2021 Cupra Leon Sportstourer

2021 Cupra Leon Sportstourer

Przejdź do galerii zdjęć2021 Cupra Leon Sportstourer

Cupra to hiszpańska marka, która przekształciła się z sportowej wersji samochodów SEAT w osobną markę sportowych pojazdów. Można to porównać do AMG od Mercedesa, ale z mniejszą mocą i znacznie tańsze.

Leon Cupra dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i kombi, które nazywane jest Sportstourer. Oferta obejmuje wiele opcji. Reflektory LED są standardem. Wnętrze oświetlone jest wyłącznie diodami LED. Sportowe fotele kubełkowe także są standardem. Na desce rozdzielczej zainstalowano nowoczesny system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem Retina. Oferuje on bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i wspiera łączność z Android Auto.

Najciekawsza część dotyczy osiągów, ponieważ silniki zaczynają się od 245 KM z systemem hybrydowym typu plug-in. Kolejny w kolejce to 2,0-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 300 KM. Oba warianty mają napęd na przednią oś i ograniczone różnicowe. Najmocniejsza wersja to silnik o mocy 310 KM, dostępny tylko dla wariantu Sportstourer (kombi) z napędem na wszystkie koła.

Dane dotyczące osiągów nie zostały jeszcze opublikowane, ale prędkość powyżej 155 mph (250 km/h) powinna być osiągalna bez trudu, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) poniżej 6 sekund jest spodziewane. Z przodu zamontowano duże hamulce o średnicy 370 mm (14,5 cala).

Nowy CUPRA Leon to pojazd stworzony, aby nadać nową tożsamość segmentowi kompaktowych samochodów sportowych, bazując na pokoleniach modeli, które pojawiły się wcześniej.

Dostępny w dwóch wersjach nadwozia – 5-drzwiowej i Sportstourer – CUPRA Leon poszerza swoją atrakcyjność, pozwalając klientom wybrać pojazd najlepiej dopasowany do ich stylu życia, bez potrzeby kompromisu w zakresie osiągów, komfortu czy praktyczności.

Dzięki wysokiemu poziomowi wyposażenia standardowego, w tym pełnym oświetleniu LED z tylnym oświetleniem coast-to-coast, kubełkowymi fotelami, sportowym zawieszeniem, bezkluczykowym dostępem oraz podświetleniem wnętrza, to pojazd, który oferuje doskonałą wartość w tym wysoce konkurencyjnym segmencie.

Ta najnowsza wersja sportowego ikony jeszcze bardziej wzmocni markę CUPRA, oferując wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki zaawansowanej gamie napędów, dynamicznej technologii podwozia oraz eleganckiemu połączeniu sportowości i wyrafinowania w zewnętrznym oraz wewnętrznym designie. Do tego imponującego zestawu dodaje się wysoko połączone, zdigitalizowane doświadczenie użytkownika oraz integrację niektórych z najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy dostępnych na rynku, co czyni nowego CUPRA Leona jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji w segmencie.

Gama napędów obejmuje silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 245KM, 300KM i 310KM (dostępne wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive), które zapewniają wystarczającą różnorodność osiągów, aby zaspokoić różne gusta. W świecie, który nieustannie dąży do ograniczenia wpływu na środowisko, całkowicie nowy CUPRA Leon wprowadza również elektryfikację do segmentu aut wysokowydajnych w postaci silnika hybrydowego plug-in o mocy 245KM, co oznacza, że ostateczna forma osiągów nie jest obciążona poczuciem winy.

Nowy CUPRA Leon jest również jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w segmencie, integrując niektóre z najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, aby chronić pasażerów przed wypadkami, czy to na autostradzie, w mieście, czy przy opuszczaniu miejsca parkingowego.

W świecie, gdzie nasze życie staje się coraz bardziej zdigitalizowane, CUPRA Leon oferuje nie tylko osiągi na drodze, ale także poziom łączności, którego nie widziano dotąd w pojazdach CUPRA. Niezależnie od tego, czy chodzi o przeniesienie urządzenia smart do kabiny pojazdu, czy dostęp do specyficznych usług online związanych z pojazdem, CUPRA Leon staje się punktem styku między drogą a łącznością.

Nowy CUPRA Leon to ostateczne wyrażenie wartości marki CUPRA i ma na celu wzmocnienie jej pozycji na rynku, ekscytując obecnych entuzjastów CUPRA, a jednocześnie otwierając się na nowych klientów, zwiększając jej atrakcyjność.

Napęd: Wydajność i przyszłościowość

Nowy CUPRA Leon oferuje szeroki wybór silników, od tradycyjnych silników benzynowych po wysokowydajne hybrydowe systemy plug-in, aby klienci mogli wybrać pojazd, który najlepiej odpowiada ich potrzebom.

Wysokowydajny hybrydowy (eHybrid)

CUPRA integruje tradycję z nowoczesnością, wprowadzając po raz pierwszy wysokowydajny silnik hybrydowy plug-in. Dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i Sportstourer, technologia ta pozwala klientom cieszyć się osiągami, jakich oczekują od pojazdu z logo CUPRA, przy jednoczesnym poziomie efektywności, którego wcześniej nie znaleziono w tym segmencie.

W sercu wysokowydajnej hybrydy plug-in znajduje się silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 150KM (110kW) oraz silnik elektryczny o mocy 115KM (85kW) z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13kWh, które wspólnie zapewniają maksymalną moc 245KM (180kW) i moment obrotowy 400Nm.

Gdy tempo nie jest koniecznością, kierowca może skorzystać z zasięgu elektrycznego (WLTP) wynoszącego do 60km, aby elegancko poruszać się po ulicach miejskich lub centrach miast. Gdy akumulator wymaga ładowania, można to zrobić w zaledwie 3,5 godziny przy użyciu Wallboxa (lub sześciu godzin z domowego gniazdka 230V).

Dzięki efektywności technologii napędu hybrydowego plug-in, emisje CO2 będą poniżej 50g/100km.

„Dodanie wysokowydajnego napędu hybrydowego plug-in to potwierdzenie zaangażowania CUPRA w wprowadzenie elektryfikacji do segmentu wysokowydajnych pojazdów,” powiedział Axel Andorff, wiceprezydent ds. badań i rozwoju w SEAT/CUPRA. „Połączenie zaawansowanego silnika spalinowego i silnika elektrycznego, aby zaoferować niesamowity zastrzyk mocy i bezwysiłkowe przyspieszenie.”

Silniki TSI Benzynowe

Nowy CUPRA Leon będzie również dostępny w wersji z trzema turbo doładowanymi, bezpośrednio wtryskowymi silnikami czterocylindrowymi 2.0 TSI.

W skład oferty wchodzą modele o mocy 245KM (180kW)/370Nm oraz 300KM (221kW)/400Nm. Te dwa warianty mają napęd na przednią oś i są dostępne zarówno w wersji hatchback, jak i Sportstourer oraz integrują elektroniczny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (VAQ), co pomaga osiągnąć większą kontrolę i precyzję w dostarczaniu mocy.

System analizuje dane z wielu źródeł: kąt skrętu, prędkość kół i kąt obrotu, aby zapewnić pewność w dynamicznych scenariuszach jazdy.

Jednak klienci mają jeszcze jedną opcję. Najmocniejszy silnik w ofercie to jednostka o mocy 310KM (228kW)/400Nm, dostępna wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive.

Dzięki technologii 4Drive, która nieustannie monitoruje pojazd i dane kierowcy, dostarczając moc do odpowiedniego koła w precyzyjnym momencie, CUPRA Leon Sportstourer potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund, z ograniczoną elektronicznie prędkością maksymalną wynoszącą 250 km/h.

Wszystkie kombinacje napędu korzystają z dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, która sprawia, że zmiany biegów są szybsze, bardziej wyraziste i płynniejsze. Technologia shift-by-wire zaprojektowana jest w taki sposób, że wybierak biegów nie jest mechanicznie połączony ze skrzynią biegów, zamiast tego wykorzystując sygnały elektroniczne do dokonywania zmian. Technologia ta zwiększa efektywność, ale również dodaje nowy wymiar przyjemności i radości z jazdy. A gdy kierowcy chcą jeszcze bardziej interaktywnego doświadczenia, manetki zmiany biegów umieszczone na kierownicy zbliżają połączenie między pojazdem a kierowcą.

Podwozie: Niezrównana jazda i prowadzenie

Jak w każdym CUPRA, kluczowe znaczenie ma relacja między napędem a podwoziem, która zapewnia charakterystyczną dynamikę, jakiej oczekują klienci. Całkowicie nowy CUPRA Leon kontynuuje filozofię marki, tuningując podwozie i układ kierowniczy, aby oferować jak najprecyzyjniejszą, angażującą i niepowtarzalną jazdę, niezależnie od źródła napędu.

Podstawą CUPRA Leona jest system progresywnego wspomagania kierownicy, zapewniający maksymalną zwrotność nawet na najbardziej wymagającym asfalcie i łączący kierowcę z optymalnym sprzężeniem zwrotnym przez kierownicę. CUPRA Leon potrafi reagować na zmiany stylu jazdy i warunki drogowe dzięki systemowi Adaptive Chassis Control (DCC), który dokonuje zmian w konfiguracji w milisekundach, aby wykorzystać warunki i uczynić jazdę naprawdę wciągającą.

Dynamikę CUPRA Leona można dostosować do preferencji osoby za kierownicą dzięki czterem różnym profilom kierowcy: Comfort, Sport, CUPRA i Individual. Te profile zmieniają charakter pojazdu, od codziennej jazdy po skoncentrowany na osiągach sportowy hatchback, dając nowemu CUPRA Leonowi szersze możliwości, których nie znajdziesz w wielu innych pojazdach w tym segmencie. Przełączanie między profilami jest teraz jeszcze prostsze dzięki suwakowi DCC, co oznacza, że możesz precyzyjnie wybrać konfigurację, której chcesz, zwłaszcza w trybie Individual.

Choć system DCC daje kierowcy bezpośrednią kontrolę nad odczuciem pojazdu, technologia ta w dużym stopniu korzysta z podstawowych technologii podwoziowych CUPRA Leona; przedniego zawieszenia MacPhersona oraz tylnego układu wielowahaczowego, z amortyzatorami i sprężynami przystosowanymi do zrównoważenia konkurencyjnych potrzeb komfortu codziennej jazdy oraz reakcji w bardziej dynamicznych sytuacjach.

Nie tylko jednak poczucie bezpieczeństwa związanego z podwoziem sprawia, że całkowicie nowy CUPRA Leon zapewnia wciągające wrażenia z jazdy, do jego dynamiki przyczyniają się również hamulce Brembo, co sprawia, że reakcje są intuicyjne zarówno przy wchodzeniu w zakręt, jak i przy wyjeżdżaniu z niego.

Udoskonalenia w wymiarach nowego CUPRA Leona zwiększyły jego dynamiczne możliwości.

W wersji 5-drzwiowej szerokość nowego pojazdu została zmniejszona o 16 mm do 1800 mm, podczas gdy całkowita szerokość nadwozia pozostała bez zmian na poziomie 1784 mm. Całkowita wysokość również jest krótsza o 3 mm i wynosi 1456 mm, natomiast rozstaw osi wzrósł o 50 mm do 2686 mm, co zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu oraz większą stabilność. Całkowita długość CUPRA Leona wynosi 4368 mm (+86 mm).

W wersji Sportstourer nowy CUPRA Leon ma długość 4642 mm (+93 mm), 1800 mm szerokości (-16 mm) i wysokość 1448 mm (-3 mm). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, co oznacza wzrost o 50 mm w porównaniu do poprzedniej generacji.

W porównaniu do zwykłego Leona, CUPRA Leon jest niższy o 25 mm z przodu i o 20 mm z tyłu, co oznacza niższy środek ciężkości i jeszcze bardziej sportowe odczucie.

W najbardziej rozwiniętej wersji Sportstourer osiągi kontrolowane są przez system 4Drive. Najnowsza generacja systemu elektrohydraulicznego z wieloma tarczami przekazuje moc na koła w kontrolowany sposób, co pomaga zmaksymalizować przyczepność i osiągi.

System zintegrowany jest z osią tylną i znajduje się na końcu wału napędowego przed tylnym dyferencjałem, co poprawia rozkład masy i skraca czas reakcji, co oznacza, że nowy CUPRA Leon potrafi reagować na sytuacje z jeszcze większą pewnością.

Design Zewnętrzny: Ewolucja osiągów

Nowy CUPRA Leon bazuje na ewolucyjnym podejściu swojego „brata”, SEAT-a Leona, ale łączy w sobie charakterystyczne cechy pojazdu wysokowydajnego, opracowanego z myślą o pasjonatach.

Logo CUPRA dumnie umieszczone jest na przednim grillu, z dużym przednim skrzydłem i większymi wlotami powietrza podkreślającymi jego bardziej zdecydowany wygląd. Kiedy przechodzisz wokół samochodu, jego progi boczne dodają dynamizmu, a ciemne chromowane akcenty, w tym ramka grilla, przednie skrzydło i lusterka zewnętrzne, kontrastują z kolorem nadwozia, tworząc wrażenie, które wyraża chęć i odwagę nowego CUPRA Leona.

Wygląd jeszcze bardziej podkreślają dostępne kolory pojazdu; oprócz czterech lakierów matowych i metalicznych (Candy White, Magnetic Tech, Midnight Black i Urban Silver), CUPRA Leon będzie również dostępny w dwóch specjalnych kolorach (Desire Red i Graphene Grey) oraz w dwóch opcjach lakieru matowego (Magnetic Tech Matt i Petrol Blue Matt). Ekskluzywne matowe kolory dodają pojazdowi dodatkowej elegancji i osobowości.

Design zewnętrzny podkreślają ekskluzywne, specyficzne dla CUPRA 19″ felgi – dostępne w kolorze miedzi lub diamentów – (18″ felgi aluminiowe są standardowe w wersji 245KM, podczas gdy inne modele w ofercie mają 19″ felgi) mieszczące hamulce Brembo o średnicy 370 mm w kolorze miedzi. A z sześcioma różnymi wzorami felg aluminiowych klienci mogą jeszcze bardziej spersonalizować ostateczny wygląd swojego pojazdu.

„Design CUPRA Leona jest wynikiem połączenia atletycznej fizjonomii i uderzającej elegancji; obie cechy są niezbędne i uzupełniają się w takim aucie,” powiedział Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor projektowania w SEAT/CUPRA. „Jego gładkie, dynamiczne linie i dobrze wytrenowane mięśnie perfekcyjnie odzwierciedlają sposób, w jaki jeździ po drodze: czysta radość, której po prostu nie sposób się oprzeć.”

Z tyłu światła coast-to-coast dostarczają różnorodnych wrażeń wizualnych, a wydechy (dwa w słabszych wersjach, cztery w mocniejszych) oraz dyfuzor i spojler dodają sportowego uroku estetyce pojazdu.

Dodatkowe detale zewnętrzne nie zostały wprowadzone wyłącznie w celach estetycznych; mają również praktyczne zastosowanie, czyniąc CUPRA Leona bardziej aerodynamicznym, co pomaga powietrzu swobodnie przepływać nad pojazdem, poprawiając efektywność i osiągi. Aerodynamika całkowicie nowego CUPRA Leona jest o 8% lepsza niż w modelu poprzednim.

Design Wewnętrzny: Wyrafinowanie, komfort i wygoda

Już przed przekroczeniem progu kabiny, powitalne światło CUPRA rzuca blask na podłogę, nadając nastrój i podkreślając, że całkowicie nowy CUPRA Leon to wyjątkowy pojazd.

Wewnątrz kabina oddaje charakter samochodu, charakteryzując się eleganckim, sportowym designem. Gdy kierowca siada w kubełkowym fotelu, chwyta za kierownicę CUPRA, na której znajduje się przycisk uruchamiania silnika oraz wybór trybu CUPRA i widzi Cyfrowy Kokpit, od razu zrozumie, że ma do czynienia z zupełnie innym rodzajem pojazdu.

Skupienie na kierowcy podkreśla dużý system infotainment 10″, który przenosi kontrolę do ekranu dotykowego, zmniejszając liczbę przycisków i nadając nowoczesny, elegancki wygląd. Minimalistyczny charakter wnętrza potęguje technologia DSG, z wybierakiem biegów oferującym więcej przestrzeni w centralnej konsoli.

W całym wnętrzu detale w kolorze miedzi oraz ciemnym chromie wprowadzają subtelny dramatyzm, z akcentami takimi jak deska rozdzielcza i listwy drzwiowe wykończone ciemnym aluminium, z elegantnym efektem ton w ton, podświetleniem progu CUPRA w przednich drzwiach oraz kolorystycznie dopasowanymi panelami drzwi i siedzeniami.

Ambientne oświetlenie kabiny definiowane jest również przez wybór siedzeń dokonany przez klientów. Dostępne są różne opcje kubełkowych foteli: standardowa, „Sharp Code CUPRA Tech”, oferuje tekstylną wykończenie z PVC po bokach. „Genuine CUPRA Timeless” dodaje wykończenie z czarnej skóry z elektrycznym systemem pamięci, który również dostępny jest w kolorze Petrol Blue, rozciągając ten kolor na deskę rozdzielczą, aby zwiększyć wrażenie wewnątrz kabiny.

Wnętrze nowego CUPRA Leona jest znacznie bardziej przestronne, oferując więcej miejsca dla kierowcy, pasażerów z przodu oraz z tyłu dzięki większym wymiarom pojazdu. W wersji Sportstourer przestrzeń bagażowa zwiększyła się o 30 litrów, co jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność CUPRA Leona. Efekt to cabinę skoncentrowaną na kierowcy, która zapewnia przyjemność z osiągów, które oferuje Leon, ale jednocześnie jest wystarczająco komfortowa i praktyczna, aby sprostać przygodom życiowym bez kompromisów.

Nowy CUPRA Leon: technologia oświetlenia

Nowy CUPRA Leon przesuwa granice możliwości w segmencie dzięki gamie technologii oświetleniowych zintegrowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Inżynierowie i projektanci użyli zaawansowanych systemów oświetleniowych, aby zapewnić dynamiczny styl, skupić uwagę na ogólnym designie oraz poprawić bezpieczeństwo. Dodaje również poziom rozrywki i radości; naciśnij przycisk zdalnego sterowania i obserwuj, jak światła zewnętrzne tańczą w ramach ceremonii powitalnej.

Standardowa technologia pełnego oświetlenia LED w reflektorach poprawia widoczność, sprawiając, że nawet najciemniejsza droga staje się widoczna dla kierowcy.

Lusterka boczne pojazdu zawierają zintegrowane wskaźniki LED, powitalne światła, które witają kierowcę i pasażerów, projektując logo „CUPRA” na ziemię w momencie uruchomienia pojazdu.

Design nowego CUPRA Leona podkreślają również światła tylnie coast-to-coast. Technologia ta daje większą ekspresję tylnej części pojazdu i sprawia, że wyróżnia się on wśród innych użytkowników drogi. Nowy Leon zawiera również dynamiczne wskaźniki, które czynią kierunek jazdy pojazdu bardziej widocznym i bezpieczniejszym. Jednakże nie tylko na zewnętrznej stronie pojazdu zespół rozwojowy wykorzystywał elastyczność i funkcjonalność technologii LED.

W środku, next-gen Leon poprawia doświadczenia w kabinie dzięki systemowi ambientnego oświetlenia w pełnym zakresie LED, który wnosi zwiększoną osobowość do wnętrza. To nie tylko dekoracyjne oświetlenie ambientowe, ale także dostarcza szereg kluczowych funkcji, takich jak detekcja martwego pola czy asystent wyjścia.

Łączność: Nigdy nie trać kontaktu

Podczas gdy nowy CUPRA Leon wynosi osiągi i wizualną atrakcyjność na wyższy poziom, digitalizacja i bezpieczeństwo przyszłościują pojazd. Inżynierowie i projektanci zintegrowali systemy, które sprawią, że wysokowydajny CUPRA Leon wyróżni się w tłumie i przyniesie nową jakość klientom.

Cyfrowy Kokpit można dostosować do potrzeb kierowcy; oprócz standardowych trybów, CUPRA Leon otrzymuje dodatkowy widok Sport, stworzony specjalnie przez CUPRA, umieszczając informacje takie jak obroty, moment obrotowy, moc, ciśnienie doładowania i przyspieszenie G na pierwszym planie, co daje większą jasność i tworzy bardziej emocjonalny wyświetlacz.

Cyfrowy Zespół wyposażony jest w standardowy system infotainment 10″, który zawiera wyświetlacz Retina, oferuje 3D online nawigację, zmniejsza liczbę twardych przycisków i integruje sterowanie głosowe oraz gesty. System łączy się z systemem Full Link, co sprawia, że jest kompatybilny z Apple CarPlay (bezprzewodowo) oraz Android Auto – co oznacza, że klienci mogą zabrać swoje cyfrowe życie do samochodu, niezależnie od tego, dokąd się wybierają.

Użytkownicy muszą tylko podłączyć swój telefon do pojazdu za pomocą połączenia USB lub Bluetooth, aby uzyskać dostęp do swojego ekosystemu aplikacji. Niezależnie od tego, czy chcesz przyprowadzić swoją listę kontaktów, muzykę czy systemy nawigacyjne do samochodu, wszystkie są dostępne i można je wykorzystać w kontrolowany, intuicyjny i bezpieczny sposób.

Rozpoznawanie głosu jest niewątpliwie jednym z najnaturalniejszych sposobów interakcji z urządzeniami, co zmniejsza ryzyko rozpraszania się podczas jazdy, ponieważ nie ma potrzeby odwracania wzroku od drogi. Jest to szczególnie atrakcyjne, gdy stajemy się coraz bardziej przyzwyczajeni do asystentów domowych z branży elektroniki użytkowej.

Rozpoznawanie głosu w CUPRA Leon umożliwia użytkownikom interakcję z systemem infotainment w naturalnym języku – system odpowiada po prostu, mówiąc międzynarodowe słowo „Hola” dwa razy. System ten można wykorzystać do znajdowania informacji nawigacyjnych lub wyszukiwania muzyki w bardziej bezpieczny i prosty sposób.

Aplikacja Connect wprowadza usługi online bezpośrednio do pojazdu dzięki wbudowanej karcie SIM. Usługa ta pozwala klientom na dostęp do aplikacji do pobrania, radia online oraz rozwijającego się ekosystemu funkcji.

Kiedy użytkownicy są z dala od swojego pojazdu, mogą uzyskać dostęp do informacji o pojeździe, w tym danych o jeździe, informacji o parkowaniu, statusie pojazdu oraz ustawiać powiadomienia o prędkości za pomocą aplikacji na smartfony. Dla wysokowydajnej wersji hybrydowej plug-in dostępne są również dodatkowe funkcje. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania i zdalnie kontrolować klimatyzację.

Wbudowana karta SIM zwiększa również bezpieczeństwo pojazdu, ponieważ użytkownicy korzystają z usługi eCall. W przypadku wypadku pojazd może bezpośrednio skontaktować się z służbami ratunkowymi, zarówno ręcznie, jak i automatycznie. A jeśli zdarzy się najgorsze, pojazd może przekazać ważne dane, w tym pozycję samochodu, typ silnika i liczbę pasażerów, co ułatwia pomoc.

Aby upewnić się, że połączenia nigdy nie są tracone, całkowicie nowy CUPRA Leon obejmuje indykcyjne ładowanie urządzeń mobilnych zgodne z protokołem Qi.

Bezpieczeństwo: Maksymalizacja ochrony

Podczas gdy CUPRA kojarzy się z osiągami, również obejmuje inne aspekty branży, stając się być może najbezpieczniejszym pojazdem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Nowy CUPRA Leon zawiera szereg technologii bezpieczeństwa i wygody, które jeszcze bardziej ułatwią życie na co dzień.

Wśród najważniejszych wyróżników znajdują się: Predictive Cruise Control, Emergency Assist 3.0, Travel Assist, Side i Exit Assist.

Adaptacyjny tempomat pomaga pojazdowi utrzymać stałą prędkość i odległość od pojazdu z przodu, podczas gdy wprowadzenie ACC Predictive – które korzysta z informacji z kamery i systemu nawigacyjnego – może dostosować się do ograniczeń prędkości i układów drogowych, aby pomóc w płynnej jeździe.

Technologia Side i Exit Assist wykrywa to, czego twoje oczy nie mogą dostrzec, dzięki detekcji martwego pola, oferując ostrzeżenie przy opuszczaniu pojazdu, gdy chcesz wyjechać, dając akustyczne ostrzeżenie, gdy ktoś lub coś się zbliża.

Gdy droga staje się bardziej zatłoczona, Traffic Jam Assist eliminuje stres podczas jazdy, kontrolując pojazd; utrzymując odstęp od pojazdu z przodu, pozostając na pasie, kontrolując hamowanie i z Lane Assist Plus, utrzymując CUPRA Leona w centrum swojego pasa.

Jednym z największych dodatków jest wprowadzenie Emergency Assist, które zapewnia, że kierowca pozostaje skoncentrowany na jeździe i nie rozprasza się wizualnymi i akustycznymi ostrzeżeniami. Jeśli nie ma reakcji ze strony kierowcy, system może zainicjować impuls hamulcowy, a jeśli nie ma zmiany, pojazd może całkowicie się zatrzymać i aktywować światła ostrzegawcze. Po zaparkowaniu CUPRA Leon może bezpośrednio skontaktować się z służbami ratunkowymi przy użyciu systemu eCall.

Podsumowanie

Nowa generacja CUPRA Leona dodaje atrakcyjności, pożądania i wdzięku marce CUPRA, wprowadzając nowe poziomy osiągów, nowe technologie do segmentu i wynosząc markę na wyższy poziom.

Gama opcji napędowych, w tym system hybrydowy plug-in oraz najsilniejsza wersja Sportstourer, oferują szereg możliwości, które pozwalają klientom wybrać pojazd, który lepiej odpowiada ich stylowi życia, bez potrzeby kompromisów w zakresie radości z jazdy.

Nowy CUPRA Leon kapsułkuje kluczowe aspekty marki CUPRA dzięki swojemu eleganckiemu, ewolucyjnemu podejściu do designu zewnętrznego, łącząc estetyczne osiągi z praktycznymi dodatkami, które pomagają poprawić wydajność pojazdu.

Wnętrze kabiny wnosi esencję osobowości CUPRA, łącząc ją z większym komfortem i praktycznością, jednocześnie wprowadzając ją w erę cyfrową i połączoną.

I podczas gdy nigdy nie zapominamy o rzeczywistości, że całkowicie nowy CUPRA Leon to samochód skoncentrowany na kierowcy, jego zespół rozwojowy dążył do uczynienia go jednym z najbezpieczniejszych pojazdów, które kiedykolwiek zjechały z taśmy produkcyjnej, integrując szereg technologii bezpieczeństwa.

I podczas gdy osiągi, dynamika, design, bezpieczeństwo i łączność to kluczowe cechy całkowicie nowego CUPRA Leona, wartością również jest kluczowa. Pojazd jest bardzo dobrze wyposażony już w standardzie, co dodaje kolejny wymiar do jego osobowości.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.