2021 BMW 4-Series Convertible

2021 BMW 4-Series Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2021 BMW 4-Series Convertible

Zmiana z dachu typu soft na hard kilka lat temu wydawała się dobrym pomysłem, ale w 2020 roku BMW zrobiło dokładnie odwrotnie, przechodząc z hard-top na soft-top w kabriolecie 4-Series.

BMW ma długą historię produkcji samochodów otwartych, nawet przed II wojną światową. Niemiecki producent zawsze świetnie łączył przyjemność z jazdy w sportowym samochodzie z doświadczeniem jazdy na otwartym powietrzu, minimalizując lub eliminując kompromisy w osiągach.

Pierwszym elementem, który wyróżniał się w wyglądzie samochodu, była kratka. Była masywna i sięgała w dół, eliminując drugą kratkę z zderzaka. W bocznych wlotach umieszczono światła przeciwmgielne oraz atrapę wlotów powietrza dla tarcz hamulcowych. Reflektory LED były standardem, a światła laserowe były dostępne jako opcja. Kabriolet 4-Series miał czysty wygląd, z zaokrąglonymi powierzchniami, które nie zostały zmienione przez rzeźbione drzwi z boku. Projektanci dodali parę atrap wentylacyjnych za tylnymi kołami oraz kilka końcówek wydechowych z tyłu.

Wnętrze było przystosowane dla czterech dorosłych dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,85 m. Ponieważ dach typu soft zajmował mniej miejsca niż hard-top, tylną kanapę można było przesunąć niemal nad tylną osią. Dzięki nowemu systemowi bagażnik oferował o 80 litrów więcej miejsca niż jego poprzednik. Ale to nie wszystko. Dach typu soft można było otwierać lub zamykać przy prędkości do 50 km/h w 18 sekund.

Kabriolet 4-Series był wyposażony w wybór czterech silników o mocy od 184 KM do 374 KM, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Wszystkie wersje były wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Aby lepiej dostosować się do wymagań Euro 6d, do oferty dodano wersję mild-hybrid z silnikiem wysokoprężnym.

 Najważniejszym elementem modeli z nowej serii 4 BMW jest starannie przemyślana poprawa ich sportowych możliwości. Teraz można je również połączyć z przyjemnością jazdy kabrioletem. Dzięki oszałamiającemu stylowi, zupełnie nowemu projektowi dachu, różnorodnej gamie silników, najwyższej klasy technologii podwozia oraz innowacyjnym funkcjom wyposażenia, nowy BMW 4-Series Convertible zapewnia przyjemność z jazdy w szczególnie ekskluzywnej formie. Otwarty czteromiejscowy model nawiązuje do nowego BMW 4-Series Coupé, prezentując odrębny design o znacznie ostrzejszym profilu niż jego poprzednik. Jego wyjątkowa koncepcja pojazdu z dedykowaną strukturą nadwozia i dostosowaniem podwozia nadaje nowemu BMW 4-Series Convertible niezwykłą dynamikę. Umożliwia to także wyraźniejsze odróżnienie go od nowego BMW 3-Series Sedan, które stanowiło technologiczny wzór dla nowej serii 4 BMW.

BMW ma długą tradycję łączenia sportowych osiągów marki z przyjemnością jazdy kabrioletem w modelu z segmentu premium średniej wielkości. 35 lat temu podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych IAA w Frankfurcie zaprezentowano pierwszy kabriolet BMW 3-Series. Otwarty czteromiejscowy samochód od razu zdobył uznanie dzięki swojej eleganckiej sylwetce, niskiej, poziomej linii ramion i pozycji siedzącej, która dodatkowo intensyfikowała kontakt z otoczeniem. Bezkonkurencyjna w swoim segmencie, ta formuła generowania najwyższej przyjemności z jazdy pod otwartym niebem została konsekwentnie udoskonalana przez każdą kolejną generację modeli, a nowy BMW 4-Series Convertible jest już szóstą generacją, która dostarcza współczesną interpretację oryginalnej koncepcji.

W miarę ewolucji, średniej wielkości kabriolet BMW nabierał także coraz większego poczucia niezależności pod względem designu, nadwozia i specyfikacji, co po raz pierwszy odzwierciedlono w oddzielnej nazwie modelu w poprzedniku nowego BMW 4-Series Convertible. Najnowsza edycja wyraźnie odróżnia się od BMW 3-Series Sedan. Postępy w stosunku do modelu poprzedniego objawiają się przede wszystkim w wyraźnie wyższych osiągach oraz nowym formacie dachu z miękkim materiałem, który łączy praktyczne korzyści składanej twardej pokrywy z purystycznym urokiem materiałowego dachu – innymi słowy, to najlepsze z obu światów.

Nowy BMW 4-Series Convertible zadebiutuje na całym świecie od marca 2021 roku. Będzie produkowany w zakładzie BMW w Dingolfing, który jest największym zakładem produkcyjnym BMW Group w Niemczech i siedzibą BMW 8-Series Convertible oraz jego odpowiedników. Inne modele, które będą schodzić z linii produkcyjnej w Dingolfing to BMW 5-Series, BMW 6-Series Gran Turismo i luksusowy sedan BMW 7-Series.

Design zewnętrzny: charakterystyczne proporcje tworzą aurę sportowości i elegancji

Dzięki dynamicznie wydłużonym proporcjom nowy BMW 4-Series Convertible nie ukrywa ani swoich sportowych osiągów, ani eleganckiego stylu, charakterystycznego dla czteromiejscowego kabrioletu zaprojektowanego z myślą o ekskluzywnej przyjemności z jazdy. Jednocześnie nowy język wzornictwa marki przyniósł wyrazistą interpretację niskoprofilowej sylwetki, która tradycyjnie jest cechą wyróżniającą premium średniej wielkości kabriolety BMW. Ten aspekt szczególnie uwidacznia się przy otwartym dachu i łączy się z potężnie wykrojonymi powierzchniami, które wyraźnie podkreślają sportowy charakter nowego 4-Series Convertible.

Elegancka, lecz potężna obecność nowego modelu wynika również z jego większych wymiarów zewnętrznych. Przy długości 4,768 milimetra, jest o 128 mm dłuższy od swojego poprzednika, szerokość wzrosła o 27 mm do 1,852 mm, a rozstaw osi zwiększył się o 41 mm do 2,851 mm. Wysokość pojazdu wynosi 1,384 mm ze zamkniętym dachem. Zwiększone szerokości rozstawu (+ 28 mm z przodu i + 18 mm z tyłu) podkreślają muskularny wygląd samochodu, a jednocześnie korzystnie wpływają na jego sportowe właściwości jezdne. Doskonała równowaga między sportowością a elegancją, z której znane jest BMW, ponownie objawia się w długiej masce, krótkich zwisach i długich drzwiach z bezramkowymi oknami.

Przód zawiera ekspresywne akcenty stylistyczne z bogatą tradycją

Oprócz proporcji samochodu, to przednia część nowego BMW 4-Series Convertible najbardziej żywo podkreśla jego odrębny charakter i wyraźnie odróżnia go od nowego BMW 3-Series Sedan. Jego definiującym elementem jest duża, pionowa atrapa chłodnicy BMW, która zajmuje centralne miejsce w przedniej części czteromiejscowego kabrioletu, tak jak w nowym BMW 4-Series Coupé. Atrapa chłodnicy, z wyraźnym nachyleniem do przodu, wykorzystuje wloty powietrza o standardowej siatce, wskazując na dużą ilość powietrza chłodzącego potrzebnego dla potężnego silnika kryjącego się w tle. Jej pionowe elementy połączone w centrum przypominają elementy konstrukcyjne z przeszłości marki – znane z legendarnej klasyki, takiej jak BMW 328 i BMW 3.0 CSi – dodając jednocześnie nowoczesnego akcentu.

Atrapa chłodnicy BMW sięga prawie do dolnej krawędzi przedniego zderzaka i jest otoczona precyzyjnie wykrojonymi powierzchniami. Jak kontury reflektorów, tak i strzałkowe linie maski koncentrują się na atrapie chłodnicy. Opcjonalne światła przeciwmgielne LED oraz zaprojektowane w pionie Air Curtains zlokalizowane na zewnętrznych krawędziach harmonijnie wpasowują się w elegancko stylizowane powierzchnie.

Reflektory LED w standardzie, BMW Laserlight w opcji

Obok atrapy chłodnicy BMW, niezwykle smukłe reflektory również przyczyniają się do nadania przedniej części nowego BMW 4-Series Convertible przyciągającego wzrok wyglądu. Ich zarysy głęboko wcinają się w nadkola z przodu i zwężają w kierunku atrapy chłodnicy oraz źródeł światła w układzie jeden obok drugiego, tworząc skupiony wzrok na drodze, który stał się sygnaturą designu marki BMW. Nowy BMW 4-Series Convertible standardowo wyposażony jest w reflektory full-LED, których wyrafinowana technologia oświetleniowa jest widoczna w detalach. Obejmuje to dwa smukłe, U-kształtne światłowodowe przewody świetlne, które pełnią rolę świateł do jazdy dziennej. A kierunkowskazy mają postać trzech wysokiej jakości szklanych kloszy na zewnętrznych krańcach jednostek reflektorów.

Na liście opcji nowego BMW 4-Series Convertible znajdują się adaptacyjne reflektory LED z BMW Laserlight, w tym asystent dalekiego światła BMW Selective Beam, który nie oślepia. Tutaj zarówno światło drogowe, jak i mijania są generowane z zewnętrznych i wewnętrznych źródeł światła reflektorów. To wyposażenie zawiera również światła do skrętu oraz funkcje adaptacyjnego oświetlenia z zmiennym oświetleniem drogi, optymalizowanym do jazdy w mieście i na autostradzie. Przy prędkościach powyżej 60 km/h (37 mph), BMW Laserlight zwiększa zasięg świateł drogowych do maksymalnie 550 metrów, podążając dynamicznie za zakrętem drogi. Trójwymiarowe heksagonalne światłowodowe przewody świetlne dostarczają światła do jazdy dziennej. Każdy z zewnętrznych elementów światła do jazdy dziennej pełni również funkcję kierunkowskazu.

BMW Laserlight można łatwo rozpoznać po niebieskich wstawkach na górnej krawędzi jednostek reflektorów. Obie warianty świateł LED są dostępne w wersji BMW Individual w formie Shadowline, z przyciemnionymi wstawkami zdobiącymi ich górne krawędzie.

Elegancka sylwetka, charakterystyczny zarys dachu, wyrazisty tył

Dynamika wydłużonego profilu bocznego nadaje nowemu BMW 4-Series Convertible niski wygląd, emanujący sportowym wdziękiem, podczas gdy potężnie uformowane powierzchnie intensyfikują jego sportowy charakter. Daleko odsunięte siedzenia stają się szczególnie widoczne, gdy dach jest otwarty. To gwarantuje doświadczenie jazdy bez dachu, które jest łatwo kojarzone z kabrioletami BMW, podkreślone przez słońce na twarzy i wiatr we włosach. Gdy dach jest zamknięty, materiałowy dach elegancko łukuje nad kabiną pasażerską, a jego zwarta forma tworzy charakterystyczną i przyciągającą wzrok sylwetkę z tyłu.

W rejonie tylnych nadkoli precyzyjne linie i trójwymiarowo wykrojone powierzchnie tworzą potężne ramiona, które nadają nowemu BMW 4-Series Convertible szeroki, muskularny wygląd, szczególnie z otwartym dachem. To wrażenie potęgują smukłe jednostki świateł tylnych, które sięgają głęboko w boki. Lampa tylna jest stylowo przyciemniona, a ich tylne paski świecą jednolicie, by odtworzyć kształt litery L, znany z innych modeli BMW. Pionowo ułożone otwory na zewnętrznych krawędziach wyraźnie zdefiniowanego tylnego zderzaka naśladują wygląd Air Curtains z przodu. Podwójne końcówki wydechu – okrągłe lub trapezoidalne, w zależności od wersji modelu – otaczają dolną część tylnego zderzaka.

Model M Sport z charakterystycznym designem; akcenty specyficzne dla flagowych wariantów nowego BMW 4-Series Convertible

Nowy BMW 4-Series Convertible jest również dostępny w wersji M Sport jako alternatywa dla standardowej specyfikacji. Ta wersja wyposażenia dodaje bardzo duże zewnętrzne wloty powietrza w przednim zderzaku oraz wyraźnie wyrzeźbiony tylny zderzak z wstawką w kolorze Dark Shadow i elementem dyfuzora w wysokim połysku czarnym, aby wzmocnić jego dynamiczną aurę. Inne cechy designu zdobiące model M Sport to elementy wykończenia wlotów powietrza, listwy boczne i podstawy lusterek zewnętrznych w wykończeniu wysokiego połysku czarnego. W samochodach z opcjonalnym wykończeniem BMW Individual High-gloss Shadowline z rozszerzonymi funkcjami, obwódka atrapy chłodnicy i końcówki rur wydechowych również charakteryzują się eleganckim ciemnym kolorem.

Oprócz cech nadwozia modelu M Sport, zaprojektowanych w celu optymalizacji dostarczania powietrza chłodzącego i aerodynamiki, BMW M440i xDrive Convertible i BMW M440d xDrive Convertible są również wyposażone w obwódkę atrapy chłodnicy, wykończenia wlotu powietrza, kapsle lusterek zewnętrznych i końcówki rur wydechowych w kształcie trapezu w kolorze Cerium Grey. Wstawka w tylnym zderzaku w wysokim połysku czarnym stanowi dodatkowy akcent. Dodatkowo, samochody BMW M oraz model M Sport mogą być wyposażone w zewnętrzny pakiet M Carbon, który obejmuje wykończenia wlotów powietrza dla przednich błotników, kapsle lusterek zewnętrznych oraz element dyfuzora w tylnym zderzaku wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Szeroki wybór kolorów nadwozia i wykończeń lakierniczych BMW Individual, a także dwa kolory dachu materiałowego do wyboru

Od momentu wprowadzenia do sprzedaży nowego BMW 4-Series Convertible dostępne są dwa matowe odcienie lakieru: czarny i biały alpejski, a także opcje metaliczne: czarny szafir, metaliczny biały minerał, metaliczny błękit nieba, metaliczny pomarańczowy zachód słońca, metaliczny niebieski Portimao, metaliczny błękit arktyczny i nowy metaliczny zielony San Remo. Klienci mogą również wybierać spośród wykończeń lakierniczych BMW Individual: metaliczny szary Dravite i metaliczny niebieski Tanzanite. A dla zapewnienia wyjątkowego wyglądu, nowy 4-Series Convertible można także zamówić w kilku specjalnych odcieniach BMW Individual, w tym wizualnie wyrazistym matowym błysku metalicznego błękitu Portimao i matowego głębokiego szarości.

Dach materiałowy dostępny jest w dwóch wariantach, które pasują do wybranego koloru nadwozia. W alternatywie dla standardowego czarnego, dostępny jest także w wykończeniu w kolorze antracytowego srebra, które nadaje tkaninie elegancki metaliczny blask, szczególnie w pełnym słońcu.

Wnętrze: zorientowany na kierowcę projekt kokpitu i cztery miejsca zanurzone w premium atmosferze sportowej elegancji

Połączenie sportowości i elegancji, które charakteryzuje nowy BMW 4-Series Convertible, przenosi się również do kabiny. Zorientowany na kierowcę design kokpitu dodatkowo wzbogacono dużą grupą ekranów deski rozdzielczej i wyświetlacza kontrolnego. Wraz z ergonomicznie zoptymalizowanym układem przycisków, pomaga to skoncentrować uwagę kierowcy na drodze przed nim. W standardowym wyposażeniu znajdują się sportowe siedzenia z przodu z ergonomicznie zaprojektowanymi podajnikami pasów, które ułatwiają kierowcy i pasażerowi z przodu zapięcie pasów bezpieczeństwa. Wysoko umieszczona konsola centralna łączy się z harmonijnie dobranym wykończeniem powierzchni deski rozdzielczej i tapicerki drzwi, tworząc otoczenie sprzyjające komfortowi dla pasażerów z przodu. W BMW M440i xDrive Convertible, BMW M440d xDrive Convertible oraz w opcji modelu M Sport, zewnętrzne krawędzie konsoli centralnej mają poduszki na kolana, zachęcające do sportowego stylu jazdy.

Cechami wyróżniającymi wnętrze kabrioletu są elegancko stylizowane panele boczne, z ciągłym wykończeniem, które okala całą kabinę. Subtelnie stylizowane kopuły na tylnej półce odzwierciedlają kształt tylnych zagłówków. Tylne siedzenia mają wyraźnie indywidualny design, podkreślony wbudowanym modułem do przechowywania i uchwytem na napoje w centralnym podłokietniku z tyłu.

Poziome linie definiują strukturę elegancko zaprojektowanej deski rozdzielczej w nowym BMW 4-Series Convertible. Jej szerokość jest dodatkowo podkreślona przez kontury i wysokiej jakości electroplated paski, które rozciągają się w obszary drzwi. Na środku panelu znajduje się ostro zaprojektowana jednostka mieszcząca wyświetlacze oraz przyciski do klimatyzacji i centralnych wentylacji. Przycisk start/stop silnika znajduje się teraz w eleganckim panelu sterującym w konsoli centralnej, gdzie nowo zaprojektowany dźwignia zmiany biegów dołącza do kontrolera i przycisków przełącznika Driving Experience Control oraz elektrycznej hamulca ręcznego. Funkcje oświetleniowe są obsługiwane z panelu przycisków obok kierownicy.

Wysokiej jakości wykończenia wnętrza również odgrywają rolę w nowoczesnej atmosferze premium kabiny nowego BMW 4-Series Convertible. W standardzie znajdują się paski wykończenia wnętrza w wysokim połysku czarnym z akcentami w kolorze perłowego chromu, a pięć alternatyw – w tym otwarty, drobny drewno i efekt aluminium mesh – można wybrać z listy opcji. Dostępne są również trzy warianty pasków wykończenia wnętrza BMW Individual.

Model M Sport oraz modele BMW M: emanują dynamizmem wewnątrz i na zewnątrz

Ekskluzywne elementy designu wewnątrz modelu M Sport jeszcze bardziej podkreślają jego wyjątkowo dynamiczny charakter. Sportowe siedzenia z tapicerką skórzaną Vernasca specyficzną dla M, skórzana kierownica M, płyty progowe z logo M oraz paski wykończenia wnętrza w Aluminium Tetragon z akcentami w kolorze perłowego chromu nadają wizualną moc bogatemu wrażeniu z jazdy. Napisy modeli w wyświetlaczu cyfrowym deski rozdzielczej również wskazują na szczególny status BMW M440i xDrive Convertible i BMW M440d xDrive Convertible.

Nadwozie i dach materiałowy

Nowy BMW 4-Series Convertible to idealne miejsce na delektowanie się przyjemnościami wynikającymi ze sportowych osiągów, ciesząc się jednocześnie ekskluzywnym doświadczeniem jazdy kabrioletem. Aby nadać otwartemu czteromiejscowemu samochodowi bardziej zwinne i precyzyjne właściwości jezdne, zbudowano go wokół niezależnej konstrukcji nadwozia, podobnie jak jego odpowiednik 4-Series Coupé. Sztywność nadwozia zwiększono dzięki dodatkowym elementom usztywniającym, zaprojektowanym specjalnie dla modelu kabrioletu. Optymalna waga, prawie idealny rozkład masy 50:50 (w zależności od wariantu silnika i wyposażenia), niskie położenie środka ciężkości, doskonała aerodynamika i sztywne mocowania podwozia to dodatkowe czynniki przyczyniające się do sportowych właściwości jezdnych nowego BMW 4-Series Convertible.

Konstrukcja dachu również świadczy o niezłomnym zobowiązaniu koncepcji pojazdu do dostarczania intensywnych wrażeń z jazdy sportowej. Innowacyjny dach materiałowy o konstrukcji panelowej został opracowany specjalnie dla nowego BMW 4-Series Convertible i łączy solidność i zdolności do jazdy w różnych warunkach atmosferycznych składanej twardej pokrywy, która była wyposażona w jego poprzedniku, z klasycznym urokiem materiałowego dachu. Nowy projekt dachu materiałowego wyznacza standardy w zakresie stylu, poczucia jakości oraz komfortu termicznego i akustycznego.

Harmonijny design, optymalna waga: nowy dach materiałowy

Nowa konstrukcja dachu panelowego poprawia wygląd i komfort nowego BMW 4-Series Convertible, jednocześnie poprawiając dynamikę jazdy i codzienną użyteczność. Składa się z dużych elementów panelowego dachu o konstrukcji plastra miodu, wbudowanego szklanego tylnego okna, kilku warstw izolacji oraz materiałowego pokrycia dostępnego w dwóch kolorach. Dach materiałowy napina się nad kabiną pasażerską po zamknięciu, przy czym wysokiej jakości materiał tkaninowy leży płasko na nieruchomych elementach panelowych, co sprawia, że ich kontury ani rama dachu materiałowego nie przebijają przez powierzchnię. Efektem jest linia dachu przypominająca coupé z purystycznym uczuciem dachu materiałowego.

Dach materiałowy w konstrukcji panelowej jest o około 40 procent lżejszy niż składana twarda pokrywa poprzedniego modelu. Jednocześnie jego poziomy komfort akustyczny i termalny przewyższa tradycyjnego dachu materiałowego. Gładka powierzchnia, w międzyczasie, redukuje hałas wiatru w kabinie, a także ma pozytywny wpływ na właściwości aerodynamiczne nowego modelu. Skuteczna izolacja ułatwia ogrzanie wnętrza w niskich temperaturach na zewnątrz, a pasażerowie z przodu również korzystają z 5 mm większej przestrzeni na głowę niż wcześniej.

Gdy dach jest otwarty, elementy panelowe układają się jedna na drugiej w jednolitym ruchu, zanim zostaną schowane pod pokrywą dachu materiałowego, która jednocześnie się odchyla. Trzy stałe segmenty materiałowego pokrycia również składają się w zwarty Z, zanim znikną w komorze dachu materiałowego. Dach materiałowy otwiera się i zamyka cicho oraz efektywnie dzięki elektrycznemu mechanizmowi napędowemu.

Proces otwierania i zamykania rozpoczyna się od naciśnięcia przycisku na konsoli centralnej i trwa około 18 sekund. Po zamknięciu dachu, boczne szyby automatycznie się podnoszą. Nowy BMW 4-Series Convertible również radzi sobie z nagłymi zmianami warunków pogodowych, gdyż dach materiałowy można szybko otworzyć i zamknąć podczas jazdy z prędkością do 50 km/h (31 mph). A jeśli opcja Comfort Access jest zainstalowana, dach można również obsługiwać zdalnie.

Zmienny schowek dachowy, wysokiej jakości deflektor wiatru

Kompaktowa konstrukcja dachu panelowego i inteligentny mechanizm przechowywania sprawiają, że zajmuje on znacznie mniej miejsca z tyłu nowego BMW 4-Series Convertible i również oferuje oszczędność wagi o 40 procent w porównaniu do składanej twardej pokrywy z modelu poprzedniego. Podczas jazdy z otwartym dachem, bagażnik może pomieścić 300 litrów bagażu, co stanowi wzrost o 80 litrów. A gdy dach jest zamknięty, klapa zmiennego schowka dachowego może być łatwo przesuwana ręcznie w pozycji pionowej z bagażnika, podnosząc pokrywę wyznaczającą dno schowka. Tworzy to dodatkową przestrzeń na bagaż, zwiększając pojemność bagażnika do 385 litrów – o 15 litrów więcej niż wcześniej.

Standardowo dostępne jest również przejście do tylnej komory. Oznacza to, że bardzo długie przedmioty bagażu lub inne duże obiekty mogą być bezpiecznie transportowane, składając tylną kanapę. Aby zapobiec uszkodzeniu dachu, zmienny schowek dachowy posiada zabezpieczenie przed przeciążeniem, które uniemożliwia otwarcie dachu, gdy przestrzeń bagażnika jest pełna.

Opcjonalny deflektor wiatru zapewnia skuteczną kontrolę przepływu powietrza w kabinie. Może być zamocowany z tyłu nowego BMW 4-Series Convertible lub ponownie usunięty w zaledwie kilku prostych krokach, zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Deflektor wiatru składa się z dwóch elementów siatkowych, z których każdy otoczony jest ramą i zaprojektowany w celu redukcji hałasu wiatru oraz niepożądanej turbulencji powietrza we wnętrzu samochodu. Górny element ramy deflektora można podnieść ręcznie. Deflektor można całkowicie złożyć i przechowywać w odpowiednio zaprojektowanej torbie, która jest dostarczana z deflektorem, lub umieścić w schowku za tylnym oparciem, aby mieć go zawsze pod ręką, nawet przy przewożeniu bagażu.

Optymalna aerodynamika i inteligentna konstrukcja lekka

Wyrazisty design samochodu, innowacyjna konstrukcja dachu materiałowego i specyficzne dla modelu proporcje nadają nowemu BMW 4-Series Convertible znacznie bardziej dynamiczny wygląd niż model, który zastępuje, jednocześnie wyraźnie oddzielając go od nowego BMW 3-Series Sedan w zakresie tożsamości ogólnej. Ma długą rozstaw osi i tylni rozstaw jest o 23 milimetry szerszy niż 3-Series Sedan, co tworzy idealny przepis na zrównoważenie najwyższego komfortu jazdy z doskonałą dynamiką zakrętów.

Pomimo przejścia z składanej twardej pokrywy na nowy materiałowy dach panelowy, nowy BMW 4-Series Convertible przewyższa swojego poprzednika pod względem osiągów aerodynamicznych. Jego niski współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0.27 (BMW 420d Convertible) jest niespotykany wśród konkurencji i tylko o 0.02 wyższy od ultra-niskiej wartości dla nowego BMW 4-Series Coupé. Szczególnie smukły dach materiałowy, prawie całkowicie uszczelniony spód, poprawione sterowanie powietrzem, Air Curtains, aerodynamicznie zaprojektowana klapa bagażnika z antenami ukrytymi z widoku oraz wiele innych działań pomogą utrzymać opór na jak najniższym poziomie.

Oszczędna konstrukcja nadwozia i komponentów podwozia nowego BMW 4-Series Convertible korzystnie wpływa na zwinność oraz efektywność. Inteligentna konstrukcja lekka skutkuje celowym zoptymalizowaniem masy i właściwości funkcjonalnych każdego komponentu. Przednia część nowego BMW 4-Series Convertible korzysta z członów bocznych wykonanych z profili aluminiowych oraz odlewów aluminiowych sprężyn. Maski, przednie panele boczne i drzwi również mają konstrukcję aluminiową, co samo w sobie pozwala zaoszczędzić około 20 kilogramów w porównaniu do poprzedniego modelu. Przechodząc do tyłu, pokrywa bagażnika jest wykonana z materiałów termoplastycznych, a do wykończenia wnętrza pokrywy bagażnika użyto materiału z naturalnych włókien, pomagając w redukcji wagi i zachowaniu zasobów.

Ekstremalnie sztywna konstrukcja nadwozia z dodatkowymi usztywnieniami specyficznymi dla kabrioletów

Inteligentna mieszanka materiałów pomaga zminimalizować masę pojazdu i łączy się z optymalizowanymi ścieżkami obciążenia, aby zwiększyć sztywność nadwozia i bezpieczeństwo w razie wypadku. Zwinne właściwości jezdne i precyzyjne cechy kierownicze nowego BMW 4-Series Convertible osiągnięto częściowo dzięki celowym działaniach mających na celu zwiększenie sztywności struktury nadwozia i mocowań zawieszenia. Tak jak nowe BMW 4-Series Coupé, model z otwartym dachem jest wyposażony w panel łączący przednie wieżyczki sprężyn z przegrodą, integralne wzmocnienia wieżyczek do przedniego końca oraz elementy usztywniające w rejonie tylnych osi.

Dodatkowa para wzmocnień dla wzmocnienia tył pojazdu zapewnia mu lepszą stabilność w prostoliniowym ruchu i większą równowagę przy dużych przeciążeniach bocznych. Inne cechy specyficzne dla modelu kabrioletu obejmują progi boczne o ekstremalnej sztywności skrętnej, podwójną podłogę, aluminiowy panel naciągowy na dole przedniego końca, wzmocniony tunel skrzyni biegów w tylnej komorze oraz również ekstremalnie sztywną płytę podłogową z tyłu. W rezultacie statyczna sztywność skrętna nowego BMW 4-Series Convertible wzrosła o cztery procent w porównaniu do jego poprzednika.

Pełne pasywne bezpieczeństwo, w tym system ochrony przed przewróceniem

Kompletna koncepcja pasywnego bezpieczeństwa maksymalizuje ochronę pasażerów w skrajnie szerokim zakresie kolizji i uwzględnia wymogi procedur testowania zderzeniowego na rynkach samochodowych na całym świecie. Oprócz super-sztywnej komory pasażerskiej i wysoce odpornych struktur wsporczych, obejmuje również zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, która uruchamia systemy zabezpieczeń w odpowiedniej kolejności, w optymalnym momencie oraz z wymaganym efektem, zgodnie z rodzajem i ciężkością kolizji.

Stale gorąco stalowe i aluminium stosowane do bezpieczeństwa komory pasażerskiej są uzupełniane przez stal wielofazową dla dodatkowego wzmocnienia. Wzmocnione progi boczne są produkowane z indywidualnie zwiniętych stalowych blach o różnej grubości ścianek, aby dostosować się do różnych obciążeń. W drzwiach znajdują się również elementy o wysokiej wytrzymałości na uderzenia boczne i mocne poprzeczki siedzeń, które zmniejszają głębokość deformacji w przypadku kolizji bocznej. Cały zestaw systemów zabezpieczeń obejmuje pasy bezpieczeństwa o napięciu trzypunktowym ze zwijaczami pasów na wszystkich miejscach, a także poduszki powietrzne przednie, boczne i na głowę, których uruchomienie kontrolowane jest przez centralną elektronikę bezpieczeństwa. Kolejnym integralnym elementem jest system ochrony przed przewróceniem nowego BMW 4-Series Convertible. Jest on uruchamiany automatycznie, gdy dane analizowane przez centralną elektronikę bezpieczeństwa wskazują na ryzyko przewrócenia się samochodu. System składa się z dwóch osłon wykonanych z wysokowytrzymałego aluminium, które są ukryte za zagłówkami tylnych siedzeń. W niebezpiecznych sytuacjach pre-napięte osłony są rozszerzane przez ładunek pirotechniczny w ułamku sekundy, łącząc się z ekstremalnie sztywną ramą przednią, aby stworzyć przestrzeń przeżycia dla pasażerów.

Nowy BMW 4-Series Convertible jest również standardowo wyposażony w aktywny system maski, który optymalizuje ochronę pieszych. Pirotechniczne siłowniki unieśli maskę, jeśli pojazd zderzy się z pieszym, tworząc więcej przestrzeni deformacyjnej pomiędzy maską a twardymi strukturami znajdującymi się poniżej.

Silniki, skrzynie biegów i BMW xDrive

Natychmiastowa dostawa mocy, żywotny apetyt na obroty i wyjątkowa jakość pracy to cechy wspólne silników oferowanych w nowym BMW 4-Series Convertible. Różne jednostki benzynowe i diesla z czterema lub sześcioma cylindrami to członkowie aktualnej rodziny Efficient Dynamics. Oferują najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo, która pomaga w doskonałym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji. W międzyczasie wprowadzenie technologii mild hybrid z generatorem rozruchowym 48V daje dodatkowy impuls efektywności z korzyścią dla szybszej reakcji. Technologia oczyszczania spalin została również poprawiona, w wyniku czego wszystkie warianty modelu spełniają normę emisji Euro 6d.

Dzięki swoim znakomitym właściwościom, jednostki napędowe nadają się zarówno do sportowej jazdy, jak i relaksującej przejażdżki w nowym BMW 4-Series Convertible. Gama osiąga teraz szczytowy poziom w nowym BMW M440i xDrive Convertible, którego wyjątkowo potężny, sześciocylindrowy silnik benzynowy napędza go do wyjątkowych wyczynów osiągów. Nowy BMW 4-Series Convertible będzie również dostępny z wyborem dwóch czterocylindrowych jednostek benzynowych i czterocylindrowego silnika diesla od samego początku. Oferta ma zostać rozszerzona o dwa silniki diesla z prostym sześcioma cylindrami w trakcie 2021 roku.

Wszystkie silniki standardowo łączą się z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, oferującą nie tylko zoptymalizowaną efektywność i szybsze dynamiki zmiany biegów, ale także opcjonalną funkcję Sprint – nową drogę do jeszcze sportowszych doświadczeń. Moc silnika jest przenoszona na drogę przez klasyczny napęd na tylne koła lub, w przypadku niezwykle mocnych modeli BMW M440i xDrive Convertible i BMW M440d xDrive Convertible, inteligentny napęd na wszystkie koła.

Technologia mild hybrid optymalizuje efektywność i zdolności przyspieszania

Silnik sześciocylindrowy w nowym BMW M440i xDrive Convertible i wszystkie dostępne silniki diesla w otwartym czteromiejscowym samochodzie wykorzystują technologię mild hybrid, która zarówno optymalizuje efektywność, jak i wyostrza dostarczanie mocy. Zainstalowanie generatora rozruchowego 48V i drugiej baterii znacznie zwiększa możliwości wykorzystania regeneracji energii hamowania oraz wyprodukowanej przez nią energii. Ta energia może być dostarczona do systemu elektrycznego 12V lub użyta do generowania dodatkowej mocy napędu. Generator rozruchowy 48V działa jak jednostka napędowa, która wspomaga silnik i również dostarcza efekt elektrycznego wspomagania podczas przyspieszania. Dzięki natychmiastowemu udostępnieniu dodatkowych 8 kW/11 KM zapewnia jeszcze szybszą reakcję od startu oraz jeszcze szybsze przyspieszanie podczas już w ruchu.

Dzięki dodatkowej pojemności akumulatora 48V, energia może być produkowana prawie wyłącznie poprzez zbieranie energii hamowania. To zmniejsza obciążenie silnika spalinowego i zwiększa jego efektywność. Potężny generator rozruchowy ma również dodatkową zaletę, polegającą na możliwości bardzo szybkiego wyłączenia i ponownego uruchomienia silnika z minimalnym drganiami, gdy korzysta się z funkcji jazdy w trybie „coasting” i Auto Start Stop. Na przykład, przy hamowaniu przed sygnalizacją świetlną lub końcem kolejki ruchu silnik może zostać wyłączony, gdy prędkość samochodu spadnie poniżej 15 km/h (9 mph). A jeśli aktywowana jest funkcja „coasting”, silnik jest również całkowicie dezaktywowany, a nie tylko odłączany od napędu. Co więcej, ta funkcja jest teraz dostępna nie tylko w trybie ECO Pro, ale również w trybie COMFORT. Kiedy skrzynia Steptronic jest w ósmym biegu, kierowca może również aktywować tryb „coasting”, operując łopatką zmiany biegów z prawej strony kierownicy.

Silnik benzynowy sześciocylindrowy w BMW M440i xDrive Convertible dostarcza wywołującą uśmiech wydajność

Trójka silników benzynowych dostępnych w nowym BMW 4-Series Convertible wyposażona jest w technologię BMW TwinPower Turbo najnowszej generacji, w skład której wchodzi turbosprężarka twin-scroll, system wysokociśnieniowego wtrysku, którego maksymalne ciśnienie wzrosło z 200 do 350 bar, VALVETRONIC w pełni zmienny rozrząd oraz Double-VANOS, wraz z systemami chłodzenia i smarowania, które są teraz jeszcze bardziej efektywne. Zastosowano również filtry cząstek stałych, aby poprawić kontrolę emisji.

Sześciocylindrowa jednostka pod maską nowego BMW M440i xDrive Convertible ma wszystkie narzędzia do maksymalizacji przyjemności z przyspieszania i pokonywania zakrętów z wiatrem we włosach i dźwiękiem silnika w uszach. Rozwój jednostki napędowej wykorzystywał doświadczenie wyścigowe BMW M GmbH. Posiada ona optymalizowane pod względem wagi tłoki i korbowody, a także turbosprężarkę twin-scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego. Maksymalna moc z jej pojemności 3.0 litra wynosi 275 kW/374 KM, co stanowi zwiększenie o 35 kW/48 KM w stosunku do najsilniejszej wersji modelu z poprzedniej generacji BMW 4-Series Convertible. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm (369 lb-ft) i można go uzyskać w zakresie od 1,900 do 5,000 obr./min. Powstały przepływ mocy mięśniowej pozwala na przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.9 sekundy. Te wybuchy prędkości towarzyszą charakterystyczny dźwięk produkowany przez standardowy system wydechowy M Sport. Gdy przełącznik Driving Experience Control ustawiony jest na tryb SPORT lub SPORT+, szczególnie, system dostosowuje klapy wydechowe, aby dostarczyć odpowiednią autentyczną ścieżkę dźwiękową dla dostarczania mocy silnika sześciocylindrowego. Nowy BMW M440i xDrive Convertible osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące od 7.4 do 6.9 litra na 100 kilometrów (38.2 – 40.9 mpg imp), co odpowiada emisji CO2 wynoszącej od 169 do 159 gramów na kilometr.

Swobodnie wkręcający się, wyrafinowany i efektywny: silniki benzynowe czterocylindrowe w BMW 430i Convertible oraz BMW 420i Convertible

Rozbudowane udoskonalenia dla ich czterocylindrowych jednostek benzynowych nadają BMW 430i Convertible i BMW 420i Convertible sportowe cechy wydajności i wyższą efektywność. Mocniejsza z pary silników 2.0 generuje maksymalną moc 190 kW/258 KM – wzrost o 5 kW/6 KM w porównaniu do silnika, który zastępuje – i dostarcza moment obrotowy na poziomie 400 Nm (295 lb-ft) w zakresie od 1,550 do 4,400 obr./min. To pozwala nowemu BMW 430i Convertible przyspieszyć do 100 km/h (62 mph) z miejsca w 6.2 sekundy. Wyższy poziom efektywności silnika skutkuje zużyciem paliwa i emisją wynoszącą od 6.4 do 6.0 litra na 100 kilometrów (44.1 – 47.1 mpg imp) oraz emisją CO2 wynoszącą od 147 do 138 gramów na kilometr.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.