2021 Ford Puma ST

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Producenci samochodów zaczęli poprawiać swoje oferty na rynku crossoverów, wprowadzając nowe lub ulepszone produkty. Puma ST była doskonałym przykładem finezyjnego inżynieryjstwa i sportowego charakteru, który oferował Ford.

Pomimo sytuacji związanej z pandemią, Ford miał plan na poprawę swoich produktów poprzez wprowadzenie nowych pojazdów lub ulepszanie tych, które już były dostępne na rynku. Ford Puma ST była najsilniejszą wersją małego crossovera SUV. Została wprowadzona w połowie września 2020 roku.

Puma ST charakteryzowała się innym, bardziej agresywnym wyglądem niż jej mniej mocna wersja. Nowy zderzak z przodu, z szeroką czarną kratką i dwoma bocznymi wlotami powietrza oraz światłami przeciwmgielnymi, zmienił wygląd samochodu. Producent zainstalował nową kratkę chłodnicy w stylu plastra miodu, aby podkreślić sportowy charakter, a zestaw 19″ kół ze stopów lekkich dopełniał jego wizerunek.

Wnętrze pojazdu zostało wyposażone przez Forda w nową cyfrową tablicę wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem. Ogrzewane i wzmocnione fotele kubełkowe Recaro miały logo ST nadrukowane na oparciach. Na centralnym panelu standardowo zainstalowano 8-calowy ekran dotykowy, który był kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Bagażnik był tak duży, jak w pozostałych wersjach, z wystarczającą ilością miejsca na zestaw kijów golfowych.

W jednostce napędowej Ford zainstalował turbodoładowany silnik trzycylindrowy o pojemności 1,5 litra, wspomagany przez silnik elektryczny. Całkowita moc wynosiła 200 KM. Standardowa skrzynia biegów to 6-biegowa manualna, a samochód miał funkcję launch-control, która pozwalała kierowcy osiągnąć czas 0-100 km/h (0-62 mph) wynoszący 6,7 sekundy.

Nowy Ford Puma ST wprowadza uznane dynamiczne osiągi Ford Performance do segmentu kompaktowych SUV-ów po raz pierwszy w Europie.

Wzbogacony o zaawansowane technologie sportowe, w tym unikalną w swoim segmencie opcję mechanicznego dyferencjału o ograniczonym poślizgu (LSD) oraz opatentowane sprężyny z wektoryzacją siły, Puma ST oferuje również wybieralne tryby jazdy, w tym tryb Sport oraz – po raz pierwszy w modelu Ford Performance – tryb Eco; co daje kierowcom możliwość dopasowania do szerokiego zakresu sytuacji drogowych.

Połączenie tych innowacji zapewnia energetyzujące wrażenia z jazdy, z których znane są modele Ford Performance w całej Europie, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i elastyczności, jakie oferuje nowy kompaktowy SUV Forda.

Ford Puma ST napędzany jest silnikiem EcoBoost o mocy 200 KM i pojemności 1,5 litra, który przyspiesza od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 6,7 sekundy. Optymalizowane podwozie z unikalnymi rozwiązaniami rodzaju twist-beam, stabilizatorami oraz konfiguracją amortyzatorów pozwala na znacznie szybszą reakcję układu kierowniczego – o 25 procent szybciej, a hamulce są 17 procent większe niż w standardowej wersji Puma. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S pomagają również dostarczyć najzwinniejsze wrażenia z jazdy SUV-em Forda do tej pory.

Udoskonalenia wydajności i agresywna stylizacja idą w parze z innowacyjnymi funkcjami, takimi jak technologia informacyjna Local Hazard Information oraz Ford MegaBox, która oferuje 80 litrów przestrzeni ładunkowej pod podłogą bagażnika dla codziennej użyteczności.

„Prawdziwi entuzjaści jazdy nie zadowolą się mniejszymi emocjami tylko dlatego, że życie wymaga 'rozsądniejszego’ samochodu, dlatego naszym priorytetem było, aby Puma ST była tak ekscytująca i zdolna jak każdy model ST, nie rezygnując z praktyczności Pumy,” powiedział Stefan Muenzinger, menedżer Ford Performance w Europie. „Wierzymy, że mamy najlepiej prowadzącego małego SUV-a w swoim segmencie. Naprawdę czuć, że jest połączony i ma prawdziwe uczucie ST. To przyjemność prowadzić.”

Redefiniując zwinność SUV-a

Ford Performance współpracował z firmą Michelin w celu opracowania specjalnej specyfikacji opon, która uzupełnia ulepszone podwozie Pumy ST, nie rezygnując z komfortu jazdy – jednego z najbardziej przekonywujących atrybutów SUV-a.

Opony Michelin Pilot Sport 4S mogą w pełni wykorzystać dodatkową przyczepność oferowaną przez opcjonalny mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu Quaife, dostarczany jako część dostępnego pakietu wydajnościowego.

Ford Puma ST to jedyny mały SUV performance w Europie oferowany z LSD, który optymalizuje przyczepność przedniej osi, poprawiając zdolność pokonywania zakrętów i minimalizując podsterowność, szczególnie przy wyjściu z zakrętów.

System czysto mechaniczny rozdziela moment obrotowy silnika na koło z najlepszą przyczepnością, redukując poślizg kół i pozwalając kierowcy w pełni wykorzystać osiągi silnika.

Opcja LSD współpracuje z kontrolą wektoryzacji momentu obrotowego, która poprawia trzymanie drogi i zmniejsza podsterowność, stosując siłę hamowania na wewnętrznym przednim kole podczas pokonywania zakrętów. Równowaga pomiędzy tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez Ford Performance, aby zoptymalizować przyczepność na suchych nawierzchniach i płynność na mokrych nawierzchniach.

Puma ST jeszcze bardziej wzmacnia architekturę B samochodu Forda, aby skompensować naturalnie wyższe centrum ciężkości pojazdu. Tylny zawieszenie twist-beam ma zwiększoną sztywność skrętną do 2000 Nm/deg, co stanowi ponad 40 procent wzrostu w porównaniu z Fiesta ST i 50 procent w porównaniu ze standardową Pumą, z 28 mm stabilizatorem zintegrowanym w sekcji U. Przedni stabilizator o średnicy 24 mm również przyczynia się do stabilności w zakrętach.

Opatentowane sprężyny do wektoryzacji siły Forda poprawiają również stabilność, zwinność i reakcję Pumy ST. Nieregularne, nienaInterchangeable, kierunkowo nawinięte sprężyny stosują siły wektoryzacji w tylnym zawieszeniu i umożliwiają przenikanie sił zakrętu bezpośrednio do sprężyny, co zwiększa sztywność boczną.

Technologia sprężyn działa w połączeniu z amortyzatorami Hitachi o podwójnej rurze reagującymi na częstotliwość z przodu i z tyłu, z sztywnością potrzebną do poprawy kontroli nad karoserią oraz elastycznością, aby izolować mniejsze niedoskonałości drogi dla wysokich prędkości. Specjalnie opracowane ograniczniki skoków zostały określone, aby utrzymać kontrolę pod dużymi obciążeniami zawieszenia.

Układ kierowniczy Forda Pumy ST oferuje przełożenie 11,4:1 – prawie 25 procent szybciej niż w standardowej Pumie – dzięki połączeniu zmienionego przedniego knykcia z krótszym ramieniem kierowniczym i szybszym przełożeniem zębów w przekładni kierowniczej, co pozwala na zwiększoną reakcję przy wchodzeniu w zakręt.

„Układ kierowniczy jest kluczowym punktem każdego modelu ST, ponieważ jest kluczowy dla interakcji między kierowcą a pojazdem. Reakcja Pumy ST przy wchodzeniu w zakręt jest wyjątkowa. Bezpośrednia i precyzyjna reakcja pojazdu buduje pewność – kluczowy składnik dla przyjemności z jazdy,” powiedział Muenzinger.

Wydajność hamulców została również zoptymalizowana, aby zapewnić prawdziwe wrażenia z jazdy ST. Tylne tarcze hamulcowe są większe o 17 procent w porównaniu do standardowej specyfikacji Pumy, mają średnicę 325 mm, a z tyłu znajdują się tarcze o średnicy 271 mm. Wzmacniacz hamulcowy Pumy ST jest dostosowany do modulacji, odczucia i informacji zwrotnej, które wspierają sportowy styl jazdy.

Potężna, responsywna wydajność EcoBoost

Zaawansowany silnik benzynowy EcoBoost o mocy 200 KM i pojemności 1,5 litra – po raz pierwszy przedstawiony w wielokrotnie nagradzanym modelu Fiesta ST – charakteryzuje się nowoczesnym doładowaniem turbosprężarką oraz technologiami wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, a także niezależnym zmiennym rozrządem Twin, aby zapewnić osiągi sportowego samochodu przy zoptymalizowanej wydajności paliwowej.

Silnik w układzie trzech cylindrów z aluminiowym blokiem charakteryzuje się naturalnie wysokim momentem obrotowym przy niskich obrotach, a osiągi są poprawione dzięki turbosprężarce radialno-osiowej oraz zintegrowanemu kolektorowi wydechowemu, co minimalizuje odległość, jaką muszą pokonać gazy wydechowe między cylindrami a turbosprężarką – oba te elementy pomagają szybciej budować ciśnienie doładowania i minimalizować opóźnienie.

Maksymalna moc dostępna jest przy 6000 obrotach na minutę, a maksymalny moment obrotowy zwiększa się do 320 Nm między 2500 a 3500 obrotów, co przyczynia się do płynnej przyspieszenia i zwiększonej responsywności.

Oprócz zaprojektowanego na miarę układu dolotowego i systemu wydechowego o wolnym przepływie dla maksymalnej wydajności, Puma ST charakteryzuje się również nowymi mocowaniami silnika ograniczającymi ruchy, co minimalizuje niepożądane ruchy, szczególnie podczas trudnych zakrętów, jednocześnie wspierając codzienną wygodę.

Technologia aktywnego zaworu wydechowego wzmacnia naturalny dźwięk sportowego silnika trzycylinderowego, aby zwiększyć wrażenia z jazdy. Ford Performance dostosował ton wydechu, aby lepiej pasował do bardziej wyrafinowanego charakteru SUV-a Pumy ST – model jest o około 1 decybel cichszy niż Fiesta ST, co zapewnia bardziej stonowane wrażenia podczas jazdy.

Innowacje, które jako pierwsze w branży, umożliwiają silnikowi EcoBoost o pojemności 1,5 litra bycie tak rozsądnym, jak i sportowym. Technologia dezaktywacji cylindrów Forda była pierwsza, która zadziałała w silniku trzycylindrowym i może automatycznie zatrzymać dostarczanie paliwa oraz działanie zaworów dla jednego z cylindrów silnika w warunkach, gdy pełna moc nie jest potrzebna, takich jak podczas toczenia się lub jazdy przy niewielkim obciążeniu silnika.

Technologia może rozłączyć lub ponownie włączyć jeden cylinder w ciągu 14 milisekund – 20 razy szybciej niż mrugnięcie oka – oszczędzając paliwo i bezproblemowo przyczyniając się do przewidywanej wydajności paliwowej 6,0 l/100 km oraz emisji CO2 na poziomie 134 g/km NEDC (6,9 l/100 km i 155 g/km WLTP). Szybki filtr cząstek stałych gazu również zmniejsza emisję sadzy.

Ford Puma ST oferowana jest z tym samym bezpośrednim, gładkim, sześciobiegowym manualnym skrzynią biegów co Fiesta ST, z skróconym przełożeniem końcowym, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 6,7 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h (137 mph), przy jednoczesnym zastosowaniu wyrazistych kół aluminiowych o średnicy 19 cali.

Tryby dostosowane do twojego nastroju

Wybieralne tryby jazdy są kluczowe dla wszechstronności Pumy ST. Od trybu Torowego, który konfiguruje SUV-a sportowego dla maksymalnej przyjemności z jazdy, po tryb Eco, oferowany po raz pierwszy w modelu ST, tryby jazdy zmieniają charakter Pumy ST, aby odpowiadały sytuacji lub nastrojowi.

W trybie Normal, mapowanie silnika, kontrola trakcji, elektroniczna kontrola stabilności (ESC), aktywne zawory wydechowe i wspomaganie kierownicy (EPAS) są skonfigurowane w celu zapewnienia naturalnej reakcji i połączenia z pojazdem.
W trybie Eco, mapowanie silnika i reakcja pedału gazu są skonfigurowane dla maksymalnej wydajności paliwowej.
W trybie Sport, mapowanie silnika i reakcja pedału gazu są wyostrzone, a ustawienia EPAS dostosowane, aby dostarczyć więcej informacji zwrotnej i precyzyjniejszej kontroli dla szybkiej jazdy drogowej. Aktywny zawór kontroli hałasu otwiera się, aby wzmocnić sportowy dźwięk wydechu. Tryb Sport jest dostępny natychmiastowo za pomocą dedykowanego przycisku na kole kierownicy.
W trybie Torowym, wszystkie cechy dynamiczne pojazdu są dostosowane do najszybszych możliwych czasów okrążeń, kontrola trakcji jest wyłączona, a interwencje ESC ustawione na tryb szerokiego poślizgu dla najczystszych wrażeń z jazdy.
Ponadto, trzytrybowe ESC pozwala kierowcom wybrać pomiędzy pełną interwencją systemu; trybem szerokiego poślizgu z ograniczoną interwencją; oraz pełnym wyłączeniem systemu.

Opracowane do użytku tylko na torze i dostępne jako część opcjonalnego pakietu wydajności, Launch Control umożliwia kierowcom osiągnięcie maksymalnej satysfakcji z konsekwentnie szybkich startów. Wybierane za pomocą sterowania na kole kierownicy, system aktywuje dedykowany graficzny wyświetlacz w 12,3-calowym cyfrowym zestawie wskaźników.

Trzymanie pedału gazu w pełni otwartym nakazuje systemowi budowanie obrotów silnika i automatycznie utrzymywanie ich na limicie obrotów – zapełniając wskaźnik na ekranie, który wskazuje, kiedy samochód jest gotowy do startu. Następnie całkowite zwolnienie sprzęgła pozwala na zoptymalizowany start ze stanu ustalonego, przy zarządzaniu mocą i momentem obrotowym przez systemy ESC, kontroli trakcji, wektoryzacji momentu obrotowego i kompensacji skrętu.

Przyciągający wzrok wygląd i specyfikacja

Sportowa stylistyka Pumy – w tym opadająca linia dachu i wyraźne nadkola – pozwala na bardziej ekstremalny projekt Pumy ST, który łączy formę i funkcję.

Wlot powietrza z wytłoczonym logo Ford Performance zintegrowany jest w przednim zderzaku, aby zwiększyć docisk przedni o prawie 80 procent dla większej stabilności i przyczepności. Duży tylny spojler dachu wspiera także zoptymalizowaną aerodynamikę, z charakterystycznym dyfuzorem zintegrowanym w tylnym zderzaku. Oznaczenia ST górnych i dolnych grille’a zaprojektowano w celu zwiększenia zdolności chłodzenia silnika.

Ford Puma ST oferuje wykończenie Magnetite lub obrabiane metalowo dla standardowych kół aluminiowych o średnicy 19 cali, a sześć dostępnych kolorów nadwozia obejmuje Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic oraz wyrazisty, ekskluzywny dla ST Mean Green. Standardowe wykończenie w kolorze czarnym połysku dla dachu, obramowań kratki, bocznych wstawek, osłon lusterka i tylnego spojlera dachu sprawiają, że model jest jeszcze łatwiejszy do zidentyfikowania.

Wnętrze jest równie charyzmatyczne; ale nawet przed wejściem, standardowe elektrycznie składane lusterka drzwiowe wyświetlają logo ST na ziemi po odblokowaniu.

Wewnątrz, podgrzewane, wyprofilowane fotele sportowe Recaro – wytłoczone logo ST i wykończone materiałem Miko Dinamica – trzymają kierowcę i pasażera z przodu w bezpiecznym miejscu. Płyty ochronne Ford Performance, kierownica ze spłaszczonym dołem pokryta skórą oraz gałka zmiany biegów ST również są obecne. Fotele, osłona dźwigni zmiany biegów i dywaniki podłogowe z logo ST są wykończone szaro-metaliczną nicią.

Ekskluzywne wnętrze Pumy ST kontynuuje oferowanie najlepszego w swojej klasie pojemności bagażnika wynoszącego 456 litrów, wspieranego przez innowacyjnego Ford MegaBoxa. Rozwiązanie do przechowywania jest głęboką, wszechstronną przestrzenią ładunkową o pojemności 80 litrów, z łatwością mieszczącą dwie torby golfowe w pozycji pionowej.

Standardowe funkcje mające na celu maksymalizację komfortu i wygody obejmują bezprzewodową ładowarkę, system Quickclear do podgrzewania szyby, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 – pozwalający kierowcom na kontrolowanie audio, nawigacji i podłączonych smartfonów za pomocą prostych poleceń głosowych.

System oferuje kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto™ bez dodatkowych kosztów i jest wspierany przez 8-calowy centralny ekran dotykowy, który wyświetla logo Ford Performance przy uruchamianiu. Dostępny jest również system dźwiękowy B&O premium.

Standardowa technologia modemu FordPass Connect pozwala właścicielom Pumy ST zdalnie kontrolować wybór funkcji pojazdu – w tym blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz lokalizację pojazdu – za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass. Modem umożliwia także połączenie z chmurą Local Hazard Information, które może informować kierowców o niebezpiecznej sytuacji na drodze, nawet jeśli incydent nie jest widoczny z powodu zakrętu drogi lub innych pojazdów.

Dodatkowe dostępne technologie asystujące kierowcy obejmują Pre-Collision Assist z aktywnym hamowaniem, Active Park Assist, Cross Traffic Alert z aktywnym hamowaniem oraz inteligentny ogranicznik prędkości.

1.5L EcoBoost 6MT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1497 Cm3
Moc147.1 Kw @ 6000 Rpm
200 Hp @ 6000 Rpm
197 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2500-3500 Rpm
320 Nm @ 2500-3500 Rpm
Układ paliwowyHigh Pressure Direct Fuel Injection With 6-Hole Injectors (Di) Plus 3 Lowpressure Individual Port Injectors (Pfi)
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneDrum
Rozmiar opony225/40 R19
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość60.4 In (1534 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/59.8 In (1
Rozstaw osi101.9 In (2588 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.1 Cuft (456 L)
Masa własna2994 Lbs (1358 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4001 Lbs (1815 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)155 G/Km

Powershift 1.0L EcoBoost 7AT (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc125 Kw @ 5750 Rpm
170 Hp @ 5750 Rpm
168 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2000-5500 Rpm
200 Nm @ 2000-5500 Rpm
Całkowita maksymalna moc125 Kw (170 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy182.9 Lb-Ft (248 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dct Powershift
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneDrum
Rozmiar opony225/40 R19
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość60.4 In (1534 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/59.8 In (1
Rozstaw osi101.9 In (2588 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika16.1 Cuft (456 L)
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3073 Lbs (1394 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4068 Lbs (1845 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km
Power PackLithium-Ion
Maximum Capacity11.5 Kwh
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)155 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.