Piata generacja dużego MPV od Hondy zadebiutowała na rynku w 2018 roku, a w 2020 przeszła lifting pośredni.
Pierwsza generacja modelu Odyssey pojawiła się w 1995 roku i była świetnym uzupełnieniem rynku, spragnionego innowacyjnych minivanów. Różniła się na lepsze, szybko stając się pożądanym samochodem na północnoamerykańskim rynku MPV.
Facelifting z 2020 roku wprowadził nowy design zderzaka, z węższym dolnym grillem. Reflektory nawiązywały stylem do Hondy Accord i Civica. To było nietypowe, aby MPV miało tak agresywną sylwetkę. Po bokach, rzeźbione panele drzwiowe przypominały te z samochodu wodorowego FCX Clarity. Słupki D miały czarny obszar, który wizualnie prowadził do konstrukcji z tzw. „wiszącym dachem”.
Wewnątrz, Odyssey pomieścił do ośmiu pasażerów. Środkowy rząd siedzeń był przesuwany, pochylany lub można było usunąć środkowe siedzenie, co prowadziło do szerszej przestrzeni dla pasażerów i tworzyło przejście do tylnych siedzeń. Samochód został wyposażony w nową funkcję o nazwie CabinWatch, która ostrzegała kierowcę, jeśli ktoś jeszcze znajdował się na tylnych siedzeniach.
Pod maską, Odyssey miał ten sam silnik 3.5-litra i-VTEC co wcześniej, a także nową, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów dostępną w Hondzie Accord. W przeciwieństwie do Accorda, Odyssey nie był dostępny z nowym silnikiem 2.0-litra turbo.
Odświeżony model Honda Odyssey na rok 2021 zyskał wiele aktualizacji dotyczących stylizacji, a także ulepszono technologie oraz funkcje bezpieczeństwa, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję jako najlepiej sprzedającego się minivana w USA przez ostatnie 10 lat, będąc najlepszym wyborem amerykańskich rodzin poszukujących idealnego pojazdu do zabawy. Ceny modelu 2021 Odyssey zaczynają się od sugerowanej ceny detalicznej producenta wynoszącej 31 790 dolarów (nie wliczając 1 120 dolarów opłaty za dostawę i obsługę).
Nowy wygląd grilla i przedniego zderzaka, zmodyfikowane oświetlenie przednie oraz nowa czarna obramówka pod tylną szybą nadają Honda Odyssey świeżego wyglądu zewnętrznego. W środku Odyssey oferuje ulepszenia dotyczące funkcjonalności oraz luksusu: fotele drugiego rzędu we wszystkich wersjach Odyssey teraz składają się niemal płasko, co ułatwia ich usunięcie, zwiększając możliwości przewozu bagażu i rozbudowując elastyczność ekskluzywnych foteli Magic Slide™ w drugim rzędzie.
Wersje Honda Odyssey EX i wyższe otrzymują także odnowione fotele oraz nowe dywaniki w trzech kolorach, podczas gdy EX-L i wyższe wersje mają dodatkowo elektryczne wsparcie lędźwiowe dla fotela pasażera oraz kontrastowe przeszycia. Odyssey Touring i Elite również otrzymują nową czarną obramówkę w desce rozdzielczej, drzwiach oraz uchwytach przednich drzwi, a Elite zyskuje dodatkowe luksusowe akcenty.
Nowy system przypomnienia o tylnej kanapie jest standardowy i może być zintegrowany z dostępnym systemem CabinWatch® do obserwacji dzieci, co jest nowością w branży. Po raz pierwszy Odysseye wyposażone w CabinTalk® i CabinWatch® mogą korzystać z obu systemów jednocześnie, a aktualizacja zostanie retroaktywnie zastosowana do podobnie wyposażonych modeli Odyssey z lat 2018-2020 poprzez aktualizację bezprzewodową.
Ponadto ważne aktualizacje w systemie Honda Sensing® dodają funkcje Niskiej Prędkości Podążania, Hamowania w Nagłych Wypadkach dla Pieszych oraz Rozpoznawania Znaków Drogowych do nowego standardowego zestawu technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy.
Jako najlepiej sprzedający się minivan w USA przez 10 lat, amerykańscy konsumenci zakupili ponad 1,1 miliona minivanów Honda Odyssey w tym czasie, a Odyssey konsekwentnie ustalał standardy dla rodzinnych funkcji, przestronności oraz sportowych osiągów w minivanie. Odyssey był pierwszym modelem, który wprowadził innowacje w minivanach, takie jak składane siedzenia trzeciego rzędu oraz pierwsza wbudowana odkurzacz HondaVAC® oraz pierwszy system do obserwacji tylnych siedzeń w kabinie CabinWatch®.
Honda Odyssey 2021 produkowana jest wyłącznie w zakładzie Hondy w Lincoln, Alabama, obok modeli Pilot, Passport i Ridgeline, z użyciem części krajowych oraz dostarczonych z całego świata. Jego silnik V6 również produkowany jest w Alabamie, a automatyczna skrzynia biegów o 10 przełożeniach jest wytwarzana wyłącznie w zakładzie Hondy w Tallapoosa, Georgia.
Zmiany w projekcie zewnętrznym
Wszystkie modele Odyssey 2021 wyposażone są w mocniejsze i bardziej wydajne reflektory LED jako część nowego projektu przedniego, który obejmuje nowy zderzak przedni z przeprojektowanymi obudowami świateł przeciwmgielnych oraz odważny, czarny grill z chromową listwą u góry. Projekt ten powtarza się z tyłu dzięki nowej, błyszcząco-czarnej obramówce pod tylną szybą, akcentowanej chromową listwą. Honda Odyssey Touring po raz pierwszy otrzymuje 19-calowe obręcze, podczas gdy Odyssey Elite dostaje nowo zaprojektowane, obrobione i pomalowane na kolor Shark Gray 19-calowe obręcze aluminiowe. W roku modelowym 2021 dostępne są premium kolory: Platinum White Pearl, Deep Scarlet Pearl, Pacific Pewter Metallic oraz Forest Mist Metallic za 395 dolarów.
Ulepszenia wnętrza
Dzięki ekskluzywnym fotelom Magic Slide™, dostępnym w wersjach EX i wyższych, Honda Odyssey oferuje najlepszą elastyczność w siedzeniach drugiego rzędu, a w 2021 roku ta elastyczność została zwiększona dzięki zewnętrznym fotelom, które składają się niemal płasko, co ułatwia ich usunięcie dla maksymalnej przestrzeni bagażowej. Standardowy tryb z trzema miejscami zapewnia wystarczająco dużo miejsca na trzy foteliki dziecięce, a każda pozycja drugiego rzędu wyposażona jest w dolne zaczepy i górne linki. Usunięcie środkowego fotela tworzy tryb Szeroki, który umożliwia szerokie przejście do trzeciego rzędu. Za pomocą uchwytu zamontowanego na zewnętrznych siedzeniach dwa fotele można zsunąć do środka w trybie Buddy, lub przesunąć na boki w trybie Super, co pozwala na łatwy dostęp do trzeciego rzędu.
Zarządzanie bagażem w Odyssey zostało także poprawione w 2021 roku dzięki dodatkowym hakom na torby zakupowe z tyłu siedzeń trzeciego rzędu w przestrzeni bagażowej oraz zaktualizowanej konsoli centralnej z miejscami do zarządzania kablami do ładowania smartfonów lub innych urządzeń. Dla wersji EX i wyższych, aplikacja Cabin Control™ została zaprojektowana na nowo, z bardziej intuicyjnym interfejsem.
Wersje Honda Odyssey EX i wyższe standardowo są wyposażone w nowe trójkolorowe dywaniki, które nie tylko nadają Odyssey bardziej elegancki wygląd, ale także pomagają w utrzymaniu tego wyglądu, lepiej maskując brud. Honda Odyssey EX-L i wyższe dodają nowe kontrastowe przeszycia na skórzanych siedzeniach we wszystkich trzech rzędach, nowe kieszenie na drugiej stronie siedzeń oraz fotel pasażera z regulowanym wsparciem lędźwiowym.
Dla Odyssey Touring i Elite dostępne są nowe czarne obramówki we wnętrzu oraz nowy port ładowania USB w trzecim rzędzie, co daje łącznie pięć takich portów w całym pojeździe. Dodatkowo, funkcje CabinWatch® i CabinTalk® zostały lepiej zintegrowane w systemie Display Audio, a dwa dodatkowe czujniki parkowania z przodu powiększyły strefę wykrywania.
Honda Odyssey Elite otrzymuje dodatkowe, ekskluzywne aktualizacje, które zapewniają właścicielom bardziej luksusowe doznania podczas jazdy. Obejmują one perforowaną skórę dla foteli w pierwszym i drugim rzędzie, z kontrastowym przeszyciem i lamówką na wszystkich trzech rzędach. Wersje Elite mają również ekskluzywne wykończenia deski rozdzielczej o głębszym metalicznym wyglądzie, a także nowo zaprojektowane 19-calowe obręcze aluminiowe i automatycznie przyciemniane lusterka boczne.
Sterowanie systemem Honda Sensing® zostało uproszczone dzięki zastosowaniu jednego zintegrowanego przełącznika systemu do kontrolowania systemu Hamowania w Nagłych Wypadkach™ oraz Ostrzegania o Zjeździe z Linii, zamiast oddzielnych kontrolerów tych funkcji. Jedno naciśnięcie przełącznika kontroluje również system informacji o martwym polu. Montowany na desce rozdzielczej po lewej stronie kierowcy, jedno naciśnięcie otwiera menu na wyświetlaczu TFT Odysseya, gdzie kierowca może włączyć lub wyłączyć funkcje za pomocą przycisków na kole kierownicy.
Napęd
Kierowcy Hondy Odyssey mogą korzystać z inspirującej pewności dzięki standardowemu silnikowi V6 i-VTEC® o pojemności 3,5 litra, który generuje 280 koni mechanicznych (SAE netto), połączonemu z udoskonaloną, responsywną automatyczną skrzynią biegów o 10 przełożeniach. Oszczędność paliwa wspomaga technologia Zarządzania Zmianą Cylindrów™ (VCM®), która umożliwia płynne przełączanie pomiędzy pracą trzech i sześciu cylindrów, co pozwala Odyssey uzyskać oceny wydajności paliwowej EPA wynoszące 19/28/22 mpg (miasto/autostrada/średnio).
Technologie bezpieczeństwa i asystujące kierowcy
Oprócz tego, że system Honda Sensing® stał się standardem w całej gamie, Odyssey zyskał aktualizację z rozszerzonymi funkcjami i możliwościami: bardziej zaawansowane jednostki radarowe z przodu umożliwiają Hamowanie w Nagłych Wypadkach dla Pieszych; nowo dodano Rozpoznawanie Znaków Drogowych; oraz Tempomat Adaptacyjny (ACC) teraz obejmuje Niską Prędkość Podążania, co przedłuża automatyczną zdolność podążania w sytuacjach ruchu stop-and-go do 0 mph. Nowy elektryczny wspomagacz hamulca, który umożliwia ACC, także poprawia odczucia pedału dla pewniejszego hamowania.
Nowy system przypomnienia o tylnej kanapie w Hondzie Odyssey informuje kierowców, aby sprawdzili tylną przestrzeń siedzeń, gdy opuszczają pojazd po umieszczeniu tam dzieci, zwierząt domowych lub innych cennych ładunków. Kiedy pojazd jest wyłączany, rozlega się dźwięk, a na desce rozdzielczej pojawia się komunikat, aby sprawdzić tylną przestrzeń siedzeń. W wersjach Touring i Elite, system przypomnienia o tylnej kanapie jest zintegrowany z systemem kamery CabinWatch® do obserwacji tylnych siedzeń, co jest pierwszą integracją kamery do obserwacji tylnych siedzeń w systemie przypomnienia o tylnej kanapie w branży. Po aktywacji, oprócz dźwiękowych i tekstowych ostrzeżeń, przypomnienie o tylnej kanapie wykorzystuje kamerę CabinWatch®, aby wyświetlić tylną przestrzeń siedzeń na ekranie Display Audio w konsoli centralnej.
Niestety, co roku w Stanach Zjednoczonych kilkadziesiąt dzieci umiera w pojazdach z powodu chorób związanych z upałem. W 2019 roku Honda dołączyła do innych dużych producentów samochodów, zobowiązując się do zainstalowania systemów RSR we wszystkich swoich pojazdach do 2025 roku, a Honda spodziewa się, że większość jej modeli będzie wyposażona w ten system do 2022 roku.