Podczas gdy seria 3 była zarezerwowana dla wersji z czterema drzwiami, Coupé zostało przemianowane na serię 4. To była strategia BMW mająca na celu wzbogacenie oferty, która okazała się skuteczna.
Na rok modelowy 2020 BMW wprowadziło całkowicie nową serię 4 w czerwcu 2020 roku. Była ona oparta na koncepcie z 2019 roku zaprezentowanym we wrześniu 2019 na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, które były jednymi z ostatnich ważnych targów przed wybuchem pandemii.
Seria 4 zaskakiwała swoim wyglądem, zwłaszcza charakterystycznym grillem w kształcie nerki, który stał się większy i pokrywał przednią część od dolnej krawędzi zderzaka aż po maskę. Był ogromny! Po bokach przedniego zderzaka BMW zamontowało parę otworów wentylacyjnych do chłodzenia hamulców. Standardowo w reflektorach zastosowano diody LED, natomiast reflektory laserowe znajdowały się na liście opcji. Rzeźbione panele drzwiowe i pochylone słupki C przypominały sylwetkę BMW serii 8. Z tyłu zamontowano podwójny wydech, z dyfuzorem z trzema żebrami na środku.
Wewnątrz samochód został wyposażony w sportowe fotele kubełkowe w standardzie. Zespół wskaźników miał kolorowy wyświetlacz TFT, a na centralnym panelu znajdował się system infotainment. Oferował on łączność przez Apple CarPlay i wspierał telefony z systemem Android. Jeśli samochód był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, miał również parę łopatek do zmiany biegów.
BMW oferowało serię 4 z mocą od 184 do 374 KM, z napędem na tylne lub na wszystkie koła. Wszystkie wersje były połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wersje diesla były wyposażone w system mild-hybrid, aby osiągnąć lepszą efektywność paliwową i ograniczyć emisję CO2.
Nowe BMW serii 4 Coupe zostało opracowane z myślą o na nowo zdefiniowaniu istoty przyjemności z jazdy w kategorii premium dla samochodów średniej wielkości. Model z dwiema drzwiami oparty jest na technicznych fundamentach najnowszej BMW serii 3 Sedan. Jednak design i koncepcja tej najnowszej generacji dodają nowy wymiar do autonomicznej tożsamości zawartej w jego samodzielnej nazwie modelu. Rigorystyczne dążenie do optymalizacji proporcji samochodu, aerodynamiki, sztywności nadwozia i montażu podwozia zaowocowało niezwykle sportowym prowadzeniem.
Specyficzna dla modelu technologia podwozia odgrywa szczególnie ważną rolę w wyraźnym oddzieleniu nowego BMW serii 4 Coupe od najnowszej BMW serii 3 Sedan oraz nadaniu mu znacznie ostrzejszego charakteru niż jego poprzednik. W ten sposób najnowsza generacja modeli korzysta z postępów dokonanych w dynamicznych umiejętnościach najnowszej serii 3 i jeszcze bardziej rozszerza tę nową moc w ekscytujące doświadczenie wydajności w akcji.
Nowe BMW serii 4 Coupe będzie produkowane w zakładzie BMW w Dingolfing. Największy niemiecki zakład produkcyjny BMW Group jest także miejscem narodzin BMW serii 8 Coupe oraz jej siostrzanych modeli. Inne modele schodzące z linii produkcyjnej w Dingolfing to BMW serii 5, BMW serii 6 Gran Turismo i luksusowy sedan BMW serii 7. Światowa premiera nowego BMW serii 4 Coupe rozpocznie się w październiku 2020 roku.
Specyficzny dla modelu design, niski środek ciężkości, zoptymalizowana aerodynamika
Samodzielny design nowego BMW serii 4 Coupe jest widoczny z każdej perspektywy. Charakterystyczne proporcje i specyficzny dla modelu design przodu tworzą autentyczną wystawę sportowego profilu tej dwu drzwiowej limuzyny.
Rozstaw osi modelu 4 jest szczególnie długi w porównaniu do jego konkurentów, a tylny rozstaw kół jest o 23 milimetry szerszy niż w serii 3 Sedan. To doskonały przepis na połączenie doskonałego komfortu jazdy z doskonałą dynamiką pokonywania zakrętów. Dodatkowo, poprawiona aerodynamika, redukcja wysokości pojazdu o 57 milimetrów w porównaniu do serii 3 Sedan oraz wynoszący 21 milimetrów niższy środek ciężkości korzystnie wpływają na sportowe osiągi. Specjalnie dostosowany pakiet elementów usztywniających, który zwiększa sztywność struktury nadwozia, również stanowi fundament dla radosnej zwinności i precyzyjnego prowadzenia.
Inteligentny lekki design minimalizuje wagę, maksymalizuje sztywność i bezpieczeństwo pasywne
Design mający na celu minimalizację wagi nadwozia i podzespołów nowego BMW serii 4 Coupe ma korzystny wpływ zarówno na zwinność, jak i wydajność. Inteligentna mieszanka materiałów pomaga zmniejszyć wagę pojazdu oraz w połączeniu z zoptymalizowanymi ścieżkami obciążenia zwiększa sztywność nadwozia i bezpieczeństwo przy zderzeniach. Gorąco wytłaczane stal i stopy aluminium użyte do konstrukcji bezpieczeństwa są uzupełnione stalami wielofazowymi dla dodatkowego wzmocnienia.
W przedniej części samochodu zastosowano człon silnika (wykonany z ekstrudowanych profili aluminiowych) oraz odlewane aluminiowe kolumny sprężynowe. Inne postępy w porównaniu do poprzedniego modelu osiągnięto dzięki aluminiowej konstrukcji maski, przednich bocznych paneli i drzwi nowego BMW serii 4 Coupe. Materiał wykonany z naturalnych włókien użyty do wykończenia klapy bagażnika pomaga w redukcji wagi i oszczędzaniu zasobów.
Kompletne pasywne bezpieczeństwo maksymalizuje ochronę pasażerów w bardzo szerokim zakresie kolizji oraz uwzględnia wymogi procedur testowania zderzeniowego w rynkach samochodowych na całym świecie. Oprócz super sztywnej komory pasażerskiej i wysoce odpornych struktur nośnych, obejmuje również zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, która uruchamia systemy zabezpieczeń w odpowiedniej kolejności, w optymalnym momencie i z wymaganym efektem dla rodzaju i powagi danej kolizji. Nowe BMW serii 4 Coupe jest również standardowo wyposażone w aktywny system maski, aby poprawić ochronę pieszych. Pyrotechniczne siłowniki podnoszą maskę, jeśli pojazd uderzy w pieszego, tworząc większą przestrzeń na deformacje między maską a twardymi, podłożowymi strukturami.
Design
Przez pięć pokoleń modeli, BMW Design opracowało niepowtarzalny styl dla średniej wielkości coupé marki. Stylizacja nowego BMW serii 4 Coupe stanowi ekspresyjną wystawę indywidualnego charakteru sportowego auta z dwiema drzwiami. Z nowego języka stylistycznego BMW powstał design nadwozia – oparty na niewielkiej liczbie precyzyjnych linii i dużych, czystych powierzchniach – który emanuje czystą przyjemnością z jazdy z każdej perspektywy.
Koncepcja pojazdu za nowym BMW serii 4 Coupe koncentruje się bardziej niż kiedykolwiek na dostarczeniu doświadczenia jazdy o wyjątkowej dynamice. To stwierdzenie misji znajduje swoje odzwierciedlenie w designie auta. Nowe 4 Coupe emanuje niezachwianym poczuciem sportowości, które wykracza poza wcześniejsze pokolenia modeli. Jednocześnie, jego styling wyraźnie odróżnia je od najnowszej serii 3 Sedan. Proporcje i linie modelu z dwiema drzwiami są wypełnione sportową elegancją charakterystyczną dla coupé BMW. Ta wyróżniająca się aparycja nadaje nowemu 4 Coupe stopień ekskluzywności i prestiżu, którego nie ma żaden inny samochód w tej klasie.
Dynamika proporcji nowego BMW serii 4 Coupe wynika z jego większych wymiarów zewnętrznych. O długości 4,768 milimetra, nowy samochód jest o 128 milimetrów dłuższy od swojego poprzednika i o 27 mm szerszy (teraz 1,852 mm), a jego rozstaw osi wzrósł o 41 mm do 2,851 mm. Tylko 6 mm dodano do wysokości pojazdu, która teraz wynosi 1,383 mm. Zwiększone szerokości kół (+ 28 mm z przodu i + 18 mm z tyłu) są głównym czynnikiem w muskularnym wyglądzie nowego 4 Coupe. Krótkie zwisy, smukłe słupki, długie drzwi z bezramkowymi oknami i opływowy dach podkreślają jego elegancki wygląd z boku.
Wyrazisty i charakterystyczny przód z poczuciem tradycji
Niezwykle wyrazisty przód nowego BMW serii 4 Coupe podkreśla jego niezależny charakter. Duża, pionowo podkreślona grilla BMW odzwierciedla znaczący zapotrzebowanie na powietrze chłodzące dla potężnego silnika znajdującego się pod jego maską. Grill skierowany jest do przodu i sięga prawie do dolnej krawędzi przedniego zderzaka, a jego standardowe wloty powietrza mają strukturę siatkową. Jako element definiujący przód, grill jest pewnie umiejscowiony na środku. Z jego elementami stojącymi pionowo połączonymi w centrum, nawiązuje do cechy designu z przeszłości firmy – wspólnej z legendarnymi klasykami marki, takimi jak BMW 328 Coupe i BMW 3.0 CSi – i dodaje nowoczesny akcent.
Grill jest otoczony powierzchniami o trójwymiarowej strukturze. Tak jak kontury reflektorów, strzałkowe linie maski skierowane są na grill. Na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka, również pionowo zaprojektowane wloty powietrza dla Air Curtains podkreślają szerokość pojazdu.
Reflektory LED w standardzie, BMW Laserlight opcjonalnie
Reflektory nowego BMW serii 4 Coupe sięgają również głęboko w potężnie rozszerzone przednie nadkola. Ich smukłe kontury, zwężające się w kierunku grilla, oraz przód w układzie czterech świateł, które tworzą wspólną aranżację źródeł światła, tworzą skoncentrowany wyraz, który stał się sygnaturą marki BMW. Reflektory LED są standardowo wyposażone, a zastosowana tutaj zaawansowana technologia widoczna jest w szczegółach. Dwa światłowodowe przewody świetlne w dolnej części reflektorów służą jako światła dzienne. A kierunkowskazy były w formie trzech wysokiej jakości szklanych ostrzy na zewnętrznych krawędziach jednostek reflektorowych.
Na liście opcji dla nowego BMW serii 4 Coupe znajdują się Adaptacyjne reflektory LED z BMW Laserlight, w tym asystent nieoślepiającego długiego światła BMW Selective Beam. Tutaj długie i krótkie światła są generowane zarówno z zewnętrznych, jak i wewnętrznych źródeł światła reflektorów. Ta funkcja wyposażenie zawiera również funkcje świateł skrętnych i adaptacyjnych z oświetleniem drogi zoptymalizowanym do jazdy miejskiej i autostradowej. Przy prędkościach powyżej 60 km/h (37 mph), BMW Laserlight zwiększa zasięg długich świateł do maksymalnych 550 metrów i dynamicznie podąża za przebiegiem drogi. Sześciokątne światłowodowe przewody świetlne dostarczają światła dziennego. Każdy z zewnętrznych elementów światła dziennego teraz również pełni rolę kierunkowskazu.
BMW Laserlight można łatwo zidentyfikować po niebieskich wkładkach na górnej krawędzi jednostek reflektorowych. Obie wersje świateł LED są dostępne w formie BMW Individual lights Shadowline, z przyciemnionymi wkładkami zdobiącymi ich górne krawędzie. Smukłe lampy przeciwmgielne LED osadzone poziomo w przednim zderzaku również mogą być określone jako opcja.
Elegancki i dynamiczny profil boczny, potężne tyły
Boki nowego BMW serii 4 Coupe kształtowane są przez precyzyjne i napięte powierzchnie, smukłą grafikę okienną z otoczkami w macie czarnym jako standard oraz wydłużony kształt dachu płynnie przechodzący w tył. Ich kontury, wyraźnie zdefiniowane przez niewielką liczbę linii, tworzą zbiorową sportową rzeźbę. Zredukowana powierzchnia nad przednimi nadkolami zapewnia wizualny znak zwinności samochodu, podczas gdy szkła – znacznie zwężone w jego tylnej części – oraz muskularne ramiona nad tylnymi kołami podkreślają szeroki rozstaw kół i potężną sylwetkę. Dynamiczne wrażenie tworzone przez nadwozie łączy się z elegancko wydłużoną grafiką okna bocznego, która kończy się w szczególnie napiętej interpretacji wycięcia Hofmeistera na swoim końcowym krawędzie.
Z tyłu również duże i wyraźne powierzchnie dominują, podkreślając muskularne ramiona nowego BMW serii 4 Coupe, jego szerokość i niski środek ciężkości. Efekt ten wzmacnia smukłe i stylowo przyciemnione tylnie światła LED, które rozciągają się głęboko w boki. Ciągłe podświetlane listwy tylne reprodukują kształt litery L znany z innych modeli BMW. Pionowo rozmieszczone otwory na zewnętrznych krawędziach tylnego zderzaka naśladują wygląd Air Curtains z przodu. Podwójne końcówki wydechu – okrągłe lub trapezoidalne, w zależności od wariantu modelu – ramują dolną część tylnego zderzaka.
Model M Sport z charakterystycznym designem; akcenty specyficzne dla modelu dla flagowych wariantów nowego BMW serii 4 Coupe
Nowe BMW serii 4 Coupe można zamówić w formie modelu M Sport jako alternatywę dla standardowych specyfikacji. Bardzo duże zewnętrzne wloty powietrza w przednim zderzaku oraz wyraźnie rzeźbiony tylny zderzak z wkładką w Dark Shadow i elementem dyfuzora w High-gloss Black jeszcze wyraźniej prezentują dynamiczny charakter dwudrzwiowego modelu. Inne cechy designu dodawane przez model M Sport to elementy wykończenia wlotów powietrza, otaczające okna boczne i podstawy lusterka zewnętrznego w High-gloss Black. W samochodach z opcjonalnym wykończeniem BMW Individual High-gloss Shadowline z rozszerzonymi funkcjami, otoczenie grilla i zakończenia rur wydechowych również mają elegancką ciemną kolorystykę.
Oprócz cech nadwozia w modelu M Sport zaprojektowanych w celu optymalizacji dostarczania powietrza chłodzącego i aerodynamiki, BMW M440i xDrive Coupe i BMW M440d xDrive Coupe są również wyposażone w otoczenie grilla, wykończenia wlotów powietrza, osłony lusterek zewnętrznych i zakończenia rur wydechowych w kolorze szarym metalicznym Cerium. Tylny zderzak z wkładką w High-gloss Black zapewnia dodatkowy akcent. Co więcej, samochody BMW M mogą być wyposażone w pakiet zewnętrzny M Carbon, który obejmuje wykończenia wlotów powietrza, osłony lusterek zewnętrznych, element dyfuzora w tylnym zderzaku oraz specjalnie uformowany spojler tylny wykonany z tego ultra lekkiego wysokotechnologicznego materiału.
Nowe kolory nadwozia i wykończenia malarskie BMW Individual
Dwie nie-metaliczne farby: czarna i biała alpejska, plus metaliczna czarna szafirova, metaliczna biała mineralna, metaliczna błękitna skała, metaliczna pomarańczowa zachodząca na słońce, metaliczna niebieska Portimao oraz nowe metaliczne niebieskie Arctic Race są dostępne od momentu premiery nowego BMW serii 4 Coupe. Klienci mogą również wybierać spośród wykończeń malarskich BMW Individual, takich jak metaliczne szare Dravite i metaliczne tanzanite blue.
Czteroosobowe wnętrze z projektowaniem kokpitu skoncentrowanym na kierowcy i nowoczesną premium atmosferą
Czysto zaprojektowane powierzchnie, materiały wysokiej jakości oraz układ kokpitu skoncentrowany na kierowcy definiują premium atmosferę i unikalny, związany z wydajnością design wnętrza nowego BMW serii 4 Coupe. Standardowe wyposażenie obejmuje sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, na przykład. Struktura elegancko zaprojektowanej deski rozdzielczej opiera się na poziomych liniach. Jej szerokość jest dodatkowo podkreślona konturami i wysokiej jakości elektroplaterowanymi paskami, które rozciągają się w obszarze drzwi. Wraz z koordynowanym designem deski rozdzielczej i wykończenia paneli drzwiowych, wysoko umieszczona konsola centralna tworzy otaczające otoczenie dla pasażerów siedzących z przodu. W BMW M440i xDrive Coupe, BMW M440d xDrive Coupe i opcjonalnej wersji modelu M Sport, zewnętrzne krawędzie konsoli centralnej mają podparcia na kolana, aby dostosować się do sportowego stylu jazdy.
Zestaw wskaźników oraz wyświetlacz kontrolny w nowym BMW serii 4 Coupe tworzą grupę dużej powierzchni wyświetlaczy, podczas gdy kontrolki, które nie są ujęte w tych jednostkach, są zgrupowane w wyraźnie zdefiniowanych panelach funkcji. Wyświetlacze i przyciski do klimatyzacji oraz centralnych wlotów powietrza są rozmieszczone w wyrafinowanej jednostce w centrum deski rozdzielczej. Funkcje oświetleniowe są obsługiwane z panelu przycisków obok kierownicy. Przycisk start/stop silnika teraz znajduje się w eleganckim panelu kontrolnym w konsoli centralnej, gdzie nowo zaprojektowany dźwignia wyboru łączy się z kontrolerem iDrive oraz przyciskami przełącznika Driving Experience Control i elektrycznej hamulca postojowego.
Specyficznie zaprojektowane tylne siedzenia dla dwóch pasażerów mają wyraźny charakter indywidualnych siedzeń. Zintegrowane zagłówki oraz kopuły na półce bagażnika, w które mogą być również zintegrowane głośniki jako opcja obok punktów mocowania foteli dziecięcych, podkreślają sportowy charakter w tylnej części kabiny.
Wysokiej jakości paski wykończeniowe wnętrza, model M Sport oraz modele BMW M z aurą ekskluzywności
Wysokiej jakości paski wykończeniowe wnętrza również odgrywają rolę w nowoczesnej premium atmosferze wnętrza nowego BMW serii 4 Coupe. Standardowe wyposażenie obejmuje paski wykończeniowe wnętrza w High-gloss Black z akcentującymi paskami w Pearl-effect Chrome, a pięć alternatyw – w tym otwarto-porowate drewno i efekt alu siatka – można wybrać z listy opcji. Trzy warianty pasków wnętrza BMW Individual są również dostępne.
Klienci mogą wybrać model M Sport, aby nadać swojemu samochodowi szczególną aurę ekskluzywności. Fotele sportowe z tapicerką specyficzną dla M, skórzana kierownica M, płyty progowe z logo M, kolor anthracite w sufit BMW Individual oraz paski wykończeniowe wnętrza w Aluminium Tetragon z akcentującymi paskami w Pearl-effect Chrome nadają wizualnej mocy dynamicznemu doświadczeniu jazdy. Napis modelu w wyświetlaczu cyfrowym zestawu wskaźników również wskazuje na szczególny status BMW M440i xDrive Coupe i BMW M440d xDrive Coupe.
Systemy napędowe, skrzynie biegów i BMW xDrive
Technologia układu napędowego opracowana dla nowego BMW serii 4 Coupe to kolejny obszar, w którym dokonano znacznych postępów w porównaniu do poprzedniej generacji modeli, co przekłada się na lepszy temperament i zoptymalizowaną wydajność. Wszystkie silniki benzynowe i diesla są członkami aktualnej rodziny Efficient Dynamics i wykorzystują najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo. Wprowadzenie technologii mild hybrid z rozrusznikiem-generatorem 48V zapewnia jeszcze ostrzejsze dostarczanie mocy przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji. Technologia oczyszczania spalin również została ulepszona, dzięki czemu wszystkie warianty modelowe spełniają normę emisji Euro 6d.
Po raz pierwszy, oferta zaczyna się od modelu BMW M440i xDrive Coupe, który może pochwalić się doskonałymi osiągami dzięki niezwykle mocnemu benzynowemu silnikowi sześciocylindrowemu w układzie rzędowym. Nowe BMW serii 4 Coupe będzie również dostępne z wyborem dwóch czterocylindrowych silników benzynowych oraz czterocylindrowym silnikiem diesla od momentu premiery. Asortyment ma się jeszcze powiększyć o dwa silniki diesla w układzie rzędowym, które mają się pojawić w marcu 2021 roku.
Wszystkie silniki są standardowo połączone z ośmiobiegową skrzynią biegów Steptronic, która oferuje nie tylko zoptymalizowaną wydajność i ostrzejszą dynamikę zmiany biegów, ale także opcjonalną funkcję Sprint. Dostępna po raz pierwszy, ta funkcja oferuje nowy sposób na uzyskanie jeszcze bardziej sportowego doświadczenia z jazdy. BMW xDrive jest dostępne jako alternatywa dla klasycznego napędu na tylną oś w modelu czterocylindrowym diesla, podczas gdy inteligentny system napędu na wszystkie koła występuje standardowo w wszystkich sześciocylindrowych wariantach nowego BMW serii 4 Coupe.
Natychmiastowa reakcja z linii startowej i wyższa wydajność dzięki technologii mild hybrid
Technologia mild hybrid została wprowadzona we wszystkich silnikach diesla oraz w silniku benzynowym w układzie rzędowym powyżej BMW M440i xDrive Coupe, aby zaostrzyć dostarczanie mocy i zoptymalizować wydajność. Zainstalowanie rozrusznika-generatora 48V i drugiej baterii znacznie zwiększa możliwości wykorzystania regeneracji energii z hamowania oraz wytwarzaną przez nią moc elektryczną. Dodatkowe hamowanie generowane poza efektem hamowania silnika jest odpowiednio wykorzystywane, gdy hamulce są stosowane.
Odzyskana energia gromadzona przez akumulator 48V może być dostarczana do systemu elektrycznego 12V lub używana do generowania dodatkowej mocy napędowej, gdy jest przekazywana z powrotem do rozrusznika-generatora 48V. Rozrusznik-generator działa wtedy jak jednostka napędu elektrycznego, która wspomaga silnik, pozwalając na jego pracę w zoptymalizowanym zakresie obciążenia wydajności w miarę możliwości. Kiedy samochód przyspiesza, generator również może zaoferować kierowcy efekt elektrycznego wsparcia, który natychmiast dodaje dodatkowe 8 kW/11 hp dla bardziej dynamicznego dostarczania mocy. Efektem tego jest jeszcze ostrzejsza reakcja z linii startowej i jeszcze szybsze wystrzały prędkości przy już poruszającym się pojeździe.
Dzięki dodatkowej pojemności akumulatora 48V i intensywniejszemu zbieraniu energii z hamowania, generator rzadko jest potrzebny do generowania energii podczas faz wysokiego obciążenia silnika. To znacznie odciąża pracę silnika spalinowego i zwiększa jego wydajność. System jest jednak w stanie ładować akumulator 48V z generatora, nawet podczas jazdy ze stałą prędkością. Jednak ta metoda generowania energii przez podnoszenie punktu obciążenia silnika jest stosowana tylko wtedy, gdy ładunek akumulatora jest niski i najlepiej w fazach, gdy nie ma to negatywnego wpływu na wydajność silnika.
Potężny rozrusznik-generator ma dodatkową zaletę umożliwiającą szybkie wyłączanie i ponowne uruchamianie silnika z minimalnymi wibracjami, gdy funkcje zwalniania i Auto Start Stop są aktywne. Na przykład, gdy kierowca hamuje zbliżając się do skrzyżowania lub końca kolejki, silnik może zostać wyłączony, gdy prędkość samochodu spadnie poniżej 15 km/h (9 mph). A jeśli funkcja zwalniania jest aktywowana, silnik również jest całkowicie wyłączany, a nie tylko odłączany od układu napędowego. Ta funkcja jest teraz operacyjna przy prędkościach między 25 a 160 km/h (16 – 99 mph) i w nowym BMW serii 4 Coupe jest dostępna nie tylko w trybie ECO Pro, ale także w trybie COMFORT. Kiedy skrzynia Steptronic znajduje się na ósmym biegu, kierowca może również aktywować tryb zwalniania, korzystając z łopatki do zmiany biegów po prawej stronie kierownicy.
Wspaniałe osiągi: nowy silnik benzynowy w układzie rzędowym sześciocylindrowym w BMW M440i xDrive Coupé
Trio silników benzynowych dostępnych dla nowego BMW serii 4 Coupe korzysta z najnowszej technologii BMW TwinPower Turbo, która obejmuje turbosprężarkę twin-scroll, system High Precision Injection, którego maksymalne ciśnienie zwiększono z 200 do 350 bar, pełną zmienność czasowania zaworów VALVETRONIC oraz zmienne czasowanie wałka rozrządu Double-VANOS, wraz z systemami chłodzenia i zasilania olejem, które są teraz bardziej wydajne. Dołożono filtry cząstek stałych, aby poprawić ich system kontrolowania emisji.
Dzięki natychmiastowemu dostarczaniu mocy, głębokiemu apetytowi na obroty, wyrafinowaniu i emocjonującemu dźwiękowi silnika, rzędowy silnik sześciocylindrowy napędzający BMW M440i xDrive Coupe spełnia wszystkie odpowiednie wymagania dla sportowej przyjemności z jazdy. Zasługi za doskonałe osiągi flagowego modelu przypadają również pakietowi działań wzmacniających zwinność, precyzję i dynamikę, opracowanemu na podstawie doświadczeń wyścigowych BMW M GmbH. Oznacza to, że silnik, ośmio-biegowa skrzynia Steptronic Sport, inteligentny napęd na wszystkie koła i specjalistyczna technologia podwozia (w tym dyferencjał M Sport) doskonale współgrają ze sobą.
Nowy silnik w układzie rzędowym sześciocylindrowym charakteryzuje się zoptymalizowanymi wagowo tłokami i korbowodami, turbosprężarką twin-scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego oraz zintegrowanym z głowicą cylindra kolektorem wydechowym z chłodzonym układem wodnym, co pomaga w zarządzaniu temperaturą. Generuje maksymalną moc 275 kW/374 hp z pojemności 3.0 litra, co stanowi wzrost o 35 kW/48 hp w porównaniu do najsilniejszego wariantu modelowego w poprzedniej generacji BMW serii 4 Coupe. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm (369 lb-ft) i może być przywoływany w zakresie od 1,900 do 5,000 rpm.
Wynikający z tego napływ mocy pozwala samochodowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.5 sekundy. Tym błyskawicznym przyspieszeniom towarzyszy charakterystyczny dźwięk silnika wydobywający się z standardowego układu wydechowego M Sport. Kiedy przełącznik Driving Experience Control ustawia się na tryb SPORT lub SPORT+, w szczególności dostosowuje klapy wydechowe, aby dostarczyć odpowiednie nagłośnienie dla dostarczania mocy silnika sześciocylindrowego. Nowe BMW M440i xDrive Coupé osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 7.1 – 6.8 litra na 100 kilometrów (39.8 – 41.5 mpg imp), co odpowiada wartościom CO2 wynoszącym 163 – 155 gramów na kilometr.
Potężne, a jednocześnie efektywne silniki benzynowe w BMW 430i Coupé i BMW 420i Coupé
BMW 430i Coupé i BMW 420i Coupé również oferują niezwykle sportowe osiągi i lepszą wydajność po obszernej modernizacji ich odpowiednich silników benzynowych czterocylindrowych. Silnik z 2.0 litra generuje maksymalną moc 190 kW/258 hp – wzrost o 5 kW/6 hp w porównaniu do silnika, który zastępuje – oraz dostarcza szczytowy moment obrotowy wynoszący 400 Nm (295 lb-ft) między 1,550 a 4,400 rpm. To pozwala nowemu BMW 430i Coupé przyspieszyć do 100 km/h (62 mph) od zera w 5.8 sekundy. Optymalizowane poziomy wydajności silnika przekładają się na połączone zużycie paliwa i emisję wynoszącą 6.1 – 5.7 litra na 100 kilometrów (46.3 – 49.6 mpg imp) oraz 141 – 131 gramów na kilometr.
Czterocylindrowy silnik w nowym BMW 420i Coupé stanowi kolejny błyszczący przykład efektywności i wolnoobrotowej wydajności związanej z jednostkami napędowymi BMW. Jego maksymalna moc wynosi 135 kW/184 hp, a szczytowy moment obrotowy wynosi 300 Nm (221 lb-ft) w zakresie od 1,350 do 4,000 rpm, co przekłada się na czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszący 7.5 sekundy. Nowe BMW 420i Coupé osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 5.8 – 5.3 litra na 100 kilometrów (48.7 – 53.3 mpg imp) oraz emisjonalne wartości CO2 wynoszące 132 – 122 gramów na kilometr.
Nowość: dwustopniowe doładowanie dla wszystkich silników diesla
System dwustopniowego doładowania stał się częścią technologii BMW TwinPower Turbo zintegrowanej we wszystkich silnikach diesla nowego BMW serii 4 Coupe, a szybka reakcja mniejszej turbosprężarki zapewnia doskonałe dostarczanie mocy. System kontroli emisji dla silników diesla wykorzystuje technologię BMW BluePerformance, w tym katalizator SCR z wtryskiem AdBlue w celu redukcji emisji tlenków azotu.
Jednostka dieslowska o pojemności 2.0 litra w BMW 420d Coupé oraz BMW 420d xDrive Coupé korzysta dodatkowo z zaawansowanej wersji systemu bezpośredniego wtrysku z szyną wspólną. Jej wtryskiwacze elektromagnetyczne dostarczają teraz paliwo do komór spalania pod zwiększonym maksymalnym ciśnieniem 2,500 bar, co skutkuje drobną atomizacją i czystym procesem spalania. Silnik generuje maksymalną moc 140 kW/190 hp, a jego szczytowy moment obrotowy wynosi 400 Nm (295 lb-ft) w zakresie 1,750 do 2,500 rpm. Natychmiastowe przekazywanie mocy skutkuje czasami sprintu od 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszącymi 7.1 sekundy (BMW 420d Coupé) i 7.4 sekundy (BMW 420d xDrive Coupé). Efektywność również poprawiła się, co ilustrują połączone zużycie paliwa i wartości CO2 wynoszące 4.2 – 3.9 litra na 100 kilometrów (67.3 – 72.4 mpg imp) oraz 112 – 103 gramów na kilometr dla nowego BMW 420d Coupé, oraz 4.6 – 4.3 litra na 100 kilometrów (61.4 – 65.7 mpg imp) oraz 121 – 112 gramów na kilometr dla nowego BMW 420d xDrive Coupé.
Technologia wielostopniowego doładowania jest również dostępna, aby zapewnić natychmiastową reakcję w jednostce pionowej o pojemności 3.0 litra napędzającej nowe BMW 430d xDrive Coupé (które ma być dostępne od marca 2021 roku). Współpracuje ona z systemem bezpośredniego wtrysku z szyną wspólną, którego wtryskiwacze piezoelektryczne osiągają maksymalne ciśnienie 2,700 bar. Dzięki zmiennej geometrii turbiny stosowanej w niskociśnieniowym etapie doładowania moc pojawia się natychmiastowo i nieprzerwanie rośnie. Teraz dostępne jest 650 Nm (479 lb-ft) szczytowego momentu obrotowego w zakresie od 1,500 do 2,500 rpm, co stanowi wzrost o 90 Nm (66 lb-ft) w porównaniu do poprzedniego modelu. Maksymalna moc nowej jednostki dieslowej wynosi 210 kW/286 hp, co oznacza wzrost o 20 kW/28 hp w porównaniu do wcześniejszego modelu. To pozwala BMW 430d xDrive Coupé przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5.2 sekundy. Jego zużycie paliwa i wartości emisji wynoszą 6.2 litra na 100 kilometrów (45.6 mpg imp) oraz 146 gramów na kilometr (model z premiery w 2021 roku: zużycie paliwa i emisje CO2 podane jako wartości WLTP).
Debiut nowego BMW M440d xDrive Coupé (zaplanowanego na marzec 2021 roku) również przyniesie znaczny wzrost mocy. Jego rzędowy silnik diesla również ma pojemność 3.0 litra, z którego wydobywa maksymalną moc 250 kW/340 hp – 20 kW/27 hp więcej niż najsilniejszy dieslowski przedstawiciel poprzedniej generacji modelowej. Szczytowy moment obrotowy wzrósł natomiast o 70 Nm (52 lb-ft) do 700 Nm (516 lb-ft). Aby zapewnić wyjątkowo wyraźną reakcję turbiny oraz nieprzerwaną rozwój mocy, obydwa etapy wysokociśnieniowe i niskociśnieniowe nowej jednostki napędowej mają zmienną geometrię turbiny. Nowe BMW M440d xDrive Coupé potrzebuje tylko 4.7 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h (62 mph) z miejsca. Pomimo sportowych instynktów, silnik spala średnio tylko 6.7 litra paliwa na 100 kilometrów (42.2 mpg imp), przy emisji CO2 wynoszącej 158 gramów na kilometr (model z premiery w 2021 roku: zużycie paliwa i emisje CO2 podane jako wartości WLTP).
Standard w wszystkich modelach: ośmiobiegowa skrzynia Steptronic z zoptymalizowaną dynamiką zmiany biegów i zwiększoną wydajnością
Po raz pierwszy wszystkie warianty modelowe w gamie BMW 4-Series Coupe zostały wyposażone w ośmiobiegową skrzynię Steptronic jako standard. Najnowsza wersja automatycznej skrzyni biegów jeszcze bardziej wyostrza swoje zadanie polegające na przekazywaniu momentu obrotowego z silnika poprzez jeszcze ostrzejsze charakterystyki zmiany biegów i jeszcze większą efektywność. Stopień poślizgu w sprzęgle blokady momentu obrotowego został jeszcze bardziej zredukowany, bardziej zaawansowana kontrola hydrauliczna produkuje szybsze zmiany biegów, a nowe tłumiki skrętu optymalizują zarówno komfort jazdy, jak i gładkość zmiany biegów. Również rozstaw przełożeń został poszerzony, co umożliwia uzyskanie znacznych oszczędności przy obniżonych prędkościach silnika, szczególnie podczas jazdy na wyższych biegach.
Aby zoptymalizować strategię zmiany biegów dla sportowej wydajności i efektywności, jednostka sterująca skrzynią biegów może uwzględniać dane o topografii trasy i sytuacji na drodze dostarczane przez systemy nawigacyjne i asystujące dla kierowcy. Umożliwia to, na przykład, wcześniejsze redukcje biegu, gdy zbliża się do skrzyżowania lub pojazdu przed nim.
Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic Sport, która jest standardowo montowana w modelach BMW M i oferowana jako opcja dla wszystkich innych wariantów nowego BMW 4-Series Coupé, zapewnia jeszcze bardziej sportowe charakterystyki zmiany biegów i szybsze zmiany biegów. Łopatki do zmiany biegów na kierownicy umożliwiają wyjątkowo szybkie ręczne interwencje w procesie wyboru biegów. Oprócz funkcji Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie z linii startowej, ośmiobiegowa skrzynia Steptronic Sport w nowym BMW 4-Series Coupé jest również pierwszą, która zawiera zupełnie nową funkcję Sprint, zaprojektowaną w celu maksymalizacji dynamicznych osiągów przy nagłym zwiększeniu prędkości lub podczas wyprzedzania. Pociągnięcie lewej łopatki zmiany biegów przez co najmniej sekundę uruchamia ustawienia trybu SPORT przełącznika Driving Experience Control dla reakcji na pedał gazu, dźwięku silnika i charakterystyki zmiany biegów. W tym samym czasie skrzynia biegów przechodzi od razu na najniższy możliwy bieg dla maksymalnego przyspieszenia. Wyświetlacze trybu SPORT pojawiają się w zestawie wskaźników, a słowo SPRINT miga. Funkcja Sprint jest standardowo dostępna w BMW M440i xDrive Coupé i BMW M440d xDrive Coupé oraz jest dostępna dla wszystkich innych wariantów modelowych w połączeniu z pakietem M Sport Pro.
BMW xDrive: precyzyjne przekazywanie mocy dla dodatkowej zwinności
Inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive także pomaga w zaostrzeniu dynamicznych właściwości jazdy samochodu. Moc jest przekazywana na koła w miarę potrzeby, dzięki elektronicznie sterowanemu sprzęgłu wielopłytkowemu w skrzyni rozdzielczej połączonej z układami napędowymi i podwoziem. Najnowsza wersja systemu zapewnia szybkie, precyzyjne i w pełni zmienne rozdzielenie momentu obrotowego napędu między przednimi a tylnymi kołami w wyjątkowo efektywny sposób. W sytuacjach jazdy, w których napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny, cała moc kierowana jest na tylne koła. Z tyłu preferencyjny układ systemu jest również zauważalny, gdy testowane są dynamiczne możliwości samochodu, gwarantując doświadczenie jazdy, za które BMW jest znane. Na przykład przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością odpowiednia ilość dodatkowej siły napędu jest przekazywana na tylne koła, aby pomóc samochodowi w precyzyjnym wchodzeniu w zakręt.
Technologia podwozia
Nowe BMW serii 4 Coupe specjalizuje się w oferowaniu przyjemności z jazdy o sportowym charakterze. Całkowita koncepcja pojazdu została stworzona z wyraźnym celem dostarczania ekscytującej wydajności. Łączy samodzielny design nadwozia z technologią podwozia i napędu z nowego BMW serii 3 Sedan – samochodu, który jeszcze bardziej ugruntował swoją pozycję jako standardowy wybór sportowego sedana w segmencie premium dla samochodów średniej wielkości. Postępy w dynamice jazdy mają jeszcze większy wpływ w nowym BMW serii 4 Coupe. Dzięki specyficznym dla modelu proporcjom, zoptymalizowanym właściwościom aerodynamicznym, zwiększonej sztywności nadwozia, niezwykle niskiemu środkowi ciężkości i starannym modyfikacjom geometrii podwozia, montażu i ustawienia, nowa BMW serii 4 Coupe ma sportowy charakter, który wyraźnie oddziela go od serii 3 Sedan w porównaniu do wcześniejszych generacji modeli.