2021 BMW M4

BMW wprowadziło trzecią wersję nadwozia M4 w późnej wiośnie 2021 roku, dodając wersję z otwartym dachem, tym samym uzupełniając ofertę.

Kiedy niemiecki producent samochodów postanowił zmienić nazwę M3 na coupe, jego fani byli niezadowoleni. Mimo to, firma nie zmieniła zdania i wyprodukowała M4 w wersji coupe oraz Gran Coupe. Podczas gdy pierwsza wersja była już znana na rynku, druga to czterodrzwiowy fastback, który przypominał coupe, z opadającą tylną klapą.

W nowym wydaniu, bezdachowe M4 zachowało te same podstawowe wartości, co Coupe, z podwójnymi nerkowymi osłonami i agresywnie wyglądającymi reflektorami LED. Jej miękki dach mógł zniknąć w ciągu 18 sekund, przy prędkości do 50 km/h (31 mph). Nowy składany dach miał technologię, która uczyniła go lżejszym niż dach twardy oraz lepiej izolowanym niż dach z trzech warstw materiału. BMW zainstalowało nową klapę bagażnika z tyłu, która była płaskiejsza niż w M4 Coupe.

Wewnątrz było więcej standardowych funkcji w czteroosobowym kabriolecie. Zniknęły analogowe wskaźniki, więc kabriolet M4 otrzymał standardową cyfrową tablicę instrumentów TFT. BMW zamontowało 10,1-calowy wyświetlacz infotainment nad centralnymi nawiewami. Wykończenia z włókna węglowego i aluminium były również standardowe, podobnie jak sportowe fotele kubełkowe. Za kabiną producent zdołał zmieścić bagażnik o pojemności 300 litrów (10,6 stopy sześciennej) przy opuszczonym dachu i 385 litrów (13,6 stopy sześciennej) przy dachu podniesionym.

Układ napędowy był podobny do tego zamontowanego w M4 Coupe, z jedną różnicą: był napędem na wszystkie koła bez możliwości odłączenia przednich kół, jak w wersji z twardym dachem.

 Wprowadzenie trzeciej wersji nadwozia umożliwia BMW M GmbH dodanie do swojej oferty wysoko ekskluzywnego modelu w segmencie sportowych samochodów premium klasy średniej. Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive łączy w sobie niezwykłe osiągi oraz unikalną indywidualność. Możliwość otwarcia kabiny na zewnętrzne elementy daje dodatkowy dreszczyk emocji do dynamicznych możliwości napędu oraz charakterystycznej precyzji prowadzenia M. Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive przekazuje moc 373 kW/510 KM generowaną przez sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym z technologią M TwinPower Turbo na drogę za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni biegów M Steptronic z Drivelogic oraz systemu napędu na wszystkie koła M xDrive. Otwarty czteromiejscowy kabriolet stanowi intrygującą propozycję z jego wyrazistym wdziękiem, wrodzonym luksusem oraz codzienną użytecznością, z której znane są modele M, równie dobrze jak i na torze wyścigowym.

Produkcja nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 roku w zakładzie BMW w Dingolfing, gdzie z taśmy montażowej zjeżdżają również wszystkie warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Convertible. Światowa premiera nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive będzie miała miejsce bezpośrednio po rozpoczęciu produkcji.

Dynamiczne linie, mocno zarysowane powierzchnie oraz elementy designu specyficzne dla M – zaprojektowane w celu optymalizacji dopływu powietrza do chłodzenia i poprawy aerodynamiki – przedstawiają jasny obraz sportowego potencjału nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive. W zakresie designu zewnętrznego różnice między nowym rywalem M a nowym BMW serii 4 Convertible, na którym się opiera, są bardziej wyraźne niż w jakiejkolwiek wcześniejszej generacji. Poza drzwiami, dachem, pokrywą bagażnika, powierzchniami okien, reflektorami i lampami tylnymi, każdy element zewnętrzny jest wykonany specjalnie dla modelu M, co jest próbą spełnienia surowych wymagań, jakim musi sprostać sportowy samochód o wysokich osiągach. „Design jest ściśle funkcjonalny, purystyczny i bezkompromisowy w redukcji do istotnych aspektów” – wyjaśnia Adrian van Hooydonk, starszy wiceprezydent BMW Group Design. „Jednocześnie zapewnia emocjonalnie silne wyrażenie charakteru samochodu.”

Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive ujawnia swoje przywiązanie do ekskluzywnej przyjemności z jazdy oraz cech inspirowanych wyścigami bez potrzeby drugiego spojrzenia. Nowy dach z panelem łukowym współdziała z wyrazistymi formami nadwozia, tworząc estetykę naznaczoną czystością i emocjonalną mocą. M lekkie felgi aluminiowe w znaczących rozmiarach (oś przednia: 19-calowa, oś tylna: 20-calowa) są częścią standardowego wyposażenia, a pakiet zewnętrzny M Carbon jest dostępny opcjonalnie. Po zajęciu miejsca w środku, atmosfera nowoczesnego luksusu oraz kokpit poświęcony całkowicie zaangażowaniu w jazdę dostarczają niepowtarzalnego uczucia M, które tylko potęguje się, gdy dach jest otwarty. Swobodny dostęp do słońca i wiatru, w połączeniu z bezpośrednim osłuchaniem się z dźwiękiem silnika, tworzy intensywne wrażenia z jazdy, pełne dramatycznych emocji dla kierowcy i pasażerów. „Nowe BMW M4 Convertible pozwala mi doświadczyć ogromnej mocy samochodu BMW M w nieskrępowany sposób pod otwartym niebem” – refleksyjnie mówi Marcus Syring, szef designu BMW M.

Charakterystyczne cechy jezdne modelu BMW M wynikają z doskonale zbalansowanej ogólnej koncepcji nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, co podsumowuje jego wymiary zewnętrzne i proporcje. Nowy model wzrósł o 122 milimetry w długości w porównaniu z modelem, który zastępuje, i teraz ma 4,794 milimetra długości. Jego rozstaw osi wzrósł o 45 mm do 2,857 mm, a szerokość wynosząca 1,887 mm dodaje 17 mm w porównaniu do poprzednika oraz 40 mm do nowego BMW serii 4 Convertible. Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive ma 1,395 milimetrów wysokości przy zamkniętym dachu.

M-specyficzny design obiecuje potężne osiągi

Z swoim nadwoziem rozciągającym się nisko wzdłuż drogi i wyraźnymi, uproszczonymi powierzchniami, zewnętrzna część nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive jasno wyraża majestatyczne osiągi w akcji. Doskonale wyważona równowaga między dynamiczną mocą a estetycznym wdziękiem jest szczególnie zauważalna, gdy dach jest złożony. Dopełnieniem jego potężnej wizualnej emocjonalności są elementy designu specyficzne dla M, które powstały w odpowiedzi na surowe wymagania funkcjonalne, jakie stawiają wysokowydajne samochody sportowe.

W centrum przodu znajduje się duża, pionowa atrapa chłodnicy BMW w kształcie nerki, która opada w stronę drogi i w imponujący sposób informuje o potrzebie chłodzenia silnika. Grille są bezramkowe i wykończone na czarno. Ich poziome podwójne listwy w znanym układzie M mieszczą oznaczenie modelu w wysoki połysk. Siatka w kształcie plastra miodu pokrywa dużą, podzieloną na dwie sekcje, wloty po obu stronach atrapy chłodnicy BMW. Te dostarczają chłodne powietrze do hamulców i zdalnych chłodnic.

Podobnie jak linie przedniego zderzaka i maski, kontury smukłych reflektorów zbiegają się w kierunku atrapy chłodnicy BMW. Reflektory pełne LED z elementami dziennego świateł w kształcie litery U są standardem w nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive. Adaptacyjne reflektory LED z BMW Laserlight, w tym funkcję selektywnego wysokiego światła, można zamówić opcjonalnie.

Elegancko wydłużony profil zawiera również specyficzne dla M elementy designu, które podkreślają sportowy charakter nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive. Przednie panele boczne i tylne błotniki są niezwykle szerokie, tworząc wystarczająco dużo miejsca dla szerokich torów i kół (przód: 19-calowe, tył: 20-calowe). Charakterystyczne boczne wloty powietrza M są płynnie zintegrowane w przednich panelach bocznych. Z kolei wyraźnie wydłużone progi boczne łączą się z elementami mocującymi przedniego i tylnego zderzaka, tworząc czarny pas wokół całego pojazdu. Ten element nadwozia inspirowany wyścigami, który został również przyjęty w pierwszej generacji BMW M3 Convertible, zwiększa siłę docisku w obszarze podwozia. M-specyficzne lusterka zewnętrzne w wysokim połysku czarnego koloru również pomagają zoptymalizować równowagę aerodynamiczną.

Zintegrowany spoiler harmonijnie wkomponowany w pokrywę bagażnika i czarny dyfuzor zwiększają efektywność aerodynamiczną wokół tylnej części pojazdu. Dyfuzor otacza dwa zestawy rur wydechowych – znany dotychczas dotyk M – które są w czarnym chromie i mają średnicę 100 milimetrów. Smukłe tylne światła LED sięgające daleko w bok samochodu podkreślają jego szerokość, tak samo jak pionowo ustawione odblaski na zewnętrznych krawędziach tylnego zderzaka.

Dach z panelem łukowym: najlepsze z obu światów

Jednym ze specjalnych elementów, które kształtują zarówno design zewnętrzny nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, jak i jego doświadczenie z jazdy, jest nowa koncepcja dachu z panelem łukowym. Łączy praktyczne zalety składanej twardej dach i purystyczną estetykę materiałowego dachu – innymi słowy, to najlepsze z obu światów. Dach z panelem łukowym wyróżnia się również wagą, będąc około 40 procent lżejszym niż składający się dach twardy poprzednika. Jednocześnie jego gładka powierzchnia i skuteczna izolacja zapewniają komfort akustyczny i termiczny znacznie przewyższający standardowy materiał dachu miękkiego.

Postęp ten wsparty jest projektem, który łączy duże elementy paneli łukowych wykonane z konstrukcji papieru kompozytowego z płaskim szkłem tylnego okna, kilkoma warstwami izolacji oraz materiałem pokrycia dostępnym w kolorze czarnym lub efektu antracytowego. Gdy jest zamknięty, nowy innowacyjny dach tworzy linię dachu przypominającą coupé z klasyczną elegancją dachu miękkiego. Wysokogatunkowy materiał tkanin leży płasko na bezszwowym ułożeniu sąsiadujących elementów paneli łukowych, co oznacza, że ani ich kontury, ani rama dachu nie przebijają przez powierzchnię. Dodatkowo dach miękki naciąga się nad komorą pasażerską, gdy jest zamknięty, co redukuje hałas wiatru we wnętrzu, a także optymalizuje właściwości aerodynamiczne nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive.

Gdy dach jest otwierany, elementy paneli łukowych składają się jeden na drugi w jednym płynnym ruchu, a następnie są chowane pod pokrywą dachu, która również się otwiera. Trzy stałe segmenty pokrycia tkanin składają się w kompaktowe Z, zanim znikną w komorze dachu. Dach miękki zajmuje znacznie mniej miejsca z tyłu nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive niż składany twardy dach poprzednika. Kiedy jedzie się z dachem opuszczonym, bagażnik może pomieścić 300 litrów bagażu, co stanowi wzrost o 80 litrów. A gdy dach jest zamknięty, pojemność zmiennej komory dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 litrów.

Dach otwiera się i zamyka bardzo cicho dzięki elektrycznemu mechanizmowi napędowemu. Proces można rozpocząć podczas jazdy przy prędkości do 50 km/h (31 mph), naciskając przycisk na konsoli środkowej, a całkowity czas jego otwarcia wynosi około 18 sekund. Jeśli zainstalowana jest opcja Comfort Access, dach można również obsługiwać za pomocą pilota.

Duży wybór kolorów zewnętrznych, pakiet zewnętrzny M Carbon i części BMW M Performance dla dynamiki w preferowanym wydaniu

Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive dostępne jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym ekskluzywnym żółtym Sao Paulo, metalicznym Toronto Red oraz metalicznym Isle of Man Green. Klienci mogą także zamówić wysoce wyrafinowane wykończenia lakierem BMW Individual, w tym kilka położeń Frozen o lśniącym matowym wykończeniu. Kolory dachu miękkiego Black i efekt antracytowy dodają dodatkowych akcentów w koordynacji z kolorem nadwozia. Można również opcjonalnie zamówić kapsle lusterka w kolorze nadwozia oraz wykończenie chromowe dla rur wydechowych o średnicy 100 milimetrów.

Opcjonalny pakiet zewnętrzny M Carbon obejmuje wloty powietrza, kapsle lusterka zewnętrznego oraz dyfuzor tylny wykonane z niezwykle lekkiego wzmocnionego tworzywa węglowego (CFRP). Dodatkowo, dostępne są różne opcje doposażenia z oferty BMW M Performance, które pozwalają właścicielom dostosować dynamiczny charakter swojego samochodu do własnych upodobań.

Wnętrze: cztery fotele w atmosferze wyścigowej

Starannie stylizowane panelowanie na ramieniu z nieprzerwaną obwódką w wysokim połysku czarnego koloru, subtelnie ukształtowane kopuły na pokrywie dachu oraz indywidualny charakter dwóch tylnych foteli definiują atmosferę kabrioletu. Razem z fokusowanym na kierowcy projektem kokpitu i sterowaniem specyficznym dla M, wprowadzają wyspecjalizowaną atmosferę wyścigową do wnętrza. Skórzana kierownica specyficzna dla M z łopatkami do zmiany biegów, dźwignia zmiany biegów specyficzna dla M oraz czerwone akcenty na przyciskach M i przycisku Start/Stop na konsoli centralnej utrzymują koncentrację kierowcy na intensywnym doświadczeniu jazdy.

Dodatkowo nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive standardowo wyposażone jest w podgrzewane fotele sportowe M z wyraźnie zarysowanymi bocznymi podparciami, wysoko regulowanymi integralnymi zagłówkami, podświetlonym logo „M4” oraz wykończeniem z rozszerzonej skóry Merino dostępnej – podobnie jak opcjonalne pełne wykończenie ze skóry Merino – w czterech wariantach kolorystycznych. Lista opcji zawiera również cztery warianty rozszerzonego wykończenia skórą Merino z linii BMW Individual oraz cztery opcjonalne pełne wykończenia skórą Merino z linii BMW Individual. Standardowo wyposażone fotele sportowe M mogą być również opcjonalnie zamawiane z podgrzewaniem szyi i wentylacją foteli. Z kolei opcjonalne podgrzewane fotele M Carbon, również z pełną elektryczną regulacją, zapewniają optymalne połączenie między kierowcą a samochodem, przypominające to w samochodach wyścigowych.

Układ napędowy

Premium średniej klasy modele BMW M mogą teraz korzystać z zalet inteligentnego napędu na wszystkie koła po raz pierwszy. Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive standardowo wyposażone jest w konfigurowalny system M xDrive, który dzieli moc między przednie i tylne koła w razie potrzeby i w specyficzny dla M sposób w każdym momencie. Dzięki temu napęd generowany przez sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym o mocy 375 kW/510 KM jest przekazywany na drogę za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni biegów M Steptronic z maksymalną przyczepnością, stabilnością kierunkową i dynamiką. Efektem tego jest intensywne doświadczenie osiągów – zwłaszcza podczas jazdy z otwartym dachem – które łączy legendarną zwinność i precyzję M z doskonałą stabilnością. Specyficzny dla M system napędu na wszystkie koła również podnosi codzienną użyteczność i możliwości w każdych warunkach atmosferycznych nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, jednocześnie wzmacniając jego możliwości torowe.

Silnik: sześć cylindrów, technologia M TwinPower Turbo, charakter wysokich obrotów

Silnik 3.0-litra rzędowy sześciocylindrowy pod maską nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive łączy charakterystyczną dla silników BMW M GmbH cechę wysokich obrotów z najnowszą wersją technologii M TwinPower Turbo. Silnik wyróżnia się ciągłym, liniowym przyrostem mocy w górnych zakresach prędkości obrotowej, cechą, która definiuje doświadczenie osiągów w modelach BMW M od ich debiutu. Jednostka napędowa w nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive podnosi maksymalną moc w porównaniu z odpowiednikiem w modelu poprzednim o 44 kW/60 KM i poprawia maksimum momentu obrotowego o 100 Nm (74 lb-ft). 650 Nm (479 lb-ft) dostępne jest w zakresie od 2,750 do 5,500 rpm, podczas gdy maksymalna moc osiągana jest przy 5,510 rpm i utrzymywana aż do czerwonej linii 7,200 rpm.

Te umiejętności osiągowe, w połączeniu z lepszą przyczepnością oferowaną przez M xDrive, przekładają się na niesamowite czasy przyspieszenia. Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3.7 sekundy, a do 200 km/h (124 mph) osiąga w 13.1 sekundy z miejsca. Ożywienie w zakresie od 80 do 120 km/h (50 – 75 mph) trwa 2.8 sekundy (na 4. biegu) lub 3.7 sekundy (na 5. biegu). Wybierając pakiet M Driver’s Package, limitowana prędkość maksymalna wzrasta z 250 km/h (155 mph) do 280 km/h (174 mph).

Silnik zawdzięcza swoją moc, efektywność i zdolności torowe licznym komponentom opracowanym na podstawie wieloletniego doświadczenia wyścigowego BMW M GmbH. Należą do nich niezwykle sztywny blok silnika, odlewony lekki wał korbowy oraz głowica cylindrów, której rdzeń wyprodukowano przy użyciu druku 3D. Dwa turbosprężarki z elektronicznie sterowanymi zaworami upustowymi dostarczają sprężone powietrze do komór spalania. Technologia wtrysku bezpośredniego działa przy ciśnieniach do 350 bar z wyjątkową precyzją i wydajnością. Podobnie jak system chłodzenia, system dostarczania oleju został zaprojektowany, aby poradzić sobie z bardzo dynamicznymi sytuacjami jazdy podczas wyścigów. System wydechowy specyficzny dla M z elektrycznie sterowanymi klapami dostarcza emocjonalnie bogaty dźwięk, który jest kluczowym elementem całego doświadczenia wydajności, szczególnie przy otwartym dachu.

Ośmiobiegowa skrzynia biegów M Steptronic z Drivelogic: ekstremalnie sportowe zmiany biegów, indywidualnie dostosowywane charakterystyki

Ośmiobiegowa skrzynia biegów M Steptronic z Drivelogic, która jest standardowym wyposażeniem, jest doskonale dostosowana do osiągów silnika. Działa się przy użyciu dźwigni na konsoli centralnej o specjalnym designie M lub łopatek na kierownicy. Bezpośrednie połączenie z silnikiem i niezwykle szybkie zmiany biegów sprzyjają sportowemu stylowi jazdy, podobnie jak regulacja prędkości silnika przy redukcji biegów w trybie automatycznym oraz możliwość przełączenia się bezpośrednio na najniższy możliwy bieg w trybie ręcznym.

Kierowca może użyć przycisku Drivelogic zintegrowanego w dźwigni, aby zmienić charakterystykę zmiany biegu, wybierając z opcji nastawienia komfortowego, sportowego i torowego.

Dźwięk silnika jest odtwarzany w kabinie za pośrednictwem systemu audio samochodu, zapewniając pasażerom autentyczne doświadczenie akustyczne, nawet gdy dach jest zamknięty. Najnowsza wersja aktywnego systemu dźwiękowego generuje wyjątkowo sportowy dźwięk, który dodaje prawdziwej dramatu akustycznego, szczególnie w czasie zmian biegów i towarzyszących im zmian prędkości obrotowej. Od lipca 2021 roku, to zoptymalizowane doświadczenie dźwiękowe zostanie również rozszerzone na istniejące modele BMW M3 Sedan i BMW M4 Coupé dzięki zdalnej aktualizacji oprogramowania.

System napędu na wszystkie koła: M xDrive optymalizuje przyczepność i osiągi

System napędu na wszystkie koła M xDrive w nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, aby zapewnić w pełni zmienną i niezwykle płynną dystrybucję mocy silnika między przednimi a tylnymi kołami. Jego preferencja w kierunku tylnych kół dodaje charakterystyczne odczucie M, jednocześnie inteligentnie zwiększając zarówno przyczepność, jak i zwinność. System oferuje zintegrowaną kontrolę poślizgu kół, umożliwiając wyjątkowo szybkie i precyzyjne dostosowanie do przekazywania mocy. Dodatkowo intensyfikuje to poczucie stabilności, z którego znane są modele M w sytuacjach dynamicznej jazdy, takich jak przejazdy przez zakręty w kontrolowanym poślizgu. System zasilania sprzęgła wielopłytkowego został zoptymalizowany, aby utrzymać zmienny mechanizm podziału mocy w efekcie nawet podczas intensywnej jazdy sportowej.

W połączeniu z napędem na wszystkie koła znajduje się aktywne różnicowe M, które również zapewnia w pełni zmienną dystrybucję momentu napędowego między tylnymi kołami w zależności od sytuacji. Pomaga to mocno osadzić napęd na drodze bez jakiejkolwiek straty mocy, zwłaszcza gdy samochód jest mocno obciążony lub ma mniej przyczepności z jednej strony. System M xDrive i aktywne różnicowe M, wraz z wbudowaną kontrolą trakcji specyficzną dla M, łączą się z systemem Dynamic Stability Control (DSC), aby zapewnić precyzyjnie zaaranżowaną interakcję z danej sytuacji jazdy.

M xDrive pozwala kierowcy dostosować formę przekazywania mocy do ich potrzeb – przez menu ustawień. Domyślny tryb 4WD zapewnia maksymalną przyczepność i stabilność prowadzenia z wyraźnym preferencyjnym podziałem mocy w kierunku tylnych kół. Włączenie trybu 4WD Sport kieruje jeszcze większą część momentu silnika do tylnych kół, także w bardzo dynamicznych sytuacjach jazdy. Linia budowy bocznych sił charakterystyczna dla modeli M sprawia teraz, że możliwe jest wykonywanie kontrolowanych poślizgów. Kierowcy mogą również całkowicie wyłączyć system DSC i włączyć tryb 2WD. W tym ustawieniu moc napędowa jest przekazywana wyłącznie na tylne koła, których przyczepność można precyzyjnie dostosować w dziesięciu stopniach za pomocą M Traction Control. Tego rodzaju przekaz mocy – bez interwencji systemów kontroli podwozia mających na celu stabilizację pojazdu – pozwala doświadczonemu kierowcy cieszyć się aktywnie zaangażowanym i pełnym emocji doświadczeniem jazdy.

Podwozie

Z możliwością długiego rozstawu osi, szerokimi torami i precyzyjnie zbalansowanym rozkładem masy, koncepcja pojazdu nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive dysponuje doskonałymi składnikami do osiągania najwyższych osiągów. Precyzyjnie połączone elementy wzmocnienia skoncentrowane na poprawie dynamiki jazdy zwiększają sztywność podłużną i skrętną struktury nadwozia. Zaprojektowane specjalnie dla wszystkich modeli wysokiej wydajności w gamie M4, cechy tego pakietu wzmocnienia obejmują niestandardowe łączenia łączące wieże sprężyn w sposób zintegrowany oraz z przodu pojazdu i grodzi. Aluminium podwozia przedniego zyskuje dodatkową sztywność dzięki jednoczęściowej aluminiowej płycie ścinającej w zintegrowanym wzmocnieniu progu, które łączy z elementami usztywniającymi komory silnika za pomocą pionowych wzmocnień. Środkowa i tylna sekcja pojazdu zawierają modelowe elementy wzmocnienia podłogi z wbudowanym poprzecznym wzmocnieniem oraz specjalną sztywną belkę tylnego zawieszenia połączoną z nadwoziem. Nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive jest dodatkowo wyposażone w zaprojektowany na miarę pakiet sztywności skrętnej na tylnej części nadwozia.

Specjalna wersja podwójnej osi sprężynowej z przodu również uwzględnia konkretne wymagania związane z napędem na wszystkie koła, z odpowiednio dostosowaną geometrią osi i indywidualnie dopasowanym współczynnikiem kierowniczym. Kinematyka osi, kąty pochylenia, kąt skrętu oraz obniżony środek ciężkości zaprojektowane są w celu maksymalizacji dynamicznej zdolności bocznej, jednocześnie zapewniając dobrze zdefiniowany komfort jazdy w codziennym użytkowaniu. Aluminiowe wahacze z przegubami kulowymi, aluminiowy arm of z nowo opracowanym mocowaniem, odlewane łożysko obrotowe ze specjalnym mocowaniem sprężyn oraz łożyska kół o bardzo wysokiej stabilności kątowej tworzą idealne połączenie sztywności i lekkiej konstrukcji na osi przedniej. Tylne zawieszenie pięciowymiarowe w nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive dysponuje nowo opracowanymi nośnikami kół i wahaczami oraz starannie dopracowaną kinematyką i elastokinematyką. W standardowym wyposażeniu znajdują się również odlewane lekkie felgi aluminiowe o średnicy 19 cali na osi przedniej i 20 cali na tylnej.

M Servotronic, adaptacyjne zawieszenie

Cechy prowadzenia BMW M4 Competition Convertible z M xDrive wyróżniają się wysoką precyzją kierowania, neutralnym zachowaniem kierownicy nawet na granicy oraz liniowym wzrostem sił bocznych przez cały zakres przyspieszenia bocznego. Zmodyfikowana kinematyka osi przedniej również przynosi znaczną redukcję odczucia skrętu. M Servotronic ułatwia precyzyjne wprowadzenie do zakrętów w trakcie jazdy oraz bezproblemowe parkowanie i manewrowanie. Achieved by combining the benefits of speed-sensitive power assistance and a variable steering ratio.

Adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią w każdych warunkach, maksymalną przyczepność i wysoki komfort jazdy na długich trasach. Jednostka sterująca systemu korzysta z czujników, aby na bieżąco monitorować ruchy nadwozia, stan drogi oraz regulacje w kierownicy. Elektromagnetycznie sterowane zawory działają w ciągu kilku milisekund, aby wygenerować wymaganą siłę tłumienia – w sposób nieskończony i dla każdego koła.

Dwa ustawienia odczucia pedału hamulca, dziesięć poziomów kontroli trakcji

Zintegrowany system hamulcowy zainstalowany w nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive zapewnia doskonałe odczucie pedału hamulca przy wyhamowywaniu pojazdu. Inicjuje wymaganą siłę hamowania wyjątkowo szybko i precyzyjnie za pomocą siłownika elektrycznego. Zarówno standardowe hamulce kompozytowe M, jak i opcjonalne hamulce ceramiczne M Carbon są połączone z zintegrowanym systemem hamulcowym.

Wersja M zintegrowanego systemu hamulcowego również stawia kierowcy do wyboru dwa ustawienia odczucia pedału, umożliwiając wybór pomiędzy bardziej komfortowym a bezpośrednim ich odczuciem w menu ustawień.

Zastosowanie zintegrowanego systemu hamulcowego umożliwia systemowi DSC działanie z jeszcze większą dynamiką i precyzją. Jego funkcje obejmują tryb Dynamic M, który pozwala na dodatkowy poślizg kół po naciśnięciu przycisku, co indukuje wyjątkowo sportowe doświadczenie jazdy. Jeśli zainstalowany jest opcjonalny M Drive Professional, kierowcy korzystają także z nowej funkcji M Traction Control. Ten innowacyjny rodzaj kontroli trakcji pozwala kierowcy ustawić indywidualne progi interwencji dla ograniczenia poślizgu kół; mogą wybierać spośród dziesięciu dobrze zdefiniowanych poziomów dozwolonego poślizgu na napędzanych kołach.

Wyposażenie

Specyficzny dla M system sterowania/operacyjny, najwyższej klasy cechy wyposażeniowe, w pełni cyfrowe grupy wyświetlaczy, a także szereg innowacji w obszarze asystentów kierowcy i łączności pomagają zapewnić, że uroczy charakter nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive może być czerpany w wielu jego różnych aspektach. Nowy model wykazuje konsekwentnie znakomite właściwości jezdne w codziennym użytkowaniu, nawet w trudnych warunkach atmosferycznych, a także sprawdza się jako precyzyjnie kontrolowana maszyna sportowa w trakcie jazdy na torze. Nie mniej imponująca jest nowoczesna, luksusowa atmosfera czteromiejscowego kabrioletu, który wyróżnia się sportowym stylem, przynosząc ekskluzywną przyjemność z jazdy zarówno podczas codziennych przejazdów, jak i dłuższych tras.

Lekka konstrukcja, luksus, komfort na długich trasach: fotele M Carbon

W pełni elektryczne i podgrzewane fotele M Carbon dla kierowcy i pasażera z przodu, dostępne na liście opcji, łączą funkcjonalność wyścigową z lekką konstrukcją, znakomitym wykonaniem oraz doskonałym komfortem na długich trasach. Mają również integralne zagłówki oraz podświetlony znak modelu. Zastosowanie CFRP w elementach strukturalnych siedziska i oparcia oraz wycięcia w bocznych podparciach i poniżej zagłówków pozwala zaoszczędzić 9,6 kilograma w porównaniu do standardowych sportowych foteli M.

Układ napędowy i podwozie można indywidualnie konfigurować za pomocą przycisku ustawień

Najnowsza generacja specyficznego dla M systemu sterowania/operacyjnego oferuje nowe sposoby precyzyjnego dostosowania ustawień BMW M4 Competition Convertible z M xDrive do osobistych preferencji kierowcy oraz sytuacji. Nowy przycisk ustawień na konsoli centralnej zapewnia bezpośredni dostęp do opcji ustawień dla silnika, podwozia, kierowania, systemu hamulcowego oraz M xDrive.

Dwie indywidualnie skonfigurowane wersje ustawień mogą być trwale zapisywane, wraz z preferowanymi ustawieniami dla dźwięku silnika, systemu kontroli stabilności jazdy, funkcji Auto Start Stop oraz charakterystyki zmiany biegów ośmiobiegowej skrzyni biegów M Steptronic.

Cała konfiguracja pojazdu może być następnie przywołana w dowolnym momencie, naciskając jeden z dwóch przycisków M na kierownicy.

M Drive Professional dla intensywnych wrażeń zjazdowych

Dla dynamicznej jazdy z dodatkowym wymiarem dostępna jest również opcja M Drive Professional, której innowacyjne funkcje obiecują doświadczenie wyścigowe o wysokiej intensywności. M Drift Analyzer pomaga kierowcy doskonalić umiejętności szybkiego pokonywania zakrętów, wykorzystując świadomy poślizg oraz precyzyjne kontra, notując czas, dystans oraz kąt ostatniego poślizgu kierowcy.

Funkcja M Traction Control również jest zawarta w M Drive Professional, podobnie jak M Laptimer, który rejestruje czasy okrążeń oraz szereg innych szczegółów podczas jazdy na torze. A aplikacja M Laptimer umożliwia kierowcom analizę różnorodnych danych i dzielenie się wybranymi informacjami z internetową społecznością.

Nieskrępowana przyjemność z jazdy jednym naciśnięciem przycisku: przycisk M Mode

Panel sterujący na konsoli centralnej zawiera również przycisk M Mode jako standard. Może być używany do dostosowywania reakcji i charakterystyk systemów asystujących kierowcy oraz wyświetlaczy w zestawie wskaźników i wyświetlaczu Head-Up, aby dostarczyć doświadczenie jazdy dostosowane do konkretnej sytuacji oraz zgodne z tożsamością samochodu M. Kierowca może wybierać spośród ustawień ROAD i SPORT, a tryb TRACK dodany zostaje do arsenału, gdy zainstalowane jest M Drive Professional.

Interwencje systemów asystujących kierowcy są wstrzymywane w trybie SPORT, z wyjątkiem sygnałów z systemu ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania oraz Asystenta Unikania. Tryb TRACK przeznaczony wyłącznie do jazdy na torze w pełni deaktywuje systemy asystujące. W tych dwóch trybach zestaw wskaźników również przełącza się na specjalny widok M, który prezentuje tylko informacje istotne dla sportowej jazdy.

Pakiet M Race Track: obniżona waga, zwiększone osiągi

Opcjonalnie dostępny pakiet M Race Track prowadzi do celowego zmniejszenia wagi pojazdu. Pakiet ten obejmuje hamulce ceramiczne M Carbon, lekkie felgi aluminiowe M (dostępne opcjonalnie z oponami semi-slick), fotele M Carbon dla kierowcy i pasażera oraz paski wykończeniowe we wnętrzu z włókna węglowego o wysokim połysku.

Innym elementem tej niezwykle wydajnej opcji jest pakiet M Driver’s Package, który podnosi maksymalną prędkość nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive do 280 km/h (174 mph). Wszystkie funkcje M Drive Professional i wyświetlacz BMW Head-Up są również dostępne. W sumie pakiet M Race Track obniża wagę o około 25 kilogramów w porównaniu do samochodów w standardowej specyfikacji.

Ekskluzywne i indywidualne: wysokiej jakości opcjonalne dodatki

BMW Live Cockpit Professional z 12,3-calowym zestawem wskaźników i 10,25-calowym wyświetlaczem sterującym, oparty na chmurze system nawigacji BMW Maps oraz inteligentny osobisty asystent BMW są standardem w nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive. Optymalizowana integracja smartfona również jest standardem. Oprócz Apple CarPlay, Android Auto można teraz również korzystać za pośrednictwem systemu operacyjnego samochodu. Ponadto funkcja zdalnej aktualizacji oprogramowania umożliwia poprawę funkcji pojazdu oraz dodatkowych usług cyfrowych, które można wprowadzić do samochodu przez Internet.

Obszerne dodatki do gamy nowoczesnych systemów asystujących kierowcy dostępnych dla wcześniejszego modelu skutecznie podnoszą komfort podczas długich podróży oraz optymalizują bezpieczeństwo w niejasnych sytuacjach na drodze. Wyróżniające się nowe funkcje obejmują Asystenta Kierowania i Kontroli Pasa z aktywną nawigacją oraz Asystenta Ewakuacji – które są częścią opcjonalnego pakietu Driving Assistant Professional – oraz Asystenta Wycofywania (jednej z funkcji opcjonalnego Asystenta Parkowania). Na liście opcji znajduje się również wyświetlacz BMW Head-Up, który włącza specyficzne dla M odczyty, takie jak wielokolorowy wskaźnik prędkości obrotowej, Shift Lights oraz M View.

Podgrzewanie siedzeń dla kierowcy i pasażera z przodu jest standardowym wyposażeniem nowego BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, podczas gdy standardowe fotele sportowe M mają również wentylację oraz podgrzewanie szyi. Dostępne są również pasy bezpieczeństwa M z wzorem wplecionym w kolory BMW M GmbH. Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, oświetlenie wnętrza LED, w tym oświetlenie ambientowe oraz system głośników hi-fi są również standardem. Jako opcję można zamówić poprawiający jakość dźwięku system dźwiękowy Harman Kardon Surround Sound, który obejmuje 16 głośników oraz cyfrowy wzmacniacz siedmiokanałowy o mocy 464 watów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.