2021 BMW 5 Series

BMW wprowadziło siódmą generację serii 5 pod koniec 2016 roku, a dostawy rozpoczęły się w 2017 roku, natomiast cztery lata później, w 2020 roku, auto zostało odświeżone.

Zwaną G30, siódma generacja sedana serii 5 stanowiła znaczący krok naprzód dla osób poszukujących średniej wielkości pojazdu klasy premium. Choć dzieliła większość technologii i funkcji z flagowym modelem marki, serią 7, była jednocześnie bardziej przystępna cenowo. Dodatkowo, oferowano ją z efektywnymi silnikami czterocylindrowymi, które nie były dostępne w droższym i dłuższym modelu. Model z 2020 roku przyniósł dodatkowe ulepszenia, które sprawiły, że auto prezentowało się jeszcze lepiej i bardziej atrakcyjnie.

BMW nie chciało określać swoich odświeżonych modeli mianem „faceliftingu”, lecz jako „Life Cycle Impulse”. Zrobili to, ponieważ czasami nowsze wersje posiadały tak niewielkie zmiany, że tylko wytrawne oko dostrzegało różnice. W przypadku G30 tak nie było. Nowe diodowe reflektory były smuklejsze i miały inny kształt świateł dziennych. Klienci mogli również zdecydować się na technologię laserową, która dodawała L-kształtne światła dzienne. Grill samochodu był dostępny z czarnymi szczelinami oraz chromowanym lub ciemnym obramowaniem. Jednocześnie, w zależności od wersji wyposażenia, dolny zderzak mógł być smuklejszy lub szerszy z wąskimi LED-owymi lampami przeciwmgielnymi.

Profil samochodu nie zmienił się znacząco, chociaż z powodu szerszego zderzaka jego całkowita długość wzrosła o 27 milimetrów (1.1 cala). Rozstaw osi pozostał ten sam i nie było potrzeby, aby był dłuższy. Z drugiej strony, detale były subtelne, takie jak fałszywe wentylacje po bokach przednich drzwi, które były chromowane lub ciemne, w zależności od opcji. Z tyłu producent zainstalował nowe światła OLED, które sprawiły, że samochód wyglądał szerzej. BMW zaoferowało również pojazd z pakietem M, który zawierał inny, bardziej sportowy zderzak tylny niż standardowy.

W środku producent nieco zaktualizował wnętrze. Na szczycie centralnego panelu znajdował się 10,2-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment iDrive. Dla opcjonalnego BMW Live Cockpit Professional dostępny był 12,3-calowy wyświetlacz. Producent oferował różne opcje dla przednich siedzeń, wykończonych tkaniną, Alcantarą lub zamszem. Z tyłu dostępna była jako opcja kanapa dzielona w proporcji 40/20/40. Oferowano również różne opcje systemu audio oraz liczbę portów USB wbudowanych w pojeździe. W standardzie znajdowało się ogrzewanie czterech foteli z wentylacją z przodu.

Pod maską producent oferował szeroki wybór silników, w zależności od rynku. Bazowym modelem był 520i, który przekazywał 184 KM (181 hp) na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. W Europie i innych krajach BMW sprzedawało również pojazd z ekonomicznym silnikiem turbodiesel o pojemności 2.0 litra. Dostępne były także wersje mild-hybrid oraz plug-in hybrid, a także wersje z napędem na wszystkie koła (xDrive) dla większości wariantów. Dodatkowo, w opcji była tylna skrętna oś obok adaptacyjnych amortyzatorów. W rezultacie seria 5 mogła bez trudu zastąpić bazowe modele serii 7, ale w niższej cenie.

 Wzmocnione poczucie zewnętrznej autorytetu, wnętrze przepełnione detalami, wpływ elektryfikacji na efektywność oraz nowatorskie innowacje w obszarze asystencji kierowcy, kontroli/obsługi i łączności pomagają nowemu BMW serii 5 umocnić swoją wiodącą pozycję na luksusowym rynku klasy premium.

Ponad 600 000 egzemplarzy BMW 5-Series Sedan i BMW 5-Series Touring sprzedano na całym świecie od wprowadzenia aktualnej generacji modelu. Ich przyciągający wzrok design, charakterystyczna dla BMW przyjemność z jazdy, nowatorskie technologie półautomatycznego prowadzenia i niezrównane usługi cyfrowe nadają tym dwóm modelom wyjątkowy urok. A teraz, dzięki nowej fali starannie dobranych optymalizacji w tych kluczowych obszarach, wszystkie niezbędne elementy są na miejscu, aby przedłużyć wspaniałą historię sportowego sedana biznesowego oraz równie dynamicznego all-roundera Touring.

Wprowadzenie na rynek nowej gamy BMW serii 5 rozpocznie się w lipcu 2020 roku.

Historia sukcesu sięgająca 1972 roku

BMW serii 5 ma najbogatszą tradycję spośród wszystkich modeli produkowanych przez monachijski koncern premium. Po raz pierwszy zaprezentowane w 1972 roku, BMW 5-Series Sedan znajduje się obecnie w swojej siódmej generacji i cieszy się ogólnoświatową popularnością jako model dla wymagających klientów. Tymczasem BMW 5-Series Touring – które istnieje od 1991 roku i jest obecnie w piątej generacji – łączy doskonałą równowagę między dynamiką a komfortem, oferując większe wnętrze zdolne do różnych scenariuszy użycia.

Długa lista nagród, w tym Samochód Roku, zwycięzca w klasie w Best Cars Award, Samochód Biznesowy Roku oraz zwycięzca Connected Car Awards, odzwierciedla doskonałe właściwości aktualnej generacji modelu.

Z zakładów BMW w Dingolfing na cały świat

Nowe BMW serii 5, jak każdy z jego poprzedników od 1973 roku, jest produkowane głównie w zakładach BMW w Dingolfing w Bawarii – centrum doskonałości Grupy w produkcji dużych modeli BMW. Wśród innych samochodów produkowanych tutaj są luksusowe modele BMW 7-Series i BMW 8-Series. Nowe BMW 5-Series Sedan będzie również produkowane przez partnera produkcyjnego Magna Steyr w Grazu w Austrii. Wersja z długim rozstawem osi Sedana jest wytwarzana wyłącznie na rynek chiński w zakładzie joint venture BMW Brilliance Automotive w Dadong w Shenyang.

Zwiększenie obecności na drodze: nowy wygląd zewnętrzny

Zewnętrzny design BMW serii 5 charakteryzuje się sportową elegancją i czystymi powierzchniami. Precyzyjne modyfikacje jeszcze bardziej uwydatniają obecność Sedana i Touring oraz jego wyrafinowany sportowy styl. Duże, napięte powierzchnie z przodu i z tyłu, śmiała atrapa chłodnicy BMW oraz nowe reflektory i tylne światła zapewniają 5-Series znaczący wpływ wizualny.

Lekki wzrost długości pojazdu, ale proporcje pozostały bez zmian

Z długą maską, cofniętą kabiną pasażerską, krótkimi zwisami, długim rozstawem osi i szerokimi torami, znane proporcje BMW nowego BMW 5-Series Sedan i nowego BMW 5-Series Touring nie ukrywają dynamicznego charakteru tych samochodów. Ich szerokość, wysokość i rozstaw osi pozostały bez zmian, ale dodatkowe 27 milimetrów (BMW 5-Series Sedan) / 21 milimetrów (BMW 5-Series Touring) długości zewnętrznej – oba modele mają teraz 4,963 milimetra – podkreślają elegancję i finezję.

Ponownie wiodącą rolę w oporze aerodynamicznym

Z współczynnikiem oporu tak niskim jak Cd = 0.23 w przypadku Sedana i Cd = 0.26 dla Touring, nowe modele BMW 5-Series nadal wyznaczają standardy aerodynamiki w swoich segmentach. Kluczowymi elementami przyczyniającymi się do tego są wyrafinowany design ozdobnych listw oraz aktywny system kontroli klap powietrznych dla chłodnicy.

Nowo zaprojektowany przód: napięte powierzchnie, śmiała atrapa chłodnicy, skupiony wygląd

Najbardziej wyraziste cechy zaktualizowanego przodu to odważna atrapa chłodnicy BMW z zmodyfikowanym konturem oraz reflektory z nową grafiką świetlną. Generoso zrównoważone, precyzyjnie uformowane powierzchnie w kolorze nadwozia oraz pionowe wloty powietrza po obu stronach przedniego zderzaka podkreślają elegancką grę linii i nadają samochodowi jeszcze bardziej ekspresyjny wygląd.

Nowoczesna ewolucja ikonicznej atrapy chłodnicy BMW

Wyrazista atrapa chłodnicy od razu przyciąga wzrok nowym, ośmiokątnym kształtem. Ta nowoczesna interpretacja ikony BMW dodaje dodatkowej szerokości i wysokości, opada jeszcze bardziej w kierunku przedniego zderzaka i jest otoczona przez jednolity obramowanie. Ważnym elementem przyciągającym uwagę w wyglądzie atrapy są pionowe listwy, których górne sekcje wystają jeszcze dalej. Większe wymiary atrapy chłodnicy BMW kontrastują z teraz smuklejszymi reflektorami.

Nowe reflektory z L-kształtnymi dziennymi światłami stwarzają skoncentrowany wygląd

Reflektory LED z automatyczną regulacją zasięgu ponownie są montowane w standardzie w nowej serii 5. Dwa źródła świateł do jazdy dziennej – umieszczone obok siebie – mają kształt U, a kierunkowskazy znajdują się w specjalnych modułach świetlnych na zewnętrznej krawędzi reflektorów.

Dwa nowe opcjonalne reflektory LED tworzą całkowicie nowy wygląd. Dwa L-kształtne rurki świetlne umieszczone obok siebie w każdej jednostce świetlnej mają precyzyjną i nowoczesną grafikę. Nowe konturowanie reflektorów oraz struktura źródeł światła w ich wnętrzu nadają nowoczesny twist znanemu i skoncentrowanemu wyglądowi BMW z przeszłości i teraźniejszości. W tych jednostkach zewnętrzne dzienne światła również pełnią rolę kierunkowskazów.

Wszystkie funkcje świetlne wykorzystują technologię LED jako standard.

Adaptacyjne reflektory LED, teraz z funkcją matrycową

Nowe reflektory full-LED z funkcją adaptacyjną do skręcania, BMW Selective Beam bezolśniewająca długozasięgowa z technologią matrycową oraz asystent świateł drogowych są oferowane jako opcja.

Funkcja matrycowa systemu długozasięgowego BMW Selective Beam pozwala na zwiększenie zasięgu przy jednoczesnym unikaniu oślepiania innych uczestników ruchu. W tym przypadku długozasięgowe jest podzielone na cztery segmenty LED, które można uruchamiać i dezaktywować niezależnie od siebie, w zależności od sytuacji na drodze. Gdy tylko zamontowana z przodu kamera wykryje nadjeżdżający pojazd lub pojazd przed nim, tylko światło mijania będzie używane do oświetlenia obszaru wokół pojazdu, podczas gdy pozostałe segmenty długozasięgowe będą nadal poprawiać widoczność drogi.

Światła skrętne i długozasięgowe są aktywnie regulowane za pomocą GPS. Funkcja dynamicznej dystrybucji światła (miasto, autostrada i światło na drodze wiejskiej) generuje różne typy oświetlenia, zoptymalizowane do danej sytuacji jazdy.

BMW Laserlight teraz dostępne jako opcja dla wszystkich modeli BMW serii 5

W 2019 roku BMW Laserlight wprowadzono do niektórych modeli z najwyższej półki serii 5. A teraz wszystkie wersje nowego BMW 5-Series Sedan i nowego BMW 5-Series Touring można zamawiać z BMW Laserlight jako opcją.

System ten dodaje dynamiczny moduł Laserlight do adaptacyjnych reflektorów LED z funkcją matrycową. Przy prędkościach powyżej 60 km/h (37 mph) wzmacnia to bezolśniewającą długozasięgową i podąża za zakrętami drogi. Przy zasięgu do 650 metrów prawie podwaja zasięg konwencjonalnych reflektorów dostępnych dla nowej serii 5. Dodatkowo, niezwykle jasne i mocne BMW Laserlight osiąga znacznie wyższy poziom intensywności świetlnej. W ramach dynamicznej dystrybucji światła i systemów długozasięgowych BMW Selective Beam również zwiększa efektywność świateł mijania na drogach wiejskich i autostradach.

Niebieskie wstawki na górnych krawędziach reflektorów oraz napis „BMW Laser” w szkle reflektorów to wizualne znaki rozpoznawcze tej zaawansowanej technologii.

Efektowną opcją wizualną dla samochodów zamówionych z adaptacyjnymi reflektorami LED i BMW Laserlight są reflektory BMW Individual Shadowline z przyciemnionymi wstawkami w górnych krawędziach reflektorów.

Opcjonalny BMW Individual High-gloss Shadowline obejmuje takie elementy jak obramowania okien, Air Breathers i elementy zewnętrznych luster w wykończeniu High-gloss Black.

Nowe BMW Individual High-gloss Shadowline z rozszerzonymi funkcjami dodaje wysoki błyszczący czarny obramowanie i listwy do atrapy chłodnicy oraz końcówki wydechu w czarnym chromie (tylko w samochodach z pakietem M Sport) do listy opcji.

Nowy tył podkreśla szerokość samochodu w elegancki sposób

Elegancki, sportowy wygląd nowego BMW 5-Series jest wzmacniany z tyłu zarówno modeli Sedan, jak i Touring przez wyraźne powierzchnie o minimalistycznych liniach.

Trapezoidalne końcówki wydechu teraz standardowe we wszystkich modelach BMW 5-Series. Niezależnie od linii wyposażenia i silnika, wszystkie modele nowego BMW 5-Series są wyposażone w trapezoidalne końcówki wydechu, które teraz są zintegrowane z lewą i prawą częścią tylnego zderzaka. Górna część szarego wstawki ma standardowo czarne wykończenie (wykończenie jest pokrywane elektrolitycznie w samochodach z linii Luxury Line).

Trójwymiarowe tylne światła z nową grafiką

Nowa grafika świetlna w kształcie L nadaje BMW 5-Series wyraźną tożsamość. Czarne wykończenie nadaje tylnym światłom smuklejszy wygląd. Tylne światła i światła hamowania są zintegrowane w jednej lampie. Przesunięcie w zewnętrznej krawędzi górnej części grafiki przynosi świeżą interpretację znanego kształtu L BMW. Wyraźnie trójwymiarowa zewnętrzna soczewka teraz bezpośrednio mieści lampę, tworząc ikoniczną ekspozycję dla głównych funkcji świetlnych.

Pakiet M Sport z mocno nowym designem

Nowo opracowany pakiet M Sport wyróżnia się nowymi, dynamicznie proporcjonalnymi cechami aerodynamicznymi. Obejmuje to zupełnie nowy przedni zderzak, którego powierzchnie są podzielone przez strukturę w kształcie U skierowaną w stronę drogi. Kratki znacznie powiększonych wlotów powietrza mają teraz nowoczesną strukturę siatki. Listwy atrapy chłodnicy BMW mają matowe wykończenie aluminiowe. Jeśli zamówiony zostanie BMW Individual High-gloss Shadow Line z rozszerzonymi funkcjami, listwy są pomalowane na czarno, a końcówki wydechu mają wykończenie w czarnym chromie. Nowy element dyfuzora w tylnej części zderzaka wykorzystuje bardziej wyraźne kontury do optymalizacji przepływu powietrza.

Nowe BMW M550i xDrive Sedan z cechami specyficznymi dla modelu

Nowe BMW M550i xDrive Sedan ma dostosowany wygląd do swojego wyraźnego sportowego charakteru. Jego cechy projektowe zostały precyzyjnie skoordynowane w harmonijnej kompozycji i optymalizują dynamikę jazdy, dopływ powietrza chłodzącego i właściwości aerodynamiczne. Uzupełniając aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia zawarte w pakiecie M Sport, nowe BMW M550i xDrive Sedan ma również tylny spojler na pokrywie bagażnika. Osłony luster zewnętrznych, obramowanie atrapy chłodnicy BMW, wstawki w przednich wlotach powietrza i Air Breathers oraz oznaczenie modelu w kolorze Cerium Grey metallic dodają ekskluzywnych akcentów wizualnych. BMW Individual High-gloss Shadowline wprowadza elementy, takie jak wysoki błyszczący czarny w przypadku elementów takich jak obramowania okien, Air Breathers i wykończenie luster zewnętrznych. Samochód M jest również standardowo wyposażony w 19-calowe lekkie felgi w stylu Y. BMW M550i xDrive Sedan ma podwójne trapezoidalne końcówki wydechu w czarnym chromie i wygląd czterokomorowy.

Nowe kolory lakieru dla gamy BMW serii 5

Lakier nadwozia nowego BMW 5-Series Sedan oraz nowego BMW 5-Series Touring dostępny jest w dwóch kolorach bezmetalicznych i ośmiu metalicznych odcieniach. Nowe dodatki obejmują odcienie metaliczne Phytonic Blue oraz Bernina Grey Amber effect. W ofercie BMW Individual dla nowego BMW 5-Series znajdują się nowe metaliczne odcienie Aventurine Red oraz Tanzanite Blue, obok znanego Alvit Grey metallic.

Szeroki wybór wariantów felg dostępnych; klienci mogą również zamawiać Air Performance Wheels

Zgodnie z tradycją BMW 5-Series nowy model jest dostępny z dużym wyborem lekkich felg od 17 do 20 cali, niektóre z nowymi stylami i kolorami.

Unikalne, zoptymalizowane aerodynamicznie i wagowo 20-calowe BMW Individual Air Performance Wheels debiutują. Innowacyjne lekkie felgi powodują redukcję współczynnika oporu o około 5 procent w porównaniu do tego samego samochodu z konwencjonalnymi lekkimi felgami. Dzięki tej dodatkowej wydajności i mniejszej wadze, warianty BMW 5-Series z silnikiem spalinowym osiągają redukcję emisji CO2 o 3 g/km w teście WLTP. Modele hybrydowe zmniejszają emisję CO2 o 2 g/km, a zasięg elektryczny zwiększa się średnio o jeden kilometr (0.62 mili). Wysokiej jakości, precyzyjnie dopasowane wstawki są zamontowane na aluminiowej bazowej feldze Y, aby zoptymalizować efektywność aerodynamiczną poprzez mądre zarządzanie przepływem powietrza i redukcję turbulencji. Grupa BMW jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który łączy odlewane aluminium z aerodynamicznie zoptymalizowanymi wstawkami.

System hamulcowy M Sport z niebieskimi lub teraz także czerwonymi malowanymi zaciskami

Zamawiając opcjonalny system hamulcowy M Sport, klienci zyskują dodatkowe akcenty stylistyczne. Teraz klienci mogą wybierać malowane na niebiesko lub czerwono zaciski hamulcowe z logo M.

Wnętrze i wyposażenie

Charakterystyczne cechy BMW serii 5 obejmują wnętrze, które łączy nowoczesną elegancję z zaprojektowanym pod kątem kierowcy kokpitem – co zapewnia idealne środowisko do przyjemności z jazdy i komfortowego pokonywania długich dystansów. Wysokiej jakości materiały i precyzyjne wykonanie tworzą nowoczesną, premium atmosferę w kabinie nowego 5-Series. System sterowania i obsługi iDrive obejmuje wystający wyświetlacz kontrolny, który teraz ma standardową przekątną 10,25 cala. Jeśli zamówiony zostanie opcjonalny BMW Live Cockpit Professional, średnica monitora wzrasta do 12,3 cala.

Dwa inne czynniki w typowych dla BMW cechach jazdy na długie dystanse to przestronność w pięciu siedzeniach oraz świetnie zaprojektowana akustyka. Oprócz skutecznego uszczelnienia nadwozia i izolacji akustycznej wbudowanej w podsufitkę, środki związane z akustyką obejmują również wygłuszenie przestrzeni bagażowej modeli Touring.

Nowe dodatki do standardowego wyposażenia

Standardowe wyposażenie wszystkich modeli serii 5 obejmuje teraz również automatyczną klimatyzację z rozszerzonymi funkcjami, oddzielną regulację dla kierowcy i pasażera z przodu oraz funkcję SYNC.

Przyciski na konsoli centralnej mają teraz powierzchnię w wykończeniu w wysokim połysku czarnym.

Wyrafinowana atmosfera premium, zwiększony komfort

Oprócz znanych elektrycznie regulowanych standardowych siedzeń i opcjonalnych sportowych i komfortowych siedzeń, klienci zamawiający pakiet M Sport będą mogli zamówić nowe wielofunkcyjne siedzenia M – wcześniej zarezerwowane dla BMW M5 – z wbudowanymi zagłówkami i optymalnym wsparciem boków i ramion. Ich zakres funkcji obejmuje elektryczną regulację pozycji siedzenia, kąta oparcia i szerokości, wsparcia ud oraz wysokości zagłówka.

Powierzchnie standardowych siedzeń są wykończone materiałem – lub w materiale/Alcantara, jeśli zaznaczono pole z pakietem M Sport.

Alternatywnie, nowe BMW 5-Series Sedan oraz nowe BMW 5-Series Touring są dostępne po raz pierwszy z perforowanym wykończeniem syntetycznym Sensatec. Ten wysokiej jakości materiał można zamówić w trzech kolorach, a jego kontrastowe przeszycia i pikowania tworzą niezwykle stylowe odczucia. Sensatec można zamawiać zarówno dla standardowych siedzeń, jak i opcjonalnych sportowych siedzeń.

Szeroki wybór wariantów tapicerki ze skóry Dakota i Nappa wciąż jest dostępny. Klienci mogą również zdecydować się na pełne skórzane wykończenie BMW Individual Merino w wyborze trzech kolorów.

Znana funkcja aktywnej wentylacji siedzeń, oferowana w połączeniu z kilkoma wariantami tapicerki skórzanej dla opcji siedzenia komfortowego, osiągnęła jeszcze wyższy poziom skuteczności.

Poziom komfortu siedzenia oferowany przez siedzenia komfortowe i wielofunkcyjne M został znacząco zwiększony dzięki wielu modyfikacjom. A oba warianty siedzeń nadal można zamawiać z funkcją masażu, zapewniającą mobilność, relaks i witalność.

Czarne powierzchnie deski rozdzielczej pokryte opcjonalnym Sensatec teraz wzbogacone są kontrastowym przeszyciem w eleganckim brązowym kolorze.

Wybór dostępnych listew wykończeniowych wnętrza jest również znacznie szerszy niż wcześniej. Nowa wersja Aluminium Rhombicle Smoke Grey z akcentującą listwą w efekcie perłowym Chrome jest nowością w pakiecie M Sport dla BMW serii 5. A gama wariantów na liście opcji zwiększyła się o otwartą na pory drewnianą tapicerkę z akcentującymi listwami w efekcie perłowym Chrome.

Opcje indywidualizacji wnętrza obejmują również podsufitkę BMW Individual w kolorze antracytowym z Alcantary.

Ekskluzywne wnętrze nowego BMW M550i xDrive Sedan

Wnętrze nowego BMW M550i xDrive Sedan ma ekskluzywne cechy wyposażenia ponad te w pakiecie M Sport, w tym oznaczenia modelu na przednich/tylnych listwach progowych oraz w wyświetlaczu zestawu wskaźników. Jak w modelu poprzednim, skórzana kierownica M jest standardowo wyposażona w łopatki zmiany biegów, umożliwiając kierowcom manualne przełączanie się między biegami ośmiobiegowej skrzyni Steptronic Sport.

Funkcjonalność na usualnym wysokim poziomie, inteligentna koncepcja przechowywania

Z dużymi schowkami i kieszeniami w drzwiach, dwoma uchwytami na napoje w obu przedniach i tylnych schowkach, a także dzielonym/folding tylnym oparciem w proporcji 40:20:40, nowa seria 5 przynosi nowoczesną funkcjonalność do codziennej jazdy i długich podróży w typowym stylu. Opcjonalny Comfort Access współpracuje z automatycznym otwieraniem klapy bagażnika (standard w BMW 5-Series Touring), co umożliwia otwieranie i zamykanie klapy bagażnika bez użycia rąk. Zwiększona wszechstronność BMW 5-Series Touring jest również widoczna w sekcjach oparcia tylnych siedzeń, które można uwolnić z ich zablokowanej pozycji za pomocą przycisków w bagażniku, a następnie automatycznie złożyć. Pokrywa bagażnika i siatka dzieląca są teraz umieszczone w osobnych wkładkach, które można schować w odpowiednich wnękach pod podłogą bagażnika. Osobno otwierane tylne okno w klapie bagażnika 5-Series Touring jest znakiem rozpoznawczym marki BMW – i nie oferowane jest przez żaden rywal na rynku.

Ładowność BMW 5-Series Sedan pozostaje na poziomie 530 litrów (modele hybrydowe: 410 litrów), podczas gdy BMW 5-Series Touring pozwala właścicielom modeli benzynowych i dieslowych zwiększyć pojemność bagażnika z 560 do 1,700 litrów. Rozmiar komory ładunkowej w nowych modelach hybrydowych Touring również jest tylko nieznacznie ograniczony przez oszczędne umiejscowienie akumulatora wysokiego napięcia pod tylną kanapą. Złożenie dzielonych tylnych oparć 40:20:40 zwiększa pojemność z 430 do maksymalnie 1,560 litrów.

Edycja M Sport BMW 5-Series

Nowe BMW 5-Series wykorzystuje starannie przemyślane modyfikacje zewnętrzne, aby jeszcze bardziej wyeksponować swoją muskularną obecność i zaraźliwą sportową atrakcyjność. A Edycja M Sport – dostępna od wprowadzenia na rynek nowego BMW 5-Series Sedan i nowego BMW 5-Series Touring – emanuje jeszcze większą dynamiką.

Ekskluzywne cechy projektowe i specyfikacja skoncentrowana na dostarczaniu radości z jazdy nadają modelowi edycyjnemu charakterystyczną tożsamość. Edycja M Sport jest dostępna w połączeniu ze wszystkimi czterocylindrowymi i sześciocylindrowymi wariantami nowego BMW 5-Series. Modele edycyjne będą produkowane w ograniczonej serii 1 000 egzemplarzy do sprzedaży dla klientów na całym świecie.

Ekskluzywne wykończenia lakiernicze i 20-calowe BMW Individual Air Performance Wheels

Przyciągające wzrok wykończenia lakieru podkreślają ekskluzywny charakter nowej Edycji M Sport BMW 5-Series. Ten model edycyjny jest także dostępny w metalicznym kolorze Donington Grey. Wcześniej jedynym modelem serii 5 oferowanym w tej opcji lakieru był wyspecjalizowany sedan BMW M5. Alternatywnie klienci mogą również wybrać metaliczny odcień BMW Individual Tanzanite Blue, który po raz pierwszy dostępny jest dla BMW 5-Series.

Ekskluzywne 20-calowe BMW Individual Air Performance Wheels w bi-kolorowym designie również podkreślają dynamiczny wygląd modelu edycyjnego. W specyficznej dla modelu cesze, wstawki umieszczone blisko zaworu ciśnienia powietrza mają napis „M Sport Edition”.

Najważniejsze cechy limitowanej edycji M Sport:

Ograniczone do 1 000 egzemplarzy.
Metaliczny lakier BMW M5 Donington Grey.
Metaliczny lakier BMW Individual Tanzanite Blue.
20-calowe BMW Individual Air Performance Wheels w bi-kolorowym designie, wstawka edycyjna z napisem „M Sport Edition”.
Pakiet M Sport.
M Sport zawieszenie, w tym obniżona wysokość prześwitu.
System hamulcowy M Sport, w tym czerwono malowane zaciski z logo M.
Reflektory BMW Individual Shadowline.
Wysoki połysk Shadowline BMW Individual z rozszerzonymi funkcjami.
M wielofunkcyjne siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu (Sedan).
Siedzenia sportowe, w tym elektryczna regulacja szerokości oparcia (Touring).
Tapicerka skórzana Dakota Black z niebieskimi kontrastowymi przeszyciami.
Pasy M z paskami w kolorach BMW M GmbH.
Podsufitka BMW Individual w kolorze antracytowym.
Skórzana kierownica M.
M podnóżek.
M-specyficzne pedały.
M listwy progowe.
Listwy wykończeniowe z aluminium Rhombicle Smoke Grey z akcentującą listwą w efekcie perłowym Chrome.
Odznaka M na przednim panelu bocznym, po lewej i prawej w chromie.
Układy napędowe, skrzynie biegów i BMW xDrive

Grupa BMW kontynuuje swoją strategię elektryfikacji dla nowej gamy BMW serii 5, jak w całym swoim portfolio, znacznie zwiększając liczbę modeli hybryd plug-in. Nowe BMW 530e Sedan i BMW 530e xDrive Sedan łączą technologię eDrive najnowszej generacji z czterocylindrowym silnikiem benzynowym, XtraBoost jako standard i specyficzne dla modelu strojenie dźwięku. Od jesieni 2020 w gamie znajdą się pierwsze opcje hybryd plug-in dla serii 5 Touring, zaczynając od BMW 530e Touring i BMW 530e xDrive Touring. W jesieni 2020 do gamy hybryd plug-in dołączy również nowy model topowy w postaci BMW 545e xDrive Sedan z silnikiem benzynowym sześciocylindrowym.

W BMW 530e Sedan i BMW 530e xDrive Sedan nowo udoskonalony czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 135 kW/184 hp współpracuje z jednostką elektryczną – generującą maksymalną moc 80 kW/109 hp – która jest zintegrowana z ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Dla dodatkowej dozy sportowego charakteru przy szczególnie silnym przyspieszeniu wspólny output dwóch źródeł mocy można zwiększyć o dodatkowe 30 kW/40 hp do maksymalnie 215 kW/292 hp przez 10 sekund. Funkcja XtraBoost, która jest standardem, jest dostępna, gdy przełącznik Trybu Jazdy jest ustawiony na SPORT, gdy dźwignia wyboru biegów chwilowo jest przełączona w pozycję M/S i w odpowiedzi na kickdown. Napęd hybrydowy może dostarczyć maksymalny moment obrotowy 420 Nm (310 lb-ft). Nowe modele hybrydowe BMW 530e Sedan i BMW 530e xDrive Sedan mają zasięg elektryczny wynoszący od 62 do 67 kilometrów (39 – 42 mile) oraz od 56 do 58 kilometrów (35 – 36 mil) odpowiednio. Aktywne projektowanie dźwięku przynosi autentyczną ścieżkę dźwiękową do wnętrza samochodu poprzez system audio i osiąga szczególnie ekscytujący ton, gdy przełącznik Trybu Jazdy jest ustawiony na SPORT. Akustyczna ochrona dla pieszych generuje sztucznie wytwarzany dźwięk jazdy, aby chronić innych uczestników ruchu, gdy samochód podróżuje na napędzie elektrycznym przy prędkości do 30 km/h (19 mph).

Para modeli Touring oferujących hybrydowe połączenie sportowości i efektywności ma dołączyć do nowej gamy BMW serii 5 od jesieni 2020. Po raz pierwszy modele BMW 530e Touring i BMW 530e xDrive Touring połączą wszechstronność oraz imponujący komfort pasażerski charakterystyczny dla swojego gatunku z zaawansowaną technologią napędu hybrydowego i możliwością jazdy z zerową emisją lokalną. Pięć siedzeń w nowych hybrydowych modelach Touring oferuje pasażerom dokładnie taki sam poziom przestronności jak w wariantach z silnikiem konwencjonalnym, podczas gdy oszczędne umiejscowienie akumulatora wysokiego napięcia pod tylną kanapą oznacza tylko nieznaczny spadek pojemności bagażnika. Przy zasięgu elektrycznym wynoszącym od 58 do 62 kilometrów (36 – 39 mil) dla nowego BMW 530e Touring oraz od 53 do 56 kilometrów (33 – 35 mil) dla nowego BMW 530e xDrive Touring, znaczna część codziennej jazdy może odbywać się z zerową emisją lokalną.

Inny przedstawiciel hybryd plug-in ma również dołączyć do gamy w jesieni 2020, dodatkowo rozszerzając wachlarz elektryfikowanych wariantów modelowych. BMW 545e xDrive Sedan dysponuje silnikiem benzynowym z sześcioma cylindrami o mocy 210 kW/286 hp oraz silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW/109 hp, a ich łączna moc jest kierowana na wszystkie cztery koła w razie potrzeby przez inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive. W procesie, całkowita moc napędu wynosząca do 290 kW/394 hp jest przekształcana w wysoką dynamikę osiągów. Moment obrotowy generowany przez system hybrydowy osiąga 600 Nm (442 lb-ft), a nowe BMW 545e xDrive Sedan osiąga zasięg elektryczny wynoszący od 54 do 57 kilometrów (34 – 35 mil).

Nowe BMW 545e xDrive Sedan również jest wyposażone w najnowszą technologię BMW eDrive dostępną dla modeli hybryd plug-in. Silnik elektryczny wyróżnia się natychmiastową wydajnością, zwłaszcza przy ruszaniu, ale także podczas postępu w górne zakresy obrotów i prędkości drogowej. Inteligentne zarządzanie energią zapewnia optymalne współdziałanie silnika i silnika elektrycznego, zarówno pod względem wydajności dynamicznej, jak i efektywności.

Technologia mild hybrid 48V dla wszystkich silników cztero- i sześciocylindrowych

Technologia mild hybrid z generatorem startowym 48V, po raz pierwszy wprowadzona w modelach BMW 520d i BMW 520d xDrive jesienią 2019, teraz oferuje zwiększoną wydajność połączoną z niższym zużyciem paliwa i poprawionym komfortem jazdy we wszystkich cztero- i sześciocylindrowych wariantach nowej serii 5.

System mild hybrid pomaga zarówno zmniejszyć obciążenie silnika spalinowego, jak i zwiększyć jego moc, przynosząc zmniejszenie zużycia paliwa i emisji, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.

Zamontowanie niezwykle mocnego generatora startowego 48V i drugiej baterii znacznie zwiększa możliwości wykorzystania regeneracji energii hamowania. Kiedy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia, generator przekształca energię kinetyczną w elektryczność, która jest przechowywana w baterii 48V. Regeneracja energii podczas dohamowania jest szczególnie intensywna, gdy przełącznik Trybu Jazdy jest ustawiony na SPORT. Dodatkowe spowolnienie generowane ponad efekt hamowania silnika również jest wykorzystywane, gdy hamulce są stosowane. Specjalnie zaprojektowany system hamulcowy, wcześniej tylko montowany w modelach hybryd plug-in, umożliwia wykorzystanie elektrycznego i mechanicznego spowolnienia w razie potrzeby z maksymalną efektywnością w każdych warunkach.

Regenerowana energia gromadzona w baterii 48V jest również dostarczana do 12V systemu elektrycznego i wykorzystywana do zasilania związanych z nią funkcji pojazdu, od świateł, kierownicy i szyb elektrycznych po wentylację, system audio i ogrzewanie siedzeń. Dodatkowo zgromadzona energia może być wykorzystywana do generowania dodatkowej mocy napędowej, gdy jest przekazywana z powrotem do generatora startowego 48V.

Generator startowy działa wtedy jak jednostka napędowa, która wspomaga silnik, pozwalając mu działać w optymalnym zakresie obciążenia i zapewniając mniejsze skoki w zużyciu paliwa. Podczas przyspieszania generator startowy 48V może również zaoferować kierowcy efekt impulsu elektrycznego, który może natychmiast dostarczyć dodatkowe 8 kW/11 hp dla bardziej dynamicznej mocy. Efektem tego jest jeszcze szybsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu i jeszcze szybsze przyspieszenia w ruchu.

Jedną z wyjątkowych cech systemu mild hybrid w nowej gamie BMW serii 5 jest możliwość ładowania baterii 48V z generatora podczas jazdy z równą prędkością. Ta metoda generowania elektryczności poprzez podnoszenie punktu obciążenia silnika stosowana jest tylko, gdy ładunek baterii jest niski i w fazach, kiedy nie ma to negatywnego wpływu na wydajność silnika.

Potężny generator startowy 48V ma dodatkową zaletę, ponieważ umożliwia szybkie wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie go przy minimalnych wibracjach. Skutkuje to poprawą komfortu podczas korzystania z funkcji Auto Start Stop i zwalniania. Kiedy kierowca hamuje podczas zbliżania się do skrzyżowania lub końca kolejki pojazdów, silnik może być wyłączany, gdy prędkość samochodu spadnie poniżej 15 km/h (9 mph). A jeśli funkcja zwalniania jest aktywowana, silnik jest całkowicie wyłączany, a nie tylko odłączany od napędu. Ta funkcja działa teraz przy prędkościach między 25 a 160 km/h (16 – 99 mph) i w nowym BMW 5-Series jest dostępna nie tylko w trybie ECO Pro, ale także w trybie COMFORT.

Silniki z zoptymalizowaną technologią BMW TwinPower Turbo

W portfelu konwencjonalnych jednostek napędowych dla nowego BMW 5-Series przewodzi silnik V8 z najnowszą technologią BMW TwinPower Turbo. Oferta uzupełnia dodatkowo jeszcze trzy silniki benzynowe i trzy diesle z czterema lub sześcioma cylindrami.

Wybór silników dla nowego BMW 5-Series skupia się wokół silnika V8, który dysponuje najnowszą technologią BMW TwinPower Turbo. Zainstalowany w BMW M550i xDrive Sedan, silnik ten ma szereg zaawansowanych funkcji, w tym dwa turbodoładowacze twin-scroll z chłodzeniem powietrza ładowania umieszczone w V między rzędami cylindrów, system High Precision Injection działający pod maksymalnym ciśnieniem 350 bar, VALVETRONIC w pełni zmienny rozrząd oraz zmienny rozrząd Double-VANOS. Silnik V8 generuje maksymalną moc 390 kW/530 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm (553 lb-ft). Jego potężna moc wydobywa się przy akompaniamencie flap-controlled M Sport exhaust system dostarczanego jako standard.

Oferta jednostek napędowych dla nowego BMW 5-Series Sedan oraz nowego BMW 5-Series Touring obejmuje trzy inne silniki benzynowe najnowszej generacji (dwa czterocylindrowe i jeden rzędowy sześciocylindrowy), które zawierają turbodoładowacz twin-scroll, system High Precision Injection, VALVETRONIC w pełni zmienny rozrząd oraz zmienny rozrząd Double-VANOS.

Wtryskiwacze systemu High Precision Injection są umieszczone centralnie między zaworami i działają pod maksymalnym ciśnieniem zwiększonym z 200 do 350 bar. Pozwala to na jeszcze dokładniejsze dawkowanie paliwa, co podnosi wydajność i zapewnia niezwykle czyste spalanie.

Zintegrowany w kolektorze wydechowym, który ma chłodzoną wodą konstrukcję wspomagającą zarządzanie termiczne, występuje zarówno w czterocylindrowym silniku o mocy 135 kW/184 hp montowanym w BMW 520i, BMW 530e oraz BMW 530e xDrive, jak i w silnikach sześciocylindrowych generujących moc 245 kW/333 hp w BMW 540i i BMW 540i xDrive oraz 210 kW/286 hp w nowym BMW 545e xDrive. Drugi silnik czterocylindrowy można znaleźć pod maską BMW 530i i BMW 530i xDrive, gdzie osiąga maksymalną moc 185 kW/252 hp.

Dwustopniowe turbodoładowanie oraz najnowsza generacja wtrysku bezpośredniego common-rail są podstawami technologicznymi dla trzech silników diesla (jednego czterocylindrowego i dwóch sześciocylindrowych) w nowej gamie BMW 5-Series. Po raz pierwszy system turbodoładowania dwustopniowego został zastosowany we wszystkich wariantach diesla w BMW 5-Series, szybka reakcja mniejszego turbodoładowania umożliwia natychmiastowe dostarczanie mocy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.