Hyundai wprowadził na rynek model Elantra oraz Elantra Hybrid w 2021 roku, w Lot Studios w West Hollywood. Nowe modele wyróżniały się odmienioną stylistyką zewnętrzną oraz ulepszonymi funkcjami.
Aby osiągnąć nowoczesny design, Hyundai powiększył samochód, czyniąc go dłuższym, szerszym i niższym (obniżono go o 0,8 cala). Wszystkie te zmiany nie wpłynęły na przestronność wnętrza.
Elantra została wyposażona w silnik 2.0 MPI, który generował moc 147 koni mechanicznych oraz 132 lb.-ft. momentu obrotowego. Dzięki Inteligentnej Skrzyni Biegów, poprawiono zarówno osiągi, jak i zużycie paliwa. Samochód korzystał z platformy K3, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i zapewnić kierowcy lepszą kontrolę nad pojazdem.
Wnętrze oferowało wysoką funkcjonalność i komfort. Chociaż przestrzeń nad głową pozostała na tym samym poziomie co w poprzednich modelach, poprawiła się przestronność na nogi dzięki dłużemu rozstawowi osi. Przestrzeń bagażowa również stała się mocnym punktem nowej Elantry.
Dostępny system infotainment składał się z dwóch futurystycznych ekranów o przekątnej 10,25 cala, umieszczonych pod jedną taflą szkła. W zestawie znajdował się inteligentny system nawigacji z aktualizacjami trasy w czasie rzeczywistym.
Najbardziej zaawansowaną funkcją zastosowaną przez Hyundai, jeśli chodzi o technologie, był bezprzewodowy Apple CarPlay oraz Android Auto. Podczas gdy większość osób przyzwyczaiła się do trzymania telefonów wpiętych w ładowarkę, w tym przypadku nie było to już konieczne. Samochód był także wyposażony w podwójne Bluetooth, co umożliwiało jednoczesne połączenie dwóch różnych urządzeń, na przykład jednego do streamingu muzyki, a drugiego do rozmów telefonicznych.
Hyundai oficjalnie zaprezentował całkowicie nowego Elantrę 2021 oraz Elantrę Hybrydową w The Lot Studios w West Hollywood podczas specjalnego wydarzenia transmitowanego na całym świecie. To światowa premiera najnowszej wersji popularnego kompaktowego sedana. Model 2021 Elantra pokazuje najnowsze ambicje Hyundaia, w tym tożsamość designu „Sensuous Sportiness”, technologię hybrydowych pojazdów elektrycznych oraz jako pierwszy w segmencie bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay. Samochód zapewnia również ekscytujące wrażenia z jazdy oraz najbardziej nowoczesne doświadczenie wewnętrzne w swojej klasie. Produkcja modelu 2021 Hyundai Elantra rozpocznie się jesienią 2020 roku w Ulsan w Korei oraz w Hyundai Motor Manufacturing Alabama, a sprzedaż ruszy w IV kwartale 2020 roku.
Nowy Hyundai Elantra to kompaktowy sedan, który chce prowadzić nowa generacja. Jest przeznaczony dla klientów pragmatycznych i rozsądnych, ale jednocześnie kontestujących i stale kwestionujących tradycję. Ta odważna i nietypowa mentalność jest widoczna w postępie i ekscytacji Elantry. Zapewnia lepsze wrażenia mobilności, gdy Hyundai staje się „Dostawcą Rozwiązań Smart Mobility” przyszłości.
Aby przekształcić model 2021 Hyundai Elantra w nowy wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci Hyundaia musieli wydłużyć go, obniżyć i poszerzyć w porównaniu do modelu szóstej generacji. Elantra 2021 zyskuje 5,6 cm długości całkowitej oraz 2 cm w rozstawie osi, a całkowita szerokość zwiększa się o 2,5 cm. Całkowita wysokość także zmniejszyła się o 2 cm, a przedni punkt czołowy został przesunięty o prawie 5 cm do tyłu. Te drobne zmiany dramatycznie zmieniły kształt samochodu, ale miały ograniczony wpływ na przestronność wnętrza. W rzeczywistości większość kluczowych wymiarów wewnętrznych wzrosła.
Zdefiniowana Sensuous Sportiness w designie Parametric Dynamics
„Parametric dynamics” to termin, którego używają projektanci Hyundaia, aby opisać dramatyczny wygląd Elantry 2021.
„Podobnie jak w pierwszej generacji, Elantra/Avante siódmej generacji ma odważny charakter,” powiedział Luc Donckerwolke, wiceprezydent wykonawczy i dyrektor ds. designu w Hyundai Motor Group. „Świeża estetyka została osiągnięta dzięki niekonwencjonalnym liniom i wyglądowi, który przełamał tabu w designie motoryzacyjnym. Nowa Elantra wyróżnia się swoim staniem, które przypomina geometryczne kryształy i podzielone powierzchnie nadwozia, aby uzyskać silną emocjonalną reakcję od klientów.”
Spotkanie trzech linii w jednym punkcie to główny składnik tworzenia kolorowej parametrycznej dynamiki Hyundai Elantra. Użycie tego elementu designu było odważnym wyzwaniem, które unikano w projektach samochodów, co wzmacnia ducha „zakłócającego” Elantry.
Elementy wyróżniające przód:
Grille z wzorem parametrycznych klejnotów zintegrowanym z kierunkowskazami
Szeroka, kaskadowa atrapa chłodnicy tworzy zintegrowaną architekturę z reflektorami
Odważny kształt zderzaka tworzy mocną grafikę z przodu
Dobrze wyrobione kształty przypominające klejnoty tworzą harmonię z powierzchniami nadwozia
Elementy wyróżniające bok:
Profil przesunięty do przodu z długą, niską maską tworzy wrażenie napięcia
Odważna krawędź biegnie nieprzerwanie od przodu do tyłu
Parametryczne powierzchnie klejnotów
Dostępne projekty kół 15-, 16- i 17-calowych pasujące do motywu Parametric Dynamics
Elementy wyróżniające tył:
Szeroka, pozioma linia rozciągająca się przez środek bagażnika, sięgająca krawędzi samochodu
Wysokotechnologiczne „H-Tail Lamp”, które tworzy kształt przypominający logo Hyundaia w locie
Tylna szyba ma czarny akcent na pokrywie, aby wzmocnić wygląd coupe
Zastosowanie dolnego zderzaka typu skrzydłowego
Dobrze wyrobione kształty przypominające klejnoty tworzą harmonię z powierzchniami nadwozia
Wnętrze w układzie „immersive cocoon” otula kierowcę jak kokpit samolotu. Niskie, szerokie struktury sięgają od drzwi aż po konsolę środkową. Niska, szeroka struktura zapewnia również dużą przestronność wewnętrzną. Duży interfejs składający się z dwóch harmonijnie połączonych wyświetlaczy 10,25 cala wzmacnia futurystyczne odczucie samochodu. Pochylony ekran dotykowy jest łatwy do oglądania i obsługi przez kierowcę. Wnętrze daje kierowcy dostęp do najnowszej technologii oraz pewność jej wykorzystania.
Elementy wyróżniające wnętrze:
Zestaw wyświetlaczy o przekątnej 10,25 cala oraz system infotainment o przekątnej 10,25 cala
Smukłe wentylatory wysokotechnologiczne
Personalizowane oświetlenie nastrojowe w 64 kolorach
Układ przypominający kokpit samolotu, skoncentrowany na kierowcy
Unikalny uchwyt do trzymania w zakrętach dla pasażera
Wysoka konsola centralna dopełniająca układ skoncentrowany na kierowcy
Długi i niski element wykończeniowy w drzwiach przypominający coupe
Sportowe, nisko umieszczone uchwyty wewnętrzne
Dwukolorowy melanż podkreślający układ skoncentrowany na kierowcy także w drzwiach
Elantra Hybrydowa
Po raz pierwszy w ofercie Elantry dodano napęd hybrydowy. Elantra Hybrydowa demonstruje zaangażowanie Hyundaia w rozszerzanie swojej oferty produktów skoncentrowanych na ekologii. Nowa Elantra Hybrydowa będzie wyposażona w silnik czterocylindrowy 1.6 GDI Atkinsona. Silnik elektryczny Elantry Hybrydowej z magnesem trwałym dostarcza moc 32 kW, a zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,32 kWh umieszczonym pod tylnymi siedzeniami. Silnik 1.6 GDI połączony z silnikiem elektrycznym w Elantrze Hybrydowej osiąga łącznie 139 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący do 265 Nm. Ten silnik współpracuje z szybkoprzebiegową, sześciobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, co odróżnia Elantrę Hybrydową od kluczowych konkurentów dzięki bardziej dynamicznemu i angażującemu doświadczeniu z jazdy. Silnik elektryczny o wysokiej wydajności ma tryb jazdy tylko na elektryczności, który dostarcza natychmiastowy moment obrotowy przy niskich prędkościach, z dostępną pomocą przy wyższych prędkościach pojazdu. Przewiduje się, że Elantra Hybrydowa 2021 będzie miała łączną oszacowaną przez EPA wydajność paliwową przekraczającą 50 MPG.
Wydajność silnika
Modele Hyundai Elantra SE, SEL i Limited oferują silnik 2.0L MPI Atkinsona, który również koncentruje się na oszczędności paliwa. Silnik ten generuje moc 147 koni mechanicznych przy 6200 RPM i moment obrotowy 132 lb.-ft. przy 4500 RPM. Te modele mają osiągnąć najlepszą w swojej klasie łączną wydajność paliwową według EPA, co stanowi poprawę w stosunku do poprzednich modeli, częściowo dzięki Inteligentnej Skrzyni Biegów (IVT).
Inteligentna Skrzynia Biegów połączona z silnikiem 2.0L
IVT Hyundaia zapewnia doskonałą wydajność i symuluje zmiany biegów podobnie jak w automatycznych skrzyniach, do których przyzwyczajeni są klienci. Ta skrzynia przeprowadza ciągłe zmiany, modulując ciśnienie w kołach pasowych skrzyni, w zależności od warunków jazdy i danych wejściowych kierowcy. Wykorzystuje szerokopasmowy system pasów, który zapewnia szerszy zakres działania w porównaniu z konkurencją. Umożliwia to poprawę oszczędności paliwa przy wyższych przełożeniach i lepszą wydajność przy niższych przełożeniach.
W przeciwieństwie do bardziej powszechnego pasa napędowego, IVT korzysta z pasa o konstrukcji łańcucha, co poprawia wydajność paliwową o dodatkowe 1,2 procent w porównaniu z konwencjonalnymi systemami pasów.
Nowa strategia sterowania zmianą biegów stosowana przez IVT poprawia liniowość między danymi wejściowymi kierowcy, zachowaniem pojazdu a przyspieszeniem. Odpowiedź na zmianę biegów blisko naśladuje automatyczne zmiany biegów.
Trzecia generacja platformy pojazdów o rozmiarze K3
Trzecia generacja platformy pojazdów Hyundaia znacznie poprawia ogólny design, bezpieczeństwo, wydajność, moc i właściwości jezdne Elantry 2021. Nowa Hyundai Elantra jest lżejsza, ma lepszą wydajność paliwową i jest silniejsza w porównaniu do poprzedniej generacji, dzięki nowej platformie. Ta platforma również pozwoliła inżynierom obniżyć środek ciężkości Elantry, co umożliwia bardziej zwrotne prowadzenie. W przypadku kolizji platforma ta poprawia bezpieczeństwo, ponieważ wykorzystuje strukturę o wielu ścieżkach obciążenia.
Jazda i prowadzenie
Elantra 2021 ma dostosowane zawieszenie, które jest sztywne, ale komfortowe, minimalizując niepożądane przechylanie nadwozia i maksymalizując wchłanianie uderzeń kół. Modele Hyundaia Elantra Hybrydowej oferują w pełni niezależne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz standardowe koła stalowe 16-calowe dla jeszcze większej frajdy, gdy jazda staje się sportowa. Ogólnie rzecz biorąc, niezależnie od tego, czy to dynamiczna jazda przez kręte górskie drogi, czy cruising z przyjaciółmi po autostradzie, nowa Elantra jest gotowa.
Dynamika jazdy
Celem wydajności jazdy dla Hyundaia Elantra 2021 było stworzenie samochodu, który byłby ekscytujący i przyjemny w prowadzeniu. Połączenie nowej platformy i nowoczesnych napędów pozwala samochodowi szybko reagować na dane wejściowe kierowcy i zapewniać cichą, solidną jazdę na autostradzie. Zwinne właściwości jezdne harmonizują z odważnym zewnętrznym designem.
Efektywność pakowania wnętrza Hyundaia
Smukły design Elantry, połączony z doświadczeniem Hyundaia w pakowaniu wnętrza, stworzył wnętrze, które zapewnia wyjątkowy komfort, funkcjonalność i praktyczność. Smukła linia dachu zazwyczaj ogranicza wysokość głowy, ale przy 103 cm wysokości głowy z przodu i 94 cm z tyłu, Elantra 2021 ma więcej miejsca nad głową z przodu i tyle samo miejsca z tyłu co jej poprzednik. Dłuższy rozstaw osi zapewnia również najlepsze w swojej klasie 96,5 cm miejsca na nogi z tyłu oraz szerszy rozstaw kół oznacza poprawę miejsca na ramiona z przodu i z tyłu. Nawet w przestrzeni bagażowej Hyundai Elantra błyszczy. Bagażnik Elantry ma 402 litrów pojemności, co daje jej 8-procentową przewagę nad Corollą.
Dwa dostępne wyświetlacze 10,25-calowe
Elantra 2021 ma dwa futurystyczne wyświetlacze 10,25 cala, wszystko pod jedną szybą. Zestaw wskaźników ma różne widoki: użyteczność, asystent kierowcy i nawigacja. Opcjonalny system infotainment wyświetla szeroką gamę użytecznych informacji na swoim podzielonym wyświetlaczu dotykowym o przekątnej 10,25 cala.
System nawigacji obejmuje widok ptaka na mapach nawigacyjnych, a kierowcy otrzymują połączenia tras. Połączona nawigacja oferuje wiele opcji nawigacji oraz aktualizacje tras w czasie rzeczywistym. Nawigacja oparta na serwerze sprawia, że doświadczenie nawigacyjne w pojeździe przypomina aktualne aplikacje nawigacyjne w smartfonach.
Apple CarPlay i Android Auto dobrze wyglądają także na tym 10,25-calowym wyświetlaczu szerokokątnym. Dostępne jest również podwójne wsparcie Bluetooth, więc dwa urządzenia mogą być sparowane jednocześnie – jedno do rozmów telefonicznych, a drugie do strumieniowego przesyłania dźwięku. System nawigacji ma również trzy lata aktualizacji multimediów/ map Blue Link®.
Pozostaw kable do telefonów w domu
Standardowy system audio o przekątnej 8 cali w Hyundai Elantra pozwala właścicielom zostawić kable do telefonów w domu. Dzieje się tak, ponieważ bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay są dostępne jako pierwsze w segmencie funkcje, co pozwala trzymać telefon w kieszeni lub torebce.
Funkcje bezpieczeństwa SmartSense
Elantra 2021 oferuje nowy zestaw standardowych zaawansowanych technologii bezpieczeństwa:
Asystent unikania kolizji z przodu (FCA) z wykrywaniem pieszych wykorzystuje przednią kamerę samochodu, aby pomóc wykryć nadchodzącą kolizję z pojazdem lub pieszym i uniknąć kolizji lub zminimalizować uszkodzenia poprzez automatyczne hamowanie
Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) pomaga zapobiegać przypadkowemu opuszczeniu pasa, wyczuwając oznaczenia na drodze, automatycznie kierując samochód, jeśli to konieczne
Asystent podążania za pasem (LFA) może automatycznie dostosować kierowanie, aby pomóc utrzymać pojazd w centrum pasa ruchu. LFA może pomóc utrzymać pojazd w centrum zarówno na autostradach, jak i w miastach.
Asystent długich świateł (HBA) eliminuje potrzebę ręcznego przełączania długich świateł w nocy
System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (DAW), który monitoruje szereg cech związanych z kierowcą, aby pomóc wykryć zmęczenie kierowcy
Kamera tylna z dynamicznymi liniami
Opcjonalne funkcje SmartSense