Mania na SUV-Coupe to trend, który dotknął głównie produkty z wyższej półki, takie jak BMW X6 czy Mercedes-Benz GLE-Coupe. Jednak Citroen postanowił spróbować swoich sił z modelem C4 z 2020 roku.
Francuski producent odniósł sukces wprowadzając modele C3 Aircross i C5 Aircross. Sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy zanim wprowadzono C4 w 2020 roku, który nie nosił już nazwiska Aircross. Po prostu był C4.
Silhouette SUV-Coupe C4 różniła się od poprzednich wersji. Pierwsza generacja C4 miała opadający dach i była pojazdem kompaktowym, natomiast druga generacja charakteryzowała się klasycznym stylem hatchback. Trzecia generacja to prawdziwa rewolucja z postawą SUV-a, wyższym prześwitem i klapą z tyłu. Nowy kształt reflektorów przypominał inne modele z oferty francuskiego producenta, z dziennymi światłami umieszczonymi pomiędzy lampami a maską.
Wnętrze również przeszło rewolucję, z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i systemem infotainment z ekranem dotykowym, który był bardziej dostępny dla pasażera z przodu. Wyświetlacz head-up został przeniesiony z pokrewnego modelu C5 Aircross. Wnętrze wykończono materiałami o miękkiej fakturze oraz materiałami premium. Dostępne było także z tapicerką skórzaną.
Jeśli chodzi o napęd, Citroen przygotował coś dla każdego. Zamontowano już znany silnik turbo o pojemności 1.2 litra, oferujący 100 KM, a także mocniejszą jednostkę 1.6 l o mocy 155 KM. Dla miłośników diesla producent oferował silnik 1.5 l, natomiast dla tych, którzy szukali silnika elektrycznego, dostępna była wersja o mocy 136 KM. Wszystkie wersje były napędzane na przednie koła.
Po udanej ofensywie na rynku SUV, związanej z wprowadzeniem modeli C3 Aircross SUV oraz C5 Aircross SUV – z odpowiednio 300 000 i 200 000 sprzedanych egzemplarzy – Citroën jest gotowy na kolejny etap realizacji swojej strategii produktowej, skupiając się mocno na rynku hatchbacków.
Kompaktowe hatchbacki pozostają ważną częścią europejskiego rynku samochodowego, stanowiąc niemal 28% sprzedaży w segmencie C w 2019 roku. Nowe modele ë-C4 i Nowy C4 spełniają wszystkie wymagania tego konkurencyjnego segmentu, oferując nowoczesny i charakterystyczny koncept designu jako integralną część oferty.
Nowa generacja kompaktowego hatchbacka Citroëna jest inspirowana potrzebami klientów i tym, jak doświadczają oni swoich samochodów. 100% elektryczny Nowy ë-C4 i Nowy C4 mają wszystkie cechy, które są potrzebne, aby wstrząsnąć segmentem, który musi się reinventować. Dla Citroëna oznacza to oferowanie całkowicie nowej sylwetki z wyborem napędów: 100% elektrycznym, benzynowym lub dieslowym.
TRZY RÓŻNE NAPĘDY DO WYBORU: 100% ELEKTRYCZNY, BENZYNOWY LUB DIESLOWY
Nowy ë-C4 – 100% elektryczny i Nowy C4 to ten sam nowoczesny i technologicznie zaawansowany samochód, ale z rozszerzonym wyborem układów napędowych: 100% elektryczny, benzynowy lub dieslowy. Klienci mogą po prostu wybrać wysokowydajną i efektywną opcję, która najlepiej odpowiada ich potrzebom.
Nowy ë-C4 to piąty z elektryfikowanych modeli ogłoszonych w 2020 roku w ramach strategii elektryfikacji Citroëna – po C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Dispatch oraz ë-SpaceTourer.
INNOWACYJNA POSTAWA I ZDECYDOWANY STYL
Nowy Citroën ë-C4 oraz Nowy Citroën C4 również reprezentują nowy koncept designu w segmencie C-Hatch, z unikalną i śmiałą tożsamością. Podniesiona i zdecydowana sylwetka sprawia, że kształt nadwozia ma całą elegancję i dynamikę hatchbacka, jednocześnie subtelnie przyjmując pewne cechy SUV-a, co dodaje mu siły i charakteru.
Aerodynamiczny i płynny, design zewnętrzny odzwierciedla dobrze znane estetyki Citroëna, jednocześnie wprowadzając nową ekspresję stylu do gamy. Jego ciepłe i nowoczesne wnętrze natychmiast wyraża poczucie komfortu i nowoczesności.
NOWA EKSPRESJA PROGRAMU CITROËN ADVANCED COMFORT®
Nowy ë-C4 i Nowy C4 to pełne ucieleśnienie programu Citroën Advanced Comfort®, oferujące nowy wymiar nowoczesnego, wszechstronnego komfortu:
Komfort jazdy zapewniają fotele Advanced Comfort oraz zawieszenie z systemem Progressive Hydraulic Cushions®. Komfort w Nowym ë-C4 jest dodatkowo potęgowany dzięki korzyściom oferowanym przez ë-Comfort: cicha praca, płynność i wrażenia z jazdy.
Komfort podróżowania opiera się na dużej przestrzeni wewnętrznej oraz praktycznych funkcjach pokładowych – w tym innowacji dla pasażera z przodu (ujawnionej 30 czerwca).
Komfort użytkowania wynika z licznych technologii pokładowych i systemów wspomagania kierowcy.
Komfort umysłu pochodzi z kojących i wyrafinowanych projektów wnętrz.
DZIEDZICTWO KOMPAKTOWYCH SAMOCHODÓW