nim modułowy system sterowania dynamiką jazdy – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z systemem stabilizacji elektronicznej (ESC) oraz kontrolowanymi tłumikami dostępnymi opcjonalnie.

Dynamiczne zawieszenie

Dzięki czterowahaczowemu zawieszeniu tylnemu oraz progresywnemu układowi kierowniczemu, standardowe zawieszenie oferuje wszystko, co potrzebne do przyjemnej jazdy. Obniża nadwozie o 15 milimetrów (0,6 cala). Audi może także na życzenie zamontować seryjne sportowe zawieszenie S z kontrolą tłumienia. Zawory kontrolują przepływ oleju w tłumikach, dzięki czemu adaptują się do stanu drogi, sytuacji na drodze oraz wymagań kierowcy w sposób indywidualny i ciągły w ułamku sekundy. Zakres pomiędzy komfortem a dynamiką jest jeszcze szerszy niż w modelu poprzednim.

Nowy elektryczny wspomagacz hamulców zapewnia mocne i błyskawiczne hamowanie. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane wewnętrznie. Seryjnie zaciski hamulcowe są czarne, z opcją czerwonych. Modele S3 standardowo wyposażone są w 18-calowe koła, z opcjonalnymi 19-calowymi.

Przestronna koncepcja wnętrza

W porównaniu do swoich poprzedników, nowe modele Audi S3 zwiększyły swoje wymiary: Sportback i Sedan są odpowiednio dłuższe o trzy centymetry (1,2 cala) i cztery centymetry (1,6 cala), podczas gdy oba modele są szersze o trzy centymetry (1,2 cala).

Pięciodrzwiowy samochód ma teraz 4,34 metra (14,2 stopy) długości, podczas gdy czterodrzwiowy ma długość 4,50 metra (14,8 stopy). Poza minimalnymi różnicami, oba warianty nadwozia są identyczne pod względem szerokości (1,82 m (6,0 stopy)), wysokości (1,43 m (4,7 stopy)) oraz rozstawu osi (2,64 m (8,7 stopy)). Wewnątrz oferuje więcej miejsca na ramiona i łokcie. Bagażnik S3 Sportback mieści od 325 do 1,145 litrów (11,5-40,4 stopy sześcienne) w zależności od pozycji tylnej kanapy, podczas gdy Sedan ma pojemność 370 litrów (13,1 stopy sześcienne).

Sportowe wnętrze

Uderzający sportowy design nowych modeli Audi S3 kontynuuje się wewnątrz – z nową, kompaktową dźwignią zmiany biegów dla siedmiobiegowego S tronic i dekoracyjnymi wstawkami z aluminium lub węgla, których design przypomina kształt reflektorów. Kokpit skupia się na kierowcy. Charakterystyczne kratki wentylacyjne tworzą jedną całość z pokrywą wskaźników, podkreślając sportowy charakter. Standardowo oferowany jest 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowy. Alternatywnie można wybrać wirtualny kokpit Audi lub jego wersję „plus”. Oba mają przekątną 12,3 cala, przy czym ta ostatnia oferuje również trzy różne ekrany. Opcjonalny pakiet oświetlenia ambientowego plus dostarcza ukierunkowane efekty świetlne w ciemności. Fotele sportowe zostały nowo zaprojektowane, a ich standardowa tapicerka w dużej części wykonana jest z recyklingowanych butelek PET, akcentowanych stylowym kontrastowym przeszyciem.

W centralnej części deski rozdzielczej znajduje się 10,1-calowy wyświetlacz dotykowy osadzony w dużym czarnym panelu. Rozpoznaje wpisy ręczne oraz zapewnia akustyczną informację zwrotną. Jako dodatkowy poziom obsługi, infotainment można również kontrolować głosowo w sposób naturalny. Audi dostarcza również wyświetlacz przezierny jako opcję.

Nowa generacja infotainment

Koncepcja obsługi MMI nowych modeli Audi S3 oparta jest na trzeciej generacji modułowej platformy infotainment (MIB 3). Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy wyższa niż w przypadku jej poprzednika, wykonuje wszystkie zadania związane z łącznością z prędkością LTE Advanced i ma zintegrowany hotspot Wi-Fi. Wskazówki dotyczące trasy są elastyczne i dokładne. Nawigacja oferuje prognozy dotyczące sytuacji na drodze, wysokiej rozdzielczości zdjęcia satelitarne z Google Earth oraz informacje o płynności ruchu. Indywidualne ustawienia, takie jak często wybierane cele czy preferencje klimatyzacyjne, można zapisać w maksymalnie sześciu profilach użytkowników.

Usługi online Audi connect obejmują również usługi car-to-X, które pomagają w znalezieniu dostępnych miejsc parkingowych na drodze lub pozwalają kierowcy surfować po zielonej fali, komunikując się ze światłami drogowymi w miastach takich jak Düsseldorf i Ingolstadt. Łączność między nowym Audi S3 a smartfonem użytkownika jest bezpłatna za pomocą aplikacji myAudi, a także przez Apple CarPlay, Android Auto oraz Audi phone box – który łączy urządzenie z anteną pojazdu i ładował je indukcyjnie.

Kolejną funkcją jest klucz Audi connect, który upoważnia klienta do zamykania i otwierania samochodu oraz uruchamiania silnika za pomocą smartfona z systemem Android. Dla miłośników HiFi, premium system dźwiękowy Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D dostarcza szczególnie przestrzenny krajobraz dźwiękowy.

Pomocne systemy wspomagania kierowcy

Systemy wspomagania kierowcy w nowych modelach Audi S3 również pokazują techniczne umiejętności Audi. Audi pre sense front, asystent wchodzenia w zakręt i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu mają potencjał do zapobiegania wypadkom i są standardowe. Dalsze systemy wspomagające, takie jak ostrzeżenia przy zmianie pasa i opuszczaniu oraz asystent do parkowania i przeciwnych kierunków, są dostępne opcjonalnie. Asystent tempomatu adaptacyjnego wspiera w kierowaniu wzdłużnym i poprzecznym. Utrzymuje prędkość i odległość od pojazdu z przodu oraz wspiera w prowadzeniu na pasie dzięki delikatnym interwencjom w kierownicy. Asystent efektywności wspiera ekonomiczny styl jazdy.

Zaplanowane: Wprowadzenie na rynek i ceny

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.