Wprowadzony na rynek na początku 2021 roku, odświeżony drugi model Hondy Ridgeline miał subtelne ulepszenia, które poprawiły sportowy i przygodowy charakter pojazdu, ale nie zwiększyły ładowności ani zdolności holowniczych.
Druga generacja Hondy Ridgeline była zasadniczo SUV-em Honda Pilot z bedem za kabiną. Producent sprawił, że samochód wyglądał bardziej terenowo, szczególnie w wersji z pakietem HPD, co czyniło go gotowym na off-road. Co więcej, dzięki prowadzeniu przypominającemu samochód osobowy oraz szerszym torom kół w porównaniu do nieodświeżonej wersji, obiecywał lepsze zachowanie na krętych drogach. Dodatkowo, niezależne zawieszenie na wszystkie koła zapewniało niespotykaną wygodę dla wszystkich pasażerów w segmencie średniej wielkości pickupów. Ostatnią, ale nie mniej ważną kwestią, była budowa unibody, która sprawiła, że ważył mniej niż konkurencyjne modele. Mimo to, nie mógł holować więcej niż 5000 funtów (2268 kg), co było bardziej odpowiednie dla kompaktowego pickupa.
Honda Ridgeline z 2021 roku zyskała zupełnie nowy przód. Miała przeprojektowany wygląd z szerszym grillem po bokach z nową parą reflektorów LED. Dodatkowo, producent umieścił poziomą listwę, która dzieliła górną część świateł dziennych od głównych reflektorów. Na dole zderzak miał trapezoidalny wlot powietrza pośrodku, a po bokach znajdowały się dwa otwory. Pojazdy wyposażone w pakiet HPD miały dodatkową ochronę podwozia.
Patrząc z boku, poza bardziej wyróżniającą się maską ze względu na wypukłość, pojawiło się kilka różnic w stosunku do nieodświeżonej wersji Hondy Ridgeline. Jednak zaokrąglone nadkola mogły być ozdobione czarnymi plastikowymi osłonami, co nadawało pickupowi bardziej terenowy wygląd. Były one dostępne w wersji z pakietem HPD. Wszystkie wersje standardowo wyposażone były w 18-calowe lekkie felgi aluminiowe. Z tyłu klapa bagażnika mogła obracać się aż o 80 stopni lub opadać, co ułatwiało dostęp do bedu. W przeciwieństwie do innych pojazdów w swoim segmencie, Honda Ridgeline z 2021 roku miała schowek w bedzie o pojemności 7,3 stopnia sześciennego (206 litrów), który można było wykorzystać jako lodówkę. Można go było napełnić lodem i miał odpływy na dole. Ponieważ Honda zaprojektowała Ridgeline jako idealnego towarzysza na biwak, był on nawet dostępny z głośnikami w bedzie.
Wewnątrz, deska rozdzielcza przypominająca model Pilot była niemal identyczna z tą z nieodświeżonej wersji samochodu. Jednak ośmiocalowy system infotainment był nowy. Miał nawet pokrętło do regulacji głośności, co było bardzo pożądane przez klientów. Wcześniej był to jedynie panel dotykowy. Pomiędzy przednimi fotelami z niewielkim wzmocnieniem po bokach, producent zainstalował środkową konsolę, w której znajdował się nowy wybierak biegów i uchwyty na kubki. Jak w przypadku wszystkich poprzednich modeli Hondy Ridgeline, model z 2021 roku miał dzieloną (60/40) kanapę z tyłu, mogącą pomieścić trzy osoby. Za nimi, zasilane elektrycznie tylne okno poprawiało wentylację w kabinie.
Pod maską znajdował się ten sam silnik V6 o pojemności 3,5 litra, co w Hondzie Ridgeline z 2017 roku. Oferował on 280 hp (284 PS) dla nowej, dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Producent oferował pojazd z napędem na przednie lub wszystkie koła. Dodatkowo, ulepszone zawieszenie i szerszy o 10 mm (0,4 cala) przód poprawiały zachowanie na drodze. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, producent wyposażył samochód we wszystkie dostępne wówczas systemy wspomagające, w tym automatyczne hamowanie awaryjne z ochroną pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz monitorowanie martwego pola.
Honda Ridgeline 2021 zadebiutuje na początku 2021 roku z odważnym przeprojektowaniem, które odzwierciedla jego wytrzymałe i wszechstronne cechy pickupów. Doskonale radzi sobie zarówno na błotnistych szlakach, jak i na autostradzie czy krętych górskich drogach. Model 2021 Ridgeline oferuje standardowy silnik V6, prowadzenie i komfort jazdy na najwyższym poziomie, największą przestrzeń wewnętrzną w swoim segmencie dla pasażerów i bagażu, niezwykle wszechstronną skrzynię ładunkową oraz najlepszą ładowność w standardowym modelu z napędem na wszystkie koła.
„Entuzjaści samochodów od dawna dostrzegają w Ridgeline niezwykłą wszechstronność i zdolności pickupów, a teraz zyskał również surowy wygląd, który to podkreśla,” powiedział Art St. Cyr, wiceprezydent działu operacji motoryzacyjnych w American Honda Motor Co., Inc. „Ridgeline sygnalizuje nowy kierunek w projektowaniu naszych lekkich samochodów dostawczych, bardziej skutecznie komunikując ciężką pracę, która wkładana jest w produkcję pickupów i SUV-ów Hondy, które są tak sprawne zarówno na drodze, jak i w terenie.”
Przeprojektowanie Elewacji
Honda Ridgeline 2021 otrzymała całkowicie nową karoserię z przodu od słupków dachowych w górę. Zmiany w designie obejmują nową maskę z wyraźnym wypukleniem oraz nowe przednie błotniki, które podkreślają kwadratowy przód i bardziej pionowy grill, flankowany zaktualizowanymi reflektorami LED dla lepszego oświetlenia. Na górze grilla znajduje się poprzeczna belka, która dzieli soczewki reflektorów – połyskująca czerń w wersjach Sport i Black edition, chrom w RTL i RTL-E. Poniżej, nowy przedni zderzak podkreśla wytrzymałość nowego designu Ridgeline i dodaje szerokie boczne wloty, które kierują powietrze przez zderzak wokół przednich kół, tworząc kurtyny powietrzne w celu poprawy aerodynamiki. Kolor nadwozia został również przedłużony w dół nowego zderzaka, a wyraźna osłona przeciwskaźnikowa podkreśla surowy wygląd Ridgeline. Z tyłu zderzak został przekształcony, odsłaniając nowe agresywne podwójne wydechy.
Wszystkie wersje wyposażone są w mocniejsze, 18-calowe koła z mniejszym przesunięciem o 10 mm, co zwiększa szerokość toru o całkowite 20 mm, nadając Ridgeline szerszą i bardziej stabilną postawę, wspieraną przez opony całoroczne z nowym, bardziej agresywnym wzorem boku i barków.
Dla tych, którzy chcą podnieść dynamiczny nowy styl Ridgeline na wyższy poziom, nowy pakiet stworzony we współpracy z Honda Performance Development (HPD) odpowiada na to zapotrzebowanie. Nowy Pakiet HPD dodaje unikalne wykończenie grilla, czarne nadkola, agresywne, brązowe koła oraz specjalne grafiki HPD na ścianach skrzyni ładunkowej. Jest to część nowej grupy opcji po produkcji (PPO), która będzie dostępna w wszystkich wersjach Ridgeline iStanowi jeden z czterech nowych pakietów PPO, które obejmują pakiety Utility, Function i Function+.
Ulepszenia Wnętrza
Przestronna kabina Hondy Ridgeline 2021, oferująca komfort pasażerów na najwyższym poziomie oraz dużo miejsca na nogi na tylnych siedzeniach, otrzymała zaktualizowany system Audio Display z nowymi, wyraźnymi grafikami, łatwiejszymi do użycia ikonami dotykowymi oraz fizycznym pokrętłem głośności. Ponadto wersje Sport zyskują nowe wstawki z materiału w siedzeniach, a wszystkie wersje otrzymują nową kontrastującą przeszycia na siedzeniach. Wersje Sport, RTL i RTL-E mają nowe akcenty na desce rozdzielczej, kierownicy i konsoli centralnej. Płaska podłoga Ridgeline i składane siedziska tylne 60/40 nadal zapewniają większą elastyczność w przewożeniu długich i wysokich przedmiotów w kabinie.
W pełni automatyczny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego