2021 Dacia Spring

Elektromodel Dacia Spring zadebiutował w 2020 roku i był najmniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Dacia.

Mały model Spring mógł pomieścić zaledwie 4 osoby i został zaprojektowany z myślą o ruchu miejskim, dlatego przestrzeń ładunkowa wynosiła całkiem przyzwoite 300 litrów.

Stylistyka zewnętrzna Springa przypominała model Renault Kwid, z wąskimi reflektorami, dużą osłoną chłodnicy z chromowanymi detalami i logo Dacia. Od tyłu Spring był podobny do Dacii Sandero, która zadebiutowała w tym samym roku, z przeprojektowanym tylnym zderzakiem.

Spring był napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 45 KM, współpracującym z akumulatorem o pojemności 26,8 kW.

Zasięg szacowano na około 220 km, a w ruchu miejskim, przy stałej prędkości i warunkach pogodowych bliskich ideałowi, możliwe było nawet 295 km. Akumulator można było ładować przy napięciu 220V.

Wewnątrz Springa znajdowała się prosta, dobrze wykonana kabina, której wystrój niewiele różnił się od starszych wersji Sandero.

Użytkownicy mogli łączyć swoje urządzenia mobilne za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto, korzystając z systemu multimedialnego Dacia, jednak nie było to standardowe wyposażenie.

Dacia wprowadziła także aplikację mobilną „Moja Dacia”, dzięki której użytkownicy mogli sprawdzić poziom naładowania akumulatora, lokalizację samochodu, szacowany czas ładowania oraz włączyć klimatyzację.

Mały pojazd miał 3-letnią gwarancję lub 100 000 km, a Dacia oferowała również 8-letnią gwarancję na akumulator.

Dacia Spring miał szansę na sukces, ponieważ był to budżetowy samochód, który oferował wiele korzyści.

 Dacia zrewolucjonizowała sektor motoryzacyjny swoim ekonomicznym modelem i pojazdami. Model Logan zdemokratyzował dostęp do nowego samochodu od 2004 roku, Duster wstrząsnął segmentem SUV-ów, podczas gdy Sandero jest najlepiej sprzedającym się autem na europejskim rynku detalicznym i właśnie przeszedł modernizację, aby zdefiniować na nowo istotny nowoczesny samochód.

Dacia teraz pisze nowy rozdział w swojej historii, wprowadzając na rynek swój pierwszy całkowicie elektryczny model. Premiera na rynku elektrycznych aut miejskich została ogłoszona w marcu 2020 roku z prezentacją pokazu Dacia Spring Electric.

Dacia Spring Electric jest już dostępny w swojej standardowej wersji z dwoma nowymi wariantami dla nowoczesnych mobilności: wersją przystosowaną do car-sharingu dla wspólnej elektrycznej mobilności miejskiej oraz pojazdem dostawczym, przeznaczonym do dostaw na ostatniej mili bez emisji zanieczyszczeń.

Spring to rewolucja: jako najtańsze elektryczne auto miejskie na europejskim rynku, czyni mobilność elektryczną jeszcze bardziej dostępną. Ze swoim awangardowym wyglądem SUV-a, oferuje niespotykaną przestronność, prosty i niezawodny silnik elektryczny oraz uspokajający zasięg. To wszechstronne i praktyczne auto miejskie.

Mobilność elektryczna stopniowo staje się częścią naszego codziennego życia. Jako pionierzy mobilności elektrycznej, grupa Renault i sojusz zdobyli dziesięcioletnie, unikalne doświadczenie w tym zakresie. W Europie co piąty elektryczny samochód produkowany jest przez Grupę Renault. Ponad 30 000 pracowników jest przeszkolonych w specyfice mobilności elektrycznej.

Dacia dopasowuje elektryczną mobilność do swojej filozofii oferowania nowoczesnego samochodu, który spełnia podstawowe potrzeby: Spring to mały, przestronny, solidny samochód elektryczny oferowany w niezrównanej cenie.

Zamówienia na zupełnie nową Dacię Spring Electric rozpoczną się wiosną 2021 roku z prostą ofertą handlową: akumulator wliczony w cenę zakupu oraz dwie wersje wyposażeniowe.

'TRENDY’ AUTO MIEJSKIE Z AWANGARDOWYM WYGLĄDEM

Pierwsze małe auto miejskie Dacii, Spring Electric, łamie konwencjonalne wzorce elektrycznych pojazdów. Jego wysoka prześwit, nadkola i relingi dachowe nadają mu idealny, przygodowy wygląd, który dobrze sprawdzi się w miejskiej dżungli.

WYGLĄD SUV-A

Jego wyrazisty design zawiera cechy typowe dla SUV-ów, takie jak szersze nadkola, relingi dachowe, wzmocniona przednia osłona oraz zwiększony prześwit (150 mm na pusto). Z szerokimi barkami i zaokrągloną maską, Spring prezentuje solidny wygląd, a jego uspokajająca sylwetka sugeruje obszerny wnętrze. Mimo to, Spring Electric jest prawdziwym autem miejskim o skromnych wymiarach: ma zaledwie 3,73 m długości, 1,62 m szerokości (bez lusterek) i 1,51 m wysokości.

ODWAZNY PRZÓD

Dacia Spring Electric z pewnością nie przechodzi niezauważona. Jego przód emanuje charakterem, z wąskimi światłami LED, których pozioma linia kontynuuje się w designie kratki, z prążkowaną maską i dużym zderzakiem. Charakterystyczny znak elektrycznych pojazdów, przednia kratka Springa jest totalna. Jej ultra-nowoczesny design z elementami 3D stylowo ukrywa gniazdo ładowania, które otwiera się od strony wnętrza.

NOWA SYGNATURA OŚWIETLENIA

Tylne światła są wyposażone w nową sygnaturę świetlną Dacji w kształcie litery Y.

ZNACZĄCA 'POMARAŃCZOWA PACZKA’

Dacia Spring Electric w pełni przyjmuje swój odważny wygląd, który dopełniony jest kolorowym pakietem dostępnym w wersji startowej: lusterka, dekoracyjna część relingów dachowych oraz pierścień pod przednią kratką są w kolorze pomarańczowym. Dzięki tym elementom, mobilność elektryczna jest stylowa i przyjemna.

FLEXWHEELS

Ozdobne nakładki na felgi Spring Electric estetycznie imitują felgi aluminiowe. Jest to możliwe dzięki technologii Flexwheel: stalowe obręcze są perforowane, aby umożliwić założenie stylowych nakładek – estetyczne i ekonomiczne rozwiązanie na wypadek ich wymiany.

DYNAMICZNY TYŁ

Górna część tyłu podkreśla rodzinny charakter Springa jako auta miejskiego z zaokrąglonym tylnym oknem, zaokrąglonymi reflektorami i gładkimi liniami. Dolna część posiada uspokajające cechy SUV-a, z fragmentem zderzaka wyposażonym w solidny, niepomalowany zderzak i szaro zabarwioną osłoną. Odblaskowe reflektory umieszczone są w atrapach wlotów powietrza. Tylnie błotniki są prążkowane. Te stylowe triki poprawiają tylną sylwetkę Springa.

NIESPOTYKANA PRZESTRONNOŚĆ

Wnętrze Dacii Spring oferuje przestronną kabinę i bagażnik. Przytulne i dobrze wyposażone, wnętrze pomieści komfortowo czterech dorosłych.

DUŻO PRZESTRZENI NA POKŁADZIE

W kompaktowych wymiarach pięciodrzwiowego auta miejskiego, Spring Electric oferuje cztery miejsca o pełnowymiarowych wymiarach dla dorosłych. Z obszerną przestrzenią nad głową i promieniem kolan wynoszącym 100 mm, tylne siedzenia bez problemu pomieszczą wyższych dorosłych. Uczucie przestrzeni przyczynia się również do ogólnego komfortu wnętrza. Pasażerowie z przodu mają 23,1 litra przestrzeni do przechowywania w dużym schowku, przy drzwiach i w schowku na konsoli centralnej. Tylni pasażerowie mają kieszenie na biblie za przednimi siedzeniami.

AUTO MIEJSKIE Z DUŻYM BAGAŻNIKIEM

Bagażnik oferuje najlepszą pojemność ładunkową w swojej kategorii: 300 litrów (nie licząc przestrzeni pod bagażnikiem na opcjonalne koło zapasowe). To wynik godny wyższego segmentu. Aby zwiększyć modułowość, tylną kanapę można złożyć, co zapewnia pojemność ładunkową około 600 litrów.

WIELE FUNKCJI

Standardowe wyposażenie obejmuje elektryczne wspomaganie kierownicy, zdalne centralne zamki oraz cztery elektryczne szyby.

Aby kierowca mógł skupić się na drodze, między zegarami znajduje się 3,5-calowy wyświetlacz cyfrowy, a rozpoznawanie głosowe Google lub Apple można aktywować po naciśnięciu przycisku na kierownicy.

Opcjonalnie dostępne są manualna klimatyzacja, system multimedialny, elektryczne regulacje lusterka oraz prawdziwe koło zapasowe.

PRZYJAZNE WNĘTRZE

Wnętrze Dacii Spring Electric posiada nawiewy powietrza oraz centralny ekran z niebieskimi akcentami. Chromowany, obrotowy lewarek zmiany biegów jest bardzo prosty w obsłudze, z tylko trzema pozycjami: D (jazda), N (neutralny) i R (wsteczny).

ŁATWE MANEWRY

Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 4,8 m, Spring Electric może łatwo poruszać się po mieście. Jego opcjonalny system asystujący przy parkowaniu zapewnia wizualną i dźwiękową pomoc przy trzech radarach ultradźwiękowych na tylnym zderzaku oraz kamerze tylnej, z obrazami wyświetlanymi na ekranie systemu multimedialnego z dynamicznymi liniami prowadzącymi.

INTUICYJNY I PRZYJAZNY SYSTEM MULTIMEDIALNY

Opcjonalny system multimedialny Media Nav zawiera stylowy, siedmiocalowy ekran dotykowy, nawigację satelitarną, radio DAB, zgodność z Apple Carplay i Android Auto, Bluetooth oraz złącze USB. Rozpoznawanie głosowe (za pomocą smartfona) można aktywować przyciskiem na kierownicy.

PROSTY I NIEZAWODNY SILNIK ELEKTRYCZNY

Zgodnie z filozofią modeli Dacii, Spring Electric jest ekonomiczny w zakupie i użytkowaniu. Jest sprzedawany w niezrównanej cenie z zasięgiem do 225 km (140 mil) według WLTP, promując prostotę, niezawodność i wytrzymałość. Te cechy idealnie pasują do jego całkowicie elektrycznego silnika.

SILNIK PEŁEN APROBAT

Silnik elektryczny o mocy 33 kW (równoważny 44 KM) jest połączony z akumulatorem o pojemności 26,8 kWh, z technologią. Ta technologia korzysta z dziesięcioletniego doświadczenia grupy Renault w dziedzinie elektryczności. Niezawodny, solidny i bezpieczny, silnik ma wiele zalet: płynny przyrost mocy, cicha praca i brak wibracji. Dacia Spring Electric kosztuje mniej w eksploatacji niż porównywalne pojazdy spalinowe, ponieważ koszty energii i serwisowania są znacznie niższe.

KOMFORTOWY W MIEŚCIE I NIE TYLKO

Spring Electric to wszechstronne auto elektryczne. Jego podwyższony prześwit i zrównoważone prowadzenie sprawiają, że łatwo nim jeździć zarówno w centrach miast, jak i na wiejskich drogach. Jego niezawodna mechanika, zasięg i komfort wnętrza zapewniają dużą swobodę użytkowania.

ŁATWE ŁADOWANIE

Aby zapewnić większą niezależność, Spring oferuje szeroki wybór opcji ładowania: z gniazdka 220 V w domu za pomocą dołączonego kabla, na Wallboxie (z dostępny opcjonalnym kablem) lub na stacji ładowania DC (opcja).

Czas ładowania akumulatora litowo-jonowego wynosi:

mniej niż jedna godzina do 80% na terminalu DC 30 kW
mniej niż 5 godzin do 100% na Wallboxie 7,4 kW
mniej niż 8h30 godzin do 100% na Wallboxie 3,7 kW
mniej niż 14 godzin do 100% na domowym gniazdku 2,3 kW
PRAKTYCZNA APLIKACJA

Darmowa aplikacja MY Dacia pozwala kierowcom na bieżąco sprawdzać poziom naładowania akumulatora oraz pozostały zasięg w kilometrach za pomocą smartfona, uruchamiać wstępne klimatyzowanie kabiny oraz lokalizować samochód w czasie rzeczywistym. Gdy Spring Electric jest podłączony, aplikacja informuje kierowcę o postępach ładowania i umożliwia włączenie lub wyłączenie.

OPTYMALIZACJA SERWISOWANIA

Działając bez oleju i z znacznie mniejszą liczbą ruchomych części niż silnik spalinowy (ze względu na brak paska), silnik elektryczny jest niezawodny i tańszy w serwisowaniu niż silnik spalinowy. Dacia Spring Electric ma trzy lata gwarancji i 100 000 km (62 140 mil), a akumulator osiem lat i 120 000 km (74 600 mil).

WSZECHSTRONNE I PRAKTYCZNE AUTO MIESZKAŃCZE

Spring Electric oferuje przystępny dostęp do mobilności elektrycznej. Jego kompaktowy rozmiar i niezawodny zasięg sprawiają, że jest wszechstronny w zakresie użytkowania i łatwy w korzystaniu z pełnych korzyści onboard wygody oraz przyjemności z jazdy elektrycznej.

ZASIĘG, NA KTÓRYMO MOŻNA LICZYĆ

Lekka i kompaktowa Dacia Spring Electric ma zasięg wynoszący 225 km (140 mil) w cyklu WLTP oraz 295 km (183 mil) w cyklu WLTP City (cykl homologacyjny obejmujący tylko część miejską cyklu homologacyjnego), co gwarantuje dużą wszechstronność użycia zarówno w miastach, jak i na przedmieściach.

W Europie średnia codzienna odległość do pokonania wynosi 31 km w segmencie (A) aut miejskich. Na tej podstawie, Spring potrzebowałby tylko jednego pełnego ładowania akumulatora w tygodniu.

Zasięg można poprawić o prawie 10% po prostu naciskając przycisk ECO na desce rozdzielczej, dzięki ograniczeniu mocy do 23 kW (zamiast 33 kW) i ograniczeniu maksymalnej prędkości do 100 km/h (62 mph).

WSZYSTKIE PRZYJEMNOŚCI ELEKTRYCZNEGO SAMOCHODU

Silnik elektryczny oferuje wiele zalet na drodze: dobrą reakcję na przyspieszenie (125 Nm momentu obrotowego), brak zmiany biegów, cichą pracę i brak wibracji. Nie ma potrzeby ograniczania się przy czerpaniu radości z jazdy elektrycznym autem, gdyż Spring nie emituje żadnych zanieczyszczeń ani CO2.

SWOBODA RUCHU

Silnik Spring Electric oferuje całkowitą swobodę ruchu w centrach miast z ograniczonym dostępem, nawet podczas okresów szczytowego zanieczyszczenia. W niektórych krajach pojazdy elektryczne korzystają z zachęt finansowych w postaci oszczędności podatkowych. W wielu miastach parkowanie dla pojazdów elektrycznych jest także bezpłatne.

BEZPIECZEŃSTWO NA POKŁADZIE

Spring Electric ma wiele standardowych funkcji bezpieczeństwa: ogranicznik prędkości, ABS, ESP, elektroniczną rozkład siły hamowania, sześć poduszek powietrznych, przycisk SOS do wezwania pomocy, automatyczne włączanie świateł oraz automatyczne hamowanie awaryjne. Aktywne przy prędkości od 7 do 170 km/h (4 do 106 mph), ten system wykrywa za pomocą przedniego radaru odległość do pojazdu z przodu (stacjonarnego lub poruszającego się). Jeśli wykryty zostanie ryzyko kolizji, system ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, zanim wzmocni działanie układu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale ryzyko wciąż istnieje, albo automatycznie stosuje hamulce, jeśli kierowca nie hamuje lub hamuje niewystarczająco.

EFEKTYWNOŚĆ NA DRODZE

Dacia Spring Electric jest wydajna pod względem kosztów i energii, z całkowitym kosztem posiadania (TCO) niższym niż w przypadku porównywalnych pojazdów spalinowych. Oferuje nawet najniższe TCO na rynku (pojazdy elektryczne i spalinowe łącznie).

TCO to wskaźnik całkowitego kosztu posiadania pojazdu, używany głównie przez profesjonalistów, szczególnie menedżerów flot, w celu optymalizacji kosztów.

DOSKONAŁA OFERTA SPEŁNIAJĄCA POTRZEBY NOWYCH MOBILNOŚCI

W obecnym kontekście transformacji energetycznej i regulacyjnej, świat się zmienia, a wraz z nim potrzeby i rozwiązania w zakresie mobilności. Spring Electric to pragmatyczna odpowiedź Dacii na współczesne potrzeby zrównoważonej mobilności dostępnej dla wszystkich.

WERSJA DOSTOSOWANA DO CAR-SHARINGU

W Europie średni czas korzystania z samochodu w car-sharingu wynosi 40 minut na dystansie ośmiu kilometrów. Dacia Spring idealnie wpisuje się w to, ponieważ jest całkowicie elektryczna, łatwa w użyciu, niezawodna i solidna. Jej cena czyni ją szczególnie atrakcyjną w kontekście modelu ekonomicznego car-sharingu i potrzeb klienta.

Na podstawie doświadczenia zdobytego z ZITY, usługi car-sharingu obsługiwanej przez grupę Renault i Ferrovial w Madrycie i Paryżu, Dacia opracowała specjalną wersję Springa na rynek car-sharingu. Jest już wyposażona w technologie operatorów umożliwiające geolokalizację i zdalne otwieranie drzwi (za pomocą smartfona).

Dostępna w kolorze białym i jasnoszarym, ta wersja będzie miała czarne siedzenia PET (z trwałej i odpornych na plamy sztucznej skóry), progi drzwiowe i bagażowe, dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu, czarne uchwyty i lusterka dla większej trwałości oraz 14-calowe koła Flexwheel. Wnętrze pojazdu będzie udostępniać kierowcy środowisko operatora car-sharingu na ekranie pojazdu dzięki replikacji smartfona (Apple Car Play i Android Auto). Będzie miał również dostęp do nawigacji i urządzeń asystujących do parkowania (kamera tylna i radary tylne).

WERSJA CARGO

Stworzone z myślą o rzemieślnikach, Spring Electric Cargo ma bagażnik, który rozciąga się tam, gdzie zazwyczaj znajduje się tylne siedzenie, plastikowe wykończenie na podłodze i wnętrzu nadkoli, cztery pierścienie mocujące oraz siatkę dzielącą pasażerów z przodu od przestrzeni ładunkowej. Długość ładunkowa tej specjalnej wersji wynosi 1 033 mm, a objętość 800 litrów z ładownością 325 kg.

Dostępna w białym kolorze, Dacia Spring Electric Cargo ma standardowe wyposażenie, które obejmuje manualną klimatyzację, radio (z Bluetooth, złączem USB i miejscem na uchwyt na smartfona), tapicerkę materiałową, czarne, żłobkowane uchwyty zewnętrzne i lusterka oraz 14-calowe koła ze stali blaszanej z „standardowymi” nakładkami. Z powodów optymalizacji wagi, ta wersja nie ma koła zapasowego.

DANE TECHNICZNE

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.