Zaledwie trzy lata po wprowadzeniu modelu 5 Series Touring w lutym 2017 roku, BMW zaprezentowało odświeżoną wersję na rok modelowy 2020, która przyniosła znaczące zmiany wizualne w pojeździe, a także inne ulepszenia w wnętrzu i układzie napędowym.
Siódma generacja serii 5, seria G30/G31, okazała się ogromnym sukcesem dla niemieckiego producenta samochodów, a firma starała się kontynuować tę dobrą passę, wprowadzając jej ulepszoną wersję. Niestety, pandemia z 2020 roku, która dotknęła cały świat, a następnie kryzys mikrochipowy, pokrzyżowały plany producenta. Niemniej jednak, odświeżenie modelu było już zaplanowane, a BMW nie zamierzało się wycofać. W rezultacie, Life Cycle Impulse G30/G31 zaprezentowano w maju 2020 roku.
Jedną z najważniejszych zmian w samochodzie zauważono z przodu, gdzie BMW wprowadziło nowe, smuklejsze reflektory LED. Miały one wbudowane dzienne światła w kształcie litery L, co dodatkowo podkreślało szerokość pojazdu. Dodatkowo, grille w kształcie nerki były nieco szersze, co tworzyło iluzję jeszcze niższej przedniej części nadwozia. Zmieniono również zderzak, a oprócz standardowego z dużym dolnym wlotem powietrza, producent zaoferował także pakiet M do 2020 roku 5 Series Touring, który miał wyższe boczne wloty powietrza.
Samochód dzielił panele nadwozia z wersją sedan od profilu aż do słupków B. Za nimi znajdował się zupełnie inny pojazd, z nowymi tylnymi drzwiami i dłuższym dachem, który rozciągał się w kierunku tylnej osi. Dodatkowo, producent umieścił trzeci rząd okien pomiędzy słupkami C i D. Z tyłu, nachylona klapa bagażnika zawierała klasyczne, niezależnie otwierane tylne okno, co ułatwiało załadunek i rozładunek mniejszych przedmiotów do bagażnika.
Wnętrze również zostało wzbogacone, a producent oferował opcję 12,3-calowego wyświetlacza przed kierowcą dla panelu instrumentów. Z kolei wersje podstawowe miały analogowe wskaźniki z dodatkowym niższym wyświetlaczem LCD dla dodatkowych informacji dostarczanych przez komputer pokładowy. Na szczycie centralnego panelu znajdował się 10,25-calowy ekran dotykowy, który oferował nowe funkcje oraz zaktualizowany system infotainment iDrive, umożliwiający łączność z Apple CarPlay i Android Auto. Z tyłu, dzielona kanapa zapewniała wystarczającą przestrzeń dla trzech dorosłych i mogła zwiększyć przestrzeń bagażnika z przyzwoitych 570 litrów do 1 700 litrów, chociaż dla wersji hybrydowych przestrzeń była mniejsza z powodu zespołu akumulatorów. Wszystkie cztery fotele były wyposażone w funkcję podgrzewania, a te z przodu miały również wentylację i masaż.
Pod maską producent zamontował wybór silników diesla, benzynowych i hybrydowych typu plug-in. Model 530e iPerformance zyskał większą moc, skracając czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h do poniżej sześciu sekund. Dodatkowo, hybrydowy model 545e iPerformance produkował prawie 400 koni mechanicznych, co było ekscytujące dla tych, którzy szukali rodzinnej wersji kombi, w stanie dorównać niektórym sportowym samochodom z tamtej epoki, dzięki czasowi przyspieszenia poniżej pięciu sekund od zera do 100 km/h.
Zwiększone poczucie zewnętrznej autorytetu, wnętrze przepełnione drobnymi detalami, wpływ elektryfikacji poprawiający efektywność oraz nowoczesne innowacje w obszarze asystentów kierowcy, kontroli/obsługi i łączności pomagają nowemu BMW Serii 5 utrzymać wiodącą pozycję w segmencie premium klasy executive.
Od momentu wprowadzenia na rynek obecnej generacji, sprzedano na całym świecie ponad 600 000 egzemplarzy BMW Serii 5 Sedan i BMW Serii 5 Touring. Ich przyciągający wzrok design, charakterystyczna radość z jazdy typowa dla BMW, nowatorskie technologie półautomatycznego prowadzenia oraz niezrównane usługi cyfrowe nadają tym dwóm modelom wyjątkowy urok. Teraz, po przeprowadzeniu serii starannie dobranych optymalizacji w tych kluczowych obszarach, wszystkie konieczne elementy są na miejscu, aby przedłużyć chwalebną historię sportowego sedana biznesowego i równie dynamicznego kombi Touring.
Wprowadzenie na rynek nowej gamy BMW Serii 5 rozpocznie się w lipcu 2020 roku.
Historia sukcesu sięgająca 1972 roku
BMW Serii 5 ma najbogatszą tradycję spośród wszystkich modeli produkowanych przez bawarskiego producenta samochodów premium. Po raz pierwszy zaprezentowane w 1972 roku, BMW Serii 5 Sedan jest obecnie w siódmej generacji modelu i cieszy się globalną popularnością jako model executive dla wymagających klientów. Z kolei BMW Serii 5 Touring, obecne na rynku od 1991 roku i obecnie w piątej generacji, łączy doskonałą równowagę między dynamiczną precyzją a komfortem, oferując większe wnętrze, które może dostosować się do różnych scenariuszy użytkowania.
Długa lista nagród, w tym Tytuł Samochodu Roku, zwycięstwo w kategorii w Best Cars Award, Tytuł Executive Car of the Year oraz zwycięstwo w Connected Car Awards, odzwierciedla wyjątkowe cechy obecnej generacji modelu.
Z zakładów BMW w Dingolfing na cały świat
Nowe BMW Serii 5, podobnie jak każdy z jego poprzedników od 1973 roku, jest produkowane głównie w zakładach BMW w Dingolfing, w Bawarii – centrum doskonałości Grupy w zakresie produkcji dużych modeli BMW. Wśród innych samochodów produkowanych tutaj znajdują się BMW Serii 7 i BMW Serii 8, luksusowy samochód sportowy. Nowe BMW Serii 5 Sedan będzie również produkowane przez partnera produkcyjnego Magna Steyr w Grazu, w Austrii. Wersja z wydłużonym rozstawem osi Sedana jest wytwarzana ekskluzywnie na rynek chiński w zakładzie joint venture BMW Brilliance Automotive w Dadong w Shenyang.
Zwiększenie obecności na drodze: nowy wygląd zewnętrzny
Zewnętrzny design BMW Serii 5 wyróżnia się sportową elegancją i czystymi powierzchniami. Precyzyjne modyfikacje jeszcze bardziej uwydatniają obecność Sedana i Touring oraz ich wyśmienity sportowy styl. Duże, napięte powierzchnie z przodu i z tyłu, odważna osłona chłodnicy BMW oraz nowe reflektory i tylne światła zapewniają, że Seria 5 emanuje znacznym wpływem wizualnym.
Lekki wzrost długości pojazdu, ale proporcje pozostały niezmienione
Z długą maską, cofniętą kabiną pasażerską, krótkimi zwisami, długim rozstawem osi oraz szerokimi torami, znajome proporcje nowego BMW Serii 5 Sedan i nowego BMW Serii 5 Touring nie ukrywają dynamicznego charakteru tych samochodów. Ich szerokość, wysokość i rozstaw osi pozostały niezmienione, ale dodatkowe 27 milimetrów (BMW Serii 5 Sedan) / 21 milimetrów (BMW Serii 5 Touring) długości zewnętrznej – oba modele mają teraz 4 963 milimetry – podkreślają elegancję eksponowaną w ich wyglądzie.
Po raz kolejny liderzy w zakresie oporu powietrza
Z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym zaledwie Cd = 0,23 w przypadku Sedana i Cd = 0,26 dla Touring, nowe modele BMW Serii 5 nadal wyznaczają standardy aerodynamiki w swoich segmentach. Kluczowymi elementami są tu skomplikowany design ozdobnych listw nadwozia oraz aktywny system kontroli klap powietrznych dla chłodnicy.
Nowo zaprojektowany przód: napięte powierzchnie, odważna osłona chłodnicy, wyrazisty wygląd
Najbardziej charakterystycznymi cechami zmodyfikowanego przodu są odważna osłona chłodnicy BMW z zmienioną konturą oraz reflektory z nową grafiką świetlną. Przestronne, starannie uformowane powierzchnie w kolorze nadwozia oraz pionowe wloty powietrza po obu stronach przedniego zderzaka podkreślają elegancki układ linii na zewnątrz i nadają samochodowi jeszcze bardziej wyrazisty wygląd.
Nowoczesna ewolucja ikonicznej osłony chłodnicy BMW
Wyróżniająca się osłona chłodnicy przyciąga uwagę nowym, ośmiokątnym kształtem. Ta nowoczesna interpretacja ikony BMW dodaje szerokości i wysokości, opada dalej w kierunku przedniego zderzaka i jest otoczona jednolitą ramką. Również pionowe pręty, z górnymi sekcjami wystającymi jeszcze bardziej, przyczyniają się do przyciągającego wzrok wyglądu kraty. Większe wymiary osłony chłodnicy BMW kontrastują z teraz smuklejszymi reflektorami.
Nowe reflektory z L-kształtnymi dziennymi światłami stwarzają wyrazisty wygląd
Reflektory LED z automatyczną kontrolą zasięgu świateł są ponownie montowane standardowo w nowej Serii 5. Dwa źródła dziennych świateł – umieszczone obok siebie – mają kształt litery U, a kierunkowskazy znajdują się w specjalnych modułach świetlnych na zewnętrznej krawędzi reflektorów.
Dwa nowe opcjonalne reflektory LED tworzą zupełnie nowy wygląd. Dwa L-kształtne tuby świetlne umieszczone obok siebie w każdym elemencie oświetleniowym mają precyzyjną i nowoczesną grafikę. Nowe kontury reflektorów oraz struktura źródeł światła w ich wnętrzu nadają nowoczesny twist wyrazistemu wyglądowi znanemu z przeszłości i teraźniejszości BMW. W jednostkach tych, zewnętrzne dzienne światła również pełnią rolę kierunkowskazów.
Wszystkie funkcje świetlne wykorzystują technologię LED jako standard.
Adaptacyjne reflektory LED, teraz z funkcją matrycową
Nowe reflektory pełno-LED, w tym adaptacyjna funkcja zakrętów, BMW Selective Beam bez oślepiania z technologią matrycową oraz Asystent Świateł Długich są dostępne jako opcja.
Funkcja matrycowa systemu BMW Selective Beam pozwala na zwiększenie zasięgu, jednocześnie zapobiegając oślepianiu innych uczestników ruchu. W tym przypadku światła długie są podzielone na cztery segmenty LED, które mogą być aktywowane i dezaktywowane niezależnie w zależności od sytuacji na drodze. W momencie, gdy przednia kamera wykryje nadjeżdżający pojazd lub pojazd z przodu, używane są tylko światła mijania do oświetlenia obszaru wokół pojazdu, podczas gdy pozostałe segmenty świateł długich nadal poprawiają widoczność na drodze.
Światło zakrętowe i światła długie są dostosowywane proaktywnie z wykorzystaniem GPS. Funkcja dynamicznego rozkładu światła (światło miejskie, autostradowe i drogowe) generuje różne typy oświetlenia, optymalizowane do aktualnej sytuacji na drodze.
BMW Laserlight teraz dostępne jako opcja dla wszystkich modeli BMW Serii 5
W 2019 roku BMW Laserlight wprowadzono do niektórych luksusowych modeli Serii 5. A teraz wszystkie wersje nowego BMW Serii 5 Sedan oraz nowego BMW Serii 5 Touring można zamówić z BMW Laserlight jako opcją.
System ten dodaje dynamiczny moduł Laserlight do adaptacyjnych reflektorów LED z funkcją matrycową. Przy prędkościach powyżej 60 km/h (37 mph) wzmacnia on światło długie bez oślepiania i podąża za krzywizną drogi. Przy zasięgu do 650 metrów, zasięg jest prawie dwukrotnie większy niż w przypadku konwencjonalnych reflektorów dostępnych w nowej Serii 5. Do tego, niezwykle jasne i mocne światło BMW Laserlight osiąga znacznie wyższy poziom intensywności świetlnej. Jako część dynamicznego rozkładu światła i systemów BMW Selective Beam bez oślepiania, zwiększa również skuteczność świateł mijania na drogach krajowych i autostradach.
Niebieskie wkładki na górnych krawędziach reflektorów oraz napis „BMW Laser” w szkle reflektora są wizualnymi znakami tej zaawansowanej technologii.
Opcjonalną możliwością dla samochodów zamówionych z adaptacyjnymi reflektorami LED i BMW Laserlight są reflektory BMW Individual Shadowline z przyciemnionymi wkładkami na górnych krawędziach reflektorów.
Opcjonalny BMW Individual High-gloss Shadowline obejmuje takie elementy jak obramowania okien, Air Breathers oraz elementy lusterka zewnętrznego w czarnym połysku.
Nowy BMW Individual High-gloss Shadowline z rozszerzonymi funkcjami dodaje do listy opcji czarną, błyszczącą ramkę i pręty dla osłony chłodnicy oraz wykończenia końcówek rur wydechowych w czarnym chromie (tylko w samochodach z pakietem M Sport).
Nowy tył podkreśla szerokość samochodu eleganckim efektem
Nowoczesny, sportowy wygląd nowego BMW Serii 5 jest podkreślony z tyłu zarówno w modelu Sedan, jak i Touring przez wyraźne powierzchnie z minimalistycznymi liniami.
Trapezoidalne końcówki rur wydechowych są teraz standardem we wszystkich modelach BMW Serii 5. Niezależnie od wybranej linii wyposażenia i silnika, wszystkie modele nowego BMW Serii 5 wyposażone są w trapezoidalne końcówki rur wydechowych, które są teraz zintegrowane po lewej i prawej stronie w wkładzie tylnego zderzaka. Górna część szarego wkładu ma standardowo czarne wykończenie (wykończenie na samochodach z linii Luxury Line jest pokryte powłoką elektryczną).
Trójwymiarowe, rzeźbione tylne światła z nową grafiką
Nowa grafika świetlna w kształcie litery L nadaje BMW Serii 5 wyraźną tożsamość. Czarny brzeg sprawia, że tylne światła mają smuklejszy wygląd. Tylne światła oraz światła hamowania są zintegrowane w jednym elemencie świetlnym. Nadwieszenie na zewnętrznej krawędzi górnej sekcji grafiki przynosi świeżą interpretację znanego kształtu L charakterystycznego dla BMW. Wyraźnie trójwymiarowa zewnętrzna soczewka teraz bezpośrednio mieści element świetlny, tworząc ikoniczną prezentację głównych funkcji świetlnych.
Pakiet M Sport z potężnym nowym designem
Nowo opracowany pakiet M Sport wyróżnia się nowymi, dynamicznie proporcjonalnymi cechami aerodynamicznymi. Należą do nich zupełnie nowy przedni zderzak, którego powierzchnie są podzielone przez strukturę w kształcie litery U skierowaną w stronę drogi. Kraty znacznie powiększonych wlotów powietrza mają nowoczesną strukturę siatki. Pręty osłony chłodnicy BMW mają matowe aluminiowe powierzchnie. Jeśli wybrano opcjonalny BMW Individual High-gloss Shadow Line z rozszerzonymi funkcjami, pręty są malowane na czarno, a końcówki rur wydechowych w czarnym chromie. Nowy element dyfuzora w tylnym zderzaku ma bardziej wyraźne kontury, aby zoptymalizować przepływ powietrza.
Nowe BMW M550i xDrive Sedan z cechami projektowymi specyficznymi dla modelu
Nowe BMW M550i xDrive Sedan ma charakterystyczny wygląd dopasowany do swojego sportowego charakteru. Jego cechy projektowe zostały precyzyjnie skoordynowane w harmonijną kompozycję i optymalizują dynamikę prowadzenia samochodu, dostarczanie powietrza chłodzącego oraz właściwości aerodynamiczne. Oprócz aerodynamicznie zoptymalizowanych elementów nadwozia zawartych w pakiecie M Sport, nowe BMW M550i xDrive Sedan wyposażone jest również w spoiler dachowy. Osłony lusterka zewnętrznego, obramowanie osłony chłodnicy, wkłady w przednich wlotach powietrza oraz Air Breathers oraz oznaczenie modelu w kolorze szarym cerium dodają ekskluzywnego charakteru. BMW Individual High-gloss Shadowline wprowadza wykończenie w czarnym połysku dla takich elementów jak obramowania okien, Air Breathers i wykończenia lusterka zewnętrznego. Samochód M standardowo wyposażony jest w 19-calowe lekkie koła M w designie Y. BMW M550i xDrive Sedan ma podwójne trapezoidalne końcówki rur wydechowych w czarnym chromie i czterozaworowy wygląd.
Nowe kolory lakieru dla gamy BMW Serii 5
Lakier na zewnętrznej powierzchni nowego BMW Serii 5 Sedan oraz nowego BMW Serii 5 Touring dostępny jest w dwóch odcieniach bezmetalicznych oraz ośmiu metalicznych. Nowością są warianty metaliczne Phytonic Blue oraz Bernina Grey Amber effect. Oferta BMW Individual dla nowego BMW Serii 5 obejmuje nowe warianty metaliczne Aventurine Red oraz Tanzanite Blue, obok znanego Alvit Grey.
Szeroki wybór wariantów kół; klienci mogą również zamówić koła Air Performance
Zgodnie z tradycją BMW Serii 5, nowy model jest również dostępny z dużym wyborem lekkich kół od 17 do 20 cali, niektóre w nowych stylach i kolorach.
Unikalne, aerodynamicznie i wagowo zoptymalizowane 20-calowe koła BMW Individual Air Performance debiutują na rynku. Innowacyjne lekkie koła powodują zmniejszenie współczynnika oporu o około 5 procent w porównaniu do tego samego samochodu z konwencjonalnymi lekkimi kołami. W wyniku tej dodatkowej wydajności oraz niższej wagi, wersje z silnikiem spalinowym nowego BMW Serii 5 osiągają redukcję emisji CO2 o do 3 g/km w cyklu testowym WLTP. Wersje hybrydowe typu plug-in obniżają emisję CO2 o do 2 g/km, przy czym zasięg elektryczny zwiększa się o średnio jeden kilometr. Wysokiej jakości wkładki precyzyjnie dopasowane są montowane do aluminiowej podstawy koła Y w celu optymalizacji efektywności aerodynamicznej przez rozważne zarządzanie przepływem powietrza i eliminację turbulencji. Grupa BMW jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który łączy odlewane aluminium z aerodynamicznie zoptymalizowanymi wkładkami.
System hamulcowy M Sport z niebieskimi lub teraz także czerwonymi pomalowanymi zaciskami
Wybranie opcjonalnego systemu hamulcowego M Sport dodaje dodatkowe akcenty stylistyczne. Klienci mogą teraz wybrać pomalowane na niebiesko lub czerwono zaciski hamulcowe z logo M.
Wnętrze i wyposażenie
Stanowiące znak rozpoznawczy cechy BMW Serii 5 obejmują wnętrze, które łączy współczesną elegancję z projektowaniem kokpitu skupionym na kierowcy – i dlatego zapewnia idealne środowisko do przyjemności z jazdy i komfortowej podróży na długie dystanse. Wysokiej jakości materiały i precyzyjne wykonanie nadają nowemu wnętrzu Serii 5 nowoczesną, premium atmosferę. System sterowania i obsługi iDrive obejmuje wolnostojący wyświetlacz Control Display, który teraz ma standardowo przekątną ekranu 10,25 cala. Jeśli wybrano opcjonalny BMW Live Cockpit Professional, średnica monitora wzrasta do 12,3 cala.
Dwa inne czynniki typowe dla długodystansowych właściwości jezdnych BMW Serii 5 to poczucie przestronności w pięciu miejscach oraz doskonale zaprojektowana akustyka. Oprócz skutecznej uszczelki nadwozia i izolacji akustycznej zintegrowanej w podsufitce, działania związane z akustyką obejmują również wygłuszenie przestrzeni ładunkowej modeli Touring.
Nowe elementy standardowego wyposażenia
Standardowe wyposażenie wszystkich modeli Serii 5 obejmuje teraz również automatyczną klimatyzację z rozszerzonymi funkcjami, osobne sterowanie dla kierowcy i pasażera z przodu oraz funkcję SYNC.
Przyciski na konsoli centralnej mają teraz wykończenie w czarnym połysku.
Wyrafinowana atmosfera premium, zwiększony komfort
Oprócz znanych elektrycznie regulowanych standardowych foteli oraz opcjonalnych foteli sportowych i komfortowych, klienci zamawiający pakiet M Sport będą mieli również możliwość wyboru nowych wielofunkcyjnych foteli M – wcześniej zarezerwowanych dla BMW M5 – z integralnymi zagłówkami oraz zoptymalizowanym wsparciem bocznym i na ramionach. Ich zakres funkcji obejmuje elektryczną regulację pozycji siedzenia, kąta oparcia i szerokości, wsparcia ud oraz wysokości zagłówka.
Powierzchnie standardowych foteli są wykończone materiałem – lub w przypadku zaznaczenia pakietu M Sport – materiałem z Alcantary.
Alternatywnie, nowe BMW Serii 5 Sedan i nowe BMW Serii 5 Touring są teraz dostępne po raz pierwszy z perforowanym wykończeniem syntetycznym Sensatec. Ten wysokiej jakości materiał można zamówić w trzech kolorach, a jego kontrastowe szwy i pikowanie tworzą niezwykle stylowe wrażenie. Sensatec można zamówić zarówno dla standardowych foteli, jak i opcjonalnych foteli sportowych.
Wciąż dostępny jest szeroki wybór tapicerek skórzanych Dakota i Nappa. Klienci mogą również wybrać pełne wykończenie skórą Merino w opcji BMW Individual w trzech kolorach.
Znana funkcja aktywnej wentylacji foteli, która oferowana jest w połączeniu z wieloma wariantami tapicerki skórzanej w opcji fotela komfortowego, osiągnęła jeszcze wyższy poziom skuteczności.
Poziom komfortu siedzenia zapewnianego przez fotele komfortowe i wielofunkcyjne fotele M znacznie poprawił się dzięki wielu modyfikacjom. Oba warianty foteli można zamówić z funkcjami masażu, które zapewniają mobilizację, relaksację i witalność.
Czarne powierzchnie deski rozdzielczej wykończone opcjonalnym Sensatec są teraz wzbogacone o kontrastowe szwy w eleganckim odcieniu brązu.
Wybór dostępnych listw wykończeniowych wnętrza jest również szerszy niż wcześniej. Wariant Aluminium Rhombicle Smoke Grey z akcentującą listwą w efektownym chromie jest nowością w pakiecie M Sport dla BMW Serii 5. A liczba wariantów zawartych na liście opcji wzrosła jeszcze bardziej dzięki dodaniu wykończenia wnętrza z drzewa o otwartych porach w kolorze jesionu z akcentującymi listwami w efekcie chromu.
Opcje indywidualizacji wnętrza obejmują również podsufitkę BMW Individual w antracytowym Alcantarze.
Ekskluzywne wnętrze nowego BMW M550i xDrive Sedan
W nowym BMW M550i xDrive Sedan, ekskluzywne cechy wyposażenia ponad tymi w pakiecie M Sport obejmują oznaczenia modelu na progach przednich/tylnych drzwi oraz w wyświetlaczu wskaźników. Jak w modelu poprzednim, skórzana kierownica M standardowo wyposażona jest w łopatki do zmiany biegów, co pozwala kierowcom manualnie przełączać biegi ośmiobiegowej skrzyni Steptronic Sport.
Funkcjonalność na zwyczajowym wysokim poziomie, inteligentna koncepcja przechowywania
Dzięki dużym schowkom i kieszeniom w drzwiach, dwóm uchwytom na napoje zarówno w przednim, jak i tylnym przedziale, oraz tylnym oparciom siedzeń dzielonym w proporcjach 40:20:40, nowa Seria 5 wprowadza nowoczesną funkcjonalność do codziennej jazdy i dłuższych podróży w tradycyjnym stylu. Opcjonalny Comfort Access współpracuje z automatycznym otwieraniem klapy bagażnika (standard w BMW Serii 5 Touring), umożliwiając otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika/klapy z wykorzystaniem rąk. Zwiększona wszechstronność BMW Serii 5 Touring jest również widoczna w sekcjach tylnych oparć siedzeń, które można zwolnić z zablokowanej pozycji za pomocą przycisków w środku bagażnika, a następnie automatycznie złożyć. Osłona bagażnika i siatka dzieląca są teraz zawarte w oddzielnych kartuszkach, które mogą być przechowywane w dopasowanych wnękach pod podłogą bagażnika. Osobne otwierane tylne okno w klapie bagażnika modelu 5-Series jest znakiem rozpoznawczym marki BMW – i nie jest oferowane przez żadnego konkurenta na rynku.
Pojemność ładunkowa BMW Serii 5 Sedan pozostaje na poziomie 530 litrów (modele hybrydowe typu plug-in: 410 litrów), podczas gdy BMW Serii 5 Touring pozwala właścicielom modeli benzynowych i diesla zwiększyć przestrzeń bagażową od 560 do 1700 litrów. Rozmiar przestrzeni ładunkowej w nowych modelach hybrydowych typu plug-in Touring również tylko nieznacznie ogranicza oszczędne umiejscowienie akumulatora wysokiego napięcia pod tylną kanapą. Złożenie tylnych oparć siedzeń w proporcjach 40:20:40 zwiększa pojemność od 430 do maksymalnie 1560 litrów.
BMW Serii 5 M Sport Edition
Nowe BMW Serii 5 stosuje precyzyjnie dobrane modyfikacje designu zewnętrznego, aby jeszcze wyraźniej podkreślić swoją muskularną obecność i nieodpartą sportową atrakcję. A M Sport Edition – dostępna od momentu wprowadzenia na rynek nowego BMW Serii 5 Sedan i nowego BMW Serii 5 Touring – emanuje jeszcze większą dynamiką.
Ekskluzywne cechy designu i wyposażenie ukierunkowane na dostarczanie sportowej przyjemności z jazdy nadają modelowi z edycji specjalnej jego charakterystyczny styl. M Sport Edition dostępna jest w połączeniu ze wszystkimi czterocylindrowymi i sześciocylindrowymi wariantami nowego BMW Serii 5. Modele z edycji specjalnej będą produkowane w ograniczonej serii 1000 egzemplarzy do sprzedaży dla klientów na całym świecie.
Ekskluzywne wykończenia lakieru oraz 20-calowe koła BMW Individual Air Performance
Przyciągające wzrok wykończenia lakieru podkreślają ekskluzywny charakter nowego BMW Serii 5 M Sport Edition. Model w edycji specjalnej jest dostępny także w kolorze metalic Donington Grey. Wcześniej jedynym modelem Serii 5 oferowanym w tym kolorze był wysoko wydajny sedan BMW M5. Alternatywnie klienci mogą także zdecydować się na kolor BMW Individual Tanzanite Blue metallic, który jest dostępny po raz pierwszy dla BMW Serii 5.
Ekskluzywne 20-calowe koła BMW Individual Air Performance w bicolor design również podkreślają dynamiczny wygląd modelu w edycji specjalnej. W modelu specyficznym wkładki umieszczone w pobliżu zaworu ciśnienia powietrza mają napis „M Sport Edition”.
Najważniejsze cechy limitowanej edycji M Sport:
Ograniczona do 1000 egzemplarzy.
Lakier w kolorze metalic BMW M5 Donington Grey.
Lakier w kolorze metalic BMW Individual Tanzanite Blue.
20-calowe koła BMW Individual Air Performance w bicolor design, wkładka edycyjna z napisem „M Sport Edition”.
Pakiet M Sport.
Zawieszenie M Sport w tym obniżona wysokość.
System hamulcowy M Sport w tym czerwono malowane zaciski z logo M.
Reflektory BMW Individual Shadowline.
BMW Individual High-gloss Shadowline z rozszerzonymi funkcjami.
M wielofunkcyjne fotele dla kierowcy i pasażera z przodu (Sedan).
Fotele sportowe w tym elektryczna regulacja szerokości oparcia (Touring).
Tapicerka skórzana Dakota Black z niebieskimi szwami kontrastowymi.
Pasy M w kolorze BMW M GmbH.
Podsufitka BMW Individual w kolorze antracytowym.
Skórzana kierownica M.
Podnóżek M.
Specyficzne dla M pedały.
Listwy progowe M.
Listwy wykończeniowe z aluminium Rhombicle Smoke Grey z akcentującą listwą w efekcie chromu.
Oznaczenie M na przedniej bocznej części, po lewej i prawej stronie w chromie.
Układy napędowe, skrzynie biegów i BMW xDrive
Grupa BMW kontynuuje swoją strategię elektryfikacji dla nowej gamy BMW Serii 5, jak również w innych poziomach swojego portfela, znacznie zwiększając liczbę modeli hybryd plug-in. Nowe BMW 530e Sedan i BMW 530e xDrive Sedan łączą najnowszą technologię eDrive z silnikiem benzynowym czterocylindrowym, XtraBoost jako standard i modelowe strojenie dźwięku. Od jesieni 2020 roku gama powita przybycie pierwszych opcji hybryd plug-in dla Serii 5 Touring, zaczynając od BMW 530e Touring oraz BMW 530e xDrive Touring. Również w jesieni 2020 roku do oferty hybryd plug-in dołączy nowy szczyt oferty w postaci BMW 545e xDrive Sedan z silnikiem benzynowym sześciocylindrowym.
W BMW 530e Sedan i BMW 530e xDrive Sedan nowy, usprawniony silnik benzynowy o mocy 135 kW/184 hp współpracuje z jednostką elektryczną – wytwarzającą maksymalną moc 80 kW/109 hp – która jest zintegrowana z ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Dla dodatkowej dawki sportowego entuzjazmu przy szczególnie intensywnym przyspieszeniu, łączna moc obu źródeł energii może być zwiększona o dodatkowe 30 kW/40 hp do maksymalnie 215 kW/292 hp przez okres do 10 sekund. Ta funkcja XtraBoost, włączona jako standard, jest dostępna, gdy przełącznik Driving Experience Control ustawiony jest na SPORT, gdy dźwignia zmiany biegów jest przesunięta do pozycji M/S oraz w odpowiedzi na kickdown. Hybrydowy napęd może dostarczyć maksymalny moment obrotowy 420 Nm (310 lb-ft). Nowe modele hybrydowe typu plug-in BMW 530e Sedan i BMW 530e xDrive Sedan mają zasięg elektryczny wynoszący 62 – 67 kilometrów (39 – 42 mile) oraz 56 – 58 kilometrów (35 – 36 mil) odpowiednio. Aktywne dźwięki pouczające dostarczają autentycznego dźwięku jazdy do wnętrza samochodu za pośrednictwem systemu audio i osiągają szczególnie ekscytujący ton, gdy przełącznik Driving Experience Control znajduje się w trybie SPORT. Akustyczna ochrona dla pieszych generuje sztucznie wytwarzany dźwięk jazdy, aby chronić innych uczestników ruchu, gdy samochód porusza się na zasilaniu elektrycznym przy prędkości do 30 km/h (19 mph).
Para modeli Touring dostarczających hybrydowe połączenie sportowości i efektywności ma dołączyć do nowej gamy BMW Serii 5 od jesieni 2020 roku. Po raz pierwszy BMW 530e Touring i BMW 530e xDrive Touring połączą wszechstronną funkcjonalność i imponujący komfort pasażerów charakterystyczny dla swojego rodzaju z zaawansowaną technologią hybrydowego układu napędowego oraz możliwością jazdy bez lokalnych emisji. Pięć miejsc w nowych hybrydowych modelach Touring oferuje pasażerom dokładnie takie same poziomy przestronności jak w wersjach z tradycyjnym zasilaniem, a oszczędne umiejscowienie akumulatora wysokiego napięcia pod tylnym siedziskiem oznacza jedynie nieznaczną redukcję pojemności bagażnika. Zasięg elektryczny wynoszący 58 – 62 kilometrów (36 – 39 mil) dla nowego BMW 530e Touring oraz 53 – 56 kilometrów (33 – 35 mil) dla nowego BMW 530e xDrive Touring pozwala na znaczną część codziennej jazdy bez lokalnych emisji.
Innym przedstawicielem hybrydy plug-in, który ma być dodany do gamy jesienią 2020 roku, jest nowa BMW 545e xDrive Sedan, która wyposażona jest w silnik benzynowy prosto-sześciocylindrowy o mocy 210 kW/286 hp oraz elektryczny silnik o mocy 80 kW/109 hp, a ich łączona moc jest kierowana na cztery koła, w razie potrzeby, przez inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive. W tym procesie całkowita moc układu napędowego wynosząca do 290 kW/394 hp zostaje przekształcona w wysokiej klasy dynamikę. Moment obrotowy generowany przez hybrydowy system plug-in osiąga wartości 600 Nm (442 lb-ft), a nowa BMW 545e xDrive Sedan osiąga zasięg elektryczny wynoszący 54 – 57 kilometrów (34 – 35 mil).
Nowe BMW 545e xDrive Sedan jest również wyposażone w najnowszą dostępną technologię BMW eDrive dla modeli hybrydowych plug-in. Elektryczny silnik wyróżnia się natychmiastowym dostarczaniem mocy, zwłaszcza podczas startowania, ale także podczas postępu bez przeszkód w górnych zakresach obrotów i prędkości drogowej. Inteligentne zarządzanie energią zapewnia, że silnik i elektryczny silnik pracują razem w optymalny sposób, zarówno pod względem wydajności dynamicznej, jak i efektywności.
Technologia mild hybrid 48V dla wszystkich silników cztero- i sześciocylindrowych
Technologia mild hybrid z 48V starter-generator, po raz pierwszy wprowadzona w modelach BMW 520d i BMW 520d xDrive jesienią 2019 roku, teraz oferuje zwiększoną wydajność w połączeniu z mniejszym zużyciem paliwa i poprawionym komfortem jazdy we wszystkich wariantach cztero- i sześciocylindrowych nowego BMW Serii 5.
System mild hybrid pomaga zarówno odciążyć silnik spalinowy, jak i zwiększyć jego moc, co prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji, a jednocześnie poprawia wydajność.
Montaż niezwykle mocnego 48V starter-generatora i drugiego akumulatora znacznie zwiększa możliwości wykorzystania Regeneracji Energii Hamowania. Kiedy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia, generator przekształca energię kinetyczną w elektryczność przechowywaną w akumulatorze 48V. Regeneracja energii podczas zwalniania jest szczególnie intensywna, gdy przełącznik Driving Experience Control ustawiony jest w trybie SPORT. Dodatkowe spowolnienie generowane ponad efekt hamowania silnika jest również wykorzystywane podczas hamowania. Specjalnie zaprojektowany system hamulcowy, wcześniej montowany tylko w modelach hybrydowych plug-in, umożliwia połączenie elektrycznego i mechanicznego hamowania w razie potrzeby i z maksymalną efektywnością w każdej chwili.
Regenerowana energia zgromadzona w akumulatorze 48V jest wykorzystywana także do zasilania 12V systemu elektrycznego i do zasilania funkcji związanych z pojazdem, od świateł, kierownicy i szyb elektrycznych po wentylację, system audio i ogrzewanie siedzeń. Oprócz tego, zgromadzona energia może być użyta do generowania dodatkowej mocy napędowej, gdy jest przekazywana z powrotem do 48V starter-generatora.
Starter-generator działa wtedy jak elektryczna jednostka napędowa, która wspomaga silnik, pozwalając mu działać w maksymalnie optymalnym zakresie wydajności tak często, jak to możliwe i zapewniając mniejsze szczyty zużycia paliwa. Podczas przyspieszania, 48V starter-generator jest w stanie również zaoferować kierowcy efekt elektrycznego wsparcia, który natychmiast przeznacza dodatkowe 8 kW/11 hp na dostarczenie bardziej dynamicznej mocy. W efekcie osiągana jest jeszcze szybsza reakcja przy starcie oraz jeszcze szybsze przyspieszenia, gdy samochód już się porusza.
Jedną z wyjątkowych cech systemu mild hybrid w nowej gamie BMW Serii 5 jest możliwość ładowania akumulatora 48V z generatora podczas jazdy z stałą prędkością. Ta metoda generowania energii elektrycznej przez podniesienie punktu obciążenia silnika stosowana jest tylko wtedy, gdy ładunek akumulatora jest niski i podczas faz, gdy nie wpływa to negatywnie na wydajność silnika.
Potężny 48V starter-generator ma dodatkową zaletę w postaci szybkiego wyłączania i włączania silnika z minimalnymi wibracjami. W rezultacie poprawia komfort podczas korzystania z funkcji Auto Start Stop oraz jazdy na luzie. Kiedy kierowca hamuje zbliżając się do skrzyżowania lub końca korka, na przykład, silnik może być wyłączony, gdy tylko prędkość samochodu spadnie poniżej 15 km/h (9 mph). A jeśli funkcja jazdy na luzie jest aktywowana, silnik jest również całkowicie wyłączany, a nie tylko odłączany od napędu. Ta funkcja jest teraz operacyjna przy prędkościach od 25 do 160 km/h (16 – 99 mph) i w nowym BMW Serii 5 dostępna jest nie tylko w trybie ECO Pro, ale także w trybie COMFORT.
Silniki z zoptymalizowaną technologią BMW TwinPower Turbo
Na czoło portfolio konwencjonalnych jednostek napędowych nowego BMW Serii 5 wysuwa się silnik V8 z najnowszą technologią BMW TwinPower Turbo. Linia produktów jest uzupełniana o trzy kolejne silniki benzynowe i trzy silniki diesla z czterema lub sześcioma cylindrami.
Wybór silników dla nowego BMW Serii 5 prowadzi jednostka V8, wyposażona w najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo. Montowana w BMW M550i xDrive Sedan, jednostka ta ma szereg zaawansowanych technologii, w tym dwa turbosprężarki twin-scroll z chłodzeniem powietrza doładowującego, które mieszczą się w V pomiędzy bankami cylindrów, wysokociśnieniowy system wtrysku działający pod ciśnieniem maksymalnym 350 bar, w pełni zmienną regulację zaworów VALVETRONIC oraz zmienną regulację wałka rozrządu Double-VANOS. Silnik V8 generuje moc maksymalną 390 kW/530 hp oraz moment obrotowy 750 Nm (553 lb-ft). Dostarcza swoją imponującą moc przy akompaniamencie stymulującego dźwięku standardowego systemu wydechowego M Sport z regulowanym zaworem.
W gamie jednostek napędowych dla nowego BMW Serii 5 Sedan oraz nowego BMW Serii 5 Touring znajdują się trzy inne silniki benzynowe nowej generacji (dwa czterocylindrowe oraz jeden prosto-sześciocylindrowy), które integrują turbosprężarkę twin-scroll, wtrysk wysokociśnieniowy, w pełni zmienną regulację zaworów VALVETRONIC oraz zmienną regulację wałka rozrządu Double-VANOS.
Wtryskiwacze systemu High Precision Injection umieszczone są centralnie pomiędzy zaworami i działają pod maksymalnym ciśnieniem zwiększonym z 200 do 350 bar. Umożliwia to dokładniejsze dozowanie paliwa, co podnosi efektywność oraz zapewnia niezwykle czyste spalanie.
Zintegrowany w głowicy cylindrów kolektor wydechowy – o konstrukcji chłodzonej wodą, która wspomaga zarządzanie cieplne – znajduje się zarówno w silniku czterocylindrowym o mocy 135 kW/184 hp montowanym w modelach BMW 520i, BMW 530e i BMW 530e xDrive, jak i w jednostkach prosto-sześciocylindrowych osiągających moc 245 kW/333 hp w modelach BMW 540i i BMW 540i xDrive oraz 210 kW/286 hp w nowym BMW 545e xDrive. Drugi silnik czterocylindrowy znajduje się pod maską BMW 530i i BMW 530i xDrive, gdzie ma moc maksymalną wynoszącą 185 kW/252 hp.
Dwustopniowe doładowanie oraz najnowsza generacja bezpośredniego wtrysku common-rail stanowią podstawy technologiczne dla trzech silników diesla (jednego czterocylindrowego i dwóch sześciocylindrowych) w nowej gamie BMW Serii 5. To po raz pierwszy, gdy zastosowano system dwustopniowego doładowania dla wszystkich wariantów diesla w BMW Serii 5, a szybka reakcja mniejszej turbosprężarki umożliwia natychmiastowe dostarczenie mocy.