Leon Cupra dotarł do swojej czwartej generacji w 2020 roku, oferując dwa dostępne style nadwozia: pięciodrzwiowy oraz Sportstourer. Nowy model wyróżniał się nowymi poziomymi reflektorami, które miały inny design niż w poprzedniej wersji, były szersze i ustawione pod innym kątem.
Przedni zderzak został zaprojektowany na nowo, aby nadać autu bardziej agresywny wygląd. To był muskularny, solidny zderzak z pionowymi szarymi elementami kosmetycznymi, które nie miały tylko celów estetycznych, ale także praktyczny efekt aerodynamiczny, kierując powietrze w stronę boków.
Stabilność pojazdu została poprawiona dzięki dłuższemu rozstawowi osi, chociaż wpłynęło to nieco na zwinność samochodu. Auto było dłuższe o 9 cm niż jego poprzednik. Dodano nowe 19-calowe felgi, których obręcze miały specjalny design, w tym znane już publiczności miedziane akcenty charakterystyczne dla modelu Cupra.
Design zewnętrzny został dopracowany z ostrymi liniami, które zaczynały się z przodu i zanikały w kierunku tyłu. Tył nowej Cupra zyskał trójwymiarowy rzeźbiarski kształt z poziomym paskiem świateł tylnych, który animował się w różny sposób w zależności od podjętej akcji. Na przykład, przy zamykaniu samochodu, światło przemieszczało się z jednej strony na drugą.
W 2020 roku Cupra wprowadziła również elektryfikowaną wersję, czyli hybrydowy silnik typu plug-in o mocy 245 koni mechanicznych.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, pojazd został wyposażony w najnowocześniejsze systemy, które chronią kierowcę i pasażerów przed niepożądanymi incydentami.
Nowa CUPRA Leon to pojazd stworzony, by wprowadzić nową tożsamość do segmentu kompaktów wysokiej wydajności, opierając się na pokoleniach samochodów, które powstały przed nią.
Z dwoma dostępnymi stylami nadwozia – 5-drzwiowym i Sportstourer – CUPRA Leon jeszcze bardziej poszerza swoją atrakcyjność, pozwalając klientom wybrać pojazd, który najlepiej odpowiada ich stylowi życia, bez konieczności kompromisu w zakresie wydajności, komfortu czy praktyczności.
Dzięki wysokiemu poziomowi standardowego wyposażenia, w tym pełnym oświetleniu LED z tylnym oświetleniem coast-to-coast, kubełkowymi fotelami, sportowym zawieszeniem, bezkluczykowym dostępem oraz podświetleniem wnętrza, to pojazd, który oferuje doskonałą wartość w wysoce konkurencyjnym segmencie.
Ta najnowsza wersja ikony wysokiej wydajności jeszcze bardziej wzmocni markę CUPRA, oferując wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki zaawansowanej gamie jednostek napędowych, dynamicznej technologii podwozia oraz eleganckiemu połączeniu sportowości i wyrafinowania w projektowaniu zewnętrznym i wewnętrznym. Dodatkowo imponująca oferta obejmuje wysoko zintegrowane doświadczenie użytkownika oraz zastosowanie najbardziej zaawansowanych systemów asystujących kierowcy, co sprawia, że nowa CUPRA Leon staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych modeli w segmencie.
Gama jednostek napędowych obejmuje silniki TSI o pojemności 2.0 litra, oferujące moce 245 KM, 300 KM oraz 310 KM (dostępne wyłącznie w wersji Sportstourer z 4Drive), co zapewnia wystarczającą różnorodność wydajności, aby zaspokoić różne gusta. W świecie, który nieustannie dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko, całkowicie nowa CUPRA Leon wprowadza także elektryfikację do segmentu wysokiej wydajności w postaci silnika hybrydowego typu plug-in o mocy 245 KM, co oznacza, że ostateczna wydajność nie jest obciążona wyrzutami sumienia.
Nowa CUPRA Leon jest również jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w segmencie, łączącym zaawansowane systemy asystujące, które chronią pasażerów przed wypadkami, niezależnie od tego, czy poruszają się po autostradzie, w mieście, czy po prostu wychodząc z miejsca parkingowego.
W coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, CUPRA Leon oferuje nie tylko wydajność na drodze, ale także poziom łączności, którego nie było w pojazdach CUPRA do tej pory. Niezależnie od tego, czy to wprowadzenie inteligentnego urządzenia do wnętrza pojazdu, czy dostęp do specyficznych usług online, CUPRA Leon stanowi skrzyżowanie między drogą a łącznością.
Nowa CUPRA Leon to ostateczne wyrażenie wartości marki CUPRA i ma na celu wzmocnienie jej pozycji na rynku, ekscytując obecnych entuzjastów CUPRA, jednocześnie otwierając się na nowych klientów, zwiększając tym samym atrakcyjność.
Jednostka napędowa: Wydajność i przyszłościowość
Nowa CUPRA Leon oferuje szeroką gamę silników, od tradycyjnych jednostek benzynowych po hybrydowy system plug-in o wysokiej wydajności, dzięki czemu klienci mogą wybrać pojazd, który najlepiej odpowiada ich potrzebom.
Hybrydowy silnik o wysokiej wydajności (eHybrid)
CUPRA wprowadza tradycję i nowoczesność, wprowadzając po raz pierwszy wysokowydajny silnik hybrydowy typu plug-in. Dostępny w wersjach hatchback i Sportstourer, technologia ta oznacza, że klienci zachowują oczekiwaną wydajność od pojazdu z logo CUPRA, przy jednoczesnym poziomie efektywności, którego wcześniej nie było w tym segmencie.
W sercu silnika hybrydowego o wysokiej wydajności znajduje się silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM (110 kW), 250 Nm oraz elektryczny silnik o mocy 115 KM (85 kW) z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13 kWh, które w sumie oferują 245 KM (180 kW) szczytowej mocy i 400 Nm momentu obrotowego.
Gdy tempo nie jest koniecznością, kierowca może korzystać z elektrycznego zasięgu pojazdu (WLTP) wynoszącego do 60 km, by stylowo poruszać się po ulicach miast. Gdy akumulator wymaga naładowania, można to zrobić w zaledwie 3,5 godziny przy użyciu Wallboxa (lub sześciu godzin z gniazdka domowego 230V).
Dzięki efektywności technologii silnika hybrydowego plug-in, emisja CO2 wyniesie poniżej 50 g/100 km.
„Wprowadzenie silnika hybrydowego o wysokiej wydajności to wzmocnienie zobowiązania CUPRA do elektryfikacji segmentu pojazdów o wysokiej wydajności,” powiedział Axel Andorff, wiceprezydent ds. badań i rozwoju w SEAT/CUPRA. „Łącząc zaawansowany silnik spalinowy z elektrycznym, oferujemy niesamowity wzrost wydajności i bezwysiłkowe przyspieszenie.”
Silniki TSI
Nowa CUPRA Leon będzie także dostępna z wyborem trzech turbodoładowanych, bezpośrednio wtryskiwanych, czterocylindrowych silników TSI o pojemności 2.0 litra.
Oferta obejmuje warianty o mocy 245 KM (180 kW)/370 Nm oraz 300 KM (221 kW)/400 Nm. Te dwa warianty są napędzane na przednią oś, dostępne w wersji hatchback i Sportstourer, a także integrują elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ), co poprawia kontrolę i precyzję w dostarczaniu mocy do pojazdu.
System ten czerpie dane z licznych źródeł: kąta skrętu, prędkości kół oraz kąta obrotu, aby zapewnić pewność w dynamicznych sytuacjach drogowych.
Ale jest jeszcze jedna opcja dla klientów. Najmocniejszy silnik w ofercie to jednostka o mocy 310 KM (228 kW)/400 Nm, dostępna wyłącznie w wersji Sportstourer i z 4Drive.
Dzięki technologii 4Drive, która nieustannie monitoruje pojazd i reakcje kierowcy, dostarczając moc do odpowiedniego koła w odpowiednim momencie, CUPRA Leon Sportstourer może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h.
Wszystkie kombinacje jednostek napędowych korzystają z dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, co sprawia, że zmiany biegów są bardziej wyraziste, precyzyjne i płynne. Technologia shift-by-wire sprawia, że wybierak biegów nie jest mechanicznie połączony z przekładnią, zamiast tego wykorzystuje sygnały elektryczne do przełączania biegów. Technologia ta zwiększa efektywność, ale także dodaje nowy wymiar do sztuki, przyjemności i radości z prowadzenia. A gdy kierowcy pragną jeszcze bardziej interaktywnego doświadczenia, manetki do zmiany biegów zamontowane przy kierownicy jeszcze bardziej wzmacniają połączenie między pojazdem a kierowcą.
Podwozie: Niezrównana jazda i prowadzenie
Tak jak w każdym pojeździe CUPRA, kluczowe znaczenie ma relacja między jednostką napędową a podwoziem, która zapewnia charakterystyczną wydajność dynamiczną, jakiej oczekują klienci. Całkowicie nowa CUPRA Leon kontynuuje filozofię marki, dostosowując podwozie i układ kierowniczy, aby zapewnić jak najdokładniejszą, najbardziej zaangażowaną i wyjątkową jazdę, niezależnie od tego, co ją napędza.
Na podłożu CUPRA Leon znajduje się progresywny układ kierowniczy, który zapewnia maksymalną zwinność, nawet na najbardziej wymagających nawierzchniach, a także łączy kierowcę z optymalnym feedbackiem za pośrednictwem kierownicy. CUPRA Leon potrafi reagować na zmiany stylu jazdy i warunków na drodze dzięki systemowi Adaptive Chassis Control (DCC), który w milisekundach dostosowuje ustawienia, aby wykorzystać warunki i zapewnić prawdziwie angażującą jazdę.
Dynamika CUPRA Leon może być zmieniana, aby odpowiadać gustom kierowcy dzięki czterem różnym profilom: Comfort, Sport, CUPRA i Individual. Te profile zmieniają charakter pojazdu, od codziennej jazdy do sportowej wersji hot hatch, nadając nowej CUPRA Leon wachlarz możliwości, które można spotkać w niewielu innych pojazdach w tym segmencie. A przełączanie między profilami stało się teraz jeszcze prostsze dzięki suwakowemu sterowaniu DCC, co oznacza, że można precyzyjnie wybrać pożądane ustawienie, szczególnie w trybie Individual.
A chociaż system DCC daje kierowcy bezpośrednią kontrolę nad odczuciem pojazdu, technologia ta jest wspierana przez podstawowe technologie podwozia CUPRA Leon: przednie zawieszenie MacPherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe, z sprężynami i amortyzatorami dostosowanymi specjalnie do zrównoważenia potrzeb komfortu codziennej jazdy oraz reakcji w bardziej dynamicznych scenariuszach.
Usprawnienia w wymiarach całkowicie nowej CUPRA Leon poprawiły jej dynamiczne możliwości.
W wersji 5-drzwiowej szerokość nowego pojazdu zmniejszyła się o 16 mm do 1800 mm, podczas gdy całkowita szerokość nadwozia pozostała bez zmian i wynosi 1784 mm. Całkowita wysokość jest również o 3 mm niższa i wynosi 1456 mm, a rozstaw osi wzrósł o 50 mm do 2686 mm, co zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu oraz większą stabilność. Całkowita długość CUPRA Leon wynosi 4368 mm (+86 mm).
W wersji Sportstourer nowa CUPRA Leon ma długość 4642 mm (+93 mm), szerokość 1800 mm (-16 mm) i wysokość 1448 mm (-3 mm). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, co jest o 50 mm więcej niż w poprzedniej generacji.
W porównaniu do zwykłej Leona, CUPRA Leon jest o 25 mm niższa z przodu i o 20 mm niższa z tyłu, co oznacza niższy środek ciężkości i jeszcze bardziej sportowe odczucia.
W najmocniejszej wersji Sportstourer wydajność kontroluje system napędu na wszystkie koła 4Drive. Najnowsza generacja elektrohydraulicznego systemu wielotarczowego zapewnia kontrolowane dostarczanie mocy do kół, aby maksymalizować przyczepność i wydajność.
System ten jest zintegrowany z tylną osią i znajduje się na końcu wału napędowego przed tylnym dyferencjałem, co poprawia rozkład masy i redukuje bezwładność oraz czas reakcji, co oznacza, że nowa CUPRA Leon może reagować na sytuacje z jeszcze większą pewnością.
Wygląd zewnętrzny: Ewolucja wydajności
Nowa CUPRA Leon opiera się na ewolucyjnym podejściu swojego bratniego pojazdu SEAT Leon, ale łączy ewidentne znaki, że jest to samochód o wysokiej wydajności stworzony dla pasjonatów.
Logo CUPRA znajduje się wyraźnie na grillu przednim, a duże przednie skrzydło oraz większe wloty powietrza podkreślają jego bardziej asertywny wygląd. Kiedy okrążasz samochód, boczne progi dodają dynamiki, ciemne chromowane akcenty, w tym rama grilla przedniego, przednie skrzydło i lusterka zewnętrzne kontrastują z kolorem nadwozia, tworząc wygląd, który wyraża chęć i śmiałość nowej CUPRA Leon.
Wygląd ten jest jeszcze bardziej podkreślony przez paletę kolorów pojazdu; oprócz czterech metalicznych i pastelowych lakierów (Candy White, Magnetic Tech, Midnight Black i Urban Silver), CUPRA Leon będzie również dostępna w dwóch specjalnych kolorach (Desire Red i Graphene Grey) oraz dwóch matowych opcjach (Magnetic Tech Matt i Petrol Blue Matt). Ekskluzywne matowe opcje lakieru wnoszą dodatkową wizualną elegancję i osobowość do pojazdu.
Wygląd zewnętrzny podkreślają ekskluzywne, specyficzne dla CUPRA 19-calowe felgi aluminiowe – dostępne w kolorze miedzi lub diamentowym – (standardowo w wersji 245 KM znajdują się 18-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy inne pojazdy w ofercie mają 19-calowe felgi) które mieszczą miedziowe hamulce Brembo o średnicy 370 mm. A dzięki sześciu różnym wzorom felg aluminiowych, klienci mogą jeszcze bardziej spersonalizować finalny wygląd swojego pojazdu.
„Design CUPRA Leon jest efektem połączenia atletycznej fizjonomii i uderzającej elegancji; obie cechy są niezbędne i wzajemnie się uzupełniają w takim samochodzie.” powiedział Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor ds. designu w SEAT/CUPRA. „Gładkie, płynące linie i dobrze wytrenowane mięśnie doskonale odzwierciedlają sposób, w jaki jeździ na drodze: czysta frajda, której po prostu nie można się oprzeć.”
Z tyłu światła coast-to-coast dostarczają wizualny akcent, podczas gdy wydechy (dwa w mniej mocnych wersjach, lub cztery w mocniejszych wariantach), dyfuzor i spojler dodają sportowego uroku estetyce pojazdu.
Dodatkowe detale zewnętrzne nie są tylko dodatkiem estetycznym, ale również mają praktyczne zastosowanie, czyniąc CUPRA Leon bardziej aerodynamiczną, pomagając powietrzu przesuwać się nad pojazdem, co poprawia efektywność i wydajność. Aerodynamika całkowicie nowej CUPRA Leon jest o 8% lepsza niż w modelu wyjściowym.
Wnętrze: Wyrafinowanie, komfort i wygoda
Zanim jeszcze wejdziesz do kabiny, witająca światło CUPRA projekcje na podłogę, by stworzyć odpowiedni nastrój i podkreślić, że całkowicie nowa CUPRA Leon to wyjątkowy pojazd.
Gdy już wejdziesz do środka, kabina przekazuje charakter samochodu, dzięki wyrafinowanemu, sportowemu designowi. Gdy kierowca siada w kubełkowym fotelu, chwyta za kierownicę CUPRA, która ma przycisk uruchamiania silnika i wybór trybu CUPRA, oraz widzi Cyfrowy Kokpit, od razu zrozumie, że przejmuje kontrolę nad innym rodzajem pojazdu.
Skupienie kierowcy wzmacnia duży system multimedialny o przekątnej 10″, który przenosi kontrolę na ekran dotykowy, redukując liczbę przycisków i nadając bardziej elegancki, nowoczesny wygląd. Uczucie przestronności w wnętrzu amplifikuje technologia DSG pojazdu, z wybierakiem biegów, który zapewnia więcej miejsca w centralnej konsoli.
W całym wnętrzu miedziane detale oraz ciemne akcenty chromowane wprowadzają subtelny dramatyzm, z akcentami takimi jak deska rozdzielcza i wykończenia drzwi szczotkowane ciemnym aluminium, z wyrafinowanym efektem ton w ton, podświetleniem progu CUPRA w przednich drzwiach oraz kolorowymi panelami drzwiowymi i siedzeniami.
Atmosferę wnętrza jeszcze bardziej definiuje opcja siedzeń, którą wybierają klienci. Dostępne są różne opcje kubełkowych foteli: standardowy „Sharp Code CUPRA Tech”, oferujący wykończenie tekstylne z PVC w bocznych częściach. „Genuine CUPRA Timeless” dodaje czarną skórzaną tapicerkę z elektrycznym systemem pamięci, a ta opcja jest również dostępna w kolorze Petrol Blue i przenosi kolor na deskę rozdzielczą, aby przedłużyć wrażenie w kabinie.
Wnętrze nowej CUPRA Leon jest znacznie bardziej przestronne, oferując więcej miejsca kierowcy oraz pasażerom z przodu i tyłu dzięki większym wymiarom pojazdu. W wersji Sportstourer pojemność bagażnika wzrasta o 30 litrów, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność CUPRA Leon. Efektem jest kabina, która jest skoncentrowana na kierowcy, gdy chce cieszyć się wydajnością, jaką oferuje Leon, ale jest wystarczająco wygodna i praktyczna, aby podjąć się życia przygód bez kompromisów.
Nowa CUPRA Leon: technologia oświetleniowa
Nowa CUPRA Leon przesuwa granice tego, co możliwe w segmencie z gamą technologii oświetleniowej zintegrowanej zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Inżynierowie i projektanci wykorzystali zaawansowane systemy oświetleniowe, aby zapewnić dynamiczny styl, skupić uwagę na ogólnym designie i poprawić bezpieczeństwo. Dodaje to również poziom rozrywki i radości; naciśnij przycisk zdalnego sterowania i obserwuj, jak światła zewnętrzne tańczą jako część ceremonii powitalnej.
Standardowa technologia pełnego oświetlenia LED używana w reflektorach poprawia widoczność, czyniąc nawet najciemniejszą drogę widoczną dla kierowcy.
Lusterka boczne pojazdu zawierają zintegrowane wskaźniki LED, witające światła, które wita kierowcę oraz pasażerów, projektując logo „CUPRA” na ziemi podczas uruchamiania pojazdu.
Nowa CUPRA Leon dodatkowo podkreśla dizajn dzięki tylnej lampie typu coast-to-coast. Technologia ta nadaje większą ekspresję tylnej części i sprawia, że pojazd wyróżnia się wśród innych użytkowników dróg. Nowy Leon zawiera również dynamiczne wskaźniki, co czyni kierunek jazdy pojazdu bardziej czytelnym i tym samym bezpieczniej. Ale nie tylko na zewnątrz pojazdu zespół rozwojowy wykorzystał elastyczność i funkcjonalność technologii LED.
W środku następnej generacji Leona, doświadczenie w kabinie wzbogacone jest o system oświetlenia ambientowego w technologii pełnego LED, co nadaje wnętrzu dodatkową osobowość. To nie tylko dekoracyjne oświetlenie ambientowe, ale także zapewnia szereg kluczowych funkcji, takich jak wykrywanie martwego pola czy asystent wyjazdu.
Łączność: Nigdy nie trać kontaktu
Podczas gdy nowa CUPRA Leon podnosi wydajność i atrakcyjność wizualną na wyższy poziom, digitalizacja i bezpieczeństwo zapewniają przyszłościowość pojazdu. Inżynierowie i projektanci zintegrowali systemy, które sprawią, że wysokowydajna CUPRA Leon wyróżni się w tłumie i zapewni nową jakość doświadczeń klientom.
Cyfrowy Kokpit można dostosować do potrzeb kierowcy; oprócz standardowych trybów, CUPRA Leon zyskuje dodatkowy widok sportowy, opracowany przez CUPRA, który umieszcza informacje, takie jak RPM, moment obrotowy, moc, ciśnienie doładowania i G-przyspieszenie na pierwszym planie, co zapewnia lepszą przejrzystość i tworzy bardziej emocjonalny wyświetlacz.
Cyfrowy Zestaw jest wzbogacony o standardowy system multimedialny o przekątnej 10″, który zawiera wyświetlacz Retina, oferuje 3D online nawigację, redukuje liczbę przycisków fizycznych i integruje sterowanie głosowe i gestowe. System łączy system Full Link, co czyni go kompatybilnym zarówno z Apple CarPlay (bezprzewodowym), jak i Android Auto – co oznacza, że klienci mogą zabrać swoje życie cyfrowe do samochodu, niezależnie od tego, dokąd się wybierają.
Użytkownicy muszą tylko podłączyć telefon do pojazdu za pomocą połączenia USB lub Bluetooth, aby uzyskać dostęp do swojego ekosystemu aplikacji. Więc niezależnie od tego, czy chcesz przenieść swoją listę kontaktów, muzykę czy systemy mapowania do samochodu, są one wszystkie dostępne i można do nich uzyskać dostęp w kontrolowany, intuicyjny, bezpieczny sposób.
A rozpoznawanie głosu jest jedną z najbardziej naturalnych metod interakcji z urządzeniami, co oznacza mniejsze ryzyko rozproszenia uwagi od prowadzenia, ponieważ nie ma potrzeby odwracania wzroku od drogi przed sobą. Jest to szczególnie atrakcyjne, gdy stajemy się coraz bardziej przyzwyczajeni do asystentów domowych z branży elektroniki użytkowej.
Rozpoznawanie głosu w CUPRA Leon pozwala użytkownikom na interakcję z systemem multimedialnym za pomocą naturalnego języka – system reaguje, po prostu mówiąc międzynarodowe słowo „Hola” dwa razy. System można wykorzystać do wyszukiwania informacji nawigacyjnych lub wyszukiwania muzyki w bezpieczny i prosty sposób.
Aplikacja Connect wprowadza usługi online bezpośrednio do pojazdu dzięki wbudowanej karcie SIM. Usługa ta pozwala klientom na dostęp do aplikacji do pobrania, radia internetowego oraz rosnącego ekosystemu funkcjonalności.
A gdy użytkownicy są z dala od swojego pojazdu, mogą uzyskać dostęp do informacji o pojeździe, w tym danych dotyczących jazdy, informacji o parkowaniu, statusu pojazdu oraz ustawić powiadomienia o prędkości za pomocą aplikacji na smartfona. A dla wersji z hybrydowym silnikiem plug-in są dodatkowe funkcje. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania i kontrolować klimatyzację zdalnie.
Wbudowana karta SIM poprawia bezpieczeństwo w pojazdzie, ponieważ użytkownicy korzystają z usługi eCall. W przypadku wypadku pojazd może bezpośrednio skontaktować się z służbami ratunkowymi, zarówno ręcznie, jak i automatycznie. A jeśli zdarzy się najgorsze, pojazd może przekazać ważne dane, takie jak pozycja samochodu, typ silnika i liczba pasażerów, co ułatwia im pomoc.
A aby upewnić się, że połączenia nigdy nie zostaną utracone, całkowicie nowa CUPRA Leon zawiera standard protokołu Qi dla indukcyjnego ładowania urządzeń mobilnych.
Bezpieczeństwo: Maksymalna ochrona
Podczas gdy CUPRA jest synonimem wydajności, obejmuje również inne aspekty branży, stając się niewątpliwie najbezpieczniejszym pojazdem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Nowa CUPRA Leon integruje zestaw technologii bezpieczeństwa i wygody, które jeszcze bardziej ułatwiają i czynią bezpieczniejszym codzienne użytkowanie.
Wśród najważniejszych elementów znajduje się wprowadzenie systemu Predictive Cruise Control, Emergency Assist 3.0, Travel Assist, Side oraz Exit Assist.
Adaptacyjny tempomat pomaga pojazdowi utrzymać stałą prędkość i odległość od pojazdu z przodu, podczas gdy wprowadzenie ACC Predictive – które wykorzystuje informacje z kamery i systemu nawigacji – może dostosować się do ograniczeń prędkości i układu drogi, aby pomóc w płynnej podróży.
Technologia Side i Exit Assist wykrywa to, co twoje oczy nie mogą dostrzec, dzięki detekcji martwego pola, dodaje również ostrzeżenie przy wyjeździe, gdy zaparkujesz i chcesz opuścić pojazd, emitując dźwiękowe ostrzeżenie, jeśli ktoś lub coś się zbliża.
Gdy droga staje się bardziej zatłoczona, Traffic Jam Assist odciąża kierowcę od stresu, kontrolując pojazd; utrzymując odległość od samochodu z przodu, pozostając w pasie ruchu, kontrolując hamowanie i, z Lane Assist Plus, utrzymując CUPRA Leon w środku swojego pasa.
Jednym z największych dodatków jest wprowadzenie Emergency Assist, które zapewnia, że kierowca pozostaje skoncentrowany na prowadzeniu i nie rozprasza się wizualnymi i dźwiękowymi ostrzeżeniami. Jeśli brak reakcji ze strony kierowcy, system może zainicjować szarpnięcia hamulców, a jeśli nie dojdzie do zmiany, pojazd może całkowicie się zatrzymać i aktywować światła ostrzegawcze. Po zaparkowaniu CUPRA Leon może bezpośrednio skontaktować się z służbami ratunkowymi, korzystając z systemu eCall.
Podsumowanie
Najnowsza generacja CUPRA Leon zwiększa atrakcyjność, pragnienie i urok marki CUPRA, wprowadzając nowe poziomy wydajności, nowe technologie do segmentu i wynosząc markę na wyższy poziom.
Gama jednostek napędowych, w tym hybrydowy system plug-in o wysokiej wydajności oraz najwyższa wariant Sportstourer, oferuje szereg opcji, które pozwolą klientom wybrać pojazd, który lepiej dopasowuje się do ich stylu życia, bez konieczności kompromisów w radości z jazdy.
Nowa CUPRA Leon ucieleśnia podstawowe aspekty marki CUPRA poprzez eleganckie, ewolucyjne podejście do designu zewnętrznego, łącząc estetykę wydajności z praktycznymi dodatkami, które poprawiają wydajność pojazdu.
Wnętrze dodaje esencję osobowości CUPRA, mieszając ją z wyższymi poziomami komfortu i praktyczności, jednocześnie wprowadzając ją w erę cyfrową i połączoną.
I chociaż nigdy nie zapominając o tym, że całkowicie nowa CUPRA Leon to skoncentrowany na kierowcy samochód o wysokiej wydajności, zespół rozwojowy dążył do tego, aby był jednym z najbezpieczniejszych pojazdów, jakie kiedykolwiek powstały na taśmach produkcyjnych, integrując szereg technologii bezpieczeństwa.
A podczas gdy wydajność, dynamika, design, bezpieczeństwo i łączność są kluczowymi cechami nowej CUPRA Leon, również wartość odgrywa istotną rolę. Pojazd jest bogato wyposażony w standardzie, dodając jeszcze jeden wymiar do jego atrakcyjności osobowości.