Model DS 4 z 2021 roku kontynuuje historię Citroena C4 Coupe, wprowadzonego przez francuskiego producenta w 2010 roku, ale pod nową marką, DS Automobiles, która została założona w 2016 roku.
Citroen uruchomił markę DS Automobiles w 2016 roku jako producenta samochodów premium. Przyjął tę samą strategię, którą zastosowały inne koncerny, takie jak Honda z Acura, Nissan z Infiniti oraz Toyota z Lexusem. Po wprowadzeniu marki DS Automobiles, nowy producent samochodów odświeżył i zmienił branding innych modeli, które powstały pod marką z podwójnym chevronem, takich jak DS3 i DS 5. Następnie, francuski producent samochodów premium wprowadził na rynek konkretne modele, które nie miały wspólnego wyglądu z innymi samochodami Citroena, takie jak DS 9 czy DS 4. Podczas gdy pierwszy z nich był czterodrzwiowym sedanem, drugi to crossover coupe, który dzielił swoją platformę z Peugeotem 3008 oraz Oplem Astra L. Co więcej, nie był produkowany we Francji, lecz w Russelsheim, w fabryce Opla, od momentu zakupu niemieckiego producenta przez grupę PSA (Peugeot-Citroen) w sierpniu 2017 roku, a wszystkie te marki znalazły się już w grupie Stellantis, która została utworzona na początku 2021 roku. Samochód zastąpił model DS 5 i skierowany był do klientów szukających crossovera o stylowym wyglądzie i premium funkcjach.
Przednia część samochodu przypominała tę z modelu DS 9, z szeroką, heksagonalną kratką pokrytą chromowanymi elementami, rozszerzoną skrzydłami MATRIX LED w reflektorach. Aby podkreślić szerokość pojazdu, DS umieścił wysokie i smukłe kierunkowskazy niżej na zderzaku, które świeciły pomiędzy dwoma wąskimi, pionowymi diodami LED dla świateł dziennych. Producent dodał drugi, szeroki wlot powietrza nad smukłym splitterem na przednim zderzaku.
Dzięki swojej nadwoziu w kształcie coupe i wyższej prześwicie niż w standardowych coupe, DS 4 prezentował się jako stylowy pojazd. Rzeźbione drzwi i czarne progi boczne podkreślały premium charakter crossovera i nadawały mu dominujący wygląd na drodze. Co więcej, dwukolorowe lusterka i kontrastowy dach oraz słupki były bardzo doceniane przez klientów. Opadająca klapa bagażnika była wyposażona w spojler na górze. Na koniec, z tyłu, tylne światła charakteryzowały się biżuteryjnym, trójwymiarowym wzornictwem, które rozciągało się od ćwiartek do klapy bagażnika. Niżej, pod zderzakiem, producent umieścił boczne wykończenia, które naśladowały wydechy.
Wnętrze modelu DS 4 oferowało wysoki poziom elegancji połączonej z funkcjonalnością. Nie wpadł w pułapkę mody na wolnostojące wyświetlacze, lecz zintegrował je z deską rozdzielczą, obok cyfrowego panelu instrumentów skierowanego w stronę kierowcy. Konsola centralna zawierała przycisk zmiany biegów oraz ekran dotykowy, który działał jako podkładka pod mysz do systemu infotainment. Chromowana linia zdobiła górne krawędzie przednich drzwi, integrując przyciski do szyb elektrycznych, podczas gdy poniżej uchwytów znajdowały się aluminiowe klamki drzwi. Z tyłu, DS 4 oferował wystarczającą ilość miejsca na nogi i wysokości dla dwóch dorosłych osób, chociaż trzecia pasażerka nie mogła wygodnie usiąść na dłuższe dystanse. Składana kanapa (60/40) powiększała bagażnik dla większych przedmiotów.
Pod maską, DS Automobiles zainstalował pięć silników do wyboru, z elektryfikacją lub bez, wszystkie turbodoładowane. Wszystkie wersje przekazywały moc na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
DS Automobiles przyspiesza rozwój dzięki DS 4. Zbudowany na solidnej bazie z unikalnym i światowej sławy doświadczeniem w dziedzinie elektryfikacji, nowa oferta Premium C wykorzystuje finezję i najnowsze osiągnięcia inżynieryjne, aby zyskać nowych fanów.
Marion David – Dyrektor Produktu, DS Automobiles: „DS 4 został stworzony, aby zdefiniować na nowo zarys segmentu Premium C. Jest skierowany do klientów przyciągniętych dwoma kształtami nadwozia: nowym aspiracyjnym Coupé-SUV oraz tradycyjnym kompaktowym hatchbackiem. Na każdym etapie jego projektowania, idea apelowania do tych dwóch segmentów kierowała naszymi decyzjami.”
Charyzmatyczny design toruje drogę dla AERO SPORT LOUNGE
DS 4 ma niezwykłe proporcje. Przy benchmarkowej szerokości 1.83 metra i dużych kołach o średnicy 720 mm (aluminium do 20 cali), przy kompaktowej długości 4.40 metra i wysokości dachu 1.47 metra, wymiary wydają się imponujące, z niezapomnianą, dominującą obecnością.
Thierry Metroz – Dyrektor Designu, DS Automobiles: „Jeszcze przed narysowaniem pierwszej linii ołówka, przez dwa lata współpracowaliśmy z naszymi inżynierami nad ukształtowaniem platformy technicznej. Gdy rozpoczęliśmy proces twórczy, swoboda, jaką mieliśmy w tworzeniu nowego konceptu, była niesamowita. Inspirowana koncepcją DS AERO SPORT LOUNGE, sylwetka jest unikalna w segmencie, z proporcjami, jakich jeszcze nigdy nie widziano. Zarys jest atletyczny, bardzo muskularny, kompaktowy i osadzony na dużych kołach. Okazał się aerodynamiczny, efektywny i charyzmatyczny jednocześnie.”
Przód charakteryzuje się nowym podpisem świetlnym. Bardzo smukłe reflektory projektorowe wyposażone są w system DS MATRIX LED VISION, który łączy oświetlenie matrycowe i kierunkowe. Uzupełniają je diody LED do jazdy dziennej, składające się z dwóch linii LED po obu stronach (w sumie 98 diod LED). DS WINGS łączą reflektory z grillem. W zależności od wersji, składa się on z dwóch części z motywami diamentowymi w różnych rozmiarach, które wyróżniają się w trójwymiarowej kratce. Powyżej, długi kaptur nadaje ruch, sprawiając, że sylwetka wydaje się dynamiczna.
Profil łączy płynność z ostrymi liniami. Wbudowane klamki drzwiowe pasują do rzeźbionych powierzchni po bokach. Stosunek nadwozia do dużych kół (w tym 20-calowych z aero wkładkami) pochodzi z koncepcji DS AERO SPORT LOUNGE, prezentując imponującą i unikalną obecność.
Z tyłu, dach opada bardzo nisko na stromą tylną szybę z emaliowanym nadrukiem, zewnętrznie demonstrując uznawaną ekspertyzę. Sylwetka jest stylowa i aerodynamicznie wydajna. Tylne nadkola ukazują zdrowy, muskularny wygląd z krzywiznami i ostrymi krawędziami nadwozia, podkreślając słupek C, który ma błyszczące czarne wykończenie z wtopionym znakiem DS Automobiles. Nowa generacja podpisu świetlnego pojawia się z tyłu z efektem skali wytłoczonym laserowo.
DS 4 może być przekształcany w tej samej sylwetce. Z DS 4 jako rdzeniem oferty, elegancja dominuje dzięki projektowi ze specjalnymi zderzakami, subtelnymi akcentami chromowanymi i dachem w kontrastującym czarnym kolorze, który nadaje imponującą, atletyczną postawę.
DS 4 CROSS gra na wizualnym postrzeganiu SUV-a z wykończeniem dolnej części zderzaka podkreślonym specjalną ochroną i matowym czarnym lakierem. Błyszczące czarne górne części boków okien, błyszczący czarny grill, charakterystyczne aluminiowe koła, belki dachowe i dach w tym samym kolorze, co nadwozie, dopełniają całość. Jako ekskluzywna opcja, DS 4 CROSS otrzymuje zaawansowaną kontrolę trakcji dla poprawy przyczepności z trybami piasku, śniegu i błota oraz kontrolą zjazdu z wzniesienia.
Bardziej dynamiczny, DS 4 PERFORMANCE LINE ma na zewnątrz wykończenie w czerni z pakietem Black Pack (DS WINGS, pasek między tylnymi światłami, grill i ramki okien bocznych) oraz charakterystyczne czarne aluminiowe koła, a także ekskluzywne wnętrze.
Czystość i płynność designu wnętrza, „ręcznie wykonane” tapicerki
DS 4 ma cyfrowe wnętrze, bezszwowe i ergonomiczne, z każdą częścią intuicyjnie zintegrowaną zarówno pod względem funkcji, jak i formy. Ta płynność napędzana jest innowacjami, które mają na celu stworzenie całkowitego spokoju wewnątrz DS 4.
Sztuka podróży jest pokazywana z nowym układem sterowania, zgrupowanym w trzech strefach interfejsu, aby uprościć doświadczenie. Clous de Paris guilloche, inspirowany finezyjnym rzemiosłem zegarmistrzowskim, podkreśla i eksponuje następujące elementy:
Szabla na desce rozdzielczej łączy sterowanie klimatyzacją i DS AIR: niewidoczna wentylacja.
Przełączniki elektrycznych szyb ustawione są wzdłuż bocznych wentylacji zintegrowanych w drzwiach.
Połączenie DS SMART TOUCH, 5-calowego ekranu dotykowego połączonego z systemem DS IRIS, i DS E-TOGGLE, kompaktowego kontrolera automatycznej skrzyni biegów, umieszczonego na konsoli centralnej.
DS AIR: niewidoczna wentylacja to innowacyjny system wentylacji z bardzo kompaktowymi centralnymi wentylatorami umieszczonymi wysoko, wyposażonymi w niewidoczne łopatki. Strumień powietrza oddzielony przez stożek zapewnia doskonałe kierowanie zarówno w górę, jak i w dół. Cały system działa jak tradycyjna wentylacja z optymalną efektywnością. Dzięki swojej pionowej kompaktowości, ma stonowany i zintegrowany wygląd, co pozwoliło na swobodne i uporządkowane zaprojektowanie deski rozdzielczej.
Wnętrze DS 4 zostało zaprojektowane z dwiema połączonymi strefami: strefą kontaktową dla komfortu i interaktywną strefą dla różnych interfejsów. Dwukolorowe wykończenie dla przełączników okien zaprojektowano, aby poprawić rozpoznawanie kognitywne.
Dzięki swoim materiałom, z różnymi rodzajami skóry, Alcantara®, wzmocnionym węglem, drewnem i nowymi technikami tapicerskimi, wnętrze DS 4 łączy wyrafinowanie z technologią.
Nowe wykończenie nadaje nową definicję dobremu samopoczuciu. Szczególną uwagę zwrócono na kształt schładzanych i masujących foteli. Koncept inspirowany muszlą tworzy nową strefę komfortu składającą się z jednej części, krzywej i bez przerwy. Nowe tapicerki pokrywają je wysokiej gęstości pianką, aby osiągnąć poziom wyjątkowego komfortu. Rozciągnięty fotel i kształt muszli zapewniają niespotykaną głębokość dla innowacyjnego designu.
W dwukolorowym wnętrzu, fotele w skórze Pebble Grey są połączone przez przejrzyste elementy, gładkie w dotyku dla stref komfortu, wspierane przez skórę o fakturze i guilloche Clous de Paris. Na górnej części, gdzie znajduje się interaktywna strefa, wykończenie zdobi drewno orzechowe oraz bardzo wysokiej jakości skóra Nappa Criollo Brown.
Symbolizując najlepszą ekspertyzę DS Automobiles, wnętrze OPERA, składające się z foteli z tapicerką w skórze Nappa Criollo Brown, charakteryzuje się zaawansowanym wzornictwem. Wykończenia w drewnie orzechowym i duże powierzchnie w skórze Nappa Criollo Brown dopełniają luksusowej atmosfery.
W tym wnętrzu, mistrzowie tapicerstwa posunęli się jeszcze dalej, aby włączyć francuską ekspertyzę: ukryte szwy, w których każda nitka kończy się na pełnej skórze, podkreślają jakość skóry na panelach drzwiowych. To jeden z licznych procesów „ręcznie wykonanych” wewnątrz, takich jak wybór drewna orzechowego na wykończenie lub tapicerka skórzystych kół kierownicy.
Wersja PERFORMANCE LINE podkreśla dynamikę DS 4. Szerokie pasy Alcantara® pokrywają deskę rozdzielczą, drzwi i całą konsolę centralną. Fotele z pianki wysokiej gęstości mają tkaninę Basalt splecioną i Alcantarę® wykończoną haftem oraz specjalnymi złotymi i karminowymi szwami. Koło kierownicy ozdobione jest jednym kawałkiem wzmocnionego węgla w dolnej części.
Uczucie harmonii wewnątrz jest podkreślane przez personalizowane oświetlenie ambientowe, które ma na celu podkreślenie bocznych cech i przyczynić się do ogólnego uczucia spokoju. Akustyczna atmosfera jest zapewniana przez połączenie 690-watowego systemu dźwiękowego FOCAL ELECTRA z 14 głośnikami oraz akustycznego szkła bocznego (przód i tył), co jest kolejnym pierwszym w segmencie.
System oczyszczania powietrza aktywnie chroni kokpit z czujnikami dla cząsteczek PM2.5 wewnątrz oraz detekcją zewnętrznego zanieczyszczenia. Zarządzanie powietrzem dostającym się do samochodu jest optymalizowane przez dodanie systemu filtracji, który może oczyścić powietrze wewnątrz w zaledwie kilka minut. Jakość powietrza jest rejestrowana i wyświetlana na centralnym ekranie.
Technologia rozszerzona
Oparta na znacznej ewolucji platformy EMP2 z 70% nowymi lub ekskluzywnymi częściami, DS 4 oferuje technologię hybrydową typu plug-in od swojego wprowadzenia (225 koni mechanicznych i ponad 50 kilometrów zasięgu w trybie zerowej emisji w połączonym cyklu WLTP). Nowa generacja systemu infotainment, systemy wsparcia kierowcy jeszcze nigdy nie widziane w segmencie Premium C oraz innowacyjny system projekcji informacji wyróżniają DS 4.
E-TENSE elektryfikacja
Zawsze modułowa, umożliwiająca dostosowanie do różnych rodzajów napędu, zawsze dynamiczna i bezpieczna, ta nowa wersja platformy EMP2 została opracowana dla DS 4.
Umożliwiła wiele użytecznych funkcji, jednocześnie nadając projektowi nową swobodę wyrazu, która daje kształt o niespotykanych proporcjach.
Architektura
Architektura została opracowana, aby osiągnąć pożądane proporcje i wydajność aerodynamiczną. Stosunek nadwozia do kół, unikalny w segmencie i w świecie samochodów premium, tworzy sylwetkę jednocześnie atletyczną i wydajną, z nową pokrywą silnika, obniżającą połączenie pokrywy z skrzydłem oraz podłogę w rzędzie 2…
Redukcja wagi
Nowa ewolucja platformy EMP2 wprowadza nowe komponenty wykonane z kompozytów, gorącowalcowanych elementów strukturalnych oraz bardziej kompaktowych elementów, takich jak jednostka klimatyzacyjna, zwalniając więcej miejsca na przechowywanie w innych miejscach. Jest 430 litrów przestrzeni bagażowej z bezdotykowym otwieraniem i elektryczną klapą bagażnika.
Bezpieczeństwo
Nowa wersja platformy EMP2 została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi i najsurowszymi standardami regulacyjnymi oraz wpływu na konsumentów, bez kompromisów w zakresie ogólnej wagi struktury.
Jakości dynamiczne i akustyczne
Idea dynamicznego spokoju, tak drogiego DS Automobiles, jest jeszcze bardziej rozwinięta. Wykorzystanie technicznych rozwiązań takich jak spawanie klejowe (prawie 34 metry kleju i punktów spawania użytych na nadwoziu samochodu) oraz całkowicie zaprojektowane na nowo elementy zawieszenia i kierownicy, gwarantuje wzorcowy komfort jazdy dzięki optymalnej sztywności nadwozia z wyjątkowym trzymaniem drogi dla przyjemności z jazdy.
Hybryda plug-in
Podwójny mistrz Formuły E w latach 2019 i 2020, DS Automobiles znajduje się na czołowej pozycji w elektryfikacji. Nowa wersja platformy EMP2 została zaprojektowana, aby pomieścić nową generację napędu hybrydowego typu plug-in, nie kompromitując użyteczności i przestrzeni bagażowej. Turbo doładowany silnik 4-cylindrowy o mocy 180 koni mechanicznych jest sparowany z silnikiem elektrycznym o mocy 110 koni mechanicznych i skrzynią biegów e-EAT8, dla łącznej mocy 225 koni mechanicznych. Jest zasilany bardziej wydajną baterią z nowymi, bardziej kompaktowymi i większymi ogniwami, umieszczonymi za przegubem deformaacyjnym, dając zasięg ponad 50 kilometrów w trybie zerowej emisji (połączony cykl WLTP).
Oferowane będą również wersje benzynowe PureTech o mocach 130, 180 i 225 koni mechanicznych oraz wersja Diesel BlueHDi o mocy 130 koni mechanicznych. Wszystkie te modele będą miały 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. DS 4 oferuje także szeroki zakres szczególnie wydajnych wersji wielonapędowych, zapewnionych przez pierwszorzędne rozwiązania aerodynamiczne.
Efektywność na poziomie kół
Przy rozmiarze kół wynoszącym 720 mm, DS 4 jest dostępny z aluminiowymi felgami do 20 cali. Większość oferty opiera się na kołach 19-calowych. Opcja „Tall & Narrow” została zaprojektowana, aby ograniczyć zaburzenia aerodynamiczne i zmniejszyć emisję CO2, zachowując jednocześnie atrakcyjny design i wyjątkowy komfort. Wciąż w rozmiarze 19 cali, DS 4 będzie dostępny z oponami całorocznymi 3PMSF A-rated. Aluminiowe felgi 20-calowe również wyposażone są w opony A-rated. Wysoki poziom dynamizmu jest wzmacniany przez 10% redukcję wagi w aluminiowych felgach (to 1.5 kg na felgę) z wstawkami aerodynamicznymi, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2.
Łączność dla eleganckiego i cyfrowego wnętrza
W przypadku łączności priorytetem było zapewnienie rozwiązania, dzięki któremu kierowca nie musiałby odrywać wzroku od drogi, co jest niezaprzeczalną korzyścią dla bezpieczeństwa. Nazywane DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, to awangardowe doświadczenie wizualne jest pierwszym krokiem w kierunku rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki nowej technologii immersyjnej, kluczowe informacje o prowadzeniu są projektowane bezpośrednio na drodze. Wykorzystując iluzję optyczną, dane są wyświetlane cztery metry przed szybą czołową, diagonalnie podążając za wzrokiem kierowcy w rozmiarze 21 cali, nigdy wcześniej nie widziano w segmencie. Kluczowe informacje, takie jak prędkość, systemy wspomagające kierowcę, nawigacja, ostrzeżenia lub nawet utwór, którego słuchają, będą projektowane na drogę.
Ta sensoryczna i doświadczająca technologia jest częścią szerszej oferty, w sercu całkowicie odnowionego systemu infotainment 10-calowego, DS IRIS SYSTEM. Nowy interfejs wykorzystuje użyteczność smartfona z dotykowym, bezszwowym i responsywnym interfejsem opartej na idei profili, które można całkowicie spersonalizować z ikonami. Ustawienia i wyświetlanie ładują się automatycznie przy uruchamianiu. Idea personalizacji polega na umożliwieniu każdemu dostosowania treści do swoich potrzeb.
Sterowany głosem i gestem, DS IRIS SYSTEM integruje osobistego asystenta zdolnego do rozpoznawania mowy, aby system mógł wykonywać polecenia.
To podporządkowane jest unikalnemu systemowi kontroli gestów, DS SMART TOUCH, umieszczonemu na konsoli centralnej. To ekran, którym można posługiwać się palcami. Użytkownik wykonujący gest w kierunku jednej z wcześniej zdefiniowanych ulubionych funkcji to wystarczająca. Ekran identyfikuje także normalne ruchy, takie jak powiększanie, pomniejszanie oraz rozpoznawanie pisma ręcznego.
Aby system i jego mapowanie zawsze działały na najwyższym poziomie, aktualizacje będą dokonywane natychmiastowo za pośrednictwem chmury.
Komfort i dynamiczny spokój
Już oferowane w DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK i DS 9, poziom 2 półautonomicznej jazdy – najwyższy poziom dozwolony na drodze w tej chwili – został znacznie zaktualizowany dla DS 4 z DS DRIVE ASSIST 2.0.
Tempomat dostosowuje prędkość w zależności od ruchu na drodze z możliwością zatrzymania się i ponownego ruszenia w korkach. System zapewnia również precyzyjne pozycjonowanie samochodu w pasie, który wybierze kierowca.
Dla DS 4, działanie zostało poprawione o trzy nowe funkcje: półautomatyczne wyprzedzanie, dostosowanie prędkości na zakrętach oraz przewidywane zalecenia prędkości z znaków drogowych.
Koło kierownicy wyposażone jest w czujnik uchwytu, który nieustannie sprawdza, czy kierowca jest aktywny, ponieważ powinien zawsze mieć kontrolę.
Nowe „Radar Corners” umożliwiają inne funkcje, takie jak monitorowanie martwego pola na dużych odległościach (z zasięgiem do 75 m) oraz ostrzeżenie o ruchu tylnym, aby unikać kolizji z zagrożeniem w martwym polu.
DS Automobiles koncentruje się także na koncepcji dynamicznego spokoju. W DS 4 przekłada się to na klasowy komfort jazdy. Jednym z mocnych punktów jest kontrolowane zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, ekskluzywne w segmencie, wykorzystujące kamerę. Ta jest umieszczona na górze szyby, obserwuje i przewiduje nierówności w nawierzchni drogi oraz przesyła dane do komputera. Dzięki czterem czujnikom postawy i trzem akcelerometrów, system kontroluje każde z kół niezależnie. Używając otrzymywanych informacji, ustawia zawieszenie twardsze lub miększe w zależności od potrzeb. Efekt to zwiększony komfort, niezależnie od stanu drogi.
DS NIGHT VISION: kolejna technologia, która pozwala DS Automobiles wyróżniać się na tle konkurencji. System sprawia, że droga i jej zagrożenia są bardziej widoczne. Kamera podczerwieni, umieszczona w kracie, wykrywa pieszych i zwierzęta do 200 metrów w nocy i w słabym świetle. Kierowca widzi zagrożenia na drodze w swoim cyfrowym panelu instrumentów (oraz jako ostrzeżenia w DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY), co pozwala mu na odpowiednią reakcję.
Podpis świetlny DS
Z nową generacją reflektorów DS MATRIX LED VISION, które są smuklejsze i bardziej nowoczesne, technologia Matrix Beam oraz Dynamic Bending Light została połączona w tym samym systemie, aby zapewnić charakterystyczna, unikalną tożsamość.
Reflektory DS MATRIX LED VISION wciąż składają się z trzech modułów LED, które są znakiem rozpoznawczym DS Automobiles:
Wewnętrzny moduł reflektora jest używany do funkcji świateł mijania.
Ruchomy centralny moduł może obracać się pod kątem 33,5°. Oświetla boki jezdni oraz podąża za wzrokiem kierowcy na zakrętach. Jest to również odniesienie do kierunkowych reflektorów DS z 1967 roku.
Zewnętrzny moduł Matrix Beam oświetla podczas jazdy, podzielony na piętnaście segmentów, które włączają i wyłączają się niezależnie, w zależności od warunków jazdy, które wyczuwa.
Te reflektory projektorowe dostosowują się do warunków drogowych, kąta kierownicy, prędkości oraz warunków pogodowych z pięcioma ustawieniami: miasto, wieś, autostrada, złe warunki i mgła. Umożliwiają jazdę na światłach długich bez oślepiania innych użytkowników drogi. Wykorzystując kamerę umieszczoną w górnej części szyby, te inteligentne reflektory automatycznie dostosowują swój strumień świetlny do 300 metrów w zależności od warunków ruchu, nigdy nie oślepiając innych.
Reflektory DS MATRIX LED VISION są uzupełnione nowymi rozszerzonymi światłami dziennymi złożonymi z 98 diod LED. Oprócz rozpoznawalnego pionowego podpisu świetlnego, te światła dzienne wykonują nową, wysokotechnologiczną rutynę powitalną.
Środowisko
DS 4 jest wykonany w 95% z materiałów nadających się do ponownego użycia i 85% z części nadających się do recyklingu. 30% jego wagi pochodzi z materiałów odnawialnych lub recyklingowych, podzielonych między metale a polimery. Deska rozdzielcza w szczególności wykonana jest w 20% z konopi w częściach, które nie są widoczne. Wśród materiałów recyklingowych wykorzystywane są włókna polipropylenowe, poliestrowe i elastomerowe w obrębie podwozia jako tłumiki, dla redukcji hałasu lub jako punkty montażowe.
Siedem kolorów
Dostępnych jest siedem kolorów, z których dwa są nowe: COPPER GOLD i LACQUERED GREY, które uzupełniają inne kolory: PEARL CRYSTAL, PLATINUM GREY, RED VELVET, PEARL WHITE i PERLA NERA BLACK.
DS 4 został już wprowadzony we wszystkich DS STORES w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Afryce. Siedząc na fotelu w skórze Nappa z tapicerką Watchstrap, konsument może skonfigurować własny projekt i zobaczyć go z DS VIRTUAL VISION, poprzez zestaw słuchawkowy wirtualnej rzeczywistości.