2021 Honda Accord US

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2020 roku Honda zaktualizowała dziesiątą generację modelu Accord na rok modelowy 2021, wprowadzając nie tylko zmiany estetyczne, ale także ulepszone jednostki infotainment i funkcje bezpieczeństwa.

Mimo globalnej pandemii Honda kontynuowała harmonogram aktualizacji i ulepszania swoich pojazdów, a Accord znalazł się na liście. Sprzedaż modelu w 2019 roku była dobra, ale nie tak rewelacyjna jak w przeszłości. W związku z tym aktualizacje pojawiły się w odpowiednim czasie. Co więcej, producent zapewnił również lepsze funkcje i udogodnienia, nawet w niższych wersjach. Jedną z najważniejszych zmian było usunięcie sześciobiegowej skrzyni manualnej, co oznaczało, że wszystkie wersje Accorda wyposażone były w układ z dwoma pedałami. Dla tych, którzy szukają bardziej dynamicznego doświadczenia z jazdy, producent samochodów wprowadził adaptacyjne amortyzatory, które umożliwiły szybsze pokonywanie zakrętów. Ostatnią, ale nie mniej ważną, kwestią było znaczące ulepszenie wersji hybrydowej.

Przód samochodu zachował ten sam język designu co jego nieodświeżony odpowiednik, ale zyskał inny styl. Posiadał szerszy grill, a chromowany poziomy pasek umieszczony na górze został wydłużony nad reflektorami. Ponadto, wszystkie wersje poza EX były standardowo wyposażone w reflektory LED. W dolnym zderzaku zainstalowano nową parę okrągłych lamp przeciwmgielnych LED, w przeciwieństwie do poprzedniej wersji, która miała lampy poziome.

Z profilem, który już wyglądał sportowo, model Honda Accord 2021 poprawił ten wizerunek, zwłaszcza w niższych wersjach. Producent dodał do oferty wersję Sport SE. Zawierała ona 19-calowe felgi aluminiowe, ciemne chromowane wykończenie grilla i końcówki wydechu. Zastąpiła ona poprzednią wersję EX z silnikiem 1.5 litra. Długi dach, opadający z tyłu, nadawał wrażenie czterodrzwiowego coupé, mimo że nie było to wymaganiem dla sedanów rodzinnych. W wersji hybrydowej Honda umieściła niebieską odznakę z przodu, na grillu, zamiast chromowanej, jak w pozostałych wersjach. Dodatkowo, na przednich błotnikach pojawił się emblemat „hybrid”, aby klienci mogli się nim chwalić.

Wnętrze modelu Honda Accord 2021 zyskało wiele ulepszeń, w tym system infotainment. Wszystkie wersje posiadały Apple CarPlay i Android Auto. Jednak tylko wersja Touring była wyposażona w system bezprzewodowy, podczas gdy pozostałe wersje mogły łączyć się z telefonami za pomocą kabli. Nowa jednostka infotainment miała osiem calowy ekran dotykowy we wszystkich wersjach. Ponadto, wszystkie wersje miały dwa porty USB dla pasażerów z przodu, podczas gdy tylko pojazdy z wersji EX i wyżej miały dwa dodatkowe porty dla siedzących z tyłu. Tylna kanapa była dzielona (60/40) i mogła powiększyć już pojemny bagażnik o pojemności 16,7 cu-ft (473 litry). Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, producent poprawił system bezpieczeństwa Honda Sensing, aby był bardziej naturalny w działaniu.

Podczas gdy silniki benzynowe o pojemności 1.5 i 2.0 litra turbo otrzymały pewne aktualizacje, by szybciej reagować na przyspieszenie, ogólna wydajność samochodu nie poprawiła się. Jednocześnie wersja hybrydowa oferowała te same osiągi co jej poprzednik, nagradzając klientów oceną EPA wynoszącą do 48 mpg (4,9 l/100 km).

 Uznawany przez ekspertów za wzorcowy model klasy średniej, Honda podnosi poprzeczkę dla Accorda na rok 2021, wprowadzając odświeżenie obejmujące zmiany w stylistyce, technologii, prowadzeniu i funkcjach bezpieczeństwa. Dodatkowo, wprowadzono unikalne ulepszenia dotyczące wydajności i designu ultraefektywnego i dopracowanego modelu Honda Accord Hybrid. Cena sugerowana przez producenta (MSRP) dla Accorda 2021 wyniesie od 24 770 USD (bez kosztów transportu i obsługi), natomiast Accord Hybrid 2021 będzie dostępny od 26 370 USD.

„Nowy Honda Accord Hybrid to naprawdę model, który warto kupić, oferując klientom wszystko, co lubią w Accordzie – więcej mocy, wyrafinowania i oczywiście doskonałą ekonomię paliwową,” powiedział Dave Gardner, wiceprezydent wykonawczy operacji krajowych w American Honda.

ULEPSZENIA ACCORDA 2021

W roku modelowym 2021 wszystkie Accory zyskują szerszy, przestylizowany grill dla jeszcze bardziej wyrafinowanego wyglądu oraz lepszą integrację jednostki radarowej systemu Honda Sensing®. Po bokach nowego grilla w wersjach Sport i wyższych (EX i wyższych w wersji Hybrid) znajdują się nowe reflektory LED do jazdy dziennej i świateł drogowych, zapewniające dłuższe i szersze oświetlenie drogi. Nowością są także mniejsze otwory na światła przeciwmgielne. Dodatkowo, wersje LX, EX-L i Touring otrzymują nowe wzory felg, a dla wersji Sport, Sport Special Edition (SE) i Touring dostępny jest nowy kolor: Sonic Gray Pearl.

Wnętrze zyskuje kolejne ulepszenia, które podnoszą klasę i wyrafinowanie kabiny Accorda, w tym 8-calowy wyświetlacz multimedialny, który jest teraz standardowy w każdej wersji (wcześniej dostępny w EX i wyższych). Integracja Apple CarPlay® i Android Auto™ również stała się standardem (wcześniej w EX i wyższych), a wersje EX-L i Touring (EX i wyższe w modelach Hybrid) zyskują nową bezprzewodową integrację Apple CarPlay® i Android Auto™.

Połączenie ładowania bezprzewodowego i bezprzewodowej integracji smartfonów eliminuje dodatkowy krok fizycznego podłączania telefonu, co sprawia, że Apple CarPlay® i Android Auto™ są gotowe do użycia, a dodatkowy port USB jest wolny do ładowania innego telefonu. Porty USB z przodu w każdej wersji zostały przeniesione na przód konsoli centralnej dla łatwiejszego dostępu, a wersje Sport i wyższe (EX i wyższe w Accord Hybrid) teraz zawierają podwójne porty USB 2,5 V dla pasażerów tylnych siedzeń.

Wszystkie Accory otrzymują również nową funkcję przypomnienia o tylnej kanapie, a wyższe wersje zyskują nowy system kontroli hamowania przy niskiej prędkości.

ACCORD HYBRID

Honda Accord Hybrid 2021 korzysta z ulepszeń innowacyjnego, dwusilnikowego systemu hybrydowego Honda, co pozwala na bardziej bezpośrednią i natychmiastową reakcję na przepustnicę oraz bardziej naturalne przyspieszenie w miarę wzrostu obrotów silnika w zgodzie z działaniami kierowcy. Z maksymalną mocą systemu wynoszącą 212 koni mechanicznych i momentem obrotowym 232 lb-ft od niskich obrotów, Accord Hybrid oferuje najwięcej mocy i momentu obrotowego w swojej klasie, z najwyższym wskaźnikiem ekonomii paliwowej wynoszącym 48 mpg.

Dzięki unikalnej konfiguracji dwusilnikowego systemu hybrydowego, Honda Accord Hybrid może również spędzać więcej czasu na działaniu wyłącznie na energii elektrycznej niż konkurencyjne modele hybrydowe, co sprawia, że Accord zapewnia gładsze i bardziej wyrafinowane wrażenia z jazdy. Dodatkowo, zaawansowana technologia hamulców elektronicznych Accorda zapewnia bardziej naturalną i spójną wydajność hamulców oraz odczucie pedału w porównaniu do konkurencyjnych modeli, doskonale łącząc siłę hamowania mechaniczną i regeneracyjną.

Dwusilnikowy system hybrydowy Hondy wykorzystuje silnik napędowy oraz silnik-generatory/starter, zaprojektowane w opatentowany sposób bez użycia ciężkich metali ziem rzadkich. To obniża koszty i wagę magnesów oraz zmniejsza zależność od metali ziem rzadkich, pomagając uniknąć często negatywnego wpływu na środowisko związanego z ich wydobyciem.

System zarządzania napędem hybrydowym kontroluje dostarczanie mocy pomiędzy poszczególnymi komponentami i bezproblemowo przełącza się między trybami jazdy EV, hybrydowej i silnikowej dla maksymalnej efektywności, bez potrzeby interwencji kierowcy. Kierowcy Accorda Hybryda mogą jeszcze bardziej zwiększyć efektywność paliwową lub moc, wybierając pomiędzy trybami Sport, EV i ECON za pomocą trzech przycisków za selektorem biegów.

Honda już teraz prowadzi wśród wszystkich producentów samochodów pełnozakładowych w zakresie średniej efektywności paliwowej floty i niskiej emisji CO2, według EPA USA, mając w ofercie 27 pojazdów z ocenami efektywności paliwowej EPA wynoszącymi 30 mpg lub więcej.

Wizualnie, Honda Accord Hybrid dodaje swoje unikalne akcenty do aktualizacji stylistycznych całej gamy Accorda 2021, w tym niebieski znak H na grillu oraz oznaczenia Hybrid na przednich błotnikach i pokrywie bagażnika. W tym roku, Accord Hybrid w wersji Touring wyposażony jest w 19-calowe koła, co nadaje mu elegancki i sportowy wygląd.

NOWA EDYCJA SPORT SPECIAL EDITION

Honda Accord Sport SE to nowość w ofercie na rok 2021, zastępując model Accord EX 1.5T i rozszerzając popularną wersję Sport o dodatkowe poszukiwane funkcje. Nowy Sport SE dodaje skórzane fotele, podgrzewane fotele przednie, czteropozycyjne elektryczne siedzenie pasażera, aby uzupełnić 12-pozycyjne elektryczne siedzenie kierowcy, podgrzewane lusterka, Smart Entry i zdalne uruchamianie silnika do popularnej wersji Accord Sport 1.5T. To w dodatku do już bogatego wyposażenia wersji Sport 1.5T, która obejmuje podwójne tylne porty USB, skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, skórzaną gałkę zmiany biegów oraz system audio z 8 głośnikami. Wizualnie, Accord Sport i Sport SE różnią się od innych wersji spojlerem na pokrywie bagażnika, specyficznym wzorem 19-calowych felg, LED-owymi światłami przeciwmgielnymi, ciemnochromowanym grillem i wykończeniami wydechu w kolorze chromu.

NAPĘD I DYNAMIKA JAZDY

Oprócz aktualizacji wprowadzonych do dwusilnikowego systemu hybrydowego Honda Accord, dwa turbo do Accorda 2021 otrzymują zaktualizowane oprogramowanie sterujące silnikiem dla bardziej liniowej i responsywnej kontroli przepustnicy. Dodatkowo, silnik turbo 1.5 litra ma poprawioną wydajność podczas działania systemu Idle Stop, zapewniając szybsze uruchamianie silnika po zwolnieniu hamulca przez kierowcę.

Standardem w wersjach Accord LX, Sport, Sport SE i EX-L jest silnik 1.5 VTEC Turbo® o mocy 192 koni mechanicznych, podczas gdy Accord Sport 2.0T i Touring dostępne są wyłącznie z silnikiem 2.0 VTEC Turbo® o mocy 252 koni mechanicznych.

System hamulcowy został również zaktualizowany, aby zapewnić płynniejsze włączanie, szczególnie przy niskich prędkościach, takich jak w ruchu miejskim i podczas parkowania.

BEZPIECZEŃSTWO I TECHNOLOGIE ASYSTENTÓW KIEROWCY

W roku modelowym 2021 wszystkie Accory zyskują nową funkcję przypomnienia o tylnej kanapie oraz przypomnienie o zapięciu pasów na tylnych siedzeniach jako standardowe wyposażenie. Przypomnienie o tylnej kanapie wydaje dźwięk, gdy samochód jest wyłączany, a na wyświetlaczu cyfrowym pojawia się powiadomienie przypominające kierowcom o sprawdzeniu tylnych siedzeń przy wychodzeniu z samochodu w poszukiwaniu dzieci, zwierząt domowych lub innych cennych ładunków. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla tylnych siedzeń wykorzystuje ostrzeżenie na wyświetlaczu cyfrowym, aby poinformować kierowców, jeśli pasażerowie na tylnych siedzeniach nie zapięli pasów.

Wersje Accord Touring i Hybrid Touring teraz posiadają nowy system hamulcowy z przodu i z tyłu o nazwie Low Speed Braking Control. Dzięki sonarowym czujnikom parkowania, nowy system potrafi wykrywać stałe obiekty przy niskich prędkościach, takich jak w sytuacjach parkingowych, i ostrzegać kierowcę lub zastosować hamulce, aby uniknąć lub złagodzić kolizję.

Honda Sensing® otrzymuje aktualizacje dotyczące adaptacyjnego tempomatu (ACC) i systemu utrzymywania pasa ruchu (LKAS). W 2021 roku, ACC teraz zapewnia płynniejsze hamowanie podczas jazdy za innym pojazdem, natomiast LKAS oferuje bardziej efektywne i naturalne centrowanie na pasie. Dodatkowo, kierownica oraz elementy sterujące na desce rozdzielczej dla ACC i LKAS teraz mają standardowe ikony branżowe.

2.0L i-VTEC (212 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Całkowita maksymalna moc155.9 Kw (212 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy232 Lb-Ft (315 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50R17

1.5L CVT (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc141.2 Kw @ 5500 Rpm
192 Hp @ 5500 Rpm
189 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
260 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50R17

2.0L 10AT (252 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc185.3 Kw @ 6500 Rpm
252 Hp @ 6500 Rpm
248 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
370 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50R17

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.